Muita n. viiden kilon pudottajia?

Masentavaa :headwall:
Vapun ja viikonlopun sukulaisvierailun "ansiosta" mulla on menny ihan pipariksi tää homma! Mitenkään en meinaa saada itteeni niskasta kiinni :ashamed:

Ajattelin että pidän punnituspäivänä aina keskiviikkoa: silloin ei enää viikonlopun herkuttelut sotke, mutta ei myöskään arkipäivien tiukka linja anna valheellisen hyvää tulosta.

Alottelin siis hitaan pudotuksen tuossa maaliskuun puolessa välissä, jolloin paino oli 67.5 :x
Siitä eteenpäin lukemat ollu

vk.13 65.5kg
vk.14 65.2 kg
vk. 15 64.9kg
vk 16 64.1 kg
vk.17 63.1 kg

...ja vapun jälkeen 63.9 kg
...ja viikonlopun mässyttelyn jälkeen 64.4 :x

Tässähän ollaan kohta takaisin lähtöpisteessä! Että ottaa aivoon...
 
Kävin aamusta puntarilla, ja paino oli pysynyt samassa. Mutta ei auta sinäsä mitään, koska se on oikeastaan se lähtöpaino, millä tähän hommaan lähdin... :headwall:

Huomenna oon lähdösä opintomatkalle, missä joudutaan jonkin verran tarpomaan mm. metsässä. siis joo, käydään mm. Suomussalmen Värikalliolla ja itte oon ennenkin siellä käynyt, ja jos sitä samaa reittiä sinne mennään niin vajaa 4km suuntaansa tarvotaan vaihtelevassa metsämaastossa. Sitten ensi viikolla alkaa mulla kaivausharjoitukset, mitkä aika paljon on ihan rankkaa fyysistä työtä. Itse asiassa pelkään, että multa loppuu kunto ihan alkuunsa...

:/

No, ainakin siinä kuluu kaloreita, eikä tuu syötyä niin paljon :whistle: Pohdin myös tuota kaivauspaikalle ajelemista aamuisin pyörällä, saa nyt nähdä mitkä ilmat on jne. koska sinne ei oo ihan lyhyt matka.

Mun pahin ongelma on edelleen syöminen, ja myönnän sen. Teen mitä tahansa että sais aina herkutella, ja kamala sokerin himo tulee varsinkin aina päivällisen jälkeen- vaikka olis just syönyt ittensä ähkytäyteen. Olen yrittänyt ostaa meille nyt enemmän hedelmiä ja vihanneksia, mutta ne mätänee jääkaappiin! Siis meillä syödään niitä tosi vähän. Perusteellinen ruokaremontti siis olis paikallaan.... :ashamed:
 
tassu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 09:31 tassu kirjoitti:
Tavoite oli tammikuussa, et elokuuhun mennessä lähtee 4 kiloa. Nyt on lähtenut 3, joten nostin tavoteta elokuulle vielä kilolla. Sitten ollaan rantakunnossa ja kreikan hiekkaranta odottaa B)
Jes, puntari hymyili aamulla minulle!! Nyt lähtenyt tasan 4kg ja aikaa on reissuun vielä lähes 4kk, joten kai tässä vielä pari kiloa tohtii pudottaa... Sitten pitää lopettaa tai vaatekerta menee taas uusiksi. Eilen sain töissäkin pomon tilaamaan numeroa pienemmät vaatteet itselleni. Ei oikein meinannut uskoa, kun viime aikoina on kuulema pitänyt tilailla lisää vaan isompia kokoja :LOL:
 
Taidan liittyä joukkoon. Jos tota itsekuria sais parannettua vähän... Sain toisen lapsen lokakuussa, ja siitä lähtien paino heilunut 65-66 kg:n hujakoilla. Tavoitteeks oon laittanut ainakin aluks sen 5 kiloo pois. Pitäis vaan tehdä joku suunnitelma, miten se toteutuis...
 
