Näin eilen ystäväni miehen baarissa toisen naisen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Kertoako?
  • Ensimmäinen viesti
Kertoako?
Meistä tuli opiskelujen myötä hyviä ystäviä ja ystävyytemme on tosiaan säilynyt sen liki kymmenen vuotta. Näemme vähintään kerran kuukaudessa ja soittelemme lähes viikottain, joten pitäisin tätä ystävääni eräänä läheisimmistäni. Meillä on hieman eri elämäntilanteet, joten emme jaa kaikkia asioita. Ehkä tämä siksi mietityttää, mutta vain vähän.

En usko, että kyseessä oli mikään ohimennen pussaan tässä kaveriani -tyyppinen tilanne. Tämä ystäväni mies on tosiaan aina ollut menevä ja omaa värikkäänkin historian. Olen aikaisemmin jo hieman ounastellut jotakin tämäntyyppistä, mutta kun he saivat esikoisensa, ajattelin että olen tulkinnut miestä väärin.

Tämän eilisen naisen kanssa heillä vaikutti olevan oikein vihjailevat ja sähköistyneet välit. En koskaan puuttuisi tähän asiaan, jollei vaistoni sanoisi että kyseessä on muutakin kuin harmiton kaveri.
 
No, kaikki riippuu tietysti ystävyyden laadusta. Jos esimerkiksi veljeni vaimo pettäisi veljeäni, en olisi hiljaa. Jos taas entisen luokkakaverini serkku olisi ehkä viime vuonna kuulopuheiden perusteella saattanut harkita vierasta lihaa, ei kiinnostaisi pätkääkään.

Ja tuossa veljeni esimerkissäkin toimisin siten, että sanoisin vaimolle, että kerro itse tai jos et, niin minä kerron.
Juuri näin.
 
"vieras"
Älä puutu asioihin jotka eivät sinulle kuulu. On erikoista että nimität tuota miespuolista ystävääsi nyt idiootiksi, vaikkei hän ole sinua kohtaan tehnyt mitään ikävää. Elämä on jokaisella omalaistansa ja ei kaikki asiat todellakaan kuulu sinulle. Jos lähdet vasikoimaan, on myös todennäköistä että he katkaisevat välinsä sinuun. Mies jos saa parisuhteen uutisen jälkeen toimimaan, hän junailee sinut pois elämästään.
 
Mie en voisi kattoo ystävää silmiin ja olla hiljaa tuolaisesta miehen touhusta.
Ja tuon miehen vaimona haluaisin ehdottomasti tietää, enemmän suuttuisin siitä että joku
tietäisi miehen touhusta eikä kertoisi mulle mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
"vieras"
Jos ylipäärään kokisintarvetta kertoa asiasta, kertoisin ehkä sille pettävälle miehelle, että näin sellaista, mitä en osannut tulkita.
Siitä asia varmaan lähtisi ratkeamaan itse.

Tässä ketjussa hämmästyt että omaa elämäänsä elävä palstalogiikka ei vielä ole keksinyt että miehesi on mukana jutussa, ja tiesi, ja siksi ei anna sun kertoa.
 
"Vieras"
Kerro.

Olen itse ollut petettynä ja kaikista nöyryyttävintä oli tilanteessa se, että moni oli tiennyt siitä. Moni, joka esitti minulle kaveria. Loppuviimein eräs kaverini kertoi ja olikin minulle suuri tuki sitten suhteen kriisissä.

Kertomalla annat heille mahdollisuuden heidän korjata välinsä, parisuhteensa, aloittaa puhtaalta pöydältä.
Jos et kerro, mies jatkaa pettämistä ja ennemmin tai myöhemmin se tulee vastaan naisellekin. Mitä pikemmin nainen tietää, sen parempi.

Toinen vaihtoehto olisi mielestäni sanoa miehelle, että näin sinun pettävän, "kerronko minä vai kerrotko itse" mutta kerro nyt joka tapauksessa tavalla tai toisella.

Ja miksi täällä aina tulee näitä "älä sekaannu toisten asioihin" -vastauksia. Ettekö itse haluaisi tietää, jos puolisonne vehtaa ympäriinsä ja ihmiset puhuu, mutta vain sinä et tiedä? Ja kukaan ei kerro sen takia, ettei halua "sekaantua toisten asioihin", auttaa? Ettekö muutenkaan haluaisi tietää, jos puolisollanne olisi suhde?
 
