nainen miesten saunassa

  • Viestiketjun aloittaja saunojatar
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
niin yleinen (vai onks tää vaan mun päässä) stereotypiahan on, että miehiä ei naiset saunassa haittaa vaan ehkä jopa päinvastoin, mutta jos yksi mies tulisi naisten saunaan, niin pervonahan sitä pidettäisiin. Ehkä siksi kukaan mies ei kehtaa sanoa, että häntä häiritsee nainen saunassa?
Lähinnä pitäisin outona yksinäisen naisen intoa mennä saunomaan miesten kanssa.
 
"vieras"
no meillä tulee noissa treeneissä hiki ja on kiva mennä niiden jälkeen saunaan, saunoja vain yksi. Ois jotenkin tosi tylsää, jos pitäis aina lähteä pois ku toiset menee porukalla saunaan. Siinä on vähän niinku outsider. Mietityttää vaan ensinnäkin se, et mitä jos jotain häiritsee muttei kehtaa sanoa, tai jos jonkun vaimoa/tyttöystävää häiritsee/häiritsisi jos tietäisi (tosin mulla pyyhe päällä) ja sitte vielä se, että häiritseekö niitä miehiä, ku ne on ite alasti ja mä en...
No mikset sitten ole alasti? Tuskinpa kotonakaan menet saunaan pyyhe ympärillä, vai menetkö? Mun mielestä se, että käyttäydyt noiden miesten kanssa saunassa eri lailla kun kotisaunassa, kertoo siitä että voisit saunoa yksinäsi.

Miten sä sitten peseydyt, jos saunassa istut pyyhe päällä? Tuli vaan mieleeni.

Ja varmasti jonkun vaimoa/tyttöystävää tuo haittaa, mutta tuskinpa mies on siitä kertonut... Kieltämättä olisin itsekin hieman hämmästynyt, jos mies kertoisi että joku naispuolinen kaveri tulee aina saunaan muun miesköörin kanssa. Mielessä kävisi, mikäköhän mahtaa olla ko. naisella taka-ajatuksena... Meillä ei siis ole normaalia saunoa sekasaunassa. Naiset käy erikseen ja miehet erikseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24767991]Lähinnä pitäisin outona yksinäisen naisen intoa mennä saunomaan miesten kanssa.[/QUOTE]

Peesi. Ja mä olen työskennellyt miesporukassa. EIpä käynyt mielessäkään mennä heidän kanssaan saunaan.

Joo. Olin sitten varmaan ulkopuolinen - mutta hyvä niin!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mikäs siinä!;24767977:
Enemmän se varmasti häiritsee niitä saunakaverimiesten vaimoja ja tyttöystäviä, jos saavat asiasta tietää. Ainahan naiset ajattelevat, ettei aikuinen mies saa alapäätään pidettyä kurissa ja sauna on synonyymi irstaille seksibileille, vaikka näin ei tosiaan olisi.

Miesten kanssa itse naisena saunoessa on hauskinta, miten miesten katse pysyy kerrankin visusti silmissä koko keskustelun ajan eikä vahingossakaan vaella alemmas :p Itse en ole asiasta numeroa tehnyt, siis ainoana naisena miesporukalla saunomassa kavereitten kesken, eikä miehetkään, vaikka moni heistä seurusteleekin, yksi on jo naimisiinkin ehtinyt. Muitten mielipiteitä ei ole kysytty, kuin saunojien, eikä kukaan ole pitkään jatkunutta tapaa halunnut muuttaa. Jos naisia on enemmän, niin käydään isommalla porukalla tai sitten joskus harvoin "Naisten vuoro" ja "Miesten vuoro" periaatteella, mutta oikeasti hei - onko se niin vaikeaa tajuta, että ei se ole mitään seksiä tai pettämistä, jos sekaporukalla saunotaan!
Onko tämä jonkinlaista kissa-hiiri leikkiä, vallankäyttöä vai mitä tästä saat irti... mitä mieltä miehesi on asiasta?

"Miesten kanssa itse naisena saunoessa on hauskinta, miten miesten katse pysyy kerrankin visusti silmissä koko keskustelun ajan eikä vahingossakaan vaella alemmas"
 
"Jaajaa"
Normaali itsetunto kyllä kestää sekasaunomisen traumatisoitumatta, mutta kyllähän jotkut kuitenkin sukupuoleen katsomatta vaivaantuvat - ei opiskelijabileissäkään oikeasti kaikkien miesten mielestä ole pelkästään ok, että vuorot jaetaan periaatteella "naistenvuoro", "minuutin miestenvuoro" ja "sekavuoro".

