Naurettavat äidit kantelevat luokkaretkistä ?

  • Viestiketjun aloittaja oulu
  • Ensimmäinen viesti
oulu
Kukaan EI VOI olla niin köyhä, että ei olisi varaa laittaa 10 eruoa kuukaudessa luokkaretkirahastoon.... jättäisivät vaikka sen suklaalevyn/siiderin ostamatta kerran kuussa.

Ja jokainen tietää Oulussakin kuka asiasta on kannellut opetusviratsoon. Tämän mamman lapsi on tämän jälken ikuinen kiusattu ja syrjitty hylkiö (jonka takia muut eivät pääse luokkaretkelle)

Kiva äiti, vai mitä ?
 
"mii"
Kivoja on ne muut ihmiset jotka syrjii lasta ja levittää tietoa kuka tuo henkilö on. Eikä minusta ole oikein että oletetaan että kaikki haluavat säästää noin paljon luokkaretkeä varten.
 
Miksi sen mamman lapsi on kiusattu hylkiö? Kenties siksi, että muiden lasten vanhemmat kertovat lapsille, että "Liisan" äidin vuoksi ei nyt luokkaretkirahasto onnistu.

Pitöisköhän aikuisten asiat keskustella ihan vaan aikuisten kanssa ja jättää ne lapset sekoittamatta siihen?

Mä ymmärrän hyvin, ettei joku halua laittaa 10€/kk uokaretkirahastoon...jos perheessä on vaikkapa 4 koululaista, on summa kuukaudessa jo 40€. Mun kouluaikoina (eikä siitä ole edes hirmuisesti aikaa) me lapset kerättiin itse rahat myyjäisillä, vessapaperimyynnillä yms. Miksei niin voida tehdä nytkin?
 
"vieras"
Esim meillä on 5 koululaista ja 50 e on jo aika iso raha kuukaudessa laittaa luokkaretkiin. Jos siis joka kuukausi pitää maksaa.
Täällä vanhempain yhdistys kerää rahat luokkaretkiin ja ihan mielellään ollaan myyty karkkeja ym ja osallistuttu myyjäisiin ja muihin tapahtumiin.
 
Puuh
Noh, jos se noin iso asia on, leirikoulun peruuntuminen. Niin miksei ne muut vanhemmat sitten maksa kimpassa tämän yhden matkaa? Eihän se niin iso summa ole 20 perheen kesken jaettuna? Eihän?

Rahaahan saa keretä tuollakin tavalla, mutta se ei saa olla mukaan pääsyn vaatimus.
 
yh
Esim. minulla ei saattaisi olla tuota 10 e/lapsi/kk, koska olen viiden laspen yh. Jos jokaiselle pitäisi siis kerätä kuussa 10 e, maksaisin minä 50 e. Tuskin olen ainoa. Voi olla myös pariskuntia, joilla useampi lapsi ja rahasta tiukkaa. Ei pitäisi niin laput silmillä kulkea, että olettaa jonkun olevan maksamatta kiusallaan.
 
"vieras"
Miksi sen mamman lapsi on kiusattu hylkiö? Kenties siksi, että muiden lasten vanhemmat kertovat lapsille, että "Liisan" äidin vuoksi ei nyt luokkaretkirahasto onnistu.

Pitöisköhän aikuisten asiat keskustella ihan vaan aikuisten kanssa ja jättää ne lapset sekoittamatta siihen?

Mä ymmärrän hyvin, ettei joku halua laittaa 10€/kk uokaretkirahastoon...jos perheessä on vaikkapa 4 koululaista, on summa kuukaudessa jo 40€. Mun kouluaikoina (eikä siitä ole edes hirmuisesti aikaa) me lapset kerättiin itse rahat myyjäisillä, vessapaperimyynnillä yms. Miksei niin voida tehdä nytkin?
Peesailen.Ja se yksinkertanen asia että tuo ei ole sallittua.
 
"vieras"
Aika monesti ne ovat varakkaampia henkilöitä, jotka valittavat periaatteesta, koska koulun pitäisi olla ilmainen.

