Nämä uudet hotellit, jonne ei saa viedä lapsia (tjäreborg), mitä mieltä? :(

  • Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Syrjintä johtuu siitä, että hyvin moni vanhempi ei enää muista, että ovat vanhempia ja heillä on vanhempina velvollisuus pitää huolta siitä, että heidän lapsensa ei aiheuta häriötä kanssaihmisille. Valitettavasti se vaan ei lue iskän eikä äiskän otsassa, miten he lapsiaan vahtivat, joten hotellit joutuvat kieltämään lapset niiltäkin vanhemmilta, joiden lapset osaavat käyttäytyä hyvin tai vanhemmat älyävät itse estää lapsiaan käyttäytymästä muita häiritsevällä tavalla. Nykyvanhemmat vaan monet suorastaan taputtaa käsiään, kun räkä nenästä valuva Sofia-Jessica prinsessamekossaan kaataa naapuripöydän punaviinilasit ja kiljuu innoissaan niin, että muissa pöydissä kukaan ei kuule yhtään mitään.
 
"Tiina"
[QUOTE="alma";23860093]Häh, ootko ihan tosissasi? Miten se voi loukata, että lapset eivät pääse joka paikkaan. Kyllä noita "lapsivapaita" hotelleja on sitäpaits ollut aina, niitä ei kai ennen vaan ole ollut valmismatkoina.
Silloin, kun olimme lapsettomia, valitsimme ailna hotellin, jota ei suositella lapsiperheille esim. korkeuserojen vuoksi. Ei kaikki halua kuunnella iloisesti leikkiviä (siis kiljuvia) lapsia lomallaan.
Hyvähän se vaan on, että ihmiset löytävät itselleen mieluisen hotellin.
Boikotoi vaan rauhassa.[/QUOTE]

Minusta on ihan hyvä, että kahdella aikuisella on mahdollisuus päästä hotellliin, jossa ei ole lapsia. Minä ainakin menisin sellaiseen, jos joskus päästäis ilman lapsia jonnekin :). Ja hääpari saa kyllä valita vieraansa :)...ei lasten tarvi joka paikkaan päästä, hyvänen aika.
 
"alma"
[QUOTE="huh";23860152]Aika jännä että näin moni äiti ihminen kannattaa näitä lapsien syrjintä hotelleja:([/QUOTE]

Ihmisiä me äiditkin ollaan. Vielä kun saataisiin hotelleja, jotka on kielletty huumorintajuttomilta turhan valittajilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23860170:
Nykyvanhemmat vaan monet suorastaan taputtaa käsiään, kun räkä nenästä valuva Sofia-Jessica prinsessamekossaan kaataa naapuripöydän punaviinilasit ja kiljuu innoissaan niin, että muissa pöydissä kukaan ei kuule yhtään mitään.
Juuh. Katsovat että onpas se meidän Sofia-Jessica sitten suloinen, niin kertakaikkisen ihana ja sosiaalinen tenava, tuossa se juttelee naapuripöydän porukallekin, ja ilakoi, ihana tenava, niin että nauru vaan raikaa...
Ja naapuripöydässä istuu vittuuntuneena Virtasen pariskunta, joka kerrankin pääsi illastamaan ilman omia lapsiaan, ja joutuvat nyt "nauttimaan" Sofia-Jessican seurasta.

Sofia-Jessican vanhempien kannalta on kyllä kivaa, kun lapsi on muiden pöydissä riesana; saavat itse syödä rauhassa.
 
"akka"
Todella hyvä juttu.Vielä kun saatais kauppoihinkin perjantaina klo 17-19 kielto lapsille.Ei tarvitsisi koko isoa markettia kiertäessään kuulla ainuttakaan vaahtosammuttimen kokoisen ulinaa.
 
Keittiönoita
Juuh. Katsovat että onpas se meidän Sofia-Jessica sitten suloinen, niin kertakaikkisen ihana ja sosiaalinen tenava, tuossa se juttelee naapuripöydän porukallekin, ja ilakoi, ihana tenava, niin että nauru vaan raikaa...
Ja naapuripöydässä istuu vittuuntuneena Virtasen pariskunta, joka kerrankin pääsi illastamaan ilman omia lapsiaan, ja joutuvat nyt "nauttimaan" Sofia-Jessican seurasta.

Sofia-Jessican vanhempien kannalta on kyllä kivaa, kun lapsi on muiden pöydissä riesana; saavat itse syödä rauhassa.
Juuri näin :D :D :D
 
Se on ihan hotellin oma päätös millaisia asiakkaita haluavat. On olemassa hotelleja, jotka on suunniteltu juuri aikuiseen makuun eikä niihin kaivata lapsia. Vastaavasti on olemassa hotelleja, joissa on lastenaltaat, leikkipuistot jne.
 
"Vieras"
Mullekin särähti toi mainos aika negatiiviseen sävyyn. Minusta lapset ovat osa elämää. Jos kuulen, että jotain häiritsee niin kovin lapset, niin siitä henkilöstä kyllä muodostuu mulle aika negatiivinen kuva... Tai sellainen, ettei osaa oikein ottaa rennosti. Tiukkis. Jotenkin tosi outoa. Ihmisistä on tullut jollain lailla niin itsekkäitä, että sitä omaa tilaa on suojeltava kynsin ja hampain, eikä mikään saa järkyttää sitä omaa mieltä. En tiedä... Nämä ovat ensitunnelmat.
 
"vieras"
Eikös tuo ole kaikkien etu? Ne jotka haluavat lomailla ilman lapsia, voivat sen tehdä. Ne, jotka haluavat lomailla lasten ehdoilla, valitsevat sen Bamse-hotellin. Jokaiselle jotakin. Mitä kivaa se olisi lapsiperheelle jos puolet hotellin asukkaista ei sietäisi lapsia?
Kun vielä saataisiin muutama edullisen tason hotelli joka olisi k-18 tai edes sen k-16!
 
