Näin eilen ystäväni miehen baarissa toisen naisen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Kertoako?
  • Ensimmäinen viesti
Kertoako?
Olin eilen istumassa iltaa työporukalla, kun huomasin ystäväni miehen sattuneen samaan paikkaan. Ennen kuin ehdin mennä moikkaamaan, huomasin että tällä miehellä oli kainalossaan toinen nainen. Aluksi ajattelin, että kyseessä voi olla opiskelu/työ/tms –kaveri, mutta hetken tilannetta tarkkailtuani ei jäänyt epäselväksi, että ystäväni miehellä on jonkinnäköinen romanttinen tai seksuaalinen viritys tuon naisen kanssa.
Itse en jäänyt pidemmäksi aikaa, mutta näin miehen pitelevän tätä naista lanteilta baaritiskillä, sekä myöhemmin heidän vaihtavan nopean suukon pöydässä. Loppuillasta en siis tiedä tarkemmin mitään.

Tänään aamulla purin tuntojani miehelleni, emmekä oikein päässet mihinkään lopputulokseen. Minä ajattelin ehdottaa ystävälleni, että hän tulisi käymään meillä ja sitten kertoisin varovasti mitä näin. Mieheni on tätä ajatusta vastaan, hänestä minun ei pitäisi sotkeutua toisten elämään. ”Viestintuoja ammutaan aina.”

Tunnen tämän parisuhteen molemmat osapuolet liki kymmenen vuoden takaa, ystäväni on entinen opiskelukaverini ja hänen mieheensä olen tutustunut samoihin aikoihin, ovat olleet yhdessä iät ja ajat. Heillä on taaperoikäinen lapsi ja ystäväni odottaa tällä hetkellä toista.

Mutta voinko antaa tälläisen asian olla? Mieheni pelkää, että menetämme välit molempiin ja varmasti myös pelkää menettävänsä tästä ystäväni miehessä oman ystävänsä. Minusta meidän ei tarvitsisi edes kaveerata tuollaisen idiootin kanssa.
ieheni myös hokee, että olen voinut kuvitella omiani, ylireagoin, enkä voi tietää täyttä totuutta. Hänen mielestään on myös typerää järkyttää raskaana olevaa ystävääni.

Tästä kehittyy vielä joku parisuhdekriisi meille... Itse olen vahvasti totuudenkertomisen puolella. Onko kellään kokemusta samankaltaisesta tilanteesta? Miten toimia oikein?
 
Kertoako?
Miten tälläisestä asiasta voi kertoa hienotunteisesti? Kannattaako vain pyytää normaalisti käymään teellä ja sitten ottaa asia puheeksi varovasta, vähän kysellen ja kierrellen.
Ystäväni ei ole koskaan puhunut että heidän suhteessaan olisi ongelmia, luottamuspulaa tai kolmansia osapuolia. Toisaalta, ei ole koskaan todella avoin ihminen.

Näkemäni voi siis tulla hänelle täytenä yllätyksenä tai sitten hänellä on jo aavistuksia, en tiedä.
 
.....
Kertoisin, koska kyseessä on kuitenkin ilmeisesti hyvä ystäväsi. Vähemmän läheisen ihmisen asioihin en puuttuisi. Ja toisekseen, mä en kestäisi katsoa tollaista ystävän selän takana pettävää paskamiestä enää luonani esim. kylässä käydessä, siis olisi tosi vaikea suhtautua luonnollisesti häneen enää.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
"Hmmm"
Ensin varmaan kysyisin asiasta ystävän mieheltä, jos siis hänetkin tuntisin hyvin, ja antaisin hänelle mahdollisuuden kertoa itse vaimolleen (?). Tai toisaalta jos olisinkin erehtynyt, hänellä olisi mahdollisuus kertoa asioiden oikea laita. Saattaisin myös ystävän kanssa viritellä ensin yleisen keskustelun aiheesta ja vähän kuulostella, onko hän ennemmin sitä tyyppiä, että olisi mieluummin tietämättä.

Mutta itsekään en täysin toimeton osaisi olla.
 
vierass
Kerro, itselläni ainakin vitutti suunnattomasti kun kukaan ei kertonut vaikka kaikki tiesikin.
Peesi tähän.

En voinut pitää ystävinäni enää ihmisiä, jotka olivat tienneet, mutta eivät olleet kertoneet minulle :( Että se siitä "ei toisten asioihin työnnetä nenää". Toivottavasti nykyisistä ystävistäni kukaan ei ajattele noin!
 
Kertoako?
Tämä ystäväni mies on enemmänkin minun mieheni kanssa tekemisissä, heillä on mm. samantyyppinen musiikkimaku, joten käyvät usein musiikkitapahtumissa yhdessä. Minä nyt lähinnä näen häntä ystäväni kautta.

