NELJÄTTÄ kuumeilevat syksy 2012

Voi ei Rixutin : / Toivoa on kyllä niin kauan kun menkat ei ala, toivon sulle todella sitä plussaa, jospa se vielä siitä muuttuu :heart:

Jiinalla onkin tärkeä ammatti :) Tuntuu, että vähän jokapuolella on koulunkäyntiavustajista pulaa.

äippä 84 Mulle suurin "varmistus" tähän neljännen haluamiseen on oikeastaan mun ikä. Halutaan miehen kanssa kaikki lapset samaan syssyyn ja suht nuorina, jotta päästään sitten myöhemmin keskittymään toisiimme ja omiin juttuihimme. Jonkinaikaa sitä mietittiin, että onko järkeä ( eihän siinä paljon ole ), mutta vielä yhden kerran haluamme sen vauva-ajan kokea :) Saisi sitten tuo meidän nuorimmainenkin kaverin, kun tuntuu noi meidän tytöt olevan aika tiivis kaksikko. En tiedä olisinko neljättä vielä haluamassa, jos vauva-ajat eivät olisi olleet niin helppoja :) Kaikki ovat olleet helppoja vauvoja.
Meillä on menossa joka tapauksessa auto vaihtoon ensi kesänä, vaihdetaan toi meidän tila-auto toiseen tila-autoon :D Talomme ei ole kovin iso ( 98 neliötä), mutta kyllä me tänne mahdutaan. Vaatesäilytys tuottaa vaan päänvaivaa. En jaksa niin stressata, luotan että asiat järjestyvät. Voihan se olla, ettei sitä neljättä edes saada, mutta sitten sen kuuluu olla niin :)
 
Kiitos kääkkis :) saas nähdä, mutta en tiiä.
Ollu monta päivää juilintaa alamahassa ja valkovuotoa riittää vaikka eikö ennen menkkoja ollut kuiva kausi, höh, mun kroppa ei vielä pelitä vissiin :/ Toivottavasti ei huomenna ala vielä, kun olis sellanen meno ettei menkkoja kaivattais :D Samanlaista juilimista piti kyllä ennen viime menkkojakin, mutta silloin ei ollut valkovuotoja...
 
Heippa vaan kaikille!

Ja ensimmäisenä onnea plussanneille, ihania uutisia :heart:

Itellä kp 7 menossa ja mielikin on alkanut tuosta pettymyksestä kohentumaan. Se minun vatsatautini ei sitten ollutkaan mitään pientä... Yli viikon kestävä vatsatauti ja valtavat vatsakivut siinä yhteydessä. Noh, onneksi alko helpottamaan ja eilinen oli jo parempi päivä, varmaan sekin osaltaan vaikutti tämän tytön mielialaan.

Synnytyksestä:Ei pelota tuleva synnytys ollenkaan vaikka viimeksi synnytin alakautta melkein nelikilosen tyttösen. Ensimmäinen alakautta, toinen suunniteltu sektio (perätila) ja kolmas alakautta. Sektio pelottaa sitäkin enemmän, en tykänny puudutuksesta kun tuntu, että se nousi liian ylös (tuntu ettei pysty hengittämään, saatto kyllä olla vähän paniikkiakin kun leikkaus kuitenkin on) ja toipuminen kesti pitkään. Kolmatta odottaessa kysyttiin, että kumman synnytystavan haluan (yhden sektion jälkeen kuulemma voi vielä valita, mutta kahden ei) ja halusin tietenkin "normaalin" tavan. Pieni pelko on siitä, että näissä kahdessa viimesessä synnytyksessä vuodin litran verta kun kohtu ei lähtenyt kunnolla supistumaan. Ensin syytettiin sektiota siitä, mutta tuohon jälkimmäiseen ei oikein oo selitystä. Uskon kuitenkin, että sekin on hallittavissa kun on vaan ajoissa kätilöllä tiedossa.

