Miten joku suostuu elämään näin sekaisessa asunnossa? :O

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"torakka"
en uskaltas ees istua tuollasessa kämpässä. vaikka mitä ötököitä tuolla vilisee. haju varmaan sen mukainen. likasia ja puhtaita vaatteita sekasin lattiat... huh. oon nähnyt kyllä kauheempaakin. uskokaa tai älkää. mutta ällöttää.
 
No, onhan tuo kämppä ihan ylösalaisin, mutta niin on kyllä meilläkin :D Ja tiúolla ei nyt ainakaan ilmeisesti ole varsin LIKAISTA, kertoohan kirjoittaja tarttuvansa pesuaineisiin viikottain.

Meillä ainakin vajaa kaksivuotias pyörremyrsky purkaa kaikki laatikot ja kaapit monta kertaa päivässä kielloista huolimatta, viskelee kaikkea mitä käsiinsä saa. Itse olen myös toivoton sen suhteen että en osaa laittaa tavaroita paikoilleen heti, jos lapsi karkaa ovesta ulos kun ollaan lähdössä, kamat jäävät kyllä eteiseen niille sijoilleen. Pesukonetta ei ole, joten aina on kamala vuori pyykkiä tulossa tai menossa pesutuvalle.

Meilläkin kyllä imuroidaan viikottain ja siivotaan päivittäin, mutta räjähdys vaanii kokoajan nurkan takana, ja lattia ei välillä näy.
 
No, onhan tuo kämppä ihan ylösalaisin, mutta niin on kyllä meilläkin :D Ja tiúolla ei nyt ainakaan ilmeisesti ole varsin LIKAISTA, kertoohan kirjoittaja tarttuvansa pesuaineisiin viikottain.

Meillä ainakin vajaa kaksivuotias pyörremyrsky purkaa kaikki laatikot ja kaapit monta kertaa päivässä kielloista huolimatta, viskelee kaikkea mitä käsiinsä saa. Itse olen myös toivoton sen suhteen että en osaa laittaa tavaroita paikoilleen heti, jos lapsi karkaa ovesta ulos kun ollaan lähdössä, kamat jäävät kyllä eteiseen niille sijoilleen. Pesukonetta ei ole, joten aina on kamala vuori pyykkiä tulossa tai menossa pesutuvalle.

Meilläkin kyllä imuroidaan viikottain ja siivotaan päivittäin, mutta räjähdys vaanii kokoajan nurkan takana, ja lattia ei välillä näy.
Ihana :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26444113]En voi kun ihmetellä.
Pidän itseäni epäsiistinä ihmisenä, mutta tuo määrä tavaraa lattialla ja suurimmalle osalle tähänkin kommentoivista se on normipäivä. Ei tajuu...[/QUOTE]

Eipä tuohon meillä tarvita kuin se hetki että äiti on vessassa ja puolitoistavuotias saa sillä aikaa päähänsä kaataa pyykkitelineen ja likapyykkikorin ja laittaa kaikki sekaisin pitkin pientä kämppää. Juuri kun äiti on päässyt vauhtiin vaatteiden keräilyssä, alkaa kuulua epämääräistä hihitystä ja kolinaa ja käy selville, että mies on unohtanut lukita kanin häkin ja pikku sankari on ryöminyt sinne sisälle, hakenut sieltä kanin vessan ja kasan heinää ja levitellyt ne olohuoneeseen. Iik, lattialla on kakkaa! Tässä vaiheessa saisi aika mehevia kuvia, jos siis olisi aikaa kuvailla :D Vaatteet potkitaan äkkiä kylppäriin pois papanoiden hyökkäyksen alta ja käydään paskan kimppuun, ja siellä kylppärissä ne vaatteet odottaa kunnes löytyy sopiva hetki mennä setvimään sitä kasaa. Ja sama homma jatkuu, jotenkin tuo sankari aina löytää jotain sotkettavaa tai vähintään kiskoo verhot alas kun valvova silmä katsoo muualle, eikä asiaa yhtään auta kotoa käsin töitä tekevä mies, joka siivoaa hyvin mutta harvoin, ja pitää mielummin raivokkaan siivouspäivän kerran viikossa kuin korjaisi jälkensä saman tien.