"justiinsa"
[QUOTE="Vieras";23860202]Mullekin särähti toi mainos aika negatiiviseen sävyyn. Minusta lapset ovat osa elämää. [/QUOTE]

Mutta kun kyse ei ole tuosta, vaan siitä että pitääkö lasten olla joka ikinen hetki läsnä vai onko aikuisilla oikeus koskaan viettää aikaa aikuisten kesken? Ilmeisesti joidenkin mielestä ei ole tätä oikeutta.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="Vieras";23860202]Mullekin särähti toi mainos aika negatiiviseen sävyyn. Minusta lapset ovat osa elämää. Jos kuulen, että jotain häiritsee niin kovin lapset, niin siitä henkilöstä kyllä muodostuu mulle aika negatiivinen kuva... Tai sellainen, ettei osaa oikein ottaa rennosti. Tiukkis. Jotenkin tosi outoa. Ihmisistä on tullut jollain lailla niin itsekkäitä, että sitä omaa tilaa on suojeltava kynsin ja hampain, eikä mikään saa järkyttää sitä omaa mieltä. En tiedä... Nämä ovat ensitunnelmat.[/QUOTE]



Meillä jokaisella on oikeus olla joskus itsekäs.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli
"kahden äiti"
Minulla on kaksi lasta ja mun mielestä idea "lapsi-vapaista" hotelleista on tosi hyvä.
Voisin itsekin sellaista harkita, jos reissaisin mieheni kanssa kaksin.

Kyllähän niistä lapsista ääntä lähtee uima-altaalla ja aamiaispöydissä, mikä on ihan normaalia.
Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka haluavat rentoutua ja viettää lomaa aikuiseen makuun.

Kyllä niitä hotelleja lapsiperheillekin riittää yllinkyllin.
 
"HEI"
Juuh. Katsovat että onpas se meidän Sofia-Jessica sitten suloinen, niin kertakaikkisen ihana ja sosiaalinen tenava, tuossa se juttelee naapuripöydän porukallekin, ja ilakoi, ihana tenava, niin että nauru vaan raikaa...
Ja naapuripöydässä istuu vittuuntuneena Virtasen pariskunta, joka kerrankin pääsi illastamaan ilman omia lapsiaan, ja joutuvat nyt "nauttimaan" Sofia-Jessican seurasta.

Sofia-Jessican vanhempien kannalta on kyllä kivaa, kun lapsi on muiden pöydissä riesana; saavat itse syödä rauhassa.
:LOL: tää oli hyvä :D
 
Tottakai lapset on osa elämää. Ihana osa ovatkin.

Se ei kuitenkaan tarkoita (ainakaan mun kohdalla) sitä, että lapset olisi ainoa osa mun elämää. Kyllä mä tunnen olevani erittäin elossa myös silloin, kun omat lapseni ovat hoidossa isovanhemmilla tai kotona isänsä kanssa, ja minä olen aikuisseurassa jossain.

Ja tiedättekös; silloin en jaksa kiinnostua muiden lapsista. En halua keskustella 4 vee Jeren kanssa siitä, millaisia Bakuganeja hänellä on, enkä olla 6 v Iina-Matildan kampauksentekokokeilujen kohteena. Saatikka olla kaksivuotiaan Paavon nyrkkeilysäkkinä. En edes kuunnella pikku Olavin koliikki-itkua. Mun äiti-minäni on silloin tauolla.

Olisi ihanaa saada myös lapsivapaita ruokaravintoloita, vaatekauppoja ja lapsivapaa bussivuoro :D
 
aikuinen Nainen
[QUOTE="huh";23860152]Aika jännä että näin moni äiti ihminen kannattaa näitä lapsien syrjintä hotelleja:([/QUOTE]

Voi jeesus.. ei kaikkien elämä pyöri lasten ympärillä.Kaikille ei ole edes lapsia.
Miksi heitä sitten pitäisi syrjiä ja olla vain sellaisia hotelleja joihin lapsetkin ovat tervetulleita.
 
........
[QUOTE="alma";23860178]Ihmisiä me äiditkin ollaan. Vielä kun saataisiin hotelleja, jotka on kielletty huumorintajuttomilta turhan valittajilta.[/QUOTE]

Minun mielestäni nuo huumorintajuttomat turhan valittajat ovat juurikin nämä, jotka lapsia syrjivät.
 
"HEI"
[QUOTE="Vieras";23860202]Mullekin särähti toi mainos aika negatiiviseen sävyyn. Minusta lapset ovat osa elämää. Jos kuulen, että jotain häiritsee niin kovin lapset, niin siitä henkilöstä kyllä muodostuu mulle aika negatiivinen kuva... Tai sellainen, ettei osaa oikein ottaa rennosti. Tiukkis. Jotenkin tosi outoa. Ihmisistä on tullut jollain lailla niin itsekkäitä, että sitä omaa tilaa on suojeltava kynsin ja hampain, eikä mikään saa järkyttää sitä omaa mieltä. En tiedä... Nämä ovat ensitunnelmat.[/QUOTE]

Totta kyllä.
 
Varsinkin Karibialla on tosi yleisiä nämä Adult Only -hotellit. Ei ne tosiaan ole mikään Tjäreborgin keksintö. En oikein ymmärrä miten lapsiperheet voi loukkaantua jos Tjäreborg ottaa muutaman vain aikuisille tarkoitetun hotellin valikoimaansa. Niitä "normaaleja" hotelleja on pilvin pimein tarjolla lapsiperheille. Miksi vain lapset pitäisi huomioida, muttei ilman lapsia matkustavia aikuisia?
 

Yhteistyössä