Ostin sitä kromia. Ja vielä sitä kalliimpaa laihdutusversiota. Mitään vaikutusta ei kyllä vielä näy/tunnu... :whistle: Mun syöminen nyt kun ei johdu aina edes makeanhimosta (ja suolaiset herkut menee yhtä lailla) vaan saatan syödä itteni ihan ähkyyn ja ähkyn ylikin pelkästä syömisen ilosta. siis kun ruoka on niin HYVÄÄ... :p :ashamed:

No joo, ekskursio on ohi ja todella huonon sään ja kelin takia ei sitten lähetty sitä pisintä matkaa tarpomaan. Ja muutenkin syötiin tuhkatiheään...eka päivän iltana käytiin kaverin kanssa testaamassa Kuusamon kiinalainen ravintola ja pois lähdimme pyörien. :x

No, ens viikolla alkaa ne kaivaukset joilla ei ehdi kyllä syömään jatkuvasti. ja ajattelin että sään salliessa ajelisin pyörällä sinne. Siis jos alkaa, koska meillä ei vielä oo lapsenvahtia tuolle ajalle... :/
 
vk.13 65.5kg
vk.14 -300gkg
vk. 15 -300g
vk 16 -800g
vk.17 -1000kg
vk18 +800 g
ja tällä viikolla
vk.19 -300g eli jumissa ollaan :headwall: Kyllä masentaa :( En oo kyllä ihan joka päivä päässy kävelemään, ja oon vissiin fuskannu sitten syömisissäkin. Kesään on enää 3-4 viikkoa, ja sillon piti painon olla jo alle kuuskymmentä.

Mistähän löytäis kesäkuteita, kun entisetkään ei päälle mahdu. En kyllä viitsi vaivasen viiden kilon takia uusia koko vaatekaappia, kun ihan kivaa kesävaatetta olis pullollaan.

Viikonloppuna aion kuitenkin taas relata. Ostin painareitten poppareita ja pizzaa tai hamppariakin aion nykästä..kävi miten kävi :LOL:
 
sakama
Oon ihan unohtanu käydä tällä viikolla puntarissa... Ehkä alitajuista itsesuojelua tämä unohtaminen kun tiedän että paino senkun nousee vaan kun on taas tullut syötyä ennemmän ja taas enemmän kaikkea hyvää :/ .

Hienolta tuntui kuitenkin kun eilen vajaan 2,5kk reenauksen jälkeen jaksoin juosta ( kylläkin lähes kävely vauhtia ;) ) yhtä jaksoisesti 5km. Aikaa en viitsi edes kertoa niin kauan siinä kesti, mutta kuitenkin juoksuaskelta käytin koko ajan ja vielä oli lopussa varaa kiristää vauhtiakin. Vielä olis reilu 3,5kk tavoitteeseen juosta se 10km eli toivoa on että jaksan sen silloin.

Tuntuu vaan että olis kevyempi juostakin jos sais tuota painoa putoamaan eikä olis niin turvonnut olokaan koko ajan.

Mutta huomenissa koitan muistaa puntarilla käväistä aamutuimaan...

Niin ja hyviä äitienpäivän illanjatkoja kaikille!!
 
sakama
Juu-ei nyt loppu herkkujen mässäily!!!! Kävin aamulla puntarissa ja taas oli tullut lisää +800g. Mulla ei oo enää kuin kilo siihen mistä oikeen virallisesti aloin laihduttamaan... Nyt on kyllä pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä asialle ihan oikeasti jotain. Ei tämä voi olla näin vaikeaa... vai johtuuko tämä kilojen tiukassa olo tästä 30 ikä vuoden saavuttamisesta??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:54 sakama kirjoitti:
Juu-ei nyt loppu herkkujen mässäily!!!! Kävin aamulla puntarissa ja taas oli tullut lisää +800g. Mulla ei oo enää kuin kilo siihen mistä oikeen virallisesti aloin laihduttamaan... Nyt on kyllä pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä asialle ihan oikeasti jotain. Ei tämä voi olla näin vaikeaa... vai johtuuko tämä kilojen tiukassa olo tästä 30 ikä vuoden saavuttamisesta??
No kyllähän laihduttaminen on vaikeeta hommaa... Se on vaan niin että pitää pysyä tiukkana, sen kyllä varmaan tiesitkin. Kyllä mä ainakin oon huomannu näin vanhemmiten (ens kuussa 30.v) että todellakin pitää tosi tarkkaan miettiä mitä syö ja kuin paljon, mässäily mulla ainakin näkyy heti puntarissa, nuorempana ei ollu tälläsiä ongelmia, kai sitä nuorempana liikkukin enemmän!!?! Mä oon nyt viis viikkoa laihduttanut ja neljä kiloa on tippunu paino, oon kyl tosi tyytyväinen, mut tiukkana on pitänyt olla. Mulla ei kyl oo ylipainoa yhtään mut normaali painon ylä rajoilla olin, vielä haluun jonkun kuus kiloa pois. tsemppiä vaan sulle ja kaikille muillekkin. Mua ainakin tsemppaa sellanen että menee alasti koko vartalo peilin eteen ja katsoo itseään ni ei kyl sen jälkeen enää tee mieli yhtään mässäillä!!! :LOL:
 
