NELJÄTTÄ kuumeilevat syksy 2012

Menkat saapuivat viikonloppuna tähänkin huusholliin :'(, joten uutta kiertoa aloitellaan ja siis yk4. Ottaa päähän sen verran, että taidan viettää hiljaiseloa hetken aikaa...Noh ensi viikolla on keuhkojen TT, täytyy hoitaa se alta pois.
Kerttu kp4/23-26 yk4
 
Heipä hei.. en muista nyt äkkiseltään oonko jo ilmottanut itseni mukaan? Mutta jos en ole niin nyt olen.. Elikkä neljättä täälä kuumeillaan ja karun kauheena äitinä myönnän että kolmen pojan jälkeen toiveissa olis tyttö (poikakin käy:) pojat meillä syntyneet 05, 07 ja 11.. kunnon yrittäminen alkaa enskuussa ja tässä kuussa alkaa valmistautuminen shettles menetelmään jolla pitäs tulla tyttö.. (älkää kivittäkö) Onko kukaan muu jolla samaa sukupuolta yrittämässä toista sukupuolta?
 
Kääkkis mä olen huomannut tuon saman nälän oviksen aikoihin ja pikkasen sen jälkeen :) eilenkin olis koko ajan tehnyt mieli syödä jotain :ashamed:

Ninetsu ja Kerttu pahoittelut tädistä.

Seljankukka tervetuloa, laitetaan listaan kun sitä taas päivittelea n...
Kyllähän sitä itsekin pikkasen 3 (4) pojan jälkeen sitä tyttöä toivois...toisaalta taas tuntuu helpommalta jos se sukupuoli ei vaihdu :D
Meillä ei oo kyllä ennenkään toiminu mikään aikataulutus. Kaksi raskauksista on alkanut päiviä ennen ovista raksuttelusta ja kaksi taasen hyvin tarkasti ovulaatioon ajoittaen ja aina lopputulos sama :D

Tulis jo kunnon talvi, mä niin inhoon tätä vuodenaikaa ku ulkona on pimeetä ja aina niin kosteeta. Tuntuu, että viimeset 4 viikkoa ollaan oltu flunssassa ja mä pistän sen tuon sään piikkiin :snotty:
Mä niin odotan kunnon pakkasia ja lunta :heart:
 
Kerttu :hug:

Ovis ja nälkä: mulla ei ole oviksen aikaan erityisesti nälkä, mutta ennen menkkoja puolestaan voisin syödä vaikka koko ajan.

Seljankukka tervetuloa :flower: ja onnea tyttöyritykseen!

Kp 28/28 ja normitiputtelu loistaa edelleen poissaolollaan. En käsitä, mikä kierrossa mättää. Menkkaoireita ei ole, raskausoireita ei ole. Testiin en haluaisi vielä tuhlata rahaa, kun tuntuu mahdottomalta, että varmat päivät ois pettäneet.. Ovis oli kipujen perusteella kp 15 ja ainoa mahdollisuus raskautua on niin, että olisinkin tulkinnut noi kivut jotenkin väärin ja ovis ois ollu vasta muutama pv myöhemmin. En vaan jaksa uskoa, koska kiertoni on AINA säännöllinen 28 pv, harvoin 29.

Noh, eiköhän se tuhruilu iltaan mennessä ala..

ainomaija
 
Kerttu :hug:

Seljankukka tervetuloa :) Meillä tyttö sai alkunsa, kun ovis olikin ollut myöhempään ja touhuttu oli muutama päivä ennen sitä ja pojat sai kun touhut ajoitettiin oviksen aikaan :) ei oo tarkoituksella noin toimittu, mutta toihan vois olla syy, kun niinhän ne sanoo, että tyttösiittiöt on hitaampia, mutta elää kauemmin.

Ainomaija, eikö raskaus tule mitenkään kyseeseen? Joskus se tärppää jo niin pienestä ;)

Tää meni tekemään raskaustestin ja eihän siinä ollut kuin viivanpaikka :/ No dpo on nyt 9 kai, maanantainahan sain ovistestiin aika vahvan viivan taas, että eihän sitä tiiä jos ovis olikin vasta sillon. Nyt on kaikki ovistetit tuhlattu eikä niitä enää tähän taloon tule! Yritän malttaa viikonlopun ylite seuraavaa testiä jos ei menkkoja kuulu. Eipä tässä oo ees enää raskaus olokaan yhtään, ihan normi olo, kun oon saanut univelat kuitattua ;) Vaikkakin kaksi edellistäkin raskautta oli alkuunsa ihan oireettomat enkä ollut uskoa k ahta viivaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Rixutin kyllähän sulla voi se toinenkin viiva vielä testiin lähipäivinä piirtyä, jos dpo on nyt vasta 9 :)