Vaikee sanoo mitä ite tekisin tuossa tilanteessa, mutta mun ex petti mua yli puoli vuotta ja siitä tiesi kyllä suht moni (ei tosin mun omat ystävät). Olisin halunnu että joku näistä "ulkopuolisista" olis tullu mulle asiasta jotain edes sanomaan. Oli kamala elää kun epäili jotain, mutta ei perjaattessa ollut kun vaisto joka sano ettei kaikki kohdallaan. Olisin saanut paljon aikasemmin tietää. Eli omalla kohdalla haluaisin että mulle kerrottais.
 
Kertoako?
Mieheni ehti sitten lenkiltä takaisin. Kysyin, jos hän haluaisi sanoa tälle ystäväni miehelle asiasta, mutta ei kuulemma sotkeudu tähän tilanteeseen, vaikka kuinka yrittäisin pakottaa. Mieheni mielipide on siis edelleen vankkumaton: Me emme puutu asiaan, joka meille ei kuulu.

Olen samaa mieltä kuin suurin osa teistä, en pidä itseäni ystävänä enkä minään, jos vain seuraan tätä pettämistä vierestä. Miehelleni jo sanoin, että minä kerron sitten, oli "seuraukset" nyt meillä sitten mitä tahansa.

Mutta miten siis kertoa? Onko mitään pehmeää tai edes inhimillistä tapaa tuoda tämä asia julki?
 
"susu"
[QUOTE="huoh";28933573]Miten vaikeaa voi olla naisille ymmärtää perusasioita:

ÄLÄ KOSKAAN TYÖNNÄ NENÄÄSI ASIOIHIN JOTKA EIVÄT SINULLE KUULU!

En käsitä miksi naiset kokevat oikeudekseen ja jopa velvollisuudekseen toimia poliisina muiden ihmisten asioissa.[/QUOTE]
toisaalta näin, mutta oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että mitä risteilisi omassa mielessäsi jos ystäväsi olisi tiennyt iät ja ajat että sinua petetään, mutta ei olisi kertonut sinulle?? pitäisitkö vielä hyvänäkin ystävänä sen jälkeen?? luulenpa ettet.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu ja Vaimo-Rakas
vierass
Voithan alkaa puhumaan ystävällesi asiasta kysellen, mitä sinun pitäisi hänen mielestään tehdä, kun näit yhden (toisen) kaverisi miehen tekemässä noin baarissa. Näin saisit selville haluaisiko ystäväsi tietää....
 
"Henriikka"
Tietysti haluaisi tehdä asian niin, että ystävälle ei tulisi paha mieli, mutta ei tässä varmaan ole sellaista vaihtoehtoa olemassa. Sä olet joutunut ikävään tilanteeseen, mutta sä et ole siitä vastuussa. Vastuussa on sun ystävän pettävä puoliso ja hänen kuuluu joutua kantamaan vastuunsa asiasta.
 
"vieras"
niin mitä kerrot?.näitkö selvää kiihkeää suutelemista! ja panot päälle vai oliko jotain kevyttä ja harmitonta josta saat syyt niskoille kun meet liioitteleen asioita.

se mies puhuu naisensa ympäri ja sinä saat vihat päälles.
jos voit todistaa että ovat menneet pitemmälle niin voit saada palkinnon.

minä olisin hiljaa kun en tiä loppuja koko touhusta.
 
"hmh"
[QUOTE="vieras";28933937]niin mitä kerrot?.näitkö selvää kiihkeää suutelemista! ja panot päälle vai oliko jotain kevyttä ja harmitonta josta saat syyt niskoille kun meet liioitteleen asioita.

se mies puhuu naisensa ympäri ja sinä saat vihat päälles.
jos voit todistaa että ovat menneet pitemmälle niin voit saada palkinnon.

minä olisin hiljaa kun en tiä loppuja koko touhusta.[/QUOTE]

Hohhoi.. Jos on kädet toisen naisen lanteilla, vaihdellaan suukkoja ja kuljetaan kainaloikkain niin eipä ne ehkä mitään serkuksia ole. Pettämistä se on.
 
