Näkyykö kihomadot aina...

"äiti"
Voitto!!!!? ROHKAISUKIRJE KAIKILLE KIHOMADOISTA KÄRSIVILLE!:)
Jee: jo toinen kerta 10 vuoden sisällä (2 tartuntaa siis 10 v sisällä ja siis 2 vaikeaa kierrettä jotka kumpikaan ei perinteisillä ohjeilla katkenneet vaan vasta kun aloin tehdä oman pään mukaan) kun olen ilmeisesti voiton puolella vaikeasta kierteestä. Vaikka perhettäkin oli lääkitty ohjeiden mukaan (Pyrviniä painon mukaan yhdesti ja toisen kerran 10-14vrk päästä)ja minua ja kun se ei tehonnut kaikille kahdet Vermoxit samalla aikavälillä: yhdet yhtenä päivänä jokaiselle ja toiset 10-14vrk päästä muut pääsivät oireistaan minä en.

Monet ovat kirjoittaneet että juuri naisilla ja tytöillä on näitä kierteitä. Meillä on enemmän poimuja? Synnyttäneillä naisilla (miehet ei synnytä:))on myös pukamia, joten niistäkin lisää poimuja. Tarvitsemme pitempää ja vahvempaa kuuria. Ajoin myös karvat, en näkyviltä paikoin, mutta läheltä emätintä ja peräaukkoa. Voimakas pidesuihku, välillä mäntysuopa pesu, varoen niin ettei munia joudu emättimeen, mäntysuopa ei kirvele eikä kuivata ja erinomainen myös käsipesussa.


Lisäksi: mulle 2 viikon ajan Vermox 3x päivässä, joka aamu ensimmäisenä varovasti housujen ja lakanan riisuminen ulkona puistelu ja 60-95 asteen pesu ja patjan imurointi ja lattian imurointi sängyn vierestä lattialta. Kerran/kahdesti päivässä oven kahvojen pesu, pöntön osien pesu aina jos käytän (laudat, vetonuppi, kraanan kahva), ostin myös käsipyyheitä, ei tavallisia pyyhkeitä. Aina suihkun jälkeen oma pyyhe yksin koneeseen esim lakanani kanssa 60-95 astetta.
Hammasharjat roskiin, joka kerta ennen ja jälkeen hammaspesun oman harjan saippuapesu ja lisäksi desifiointi kuumalla vedellä/100% alkoholiliuoksella esim Klorhexidin kaupasta.
VERMOXIA ymmärsin alkaa pureskella ja purskuttaa alun nielemisen jälkeen. Munia voi olla suussa ja kurkussa jos isot risat. Ei kannata niellä Vermoxia purskuttamatta ja kurlaamatta. Vettä suuhun vain kun kaikki Vermox-mössö on ollut ympäri suuta kauan.

TIskikoneen puhtaiden astioiden tyhjennys erittäin hyvin putsatuilla käsillä. Ei sormin ruuan syöntiä kuten purkkaa tai xylitoli-pastilleja tuosta noin käsilaukusta. Kaupassa käsineet kädessä. BOIKOTTIIN kauppa jossa paljon vierasmaalaisia. Ei rasismia vaan kihomatopelkoa, sieltä minä ne ostoskärryn kahvasta likaisista rahoista (käsipesu jos kotona koskettelet rahoja)tai hedelmistä olen saanut. Pesen kaikki vihannekset kuumahkossa vedessä, myös banaanit ja hedelmät heti kaupasta tultua (näin vältän myös banaanikärpäset). Laihdun myös kun mietin milloin ja mitä suuhun pistän. Pähkinöitä/irtokarkkeja syön lusikalla ja kahvilassa otan ensin servietin ja sen avulla pistän munkkia/sänpylää suuhun.

