Näkyykö kihomadot aina...

"vieras"
kannattaa muistaa hoitaa myös muu perhe, vaikka vaan yhdellä olisi todettu madot. Voivat käsittääkseni tarttua ja myös uusia todella helposti. Oma puoliso päiväkodilla töissä, jossa nyt kihomatoja, yöks.. toivon todella että kaikki ottavat hoidon tosissaan niin ettei tarvitse enää ressata mahdollisesta tartunnasta omassa perheessä..
 
"tuntematon"
mulla on ollu kuus vuotiaasta kihomatoja ollaaan kokeiltuja kaikkee mikään ei auta pyrviniä ei kannata ees kokeilla mulle ois välillä kiva jos ne loppus nyt kin taitaaa olla taas....!!!!
 
"kyllästynyt"
ooon 11.v on ollu 6 vuotiaasta asti matoja ( ei putkeen) ollaan kokeiltu homeopaattisia ja pyrviniä.... ei auta nyt vuos sitten soittettiin lääkärille ja ne lähetti reseptin ja mentiin hakeen ( en valitettavasti muista nimeä) lääkkeen ja se autto todella hyvin!! nyt ollaan oltu koulussa uimassa ja nyt sen jälkeen on kutittanut välillä silleen hiljaa pesen käsiä ja vaihdoin vaatteet käyn suihkussa ja kaikkeee tnää oon kutitellu pikkasen äiti on töissä eikä vastaa puhelimeen elikkä ei tiiä madoista ooon kiroillu varmaan tuhat kertaa että vastaa ...jos peräpäässä näkyy matoja ehdotan otta maaan pinseteillä !!! toivottavasti ne nyt sitten taas jokskin ajaks lähtee multa !!!! :((((((((( inhottavaa kutinaa joka ilta !!!
 
"tuntematon"
moi mulla on olllu tosi kauan matoja nytkin on mut kun äiti ei vastaapuhelimeem elikkä ei tiiä onko mulla niitä kannattaa koklata: laitatte eteerista öljyä perä ppäälle tea tree öljyä tai jotain niin ne madot ei pysty hengittään sitä joten ne ei tuu peräpäälle ja kutina loppuu mut ei kuiten kaan auta lopullisesti niihin auttaa vaaan kutinaan se voi vähän kirvellä kun se aine menee syvällle mutta auttaa kuitenki...!!!!
 
kiusaantunut
yyh... mullahan niitä nyt on. vessassa käydessä huomasin, hitto! En vielä oo kertonu äidille... ensin mietin että jos jotenki siivoisin ettei huomais ja pyyhkisin pinnat ja oikein hygieenisena pysyisin mutta sehän nyt vaan on niin että eihän ne itsestään lähde... ULTRAMEGA YÖÖÖK... isosiskolla oli muutama vuosi sitten ja saatiin hävitettyä ongelma ilman että muille tuli, ja sitten siitä joku reilu vuosi tai kaksi eteenpäin tuli minulle. Ja taas samalla tavalla lähti. mutta HUOKAUS... nyt se tuli riesaksi taas. ´-_-`

mahtaa tulla äidiltä vähän huutoa... tosin ymmärtäähän sen. lääkkeet maksaa ja siivoaminen rasittaa.

ei ole mitään oireita ollut vaikka olenkin vasta 13 v mutta heti kun madot ulosteesta huomasin niin heti alkoi tuntua että nyt kutisee jokapaikka ja että huoneeni on varmaan aivan järkyttävä bakteerienpesä. Inhottaa mennä nukkumaan nyt kun tiedän että siellä aika varmasti niitä munia on ja että suolistossa kuhisee loisia.

pakko kärsiä. huomenna pyydän äitiä lääkkeet ostamaan. SAATANA!
 
"vakkari"
No niin, kihomatoja löydetty. Kuurit aloitettu ja pyykkikone laulaa. Pikkulelut pussitin pakastimeen, isommat lelut pistin saunaan ja saunan tulille. Kysymys kuuluukin, kuinka kauan ja missä asteessa saunotusta täytyy suorittaa??
 
