naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
"VieraS"
[QUOTE="vieras";27986587]Maailma on muuttunut siitä, kun äitisi oli teini.

Ja toinen huomio: se, että sinun lähipiirissäsi ei ole ahdistelun kohteeksi joutuneita naisia, ei kumoa tutkimustuloksia. Kyllä sinun se pitäisi tietää.

Ja kolmas huomio: älä oleta automaattisesti, että kaikki naispuoliset tuttavasi, edes ystäväsi, kertoisivat sinulle kaikista kokemuksistaan.[/QUOTE]

Vastaisitko tähän mies.
 
[QUOTE="mies";27986760]Niin, molempia on mahdollista tehdä yhteiskunnassa :)

Tarkoitan lähinnä näitä niukkoja ja tiukkoja kuteita ja herutusasuja. Nehän on kiellettykin joissain kouluissa. USA:n viihdeteollisuuden brändäämät jutut, jotka esim. seksualisoivat teini-ikäisiä. Monissa maissa suhtaudutaan niihin ehkä Suomea varautuneemmin kokemukseni mukaan (esim. Ranska ja Australia).

Tällaisen varautuneisuuden leviämistä tarkoitan, en markkinoi käyttökieltoa. Tosin ehkä kovin kyseisten vaatteiden sesonki on hellittämässä...? Naiset kenties pelkäävät vastustaa näitä vaatteita siveyden sipuliksi leimautumisen pelossa. Sitä ainakin kuulee paljon pilkkakirveenä.[/QUOTE]

Eikö tämä ketju kerro tavallaan omaa kieltään tuontyyppiseen vaatetukseen kohdistuvasta varautuneisuudesta?
Yhteenvetona: Mielestäsi naisten tulisi pukeutua kuten itse haluavat (oletuksena tietysti niukka ja seksikäs vaatetus, jonka vastakohta on suojamuurina toimiva huomaamaton vaatetus) ja suhtautua positiivisemmin miehiin ryhmänä sekä mahdollisiin ehdotuksiin ottamatta niitä aina ahdisteluna, kuitenkin pyrkiä kritisoimaan yliseksualisoivaa pukeutumista, mikä kuitenkin etenkin ulkomaalaisilla naisilla kertoo avoimemmasta ja iloisemmasta suhtautumisesta maailmaan ja miehiin...

Tuotanuin :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="mies";27986300]Kyllä kyllä, mutta tarvitseeko kaikkea tällaista ottaa niin vakavasti ja henkilöä uhkaavana? Ei aina ole kyse siitä, että toinen haluaa pahaa tai loukata.

Jos nainen on enemmän kroppansa kuin mies kuten näistä esimerkeistä voi päätellä, voisiko sen jotenkin kääntää hyödyksi tai edes myönteiseksi asiaksi? Kun nyt tuntuu, että naiseksi syntyminen on joillekin lähestulkoon kirous, joka ahdistaa kovasti. Ja tämä voi näkyä ulospäinkin ja vaikeuttaa ihmissuhteiden solmimista. Minä optimismiin taipuvana ihmisenä, vaikka olen mies, en näkisi tilannetta aivan näin toivottomana tai yrittäisi päästä siitä "ulos" (koska sellainen tavoite ei kanna). Yrittäisin sen sijasta jotenkin löytää hyviä puolia tässä asiantilassa koska tuulimyllyt eivät vähene taistelemalla.[/QUOTE]

Lyhennettynä: naista saa ahdistella koska "nainen on enemmän kroppansa kuin mies" ja se pitää vain hyväksyä koska tuulimyllyjä vastaan ei kannata taistella ja ahdistelu on vain myönteinen asia...
 
"Entinen Ksantippa S."
Kun palaat asiaan, "mies", kerro toki myös, kuinka koet homomiesten eroottisen kiinnostuksen kohteena olemisen.

Oletko koskaan joutunut sellaiseen tilanteeseen, että esimerkiksi kolme päihtynyttä isoa miestä seuraa sinua kadulla baari-illan jälkeen ja huutelee seksuaalissävytteisiä kommentteja ulkonäöstäsi? Jos olet, niin kai olet kyseisessä tilanteessa kyennyt nauttimaan omasta mieheydestäsi ja siitä, että olet olemuksellasi tuonut vähän kauneutta ja erotiikkaa kyseisten miesten iltaan.