Ja tämän vauvakuumeen alkaminen.... Mies sai ylipuhuttua... :) Lapset on 9-, 7- ja 4-vuotiaat, kolmannen jälkeen ajattelin, että ei enää vauvaa meille... Möin ja lahjoitin kaikki vauvan tarvikkeet ja vaatteet pois... Noh, n. vuosi sitten nosti vauvakuume päätään, mutta silloin sain sen aisoihin ja ajattelin, että lapset on jo niin isoja ettei enää, mutta..... Niinhän se mies alkoi alkusyksystä vihjailemaan, että pitäskö se vielä vauva yrittää saada meijän taloon... Ilmeisesti sai ylipuhuttua kun pillerit jätin pois ja katotaan mitä tulee.. Vaikka kyllähän tuo vauvakuume oli nostanut melko vankasti päätään ennen miehenpuheita, minä vaan en uskaltanu ääneen sitä tunnustaa kun minä niin vannoin, että ei enää ikinä.... Mitä tästä opimme: älä koskaan sano ei koskaan ja vannomatta paras :LOL:
 
Onnittelut plussanneille! :heart:
Toivottavasti lisää plussia tulee pian...peukut pystyssä kaikkien puolesta ettei täti ilmaannu kellekkään :)
Hauska seurata tätä ketjua, ihan jännityksellä aina luen ihania plussausuutisia :D
On tää jännäilykin kivaa, vaikka tietysti mahdollisimman pian sais kaikki raskautua!!

Oma tilanne edennyt sen verran, että nyt katsellaan ja ootellaan tärppiä :whistle: Kierto on vähän hukassa kierukan poiston jälkeen, en yhtään tiedä missä mennään, mutta kuulostellaan ja yritellään kaikessa rauhassa ;) Jotenkin vaan vaikea olla ajattelematta koskahan olis se oikea hetki.....Yritän silti rauhallisesti ottaa ja tärppää kun tärppää (toivottavasti joskus pian kumminkin,hätäinen oon ;) )

synnytys ei mua pelota, aiemmat synnytykset menneet hyvin ja nopeasti. Toki aina mietin, et vielä kai koen jotain karmeaakin :ashamed: en viitsi ajatella suuremmin, se menee (toivottavasti) hyvinja omalla painollaan sitten kun se hetki koittaa. Toivottavasti vielä koittaa se hetki :D Mielessä myös pieni pelko, ettei enään saiskaan vauvaa....jos vaan ei tulis:'( aiemmin kyllä tullut helposti, mut eihän sitä koskaan tiedä miten tällä kertaa.

Tsemppiä kaikille taas yrityksiin !! :wave:
 
NINETSU: Meillä onkin näköjään aika lailla samanlainen historia, täällä myöskin mieheltä tarttunut tämä vauvakuume.. kolmosen jälkeen hankkiuiduin kanssa eroon kaikista vauvan tavaroista, ja "päätin" että nämä tenavat riittää meille :D muttamutta... pitäsköhän sitä kerran vielä uskaltaa ;) Niin, ja vanhemmat lapsukaisetkin näkyy meillä olevan saman ikäisiä :)
 
Rixutin : Ettet vaan olisi ovuloinut myöhemmin? ( Mä en suostu nimittäin uskomaan, ettet plussaa :D )

ninetsulla olikin sitten ihan kunnon tauti päällä : / Kuulostaa aika kamalalta. Tuollaisen jälkeen kestää varmaan aika pitkään, ennenkuin on toipunut.

Delilalle tsemppiä, että kroppa toimii niinkuin kuuluu :)

Täällä ei mitään ihmeempiä, odottelua vaan... Vähän on kuin flunssaa olisi tulossa, tukkoisuutta ja kurkkua nipistelee. Suussa on maistunut appelsiini sunnuntaista lähtien, mitä sekin sitten on :LOL:

kp 26/ ?
 
kääkkis :D En tiedä, musta tuntuu niin kuin ovulaatio olis just nyt, koska tulee sellasta ovislimaa reilusti ja alamahassa tuntui oikealla kovaa pistosta tänään! Muutenkin oli alamaha aika arkana aiemmin. Voi kakka jos ovis oliskin nyt oikeesti, voiko se olla näin myöhään kuin kp 31?! Ja just, kun ei oo mitään mahkuja ees, että raskautuisin, kun ei oo yksinkertaisesti ehditty lemmenleikkejä harjoittamaan moneen päivään, oho, kohta viikkoon :eek: äääää, mä en ala!! Tai sitten mun kroppa vaan sekoilee omiaan täysillä. Kyllä harmittaa jos oliskin ovis ollut nyt vasta ja ei oo hyödynnetty, sen ovisplussan sain kyllä aikaa sitten jo, mutta tiedä häntä...
Toivottavasti kääkkiksen appelsiinin maku johtuisi raskaudesta, eikö se yhtään raudan makua muistuttaisi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Rixutin Kyllä mä uskon, että ovis voi tulla noinkin myöhään, koska itselläni se oli viime raskaudessa varmaan kp 50-60 välillä :D

Täällä lapset yskii tosi pahasti, varsinkin esikko. Toivottavasti ei tule itselle nyt päälle, kurkku tuntuu yhä oudolta.