Ei uskalla
Miulla on kauheaa kutinaa ja kakassakin näkyy matoja. Ongelma on se, et isän kaa ollaa puhuttu mutta se ei auta mua :(. Ja tuli myös kysymys mieleen. Voiko kihomadot laihduttaa?
 
"Klaara"
Itelläki on VIELÄ NYKYÄÄNKIN kihomatoja. Hirveetä kutinaa! Ja kun pyyhin vessan käynnin jälkeen persuksen, nii niitä ällöttäviä valkosia matoja luikertelee siinä! Onko kihomadoista mitään haittaa? Saako niistä mitään sairautta?
 
"apua"
[QUOTE="Klaara";25946881]Itelläki on VIELÄ NYKYÄÄNKIN kihomatoja. Hirveetä kutinaa! Ja kun pyyhin vessan käynnin jälkeen persuksen, nii niitä ällöttäviä valkosia matoja luikertelee siinä! Onko kihomadoista mitään haittaa? Saako niistä mitään sairautta?[/QUOTE]

Ei ymmärtääkseni ole muutakuin se kutina, mutta kannattaisi kyllä hoitaa lääkkeillä itsensä nopeasti.. voi tarttua muihin ja tulee epidemia.. sitten eroon pääseminen on hankalampaa.. sänkyvaatteet pesuun ja käyttövaatteet (60astetta) peitot tyynyt sijarit tuulettumaan... alusvaattee vaihtoon vähintään 2 kertaa päivä.. lelut, pinnat , vessat pessyt kloriitilla päivittäin.. vessassa käytetty käsien kuivaamiseen irtopaperia.. käsien pesu erittäin takkaa ja mieluiten vielä desinfioiva käsihuuhde viimeiseksi.. imurointia usein ja lattian pesua.. pyyhkeitten pesu , joka käytön jälkeen ja uusinta lääke 2vk.. päästä..
 
"moi"
huomasin eilen illalla että oli yksi mato siellä ku kävin kakalla ja sen jälkeen pyyhin niin oli valkoinen luikerteleva mato pyllyssä :( voiko niitä mennä siihen keskimmäiseen reikään? ku siihen rupeaa aina pistämään jos joku mato lähtee luikertelemaan :(( eilen en meinannut saaha unta ku ajattelin koko ajan niitä paskoja matoja!! oon ite sellane et ei lääkkeet mee alas :(
 
"aikuinen"
Nyt fiksut aikuiseit vastatkaa aikuiselle. Minulla ollut jo puolisen vuotta kutinaa. Kutisee päivisin mutta myös öisin. Pelkona kihomadot. Lapsia ei ole, mutta teen töitä lasten kanssa harrastetoiminnan parissa. Olen syynännyt peräaukkoani jo puoli vuotta. samoin ulostetta. Mitä luulette, olisinko jo törmännyt niihin, jos niiitä olisi? Alan tulla hulluksi peräpään tuijottelusta. Joskus kun kaiveilin niin ihan pieni alle millin mittainen valkoinen viiva, ei liikkunut ei mitään. ja tosiaan max milli. Voiko olla mato, vai sitä, että näen niitä matoja kaikessa? auttakaa.
 
"vieras"
Se kutina voi olla vaikka ihan hiiva siellä peräaukon ympärillä varsinkin jos on hiivaan taipuvainen. Kaikki kutina ei tarkoita kihomatoja automaattisesti. Ja jos sinulla on hyvä käsihygienia muutenkin niin tuskin tarttuu ihan harrastustoiminnassa ellei siellä nukuta ja vuodevaatteita heilutella. niistä tartunnan saa helposti, kun munat leviää niissä.

