Miten joku voi olla niin tyhmä, että kuvittelee, että esineillä on tunteet?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Oon muuten huomannut, että meillä kasvit viihtyvät parhaiten tupakeittiössä. Liekö siksi että siellä ollaan eniten.

Muutoinhan se on rehuille huonoin tila koska siellä pn välillä aivan liian kuuma ja verhotkin pitää kiskoa kiinni etteivät naapurit näe sisään ja ikkunoista vetää ja lattialla on välillä melkein pakkasta siinä ikkunan edessä ja...
 
vierailija
Käytännössä tuo edellinen ilmeni kasvihuoneessa, kun viinirypäleen köynnös kiersi kaukaa tomaattien varret, huojui ilmassa, kunnes löysi muovitetun rautalangan, tarttui sitten kärhöllään vasta siihen. Olis mun pikkurillikin kelvannut(y)
 
vierailija
Ihan mielenkiintoinen artikkeli!
Mä aina sanon että ruohikko parkuu mun alla kun kävelen...ja miks rikkaruohot ei tajua että mä en tykkää niistä vaan tunkee mun tontille?:cautious:
Mutta nuo on kasvien reseptoreita mut ei niillä aivoja ole.

Mut jos tätä asiaa hengellistettäisiin, niin luomakunta tunnistaa Luojansa. Uskon että eläimet näkevät esim.enkeleitä jne.

11 Iloitkoot taivaat, ja riemuitkoon maa; pauhatkoon meri ja kaikki, mitä siinä on.
11 Iloitkoon taivas, riemuitkoon maa! Pauhatkoon meri kaikkineen,
12 Ihastukoot kedot ja kaikki, mitä kedolla on, riemuitkoot silloin kaikki metsän puut...
Ehkä rikkaruohot on kissaluonteisia, eli kun et tykkää niistä ja käännät pääsi, niin ne luulevat, että se on kutsu:)

Jotain musiikkijuttujakin oli, kasvit tykkäävät enemmän tietyistä tyylilajeista. Mut joo, ei aivoja, ainoastaan geenien tuoma parviäly!:cautious:
 
vierailija
vierailija
Oon muuten huomannut, että meillä kasvit viihtyvät parhaiten tupakeittiössä. Liekö siksi että siellä ollaan eniten.

Muutoinhan se on rehuille huonoin tila koska siellä pn välillä aivan liian kuuma ja verhotkin pitää kiskoa kiinni etteivät naapurit näe sisään ja ikkunoista vetää ja lattialla on välillä melkein pakkasta siinä ikkunan edessä ja...
Kasvithan "tykkää" tietynlaisesta kurituksesta. Eli jos olosuhteet ovat haastavat, ne pistävät itsensä äärimmilleen. tai jotain... Voihan olla, että se paikka on myös sellainen, missä ne saavat eniten huomiota, eli kuritusta ja rakkautta sopivassa suhteessa. Mulla oli kaktus, joka inhosi vettä niin, että murjotti päivätolkulla sitä saadessaan.
 
vierailija
Mut jos tätä asiaa hengellistettäisiin, niin luomakunta tunnistaa Luojansa.
11 Iloitkoot taivaat, ja riemuitkoon maa; pauhatkoon meri ja kaikki, mitä siinä on.
11 Iloitkoon taivas, riemuitkoon maa! Pauhatkoon meri kaikkineen,
12 Ihastukoot kedot ja kaikki, mitä kedolla on, riemuitkoot silloin kaikki metsän puut...
Ne on Daavidin sanoja paperilla, joku ottanut talteen tuosta esineestä:
"XXIX. Psalmi.
Dauidin Psalmi.
On yxi Ennustos sijte oikiast Jumalan Palueluxest quin on/
wsko/
Rucous/ kijtos/
ia Sanan Julghistos/
Ja Christusen Waldakunnast/
ioca Euangeliumin cautta piti Mailma' ymberins leuitettemen."
 
vierailija
Oon muuten huomannut, että meillä kasvit viihtyvät parhaiten tupakeittiössä. Liekö siksi että siellä ollaan eniten.

Muutoinhan se on rehuille huonoin tila koska siellä pn välillä aivan liian kuuma ja verhotkin pitää kiskoa kiinni etteivät naapurit näe sisään ja ikkunoista vetää ja lattialla on välillä melkein pakkasta siinä ikkunan edessä ja...
Se on se kosteus, mitä teidän (puheesta, laulusta ym enemmän) hengityksestä tulee. Ilmankostuttajaakaan ei aina tarvi, jos jotakin keittää. Uunilla ei tietenkään saada samaa vaikutusta, vaan se lämpö vaan.
 
vierailija
"Ps 29:3 Se HERRAN äni keupi Wettein päle/
se cunnian Jumala pauhapi/
se HERRA swrten Wettein päle.

Ps 29:4 Se HERRAN äni keupi woiman cansa/
Se HERRAN äni keupi swreswaikutuxes.