sakama
[/quote]
No kyllähän laihduttaminen on vaikeeta hommaa... Se on vaan niin että pitää pysyä tiukkana, sen kyllä varmaan tiesitkin. Kyllä mä ainakin oon huomannu näin vanhemmiten (ens kuussa 30.v) että todellakin pitää tosi tarkkaan miettiä mitä syö ja kuin paljon, mässäily mulla ainakin näkyy heti puntarissa, nuorempana ei ollu tälläsiä ongelmia, kai sitä nuorempana liikkukin enemmän!!?! Mä oon nyt viis viikkoa laihduttanut ja neljä kiloa on tippunu paino, oon kyl tosi tyytyväinen, mut tiukkana on pitänyt olla. Mulla ei kyl oo ylipainoa yhtään mut normaali painon ylä rajoilla olin, vielä haluun jonkun kuus kiloa pois. tsemppiä vaan sulle ja kaikille muillekkin. Mua ainakin tsemppaa sellanen että menee alasti koko vartalo peilin eteen ja katsoo itseään ni ei kyl sen jälkeen enää tee mieli yhtään mässäillä!!! :LOL:
[/quote]

Kiitos tsemppauksesta! Mulla sama vika että ennen nuorempana ei koskaan tarvinu kattoo mitä söi ja painon pudottaminenkin kävi kuin itsestään. Nyt ekaa kertaa joudun ihan aikuisten oikeasti laihduttamaan. Mulla kans lähtöpaino oli normaalissa indeksissä, mutta laihdutuksen tarvetta kuitenkin on. Nuorempana mulle ainakin tuli hyötyliikuntaa paljon enemmän kuin nykyään kun autolla pääsee liiankin helposti.

Mutta täytyy vaan olla lujana itsensä kanssa että pystyis samaan hienoon tulokseen kuin lainattu kirjoittaja, onnittelut saavutuksesta!!
 
mimosa
minä liityn myös tähän remmiin! 5-7kg pitäisi saada pois, konstilla tai kolmannella jotta mahtuisin vaatteisiini! minullakin painoindeksi normaali, mutta silti tahdon takaisin niihin mittoihin, missä olin ennen lapsentekoa!

elikkä jos jollain on nurkassa käyttämättömänä itsekuria sekä liikuntainnostusta niin täällä olisi joku niitä ominaisuuksia vailla =)
 
Kävin aamupäivällä pitkällä vaunulenkillä. Kotiin kun tulin niin aivan järetön nälkä :LOL: Spagettia ja nautajauhelihakastiketta söin kunnon annoksen ja ai että rupes väsyttämään. Päivänokosilla yritin nuokkua ja heti kun heräsin niin YLLÄTYS :headwall: jälleen hirmu nälkä!!!

Otin välipalaksi yhen näkkärin ilman päälysiä ja tajusin että kohta muuten alkaa herkun mättö jos en oo tiukkana. No söinpä sitten päivällisen eli kaurapuuroo ja sokeritonta mehukeittoo jo puol'neljältä (eli siis tosi aikasin) joten nyt on taasen vatta pullollaan...joten eiköpähän tästä nyt taas jaksella sinne iltapalaan saakka.

On tää rankkaa tää elämä ilman napostelua ;) <br><br>
 
Noi hiilarit on vihollisia, siis pasta, peruna, leipa jen. ainakin mulle.

Pitävät nälän loitolla jonkin aikaa kun nostattavat verensokerin ylös. Sitten kun sokerit laskee iskee armoton väsymys ja sitten seuraa taas kova nälkä ja sitten taas...juu, syödään.

Mä olen saanut painoni laskemaan sillä kun jätin noi viholliset hiilarit lähes kokonaan pois. Verensokeri pysyy tasaisempana, ei tule väsymystä ja ruokailukertojen määrä vähenee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:50 Kata kirjoitti:
Noi hiilarit on vihollisia, siis pasta, peruna, leipa jen. ainakin mulle.

Pitävät nälän loitolla jonkin aikaa kun nostattavat verensokerin ylös. Sitten kun sokerit laskee iskee armoton väsymys ja sitten seuraa taas kova nälkä ja sitten taas...juu, syödään.

Mä olen saanut painoni laskemaan sillä kun jätin noi viholliset hiilarit lähes kokonaan pois. Verensokeri pysyy tasaisempana, ei tule väsymystä ja ruokailukertojen määrä vähenee.
Ei sovi toi "ätkinssi" oikeen meikäläiselle, kun täysimetyksellä mennään.Eikä oo oikeen muutenkaan mun juttu. Enemmän menen painareita mukaellen ja ravintoympyrän mukaan (ja just täysjyvätuotteita/puuroja jne. suosien) Pitäis vaan pysyä herkuista erossa ja lisätä kasvisten syöntiä...ja tietty liikkua enemmän.
 
