Miten joku voi olla niin tyhmä, että kuvittelee, että esineillä on tunteet?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
https://www.luopioistenkasvisto.fi/Sivut/mikrosienet/torajyva.html
"Muuta: Myrkyllinen ja aiheuttaa hallusinaatioita. Aiheutti mm. 1800-luvulla noin tuhannen ihmisen kuoleman vuosittain maassamme."

Tätäkö tarkoitat? Tanskalainen maajussi kertoi siitä viime keväänä, kun nyppi viljan seasta käsin kaikki mustat hituset pois. On se olemassa nykyäänkin. Mahakivut voi kieliä siitä, sillä se on sieni eikä trehalaasiintolerantikot sitä siedä yhtään. Toisaalta, jos ei sitä tiedä, kannattaa varmuuden vuoksi unohtaa ruis kokonaan. Ja sitä voi olla yhtälailla luomuviljassakin, kuten myös mykotoksiineita.
 
vierailija
Etkö sinä nyt kuvittele mitä toinen kuvittelee?
En tunteita. Jos joku on niin idiootti, että kuvittelee esineillä (mitä kasvit eivät ole) olevan tunteita, hän kuvittelee siis muidenkin ihmisten tunteet. Mä en selitä tässä, miten mä mietin esineillä olevan myös ajatuksia. Koska esineet eivät tunne eivätkä ajattele yhtään mitään. Niille on aivan täysin sama vaikka ne jokaisen polttais helvein tulessa nyt heti.
Ap
 
vierailija
On sen aijaan suhteellisen normaalia miettiä, että mitä joku muu jostain asiasta ajattelee. Tai tunteekin. Mutta se on sairasta, jos kokee, että esineetkin tuntevat. Sellainen ihminen ei voi suhtautua täysin terveesti muihinkaan. Eihän hänellä se ajattelu silloin pohjaudu edes todellisuuteen.
Ap
 
vierailija
On sen aijaan suhteellisen normaalia miettiä, että mitä joku muu jostain asiasta ajattelee. Tai tunteekin. Mutta se on sairasta, jos kokee, että esineetkin tuntevat. Sellainen ihminen ei voi suhtautua täysin terveesti muihinkaan. Eihän hänellä se ajattelu silloin pohjaudu edes todellisuuteen. Tuskin on valmis myöntämään virheensä ajattelussaan. Koska esineille tunteiden uskominen ja sen mukaan toimiminen on jo sinänsä virhe ajattelussa.
Ap
 
vierailija
Väittäisin kuitenkin, että ihmiset ovat yleisesti aivan helvetin huonoja erittelemään tunteitaan ja ymmärtämään niitä, sekä sitä mistä ne johtuvat. Siksi niin usein siihen tarvitaan apua ja aikaa.
Ei muiden tunteita tarvitse arvailla. Niistä voi muilta kysyä, ja jos ei saa vastausta ei ole luottamuksen arvoinen. Täysin yksinkertaista.
Ap
 
vierailija
Ei muiden tunteita tarvitse arvailla. Niistä voi muilta kysyä, ja jos ei saa vastausta ei ole luottamuksen arvoinen. Täysin yksinkertaista.
Ap
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Aivan liikaa ihmiset arvuuttelevat toisten tunteita ja jopa kertovat, mitä nämä tuntevat. Jos yrittää korjata, niin väitetään vastaan. Se on hyvin, hyvin hassua.
Mutta kerro tuosta esinejutusta. Onko se laajeneva höpötysilmiö, ilmiö, kuten hopeavesi, flätterit ja muut tuollaiset? Mietin, että pitäiskö lähteä matkaan, ihan huviksi ja alkaa pohtia, mitä vesilasini pöydällä miettii.. Haluaisikohan se mielummin pehmeän alustan alle ja kyrsiikö sitä, kun joutuu jököttää kovalla pöydällä..
 
No voihan sitä pakkomielteenäkin pitää, jos tuollaisia puita luo. Minä kuitenkin sanoisin, että osoittaa kyseisen luojan leikkimieltä :D
Jos joku haluaa nähdä seksiä joka paikassa, niin sittenhän näkee. Nuo puunrungot ei metsässä kulkiessa vältämättä edes kiinnittäis kaikkien huomiota. Luonnossa on niin paljon eri muotoja, että niistä saa muitakin mielleyhtymiä kuin seksistisiä.

