Muita n. viiden kilon pudottajia?

Huippu juttu Sakama! Lämpimät onnittelut saavutuksesta. Nyt on varmaan kiva fiilis...

Mulla jatkuu tää kesäloma-lipsahtelu syömisien suhteen ja liikkumaan en oo päässyt ( =saanut lähdettyä juuri lainkaan). Paino hiissaa ylösalas, mutta johonkin toukokuun lukemiin se on kuitenkin tasoittunut... Onneksi...ettei ainakaan mene pelkästään ylöspäin.

vk.13 65.5kg
vk.14 -300gkg
vk. 15 -300g
vk 16 -800g
vk.17 -1000kg
vk18 +800 g
vk.19 -300g
vk 20 -800g
vk 21 -1000g
vk 22 +300g
vk 23 -1100g
vk 24 +1000g
vk 25 -300g
vk 26 +1100g
vk 27 -1300g

Toisaalta potuttaa, kun ei pysy aikataulussa mutta onhan tuota pudotusta tammikuusta kuitenkin jotain 11kg.Jos "saliin meno-painosta" katotaan niin noin 16kg. nämä viimeset 4kg rutistellaan pois sitten syksyn mittaan.. (Ai minäkö optimisti :saint: )
 
Kiitos Amalia K ja onnittelut sinullekin hienosta pudotus saldosta! Fiilis on kyllä ihan kiva kun tavoite on saavutettu, mutta mutta, nälkä kasvaa syödessä ja nyt tuntuu että vielä olisi pudotettavaa tai ainakin kiinteyttä kaipaisin kroppaan lisää. Täytyy katsoa tosiaan syksyllä mikä on fiilis sitten. Koitetaan saada tämä pino pidettyä hengissä sinne asti.
 
Hei pitkästä aikaa.... :wave:

Mä oon siis tuo aloittaja eli ukkelipukkelinäiti, oon vaan nikkiä vaihtanut...en muista oonko aiemmin sanonut, jos joku ei hoksannut.

En oo pitkään aikaan tänne kirjoitellut, yksinkertaisesti kun en oo kehdannut. En oo saanu mitään aikaan. No ei oo paino noussutkaan, mutta ei laskenutkaan...nämä muutamat kilot on niin tiukassa. Oon mittaillut että mun vyötärö on rapiat 80cm, pienimmillään 79cm...siis turpoan iltaa kohden :ashamed: Muuten oon kokoa 36/38, mutta vyötärö 42/44 :eek: Eli ongelma on lähinnä nuo vaatteet, kun "oma koko" ei vyötäröltä mahdu päälle.

Painoa mulla on nyt vaihtelevasti 59-60, tuon 60 yli ei oo kuitenkaan mennyt. Pituutta 163 ja millejä päälle, eli painoindeksi on ihan normaali. Mutta tuo vyötärölle jämähtänyt makkara häiritsee, ja haittaa myös liikkumista! :ashamed:

Kesän aikana on nyt tullu syötyä makkaraa, jätskiä yms. ja oon himoinnu lenkille, mutta mies ei koskaan tunnu olevan kotona kun mulla olis sauma lähteä kunnolla kävelylle. Ennen lapsia kävinkin joka päivä väh. tunnin kävelemässä, ja sillä kai noita herkkuja saikin vetää lihomatta. Muksujen kanssa on niin hankala käydä, kun esikoinen ei jaksa kuitenkaan tarpeeksi nopeaa vielä kävellä eikä pitkälle, on liian iso rattaisiin (syksyllä 5) eikä pyöräilläkään niin kauaa. Pienemmän kanssa ehkä vielä juuri ja juuri, vaikka onkin jo alkanu osoittaa merkkejä että pelkkä rattaissa istuminen ei kiinnosta, punkaa pystyyn hetken kuluttua.

Ryhti mulla on kanssa mennyt tosi huonoksi, syynä ehkä tämä koneella istuminen :| ja kuitenkin kun ei ole ollut aikaa pitää omasta kunnosta huolta, viime raskaus ainakin oli aika rankka vatsa- ja selkälihaksille.

Eli mulla tavoitteena on nyt päästä edes 6 kertaa viikossa lenkille ja syksyllä ostan salikortin. On tiedossa yks sali joka on kohtuuhintainen ja kaver on sielä töissä ;) lapset menee syyskuun alusta molemmat hoitoon kun aloitan taas opiskelun, luentojen välissä yleensä on sen verran ilmaa että ehtii sen 3 kertaa käydä viikossa salilla.