SILTI luulen että oleellisinta kaikessa on tuo pitkäkestoinen VERMOX eikä tämä hygienia. VALOA ON SYNKÄN TUNNELIN PÄÄSSÄ! VAatimuksia lääkäreille. Selittäkää tämä madon ja madonmunien kiertokulku niille tampukoille rautalangasta vääntäen. Eli 70 kiloiselle naiselle pitää saada 3tabl/päivä noin kahden viikon ajan eli tabletteja 14 kertaa 3 tekee 42 tablettia.
Äiti joka ekan kerran kolmeen viikkoon pystyy hieman ajattelemaan muutakin kuin loputonta siivousta ja matoja!
 
"minävaan"
madot lähtee ilman lääke kuuriakin kun vaan pesee takamusta saippualla aamuin illoin. samoin käsiä. siivoaa ja pyykii pintoja johon päivittäin kosketellaan. oon lapsille antanu lääkkeet aina vain sen takia ettei matojen poistaminen ole niin pitkäkestoinen. lääkkeen otto, siivous seuraavana päivänä, lakanoiden vaihto. nukkuessa aina yö puku päällä, aamulla puhtaat alusvaatteet. jos kutisee takamusta, heti pesulle. päivittäinen käsipyykeiden vaihto. laakkeen uusiminen 2 vk päästä. alle vuoden ikänenkin pystyy levittää matoja/munia eteenpäin esim. pesualtaan välityksellä toiselle. vuosi sitten meillä oli kolme kertaa kesän aikana matoja. vikalla kerralla annoin myös alle vuoden ikäiselle lääkkeen ja madot hävisi talosta. lääkkeen voi murentaa vaikka mehun sekaan ja lääkeruiskulla antaa jos ei tabletin nieleminen onnistu. pahaa se on mutta paljon jotai hyvää suuhun perään ni kyllä se paha maku unohtuu. aina kannattee kuitenki lääkäriltä varmistaa saako niin pienille lääkettä antaa.pyrvinissä alin paino kuitenkin alkaa kymmenestä kilosta. meänkin pikkuinen oli 9,5 kg silloin ja lääkäri lupasi antaa lääkkeen ko soitin ja kysyin.
 
"Mami"
Yövyn usein lapsiperheessä ja nyt heillä oli tarhassa ollut matoja ja niin sitten löyty kotoakin.Niin huomasin,että olen saanut kanssa tartunnan.Tähän ikään mennessä olen niihin tutustunut ennenkin,jo lapsuudessa.Silloin ei ollut edes lääkitystä,toisiltamme hiuspinnillä niitä ongittiin.Nyt olen syönyt 3 kuuria pyrviniä,eikä auttanut.Kävin ulostusnäytteen viemässä.Ei ollut matoja, eikä munia.Tilasin lääkärin,mutta tuntuu kurjalta mennä lääkäriin kun näytteessä ei ollut mitään,luulee varmaan hysteeriseksi,kun on aina vaan oireita.Puhdas näyte varm,vaan johtuu kun edellisestä Pyrvin kuurista oli vajaa 2viikkoa.Olen 6viikkoa siivonnut ja vienyt pakkaseen joka aamu sänkyvaatteet,tuloksetta.Nuorille sanoisin,et ujostelematta vaan kerrotte vaivoistanne,kaikilla niitä joskus on ollut.
 
hopeless
mulla on kerran ollu kihomatoja , ja nyt tuntuu siltä että olis taas,,,,kun alkoi tuntua outo tunne, menin vessaan mutta mitään ei tietenkään näkynyt,eikä yölläkään tunnu mitään... mutta jotenkin semmonen tunne on ... mitä pitäis tehdä? =(
 
kumma
kun jotkut mielitautiset luulee et madoista ei pääse mitenkään eroon. Noh, kas kummaa kun mun lapsilla on ollut 10 v sit ja nyt viime vuonna, ja tasan yks kuuri tarvittiin ja thats it.
Et tod ei ole kyseessä mikään hirveä peikko!!!!
 