Millähän kiertopäivällä uskaltaisi testailla? Mulla on noita Sofi One Step- testejä ( plussasin viimeksi niillä :) ), mietin näkisiköhän huomenna jotain hyvällä säkällä? dpo on varmaan 9-11, jos se nyt yleensäkään oli ovulaatio :LOL: On tää kyllä yhenlaista... Jotenkin kyllä luulen, ettei tämäkään kuumeilu mene aivan oppikirjojen mukaan. Yhä appelsiini maistuu suussa ja nyt on pari päivää satunnaisesti jomotellut alavatsaa, lisäksi on muutenkin vähän pihalla oleva olo, voi kyllä johtua taudistakin jos on tulossa.

kääkkis kp 28/?
 
Rixutin kun on kyse naisen kehosta niin kaikkea ihmeellistä voi tapahtua ;) meidän esikoinen on nyt jo 8-vuotias, mutta sai alkunsa niin että mulla oli kierrot ihan sekaisin ja kuukautiset oli jääneet kokonaan pois (siis jo aiemmin). Np-ultrassa laskettu aika siirtyi peräti kuukaudella taaksepäin. Ja kävinkin sitten useammassa ultrassa kun luulivat että jotain on pielessä. Terve poika sitten kuitenkin syntyi.

kääkkis82 siellä alkaakin olla jännät paikat. Pidetään peukut pystyssä ja toivotaan parasta!:) toivottavasti pysytte terveinä!

...

On: nopeesti laskettuna täällä olis kp17/28-30. Mies on ihan hurahtanut, eilen kun töistä tulin kotiin niin kyseli jo että onko tuntemuksia. Kolmen lapsen jälkeen tuo tuntuu vieläkin olevan ihan pihalla mitä tulee näihin kiertopäiviin jne. Mutta toisaalta kiva kun on noin innoissaan.

Mulla on katseet uudessa vuodessa, onhan se nyt muutenkin niin tositosi epätodennäköistä että heti eka kierrosta onnistuis, ja oon ihan pihalla näiden tuntemusteni kanssa ( mitä tulee ovikseen). Mies lähtee sunnuntaina sinne pitkälle työreissulle ja viikonloppu on buukattu niin täyteen että kun yhdessä sänkyyn päästään niin kyllä se aika menee nukkumiseen ;)

Huomenna meinasin vielä vetää sellaisen kevyen 14 tunnin työpäivän. Olen työharjoittelussa päiväkodilla ja huomenna olisi aamuvuoro klo.6.30 ja sieltä suoraan iltapäivällä sitten vanhainkodille iltavuorolaisen sijaiseksi. Saas nähdä ehtiikö edes lapsia huomenna näkemään.
 
Voi että mua harmittaa, kun en kellistänyt ukkoa kun epäilin oviksen olleen kyseessä. Oon lähes sata varma, että näin oli. Liman tulo loppui seinään ja lämmöt joiden luulin olleen koholla on vielä korkeemmalla. Voihan ruma sana sanon minä. Onkohanmitään toivoa, no ei varmaan, kun viimeksi oltiin sillain viime viikon keskiviikko iltana tai yöhän se jo oli ja oikeella puolen tuntui se viilto tiistaina iltapäivällä... Tää on niin epätoivosta, mä oon ihan hullu tämän kuumeen kanssa, kun itken etten sanonu miehelle, tuntuu kuin oisin sen pettänyt, kun sillä on kova vauvakuume :( anteeks, älkää pitäkö hölmönä, mukava purkaa tunteita jonnekin. Taidan pitää taukoa palstalta ja keskittyä lapsiin ja elänvauvoihin :) palaillaan taas, kun menkat tlee ja uusi kierto saadaan käyntiin! Plussatuulia kaikille teille ja älkää hurahtako näin kuin minä!! :heart:
 
Mä tunnen kyllä itteni niin pöljäksi, kun toiset täällä harmittelee tätejä ja ohimenneitä oviksia, kun minä ite tuskailen laittaako tuo NuvaRing huomenna paikoilleen vai nou... :/
Eikä se vauvakuume täällä "luuraamalla" ainakaan parane :D
 
Rixutin: Toivottavasti palaat pian takaisin ja saat kierron järjestykseen :hug:

äippä 84: Huomasin tuon saman asian, että palstalla pyöriminen ei tod. paranna vauvakuumetta :D

Jiinalla onkin kiirettä :O Eipä kyllä kateeksi käy, itse olisin aivan kuitti tuollaisen työvuoron jälkeen.