En tiedä, minusta olisi vähän outoa lähestyä tätä miestä asian tiimoilta, koska tuntuisi, että toimisin ystäväni selän takana. Mies ei tosiaan tiedä, mitä minä olen nähnyt, ei huomannut minua baarissa kun oli muuta mielenkiintoista... Jos otan häneen yhteyttä, voi se toimia myös "varoituksena", jos nyt kukaan ymmärtää mitä ajan takaa.

Oma mieheni on edelleen sitä mieltä, että ei kerrota. Nyt hän lenkille lähtiessään vielä vannotti, etten tee asian eteen mitään. Ärsyttää nyt jo omakin mies!
 
Kertoako?
Vaakakupissa painaa myös paljon se, että itse loukkaantuisin verisesti jos joku salaisi minulta tälläisen tiedon. Varsinkin, kun kyseessä on kuitenkin mies, johon olen luottanut niin, että olen hänen kanssaan perustanut perheen.

Itse toivoisin siis, että ystäväni puuttuisivat tälläiseen. Toisen ajatuksista vaan kun ei voi koskaan tietää.
 
"minna"
Mä loukkaantuisin jos ystävä ei kertoisi jos tietäisi. Mikä ystävä Se sellainen on?? Mä ottaisin asian miehen kanssa puheeksi ja kertoisin nähneeni. Jos ei itse kerro, kertoisin minä. Miten te pystytte katsomaan ystävää silmiin kun hän kertoo rakastavasta miehestä ja tiedätte ihan muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki ja Joxu
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmäkkö;28933672:
En puutu toisten asioihin. En myöskään sano myöhemmin, että tiesin jo... Mutta saattaisin vahingossa vihjailla ystävän äijälle, että olen saattanut nähdä jotain :rolleyes:
No kuule mulle ihanainen exä kyllä kertoi kaikista, jotka tiesi. Ei tarvinnut ystävien kertoa, että "tiesin jo".

Mitäs jos ap miehesi onkin jo tiennyt ystävänsä sivusuhteesta? Jos kerta yhdessä käyvät jossain? Ja nyt lähti ulos soittamaan kaverilleen, että piru irti...
 
No, kaikki riippuu tietysti ystävyyden laadusta. Jos esimerkiksi veljeni vaimo pettäisi veljeäni, en olisi hiljaa. Jos taas entisen luokkakaverini serkku olisi ehkä viime vuonna kuulopuheiden perusteella saattanut harkita vierasta lihaa, ei kiinnostaisi pätkääkään.

Ja tuossa veljeni esimerkissäkin toimisin siten, että sanoisin vaimolle, että kerro itse tai jos et, niin minä kerron.
 
Kertoako?
No en kyllä tässä pelkää sitä, että minun miehestäni vastavuoroisesti paljastuisi jotain, ei ole yhtä menevää ja sosiaalista tyyppiä kuin tämä ystäväni mies.

Nyt kun mies on tosiaan lenkillä vielä tovin, olisi minulla hyvä hetki laittaa edes viestiä kaverilleni, tahtoisiko tulla käymään. Kerron sitten tai en, vielä. Mieheni ei ainakaan ehtisi täysin "väliin", kun kerran tahtoo kaveriaan puolustaa henkeen ja vereen.
 
Ihmisiä on erilaisia ja sinähän se ystäväsi tunnet haluisiko tietää ja suuttuisiko jos saisi tietää että kaikki muut tiesivät ennen, vai haluaako yleensäkään tietää.

Itse en ainakaan haluaisi tietää, toivottavasti mun ystävät tällässeessä tilanteessa tuntee mut ja tietäs etten haluis tietää ja antas miehen touhuta mitä touhuaa, vieraat vois pitää nokkansa erossa mun asioista.
 
Kuuntele miestäsi, äläkä tee a) yhtään b) mitään.

Eiköhän miehen vaimo ihan itte tiedä, että mies on kyseisenä iltana ollut ulkona. Kuin myös sen onko tullut yöksi kotiin. Ja onko ollut huulipunaa kauluksella vaatteet haisten hajuvedelle.

Kuulostaa just uskottavalta, että pettämistarkoituksessa oltais avoimesti siinä baarissa, missä käy omat ja vaimon kaverit???

Mä olen kymmeniä tai satoja kertoja ihan duunin puolesta ollu illanvietoissa mis on tullut vaihdettua poskipusuja ja illan päätteeksi saatettua seurueen naisista joku tai useampia omaan hotelliinsa. Entäs sit?
 
"vieras"
itse olen tuossa tilanteessa kertonut ystävälleni asiasta..itse aloittaisin keskustelun kysymällä että oliko herrax baarissa sillooin ja silloin ja sitten kertoisin mitä näin.. itse en antaisi koskaan anteeksi ystävälleni joka salaisi tuollaisen asian..
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu

Yhteistyössä