"joku"
jos illalla ikävästi kutisee ni ite otan sellasen suurentavan peilin ja tutkin ihan ite.... jos näkyy ni vanupuikolla pois ja mahollisimman nopeasti niitä matolääkkeitä. eli jos löysät joltain perheenjäseneltä kihomatoja, ota heti pois ja mieluusti seuraavana päivänä käy ostamassa matolääkkeitä ja madota koko perhe. naaraathan tulee munimaan aina illalla, siks kannattaa toimia mahd. nopeasti ! ^_^
 
Kokemusta on!
Meilä ku oli kutisi päivällä mutta ei yöllä, ja kun äiti tarkasti.
Oli ja ne lääkkeet pitää antaa kaikille perheen jäsenille. eläimi' lukuun ottamatta xd
Yöllä kyllä välillä kutisi ja pahasti, kihomadot saa puhistettua viemällä kaikki ( jotkut petivaatteet ja jne) pihalle pakkaseen tai kuumaansaunaan.
 
Kokemusta on!
Meilä ku oli kutisi päivällä mutta ei yöllä, ja kun äiti tarkasti.
Oli ja ne lääkkeet pitää antaa kaikille perheen jäsenille. eläimi' lukuun ottamatta xd
Yöllä kyllä välillä kutisi ja pahasti, kihomadot saa puhistettua viemällä kaikki ( jotkut petivaatteet ja jne) pihalle pakkaseen tai kuumaansaunaan.
 
Julzi
Onko mahdollista että kihomadot olisivat kadonneet itsestään? Ilman varsinaista lääkitystä ajan ja hyvän hygienian kanssa?

Tää on aika noloa, mut joskus nappulana (tyyliin 7 vuotta sitten eli 10 vuotiaana) diagnosoin itselläni kihomadot. Puhuin tuolloin vanhemmille useampaan kertaan, mut eivät uskoneet. Eli vaiva jäi asiallisesti hoitamatta. Ajan kanssa vaivat kuitenkin hävisi enkä enää ole nähnyt itse matoja ulosteessa tai peräaukon suulla kuten ennen. Muu perhe ei ole valittanut vaivoista.

Onko siis niin, että kärsin noista iljetyksistä yhä, mutta ne elelevät jonkinlaista hiljaiseloa? Vai voisiko olla niin, että olisivat hävinneet ihan itsestään? Tää vaivaa mua aika paljon, koska pelkään levittäväni tietämättä kyseistä riesaa ympärilleni. Kiitos
Sama juttu. Oon itse diagnosoinu itelläni varmaan 5 kertaa ja äidille siitä puhuin mut eihän se mitään uskonu. Kutis koko viimeviikon ihan pirusti mut sit eilen illal laitoin dermosil- geeliä takamuksee ni kutina loppu suunnillee samantien eikä tänäänkää ainakaa toistaseks oo kutissu että en tiiä sitte
 
Julzi
Sama juttu. Oon itse diagnosoinu itelläni varmaan 5 kertaa ja äidille siitä puhuin mut eihän se mitään uskonu. Kutis koko viimeviikon ihan pirusti mut sit eilen illal laitoin dermosil- geeliä takamuksee ni kutina loppu suunnillee samantien eikä tänäänkää ainakaa toistaseks oo kutissu että en tiiä sitte
Perun puheeni! Iski varsin pian uusiks mut nyt otin viimeviikonloppun pyrvinii ni kutina loppu siihen. Täytyy täl kertaa kyl muistaa ottaa se uus satsiki tai käy huonosti. Mut eiköhän tää tästä.
 
"Saara"
Mulla on jälleen kerran noita kihomatoja. En kehtaa kertoa äidille, enkä voi lähteä apteekkiinkaan yksin.
Lähteekö nuo madot ajan kanssa? Riittääkö pelkkä vesipesu?

Jumalattomasti kuitenkin kutisee!
 
