Muita n. viiden kilon pudottajia?

Alkuperäinen kirjoittaja sakama:
Juu ei sovi mulle karppaus :$ ... Mun vatsa sano jo tänään yhteistyösopimuksen irti kun noilla karppaajien eväillä oon yrittäny olla. Luulin jo että mulla on mahatauti kun niin kamala ripuli iski iltapäivällä, mutta meni ohi kun söin ihan tavallista ruokaa. Mulla kyllä onkin aika herkkä vatsa ollu aina ja äkkiseltään se varmaan järkytty näinkin radikaalista muutoksesta. Että taidan jatkaa ihan tavallisella ruualla...
Kuinka rankasti aloitit? Luin juuri tuota karppisivustoa ja siellä sanottiin, eli voi tulla aika rankkoja sivuvaikutuksia jos on ollut hiilarihirmu ja siirtyy kertarysäyksellä esim. Atkinsin tiukkaan induktioon. Siksi pitäis kokeilla uutta ruokavaliota se väh. 2 viikkoa että elimistö tottuu.

Itekin oon kauan tuota suunnitellut mutta en oo saanut mitään aikaan...

 
Oon ittekki ajatellu näin jälkiviisaana että olis tämä oma vatsansa tuntien pitäny siirtyä pikkuhiljaa vähä hiilariseen ruokavalioon. Mutta tulipa kokeiltua että ainakaan näin suoraan ei mun vatta kestä ilman viljaa, perunaa ja riisiä ja oli siinä varmaan sekin että rasvaa tuli normaalia enemmän joka ei sekään sovi mun vatsalle... Taitaa mun tyyliin sopia paremmin kuitenkin tämä kevyt linja... Nauroin kyllä että tuolla olisin varmasti laihtunut nopeasti kun kaikki mitä suuhuni olisin pistänyt olis tullu toisesta päästä hetken päästä ulos ;)
 
AAAAARRGHHHHHH! |O

Siis ei tästä tuu mitään. Miten voi paino heilahdella tällain noin vain ihmeellisesti, samoilla syömisillä ja liikkumisilla, samaan aikaan oon punninnut, sama vaatetus (tai erittäin vähäinen siis ;) ), ja vaaka jopa samassa kohtaa huonetta, kun siihenkin kuulemma herkät digivaaát reagoi...Nyt viime viikkoon lisää 900g vaikka mikään ei oo muuttunut.

Siis tässä punnitus/mittaus:

Paino: 62,3 kg (+900g)
Vy: 76 cm (oliko mittavirhe viime viikolla se 75 cm?)
Ly: 97 cm

Tilasin ittelle South Beach-kirjan ja sen avulla olis tarkoitus heti aloittaa karppaus kun tulee. Lapsetkin lähtee hoitoon maanantaina ja ittellä alkaa opiskelut, helpompi pihistää syömisissä kun on muutakin tekemistä kuin läsöttää koneen ääressä ja napsia jotain...eikä tarvi jatkuvasti muksuille kokata. Maanantaina meen salille haastatteluun jonka perusteella mulle tehdään henk. koht ohjelma...jänskättää kyllä mennä elämäni ensimmäistä kertaa kuntosalille! :snotty:
 
viikon liikunnat:
su pesäpalloa 2 tuntia, vatsat 2x15
ma pyöräily n. 6km, sauvakävelyä, otin myös juoksupyrähdyksiä yht. n. 4-5km, vatsat 2x15
ti-pe pyöräily n. 6km

paino -600g, vy ja ly samat

vaikka painon putoaminen tuokin hymyä kasvoille niin valitettavasti tuo liikkuminen ja herkkujen vähentäminen ei ole ainoat syyt painon putoamiseen... aiemmin kirjoitinkin et olin sairas ja olen sitä ikävä kyllä edelleen
 
Nyt on hyvä mieli: sain lopultakin taas alkuun tämän homman eli pientä pudotusta tapahtunut + pahin herkkukierre katkaistu tältä erää...