Karkeasti ottaen kuitenkin useimmat miehet suhtautuvat sekasaunomiseen aivan neutraalisti. Joku sieltä saattaa vähän vilkaista, mutta tuskinpa kukaan kyttäämään jää kieli kuolassa.
 
[QUOTE="vieras";24768014]Onko tämä jonkinlaista kissa-hiiri leikkiä, vallankäyttöä vai mitä tästä saat irti... mitä mieltä miehesi on asiasta?

"Miesten kanssa itse naisena saunoessa on hauskinta, miten miesten katse pysyy kerrankin visusti silmissä koko keskustelun ajan eikä vahingossakaan vaella alemmas"[/QUOTE]

Niin tai ehkä hän ihan oikeasti vaan tykkää saunoa seurassa..? Miksi kaikesta pitää vääntää jotenkin seksististä? Niin kornia kuin se onkin, niin ehkä aatamin asussa ihmiset on vähemmän tyrkylä kuin armeliaassa kaula-aukossa, meikit päällä.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Niin tai ehkä hän ihan oikeasti vaan tykkää saunoa seurassa..? Miksi kaikesta pitää vääntää jotenkin seksististä?
No ei tätä kyllä tarvitse edes vääntää seksistiseksi, kun se ihan on sitä =)

"Miesten kanssa itse naisena saunoessa on hauskinta, miten miesten katse pysyy kerrankin visusti silmissä koko keskustelun ajan eikä vahingossakaan vaella alemmas"
 
Huom harmaana
[QUOTE="Jaajaa";24768026]Karkeasti ottaen kuitenkin useimmat miehet suhtautuvat sekasaunomiseen aivan neutraalisti. Joku sieltä saattaa vähän vilkaista, mutta tuskinpa kukaan kyttäämään jää kieli kuolassa.[/QUOTE]

Muistan aikanaan millaisen sakinhivutuksen yksi nuori mies sai juhannussaunan jälkeen kun hän tuijotteli ja kommentoi saunassa olevia naisia. Se oli paikalla oleville muille miehille itsestään selvä asia että näin ei toimita.
 
miten vain
[QUOTE="vieras";24768014]Onko tämä jonkinlaista kissa-hiiri leikkiä, vallankäyttöä vai mitä tästä saat irti... mitä mieltä miehesi on asiasta?

"Miesten kanssa itse naisena saunoessa on hauskinta, miten miesten katse pysyy kerrankin visusti silmissä koko keskustelun ajan eikä vahingossakaan vaella alemmas"[/QUOTE]

Ei ole minun poikakavereita koskaan haitannut tai häirinnyt, itseasiassa tuosta kaveriporukasta kolmen kanssa olen ollut läheisemmissäkin väleissä (en yhtä aikaa tokikaan enkä saunassa) ja se ei saunomista haittaa yhtään. Nykyinen miesystäväni tietää tilanteen ja hyväksyy sen, talven laskettelureissuja odotellen. Ei tuo ole mitään leikkiä tai vallankäyttöä, ehkä vähän laiskuutta, kun ei haluta tehdä asioista turhan vaikeita ja monimutkaisia.

Ja tuo nyt vain oli sellainen yleinen huomio saunomsiesta naisena miehen kanssa, kun moni nainen valittaa, että mies tuijottaa keskustellessa rintoihin eikä silmiin, niin saunassa saa sen tarkan katsekontaktin silmiin kyllä pyytämättäkin :p
 
"vieras"
Ei ole minun poikakavereita koskaan haitannut tai häirinnyt, itseasiassa tuosta kaveriporukasta kolmen kanssa olen ollut läheisemmissäkin väleissä (en yhtä aikaa tokikaan enkä saunassa) ja se ei saunomista haittaa yhtään. Nykyinen miesystäväni tietää tilanteen ja hyväksyy sen, talven laskettelureissuja odotellen. Ei tuo ole mitään leikkiä tai vallankäyttöä, ehkä vähän laiskuutta, kun ei haluta tehdä asioista turhan vaikeita ja monimutkaisia.

Ja tuo nyt vain oli sellainen yleinen huomio saunomsiesta naisena miehen kanssa, kun moni nainen valittaa, että mies tuijottaa keskustellessa rintoihin eikä silmiin, niin saunassa saa sen tarkan katsekontaktin silmiin kyllä pyytämättäkin :p
Istut saunassa kolmen ex-poikaystäväsi kanssa =) ... montako miestä teidän saunaporukassa on?
 
"vieras"
taisi tämä ketju olla sellainen pieni härkkiminen "katsokaa kuinka joviaali olen ja kuinka miehet ottaa minut porukkaansa, hihi, käykö yhtään kateeksi ämmät."
Mitä kadehtimista on olla miesten kanssa saunassa?