Vapaaehtoisuuteen perustava maksu ei ole mitenkään kiellettyä, maksakaa sen urputtajan osuus, niin kaikki on tyytyväisiä.
 
w
Miksi sen mamman lapsi on kiusattu hylkiö? Kenties siksi, että muiden lasten vanhemmat kertovat lapsille, että "Liisan" äidin vuoksi ei nyt luokkaretkirahasto onnistu.

Pitöisköhän aikuisten asiat keskustella ihan vaan aikuisten kanssa ja jättää ne lapset sekoittamatta siihen?

Mä ymmärrän hyvin, ettei joku halua laittaa 10€/kk uokaretkirahastoon...jos perheessä on vaikkapa 4 koululaista, on summa kuukaudessa jo 40€. Mun kouluaikoina (eikä siitä ole edes hirmuisesti aikaa) me lapset kerättiin itse rahat myyjäisillä, vessapaperimyynnillä yms. Miksei niin voida tehdä nytkin?
Nykyajan vanhemmat ovat NIIN LAISKOJA että eivät halua osallistua mihinkään myyjäisiin. Ei mihinlkään !!!!

Ja tuskinpa sellaisia perheitä on, joissa olisi 4 lasta yhtäaikaa ylästeella !!!!! (lestat ei muutenkaan osallistu mihinkään) eli tuo 40 euron esimerkki on ihan hatusta vedetty. Ala-asteella kun ei todellakaan kerätä rahaa systemaattisesti luokkaretkeen kuten yläasteella.

Kukaan ei voi olla niin köyhä, että 10 eur on liian paljon !!! (jos on, niin voisi vaikkapa harkita töihin menoa tai tietokoneen myymistä ). naurettavia pellejä täällä taas
 
voi luoja
Kukaan ei voi olla niin köyhä ettei 10 euroa saa kasaan kuukaudessa ? Kysymys on vain laiskuudeta ja halusta tuhlata rahat just reimateckeihin ja Ticketteihin jne.
Ja kaikille löytyy töitä, jos vain niitä haluaa tehdä
 
Nykyajan vanhemmat ovat NIIN LAISKOJA että eivät halua osallistua mihinkään myyjäisiin. Ei mihinlkään !!!!

Ja tuskinpa sellaisia perheitä on, joissa olisi 4 lasta yhtäaikaa ylästeella !!!!! (lestat ei muutenkaan osallistu mihinkään) eli tuo 40 euron esimerkki on ihan hatusta vedetty. Ala-asteella kun ei todellakaan kerätä rahaa systemaattisesti luokkaretkeen kuten yläasteella.

Kukaan ei voi olla niin köyhä, että 10 eur on liian paljon !!! (jos on, niin voisi vaikkapa harkita töihin menoa tai tietokoneen myymistä ). naurettavia pellejä täällä taas
Kyllä, mulla ON koululainen.

Kuulun koulun vanhempainyhdistykseen ja muutamaan muuhun lapsiin liittyvään yhdistykseen jonka tiimoilta tiedän, että ei kaikki nykyajan vanhemmat suinkaan ole laiskoja. Osa osallistuu erittäin mielellään myyjäisiin, varsinkin jos sitä kautta kerätään lapsille itselleen suoraan jotakin kivaa...vaikkapa sitä luokkaretkirahaa.

Rahaa ei tosiaan kerätä luokkaretkeä varten systemaattisesti ala-asteella, koska laki kieltää sen rahankeruun. Laki kieltää sen myös yläasteella, mutta joku aina koittaa olla lan yläpuolella, kuten tässä ap:nkin tapauksessa.

Kyllä, joku voi olla niin köyhä. Ole tyytyväinen ettet sinä ole.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;21988187:
no ihan varmasti jokainen saa lapsilleen kasaan tarvittavat rahat luokkaretkiin yms. se on ihan omasta halusta kiinni. aina pystyy tinkimään jostain sen verran. jättää ne kalliit reimatecit esim. ostamatta
10 euroa kuukaudessa, jos lapsia on enemmän kuin pari kolme, niin kyllä se nyt alkaa jo köyhimmillä tuntua. Joilla sitä paitsi tuskin on edes varaa ostaa niitä yli satasen Reimatecejä muutenkaan.