Katselen aamulla mitkä fiilikset, että viitsinkö testata vai jätänkö myöhemmäksi...Kyllähän noita One Steppejä on tuossa useampi kappale :) En jaksa uskoa, että tästä näin helposti raskautuisin.
 
Negahan se oli, kuten "tiesin". Pari päivää odottelen ja testailen uudelleen, ellei menkat ala. Nyt on taas jotain limoittelua havaittavissa, joten kovasti toivon niitä menkkoja, ellei testi käänny positiiviseksi :) Tapahtuisi edes JOTAIN, ettei käy niinkuin viimeksi.

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

kääkkis kp 29/ ?
 
kääkkis, mitä viimeksi tapahtui, en muista... Toivottavasti tesi kääntyisi positiiviseksi!

Kauanhan mä pois olinkin, väkisin eksyy tänne :D
Oon tässä spekuloinut van, että jos jos vaikkei se mitään auta. Olin jo kirjoittamassa miehelle viestiä tiistai iltana, että herättää yöllä, kun tulee töistä, mutta mietin sitten ettei kehtaa väsynyttä riskata. Ja aattelin jos ne kivut olis ollu kiinnittymistä ti muuta raskausoiretta, mutta tais olla se ovis. Ihmelliset kivut oli, tuntui toi kurjalle ja oli ihan väsy ja kauhee olo, ei yhtää seksiä tehnyt mieli niissä kivuissa, no jospa ens kierrossa on yhtä selkeet oireet niin tietää toimia :D mä oon vaan niin helkkarin malttamaton etten jaksa odottaa, siis pari viikkoa vielä oottaa menkkoja ja pari viikkoa ainakin ovista, huh, huh, se voi olla jo ens vuos, kun seuraava ovis on, apua! Mä oon sllainen miettijä, että ei oo tosikaan :D
 
Losa :O Aika lyhyt kierto tosiaan.

Rixutin: Mulla meni viimeksi e-pillereiden lopetuksen jälkeen 3kk ennenkuin tuli ekat menkat, sitten menikin taas se 3 kk ilman ja tein sen positiivisen testin kp 74. Nyt ajattelin, kun vuoto alkoi viikko minipillereiden lopetuksen jälkeen, että kroppa alkoi toimia...Mistäs sitä taas tietää, jos tää lähtee venymään, sit en ala mitään :kieh:
 
Onpas täälä jänniä paikkoja ja sekavia tunnelmia. Toivottavasti kääkkis saat plussan testiin!Vielä on toivoa ;)
Hyvä ettei Rixutin pitkäksi aikaa poistunut. Toivottavasti kierto selkiytyy tai jos olis kuitenkin tärpännyt?....mä niin osaan kuvitella ton tunteen, kärsimätön ja kaikkee. Samaa "vikaa" täälä:ashamed: suututtaa välillä niin, kun yritän ottaa rauhas, mut kuitenkin ajatus pyörii yhdessä ja samassa.

Täälä vauvakuume kyllä todellakin kasvaa vaan, joka kerta, kun käyn lukemas ja jännäilen teidän testaamisia ja tilanteita, tulee itellekki niin kärsimätön olo :D En oo koskaan bongaillut ovista enkä mittaillut lämpöjä tai muutakaan tehnyt sen eteen, että tietäs koska miestä vikitellä :p Nyt kyllä tätä neljättä vauvaa suunnitelles tulee väkisinkin olo, että pitäis jotenkin tietää koska olis hedelmällinen hetki :whistle: Liiankin tarkkaan tuntemuksia seurailen ja mietin olisko tänään....Ei jaksas millään odottaa et näkee miten se kierukan poisto vaikuttaa ja toimiiko kroppa vai menikö hormoonit iha sekasi: / No ei täs auta muu kuin odotella odotella..... ja tasaseen tahtiin yritystä pitää käynnissä;) voihan se mahdollisuus aina olla, että tärppää :D On tää ainakin jännää aikaa, kun ei tiedä mistään mitään :)

Kaikille taas plussatuulahduksia toivon ja tsemppiä yritykseen!!! Tää on kiva, että on joku paikka missä fiilistellä, kun en juurikaan ole näistä vauvahaaveista kenellekkään puhunut. Ei malta yksin ( ja miehelle) vain höpötellä aina.... :wave:
 
kääkkis toivotaan että nega muuttuu vielä plussaksi. bd :)

äippä84 tervetuloa yrittävien "kerhoon" ,toivotaan pikaista käyntiä ;)

---

Vähän on tänään ollut hassu olo, ja kun töistä pääsin illalla kotiin niin uni tuli kyllä nopeaan. Mutta olipa kivaa vaihtelua tuo eilinen iltavuoro...ja yllättävän hyvin sitä jaksoi tuplavuoron tehdä.

