Mitään ei selvinnyt näytteistä... Tätä minä pelkäsin

  • Viestiketjun aloittaja 18v tyttö.
  • Ensimmäinen viesti
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28256106]Sulle on annettu noin 168 kertaa se neuvo, että hae terapiaa.[/QUOTE]

Vaan vastatkaa siihen yksinkertaseen kysymykseen!

Mihin tarviin neuvoja, vaikka kävisin terapiassa samaan aikaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256203:
Oo mikään tärkein syy hakeutua psykiatrille.

Koen et en voi saada lapsii koska mulla on jo näin nuorena terveys ihan retuperällä ja menee vaan huonommaks, koska voin henkisesti niin huonosti. On suolistokremppaa, nyt ehkä jotain virtsakremppaa, on kuukautishäiriötä, kutiavaa päänahkaa ja hiustenlähtöö, silmät ihan mustana ja aina kauheet pussit niidenki alla jne...

Et jos elämä ei rupee pikku hiljaa lähtemään nousukäyrälle, että saisin tasapainoisen ja onnellisen elämän/terveen elämän, niin saletisti tuun jäämään lapsettomaks..
Mikään noista terveysongelmista ei johda lapsettomuuteen. Tää on vaan yks irrationaalinen pelko lisää niiden sadan muun pelon joukkoon, jota sulla jo on. Se elämä ei lähde nousukäyrälle ennen kuin teet asialle jotain, eli haet sitä terapiaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256217:
Vaan vastatkaa siihen yksinkertaseen kysymykseen!

Mihin tarviin neuvoja, vaikka kävisin terapiassa samaan aikaan.
Yksinkertainen neuvo on se, että hommaa mielenterveytesi kuntoon niin sitten alkaa muutkin asiat selviämään. Sä et tuu saamaan ystäviä, itsetuntoa, poikaystävää tai mitään muutakaan ennen kuin haet apua sun mielenterveysongelmiin. Kun ensin selvität ne, alkaa muutkin asiat sujumaan.
 
18v tyttö.
Et miten ruveta rakentamaan uusia ystävyyssuhteita tai hyvä seurustelusuhde jos mahdollisuus terapiankin jälkeen kävelee siihen vastaan.

Pitää pärjätä omillaan, kikkailla jotain tai olla ihan out niissä tilanteissa..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256263:
Et miten ruveta rakentamaan uusia ystävyyssuhteita tai hyvä seurustelusuhde jos mahdollisuus terapiankin jälkeen kävelee siihen vastaan.

Pitää pärjätä omillaan, kikkailla jotain tai olla ihan out niissä tilanteissa..
Kaikki lähtee siitä terapiasta. Sun mielenterveysongelmat estävät kaiken sun elämässä. Kun saat päätäsi parempaan kuntoon, muutkin asiat alkavat selvitä. Ihan oikeasti hae nyt sitä apua!!! Se on ainoa ohje, jonka tarvitset. Tossa kunnossa et millään ohjeilla saa asioitasi kuntoon.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256263:
Et miten ruveta rakentamaan uusia ystävyyssuhteita tai hyvä seurustelusuhde jos mahdollisuus terapiankin jälkeen kävelee siihen vastaan.

Pitää pärjätä omillaan, kikkailla jotain tai olla ihan out niissä tilanteissa..
Alotetaanko siitä, että niitä ihmisuhteita on täysin mahdotonta rakentaa, jos viettää päivät neljän seinän sisällä provoillen Kaksplussalle. Eli ainoa neuvo, josta on sulle mitään hyötyä, on hoitaa se pää ensin kuntoon.
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28256343]Kaikki lähtee siitä terapiasta. Sun mielenterveysongelmat estävät kaiken sun elämässä. Kun saat päätäsi parempaan kuntoon, muutkin asiat alkavat selvitä. Ihan oikeasti hae nyt sitä apua!!! Se on ainoa ohje, jonka tarvitset. Tossa kunnossa et millään ohjeilla saa asioitasi kuntoon.[/QUOTE]

Oikeastaan nuo kaikki asiat mitä on mulle tapahtunu elämässä on estäny kaiken hyvän ja pilanneet lopulta mun pään...