"vierailia"
Hei on ollut jo varmaan lähempänä viikkoa kutinaa peräaukossa, kutitusta ilmenee aina nukkumaanmenoaikana, ja joskus jopa päivisin. Mutta mitään kihomatoja ei näy, ja voiko kiihomatod kutittaa myös päivällä? mitä tehdä? terveisin. Avuton
 
"neljän lapsen äiti"
Meillä kuukausi sitten neljävuotias heräsi itkien ja peppu syyhysi. Epäilin heti kihomatoja. Ne on ompelulangan näköisiä n.1cm pituisia valkoisia kiemurtelevia matoja. Pyrvin tuntui auttavan koska matoja tuli kakassa paljon. Niitä saa apteekista ilman reseptiä. lääkkeen söi kaikki, vaikka muilla ei oireita. Lääke uusittiin 13pv päästä. Silti matoja vielä. Lääke vielä siitä viikon päästä. Nyt tuntuvat häipyneen. Ei mitään neuroottista siivousta,kuumennusta ja pakastusta, vaikka mulla se meinas mennä siihen. Kertokaa nuoret koulun terkkarille ja apteekistakin saa hyviä neuvoja, jos kotona ei kuunnella. Ei se ole häpeä. Sen voi saada mistä vain. Esim. wc:n hanasta, oven rivasta, rahoista ym. Me saatiin se varmaankin laivan pallomerestä. Outoa on, ettei se tarttunut pikkuveljeen, joka kylpi samassa isossa ammeessa kotona ennen kuurin alkua ja juo kylpyvettä ym. jne.
 
"äiti"
Meillä tytöt on molemmat valitelleet vähän väliä että peppu kutisee. Olen koittanut tiiviisti seurata ulostetta ja peräaukon seutua heidän käydessään kakkalla, mutta mitään ei ole näkynyt.
Tänään kun olin laittamassa kaarimaljasta ulostenäyettä näytepurkkiin niin huomasin että jokin vähän liikahti. aloin katsomaan tarkemmin ja huomasin siellä muutaman 1-2millin pituisen kuultavan madon. Äkkiä sitten apteekkiin hakemaan lääkitystä varmuuden vuoksi. Päivän siivoilin ja desasin paikkoja. ja illalla peredyin nettimaailmassa niihin matoihin enemmän...
Jollain palstalla oli vinkki että katsoo taskulampulla kun lapsi nukkuu.. ja minä tein työtä käskettyä...HYI HELV......toisella niitä oikein kuhisi peräaukon seudulla!!!!!!
Eli tosiaankaan niitä en olisi mitenkään muuten osannut lähteä "metsästämään" muuta kun ton ulostenäytteen perusteella. Itse hoitoalan ihmisenä olen "luullut" että niitä tosiaankin näkee selvästi ulosteessa, mutta ei ainakaaan meidän tapauksessa.
Miten pian tämä käsikauppa lääke alkaa vaikuttamaan? Aamulla tosiaan otettiin ja noin 12h kuluttua vielä kuhisee? Miten pian on uusiutunut madot vai voiko olla että tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta samalla?
Huomenna ja koko "vapaa" viikonloppu meneekin sitten siivoillessa ja pyykkiä pestessä :(
Ootteko pessy kaikki pinnat, lattiat yms kloritil vaiko ihan vaan pelkällä yleispuhdistusaineella?
meni kyllä yöunet ainakin tältä yöltä :(
 
"jonskuli"
Myös meillä tytöllä 3,5v löytyi eilen illalla kihomato(ja). Lääkettä olemme menossa hakemaan. Mutta kertokaas millä te olette pesseet LELUT? Pehmot, legot, kirjat ym. Jostain luin, että pakkaseeen, mutta ei meillä mahdu! Entäs sauna? Kuinka kuuma ja kuinka kauan??? AUTTAKAA!!!
 
kihomato
Mun tyttö oli kaivanut peräpäätäään ja tuli sanomaan että äiti mun pyllyä kutittaa ja sitten käytiin pesee se mutta oireet jatku ja jatku ja sitte se sano että siellä on matoja ja tuli näyttämää ;) Että siinä ne madot tytön sormissa luikerteli ja mentiin heti pesee kädet hyvin ja tyttö ei saa nukuttua ku kutittaa niin :(
 

Yhteistyössä