Mun ruokavalioni on kaukana "ätkinssista" vaikka en noita hiilareita suosikkaan...

Pv:n periaatteista en tykkää, ne ei siten taas sovi mulle.
Pv:ssa mulla oli usein nälkä eikä pointsit tuntuneet riittävän...

Kukin tallaa tyylillään, pääasia että kilot karisee!!!
 
Joo, mulla meni viime viikko ihan ilman mitään yrityksiä :/ liikkuminen jäi melkein kokonaan, ei vaan huvittanut kun vettä sataa lösötti joka päivä eli jopa työmatkat menin autolla pyörän sijaan.
Herkuista oon yllättävän hyvin pysyny erossa, itsekin ihmetellen miten oon saanut pidettyä mieleni kurissa ettei herkkuja joka päivä mene =) viime viikolla vähän kuitenkin synttärikakkua :p
Punnituskin unohtui tehdä... joten ajattelin sit tehdä ens sunnuntaina eli väliä tulee 2 viikkoa edelliseen.

Tää viikko on lähtenyt liikunnan osalta hyvin käyntiin, eilen työmatka pyörällä ja illalla 9.5 km kävelylenkki+ vatsoja, tänään tunti sulkapalloa ja vatsoja =) =)

kyselin tuolla aiemmin noista ruokailuista että meneekö muilla kaksi lämmintä ruokaa päivässä, entä iltapala? Tai yleensäkin monta kertaa päivässä syötte?

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen! Älkää lannistuko jos se mittari välillä väärään suuntaan heilahtaa ;)
 
sakama
Jee, kyllä kannatti ottaa itseään niskasta kiinni =) . Nyt jo paino hiukan pudottut ja olo paljon kevyempi. Niin ja nyt vasta hoksasin että noissa meidän lasten suosimissa jäätelöauton taikurimix mehujäissä ei oo kaloreita nimeksikään ja ovat ihan hyviä herkkuja.

Noista ruokailuista päivän aikana. Yleensä syön aamupalan, lounaan (menee yleensä leipälinjalla), välipalan, päivällisen ja iltapalan. Välit yritän taas pärjätä ilman napostelua.

Tsemppiä kaikille, kyllä ne kilot karisee kun niiden on pakko ;) .
 
Jippii myös täällä :wave: Lopultakin taas jotakin nytkähdystä alaspäin, eli näinhän mulla on mennyt:


vk.13 65.5kg
vk.14 -300gkg
vk. 15 -300g
vk 16 -800g
vk.17 -1000kg
vk18 +800 g
vk.19 -300g

ja tällä viikolla -800g eli saatu pois tuo vapun mässäilyläski. Herkkuja oon yrittäny taas karsia ja vähempi kattoo hommia "läpi sormien". Toisaalta lenkkeilyrytmikin on pysynyt taas säännöllisempänä...

Samalla kaavalla minäkin meen kuten monet muutkin täällä eli pidän ruokailurytmin mahdollisimman säännöllisenä: aamupala, lounas, päiväkahvit, päivällinen ja iltapala.

Päivälliseksi otan aina puuroo ja marjoja/vähäkalorista mehukeittoo, koska se on mulle kevein ja täyttävä vaihtoehto, jolla jaksaa iltapalaan saakka. Esim. voikkareista tulee helposti paljon enempi kaloreita, kun lasketaan leivänpäälliset, rasvat jne.
 
En taas muistanut alkuviikosta käydä puntarilla :ashamed: Syynä ihan se kun on niin aikasin pitänyt lähteä liikenteeseen ja kiireellä.

Se kromi ei mulla tehoa ollenkaan makeanhimoon, näläntunne kyllä on kadonnut! :D Mutta herkkuja menis samaan tahtiin kuin ennenkin, eli taitaa olla psykologista laatua tuo herkuttelu. Tosin nyt kun on ollut ohjelmaa koko päivän niin, että on määrätyt ruokatauot, ei oo voinu napostella. Tosin nälkä tulee, kun on ulkona 8h.