Karppausta olen ajatellu myös...ihan tähänastisten kokemusten perusteella: kun jätän perunan/pastan/ riisin pois ja syön vain lihan+salaatin, nälkä pysyy kauemmin pois ja ei haluta napostella. Siihen pitäis vaan enemmän perehtyä vielä.

Mutta nyt ei auta kuin tsempata ja alkaa alusta...vaikka laittaa niitä lukemia tänne ylös. Kromia olen syönyt koko kesän, mutta mun maeanhimo on tosiaan kai korvien välissä, kun se ei auta. Nyt yritän elvyttää myös tuota veden juontia, siitä kun tulee tapa niin menee se 2l ihan itsestään. ja onhan tuo stepperikin tuolla ;)
 
Mäkin pomppaan tähän pinkkaan taas kesän alamäen jälkeen :ashamed: Meillä oli siis muutto toiselle paikkakunnalle ja päälle kesälomareissut jne. ja mä olen paisunut ihan mahdottomasti :whistle:
Nyt olen saanut liityttyä täälläkin liikuntakeskukseen ja olen käynyt nyt pumppi ja body balance tunneilla. Tänään ajattelin kokeilla pilatesta ja tässä syksyn päälle taas ainakin spinningiä. Pyrin et viikossa tulisi kork. 2 lepopäivää ja kaloreita olen alkanut laskea kalorilaskurin avulla. Ennen joulua olis tarkoitus saada ainakin se 5kg pois :)
 
Just punnitsin itteni, sitä ei oo varmaan kuukauteen tullu tehtyäkään. Ja onhan niitä kesäkiloja jo kertynyt...painoin sen pari kiloa enemmän kuin luulin! Tai no, vaatteet on kyllä alkaneet kiristää, joten periaatteessa tiesin mutta jotenkin ajattelin että vaaka silti näyttäis samaa :ashamed: Itsepetosta. Ei se auta kuin alkaa ruokaremonttiin ja ihan ekaksi vähensin aamuteestä lusikallisen sokeria- oon nimittäin käyttänyt nykyään 3 lusikallista, nyt sen 2 laitoin mikä on kai normaali...mulla tuo sokerin määräkin vaan lisääntyy koko ajan. Lenkillä olen onnistunut käymään aikalailla joka päivä nyt parin viikon ajan, mikä taitaa olla ennätys pitkään aikaan.

Eli paino tänään pe 27.7. 61,5 kg :|
 
Heipä hei taas... ahkerasti oon käynyt lenkillä, yksi päivä oli välissä etten ehtinyt/jaksanut/ sateen takia pystynytkään, mutta poljin silloinkin stepperillä 10min iltasella. Vaikka kyllä kai yksi lepopäivä saisi viikossa ollakin. Mutta huono omatunto vaivasi. Herkuteltua kyllä n tullut, ja vähähiilarista ruokavaliota on hankala noudattaa kun muulle perheelle pitää kuitenkin laittaa eri ruuat. No, tässä kuitenkin mitat:

paino 61,3 kg (-200g)
vy 78,5 cm (-3,5cm, voi olla siksi kun nyt mittasin aamusta ennen ruokailua, viimeksi muistaakseni oli vyötärön mittaus iltapäivästä)
ly 97cm :ashamed: (sama)
 
Täällä taas! Loma (siis miehen) alkaa olla lopuillaan. Huomenna mulla koittaa myös totuuden hetki puntarin kanssa... Niin, että paljonko sitä on tullut kiloja kerrytettyä lomafiiliksissä... Jonkun verran on tullut takaisin, mutta paljonko, on vielä pimennossa ja saa ollakin huomis aamuun saakka ;) .

Elikkä huomenna lisää...
 
tänään taas punnitus. Eilen jo otin varaslähdön ja vyötäröä mittailin kun massu näytti jotenkin pienenneen...ja onhan se :eek: uskomatonta mutta totta! painoa ei ole pajoa lähtenyt mutta vy pienentynyt roimasti...mietin jo mittasinko oikein, mutta on se vaan uskottava..

Eli paino 61kg (-300g)
vy 76cm (-2,5cm)
ly 97cm (sama edelleen)

Olen ahkerasti käynyt lenkilä, yleensä kärryjen kanssa, noin tunnin joka päivä. Vo viikonloppuna yleensä kerran tai pari jää väliin jos ei olla kotona, ollaan usein anoppilassa. Olen tuon lisäksi polkenut stepperillä väh. 10min päivä, jos on lenkki jäänyt vajaaksi niin enemmänkin. Eli Sakama, kun jossain yllä kyselit stepperistä, se on hyvä laite! En muuta syytä keksi tuohon vyötärön pienenemiseen kuin tuo twist- stepperi, mikä mulla on! Sehän vaikuttaa myös kyljen lihaksiin.
 