Musta tuntuu, etten mä muuta teekään kuin vien tavaroita paikoilleen, järjestelen ja puhdistan paikkoja, ja silti harvoin meillä on täydellisen siistiä. Jos olen pari iltaa omissa manoissani niin etten ole illalla korjaamassa jälkiä enkä kotiin tultua jaksa kuin mennä nukkumaan, meillä on taatusti saman näköistä kuin tuon blogin kuvissa. Vähän harmittaa, mutta tuskin sitten joskus ajattelen kuolinvuoteellani, että olisinpa siivonnut vielä vähän enemmän ;)
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
Aika jännä, nuorempana kämppäni oli paremmassa kunnossa kuin tuo eikä lapseni ollut edes syntynyt ja sossuntädin tulivat joka viikko varmistamaan, että siistiä on ja että varmasti siivoan siellä. Mitäköhän mahtaisivat tuumata tuosta tapauksesta :D
 
olosuhteiden pakosta
Meillä on paljon sekasempaa ja näköjään me suostutaan täällä elämään. Minä (äiti) olen sairas ja väsynyt enkä jaksa siivota, eikä sitä tee kukaan muukaan..
 
No voihan kukkahattutäti sentään. Paskastahan tuolla ei ole. Sekalaista kyllä. Juu ja niin on meilläkin. 5 ihmistä asuu sovussa 60 neliön kaksiossa. Eipä ole meidän maailma kaatunut. Ja blogin pitäjä oli enemmän kuin rehellinen kuviensa kanssa. Miusta ei moiseen olisi. En pystyisi kaiken kansan nähden olla noin rehellinen. Varmasti laittaisin paikat kuntoon ennen kuvaamista. Ettei nyt vaan kukaan ajattelisi meistä pahaa...

Ja niin järjestänkin tätä meidän kaaosta. Kerran kaksi päivässä. En jaksa olla nipo... Pidän huolen siitä, että lapsilla on turvallista olla. Mikään muu ei merkkaa. Minun ei tarvitsisi olla kiiltokuva-äiti. Mutta silti on pakko sanoa, etten olisi uskaltanut koskaan olla rehellinen niinkuin tämä blogin äiti. Lapset ensin, sitten kaaos.

Ja kyllä varmasti on äitejä, jolla kotona ei ikimaailmassa ole moista kaaosta. Hatun nosto heille. Varmasti on äitejä, joilla on kaaos. Mutta sitähän ei koskaan kenellekkään myönnetä. Se heille ja minulle suotakoot. Varmasti on äitejä, joilla on kaaos. Ja se ei heidän perhettä tai perheen turvallisuuttakaan vaaranna.

Jälleen kerran ollaan siinä tilanteessa, jossa voin ainostaan todeta. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Niin pitkään kun siitä ei ole välitöntä vaaraa perheen jäsenille. Tee sinä niinkuin sinä parhaaksi näet, mutta toista haukkumalla et koskaan tee itsestäsi muita parempaa...
 
----
Mä en viihdy tuollaisessa sotkussa. Mutta silloin kun mulla on masennuskausi päällä, meillä voi näyttää melkein tuolta, kunnes sitten joku päivä havahdun ja järjestän tavarat taas paikoilleen. Mulle on tärkeää että kotona näyttää kivalle.

Järjestyksenpito on enemmän viitsimiskysymys kuin tavaramäärä- tai säilytyskaappikysymys, mun mielestä. Jos ei ole varaa tai tilaa hankkia kunnon kaappeja, niin jo muutama kori (esim-. sellaiset isot virkatut) näyttää kivalta ja niihin voi heitellä lehdet, likaiset vaatteet, tölkit ym. mitä tuollakin ajelehti lattioilla. Monet vaan luovuttaa sotkun suhteen.

ps. siisteissäkin kodeissa kasvaa onnellisia lapsia ja joillekin ei ole ylivoimaista sekä pitää siistiä kotia että olla mahtava äiti ja vaimo. Ja hui, jotkut käy töissäkin lisäksi.
 