Lähdetäämpä nyt ostamaan sitä buranaa. =)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256374:
Oikeastaan nuo kaikki asiat mitä on mulle tapahtunu elämässä on estäny kaiken hyvän ja pilanneet lopulta mun pään...

Lähdetäämpä nyt ostamaan sitä buranaa. =)
Mut kun sen pään voi saada vielä kuntoon sillä terapialla. Kannattaa kokeilla.
 
"vieras"
Mä en oikein ymmärrä, että luuletko sä, että sua jotenkin haukutaan tai tuomitaan, kun ehdotetaan terapiaa. Totta kai sun mielenterveyden horjuminen johtuu niistä kamalista asioista, joita sulle on tapahtunut! Kyllä me se ymmärretään. Ja se ei myöskään ole sinun vikasi. Mutta sulla on nyt mahdollisuus korjata asia ja helpottaa sun loppuelämää hakemalla apua. Niiden ikävien asioiden ei tarvitse pilata sun koko elämää, sä voit saada apua ja pystyä joskus vielä elämään normaalia elämää. Mutta sun pitää nyt ottaa vastuu itsestäsi ja omasta tulevaisuudestasi ja hakea sitä apua.
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28256367]Alotetaanko siitä, että niitä ihmisuhteita on täysin mahdotonta rakentaa, jos viettää päivät neljän seinän sisällä provoillen Kaksplussalle. Eli ainoa neuvo, josta on sulle mitään hyötyä, on hoitaa se pää ensin kuntoon.[/QUOTE]

Vaatis vaan tasapainoset elinolosuhteet. :)
 
luulotautinenko
mullakin piti olla 18 vuotiaana sydänvika ja epämääräisiä vatsakramppeja.luulin että kohta meikä lähtee oli ihan sellaiset oireet.ravasin lääkärillä monia kertoja.otettiin sydänfilmiä yms. Ainut mikä vaivasi oli henkinen paha olo ja siitä pääsin eroon kun menin juttelemaan:) tsemppiä!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256404:
Vaatis vaan tasapainoset elinolosuhteet. :)
Sä olet täysi-ikäinen eli pystyt hankkimaan itsellesi juuri sellaiset elinolosuhteet kuin haluat. Ja vaikka elinolosuhteet eivät olisikaan ideaaliset, voi sitä silti hoitaa mielenterveyttään terapialla, on siitä silti apua. Sulla alkaa pikkuhiljaa tekosyyt loppumaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256374:
Oikeastaan nuo kaikki asiat mitä on mulle tapahtunu elämässä on estäny kaiken hyvän ja pilanneet lopulta mun pään...

Lähdetäämpä nyt ostamaan sitä buranaa. =)
Toki mielenterveysongelmasi johtuvat kokemistasi asioista, mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että ennen kuin saat sitä puolta kuntoon, muut elämäsi osa-alueet eivät myöskään voi hyvin. Et voi ensin saada ystäviä/poikaystävää/opiskelupaikkaa/mielekästä elämää ja vasta sitten hoidattaa päätäsi. Se ei toimi niin, koska mielenterveysongelmat estävät noiden muiden toteutumisen. Ensin pitää hoitaa pää. En ymmärrä, miksi et ota näitä neuvoja tosissasi. Selittäisitkö? Miten itse olet ajatellut edetä? Miksi et hae apua?
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28256396]Mä en oikein ymmärrä, että luuletko sä, että sua jotenkin haukutaan tai tuomitaan, kun ehdotetaan terapiaa. Totta kai sun mielenterveyden horjuminen johtuu niistä kamalista asioista, joita sulle on tapahtunut! Kyllä me se ymmärretään. Ja se ei myöskään ole sinun vikasi. Mutta sulla on nyt mahdollisuus korjata asia ja helpottaa sun loppuelämää hakemalla apua. Niiden ikävien asioiden ei tarvitse pilata sun koko elämää, sä voit saada apua ja pystyä joskus vielä elämään normaalia elämää. Mutta sun pitää nyt ottaa vastuu itsestäsi ja omasta tulevaisuudestasi ja hakea sitä apua.[/QUOTE]

Mutta joskus tuntuu vähän semmoselta ilkeeltä.