Heippa! Tonne jonnekin muuhun yhteyteen kirjoitin hankkineeni stepperin. Sakama: saat hyvän ja edullisen kun tilaat Halensin kuvastosta 69 euroo. Ajattelin eka, et sielt tulee joku lelu, mut yllätyin positiivisesti. Hiki virtaa ja syke nousee. Siinä ei oo käsitukee, mut twisteri on sekä vempain, mistä näkee kalorikulutuksen, ajan ja askelten määrän. Kantsii tsekata. Hyvällä omatunnolla voi töllätä telkkarii, kun kalorit kuluu samalla.
 
Vielä on kesää jäljellä ;) joten löysäily pudotuksen suhteen jatkuu meikäläisellä. Henkisesti valmistaudun palaamaan ruotuun syyskuun alussa. Motivaatiota keräilen siihen saakka...Ilmoitan sitten pinoon kesän (läski)saldon kunhan vaakalle uskaltaudun B)
 
renttuilija ilmoittautuu :D
Lomat on nyt sit pidetty ja 2 viikkoa olen ennättänyt jo töissäkin käydä. Kuukauden tauko "laihdutushommista" on tuonut 4cm lantiolle ja 5 cm vyötärölle ja vaakakin näytti vähän enemmän kun sillon keväällä pompatessa tähän pinoon :x eli äsken tasan 65kg... olo on kyllä tuntunutkin läskiltä.... ruoka, karkit ja kaikennäköiset kalorijuomat on MAISTUNUT niiin hyvälle että!!!

Tänään kävin puolen tunnin pyörälenkin(kuopus painona mukana) ja päälle tein vatsoja 3x 15.
Kävelyn ja pyöräilyn lisäksi en ole vielä muista urheilumuodoista päättänyt, että mitä ottais kuvioihin mukaan.. kunhan nyt jumpat ja muut salihommat pyörähtää käyntiin, niin pitää sit johonkin koittaa lähteä mukaan.

ai niin, kävin eilen mustikoita poimimassa kolmatta tuntia.. eikös sekin lasketa liikuntamuodoksi ;) ainakin reidet on kökkimisestä kipeenä :LOL: :LOL:
 
Siis oonko mä tosiaan näin dementoitunu kun oon ihan luullu että oon kirjoittanu viime tiistaina tänne :ashamed: ... No täytyypä nyt sitten kirjoittaa viime viikonkin edestä ;) .

Eli puntarissa kävin alkuviikosta viime viikolla ja kesäherkkuja on mukana kannettavaksi jäänyt kilon verran. (nyt kyllä sellainen tunne että kirjoitan uudestaan samaa juttua... viiraakohan mulla ihan oikeesti päässä...) Tänään aamulla uudessa punnituksessa ei paino ollu laskenu ja olokin tuntuu kyllä harvinaisen turvonneelta (epäilin jo että olisinko raskaana kun niin pallo-olo, sen ei kyllä pitäis olla mahdollista...) Luulen, että mun paino ei laske jos en ota taas ruokapäiväkirjaa kuvioihin mukaan, oon vaan niin nooli (=perso kaikelle hyvälle) etten saa itseäni niskasta kiinni muuten kuin kaloreita tarkasti laskemalla...

Kiitos stepperiä kehuneille!! Täytyy varmaan sellaista alkaa harkitsemaan ihan tosissaan, että kotonakin olis helppo kaloreita polttaa ainakin kun ukko on iltavuorossa ja silloin on vähän hankala päästä kunnolla lenkille kun en oikein tykkää tuota poikaa 2v4kk mukana rehata kun ei oikein aina jaksa kärryissä viihtyä.

Uutta innostusta odottaen ja persuuksille potkuja kaivaten toivottelen kaikille aurinkoista loppu kesää ja kalorikevyttä syksyn odotusta :)
 
viikon aikaan pyöräilyä viitenä päivänä, muuta urheilua ei ole ollut. Herkkuja koittanut säännöstellä, aika hyvin oon onnistunut siinä. Mittanauhan ja painon suhteen tulokset oli yllättävät, paino -2 kg, vy -2cm ja lantio -3cm :eek: :) mutta luultavammin tuo tulos johtuu mittausten ajankohdasta( viikko sitten mitattu illalla) sekä siitä että olen ollut tällä viikolla vähän kipeä, niin on ruoka-annokset jäänyt osittain syömättä
kun ei ole maistunut..
tätä kirjoitusta kun vertaa edellisiin omiini niin melkoista jojoilua
:D ens viikolla varmaan taas toisinpäin... yritän kyllä ettei
 