Mutta jos tuntuu että olisi kihomatoja niin kuuriakin voi toki kokeilla. Saa apteekista ja on helppo ottaa parin viikon välein. Lakanat vaan vaihtoon ja alusvaattee joka päivä ensimmäisestä lääkkeiden otosta seuraavana päivänä viikon ajan. Ja imuroin oman sängyn patjan ja pesee peitot ja tyynyt.
 
Ok
Kutina voi johta yhtä hyvin peräaukon haavaumista, pukamista, kuivasta ihosta, hiivasta, jne. Ihan tavallisia juttuja, kysy apteekista lääkkeitä. Voithan syödä matokuurin, Pyrvin, varmuuden vuoksi, vaihda lakanat ja tee perussiivous. Käsihygienia on tärkein, sillä sormien kauttahan ne madonmunat kehoon pääsevät.
 
hysterian partaalla
Minä olen kanssa miettinyt, että jos niitä olisi niin näkyisikö ne lopulta? Olen hiukan matofobikko ja tutkinut itseäni satunnaisen kutinan vuoksi jo vuoden. Peräaukko kutiaa päivin ja öin, ja tietysti kun istuu rauhassa illalla alas, sen tuntee parhaiten. Olen kuitenkin tutkinut itseäni peilillä jo pitkään. Ulostettakin tuijotan taskulampulla. Luulisi, että jos matoja olisi, olisi nyt yhden bongannut vuoden sisällä? Vai mitä äidit?? Hysteeriani kasvoi kun jouduin umpisuolen leikkaukseen. Olen kuullut, että madot asuvat umpisuolen lähellä, ja voivat tulehduttaa umpisuolen. Poistettu umpisuoleni on tutkittu laboratoriossa, luulisi että siitä olisi löytynty matoja, jos niitä olisi???? Mahani myös tutkittiin ultraäänellä, olisikohan siinä näkynyt madot. Kertokaa kokemuksistanne? Kuten ketjun otsikossakin kysytään, näkyykö madot? Kuurinhan voisi syödä varmuuden vuoksi jos asuisi yksin, mutta en viitsi laittaa kanssaelijöitä siihen hygienia ja siivoussyyniin ilman syytä. T: kutinaa ilman syytä?
 
"Epätoivoinen"
En kestä noita matoja! Nyt viides kuuri vuoden sisällä. Ekaa kertaa tuli tammikuussa 2012 ja sitten aina ollut pari kuukautta välissä. Oon 12 ja vanhemmat alkaa jo olla epätivoisia. Äiti huutaa:(.
Kerran olen käynyt lääkärissä ja kerran terkkarilla.Alkaa mennä hermot.En tajuu mistä noita matoja tulee koska siivoan ihan hulluna ja pesen käsiä koko ajan. Lääkkeillää aina lähtee, mutta tulee takaisin.
Hyviä vinkkejä???!
Auttaisko hiusten leikkaaminen lyhyiksi? Kavereilla en ainakaan rupea kertomaan!
Tuun hulluksi!
Aina, kun on matoja en pysty keskittymään mihinkään, enkä pysty nauttimaan elämästä. Silloinkin kun mulla eiole matoja, ne on kokoajan mielessä, että ei kai vaan tule!
Kuolen!!!!!!!!!!!!
 
"einari"
Jonkun hullun ohjeen mukaan etin käsiini menthol pitoista rasvaa. Kihomato ei pidä kuulema hajusta ja sitä pitäs vetää sitten peräaukkoon. No minä löysin sitten jämäputkilon counterpainia ja vedin siitä kunnon mällin persuuksiin. Seurauksena meinas taju lähtee. Mutta lähti kutinakin ja varmaan madotkin säikähti..senverran jytyä ainetta oli. Jos ny jollain sattuu kyseistä ainetta oleen, niin kannattaa edetä tosi varovasti. Tulitikunpään kokoinenkin kasa saa hyppimään kummasti.. Moro vaan...Kerron kuinka kävi jos vielä oon henkissä.
 

Yhteistyössä