Miten joku suostuu elämään näin sekaisessa asunnossa? :O

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
[QUOTE="vieras";26444755]Oi kiitos palkinnosta, mutta mielestäni se ei ole palkinnon paikka vaan ihan normaalia ;) nT. edellinen[/QUOTE]

niinpä eli miksi pirussa sitten hankit täällä sädekehää?
 
siinä sotkussa asuva
kyllä alkaa päivä taas mukavilla nauruilla kun tulee tänne superäitien sädekehäpajaan lukemaan "faktoja" siitä mitä te tiedätte meidän elämästämme. on teillä osalla ihan asiallisiakin kommentteja ja ihan kiva että meiän elämä toimii sitten sädekehänkiillottimena teille lopuille "ei meillä ainakaan ikinä koskaan ole sotkuista". sehän kiva, meillä on ja onko se teiltä pois?

Meillä Jemmiksi on päivisin matalan kanssa kotona kun mä oon duunissa. on ihan ymmärrettävää että Jemmiksi ei halua sitä mataan päiväuniaikaa siivoamiseen vaan ottaa itselleen hetken omaa aikaa. Kun mä tuun töistä niin yleensä lähdetään suoriltaan ulos/kauppaan/kyläilemään/harrastamaan. 3 harrasteautoa ja yksi kiihdytysprätkä vie vähän sitä aikaa ja energiaa. Tosin osa teistä varmaan istuttaa lapsensa päiväksi telkkarin eteen metri x metri karsinassa jotta voi itse mennä mikrokuituliinan kanssa lattialistoja ja kokee päivän kohokohdan kun ilmaisjakelut kolahtaa luukusta. Meidänkin elämässämme on monta asiaa joilla voisi voivotella teidänkin elämäänne, mutta kun tosiaan on se omakin elämä mistä nauttia, niin ei tarvitse tulla tänne suomi24:een kiillottamaan mitään sädekehää
 
Alkuperäinen kirjoittaja siinä sotkussa asuva;26444845:
kyllä alkaa päivä taas mukavilla nauruilla kun tulee tänne superäitien sädekehäpajaan lukemaan "faktoja" siitä mitä te tiedätte meidän elämästämme. on teillä osalla ihan asiallisiakin kommentteja ja ihan kiva että meiän elämä toimii sitten sädekehänkiillottimena teille lopuille "ei meillä ainakaan ikinä koskaan ole sotkuista". sehän kiva, meillä on ja onko se teiltä pois?

Meillä Jemmiksi on päivisin matalan kanssa kotona kun mä oon duunissa. on ihan ymmärrettävää että Jemmiksi ei halua sitä mataan päiväuniaikaa siivoamiseen vaan ottaa itselleen hetken omaa aikaa. Kun mä tuun töistä niin yleensä lähdetään suoriltaan ulos/kauppaan/kyläilemään/harrastamaan. 3 harrasteautoa ja yksi kiihdytysprätkä vie vähän sitä aikaa ja energiaa. Tosin osa teistä varmaan istuttaa lapsensa päiväksi telkkarin eteen metri x metri karsinassa jotta voi itse mennä mikrokuituliinan kanssa lattialistoja ja kokee päivän kohokohdan kun ilmaisjakelut kolahtaa luukusta. Meidänkin elämässämme on monta asiaa joilla voisi voivotella teidänkin elämäänne, mutta kun tosiaan on se omakin elämä mistä nauttia, niin ei tarvitse tulla tänne suomi24:een kiillottamaan mitään sädekehää
Ööö... selvä :) Muuten en kommentoi, meillä on toisinaan aikalailla saman näköistä.
 
"vieras"
olipa huvittava vastaus toi Jemmiksin miehen? Ei se ole sädekehän kiillotusta jos kertoo että paikat pysyy siistinä. Teillä on yksi lapsi, miltä se asunto näyttää jos heitä on 2 tai 3?