Puntarissa aamulla käyty ja se näytti -600g. Olis kyllä ehkä näyttänyt enemmänkin miinusta, mutta kun tuli viikonloppuna reissunpäällä vähän syötyä epäterveellisesti pikaruokaa kun ei tuon meijän viikarin kans mitään kunnonruokaa ehdi odottaa (olishan sitä voinut salaatin ottaa, mutta...). Tosin tuli kyllä oltua liikkeessäkin koko päivä kun oltiin lasten kanssa iskää kannustamassa maratonreitin varrella.

Liikunnasta: sain itsestäni peräti sen verran irti viime viikon aikana, että kävin kaks kertaa lenkillä (5km ja 7,5km) ja sit vielä kävin tytön kans lenkillä pururadalla (2km). Lihaskuntopiiriä pitäis taas jaksaa alkaa tekemään ja siihen vois tietty lisäksi ottaa muutaman säkkinyrkkeily "erän". Ja vielä vaan haaveilen siitä stepperistä...
 
Heissan taas!

Täällä jo kurkitaan 5kg-pinoon, vaikka ajattelin aloitella vasta syyskuun alussa. Vähän jo vähentelin herkkurintamalla eilen...ja ajattelin huomenaamulla hypätä vaa'alle ja tarkastaa "katastrofitilanteen"eli kivat kesäkilot B)

Poikkean sitten raportoimaan huomenissa...
 
Tulin tänne näin kesken viikon kurkkimaan :whistle:

Tällä viikolla mulla on kyllä odotettavissa perjantain punnituksessa/mittauksessa takapakkia, koska ukko on hanhimetillä kotipaikkakunnallaan koko viikon, enkä siis pääse kunnolla lenkille koko viikolla. Sen normaalin 10 min oon polkenut päivittäin stepperillä, mutta muuten liikunta jääny vähiin. Ja se näkyy koska mä en tuota syömistäni onnistu rajoittamaan.

Mutta kävin varaamassa ajan kuntosalille haastatteluun, jonka perustellaa mulle tehdään henk.koht. ohjelma. Haastattelu on tosin vasta 3.9. kun lapset menee hoitoon, mutta odotan jo kovasti...hirvittää vaan miten kehtaan mennä sinne niiden punttiukkojen sekaan... :eek:
 
Voi plääh!!! Mulle on iskenyt kauhea makean himo eikä sille taas näy loppua vaan muhun uppoaa kaikki talon makea, hyvä etten sokeriakin jo oo syönyt :/ . Tuntuu että mitä enemmän pitäis tuota syömistään tarkkailla niin sitä enemmän tekee mieli syödä, tää on ihan nurin kurista ja hullua, mutta ikävä kyllä totta... Pitää varmasti ostaa lukkot kaappeihin ja antaa avain ukolle ja sanoa että vaikka mitä teen niin sitä ei mulle saa antaa... tai sit oon taas kohta siinä pisteessä mistä keväällä aloitin...
 
Mun tämän aamuisen punnituksen/mittauksen tulokset:

paino: 61,4kg (+700g |O )
vy: 75cm (-1cm)
ly:97cm (+-0)

No painoa oli tullut lisää kuten arvelin, kun en oo lenkille päässyt. Kaikki mitä nyt tämän jakson aikana oon pudottanut...Tosin mulla on nyt taas sormet ja kädet jostain syystä turvoksissa, eli siitäkin voi johtua. En tiiä tosiaan miksi mulla välillä kertyy nestettä niin että tuntee miten sormia ja käsivarsiakin ihan pakottaa :eek: Ei tunnu olevan liitännäinen mihinkään syömisiin tms.
 
Yritellään palailla rinkiiin...Tästä ei tytöt voi olla kuin yksi suunta eli ylöspäin (tai siis paino alaspäin ;) )

Kesän mahtava saldo on siis +2300g!!!!!