Lukemat on siis


vk.13 65.5kg
vk.14 -300gkg
vk. 15 -300g
vk 16 -800g
vk.17 -1000kg
vk18 +800 g
vk.19 -300g
vk 20 -800g
vk 21 -1000g
vk 22 +300g
vk 23 -1100g
vk 24 +1000g
vk 25 -300g
vk 26 +1100g
vk 27 -1300g
kesätauko
vk 34 + 2300g
vk36 -800g

Kävin jo pari kertaa kertaa lenkilläkin ja palasin puuroateriarytmiin... ja heti alkoi tuloksia taas tulemaan. On se kumma homma että tuommonen vajan kilon pudotuskin telee olon jo paljon kevyemmäksi. Ei oo semmonen turvokki pinkee olo kokoajan...
 
Moiksista kaikille!

Kävin kyllä jo ma aamuna puntarissa, mutta en oo jaksanu kirjoitella (lueskellu kyllä oon teidän muiden kuulumisia) kun oon taas tässä joka syksyisessä flunssassa. Paino oli pysyny samana eli +-0 oli tulos. Lenkkeilykin jäi viime viikolla väliin kokonaan kun ukko oli iltavuorossa (sitä stepperiä kyllä jo kaipaisin) ja jää tälläkin viikolla kun tuli tämä lenssu :snotty: ...
 
Tänään aamulla kyllä kävin puntarilla, mutta juurikaan ei oo painon pudotusta tapahtunut...sitä kyllä osasin odottaa, sillä mulle on laitettu pikkuletit, jotka painaa aivan sikana, ja siis mulla oli ennen lyhkäset hiukset, nyt tuuonne melkeen takapuoleen asti pitkät letit...Kun olis tajunnut olis punninnut vaikka enne lettien laittoa ja lettien kanssa, niinehkä olis suunntiillen tiennyt missä mennään...

mutta kuitenkin.

Paino 62,4kg (+100g) mutta mikäs se siis olis ilman noita lettejä?
vy: 75cm (-1cm)
ly: 97cm (sama)

Ma, ti, ke ja tänään pe oon käynyt n. tunnin kävelylenkillä, viikonloppuna en päässyt kun ukko oli metässä. Sekä steppaillut sen 10 min joka päivä, myös viikonloppuna. Eilen kävin ekaa kertaa kuntosalilla... :D
 
tämä viikko terveyden puolesta parempi.. mutta muuten on laiskuus ollu eli koko viikolla en ole tehnyt yhtään mitään urheilupuolta!!

eli tässä syksyllä aloitetun 3 ½ kg painonpudotuksen jälkeen nyt viikossa tullut kilo takas( oon ollut siis suht terve ja laiska :LOL: ), paino nyt 62.4kg, vyötärö sama ku viimex, lantioon sentti lisää...johtunee k- kiertoon liittyvästä turvotuksesta. Niin, ja eilen oli vielä "karkkipäivä"!

Nyt kyllä pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta taas liikkumaan ettei kaikki tule takaisin mitä on lähtenyt :/
 
iltaa vielä :)
rupesin laskemaan noita kaloreita ja tän päivän osalta meni jo pikkasen yli :eek: eli kohta taidan vielä pyrähtää pikku iltalenkille!!

Ja vähän tarkastelin muutenkin taulukkoa niin tän päivän osalta näytti rasva-puoli olevan ok mut hiilareita oli liikaa... eli pitänee pyrkiä niihin munkin vaikuttamaan ;)

katsotaan miten hyvin pääsen jyvälle tosta hommasta, kun aika tarkkaan pitäis syömiset punnita/ laskea, mut painonpudotusvauhdiksi valitsin 0.5kg/ viikko
Saas nähdä miten muijan käy :LOL:
 