Ja mun päivän kohokohta ei ole ilmaislehdet vaan puutarhan sekä eläinteni hoitaminen ja tietenkin työ sekä lapseni. Menenpä tästä nyt "kiillottamaan sädekehää" :)
 
Täällä on ilmeisesti myös ihmisiä, joille huumori ei sano mitään. :D Se puolen miljoonan laina oli sellainen hauska sarkastinen heitto!

Sen sijaan ne Ikean veikeännimiset säilytysjärjestelmät oli fakta. Kuka niitä oikeesti kasaa? Suurin osa on vielä ihan järkyttävän rumia.

Mikä viihdyttävintä, niin monet kommenteista täällä on ollut ihan asiallisia! Oikeesti, musta tuntuu jopa vähän jännältä, että täällä Mitäs nyt -puolella liikkuu muitakin, kuin noita kaikesta provosoituvia kukkahattutätejä, joiden hatun päällä törröttää vielä kolme ja puolimetrinen foliotötsä.

Meitä vaan on niin moneen junaan. Ja sinne junan alle.
 
  • Tykkää
Reactions: Neydan
"vieras"
Täällä on ilmeisesti myös ihmisiä, joille huumori ei sano mitään. :D Se puolen miljoonan laina oli sellainen hauska sarkastinen heitto!

Sen sijaan ne Ikean veikeännimiset säilytysjärjestelmät oli fakta. Kuka niitä oikeesti kasaa? Suurin osa on vielä ihan järkyttävän rumia.

Mikä viihdyttävintä, niin monet kommenteista täällä on ollut ihan asiallisia! Oikeesti, musta tuntuu jopa vähän jännältä, että täällä Mitäs nyt -puolella liikkuu muitakin, kuin noita kaikesta provosoituvia kukkahattutätejä, joiden hatun päällä törröttää vielä kolme ja puolimetrinen foliotötsä.

Meitä vaan on niin moneen junaan. Ja sinne junan alle.
Sä taidat pikkuinen kuulua siihen junan alle jääneeseen joukkoon :) Eikö ole kamalaa että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä? Mä en ole sun asuntoas haukkunut, kivasti sisustettu ja silleen mutta se siivoaminen ei tosiaan vie aikaa ja jo pienellekin lapselle voi opettaa omien sotkujen siivoamista ;)
 
ei krääsää
Mä en ymmärrä, miten ihminen voi elää sotkussa. Mä ainakin tarvitsen kaunista ympärilleni estetiikan muodossa. On mullakin yksi vilkas taapero, mutta kodissani on aina siistiä. Taaperoni on vielä todella haastava, heräilee vieläkin 2-vuotiaana ainakin 8 kertaa oisin ja päiväuinia ei nuku. Iltaisin nukahtaa klo 23 ja herää klo 07. Ei ole omaa aikaa.
Tämä ei kuitenkaan estä siistimistä.
Laitan tavarat aina paikoilleen ja säilytystilaa on, jotta ei ole tavarakaaosta. Kaikenmaailman hilavitkuttimia ja krääsää ei tarvitse hankkia.
 
[QUOTE="huhhuh";26444399]Mieluummin sekainen asunto kuin sossujen jokaviikkoinen siivoustarkistus. Oikeesti millasilla ihmisillä sossut joutuu tulemaan kattomaan onko siistiä?![/QUOTE]
Ilmeisesti nuorilla äideillä, en kuulemma ole ollut ainoa :D
 
[QUOTE="vieras";26444965]Sä taidat pikkuinen kuulua siihen junan alle jääneeseen joukkoon :) Eikö ole kamalaa että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä? Mä en ole sun asuntoas haukkunut, kivasti sisustettu ja silleen mutta se siivoaminen ei tosiaan vie aikaa ja jo pienellekin lapselle voi opettaa omien sotkujen siivoamista ;)[/QUOTE]