Ohjeena kyllä vähän samanlainen, kuin erään naistenlehden laihdutusohjeet: Laihdut heti kaksi kiloa, kun vaan jätät majoneesin pois hampurilaisesta. Duh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;21988187:
no ihan varmasti jokainen saa lapsilleen kasaan tarvittavat rahat luokkaretkiin yms. se on ihan omasta halusta kiinni. aina pystyy tinkimään jostain sen verran. jättää ne kalliit reimatecit esim. ostamatta
Todennäköisesti kyllä, vältämättä kuitenkaan ei.

Mutta pointti lienee kai siinä, että tuo rahojen keräily on laitonta.
 
"mii"
Mun mielestä toi on kyllä vähän periaatekysymyskin että koulun pitäisi olla ilmainen ja kohdella taloudellisesti eriasemassa olevia samanlailla. Mitä jos nyt hyväksytään tuo 10 euroa kuussa niin varmaan viiden vuoden päästä se on esim 50 euroa kun halutaan hienompaan paikkaan. Eikä voi edellyttää että joku alkaa myymään omaisuuttaan kouluun pääsyn takia.
 
"huhhuh"
Kukaan ei voi olla niin köyhä ettei 10 euroa saa kasaan kuukaudessa ? Kysymys on vain laiskuudeta ja halusta tuhlata rahat just reimateckeihin ja Ticketteihin jne.
Ja kaikille löytyy töitä, jos vain niitä haluaa tehdä
on niin oksettavaa, kun typerät ihmiset puhuvat väheksyen ongelmista, joita heillä itsellään ei ole. mistähän ruumiinaukostasi olet tonkinut päätelmän siitä, että kaikilla on varaa jaella rahaa? tai että kaikki halukkaat saisivat tänä päivänä töitä? sääliksi käy noin köyhillä järjenlahjoilla lyötyä.
 
"juu"
Kylläpä meillä vaan ala-asteella kerättiin systemaattisesti rahaa luokkaretkeä varten. Pidettiin 4.-6. luokkaan joka vuosi myyjäisiä ja muutenkin myytiin vessapapereita ja mitä millonkin pesupulvereita. Oltais varmaan jo aiemminkin kerätty rahaa, mutta meidän luokan kokonaisuus muodostui tuosta 4. luokasta lähtien, kun alueen kaksi koulua yhdistyi.

Yläasteella luokkaretkeä ei pidetty ollenkaan, kun ketään ei kiinnostanut lähteä reissuun yhdessä ;) Sillonkin rahat oltais itse kerätty.

Luokkaretken idea on, että sen eteen on tehty töitä ja myyty milloin mitäkin. Tietysti jotkut toivovat, että lahjottaisivat ennemmin sen saman summan niin ei tarvitse rasittaa itseään myyntihommilla. Mutta minusta ainakin aikanaan oli kivaa, kun oltiin itse luokkana yhdessä kerätty rahat yhtenä tiiminä ja saatiin palkkioksi luokkaretki. Näin se luokkahenkikin on ihan eri.

Meille 10e ei ole kuussa iso raha. Toisaalta jos sen miettii per lukuvuosi, niin onhan siinä jo isompi summa..varsinkin jos sitä kerätään vaikkapa pari vuotta. Eli tekee helposti pari tonnia per nuppi. Toisaalta voisin kuvitella, että lyhyemmällä keräysvälilläkin pääsee. Mutta onhan se jo vuodessa helposti sen tonnin, aika paljon siis rahaa kuitenkin. Kyllähän sillä jo asuntolainaa taas lyhentelee tai käy vaikkapa perheen kanssa reissussa.
 
jestas
Kukaan ei voi olla niin köyhä ettei 10 euroa saa kasaan kuukaudessa ? Kysymys on vain laiskuudeta ja halusta tuhlata rahat just reimateckeihin ja Ticketteihin jne.
Ja kaikille löytyy töitä, jos vain niitä haluaa tehdä
Lisäisin vielä, että masennus ei ole mikään sairaus vaan laiskuutta ja saamattomuutta! Pitää olla sen verran selkärankaa että ottaa itseään niskasta kiinni ja menee töihin :attn:
 

Yhteistyössä