Mä oon nyt karppausta alotellut ja eilen aloitin siis sen aloitusjakson eli 2 viikon induktion...heikottaa ja päätä särkee, tuntuu että silmissä sumenee välillä ja muutenkin haluttaa koko ajan jotain hyvää. Nälkä ei varsinaisesti oo...mutta paukut on aika vähissä. En tiiä pystynkö tähän, mun itsekuri ruuan suhteen on aika heikko... :ashamed: Vielä kun pitäis jaksaa salilla käydä ja tuntuu ettei haluttais kuin nukkua...Niin ei oikein jaksa sielä punnata. Saa nähdä :/
 
kolmas päivä kun kaloreita lasken... tai siis näin iltasilla lasken et paljonko sitä on tullut päivän aikaan syötyä :D
sunnuntai ja maanantai meni kalorien suhteen yli :/ mut tänään on vielä vähän vara syödäkin!
Johtuukohan se nyt tuosta laskemisesta kun koko ajan tuntuu olevan nälkä ja mieli tekis vaikka mitä syödä?! vaikka siis omasta mielestä oon syöny samalla lailla ku ennenkin... tai no, oonhan mie vähän "säätänyt", en ole leivälle työntäny makkaroita ja juustoja niinku ennen
:LOL:
sunnuntain pidän edelleen punnituspäivänä
 
No en nyt taas tiedä uskoako tuota vaakaa. Näyttää ihan ok pudotusta siis vaikka nuo letit painaa aikalailla. Kun mietin paljonkohan nää letit oikeesti painaa...varmaan puoli kiloa ainakin, jos ei enemmänkin, mulla kun on tuota tukkaa aika paljon...No, sittenhän sen huomaa kun ne ottaa pois... ;) Mutta tässä tämän aamun punnitus/mittaus:

Paino: 61,8kg (-600g)
vy: 75 cm (ite asiassa näytti 74,5 mutta en usko sitä...)
ly 97 (edelleen vaan samassa :kieh: )
 
kun aamulla painoa tarkistelin. Eli viikon olen laskeskellut noita kaloreita ja saldona oli et ainoastaan kahtena päivänä en syönyt yli! No, torstaina sain ostetuksi vasta talousvaa´an millä punnita syömäni ruoat ja mitä ilmeisemmin ennen sitä olen "pikkusen" yliarvioinut ruokien määrät sillä paino oli pudonnut -800g eli on nyt 61.6 =) ja laskuriinhan laitoin painonputoamisvauhdiksi 0.5kg/ viikko. Niin, vyötärö sama ku viimex, lantio - 1cm( 85cm, 95 cm)
Viikon liikunnat:
sunnuntai:kävely n.4.4km ja n. 4.7km rattaiden kanssa, vatsat 2x 20
maanantai: pyöräily n. 2x 3km ja kävely rattaiden kanssa n. 5.6km
tiistai: pyöräily n. 2x 3 km
keskiviikko:kuntopyöräily ½ tuntia(matkaa ja kaloreita en saanu ylös kun mittari ei toiminut)
lauantai: sulkapalloa 1 tunti, vähän uintia
 
Onnitteluja hienoista pudotuksista!!

Ihkuraksupoksu: Kuinka oot pääsy sisään karppaukseen alun jälkeen?
Rentunruusu: Paljonko kaloreita syöt päivässä eli mikä on rajana?

Mä en oo oikeasti viittiny edes vaakalle nousta kun tiedän, että paino on vaan noussut tän flunssan kanssa kotona mässätessä :( ... Ihmee sitkeetä lajia tämä on kun nyt vasta alkaa vähän olla kunnommassa kun jo kuitenkin kolmas viikko menossa. Tänään sentäs vähän tein vatsaa, selkää ym lihas juttuja ja ens viikolle haaveilen taas lenkille pääsystä.

Mua sais nyt kyllä joku vaikka potkia persuuksille että tämä painon pudotus alkais vähän taas maistumaan paremmalle kuin dominokeksit...
 
tuo kalorimäärä mulle on pikkusta reippa 1200 ilman liikuntaa. Jos harrastan päivän aikaan liikuntaa niin merkkaan ne sit ylös niin saan vähän extraa ;)
nälkähän se liikkuessa tulee :D

töissä syötyjen ruokien annoskoot pitää heittää aika hatusta... mut onneksi sielläkin on kalorit ilmoitettu eri ruokavaihtoehtoihin =)
leivän, murojen yms. ruokamääriä on joutunut pienentämään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sakama:
Onnitteluja hienoista pudotuksista!!

