Näin eilen ystäväni miehen baarissa toisen naisen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Kertoako?
  • Ensimmäinen viesti
vai kuinka
Tos ny vaan on semmoinen juttu, että aapee ei tiedä hitonkaan mitään. Hän spekuloi omassa söpössä pikku päässään asialla, josta ei tosiaankaan tiedä yhtikäs mitään.

Omaa sydäntään hän tos koittaa keventää kaatamalla sangollisen sitä ihteään kaverin niskaan. Sukupuolesta riippumatta semmoista kutsutaan juoruämmäksi, eikä se ole koskaan kaunista.

Tieto on eri asia, jolloin asiaa vois miettiäkin. Autot on aina hyvä vertauskuva. Jos mä näen, et kaverin auto tiputtaa jotain nestettä, niin sanon, että oletko tietoinen. Auton alla oleva lammikko voidaan käydä toteamassa. Mut ei tu mieleenikään ilman havaintoa sanoa kaverille, et autosi on vanha ja laho paska ja varmasti rikkikin.
No kait se nyt tietää mitä näki?! :O
Ei sen tarttee muuta sanoo, kun sen mitä näki ilman mitään oletuksia.
 
"Henriikka"
Tos ny vaan on semmoinen juttu, että aapee ei tiedä hitonkaan mitään. Hän spekuloi omassa söpössä pikku päässään asialla, josta ei tosiaankaan tiedä yhtikäs mitään.

Omaa sydäntään hän tos koittaa keventää kaatamalla sangollisen sitä ihteään kaverin niskaan. Sukupuolesta riippumatta semmoista kutsutaan juoruämmäksi, eikä se ole koskaan kaunista.

Tieto on eri asia, jolloin asiaa vois miettiäkin. Autot on aina hyvä vertauskuva. Jos mä näen, et kaverin auto tiputtaa jotain nestettä, niin sanon, että oletko tietoinen. Auton alla oleva lammikko voidaan käydä toteamassa. Mut ei tu mieleenikään ilman havaintoa sanoa kaverille, et autosi on vanha ja laho paska ja varmasti rikkikin.
Ihan näköhavainnon perusteella tässäkin mennään: ystävän mies oli läheisissä tekemisissä vieraan naisen kanssa.

Veikkaampa, että kaikki jotka sanovat, että ei pitäisi kertoa, ovat itse joskus olleet suhteessa, johon on liittynyt pettämistä tai tulevat tulevaisuudessa olemaan sellaisessa suhteessa, sen verran löyhältä monen moraali näyttää.

Mielummin juoruämmä kuin ystävä, joka katselee vierestä, kun ystävää petetään.
 
No kait se nyt tietää mitä näki?! :O
Ei sen tarttee muuta sanoo, kun sen mitä näki ilman mitään oletuksia.
Jos kahlaat ketjua taaksepäin, ni hoksaat, että vaikkapa meikäläinen on monastikin ollut illanvietossa vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

On vaihdettu poskipusut ja on puoliltaöin lähdetty samalla ovenavauksella samaan taksiin tai kävelemään samaan suuntaan. Mitähän kukakin näki?
 
"sanna"
kerrot vaan että näit sen miehen baaritiskillä käsi toisen naisen lanteilla ja vaihtavan pusut.Ei mitään kauhisteluja tai kommenttejä jostain pettämisestä.Kerrot vaan mitä näit.
 
"vieras"
Jos kahlaat ketjua taaksepäin, ni hoksaat, että vaikkapa meikäläinen on monastikin ollut illanvietossa vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

On vaihdettu poskipusut ja on puoliltaöin lähdetty samalla ovenavauksella samaan taksiin tai kävelemään samaan suuntaan. Mitähän kukakin näki?
Jos tästäkin asiasta olis sun vaimolles (silloiselle puolisolle) ilmoitettu, olisit varmasti osannut rauhallisesti kertoa, että kuka oli kyseessä ja mitä tuli tehtyä ja minne mentyä. Jos on koukattu "kaverin" hotellihuoneen kautta, eikä ihan päivänvaloa kestä tarina, yleensä syytetty loukkaantuu, huutaa ja syyttelee viestintuojaa.
 
