Moniko on painellut lahjoita nappia epähuomiossa?

  • Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
PenninPäälle
Ai se on HUONO ja AHNE ihminen joka ei halua euroa lahjoittaa.. Kyyyyllä, mä en lahjoittaisi penniäkään. Ei ole omat raha-asiat niin upeasti että edes euroa haluaisin lahjoittaa suuntaan tai toiseen. Olen kotihoidontuella kahden lapsen kanssa kotona ja ihan kuule on euroista kiinni tämäkin. Se että laskujen jälkeen jää nelisenkymmentä euroa tilille laskujen jälkeen. Välillä vähemmänkin. Joten jos mä olen paha ihminen ja ahne etten niistä halua lahjoittaa niin sitten oon. Mut mielummin eletään itsekkin. :p
Ja mitä pahaa et aloittaja tahtoo sen euronsakkin takaisin?! Kyllä muakin ärsyttäis jos oisi vahingossa painanut nappia, ensinäkin vois olla eripuolilla noi lahjoitus ja otto napit. Niin ei menisi napit niin herkästi sekaisin. Ja etenkin kun monissa paikoissa suoraan aurinko paistaa siihen tomaattiin.. :p
Mutta kukin niinkuin tahtoo ihan ilman että muita siitä syyttelee, lahjoittakaa te kenellä sitä rahaa on. Turha arvostella niitä kenellä sitä ei ole.
 
siis mitäh?
heh kaikki täällä siirtää keskustelussa huomion vanhuksiin tai kehitysvammaisiin tai muuten vammaisiin. no haloo, taitaa kuulkaa tapahtua vanhinkoja ihan kelle hyvänsä kiireessä tai muuten.
 
"plääh"
Alkuperäinen kirjoittaja siis mitäh?;23515442:
heh kaikki täällä siirtää keskustelussa huomion vanhuksiin tai kehitysvammaisiin tai muuten vammaisiin. no haloo, taitaa kuulkaa tapahtua vanhinkoja ihan kelle hyvänsä kiireessä tai muuten.
Siihenhän tuo perustuu että saavat hyvät lahjoitukset kun ihmiset töpeksii :D
 
juuu
Alkuperäinen kirjoittaja PenninPäälle;23515434:
Ai se on HUONO ja AHNE ihminen joka ei halua euroa lahjoittaa.. Kyyyyllä, mä en lahjoittaisi penniäkään. Ei ole omat raha-asiat niin upeasti että edes euroa haluaisin lahjoittaa suuntaan tai toiseen. Olen kotihoidontuella kahden lapsen kanssa kotona ja ihan kuule on euroista kiinni tämäkin. Se että laskujen jälkeen jää nelisenkymmentä euroa tilille laskujen jälkeen. Välillä vähemmänkin. Joten jos mä olen paha ihminen ja ahne etten niistä halua lahjoittaa niin sitten oon. Mut mielummin eletään itsekkin. :p
Ja mitä pahaa et aloittaja tahtoo sen euronsakkin takaisin?! Kyllä muakin ärsyttäis jos oisi vahingossa painanut nappia, ensinäkin vois olla eripuolilla noi lahjoitus ja otto napit. Niin ei menisi napit niin herkästi sekaisin. Ja etenkin kun monissa paikoissa suoraan aurinko paistaa siihen tomaattiin.. :p
Mutta kukin niinkuin tahtoo ihan ilman että muita siitä syyttelee, lahjoittakaa te kenellä sitä rahaa on. Turha arvostella niitä kenellä sitä ei ole.
Mulla ei ole niin tiukkaa, että pitäisi sen euron perään siksi itkeä, mutta ihan peruaatteesta ärsyttää tuollainen. En anna kadulla kerjääville romanikerjäläisillekään mitään, joten miksi antaisin pankkiautomaatilla jollekin järjestölle, joka vielä vie suurimman osan noista keräystuotoista, niin että varsinaiset avun kohteet saavat vain säälittävän pienen summan koko keräyksestä.
 
"feministi"
Katotaan sitten miten nousee PölyEsterin jalka tai edes käsi, kun istuu pyörätuolissa! :D Katsos kun vaikka sellaisessa istuisit, se ei suinkaan tarkoita sitä että kunta sinulle mitään avustajaa kustantaisi. Mutta varmasti näet sieltä katutasosta mitä Oton ruudulla näkee, olethan nuori ihminen ja silleen.

Keräys on mauton enkä aio osallistua siihen. Lause "Koska olen tyttö" on pahemmanlaatuista propagandaa ja sitä käytetään vain siksi, että rahankerääjät ovat haistelleet Pohjolan tuulia- täällä ollaan huolissaan tasa-arvosta. Monelta lahjoittajalta unohtuu naapurin hakattu äiti, koska on hienompaa lahjoittaa ihan Afrikkaan suklaasilmäisille posterilapsille. Tasa-arvoa, jep. Ja tyttöhän on tietty köyhä sukupuolensa vuoksi, ei suinkaan siksi että isänsä makaa khat-pöllyissä peltotöiden sijaan...
 