Ei sitäkään tarvii ottaa niin henkilökohtaisesti :D Täytyy alkaa pitämään tolle matalalle jonkinasteista siivouskoulutusta, niin jatkossa äiti saa heittää jalat pöydälle ja alle vuosikas siivota! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei krääsää;26444981:
Mä en ymmärrä, miten ihminen voi elää sotkussa. Mä ainakin tarvitsen kaunista ympärilleni estetiikan muodossa. On mullakin yksi vilkas taapero, mutta kodissani on aina siistiä. Taaperoni on vielä todella haastava, heräilee vieläkin 2-vuotiaana ainakin 8 kertaa oisin ja päiväuinia ei nuku. Iltaisin nukahtaa klo 23 ja herää klo 07. Ei ole omaa aikaa.
Tämä ei kuitenkaan estä siistimistä.
Laitan tavarat aina paikoilleen ja säilytystilaa on, jotta ei ole tavarakaaosta. Kaikenmaailman hilavitkuttimia ja krääsää ei tarvitse hankkia.
On vaan niin monenlaisia erilaisia siisteysmieltymyksiä. Ja ei meilläkään kaikenmaailman krääsää ole, säilytystilaa vaan uupuu ihan tavallisillekin tavaroille, vaatteille ja leluille. :)
 
ei krääsää
No voihan kukkahattutäti sentään. Paskastahan tuolla ei ole.

Miten tuolla voi siivota, koska se että pääsisi käsiksi edes pintoihin vaatisi jo varmaan 10h järjestelyä vähintään? Tietenkin tuolla on likaista. Kaikki pöly ja roskat tarttuvat noihin lattialla oleviin tavaroihin.

Mistä tietää, ettei vaatteen taskusta tipahda vaikka pastillia lattialle, josta vauva vetää sen suuhunsa? Ei ole lapsiturvallinen koti.
 
"huoh"
Kai te nyt herran jumala tajusitte, että täysin provosoimis mielessä tuo postaus on tehty? :D Johan sen tajuaa sokeakin, että tarkotuksella oikein herkuteltu sekaisuudella ja ehkä vielä vähän heitelty parit paidat päälle. Mistä me tiedetään, vaikka kuvaamista varten olisi levittänyt koko pyykkikasan ympäri kämppää? Siitähän saa itse nostaa itsensä jalustalle, kun "meillä ainakin keskitytään lapseen eikä puunaamiseen". Muutenkin kirjoittaa provosoivasti, joten en yhtään ihmettelisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Halin
[QUOTE="huoh";26445228]Kai te nyt herran jumala tajusitte, että täysin provosoimis mielessä tuo postaus on tehty? :D Johan sen tajuaa sokeakin, että tarkotuksella oikein herkuteltu sekaisuudella ja ehkä vielä vähän heitelty parit paidat päälle. Mistä me tiedetään, vaikka kuvaamista varten olisi levittänyt koko pyykkikasan ympäri kämppää? Siitähän saa itse nostaa itsensä jalustalle, kun "meillä ainakin keskitytään lapseen eikä puunaamiseen". Muutenkin kirjoittaa provosoivasti, joten en yhtään ihmettelisi...[/QUOTE]

Ilahduttavaa, että joltain ei ole mennyt kaikki tämä ohi! :D
 
"vieras"
Olikos noilla likaista?

Tavarat kyllä hujanhajan, mutta en mä tiedä onko sekään niin kamalaa :saint:
Peesi. Meillä on tuollaista samanlaista, ja kerran-kaks viikossa imuroidaan! 6 lasta saa melkoisen nopeasti tavarat ja lelut levälleen, ja kun joka ilta palataan jostain urheilu- tms. harrastuksesta niin ei aina jaksa kasseja purkaa, joten jos seuraavana aamuna on lähtö ja taas paluu illalla niin yks kaks yllättäin niitä puoliksi purettuja kasseja ja vaatekasoja on eteinen TÄYNNÄ!
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
"vieras"
Täällä on ilmeisesti myös ihmisiä, joille huumori ei sano mitään. :D Se puolen miljoonan laina oli sellainen hauska sarkastinen heitto!