Kun eka mua kiusataan, sit alan sekoomaan, jengi huomaa sen ja alko haukkuu hulluks ja käski painuu hoitoon.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256450:
Mutta joskus tuntuu vähän semmoselta ilkeeltä.

Kun eka mua kiusataan, sit alan sekoomaan, jengi huomaa sen ja alko haukkuu hulluks ja käski painuu hoitoon.
Se ei ole ilkeetä. Se on sun omaksi hyödyksi. Siitä hoidosta on sulle apua. Viestit voi tietysti joskus kuulostaa ilkeältä, koska ihmiset kyllästyy kuuntelemaan sua kun jankutat samoja asioita etkä suostu kuuntelemaan neuvoja.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256404:
Vaatis vaan tasapainoset elinolosuhteet. :)
Sinä et ymmärrä, mikä on syy ja mikä seuraus. Niin kauan, kun kärsit mielenterveysongelmista, sinulla ei ole tasapainoisia elinolosuhteita, koska pääsi sen estää. Et voi ensin korjata elinolosuhteita ja sitten päätä. Ensin hoidetaan pää ja se mahdollistaa paremmat/tasapainoisemmat elinolosuhteet.

Mitä sinusta itsestäsi ja henkisestä pahoinvoinnistasi ulkopuolista elämässäsi pitäisi tapahtua, että kokisit elinolosuhteidesi olevan tasapainoiset?
 
18v tyttö
[QUOTE="vieras";28256444]Toki mielenterveysongelmasi johtuvat kokemistasi asioista, mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että ennen kuin saat sitä puolta kuntoon, muut elämäsi osa-alueet eivät myöskään voi hyvin. Et voi ensin saada ystäviä/poikaystävää/opiskelupaikkaa/mielekästä elämää ja vasta sitten hoidattaa päätäsi. Se ei toimi niin, koska mielenterveysongelmat estävät noiden muiden toteutumisen. Ensin pitää hoitaa pää. En ymmärrä, miksi et ota näitä neuvoja tosissasi. Selittäisitkö? Miten itse olet ajatellut edetä? Miksi et hae apua?[/QUOTE]

Muutan pois täältä, jotta ei tarviis enää nähdä kiusaajien naamoja ja kohdata niitä lähes joka päivä kun ne elää nyt tässä kaupungis, opiskelee täällä jne. niil on kans elämä tääl

Sit kaksi. Kun pääsen uusiin maisemiin ja alan voimaan siitäkin syystä varmaan jo paremmin ja näen taas toivoa mun elämässä, suuntaan terapiaan koska nyt on mahdollisuudet mun paranemiseen.

En salee ikinä tuu voimaan hyvin, jos nämä ihmiset kuuluu minun elämään periaattees koko ajan ja hommat pyörii samaa kaavaa vaan täällä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö;28256486:
Muutan pois täältä, jotta ei tarviis enää nähdä kiusaajien naamoja ja kohdata niitä lähes joka päivä kun ne elää nyt tässä kaupungis, opiskelee täällä jne. niil on kans elämä tääl

Sit kaksi. Kun pääsen uusiin maisemiin ja alan voimaan siitäkin syystä varmaan jo paremmin ja näen taas toivoa mun elämässä, suuntaan terapiaan koska nyt on mahdollisuudet mun paranemiseen.