Ja kyllä, minusta tämä vertaus on ihan aiheellinen. Ahdistelun kohteeksi joutunut nainen ei yleensä ole ahdistelijastaan yhtään sen enempää kiinnostunut kuin heteromies toisista miehistä.
 
"mies"
Olen tässä pohtinut kysymystä ja yritän vetää yhteen ajatuksiani kiintoisasta aiheesta.

En vieläkään suostu uskomaan, että tämän palstan naisten kirjoitukset kuvaisivat suomalaisen naisen mielenlaatua laajemmin kysymyksessä. Lähden edelleen ajatuksesta, että ihminen, mies tai nainen, jolla on itsetunto kunnossa, joka on turvallisesti kiinnittynyt lapsuudessa, joka pystyy solmimaan läheisiä ja luottamuksellisia suhteita, joka suhtautuu avoimesti sosiaalisiin tilanteisiin, ja joka arvostaa itseään, ei ajattele ensiksi pelon tuntein muista ihmisistä, miehistä tai naisista, heitä kohdatessaan. Esimerkkinä käytän yökerhossa käyvää naista: jos pelko olisi niin normaali ja terve tunne ulkona liikkuessa ensimmäisenä tunteena kun miehiä näkee kuin täällä esitetään, tuskin monikaan nainen uskaltautuisi yökerhoon, joka objektivoi naista. Se olisi intuition vastaista ja järjetöntä toimintaa. Olen aidosti hämmentynyt siitä, että aivan normaali ja hyvään itsetuntoon ja itseluottamukseen kuuluva avoimuus ja myönteisyys koskien muita ihmisiä, siis vastaanottavaisuus heitä koskien, olisikin jotain kieroutunutta ajattelua. Minusta tällainen ihminen kantaa aivan suhteetonta taakkaa sisällään, taakkaa, josta muiden maiden naiset tuntuvat kärsivän vähemmän - ja joiden ajattelusta ja toimintatavoista naiset voisivat ottaa ehkä vaikutteita tämän takia resurssina tai mallina tavasta pärjätä ilmiön kanssa rakentavammin.

Totta, tutkimusten mukaan naiset kokevat ahdistelua. Mielestäni kuitenkin olennaista on olla sekoittamatta tutkimuksia ja todellisuutta omassa elämässä. Esim. se, että joka toinen liitto päättyy eroon, ei saisi olla peruste pelätä tai olla skeptinen avioliitosta. Tai se, että iso osa brittimuslimeista pystyy tutkimuksen mukaan ymmärtämään Al-Qaidan toimintaa, ei saisi olla peruste alkaa pelätä muslimeja ja heidän kohtaamistaan, ettei pommi räjähtäisi. Se, että ihmiset pettävät, lyövät tai raiskaavat, ei saisi olla se päällimmäinen odotus ihmissuhteissa miehiin. Pelolle jos antaa vallan, pelkääjän oma elämä vaikeutuu ja synkistyy aina kaikista eniten. Vahva ja tasapainoinen ihminen, joka kestää elämää, ei vain toimi tällä tavalla, vaikka kohtaisikin asiatonta kohtelua ajoittain. Kyse on siis siitä, keskittyykö itse hyvään vai pahaan kun toimii muiden kanssa, millaisten kokemusten antaa hallita omaa maailmankuvaansa ja minäkäsitystään.

Kokonaan toinen kysymys on, miksi miesten huutelu ja ahdistelu naisia ja tyttöjä kohtaan on lisääntynyt kuten ilmeisesti moni kokee. Uskon, että naisen kunnioitus on vähentynyt, ehkä osaltaan joitain muita maita suuremman seksikeskisyyden vuoksi kulttuurissamme. Tätä harva arvostelee, ellei halua olla esim. "siveyden sipuli" tai "uskovainen". Kriittinen keskustelu tästä aiheesta on aivan lapsenkengissään Suomessa ja sitä tarvittaisiin enemmän. Naiset eivät itse tunnu pahemmin asiaa pohtivan. Huomattava osa ilmeisesti tyytyy passiivisesti kuluttamaan tätä kulttuuria ja osa pitääkin siitä.