Nosy
Eli et nähnyt käytännössä mitään. Miehen toiminta ei nyt kovin vakavalta tuntunut. Ja tämän yksittäisen tapauksen takia olisit valmis aiheuttamaan kriisin joka pahimmillaan voi johtaa eroon ja että lapset jäävät ilman isää. Miksi pitää tunkea nenänsä asioihin josta ei tiedä tarpeeksi!!
 
"piia"
Mäkin mietin, että mitä nyt sitten kerrot? Näin miehesi baarissa naisen seurassa, vaihtoivat nopean pusun? Itse olen joutunut tällaista salaisuutta pitämään, koska pettäjä niin vannotti. Halusi itse kertoa, ja lopulta kertoikin. Minä tiesin asiasta jo kuukausia ennen vaimoaan. Ei todellakaan kiva tilanne, mutta en silti kokenut, että mun paikka olisi ollut vaimolle kertoa.
 
1 merkkiä pitkä
[QUOTE="vieras";28933937]niin mitä kerrot?.näitkö selvää kiihkeää suutelemista! ja panot päälle vai oliko jotain kevyttä ja harmitonta josta saat syyt niskoille kun meet liioitteleen asioita.

se mies puhuu naisensa ympäri ja sinä saat vihat päälles.
jos voit todistaa että ovat menneet pitemmälle niin voit saada palkinnon.

minä olisin hiljaa kun en tiä loppuja koko touhusta.[/QUOTE]

Näkee sen muutenkin kahdesta toisiaan lääppivästä ihmisestä, kun heillä on suhde käynnissä. Ei siinä tarvita aktin näkemistä.
 
1 merkkiä pitkä
Eli et nähnyt käytännössä mitään. Miehen toiminta ei nyt kovin vakavalta tuntunut. Ja tämän yksittäisen tapauksen takia olisit valmis aiheuttamaan kriisin joka pahimmillaan voi johtaa eroon ja että lapset jäävät ilman isää. Miksi pitää tunkea nenänsä asioihin josta ei tiedä tarpeeksi!!
Eipä taida sullakaan olla kovin puhtaat jauhot pussissa. Turha tässä on ap:ta tuomita. Mies tässä on sika. Jos muiden ihmisten nähden lääpitään ja pussaillaan, niin mitä sitten tehdään, kun muut eivät näe.
 
"Henriikka"
Ehkä ap:n ystävä jo itsekin epäilee jotain ja toivoo, että saisi varmistuksen epäilylleen. Mä itse elän sellaisessa tilanteessa, että mies on kylmä ja torjuva ja epäilen pettämistä, mutta en ole kertonut sitä kenellekään. Toivon, että mies jää jollakin tavalla kiinni ilman, että joudun kyttäämään puhelinta tms. Eli itse olisin suunnattoman kiitollinen, jos mulle kerrottaisiin miehen retkistä. Tuntuisihan se pahalta totta kai, mutta en halua elää valheellisessa suhteessa, enkä ole pelkästään intuition varassa vielä ollut valmis eroonkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
"Heidi"
Älä sekaannu toisten ihmisten asioihin. Et voi tietää, millaiset taustat heillä on. Voihan olla, ettei ystäväsi edes halua tietää miehensä seikkailuista. Hän tarvitsee nyt vakaan perhetilanteen ja apua mieheltään, kun toinen lapsi on tulossa. Pikkuvauva-aikana ei mitään ylimääräistä draamaa tai parisuhdekriisiä kaipaa. Teet ikävän tempun, jos nostat nyt kissan pöydälle ja hajotat tällä heidän liittonsa. Joskus on parempi elää tietämättömänä.

Minä en ainakaan haluaisi tietää mieheni mahdollisista seikkailuista. Niin kauan kun mies hoitaa velvollisuutensa kotona, eli osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon ja arki rullaa kivuttomasti, niin ihan sama minulle mitä puuhailee muualla. En halua, että mikään rikkoon perhettämme. Ampuisin todellakin viestintuojan, jos joku tulisi minulle selittämään mieheni mahdollisista seikkailuista. Ne eivät muille ihmisille kuulu.

Sinun ei tarvitse kertoa tälle ystävälle, että olet tiennyt asiasta, jos asia joskus tulee hänelle ilmi. Parempi pitää vain suu supussa.
 

Yhteistyössä