miten ihmeessä sen saa pysymään sängyssä?? 1vee

Miten te olette saaneet pikkaset pysymään sängyssä kun pitäisi käydä nukkumaan?
meidän neiti juuri oppi kiipeämään itte pois sängystä ja ei pysy siellä millään vaikka laitoin 2 tuoliakin eteen niin kiipeää välistä..
kohta loppuu tän äitin kärsivällisyys
 
Olen aina ihmetellyt, miksi niin pienen pitäis osata nukahtaa itsekseen? Tais nyt mennä hieman asian vierestä, mut meil on ollut helpointa nukuttaa syliin, sit noin kaksi vuotiaana ovat suosiolla jääneet sänkyyn. Ilman itkuja ja yllspomppaamisia. Noh, tää oli vaan mun kanta, jaksamista ja päättäväisyyttä sulle lapsesi kanssa. Kyllähän ne mokomat osaavat koetella! :hug:
 
Meillä on pinnasänky käytössä niin kauan ku mahdollista :D
Esikoinen ei kiivennyt sieltä pois, eikä oo kuopuskaan vielä toistaiseksi kiivennyt.
Jos alkaa kiipeen niin otan mäkin mielelläni vinkin vastaan :)
...ei viittis millään sitoa kiinnikään ;)
 
meidän pikkunen ei oo koskaan ollu semmonen syli myyrä joten syliinkin nukuttaminen varmaan yhtävaikeaa kun nyt sänkyyn jääminen,luin iltasatua ja silittelin yms yms mut ei..
ollaan juuri muutettu ja löytyisi kyllä matka sänkykin jossa korkeat reunat jossa pysyis mutta harmi kun ei vielä täällä uudessa kodissa
 
anita harmaana
itse vierastan ajatuskain laittaa etsteitä, tai ovea kokonaan kiinni kun lapsi nukkuu sängyssään.
sänky pitäis lapselle olla turvallinen paikka, ei vankila. :/
sinne rauhotutaan.

mä olen kaksi lastani (molemmat nyt yli 2v) laittanut sohvallekiipeämis-ikäisestä alkaen omiin sänkyihin.
Ja kyllä se ravaaminen on ollut hermoja koettelevaa, mutta voitto kun lapsi nukahtaa sinne on ihana.
mä väijysin oven takana ja odotin kun lapsi raotti ovea, ja taas laitoin sänkyyn monen monta ja tuhat kertaa.
helpoin tapa itseäni hillitä oli se että en puhunut mitään, otin lapsen syliin ja samalla kannoin takas sänkyyn. paijasin kaksi kertaa päätä ja poistuin.

tämähän oli sitten vain minun tyyli.
 
anita harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 22:05 pätkä kirjoitti:
meidän pikkunen ei oo koskaan ollu semmonen syli myyrä joten syliinkin nukuttaminen varmaan yhtävaikeaa kun nyt sänkyyn jääminen,luin iltasatua ja silittelin yms yms mut ei..
ollaan juuri muutettu ja löytyisi kyllä matka sänkykin jossa korkeat reunat jossa pysyis mutta harmi kun ei vielä täällä uudessa kodissa
onko lapsi nukkunut samassa sängyssä ennen muuttoa?
jos lapsi kokee muutoksia tapahtuvan liikaa kerralla, niin ottakaa joissakin uusissa jutuissa hieman takapakkia. ja kokeilkaa vaikka kuukauden päästä uudelleen
 
selittämällä kauniisti, että tämä on ihana oma sänky ja siellä on kauniit puhtaat lakanatkin, haistas kuinka tyynyliinakin haisee ihan ompulta :D
ja sitten vaan selkeästi tekemällä selväksi, että sieltä ei saa tulla pois, rauhallisesti ja päättäväisesti =) jaksuja!! jos lapsi tulee sängystä 100kertaa pois, niin sä kannat 101 kertaa takaisin =)
 
Meidän esikoinen on nukkunut sellasessa jätti pinnasängyssä tähän asti. Kun muutettiin omaan kotiin, poika oli 1v2kk ja siirtyi nukkumaan omaan huoneeseen. Siihen myös loppui nukutusrutiinit, oppi kuin salamaniskusta nukahtamaan itsekseen. Unimusiikki päälle ja hauvat kainaloon.
Nyt poika on 2,5v ja siirrettiin "isojen poikien" sänkyyn, vähän epäröin että miten jää nukahtamaan ja että viimestään aamuyöllä kömpii meidän viereen, mutta ei! Nukahti aivan samalla tavalla itsekseen ja nukkui samalla tavalla aamuun asti.

Jos vaan mahdollista, niin kannattaa käyttää mun mielestä pinnasänkyä niin pitkään että oppii nukhtamaan hyvin ilman isoja nukutusoperaatioita. Sitten vasta myöhemmin siirtää tavalliseen sänkyyn. :)
 
kylläpäs me on päästy helpolla.
esikoinen nukkui pinnasängyssä 2,5v asti eikä tullut sieltä itse pois mutta joutui luovuttamaan sängyn pikkusiskolle.
Pikkusisko nukkui pinnasängyssä 2 vuotiaaksi asti ja kun ei itse kiikkunut pois ja nukkui hyvin niin ostettiin reunallinen jatkettava sänky johon nukkui alusta asti hyvin.
kuopus on nyt 2v ja noin 3 viikkoa sitten ostettiin sille oma sänky jossa korkeammat laidat mutta ei niin korkeat kuin pinnasängyssä.
hyvin on nukkunut eikä ole kiikkunut itsekseen mihinkään.
en sitten tiedä mistä johtuu että on näin helpolla päästy.
 
Mä luen neidolle sadun niin siihen nukahtaa, kunhan ei mennä A. liian aikaisin sinne sänkyyn ja B. liian myöhään sinne sänkyyn :D

Joku kun sanoi että vei vaan takaisin ja takaisin,odotteli oven takana, niin ekaa kertaa kun koitettiin esikkoa omaan sänkyyn totuttaa, niin mä en todellakaan ehtinyt edes ovelle ennen esikkoa. mutta me siirrettiin sänkyyn siirto ajankohtaa, ja toisella kertaa meni kaikki nappiin :)
 
lapsi on nukkunu samassa sängyssä jo noin 3kk ja nukahti aina itsekseen kiltisti sinne mutta nyt kun keksi että kiipeäminen on kivaa.
se tulee aina sängystä pois,kipittää mun luokse kädet ojossa ja otan syliin ja vien sänkyyn se sanoo kiitos ja taas kohta sama juttu uudestaan. :D
 
anita harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 22:20 pätkä kirjoitti:
lapsi on nukkunu samassa sängyssä jo noin 3kk ja nukahti aina itsekseen kiltisti sinne mutta nyt kun keksi että kiipeäminen on kivaa.
se tulee aina sängystä pois,kipittää mun luokse kädet ojossa ja otan syliin ja vien sänkyyn se sanoo kiitos ja taas kohta sama juttu uudestaan. :D
:LOL: Ja yritä sitten siinä pitää pokkaa kun toinen kuitenkin kiittää kuljetuksesta.. :D
 

Yhteistyössä