"vieras"
[QUOTE="huoh";28933573]Miten vaikeaa voi olla naisille ymmärtää perusasioita:

ÄLÄ KOSKAAN TYÖNNÄ NENÄÄSI ASIOIHIN JOTKA EIVÄT SINULLE KUULU!

En käsitä miksi naiset kokevat oikeudekseen ja jopa velvollisuudekseen toimia poliisina muiden ihmisten asioissa.[/QUOTE]

naisilla nyt sattuu usein olemaan myös sääntö, että hyville ystäville kerrotaan tuollaisista asioista. Yleensä naiset haluavat tietää ja näistä on sovittu puolin toisin että kerrotaan jos nähdään. Ei ole toisten asioihin puuttumista vaan kertomista mitä nyt sattui näkemään. Juoruaminen on eri asia, jos itse ei ole mitään nähnyt. Kuulipuheita on turha levittää. Nainen myös suuttuisi ystävälleen, jos tulisi ilmi että miehellä suhde ja kaikki vaan puhuneet selän takana että pitäisikö kertoa vai ei. Ehdottomasti pitäisi.
 
vai kuinka
Jos kahlaat ketjua taaksepäin, ni hoksaat, että vaikkapa meikäläinen on monastikin ollut illanvietossa vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

On vaihdettu poskipusut ja on puoliltaöin lähdetty samalla ovenavauksella samaan taksiin tai kävelemään samaan suuntaan. Mitähän kukakin näki?
No, varmaankin näkivät sinun vaihtavan poskipusut jonkun naisen kanssa ja sen, että lähditte yhdessä taksiin tai kävelemään.
Jos ei oo mitään salattavaa niin so?
 
Kertoako?
Sain nyt ystäväni kanssa sovittua, että hän tulee huomenna aamupäivästä käymään. Olen päättänyt kertoa totuuden, asiaa mitenkään paisuttelematta tai värittämättä. Kysyn ensin, että onko hänen miehensä puhunut uusista mahdollisista opiskelukavereista ja sitten kerron, että näin hänet läheisissä tunnelmissa tämän nuoren naisen kanssa.

Ystäväni on kuitenkin perusluonteeltaan rauhallinen ja tyyni, joten uskon, että pystymme käymään asian järkevästi läpi. Toki hänellä on saattanut nyt myös olla näitä aavistuksia, jos tälläinen meno onkin ollut toistuvaa viime aikoina. Se selviää sitten huomenna. Ajattelin kuitenkin edetä tässä keskustelussa ihan tilanteen painolla, enkä rysäyttää kerralla koko "uutista."
Ehkäpä juuri kysellen, miten on suhteessa muutenkin mennyt ja näin.

Oma mieheni pitää mykkäkoulua, mutta pitäköön. Eiköhän se viimeistään huomiseen mennessä lepy.

Söpö pikkupää kuittaa!
 
"vieras"
(Ja siis oikeasti, luotan täysin omaan mieheeni, hän ei koskaan pettäisi minua, mutta solidaarisuus näitä miespuolisia ystäviä kohtaan taitaa olla moraalilleni vähän liikaa…)
Oletko ihan oikeasti noin tyhmä, että kuvittelet miehen suolaavan miespuolisia kavereitaan?

Itsekin miehenä tiedän sekä työpaikkani salasuhteet ja lähipiirin(jopa ihan perhepiirin) salarakaskuviot ja en todellakaan niintä laula yhtään kellekään.