Ihkuraksupoksu: Kuinka oot pääsy sisään karppaukseen alun jälkeen?
Rentunruusu: Paljonko kaloreita syöt päivässä eli mikä on rajana?

Mä en oo oikeasti viittiny edes vaakalle nousta kun tiedän, että paino on vaan noussut tän flunssan kanssa kotona mässätessä :( ... Ihmee sitkeetä lajia tämä on kun nyt vasta alkaa vähän olla kunnommassa kun jo kuitenkin kolmas viikko menossa. Tänään sentäs vähän tein vatsaa, selkää ym lihas juttuja ja ens viikolle haaveilen taas lenkille pääsystä.

Mua sais nyt kyllä joku vaikka potkia persuuksille että tämä painon pudotus alkais vähän taas maistumaan paremmalle kuin dominokeksit...
heh, siis joo

:ashamed: Mun karppaus tyssäsi siihen parin päivän yritykseen, siis se induktio jäi mulla kesken. En tiiä johtuiko se ihan älytön väsymys osittain myös tästä alkaneesta flunssasta, sillä olin vieläkin muutaman päivän tosi väsynyt, vaikka söin jo tavallisesti. Ja tosiaan, liikunta kysyy tosi paljon hiilihydraattia, ja kun en malttanut olla käymättä salilla, niin heikko olo oli. Nyt en oo sitten päässyt kun räkä lentää edelleen ja yskää on, oon ajatellut että kunhan ääni palautuis niin sitten uskallan mennä. Niin ja silloin kun yritin karpata, mulla tosiaan alkoin silmissä sumeta, tuntui että pyörryn, jäsenissä ei ollut yhtään voimaa. Meinasin nukahtaa saamentunnille...jne. Mä tiiän, että syön niin paljon sokeria ja hiilaria, että siitä se johtuu, nuo on vierotusoireita siitä.

Yks hyöty tuosta kuitenkin oli; olinkoknaisen viikon ihan ilman pullaa yms. kahvileipää ihan huomaamatta, ja sokerian en lapa teehen enää, nimittäin join silloin pari päivää sokeritonta ja maidotonta teeta, ja kun siihen pystyin, päätin etten lapa sitä sokeria enää 3 lusikallista per kuppi

:whistle: Lusikallisen hunajaa oon laittanut nyt. Mutta pullatilanne meinaa lipsahtaa samaan jamaan. Napostelu ja nuo pullat kun saisi pidettyä kurissa, se tekis varmaan mulla tosi paljon.

Muistinkohan viime perjantaina käydä edes laittamassa mittaustuloksia? No, huomenna sitte, uusin luvuin ;)
 
viikon liikunnat:
sunnuntai: pyöräily n. 40min lapsi kyydissä
maanantai: pyöräily n. 2x3 km, kuntosali 35 min, uinti 700m
keskiviikko: sulkapallo 1 tunti
torstai: sauvakävely: n. 3.1 km
lauantai: kävely rattaiden kanssa n. 4.2 km

mittaus ja punnitus:
vy: -1 cm
ly: -1 cm
paino: -400g

 
Moikka!

Täällä taas ja kiitos vastauksista Rentunruusu ja Ihkuraksupoksu!

Taidetaan me ihkuraksupoksu olla molemmat sellaisia hiilareilla käyviä ettei noilla karppaajien eväillä elä ;) ...

Rentunruusu, tuolla samalla 1200 olen itsekin keväällä yrittänyt elellä ja kyllä sillä paino tippui, vaikka huomasin kyllä että jos söin 1300 niin tippui paremmin kuin jos alle tuon 1200...

Juu mutta ette arvaa mitä tein äsken! Söin porkkanan kun teki niin kauheasti mieli suklaata :LOL: . Taisipa muuten olla elämäni ensimmäinen kerta kun porkkanalla suklaan yritän korvata. No pääsin sillä kuitenkin himosta vähäksi aikaa joka tietysti pääasia!

Eilen puntari kertoi karua totuutta että painoa tullut kuten oletin taas vaan lisää, mutta nyt uusilla eväillä (porkkanoilla...) pyrin pääsemään vauhtiin tässä uudessa rykäisyssä, johon antaa kyllä vauhtia se että mies painaa saman verran kuin minä ja on kuitenkin melkeen 10cm pitempi :whistle:. On kyllä tuollainen "kuikelo" maratoonari, mutta kuitenkin olis se kiva sanoa että painaa vähemmän kuin mies...