Miesten katselu ja huutelu on yleistä silloin, kun on nainen. Illuusio, että kun olet syntynyt naiseksi, sinua pitäisi kuitenkin kohdella sukupuolestasi riippumatta, särkyy päivästä toiseen. Ratkaisevaa asiassa on, kuten olen sanonut, miten reagoi tähän faktaan. Säkkiin pukeutuminen vastareaktiona tähän on vallan antamista miehille asiassa ja katkeroitumista sen edessä, eräänlainen vastarinnan muoto, joka perustuu epäekonomiselle ja epärealistisen naiiville (joka voidaan muuten kirjoittaa kahdella tavalla :)) ajatuskululle ongelman torjumisen mahdollisuudesta. Sellainen ei minusta ole jotain, jota aivan normaali ihminen tekisi. Silloin ihminen rakentaa maailmansa tämän synkän ja negatiivisen kokemusmaailman ympärille, alkaa velloa näissä kokemuksissa ja ajatuksissa, ja siten menettää hirveän paljon positiivisia asioita, toiveita ja odotuksia. Elämästä tulee harmaata ja raskasta hiiviskelyä, vain varjo siitä, mitä se voisi olla. Surullista, mutta ei mielestäni mitenkään kannattavaa tai suositeltavaa toimintaa.

Jos on niin heikko persoona, että ego särkyy _kaikenlaisista_ katseista ja huuteluista ja traumatisoituu, jos kohde ei ole itselle mieleen, jotain on pielessä. Eli paljon on myös kiinni siitä, kuinka pahansuovasti tulkitsee itse muita ihmisiä. Kokonaan eri asia on tilanteet, joissa on välitön väkivallan uhka tai joissa aidosti halutaan loukata. Edelleen väittäisin näiden tilanteiden olevan, kuitenkin, marginaalisia ja olevan erotettavissa katseista ja reaktioista, joihin ei sisälly halua tehdä väkivaltaa ja saada itse voimaan pahoin. Jos järkeviä ollaan, kuinka moni ihminen lähestyy toista tuntematonta ihmistä tällaisella mielellä? Jos tuollaista alkaa pelkäämään, paras pysyä kotona. Loppupeleissä ratkaisee siis, mihin itse kiinnittää huomiota ja miten paljon. Väkivaltaa ja aitoa loukkaamisen halua kokevia naisia varmasti on, mutta arkipäiväiseksi en tällaista käytöstä voi mieltää Suomessa.
 
ssss
Mä vastustan sellaista itä-eurooppalaista tyyliä että laittaudutaan miehen mieliksi. Koko elämä venakoillakin ohjautuu miehen milelyttämiseen. Käydään tankokursseja, pidetään minareita tappopakkasilla ja naamataulu on kuin meikkipaletti. Tässä menee ihan hukkaan koko edistys naisen aseman parantamiseksi yhteiskunnassa.

Sen sijaan pientä ehostusta ihan kanssaihmisten (ei vain miesten vaan naisten ja omaksikin) iloksi, sitä voi kannustaa. Mutta mitä se sitten on? Toiselle se on nudemeikki aamulla, toiselle puolen tunnin meikkaus kiharrusrautoineen. Säälittää naiset jotka ei voi mennä kauppaan ilman tällinkiä. On eri asia olla huoliteltu (tukka kammattu, hampaat pesty, kunnolliset vaatteet) ja tällätty.

Huolestuttavaa on tämänkin ketjun aloittamisen tarkoitus. Mitä opetamme tyttölapsillemme naisen elämästä? Mikä on naisen elämän tarkoitus? Elää ja pitää kivaa, vai miellyttää miehiä?
 