Tänään olis kp19 nopsaan laskettuna. Ja ihmettelen tässä, että onko mullakin tulossa tynkä kierto niinkuin losalla oli käynyt.

Ihan ihme olo, aika koviakin menkkajomotuksia ollut tänään ja juuri sellainen olo, että kohta alkaa vuoto....juuri sillä lailla jomottelee :/
Ja kiukuttaa ja ärsyttää ihan kaikki (siis tuntuu että hermot menee ihan tyhmistäkin asioista...) .

Toivottavasti ei mee kierto sekasin kun se on nyt pitkään ollut kivan säännöllinen.

Mutta voi vauvat, sanon vaan....ostin tänään lastentarvike kirppikseltä pari pikkuriikkistä kestovaippaa (kun oli niin hyviä ja edullisia ;) ja on vähän kyllä vaunujakin katteltu sillä silmällä. Mutta kunhan ny haaveillaan vasta
 
Jiina Täällä vähän samat tuntemukset. Kiukuttaa ja jomottaa :LOL: Mäkin olen katsellut jo vaunuja...Onhan meillä noi vanhat yhdistelmät tossa, mutta näin kirppiksellä punaiset :heart: Kovasti olen tässä tyttöä tekemässä, mutta en uskaltanut niitä ottaa ( olisi maksaneet vain 10 e ) :whistle: Haaveilin punaisista vaunuista jo silloin esikoista odottaessa, mutta niitä oli tosi harvassa ja nekin mitä oli, maksoivat aivan törkeän paljon. Voi kyllä olla, että tarvitsen kaksosvaunut, tuo kuopus pääsee sitten myös kyytiin, katsoo nyt kauanko tässä menee ennenkuin tärppää :)

Mahtava uutinen äippä 84 :)
 
Täällä ollaan puulla päähän lyötyjä :confused:
4 tunnin aamupidätyksellä testissä kaksi viivaa, ei yhtä tummia mutta kuitenkin plussa :heart:
Mulla vaan kun ei ole mitään oireita... Ei niin mitään! Tai no vilu mut se johtuu tosta pakkasesta. Oireita oli mut ne loppu päiviä sitten. Tässä pitää nyt varmaan vaan odotella mitä tuleman pitää... jotenkin epävarmaolo : /
Nyt ei vaan osaa kirjoittaa mitään muuta, palailen myöhemmin...
 
Orrhid, onnea kovasti :heart: Mulla oli viimeksi ihan samanlainen olo ettei millääm uskonut olevansa raskaana ja eka tuli oireita ja ne hävis, oli pakko mennä ultraan jo viikolla kuus varmistamaan, että syke näkyy :)

Täällä taas valkkari lisii ja kohtua aristaa, siis neljännen kerran alkaa nämä samat ovulaatiotuntemukset, mikä mua riivaa? Viikon välein nämä tuntuu tulevan... En ala!
 
Onnea Orchid x 2 :heart: !!! Ihana uutinen :) Millä kiertopäivällä teit?

Olen tässä ihmetellyt minäkin, kun kiukuttaa niin hemmetisti kaikki |O Taitaa olla mun perusluonteessa "vika", ettei ollutkaan pillereissä. Kaikenpäälle tuntuu, että hiivaa pukkaisi, toivottavasti ei ole sitä, ei ole nyt ainakaan pahentuneet oireet. Varmaan stressaa, kun mietin toimiiko kroppa vai ei... Luulen, että ollaan Rixutin samassa hormoonien sekamelskassa, jotenkin on vaan sellainen fiilis nyt.

Testailen nytten alkuviikosta varmaan taas, keljuttaa sekin jo valmiiksi, että saa tuijotella nega-liuskaa :kieh: mikään ei ole nyt hyvin. Toivottavasti olen huomenna paremmalla tuulella :vampire:

kääkkis kp 31/?
 

Yhteistyössä