Mäkin tein noita mittauksia eilen, mutta ne täytyy kirjoitella tänne toisen kerran kun pitää tuon maratoonarin jalkoja lähteä "kunnostamaan" lauantaista juoksua varten.
 
Nyt näitä mittaus tuloksia julkistamaan:

painoa 65,3kg, painoindeksi kuitenkin normaali( reilu 2kg enemmän kuin ennen kesätaukoa :/ ...)
vyötärö 86cm ja lantio 97cm eli tällainen omenavartaloinen olen...
 
Mä en muistanut taaskaan aamulla vaa´alle...enkä muistanut mitata. Oli kyllä kiire aamukin, kun oli tentti. Oli tarkoitus mennä salille, mutta olin niin väsynyt, eten kertakaikkiaan jaksanut. Liikunta on jäänyt vähän vähemmälle, oon vaan niin väsy. Siis ei nukuta, vaan paukut on muuten loppu. Tämä flunssa vaan ei hellitä, kuukauden jo ollut...nuhaa ei enää oo mutta tällanen nenä-ääni edelleen. Ja ihan kamala yskä, ja tuo väsymys, ruokahalukin vähän kateissa. Kävin kyllä YTHS:llä näyttämässä itteeni, lääkärin päivystysajat oli loppu joten sairaanhoitajalla kävin. Ultrasi poskiontelot ja turvotusta kuulemma on, muttei mitään selvää tausta. Limaa valuu kurkkuun oikealla puolella. Käski napsia noita Duacteja mitä viime keväänä sain, ja tulla alkuviikosta uudelleen jos ei auta. Muu vielä menis mutta tämä väsymys...hb:nkin katotin varuilta mutta se oli 124 eli ihan ok, varsinkin mulla on menkat just lopuillaan, silloinhan se on kaikista alimmillaan. En tiiä, pitäiskö tässä alkaa jotain vitaamiineja syömään, että vastustuskyky paranisi, ei jaksais koko aikaa sairastaa... :snotty: :(
 
Löysin tämän foorumin ja innostuin tästä yhteishengestä, mikä täällä vallitsee. Voisinkos liittyä tähän pudotusporukkaan?

Itselläni mitat olivat viime keväänä 79/175, vyötärönympärys 84, lantionympärys 100 ja reisienympärys 63. Sain kesään mennessä pudotettua painon 75 kiloon, vyötärönympäryksen kahdeksaankymmeneen, lantion 95:een ja reidet kuuteenkymmeneen yhteen, ja siinä se paino pysyi koko kesän.

Ja elokuussa loman loputtua otin itseäni taas niskasta kiinni. Tavoitteena oli kuitenkin päästä hoikkiin ja kauniisiin mittoihin. Nyt seitsemän viikkoa ja 7,5 kiloa pudotusta takana. Vyötärönympärys 70, lantionympärys 91, reidet 53. Tavoitteena olisi saada vielä viitisen kiloa pois elikkä paino siihen kuuteenkymmeneen kahteen, koska niissä mitoissa näytän (näytin) kaikista parhaalta. Ja olisihan se kiva saada kapea ja näyttävä uuma (kukapa ei sitä haluaisi? B))

Olen jättänyt nopeat hiilihydraatit suurimmilta osin pois ruokavaliostani (ainakin leivät, pastan, perunan ja riisin), karsinut turhat rasvat hiiteen ja lisännyt proteiineja. Paino sen kuin tippuu - ja olo on mitä mainioin.