En salee ikinä tuu voimaan hyvin, jos nämä ihmiset kuuluu minun elämään periaattees koko ajan ja hommat pyörii samaa kaavaa vaan täällä.
No miks et sit muuta? Ja jos muuttaminen ei ole nyt mahdollista, niin sitten menet sinne terapiaan jo nyt. Muuten sä et tee asialle mitään vaan jäät junnaamaan siihen samaan tilaan, jossa olet ollut jo vuosia. Jos et voi parantaa asioita siinä järjestyksessä mitä itse haluat, sitten parannat ne eri järjestyksessä. Tärkeintä on se, että parannat, etkä jää sinne kotiin provilemaan palstalle.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö;28256486:
Muutan pois täältä, jotta ei tarviis enää nähdä kiusaajien naamoja ja kohdata niitä lähes joka päivä kun ne elää nyt tässä kaupungis, opiskelee täällä jne. niil on kans elämä tääl

Sit kaksi. Kun pääsen uusiin maisemiin ja alan voimaan siitäkin syystä varmaan jo paremmin ja näen taas toivoa mun elämässä, suuntaan terapiaan koska nyt on mahdollisuudet mun paranemiseen.

En salee ikinä tuu voimaan hyvin, jos nämä ihmiset kuuluu minun elämään periaattees koko ajan ja hommat pyörii samaa kaavaa vaan täällä.
Ok. Oletko jo päättänyt, minne muutat? Oletko etsinyt jo asuntoa? Mitä haittaa siitä olisi, jos kävisit jo nyt keskustelemassa ammattilaiselle ongelmistasi? Voisiko siitä kenties olla jotain hyötyäkin? Mitä menetettävää sinulla siinä asiassa on?
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28256474]Sinä et ymmärrä, mikä on syy ja mikä seuraus. Niin kauan, kun kärsit mielenterveysongelmista, sinulla ei ole tasapainoisia elinolosuhteita, koska pääsi sen estää. Et voi ensin korjata elinolosuhteita ja sitten päätä. Ensin hoidetaan pää ja se mahdollistaa paremmat/tasapainoisemmat elinolosuhteet.

Mitä sinusta itsestäsi ja henkisestä pahoinvoinnistasi ulkopuolista elämässäsi pitäisi tapahtua, että kokisit elinolosuhteidesi olevan tasapainoiset?[/QUOTE]

Mie pääsen vittuun täältä, ei tarviis enää nähdä näiden ihmisten naamoja IKINÄ! karistasin mun perättömän maineen pois ja saisin elää kun muutkin ihmiset, harmaana ja tavallisena!

Sit lähtee mieliala myöskin nousuun ja sen kautta mahdollisuus hoitaa terveys kuntoon.

Sit vaan elän normaalii elämää ja jätän tän hirveyden taakse mitä oikeesti tapahtu mun lapsuudessa. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256510:
Mie pääsen vittuun täältä, ei tarviis enää nähdä näiden ihmisten naamoja IKINÄ! karistasin mun perättömän maineen pois ja saisin elää kun muutkin ihmiset, harmaana ja tavallisena!

Sit lähtee mieliala myöskin nousuun ja sen kautta mahdollisuus hoitaa terveys kuntoon.

Sit vaan elän normaalii elämää ja jätän tän hirveyden taakse mitä oikeesti tapahtu mun lapsuudessa. :)
Kuulostaa kivalta, mutta valitettavasti se on erittäin epätodennäköistä. Sä et voi paeta sun ongelmia, koska ne ongelmat on sinussa itsessä. Ne hirveydet on jättäneet jälkensä sun mielenterveyteen ja sun mielenterveys seuraa sua joka paikkaan mukana, jos et hae hoitoa. Sä pelkäät jo nyt, että sun kiusaajat seuraa sua uudelle paikkakunnalle. Jos saisit aikaiseksi muuttaa, et sä siellä olisi yhtään iloisempi, koska pelkäisit, että ne on seurannut sua, etkä uskaltais mennä minnekään vaan istusit kotona ja kirjoittaisit palstalle aloituksia siitä, että mitä jos ne on seurannut sua.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28256510:
Mie pääsen vittuun täältä, ei tarviis enää nähdä näiden ihmisten naamoja IKINÄ! karistasin mun perättömän maineen pois ja saisin elää kun muutkin ihmiset, harmaana ja tavallisena!