Ps 29:5 Se HERRAN äni serkepi Cedrit/
ia HERRA serkepi Cedrit Libanos.

Ps 29:6 Ja tekepi heite hyppemen ninquin Wasican/
seke Libanum ette Sirion/
ninquin nooren Yxisaruisen.

Ps 29:7 Se HERRAN äni leickapi/
ninquin Tulen lieki.


Ps 29:8 Se HERRAN äni hailyttepi Coruen/
ia se HERRAN äni licuttapi sen Coruen Cades.

Ps 29:9 Se HERRAN äni peliette Naraspeurat/
ia risupi Metzet/

ia henen Templisens tule iocaitzen sanoa henelle Cunniata.

Ps 29:10 HERRA istupi tekemen luodhetta/
ia se HERRA Kuningana pisy ijancaikisesta.

Ps 29:11 HERRA andapi Canssallens wäkewydhen/
HERRA siugnapi henen Canssans Rauhaan."

Vuoksi ja luode on tunnettu jo tuolloin vuorovetenä, joka tuo ravintoa rannalle, kalaa ja ravuille levää ja linnuille toukkia yms.
 
Ei mennä. Olen todellakin kokenut ihmisiä, jotka uskovat omia kuvitelmiaan mun tunteista enemmän kuin minua, joka olen ainoa, joka tiedän, mitä ajattelin ja tunsin. Ovat selkeästikin tätä samaa porukkaa. Eihän nyt kukaan normaali kuvittele, että esineillä on tunteita, koska se on niin harhaista.
Väittäisin kuitenkin, että ihmiset ovat yleisesti aivan helvetin huonoja erittelemään tunteitaan ja ymmärtämään niitä, sekä sitä mistä ne johtuvat. Siksi niin usein siihen tarvitaan apua ja aikaa.
 
Kauheeta syyllistystä. Tuolla pihalla on monta pensasta ja puuta, ja vieressä iso metsä, ja munko pitäis jokaista käydä terapoimassa. :cautious:

(Hengityksestä tuleva hiilidioksidi on huonekasveilla se juttu)
Jos yhtään välität niistä, käyt vähintään kerran viikossa hönkäilemässä joka puskassa :cautious:

Ota vaikka ukko mukaan, niin saavat naapurit juoruamisen aihetta teidän lauantai-iltojen puskahönkäilyistä :p
 
Tämä on kyllä yksi sekopäiden ketju :LOL:

Yhden vertauksista en tajua mitään, toinen kertoo kummitusjuttuja, seuraava käskee luomaan intiimiä suhdetta viherkasvien kanssa ja kaiken kruunaa väliin heitetyt raamatunlauseet :D
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Unohdit mun Punton!

Sille tuli varmaan tosi paha mieli jossain romuttamonperukoilla. :unsure:
Voi pientä, rakasta, Punto-murua! :cry:
Mistä se muuten tulee, et voi tuntea jotaki kohtaan noin vahvasti? Mielikuvistako? Löysin ikivanhan lehden, jossa oli mainos autosta, joka mun lapsuudessa oli käytössä vuosia. Ja siinä se autoon nojaileva nainen näytti ihan kuin olis ollut äiti nuorena - eikä ollut. Vein lehden hänelle, eikä puhunut mitään. Varmaan huomasi saman asian:whistle:
 
Jos yhtään välität niistä, käyt vähintään kerran viikossa hönkäilemässä joka puskassa :cautious:

Ota vaikka ukko mukaan, niin saavat naapurit juoruamisen aihetta teidän lauantai-iltojen puskahönkäilyistä :p
Ehdottaa voi aiheita.
"Mitäs sulle mänty kuuluu?"
"Ärsyttääkö kun elukat pissii teidän juurelle ja tiput kakkii oksilla ja oravat pesii sisälle?"
"Käytsä usein täällä?"
 
Ihan mielenkiintoinen artikkeli!
Mä aina sanon että ruohikko parkuu mun alla kun kävelen...ja miks rikkaruohot ei tajua että mä en tykkää niistä vaan tunkee mun tontille?:cautious:
Mutta nuo on kasvien reseptoreita mut ei niillä aivoja ole.

Mut jos tätä asiaa hengellistettäisiin, niin luomakunta tunnistaa Luojansa. Uskon että eläimet näkevät esim.enkeleitä jne.

11 Iloitkoot taivaat, ja riemuitkoon maa; pauhatkoon meri ja kaikki, mitä siinä on.
11 Iloitkoon taivas, riemuitkoon maa! Pauhatkoon meri kaikkineen,
12 Ihastukoot kedot ja kaikki, mitä kedolla on, riemuitkoot silloin kaikki metsän puut...
Ei, eläimet eivät näe enkeleitä - paitsi ehkä silloin, jos niille on annettu jotakin voimakasta hallusinogeenia. Paula voi kertoa tarkemmin.

Tuo värssyosuus saa minut ajattelemaan, että näiden puiden "luojalla" on pitänyt olla jotakin mielessä:


 

Yhteistyössä