Aamuisin juon yleensä kupin mustaa kahvia ja syön 2 dl 40-kalorista jogurttia sekoitettuna 50 g:aan pakastemustikoita ja omenaan (nam, taivaallista!) Lounaaksi Knorrin kevyttä keittoa ja kaaliraastetta raejuustolla ja paprikalla höystettynä (kannattaa kokeilla erittäin kevyttä italialaista salaattikastiketta!) Välipalaksi päivän mittaan hedelmiä ja kasviksia. Päivällinen koostuu tonnikalasta/kanasta/kalkkunasta/lohesta (ei paistetusta, koska silloinhan siitä lähtee kaikki tärkeimmät vitamiinit pois), pakastevihanneksista, raejuustosta, keitetyistä porkkanoista/punajuurista ja ananaksesta, jälkiruuaksi 1 dl 40-kalorista jogurttia omenan kanssa. Ja illalla sitten teen ihanan hedelmävihanneslautasen (paloiteltuja omenoita, mandariineja, joskus ananasta, kukkakaalia, porkkanoita, kurkkua) ja sitäpä on kiva napostella tv:tä katsoessa. Siihen lisäksi sitten proteiinipitoista kevytrahkaa, tonnikalaa yms. Joskus olen myös korvaillut aterioita Nutrilett-patukoilla, jos olen ollut huonossa paikassa syödäkseni (säännölliset ateriarytmit ovat minulle tärkeitä). Liikuntaa 5-6 pvä:nä viikossa: uintia, juoksua, kuntosalia, kävelyä... Olo on niin mahtava! (Olen liiankin innoissani! :LOL:)

Huomenna toivon vaa'an näyttävän viikkopunnituksessa jo kuuttakymmentäseitsemää. Mutta tsemppiä teille kaikille! Laihdutus on itsestä kiinni, ja me kaikki voidaan onnistua!

Paras tsemppari on tietenkin vanhat vaatteet... Jotkut alkavat jo mahtua päälle! :LOL: :heart: ;) :LOL:
 
Juu ei sovi mulle karppaus ... Mun vatsa sano jo tänään yhteistyösopimuksen irti kun noilla karppaajien eväillä oon yrittäny olla. Luulin jo että mulla on mahatauti kun niin kamala ripuli iski iltapäivällä, mutta meni ohi kun söin ihan tavallista ruokaa. Mulla kyllä onkin aika herkkä vatsa ollu aina ja äkkiseltään se varmaan järkytty näinkin radikaalista muutoksesta. Että taidan jatkaa ihan tavallisella ruualla...

Tietääkseni ripuli johtuu liian vähästä proteiinien saannista ja ummetus sitten liian vähästä kuitujen saannista?
 
viikon liikunnat:
su: pyöräily (lapsi kyydissä) n. 50min
ti: pyöräily 2x3km... haravointia 1 tunti
ke: sulkapallo 1 tunti
la: kävely n. 3.7km
ja tänään jumppailin tv-jumpan tahdissa ½ tuntia :)

Niin, se on nyt 7 viikkoa pyörähtänyt kun aloitin lomien jälkeen tänne kirjoittelemaan...kolme viikkoa meni elokuussa sairastellessa mikä pudotti painoa n. 3.5 kg, sen jälkeen tervehdyin ja paino pomppas kilon takas.
Kolme viikkoa olen nyt kaloreita laskenut ja pikkuhiljaan oon oppinut, et hei, sitähän pärjää vähän vähemmälläkin syömisellä ;) ja paino on nyt tullut koko ajan alaspäin =)
Eilinen päivä meni taas kipuillessa ja kärvistellessä ja myönnettäköön, eilen oli melki suora putki toisesta päästä ulos eli varmaan toi taas apua painonpudotukseen... mut tulos oli silti YLLÄTYS =)
Tässäpä vähän tuloksia:
12. 8 hyppäsin pinoon:
paino 65 kg
vy 89 cm
ly 98 cm
9.9 kalorilaskenta:
paino 62.4 kg
vy 85 cm
ly 96 cm
30.9 tänään =)
paino 59.4 kg ( viikon pudotus 1.8 kg)
vy 82 cm
ly 94 cm
eli kylläpä tässä voi kepein mielin reissuun lähteä kun paino on pudonnut 5.6 kg.... mutta katellaanpa sit reissun jälkeen mitä vaaka taas näyttää :whistle:

Muutamia vinkkejä olisin vielä kaivannut... eli kun tuo lantion alue on hitain kaventumaan niin mitkä urheilumuodot tai vatsalihasliikkeet vaikuttais eniten siihen kohtaan?!