Voihan viulu B)


vk.13 65.5kg
vk.14 -300gkg
vk. 15 -300g
vk 16 -800g
vk.17 -1000kg
vk18 +800 g
vk.19 -300g
vk 20 -800g
vk 21 -1000g
vk 22 +300g
vk 23 -1100g
vk 24 +1000g
vk 25 -300g
vk 26 +1100g
vk 27 -1300g
kesätauko
vk 34 + 2300g

Eli meniko nyt koko kevään uurastus ihan hukkaan? Eipä se auta...pitää vaan yrittää ottaa itteensä niskasta kiinni. Mulla on kanssa aivan tajuton makeenhimo ja lenkillekkään ei oikeen vielä kunnolla pääse...
 
mut näytti et olis kilo painosta lähtenyt! Vyötärö -2cm, lantio sama ku viikko sitten. Liikuntaa on viikon aikana ollut: pesäpalloa 1krt/2 tuntia, pyöräilyä neljänä päivänä(vähintään työmatka 2x3km),sauvakävelyä kahtena päivänä, toinen 3.5km ja toinen n.5.5km, pitemmän lenkin yhteydessä kokeilin vähän juoksua ;), kolmena päivänä tein myös vatsoja 2(3)x 15.

ihkuraksupoksulla on muuten tosi kapea vyötärö =) mulla tuohon mittaan on vielä 10cm
 
Huomenia Kaikille ja Onnitteluja kilojansa ja senttejänsä karistaneille sekä kovasti Uutta Tsemppiä takapakkaajille ja junnaajille!!

Täällä kyllä tuli sellainen tunne kun puntarissa kävin, että toivottavasti tuo valehtelee edes vähän... Se kun näytti +800g viime viikkoon nähden. No kyllähän se oli arvattavissa kun tuota makeaa ja suolaistakin hyvää on tosiaan uponnut aivan liikaa :ashamed: ...

Nyt oon ajatellu aloittaa sellasen karppaus-suuntaisen yrityksen tän painonhallintaan. Saa nähdä onnistuuko multa kun leipä pitäis jättää pois, mutta voihan sitä kokeilla jonkun aikaa jos vaikka auttais... Ostin siskolta housut (ihan uudet käyttämättömät) jotka pitäis nyt saada mahtumaan vähän iisimmin päälle eli siinä olis nyt tavoitetta.

Liikuntaa en viime viikolla entinyt normaalia kolmea lenkkiä enempää eli 2x5km ja 1x3,3km. Stepperistä kovasti ollaan miehen kanssa puhuttu ja nyt oon ajatellu sitä käydä ensin täältä vaikka anttilasta kattomassa ja sit vasta jos en löydä sopivaa kohtuu hintaan niin tilaan sen jostain nettimyynnistä.

 
Juu ei sovi mulle karppaus :$ ... Mun vatsa sano jo tänään yhteistyösopimuksen irti kun noilla karppaajien eväillä oon yrittäny olla. Luulin jo että mulla on mahatauti kun niin kamala ripuli iski iltapäivällä, mutta meni ohi kun söin ihan tavallista ruokaa. Mulla kyllä onkin aika herkkä vatsa ollu aina ja äkkiseltään se varmaan järkytty näinkin radikaalista muutoksesta. Että taidan jatkaa ihan tavallisella ruualla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja rentunruusu:
mut näytti et olis kilo painosta lähtenyt! Vyötärö -2cm, lantio sama ku viikko sitten. Liikuntaa on viikon aikana ollut: pesäpalloa 1krt/2 tuntia, pyöräilyä neljänä päivänä(vähintään työmatka 2x3km),sauvakävelyä kahtena päivänä, toinen 3.5km ja toinen n.5.5km, pitemmän lenkin yhteydessä kokeilin vähän juoksua ;), kolmena päivänä tein myös vatsoja 2(3)x 15.

ihkuraksupoksulla on muuten tosi kapea vyötärö =) mulla tuohon mittaan on vielä 10cm
Tulin tänne kurkkimaan...heh, mun vyötärö tuppaa iltaa kohti turpoamaan...

:snotty: Mutta onhan se kivasti kaventunut. Meillä on suvussa aika hyvät vatsalihakset, siis silleen että esim. tätini kysyi ulta joskus kun oli itse saanut lapsia, pitääkö mun tehdä paljon vatsajumppaa että saan mahalihaksen kuntoon. Hänelläkin sama juttu, että lihakset kai "luonnostaan" vahvat, eli kuntoutuvat äkkiä. Tosin mulla tuo alavatsan pömppö ei katoa mihinkään. Rasvaa se on ja olen niin herkkusuu että tosissaan saan tehdä töitä jos aion sen kadottaa. Samoin lantiolla on tavaraa mikä ei ole siihen ennen kuulunut. Rintoihin kun sais vähän siirrettyä sitä jotenkin..hmm...
:whistle: Mutta kiva kuulla että jonkun mielestä mullon kapea vyötärö =) Itse sitä vaan vertaa siihen, mitä ennen oli eikä niinkään huomaa jos nykyisessä tilassa on jotain hyvää.
 

Yhteistyössä