"totuuden torvi"
kyllä sitä voi vahingossakin painaa, jos aurinko paistaa suoraan siihen ruutuun tai vettä tulee kuin esterin perseestä & yrittää vain selvitä mahdollisemman nopeasti...
 
"Vieras"
[QUOTE="plääh";23515476]Siihenhän tuo perustuu että saavat hyvät lahjoitukset kun ihmiset töpeksii :D[/QUOTE]
Juu eli tietynlaista huijausta :(.

Mä olen itse vahingossa lahjoittanut pulloautomaatilla ne rahat johonkin keräykseen. Kiireessä vaan tökkäsin nappia ja hupsis, sinne meni. Mä lahjoitan ihan mielelläni rahaa, mutta en halua tehdä sitä vahingossa! Mun mielestäni nuo kytkyeräykset on just siinä mielessä huonoja, että liian moni lahjoittaa vahingossa, ei tietoisesti.

Ei siihen tosiaan tartte olla vanhus tai näkövammainen. Moni naputtaa kiireessään ne rutiinilla lukematta, eikä huomaa heti, että siinä onkin jotain uutta. Mä luulen, että tästä on Planille enemmän haittaa kuin hyötyä pitkällä tähtäimellä. Mä en ainakaan tällaista keräystapaa hyväksy ja annan siksi ne roposeni muuta kautta johonkin perinteiseen lipaskeräykseen tai muuhun, "rehellisempään" keräykseen!
 
Itse en ole tänä aikana automaatilla käynyt, niin kertokaas, miten siinä siis tulee rutiinilla vahingossa painettua tuota lahjoitus-nappia? Mitä siinä kohdassa normaalisti rutiinilla on tarkoitus sitten painaa? Tuleeko se siinä käteisottto-saldokysely -vaiheessa vai saldo-ruudulle-saldo-kuitille -vaiheessa vai miten se menee?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23515708:
Itse en ole tänä aikana automaatilla käynyt, niin kertokaas, miten siinä siis tulee rutiinilla vahingossa painettua tuota lahjoitus-nappia? Mitä siinä kohdassa normaalisti rutiinilla on tarkoitus sitten painaa? Tuleeko se siinä käteisottto-saldokysely -vaiheessa vai saldo-ruudulle-saldo-kuitille -vaiheessa vai miten se menee?
koska se "lahjoita euro" on siinä kohdalla nyt mistä yleensä rutiinilla tulee kuitti ulos. että siksi.

soitin juuri planin asiakaspalveluun ja annoin palautetta. olen osallistunut itse tähän keräykseen ja moniin muihin mitä plan international on aiemmin järjestänyt mutta tämä automaatilla lahjoittaminen meni nyt ihan täysin yli ja törkeästi juuri niistä syistä mitä tässäkin ketjussa on paljon mainittu. keittiönoita sanoi mielestäni erinomaisen hyvin: keräys pitää toteuttaa niin että lahjoittaja tiedostaa mihin ja miten on lahjoittamassa. pankkiautomaatti _ei_ ole tällaiseen keräykseen soveltuva paikka.

ystävällinen asiakaspalvelija planilta sanoi että ovat saaneet palautetta nyt tästä kampanjasta ja alunperin tarkoitus ei todellakaan ollut se, että ihmiset kokisivat tulleensa huijatuiksi ja myönsi sen että keräyksen toteutus ontuu. ovat siis kyllä tietoisia tästä palauteryöpsystä mitä aiheen tiimoilta on nyt netissä ollu paljonkin (ei ainoastaan täällä vaan monien muiden lehtien keskustelupalstoilla ja muilla foorumeilla).
 
Silloin kun tästä alettiin kohuamaan, luulin että kyseessä oli isojakin vahinko lahjoitussummia. Mutta että yksi euro.
En voi uskoa että kenenkään mummonkaan talous siihen kaatuu jos vahingossa euro menee hyväntekeväisyyteen.
Pikkumaista valittaa tuollaisesta.
Euro kerran vuodessa voi olla vähän, mutta euro per päivä voi tehdä jo isonkin potin. Eikä se euro niinkään haittaa munkaan elämää jos se vahingossa menee. Mutta ihmisillä voi olla mielipiteitä ja periaatteita ja mun mielipide on se että tämä on törkeä tapa kerät rahaa. Kaupoissahan kassojen vieressä on ollut vaikka minkalaisia keräysastioita monesti, niihin saa rahaa laittaa jos haluaa, mutta jos kaupan kassakin alkaisi jokaisen ostosreissun aikana kyselemään haluanko lahjoittaa vaikka 5 senttiä jonnekin hyväntekeväisyyteen niin se alkaisi tuntumaan ahdistavalta. Olen epävarma kaikkien laitteiden kanssa, niin kaupan korttilaitteiden kuten Ottoautomaatin kanssa, en aina meinaa muistaa tunnuslukuja (huono numeromuisti ja on paljon erilaisia numerosarjoja joita pitäisi muistaa) ja pelkään rikkovan jonkun laitteen tai ainakin painavan väärin, myös jono takana saa ahdistumaan. Tämä kamppanja automaatilla on kyllä hankaloittanut automaatilla käyntiä jossa yleensä käyn kiireellä kun pitäisi ehtiä bussiin tms. Osaan kyllä lukea, mutta todella kiireessä ei juurikaan ehdi lukea ja aurinkokin on sokaissut sen verran niille automaateille ettei yksinkertaisesti edes nää mitä niissä lukee joten muistista painaa vaan ne nappulat mitä on ennenkin painanut.
 
