Nainen menee rakkaudesta naimisiin ja erotilanteessa iskee kova ahneus rahaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Iltsikkajulkaisuja en lue mutta sen voin sanoa, että mä en erotessa ollut ahne. Päinvastoin. Mukaani otin vain omat perintö"kalleuteni". Ja jopa lapsilisät siirrettiin menemään eksän tilille.
 
Nehän oli sen rahoja.
Ulkopuolisen on mahdotonta sanoa, mikä oli jossain parisuhteessa kenenkin rahoja, ja kuka käytti mihinkin minkä verran.
Toki tuossa tapauksessa näyttää, että mies on yrittänyt pimittää omaisuuden määrää (mikä sellaisenaan on jo rikos), mutta on jäänyt siitä kiinni. Nainen on voinut käyttää omia rahojaan normielämiseen ja vaikkapa matkusteluihin, ostoksiin, asuntoon yms.. Ei voi tietää.
Mutta jos johonkin sitoutuu, niin turha jälkikäteen itkeä, että "en minä tätä halunnutkaan". Se nyt vain on tyhmää.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Iltsikkajulkaisuja en lue mutta sen voin sanoa, että mä en erotessa ollut ahne. Päinvastoin. Mukaani otin vain omat perintö"kalleuteni". Ja jopa lapsilisät siirrettiin menemään eksän tilille.
No ylipäänsähän tuo on typerä otsikko, selkeästi jonkun säälittävän ja katkeran, eron kokeneen tyypän tekemä.
Kyseessä on yksittäistapaus, joten typerää yleistää noin. Valtaosa eroaa ja jakaa vähäisen omaisuutensa sovussa.
 
Eipä iskenyt, ei kumpikaan haluttu mitään kuin omat kamat tai lapsille loput. Molempien omaisuus on suojattu omilla tavoillaan, mulla lahjakirjalla. Ja miehen omaisuus ei kiinnostanut. Ei maksa elareita muksuista.
 
vierailija
Rahojen jakaminen on niin 50-lukua, kun miehet kävi töissä ja naiset oli kotona. Nykyään lähtökohdan pitäisi olla se, että molemmat pitäkööt rahansa. Ei se naimisiin menemisen idea saa olla raha. Ei myöskään erotilanteessa.
 
vierailija
Rahojen jakaminen on niin 50-lukua, kun miehet kävi töissä ja naiset oli kotona. Nykyään lähtökohdan pitäisi olla se, että molemmat pitäkööt rahansa. Ei se naimisiin menemisen idea saa olla raha. Ei myöskään erotilanteessa.
Totta, mutta tuskin tulemme kuulemaan vaatimuksia tasa-arvon toteutumisesta tältä osin, vaan rahanahneus vie voiton.
 
vierailija
Vaikea sanoa miten on ollut tässä tapauksessa. Yleensä nainen kuitenkin ostaa ruuat ja lasten vaatteet ja tarvikkeet. Hankkii uusia huonekaluja ja pitää kodin muutenkin asuttavassa kunnossa. Mies vahaa vaan autoaan ja pistää rahaa jemmaan ja harrastaa
Ja tässä tapauksessa nainen sai talosta fyrkkaa. Ehkä juuri mainitsemasi asian takia. Se ei riittänyt. Piti saada puolet miehen säästöistä. Laki on tässä suhteessa vanhanaikainen. Piste.
 

Yhteistyössä