Mies: Siinä olet oikeassa, että ahdistelun pelko tuskin hallitsee ajatuksia valtaosalla suomalaisista naisista, kun he lähtevät kotiovesta ulos. Vaikka olen itse elämäni aikana ollut lukuisia kertoja hyvin epämiellyttävissä ja pelottavissakin tilanteissa tuntemattomien miesten kanssa, en pidä jokaista vastaantulevaa miestä potentiaalisena uhkana itselleni. Olen käynyt ja ajoittain käyn myös näissä naista objektivoivissa :)D) yökerhoissa tiedostaen, että tulen luultavasti illan aikana kohtaamaan lukuisia minua lähestyviä miehiä ja saatan joutua ohimennen kähmityksi ja mahdollisesti muunkintyyppisen huonon käytöksen kohteeksi. Otan tämän riskin kuitenkin, koska halu tanssia ja pitää hauskaa ystävieni kanssa on riskinoton arvoinen. Yökerhossa koen kuitenkin olevani turvassa. Toista on sen ulkopuolella.

Arvioit naisten kokeman seksuaalisen ahdistelun selvästikin paljon marginaalisemmaksi ilmiöksi kuin se todellisuudessa on. Tytöt saavat kokea sitä hyvin nuoresta asti, muistan kohdanneeni sitä ensimmäisen kerran ollessani 11-vuotias ja ystäväni olivat 12- ja 13-vuotiaita. Noin nelikymppinen mies kulki ohitsemme rautatieasemalla ja sihahti "mitä pikkupillut? Tissitkin kasvanu jo!"
Tytöt joutuvat tällaisen kohteeksi siitä lähtien, kun ensimmäiset murrosiän merkit näkyvät. Sitä et tiedä, millaista on kasvaa yhteiskunnassa tyttönä ja naisena, periaatteessa aina alttiina miesten sanallisille ja mahdollisille fyysisillekin hyökkäyksille.
 
"jaa-a"
Jos nyt joku ehkä sattuu täällä mies olemaan... kuten nimimerkillään väittää.

Niin eikö olisi rakaentavampaa yrittää vaikuttaa niihin oman sukupuolensa (miesten) kusipäisimpiin asenteihin, jotka kyllä luovat kehittyvälle tytölle omaa kuvaansa koko miessukukunnasta, kuin yrittää viisastella naiset toisenlaisiksi jollain palstalla?

Olen jutellut tästä monesti puolisoni kanssa. On käynyt ilmi, että hyvät ja kunnollisesti käyttäytyvät miehet eivät todella edes tiedä millaisia heidän lajitoverinsa hyvin usein ovat. Ehkä eivät halua tietää tai nähdä, millaisiin tilanteisiin heidän vaimonsa, sisarensa, puhumattakaan heidän tyttäristään, monesti joutuvat tässä ajassa.

Eivät kaikki miehet ole rääväsuisia. Mutta esim. tyttösille huutelu on valitettavan yleistä.
 
"vieras"
Ei helvata, miten tuo "mies" ei ymmärrä lukemaansa ollenkaan. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää, mitä täällä on kirjoitettu.

Minulla on sulle ehdotus: mene sukupuolenvaihdosleikkaukseen tai rupea ihan muuten vaan pitämään korkkareita, hameita ja meikkaa naamasi joka päivä, jos se sinusta niin ihanaa on!
 
[QUOTE="vieras";27987590]Ei helvata, miten tuo "mies" ei ymmärrä lukemaansa ollenkaan. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää, mitä täällä on kirjoitettu.

Minulla on sulle ehdotus: mene sukupuolenvaihdosleikkaukseen tai rupea ihan muuten vaan pitämään korkkareita, hameita ja meikkaa naamasi joka päivä, jos se sinusta niin ihanaa on![/QUOTE]

Tuossa naiseksi pukeutumisessa voisi olla ideaa. Nimimerkki mies on usein tuonut ilmi halunsa ymmärtää naisia, liikkuminen naisena voisi valaista asiaa.
 