Teillä ämmillä on se paha tapa, että se turpa ei pysy kiinni asioissa, jotka ei millään määrin:

a) Kuulu teille

b) Kosketa teitä

c) Kuuluisi kiinnostaa teitä


Silti pitää sörkkiä sellaista asiaa, kun on draaman nälkäiset ämmät tahtoo huvia elämäänsä. En minäkään rupea laulamaan siittä, kuinka yhtäväpiirini ja työpaikkani naispuolet henkilöt jakavat aviomiestensä selän takana persettä minkä kerkiävät, heti kun silmä välttää. Voin sanoa, että niissä(kin) piireissä se naisosapuoli imee silloin tällöin ihan väärää munaa, se ei ole todellakaan se oma aviomies.
 
[QUOTE="vieras";28934459]Jos tästäkin asiasta olis sun vaimolles (silloiselle puolisolle) ilmoitettu, olisit varmasti osannut rauhallisesti kertoa, että kuka oli kyseessä ja mitä tuli tehtyä ja minne mentyä. Jos on koukattu "kaverin" hotellihuoneen kautta, eikä ihan päivänvaloa kestä tarina, yleensä syytetty loukkaantuu, huutaa ja syyttelee viestintuojaa.[/QUOTE]

Saatoin kertoa ittekin, mikäli rouva kysyi, et kuis reissu meni. En muista. Kun ei asiassa kummempaa kertomista ole.

Kävin ulkona miestenkin kanssa. Joku saattoi nähdä mut vaikkapa Hansin kans kaljalla. Olisko se kertomisen paikka, et luulen miehesi olevan homo?

Kas, kun nainenhan ei ota tuommoista puheeksi heti. Menee puoli vuotta ja tulee riita, niin sit sanoo, että Jennikin näki sut silloin ja silloin jonkun sutturan kans.
 
[QUOTE="vieras";28934519]Eli palstan miehetkö eivät kertoisi omalle läheiselle kaverilleen jos tietäisivät että tämän nainen pettäisi miestään?[/QUOTE]

Vaikea kysymys. Itse haluaisin, että minulle kerrotaan tämmöisestä asiasta, mutta oikeasti tilanteet vaikuttaa vaikka kuinka ajattelisi tässä asiassa kärkevästi.

Idealisti on helppo olla ajatuksen tasolla, mutta kun itselle läheiset ihmiset alkavat oireilemaan vaikeuksista, ei ole olemassa mitään helppoa tapaa käsitellä sitä, ei ole olemassa mitään automaattista oikeaa.

Ja mitä oikeastaan tässä jonkun jyrkän vastauksen antaminen edes auttaisi, enemmän tämän kaltainen ketju voi auttaa niitä jotka ei ole koskaan asiaa miettineet syvemmin ja omaavat jonkun hyvin yksikantaisen asenteen tähän.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"Henriikka"
[QUOTE="vieras";28934503]Oletko ihan oikeasti noin tyhmä, että kuvittelet miehen suolaavan miespuolisia kavereitaan?

Itsekin miehenä tiedän sekä työpaikkani salasuhteet ja lähipiirin(jopa ihan perhepiirin) salarakaskuviot ja en todellakaan niintä laula yhtään kellekään.

Teillä ämmillä on se paha tapa, että se turpa ei pysy kiinni asioissa, jotka ei millään määrin:

a) Kuulu teille

b) Kosketa teitä

c) Kuuluisi kiinnostaa teitä


Silti pitää sörkkiä sellaista asiaa, kun on draaman nälkäiset ämmät tahtoo huvia elämäänsä. En minäkään rupea laulamaan siittä, kuinka yhtäväpiirini ja työpaikkani naispuolet henkilöt jakavat aviomiestensä selän takana persettä minkä kerkiävät, heti kun silmä välttää. Voin sanoa, että niissä(kin) piireissä se naisosapuoli imee silloin tällöin ihan väärää munaa, se ei ole todellakaan se oma aviomies.[/QUOTE]

Turha sun on ämmitellä ihmisiä, joilla on selkärankaa, jos olet itse liian välinpitämätön etkä pysty samaan. Kyse ei ole minkäänasteen juoruilun tarpeesta, vaan petetyn ihmisen tunteista välittämisestä, mutta se taitaa olla sulle ihan vieras maailma.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu ja Pinki
"vieras"
[QUOTE="vieras";28934519]Eli palstan miehetkö eivät kertoisi omalle läheiselle kaverilleen jos tietäisivät että tämän nainen pettäisi miestään?[/QUOTE]

En välttämättä, jos oli ns.yhden yön hairahdus.