Sen sijaan ne Ikean veikeännimiset säilytysjärjestelmät oli fakta. Kuka niitä oikeesti kasaa? Suurin osa on vielä ihan järkyttävän rumia.

Mikä viihdyttävintä, niin monet kommenteista täällä on ollut ihan asiallisia! Oikeesti, musta tuntuu jopa vähän jännältä, että täällä Mitäs nyt -puolella liikkuu muitakin, kuin noita kaikesta provosoituvia kukkahattutätejä, joiden hatun päällä törröttää vielä kolme ja puolimetrinen foliotötsä.

Meitä vaan on niin moneen junaan. Ja sinne junan alle.
Sitä hihittelinkin siinä blogissa kun kauhistelit miten ruma on holvikaari teillä, kun tosiasiassa mun huomio ei kiinnittynyt tippaakaan sen olemassaoloon vaan hirveisiin romumääriin lattioilla ja tasoilla siinä huoneessa.

Ja yksikään Ikean säilytysjärjestelmä ei ole rumempi kuin vaatekasat ja tyhjät/puolityhjät pullot lattioilla ja roskat pöydillä.

Enkä ymmärrä miten voi olla puhdasta jos syödään olohuoneessa ja jätetään ruokatarvikkeet olohuoneeseen? Chilikastikkeet, puoliksi juodut pullo, mehutölkit lattialle?
Seli seli seli vaan kaikki.
 
ei krääsää
Syyt kamalalle kaaokselle on siis:
a) yksi vauva
b) harrastukset

Meinaako siis, että 99% palstalaisista on sotkuinen koti? Kenellä muka ei ole lapsia (monikossa) ja harrastuksia?
 
ei krääsää
Ei tosiaan ole lapsiturvallinen koti. Tuossakin kuvassa, jossa vauva on, on terävät sakset just käden ulottuvilla. Siivoa pois hyvä nainen tuo kaaos, niin lapsellakin on turvallisempi. Kun tavarat laittaa paikoilleen, ne ovat siellä, eikä tartte aina järjestelllä.
 
Sheddddon
[QUOTE="vieras";26445369]Sitä hihittelinkin siinä blogissa kun kauhistelit miten ruma on holvikaari teillä, kun tosiasiassa mun huomio ei kiinnittynyt tippaakaan sen olemassaoloon vaan hirveisiin romumääriin lattioilla ja tasoilla siinä huoneessa.

Ja yksikään Ikean säilytysjärjestelmä ei ole rumempi kuin vaatekasat ja tyhjät/puolityhjät pullot lattioilla ja roskat pöydillä.

Enkä ymmärrä miten voi olla puhdasta jos syödään olohuoneessa ja jätetään ruokatarvikkeet olohuoneeseen? Chilikastikkeet, puoliksi juodut pullo, mehutölkit lattialle?
Seli seli seli vaan kaikki.[/QUOTE]

Mä ainakin bongasin ihan ekana sen holvikaaren. Ihana :D

Mun mielestä tuossa kodissa oli sotkuista, ei likaista = ei mitään päivittelemistä. Itse en pystyisi kattelemaan vaatteita lattioilla, etenkään kylppärissä., mutta mitä sitten. Toiset pystyy. Lapsen huonehan oli siisti ja viimeinen keittiökuva kyllä osoitti, ettei bloggarin siivoustaidoissa tai tiedoissa ole mitään puutteita. Sarkasmia oli varmaan sekin, että tämä ihastuttava "matala" (oiva nimi muuten!) saisi tuon kaiken tai edes osan siitä aikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
häh
siis oonko mä oikeasti ainoa, jonka mielestä toi ei oo normaalia? kyllä tossa taustalla täytyy olla joko järkyttävä laiskuus tai sitten masennus/uupumus tms. ei terveet ihmiset elä tollasen sekasotkun keskellä tai varsinkaan anna lapsensa elää tollasen sotkun keskellä. kyllä jokaisen lapsen perustarpeisiin kuuluu siisti, turvallinen koti.
 

Yhteistyössä