"vieras"
Miksi naisen pitäisi käyttää naisellisia kenkiä, kun ainakaan minä en ole koskaan löytänyt sellaisia jotka olisivat oikeasti mukavat jalassa.Saatika että niillä juoksisi bussiin tai kykenisi kävelemään kolmen kilsan työmatkan ilman kipua.
Tai käyttää vaatteita jotka eivät ole mukavia päällä, tiukat farkut tai hame eivät sitä todellakaan ole. Hame päällä pitää koko ajan miettiä, miten liikkuu ettei persusta vilahda, vaikka hame ei olisi edes kovin lyhyt. Useimmat rintaliivit ovat mukavia päällä, paitsi jos ne ovat seksikkäitä, sellaiset kun on tehty näyttämään hyvältä, eivät tuntumaan. Sama alushousuissa, hyvänäköiset ovat hengittämättömiä materiaaleja ja haju päivän käytön jälkeen sen mukainen, sillä ainakaan minulla ei ole varaa ostella mitään satasen luonnonkuitupikkareita.
Meikit täytyy ensinnäkin laittaa naamaan aamulla joten töihin pitisi herätä vielä aikaisemmin, meikkiä pitää korjailla päivän mittaan, ne ovat kalliita ja ärsyttävät silmiä. Eikä meikit naamassa voi kesken päivää heittää viileää vettä naamalle kun hikoilee.
Lakattujen kynsien pitäminen vaatii jatkuvaa huoltoa koska lakka ei pysy itsekseen siistinä, rakennekynnet maksavat paljon huoltoineen , mun työssäni taas ei edes saa käyttää kynsilakkaa saatika tekokynsiä eikä meikkaaminen ole mitenkään järkevää hygieniaongelmien takia.
 
"Sari"
Ei herranjumala. Taasko palstan 'mies' on käynyt sekoilemassa tässäkin ketjussa. Ei tässä enää tiedä, itkeäkö vai nauraa sen jutuille.

Sainpahan tällekin illalle viihdettä (tosin huonoa sellaista), kun luin tyypin kirjoituksia. Mieshän on sekaisin kuin seinäkello. Muuttaisi nyt vain sinne ulkomaille ihailemiensa naisten pariin, niin saisi sielulleen rauhan, eikä tarvitsisi raukkaparan ahdistua meistä suomalaisista naisista.
 
"Sari"
[QUOTE="mies";27987122]
Jos on niin heikko persoona, että ego särkyy _kaikenlaisista_ katseista ja huuteluista ja traumatisoituu, jos kohde ei ole itselle mieleen, jotain on pielessä. Eli paljon on myös kiinni siitä, kuinka pahansuovasti tulkitsee itse muita ihmisiä. [/QUOTE]

Sinulla on sitten selvästikin heikko persoona ja särkyvä ego, kun kerran olet traumatisoitunut erittäin pahasti suomalaisista naisista. Miksi tulkitset meitä niin pahansuovasti?

Mies puhui itsensä taas pussiin.
 
Sisters! Oletteko muistaneet vähentää vaatetustanne nyt kesän lämmetessä tarjotaksenne silmäniloa vastakkaiselle sukupuolelle :wave:
Toki toki, tosin juuri tänään totesin että pitäisi vaatekaupoille lähteä kun luottolegginseihin (kivittäkää, käytän legginsejä! (vai leggingsejä?)) on ilmestynyt 0,5cm x 0,5cm kokoinen reikä reiden etupuolelle, toisissa samanlaisissa on sama ongelma takapuolella.. Ei taida mennä siisteistä housuista enää :D Vai meniskö se siitä kuuluisasta paljaasta pinnasta? Heh.
Pallomahankin puolesta saisi muutaman paidan ostella ettei kukaan kanssakulkija vaan järkyty kun alkaa vatsan alaosa vilkkua pituuden jäädessä nykyisissä vajaaksi pian..
 
Toki toki, tosin juuri tänään totesin että pitäisi vaatekaupoille lähteä kun luottolegginseihin (kivittäkää, käytän legginsejä! (vai leggingsejä?)) on ilmestynyt 0,5cm x 0,5cm kokoinen reikä reiden etupuolelle, toisissa samanlaisissa on sama ongelma takapuolella.. Ei taida mennä siisteistä housuista enää :D Vai meniskö se siitä kuuluisasta paljaasta pinnasta? Heh.
Pallomahankin puolesta saisi muutaman paidan ostella ettei kukaan kanssakulkija vaan järkyty kun alkaa vatsan alaosa vilkkua pituuden jäädessä nykyisissä vajaaksi pian..
Ihanaa, pieni tahaton vilauttelu on niin chic :heart:
 

Yhteistyössä