Ylipäätään ainakaan minulla ei ole mitään mielenkiintoa puuttua asioihin, jos ne eivät ole minun omiani. En hyödy siittä, että kaverini laittaa vaimonsa pihalle sen takia, että sattui nyt ottamaan työpaikan pikkujouluissa poskeen vieraalta mieheltä kännissä.

Parempi ettei kaverini tiedä ja itseasiassa niin kauan kuin kukaan muu ei tiedä, että minä tiedän, en todellakaan kerro asioita eteenpäin. Kaverini on liitossa paljon onnellisempi silti, mitä eronneena v-loppu isänä ja vaimo on kuitenkin onnellinen ns.pääpiirteiltään miehen kanssa.

Eri asia sitten on, jos pitää ns.salasuhdetta vieraan kanssa ja pettäminen on jatkuvaa. Mutta kerran hairahduksista on turha ruveta juoruamaan.

Käy nopeasti niin, että rupeaa juorut itsestä liikkumaan vaimon korviin. Jos itse ei laula, ei muut laula sinun asioistasi. Tämän asian on hyvä muistaa kaikki, eritoten AP. Nimittäin seuraavan kerran kun AP itse pettää, niin ei tarvitse miettiä sitä miksi mies saa juorut korviinsa hetkessä.
 
"minna"
En mäkään nyt kaikkien pettämisiä lähde kertomaan, mutta hyvälle ystävälle kyllä. Ihan sama mitä työkaverit ja tuttavat tekee, mutta ystävänä musta on velvollisuus kertoa. Jos välität ystävästä, kyllä hänen asiat vähän kuuluu myös sulle. Vai oletteko noin välinpitämättömiä rakkaita ihmisiä kohtaan. Jos ystäväni taas pettää en häntä käräytä, vaikka tekoa en hyväksymään. Ystävän puolella ollaan katsokaas.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
hurjri
[QUOTE="vieras";28934519]Eli palstan miehetkö eivät kertoisi omalle läheiselle kaverilleen jos tietäisivät että tämän nainen pettäisi miestään?[/QUOTE]

Palstan petturit eivät kertoisi. Ne selkärankaa omaavat sitten kertoisivat. Eri asia jos kyse olisi jostain kissankaimankummista mutta tässä on kyse YSTÄVÄSTÄ. Sellainen joka sanoo ettei saisi kertoa on varmasti yhtä alhainen pettäjä itse.
 
"vieras"
Palstan petturit eivät kertoisi. Ne selkärankaa omaavat sitten kertoisivat. Eri asia jos kyse olisi jostain kissankaimankummista mutta tässä on kyse YSTÄVÄSTÄ. Sellainen joka sanoo ettei saisi kertoa on varmasti yhtä alhainen pettäjä itse.
Kysyn vaan, että kellä on ihan oikeasti 100%:sti niin puhdas omatunto, ettei ole mitään salattavaa koskaan puolisoltaan?

Nimittäin jos itse saisin tietää, että minusta on laulanut kaverini esim. herra x:n vaimo rouva x....niin satavarmana kertoisin ihan kaiken mahdollisen pahan tästä rouva x:stä sen jälkeen herra x:lle, kun meni minut suolaamaan.

Samantien alkaisin kaikin mahdollisin tavoin horjuttaa heidän liittoaan, mm. kutsumalla maksullisia naisia mökki v-lopuille...yms ja tekisin kaikkeni, että se liitto tulee päättymään eroon. Usein silloin ne liittot hajoaa myös.