Joku puhui tuosta ruokavaliosta, että hiilarit ei juuri pidä nälkää. Mulla sama homma. Jos syön aterialla enemmän lihaa ja vähennän sitä perunaa/pastaa jne. pysyn kylläisenä paljon pitempään ja ei haluta makeaa! Eli täysin väärin... :whistle: Samoin jos yritän syödä lautasmallin mukaan, jatkuvati on nälkä. mulla myös puuro aamulla ei toimi, pian on nälkä, leipä toimii paljon paremmin. On varmaan paljon ihmisestä riippuvaisia, ja kunkin aineenvaihdunnasta, nuo jutut.
 
sunnuntaita..
tänään tarkistin sit tuota painoa, viime viikko kun jäi väliin... no, eipä paljoakaan vaaka keinahdellu, -200g kahdessa viikossa. No, onneksi kuitenkin noin päin, eilen kun tuli käytyä "ulkoruokinnassa" ja situkkakin maistui. Eli mulla on sit paino pudonnu neljässä viikossa 1.6 kg. Aika vähälle kuulostaa, mut kai se on ok?!

Ja miehän olen myös tuon mittanauhan kans seuraillu...en tiedä oonko mitannu päin puuta, mut senttejä on hävinny( pari senttiä navan yläpuolelta mitattuna), mut läskein kohta heittelee vissiin k- kierron mukaan sillä siinä kohdin mitta heittelee eestaas...

Mites muilla, ootteko seurannu mittanauhalla?
 
sakama
Moi taas kaikille!

Puntarissa käyty ja tällä kertaa oli -800g eli sama kun kaks viikkoa sitten. Onneksi edes näin ettei ollut tullut taas lisää... Josko se tästä taas pikku hiljaa lähtisi alaspäinkin. Oon muuten alkanu pitämään ruokapäiväkirjaa ja ainakin näin alkuun tuntuu että on helpompi kontrolloida syömisiään kun kaikki kirjaa ylös. Lenkille en oo päässy kun viime viikon lopulla alkanut flunssa vaivaa edelleen...
 
Huomenia sateiseen aamuun naiset :)
Tuuletukset kaikille pudotelleille ja tsempit junnaajille.
Mulla taas nytkähdellään isosti alaspäin viikkojen jumin ja takapakin jälkeen eli näin on menty:

vk.13 65.5kg
vk.14 -300gkg
vk. 15 -300g
vk 16 -800g
vk.17 -1000kg
vk18 +800 g
vk.19 -300g
vk 20 -800g
ja tällä viikolla -1000g...

Tosi jännää miten noi hiilarit on toisille pahasta ja toisille nimenomaan ruokavalion perustana. Mulle kyllä passaa noi ruisleivät, puurot ja tummat pastat jne...mutta vaalee leipä, sokeri jne. on tietysti mullakin vähissä.

Millä te karppaajat tai hiilaritietoiset muuten saatte nälän pysymään parhaiten pois, kun ei noita em. juttuja voi käyttää?Kaikki terveelliset vinkit otetaan ilolla vastaan :)

Niin ja muoks vaan...
en oo käytelly mittanauhaa, mutta vaatteista huomaa että muutoksia on myös senteissä. Entiseen kuosiin tosin saa vain haikailla, kun synnytyksestä vielä niin vähän aikaa :/ <br><br>
 
Meredia
Hei!

Jos mukaan mahtuu niin minäkin pujahdan tähän pinoon. Raskauden jäljiltä on sitkeästi jäänyt muutama ylimääräinen kilo + olin just ennen raskautta kerännyt pari kiloa ylimääräistä. Eli yhteensä jos painoa saisin pudotettua n. 7kg niin olisin tyytyväinen.

Maanantaina aloitin Painonvartijoiden pisteidenlaskun. En siis ole painonvartijoihin liittynyt vaan itsekseni niitä laskeskelen. Kaikki herkut jäätelöt, karkit ym. on mun pahin kiusaus. Nyt olen tämän viikon pystynyt hyvin vastustamaan kiusausta eikä ole vielä makean himo yllättänyt mutta tiedän sen hillittömän mekean himon vielä iskevän. Nyt täytyy tosissaan ottaa itseään niskasta kiinni ettei oikeasti tarvitse koko vaatekaappia uusia. Vanhat vaatteet kun kummasti kiristävät mahan ja reisien kohdalta :ashamed: tai sit ne ei mahdu edes päälle :'(
 
Tervetuloa remmiin mere =)
Painareita mukaellen minäkin oon pudotellu viitisen kiloo 9 viikossa.Mä tosin herkuttelen pienesti jokapäivä:ppäiväkahvilla joku kevyt herkku päivittäin.

Ja viikonloppuna vielä herkkupäivä.Liikuntaa hieman lisäämällä saan nämä herkutteluhetket itselleni "luvallisiksi".

Olen niin toivoton herkkuhiiri, ettei mulle muunlainen laihistyyli sovi mitankään... :kieh: <br><br>
 

Yhteistyössä