Mutta hei, sä joka esität olevasi suuri naisten ymmärtäjä ja rakastaja: miksi tuputat mulle seksistisiä kuvia, koska en jaksa niitä katsella? Miksi kiusaat mua?
Laita niitä muille palstalaisille, mut älä mulle.

Ootko sä useinkin semmoinen että jos joku sanoo ettei välitä vaikka hämähäkeistä, niin naurat vaan ja laitat sille hämähäkin kuvia?
Joku tuttusi ei välitä vaikka liharuuasta niin sä tunget sen kituset täyteen meetwurstia?

Jos se on sun huumoria, niin on huonoa huumoria.

Mutta siis, tää palsta on naisia täynnä. Senkun postailet heille niitä kuvia.
 
Jos joku haluaa nähdä seksiä joka paikassa, niin sittenhän näkee. Nuo puunrungot ei metsässä kulkiessa vältämättä edes kiinnittäis kaikkien huomiota. Luonnossa on niin paljon eri muotoja, että niistä saa muitakin mielleyhtymiä kuin seksistisiä.

Mutta hei, sä joka esität olevasi suuri naisten ymmärtäjä ja rakastaja: miksi tuputat mulle seksistisiä kuvia, koska en jaksa niitä katsella? Miksi kiusaat mua?
Laita niitä muille palstalaisille, mut älä mulle.

Ootko sä useinkin semmoinen että jos joku sanoo ettei välitä vaikka hämähäkeistä, niin naurat vaan ja laitat sille hämähäkin kuvia?
Joku tuttusi ei välitä vaikka liharuuasta niin sä tunget sen kituset täyteen meetwurstia?

Jos se on sun huumoria, niin on huonoa huumoria.

Mutta siis, tää palsta on naisia täynnä. Senkun postailet heille niitä kuvia.
No, tämän puujutun piti todellakin olla huumoria, jossa viitattiin seksiin (ilman naiskuvia) ja toisaalta tuohon ketjussa esille ottamiisi enkeleihin/luojaan.
Sinä itse aiemmin vertasit minun seksiviittauksiani omiin uskonnollisiin viittauksiisi ja ajattelin tätä leikkimielisesti muistuttaa.
Et ole ainoa, joka ei pidä huumorintajustani :rolleyes:. Yritän (ainakin jonkin aikaa) säästellä sinua (seksiin viittaavalta) kuvamateriaalilta...

Tässä hämähäkki (musta leski)
 
vierailija
Jos joku haluaa nähdä seksiä joka paikassa, niin sittenhän näkee. Nuo puunrungot ei metsässä kulkiessa vältämättä edes kiinnittäis kaikkien huomiota. Luonnossa on niin paljon eri muotoja, että niistä saa muitakin mielleyhtymiä kuin seksistisiä.

Mutta hei, sä joka esität olevasi suuri naisten ymmärtäjä ja rakastaja: miksi tuputat mulle seksistisiä kuvia, koska en jaksa niitä katsella? Miksi kiusaat mua?
Laita niitä muille palstalaisille, mut älä mulle.

Ootko sä useinkin semmoinen että jos joku sanoo ettei välitä vaikka hämähäkeistä, niin naurat vaan ja laitat sille hämähäkin kuvia?
Joku tuttusi ei välitä vaikka liharuuasta niin sä tunget sen kituset täyteen meetwurstia?

Jos se on sun huumoria, niin on huonoa huumoria.

Mutta siis, tää palsta on naisia täynnä. Senkun postailet heille niitä kuvia.
Ihanko virkasi puolesta sun on oltava täällä?
 
No, tämän puujutun piti todellakin olla huumoria, jossa viitattiin seksiin (ilman naiskuvia) ja toisaalta tuohon ketjussa esille ottamiisi enkeleihin/luojaan.
Sinä itse aiemmin vertasit minun seksiviittauksiani omiin uskonnollisiin viittauksiisi ja ajattelin tätä leikkimielisesti muistuttaa.
Et ole ainoa, joka ei pidä huumorintajustani :rolleyes:. Yritän (ainakin jonkin aikaa) säästellä sinua (seksiin viittaavalta) kuvamateriaalilta...

Tässä hämähäkki (musta leski)
No hyvä jos et mulle seksikuvia laittele. Hämikset on jees.
 

Yhteistyössä