Monessako perheessä äiti ajaa perheen paremmalla autolla?

  • Viestiketjun aloittaja äiti kuskina
  • Ensimmäinen viesti
"meh"
Parempi tarkoittaa aapeelle uudempaa, isompaa ja turvallisempaa.

Meillä isot hankinnat ostetaan puoliksi ja on varaa uusia vain yksi auto kerrallaan. Tällä hetkellä toinen auto on 5 v ikäinen ja toinen 15 vuotta vanha. Selkeä ero siis autojen paremmuudessa.

Siksi tein aloituksen, kun harvassa on ne perheet, joissa nainen ajaa paremmalla autolla ja halusin tietää. Itse en tiedä itseni lisäksi yhtäkään muuta. Meillä on myös perusteluna se, että minä kuskaan enemmän lapsia ja työmatkani on pidempi ja vaarallisempi kuin miehen.
Mulla on uudempi, miehellä taas isompi auto. Kumpi lie sit parempi... Molemmalla omiin tarpeisiin sopiva menopeli. Lapsia kuskataan molemmat.

Varmaan riippuu siis tuttavapiiristä, jos sun mielestä mies ajaa yleensä sitä parempaa autoa. Me asutaan paikassa, missa melkein kaikilla perheillä on kaksi autoa. Ja jos molemmat ovat omia ( ei siis työsuhdeautoja), niin valtaosassa perheistä naisen käytössä on se ns "parempi" auto.
 
Onko kaikilla kaks autoo?? Mie oon täällä ihmetelly että nii taitaa olla koska lähipiirissäkin ja naapureillakin on näin.. Noh, kiva olla poikkeus ja meillä on yks auto jota mie ajelen pääsääntöisesti. Miehellä kyllä kortti mutta ei pidä autoilusta. :) Ja miekin menen vain pakolliset.. Yleensä alle 10km matkat kävelen ellei tulipalokiire.. Tai isoja kauppaostoksia. :)
 
2 autoa
Onko kaikilla kaks autoo?? Mie oon täällä ihmetelly että nii taitaa olla koska lähipiirissäkin ja naapureillakin on näin.. Noh, kiva olla poikkeus ja meillä on yks auto jota mie ajelen pääsääntöisesti. Miehellä kyllä kortti mutta ei pidä autoilusta. :) Ja miekin menen vain pakolliset.. Yleensä alle 10km matkat kävelen ellei tulipalokiire.. Tai isoja kauppaostoksia. :)
Vaikka asutaankin hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella, niin silti on oltava 2 autoa, mikäli ei elämästä halua tehdä ylivoimaisen hankalaa. Toinen vanhemmista käy vuorotöissä ja toisella liukuva työaika. Perheen sisällä on siis aivan eri aikataulut.

Minuuttiaikataulut on käytössä lasten kanssa. Lasten harrastuksissa ollaan mukana kuskausringeissä, jolloin jokainen vuorollaan hoitaa isomman lapsiköörin kuskaukset. Mummolat on kaukana ja meillä lasten lisäksi lemmikkejä, jotka on otettava mukaan reissuun. Lapsilla on pelireissuja, samoin aikuisilla harrastusmatkoja, joilla mukana paljon tavaraa.

Tässä syitä, miksi tarvitaan kaksi autoa. Joskus on jouduttu sinnittelemään muutama päivä yhden auton varassa ja hankalaksi on elämä mennyt silloin.
 
Janne
Meillä rouva ajaa paremmalla autolla vaikka ajaa paljon vähemmän vuodessa. Hän kuljettaa useimmiten lapsia joten turvallisempi ja isompi auto on hänen käytössään, kun mennään yhdessä johonkin niin luonnollisesti mennään sillä paremmalla. Samoin on tilanne mun veljeni perheessä. Tietysti olisi mukava jos molemmat autot voisivat olla uusia, isoja ja turvallisia mutta se ei oikein Suomessa (kalliit autot, surkea ostovoima) onnistu...
 
vieras--
Meillä mies ajaa "paremmalla" eli hienommalla autolla. Ihan vain siksi, koska hänelle nyt auto sattuu olemaan tärkeämpi kuin minulle. Itse kuljen paremmissa ja hienommissa vaatteissa kuin hän. Autot ei kiinnosta tippaakaan. Kunhan niillä vain pääse paikasta A paikkaan B.

Ja mies tienaa niin paljon, että ajakoot vaikka miten hienolla autolla. Miusta ne tosi hienot autot on jotenkin noloja jopa.
 
ijjk
Meidän piti hommata toinen auto koska miehen työnantaja alkoi sitä hänelle vaatimaan työn "kiireellisyyden" vuoksi. Uudessa työsopimuksessa oli maininta, jonka työnantaja siihen vaati. Eli oltava auto käytettävissä päivittäin. Ja tietenkäänhän mikään työsuhdeauto ei tullut kysymykseen työnantajalle.

Kätevimmin asia ratkesi kun mies osti vanhan nissan micran satasella nettiautosta. Ja ajelee sillä nyt sitten töihin :D Kuulema oli ollut asiakkaiden hymyt kohtuu leveitä kun ajelee ruosteisella nissanilla pitämässä koulutuksia asiakkaidensa luona. Mutta totesi vastapainoksi kyseisen auton lämpeävän heti eikä vasta tampereella.
 
"niina"
Meillä vuorostaan myytiin toinen auto pois. Vakuutukset tuli vuoteen veroineen maksamaan sen 400, siihen katsastukset, korjaukset ja totta kai bensat vielä päälle.

Mies ajelee kesäisin pyörällä töihin ja talvella menee julkisilla. Vaikka ei mitään ilmaista ole sekään, niin lisäksi säästyttiin useiden satojen eurojen pysäköintimaksuilta ja paikan löytämiseltä.
 

Yhteistyössä