Ja tervetuloa helminauha joukkoon, hyvin on sulla painonpudotus käynnissä =) varmaan minäkin tänne vielä palailen vaikka toistaiseksi tuo 5 kg on saavutettu :wave:
 
Super Suuret Onnittelut Rentunruusu tavoitteen saavuttamisesta :flower: :flower: !!! Mullakin tavoite jo kerran saavutettu, mutta taas siihen on vielä vähän matkaa kesän jäljiltä...

Pikaista paranemistä Ihkuraksupoksu jos vielä lenssun kynsissä kamppailet!! Mulla kans lenssu kesti kolmisen viikkoa, mutta kyllä se sit vaan meni ihmeesti itsekseen ohittekin.

Ja Helminauha, Tervetuloa vaan joukkoon, kyllä tänne mahtuu! Ja kiitos vinkistä tuon karppauksen suhteen, vaikka en sitä kyllä enää aijo kokeilla kun mulle sopii kuitenkin paremmin tämä kaikkea kohtuudella -linja.

Ja nyt sitten mittauksiin ja punnituksiin. Ensinnäkin olen päättänyt siirtää punnituspäivän maanantaista tiistaille kun viikonlopun jälkeen puntari antaa niin ikäviä lukemia... Siispä tänä aamuna puntari näytti 64,3kg eli -1000g, mittanauhan lukemat on samassa kuin viime viikollakin. Ja liikuntaa ei ole tullut nyt harrastettua nimeksikään, ikävä kyllä...
 
Eilen yritin tänne kirjoitella, mutta onnistuin kadottamaan koko pitkän rimpsun enkä jaksanut uudestaan kirjoitella :headwall:

Eli tervetuloa Helminauha vaan joukkoon! Kovasti tarttis itekin noita hiilareita vähentää ja laatua muuttaa, mutta on se vaan niin vaikeaa muuttaa elinikäisiä tottumuksia :ashamed:

Rentunruusu, tosi isot onnittelut tavoitteen saavuttamisesta minunkin puolestani! =) Mä just ajattelin, että ikuisuuden jo oon yrittänyt noita muutamaa kiloa pudottaa, mutta kun ei oo tahdonvoimaa syömisiään muuttaa niin ei onnistu :ashamed: :| Liikun nykyisellään mielestäni tosi paljon, eli kaloreita pitäis palaa mutta kai sitten lisään syömistäkin. No nyt kyllä kun on muutama tiukempi päivä ollut opiskeluissa oon huomannut, että automaattisesti sitä ruokaa ei ajattele, kun on muuta tekemistä. Kotona se ruoka tavallaan korvaa sitä ajanvietettä tms.

Juu, no tälle viikolle en kyllä ole liikkunut just yhtään, maanantaina nimittäin hain ittelleni lääkket poskiontelon- ja keuhkoputkentulehdukseen :eek: :whistle: Eli olipa kumma kun hiukan oli puhti poissa. Ajattelin sitten että rauhassa parantelen nyt (viimeksi vissiin lähdin liian aikaisin salille, ja sain sitten nämä jälkitaudit...)ja alkuviikosta katon mikä on olotila, kun ab kuuri loppuu nyt perjantaina.

Lauantaina kyllä kävin puntarilla. Eipä kyllä suuria muutoksia, mitat oli samat ja painoa se +300g. Nyt perjantainakaan tuskin tarvii odottaa mitään hehkeää tulosta kun viikko on mennyt toipuessa. Lantio on mullakin kaikista hankalin kohta, siitä ei lähde yhtään mitään vaikka muut mitat pienenee! MUTTA yhden muutoksen oon huomannut: mun pylly on muuttanut muotoaan eli sivuprofiili on "kohonnut" eikä' takapuoli roiku enää niinkuin ennen! Huomasin että alkoi raskauksien ja siis lihomisen/laihtumisen/liikunnattomuuden takia lösähtämään, mutta ihan tuota steppaamista syytän että tällanen muutos on tapahtunut...Jotain sentään! :D
 

Yhteistyössä