Sit lähtee mieliala myöskin nousuun ja sen kautta mahdollisuus hoitaa terveys kuntoon.

Sit vaan elän normaalii elämää ja jätän tän hirveyden taakse mitä oikeesti tapahtu mun lapsuudessa. :)
Muuttaminen voi toki olla hyvä idea, mutta älä luo itsellesi harhakuvia tyyliin "sitten kaikki on hyvin". Se ei varmasti mene niin ruusuisesti. Sinulla on edelleen muuttosi jälkeenkin paha olla, koska sinulla on mielenterveysongelmia, jotka eivät edelliselle paikkakunnalle valitettavasti jää, vaan muuttavat mukanasi. Siksi sinun pitää hakea apua jo nyt. Mikään ulkoinen muutos ei elämästäsi valoisaa tee, vaan muutos pitää tapahtua pään sisällä. Voi kun ymmärtäisit tämän. Moni aikuinen ihminen yrittää täällä sitä sinulle sanoa kerta toisensa jälkeen. Vaikka et siihen uskoisikaan, toimisit silti tuon ohjeen mukaan ihan vaan vaikka osoittaakses meille, että me ollaan väärässä. Mitä menetettävää sinulla on?
 
18v tyttö
[QUOTE="vieras";28256540]Muuttaminen voi toki olla hyvä idea, mutta älä luo itsellesi harhakuvia tyyliin "sitten kaikki on hyvin". Se ei varmasti mene niin ruusuisesti. Sinulla on edelleen muuttosi jälkeenkin paha olla, koska sinulla on mielenterveysongelmia, jotka eivät edelliselle paikkakunnalle valitettavasti jää, vaan muuttavat mukanasi. Siksi sinun pitää hakea apua jo nyt. Mikään ulkoinen muutos ei elämästäsi valoisaa tee, vaan muutos pitää tapahtua pään sisällä. Voi kun ymmärtäisit tämän. Moni aikuinen ihminen yrittää täällä sitä sinulle sanoa kerta toisensa jälkeen. Vaikka et siihen uskoisikaan, toimisit silti tuon ohjeen mukaan ihan vaan vaikka osoittaakses meille, että me ollaan väärässä. Mitä menetettävää sinulla on?[/QUOTE]

Uskon että uusi alku, uudessa paikassa, kaukana täältä tekee hyvää mielenterveydelleni.. rupeaa siinä varmaan masennus ja ahdistus katoamaan ja kun olosuhteet ovat oikeat, voin kokeilla hoitaa terveyteni takaisin kuntoon.

Olet oikeassa myös siinä että kaikki mielenterveys ongelmat ei varmaan katoa vaikka muutankin. Esim. tuo pelko, että he seuraavat ja tulevat pilaamaan minun elämän. Siihen tarvitsen terapiaa, jotta oppisin sisäistämään tuon asian viimeistä myöten ettei niin käy. Ymmärrän sen osittain ettei näin käy, koska eihän se ole realististä, mutta osa minun pääkopasta ei suostu sitä tajuamaan...

Mutta mistä koskaan tiedät ettei noin hulluja ihmisiä voisi olla? että suurin mielihalu niille on minun elämän pilaaminen. Niin minä koen.

Joskus pelkään jopa kirjotteluani tänne, jos siitä seuraa minulle pahaa jne. Olen vainoharhainen.

En usko että kukaan aidosti tykkää minusta. Tää palsta on siinä mielessä outo, täällä on tosi ystävällisiä ja auttavia ihmisiä. Mutta sitten, oikeassa elämässä, minulla ei ole ketään, eikä kukaan auta minua!
 

Yhteistyössä