"vieras"
Mein paikkakunalla on tasan 1 otto ja siihen paistaa niin pahasti aurinko, ettei taho nähä mitä siin lukee. Kiireessä, kun nostin rahaa en ehtinyt edes katsoa paljon se lahjoitettava summa on. Vanhusten puolesta huolestuin. Mutta jos summa on vain euron omaa talouttani se ei kaada. Niitäkin löytyy joilla talous menee nurin jo eurosta!
 
"vieras"
Mite voi "lahjoittaa vahingossa"?
Asia on kerrottu automaatilla kissankokoisilla kirjaimilla ja vielä eri värilläkin! Typerät, sokeat ihmiset valittavat jälleen kerran turhasta. Ompa kaaaaaaaaaaaaauheata, jos menee elämän aikana euron jollekin ambomaan lapselle. Siis OMG! Sekin raha vaan omaan röökiaskiin tai ranskanleipään!
 
Justiinsa niin
nyky-yhteiskunta nyt on vaan mennyt siihen suuntaan että kaikki huijaa kaikkia. se joka huijaa parhaitaen menestyy. huiputtaminen on yleensä peiteltyä josta ei pysty suoraan tuomaan esiin piilossa olevaa tarkoitusperää. tässä pankkiautomaattijutussa on osin juuri tästä kyse. kyllä tämän lanseeranneet ovat hyvinkin olleet tietoisia esiin tulevista ongelmista, elleivät juurikin itse oleet dementikkoja.
Jahaa, nykyjään on siis virallisestikin luvallista noin niin kuin ohimennen muka vahingossa viilata linssiin ja vika on tietenkin sen joka menee lankaan. Tätä oppia varmaan saa nyt soveltaa ihan mihin vaan?
 
minä,
K-Plussa-pisteiden lahjoitus hyväntekeväisyyteen
Jos haluat lahjoittaa keräämäsi K-Plussa-pisteet hyväntekeväisyyteen, tee siitä ilmoitus Oma K-Plussa -sivuilla tai ota yhteyttä K-Plussa-asiakaspalveluun 0100 86044 ark. ma-pe 8-18, puhelun hinta on 0,08 euroa/min + pvm tai mpm.
Hyväntekeväisyyteen lahjoittamasi pisteet näkyvät pistetiedotteella sekä Oma K-Plussa -sivuilla. Hyväntekeväisyyskohteet vaihtuvat vuosittain ja niistä tiedotetaan näillä sivuilla.
 
Hra Majuri
Perkele, tehkää niinkuin minä. Lahjotatte sen euron "vahingossa" ja rupeette vaatimaan sitä takasin. Tarpeeksi monet kun tekevät noin niin se työllistää keräyksen järjestäjiä ja toteuttajia niin paljon, ettei moinen keräyspelleily ole kannattavaa.
 
en jaksanut lukea koko ketjua, mutta pakko sanoa että muakin lievästi vituttaa tämä hyväntekeväisyyskeräys.

ei vituttaisi, jos se lahjoittamismahdollisuus vilkkuisi siinä ruudulla vaikka ensimmäisenä ja sen voisi joko valita tai ohittaa. saisi olla vaikka vitoseen asti mahkut lahjoittaa.

mutta kuten yllättävän moni ei pysty tajuamaan, monella ottomaatti on rutiinisuoritus. jos käytät käteistä ja olet tottunut sen saman summan nostamaan usein, painallukset otto-summa-kuitille menevät oikeastaan pelkkiä nappeja, ei näyttöä katsoen. siinä on huijauksen makua että lahjoitus on ujutettu nostosuorituksen väliin kohtaan 'kuitille' niin että moni painaa sen vahingossa.

aika kylmää myös sanoa että sellaisen vanhuksen joka ei enää osaa automaattia käyttää pitäisi hankkia holhooja ja lakata itsenäisesti toimimasta. ensimmäisen kiven heittäjä on hyvä ja näyttää esimerkkiä, suomesta löytyy kymmeniätuhansia tapauksia. siitä vaan täyspäiväiseksi 'holhoojaksi'.
 
....
en ole lahjoittanut enkä lahjoita. Itsekin mietin tota kohtaa kun yleensä siinä kohdassa on vain se normi nappi, mistä painetaan niin nyt siinä kohdalla on se lahjoita 1 euro nappi. Ihmisten huijaamista kun yleensä tottumuksesta painaa sitä tiettyä nappia. Väärässä kohtaa kerjätään, jos joka päivä nostaa parikin kertaa rahaa ja joka kerta vahingossa väärää nappia niin äkkiä menettää 60e kuukaudessa. Mulel se on ISO raha
 

Yhteistyössä