Itse opiskelin ja nykyään työskenetelen miesvaltaisella allalla ja minut on otettu aina hyvin porukoihin ja silti kunnioitettu yksityisyyttä sen verran, että oma saunavuoro on annettu.
 
"kate"
Musta sekasaunassa nakuilu ei oo yhtään pahaa silloin kuin porukassa on useampi kummankin sukupuolen edustaja, mut en tosiaan menis yksin mun miespuolisten työkavereiden kanssa saunaan, kolleegani ovat kaikki miehiä. Pitäisin ehkä myös hieman outona, jos tietäisin, et joku mimmi saunoo aina mun miehen kaveriporukan kanssa. Mutta siitä olen aivan varma, että ainuttakaan miestä alaston naispuolinen ei häiritse, vaan päinvastoin.
Mikä muuten teidän yhteinen harrastus on?
 
pervopiia?
[QUOTE="vieras";24768077]Istut saunassa kolmen ex-poikaystäväsi kanssa =) ... montako miestä teidän saunaporukassa on?[/QUOTE]

Nyt on vuodenvaihteeksi vuokrattu 30 hengen mökki Lapista eli meitä on ydin-kaveriporukassa noin 20 + siihen sitten muutaman tyttö/poikakaverit päälle. Ja suurimman osan porukasta olen tuntenut ala-asteiästä lähtien, ekan kanssa "seurusteltiin" kun oltiin 15v eli yli 10v sitten. Kaksi muuta seurustelua mahtuu ikävuosiin 18-23v. Kaikki ollaan ok asian suhteen eikä kenenkään nenä ole mennyt nirpalle, vaikka joku on jonkun kanssa seurustellut saati sitten eronnut. Kavereina pysytään aina (joittenkin ulkopuolisten on tätä tosi vaikea tajuta, mutta se olkoot heidän ongelmansa).
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";24768151]Mitä kadehtimista on olla miesten kanssa saunassa?

Itse opiskelin ja nykyään työskenetelen miesvaltaisella allalla ja minut on otettu aina hyvin porukoihin ja silti kunnioitettu yksityisyyttä sen verran, että oma saunavuoro on annettu.[/QUOTE]

Ei varmaan ole kaikista vaikea käsitteisin asia kateuden suhteen mitä voi keksiä.
 
"vieras"
On todella epäkohteliasta mennä pyyhe päällä saunomaan, jos muut ovat alasti. Vähän sellainen minulla on valta, kun voin tsekkailla miltä muut näyttävät -juttu naamioituna "rentouteen".
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24768194]On todella epäkohteliasta mennä pyyhe päällä saunomaan, jos muut ovat alasti. Vähän sellainen minulla on valta, kun voin tsekkailla miltä muut näyttävät -juttu naamioituna "rentouteen".[/QUOTE]
Tai sitten nautit kevyen eroottisesta huomiosta, mikä sekin on vähän noloa. Oletko varma, etteivät heitä läppää siitä takanapäin?
 
saunojatar
lajia en viitsi kertoa, kun sitten joku voi tunnistaa (tosin tuskin kovin moni noista miehistä eksyy tänne palstalle). Mutta semmosita rentoa meininkiä on muutenkin, että tavallaan saunominen yhdessä tuntuu ihan luonnolliselta...mutta enhän voi tietää onko se kaikille muillekin sitä.

No en todellakaan hae tässä kenenkään kadehdintaa! Ei tullut edes mieleen, että tässä olisi jotain kerskumista!! Taisi sinulla herätä kateus, kun tollaisia mietit?

Ja sitä mietinkin, et oisko reilumpaa olla alasti? Ku eikös se toisaalta vois olla kiusallisempaa...eiköhän niitä vaimoja sun muita haittais enemmän, et miehen kaa saunas on alaston nainen ku nainen pyyhe päällä?
 
saunojatar
"nautit kevyen eroottisesta huomiosta"...heh. Tosi eroottista olla pyyhe päällä. :D Saunassahan ne parhaat jutut tunnetusti puhutaan, joten kivahan siel on olla mukana. En mä siellä ketään arvio ja pisteytä. :)

Ai niin, joku kysyi miten peseydyn...siel on suihkutila, johon ei näe saunasta ja herrasmiehet antaa mun aina mennä suihkuun yksin rauhassa.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja minäminäminä;24768058:
Entä jos se ei haittaakaan miehiä mutta haittaa heidän vaimojaan ja seurauksena avioero.
Mä nään jo niin tästä viestiketjun palstalla. :LOL:


Mitä mieltä miehen harrastuksesta ja naisesta siellä!!!!!!
 

Yhteistyössä