"huhhuh"
Aika jännä, nuorempana kämppäni oli paremmassa kunnossa kuin tuo eikä lapseni ollut edes syntynyt ja sossuntädin tulivat joka viikko varmistamaan, että siistiä on ja että varmasti siivoan siellä. Mitäköhän mahtaisivat tuumata tuosta tapauksesta :D
Mieluummin sekainen asunto kuin sossujen jokaviikkoinen siivoustarkistus. Oikeesti millasilla ihmisillä sossut joutuu tulemaan kattomaan onko siistiä?!
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
enpä tiedä
kylppärin lattiat oli puhtaat, muutenki puhdasta, niitä vaatekasoja vaan joka huoneen lattialla. eipä ole multa pois. tosin tuo näytti siltä että tavaraakaan ei hirveästi ole joten tuon vois saada tosi siistiksi. kun heillä ilmeisesti vaan yksi lapsi.
 
.,.
Voi hönöt! Eihän toi asunto ollut edes sotkuinen. Se oli ihan puhdas, ja siistikin, näytti siltä että kuvien ottamsta varten oli tavaroita ripoteltu vartavasten sinne tänne.
Mutta kun katsoi tarkaan, kyllä huomsi, ettei siellä varsinaista likaa ollut. Eikä niin ollen pitkään muodostuneita tavarakasoja.
 
"vieras"
Aika jännä, nuorempana kämppäni oli paremmassa kunnossa kuin tuo eikä lapseni ollut edes syntynyt ja sossuntädin tulivat joka viikko varmistamaan, että siistiä on ja että varmasti siivoan siellä. Mitäköhän mahtaisivat tuumata tuosta tapauksesta :D
Eiköhän sulla ollut ihan jotain muita ongelmia. Sossut ei kyllä lähde edes noin sotkuisen kämpän takia katsomaan onko siellä siivottu, ei vaikka olisi lapsia talossa.
 
HAH!
Näkisittepä mun kaverin kämpän! Tuolla oli ehkä sotkusta joo, mutta sillä on tuplaten enemmän sotkua, tavaraa yms ja kaiken lisäksi TOSI paskasta, ehkä kerran kuussa pyyhkii lattiat. Jos jaksaa.

Ihana tunne kun tulee kotiin ja on puhdasta. Saattaa meilläkin tavarat olla hujan hajan ajottain mutta KOSKAAN ei näytä noin pahalta.
 
"vieras"
Mä en viihdy tuollaisessa sotkussa. Mutta silloin kun mulla on masennuskausi päällä, meillä voi näyttää melkein tuolta, kunnes sitten joku päivä havahdun ja järjestän tavarat taas paikoilleen. Mulle on tärkeää että kotona näyttää kivalle.

Järjestyksenpito on enemmän viitsimiskysymys kuin tavaramäärä- tai säilytyskaappikysymys, mun mielestä. Jos ei ole varaa tai tilaa hankkia kunnon kaappeja, niin jo muutama kori (esim-. sellaiset isot virkatut) näyttää kivalta ja niihin voi heitellä lehdet, likaiset vaatteet, tölkit ym. mitä tuollakin ajelehti lattioilla. Monet vaan luovuttaa sotkun suhteen.

ps. siisteissäkin kodeissa kasvaa onnellisia lapsia ja joillekin ei ole ylivoimaista sekä pitää siistiä kotia että olla mahtava äiti ja vaimo. Ja hui, jotkut käy töissäkin lisäksi.

Näin juuri, ja jotkut jopa yksinhuoltajina saa tämän aikaan, hui! Se ei oikeesti ole vaikeaa eikä vie energiaa tuhottomasti.
 

Yhteistyössä