Siinä vain vinkki AP:lle, tämä kaverin mies todennäköiseski kostaa sinulle jotenkin tämän, jos asiasta laulat. Jos ei tiedä sinun menneisyydestä mitään ja ei rupea miehellesi valehtelemaan asioista...niin vähintäänkin aiheuttaa tarjoamalla kiusauksia niin paljon miehesi eteen, että jossain vaiheessa pettää sinua.


Suosittelen viedlä vahvasti harkitsemaan, kerjätäkkö verta nenästä vapaaehtoisesti vai ei.
 
pälä
[QUOTE="vieras";28934698]Kysyn vaan, että kellä on ihan oikeasti 100%:sti niin puhdas omatunto, ettei ole mitään salattavaa koskaan puolisoltaan?

Nimittäin jos itse saisin tietää, että minusta on laulanut kaverini esim. herra x:n vaimo rouva x....niin satavarmana kertoisin ihan kaiken mahdollisen pahan tästä rouva x:stä sen jälkeen herra x:lle, kun meni minut suolaamaan.

Samantien alkaisin kaikin mahdollisin tavoin horjuttaa heidän liittoaan, mm. kutsumalla maksullisia naisia mökki v-lopuille...yms ja tekisin kaikkeni, että se liitto tulee päättymään eroon. Usein silloin ne liittot hajoaa myös.

Siinä vain vinkki AP:lle, tämä kaverin mies todennäköiseski kostaa sinulle jotenkin tämän, jos asiasta laulat. Jos ei tiedä sinun menneisyydestä mitään ja ei rupea miehellesi valehtelemaan asioista...niin vähintäänkin aiheuttaa tarjoamalla kiusauksia niin paljon miehesi eteen, että jossain vaiheessa pettää sinua.


Suosittelen viedlä vahvasti harkitsemaan, kerjätäkkö verta nenästä vapaaehtoisesti vai ei.[/QUOTE]

Ziisus, sulla on sairas maailmankuva. Ai siksi ei saisi kertoa ystävälle, että häntä mahdollisesti petetään, koska SINÄ satut olemaan petollinen mulkero, joka kostaa vastaavassa tilanteessa verisesti vasikoimisen?
 
"Henriikka"
[QUOTE="vieras";28934698]Kysyn vaan, että kellä on ihan oikeasti 100%:sti niin puhdas omatunto, ettei ole mitään salattavaa koskaan puolisoltaan?

Nimittäin jos itse saisin tietää, että minusta on laulanut kaverini esim. herra x:n vaimo rouva x....niin satavarmana kertoisin ihan kaiken mahdollisen pahan tästä rouva x:stä sen jälkeen herra x:lle, kun meni minut suolaamaan.

Samantien alkaisin kaikin mahdollisin tavoin horjuttaa heidän liittoaan, mm. kutsumalla maksullisia naisia mökki v-lopuille...yms ja tekisin kaikkeni, että se liitto tulee päättymään eroon. Usein silloin ne liittot hajoaa myös.

Siinä vain vinkki AP:lle, tämä kaverin mies todennäköiseski kostaa sinulle jotenkin tämän, jos asiasta laulat. Jos ei tiedä sinun menneisyydestä mitään ja ei rupea miehellesi valehtelemaan asioista...niin vähintäänkin aiheuttaa tarjoamalla kiusauksia niin paljon miehesi eteen, että jossain vaiheessa pettää sinua.


Suosittelen viedlä vahvasti harkitsemaan, kerjätäkkö verta nenästä vapaaehtoisesti vai ei.[/QUOTE]

Toivon a) että sun ja mun elämät ei koskaan hipaisekaan toisiaan b) että sä joskus heräät tuosta pahasta unestas ja lakkaat puolustamasta noin kiivaasti vääryyttä ja epärehellisyyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia ja Joxu

Yhteistyössä