Citarista tarttui mukaan halpistesti, jolla tein kahden tunnin päiväpissasta puhtaan negan. Et tuskin tosiaan raskaana olen : / Toinen testi jäi vielä odottelemaan.. Saa nähdä tuleeko se kumminkin tuhlattua jo huomenna tai perjantaina aamupissasta. Siis mikäli menkat ei sitä ennen ala. Ja munhan ei pitänyt mitään testejä edes ostaa..

ainomaija 28/28
 
Heippa Seljankukka :wave: Itsekin toivoin poikaa kahden tytön jälkeen ja sen myös sain :)

Täällä on ilmeisesti ovuloinnit meneillään, selkeät limailut ja eilen oli mojovat kivut :) Onneksi ei sattunut tällä kertaa yhtä paljon kuin viimeksi, kun tuntui aivan synnytyssupistuksilta... Nälkä on muuten yhä :D

Tilasin jo raskaustestejäkin valmiiksi. Alkuksi ajattelin, että haen tarvittaessa kaupasta, mutta sorruin sitten nettiostoksille :)

Rixutin jännittää... :D

Ilmoittelehan Ainomaija alkaako vuoto, vai oletko sittenkin raskaana :) Pidän peukkuja ;)

Täälläkin masentaa tämä harmaus : / Tuntuu ettei jaksaisi oikein mitään ylimääräistä ja voi elämä tuota kuran määrää mitä sisälle raahautuu :O Pihakin näyttää jättimäiseltä kuralammikolta, ei nurmikosta tietoakaan :LOL:
 
Heipsan.

Ninetsulle ja kertulle pahoittelut tädin ilmaantumisesta :hug:

...

Ja sitä omaa napaa, tänään on (vielä hetken aikaa) kp10/28-30 ja tänään on ollut ihan sellainen ovis-olo. Paineen tunnetta alavatsalla ja aikas mojoviakin nippailuja.

Aika "ajoissa" tuntuu olevan, mutta hyvin on talletuksia tehty ;) kuopus-tyttö sai alkunsa sellaisesta kierrosta kun tuli petipuuhia harrastettua vain alkukierrosta ja olinkin silloin ihan varma ettei siinä kierrossa olisi mitään tapahtunut (kun ei tullut "oikeaan" aikaan puuhailtua) mutta kuinkas kävikään.

Pojat taas on saaneet alkunsa kierron loppupuolelta. Me ei millään lailla " tyttöä yritetty" , mutta siis alkukierron talletukset toi tyttölapsen.

Mulla on yksi raskaustesti tuolla odottamassa ( aiemmin ennen tätä pikkunelos-toivetta tuli kerran testailtua kun täti oli myöhässä, ja paketista jäi toinen testi sitten kaappiin odottelemaan). Mutta maltan kyllä mieleni ja testi saa pysyä kaapissa....testailen vasta sitten jos ihan oikeasti on syytä testailla, ja menkat on myöhässä. :)

Sen verran ajattelin apteekissa pyörähtää, että kävisin foolihappoa ostamassa. Eipä sen syöminen kyllä huonoa tee, jos vaikka sattuisikin olemaan joku puutostila.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Jiinallle hyviä talletuksia :D

Oma napa, vasen rinta on kipeä, vihloo välillä jännästi ja kun liivit on päällä, tuntuukoko ajan kipua, oikeaakin eilen vihloi, kummallista. Ei tää rintatulehduskivultakaan tunnut eikä tulehduksia oo ollut ees aikoihin, kärsin siis aiemmin useista tulehduksista ja tukoksia ei tunnu nyt. Sitten toinen juttu, kun lemmenpuuhia harjoitettiin eilen niin teki kipeetä :eek: ja vieläki arat paikat, onko toi tavallinen oire ennen menkkoja vai raskausoire? Miten niin yritän keksiä oireita :D Mulle vaan on epätavallista, että seksin jälkeen olis paikat hellänä paitsi loppuraskaudessa sitä vaivaa oli. Oon päättänyt etten nyt tuhlaa noita testejä ennen kuin olis menkkojen aika oleteusta oviksesta laskettuna. Mä oon niin kärsimätön että helpommin sanottu kuin tehty...
 
Viimeksi muokattu:
Rixutin lupaavalta kuulostaa!!

Omanapa: eilen tuli mielettömän kipeä sukkapuikkovihlonta mahaan, kesti hetken. Yöllä oli menkkakipuja jonkin verran ja olin varma, että täti kurvaa samantien paikalle. Tänään on kuitenkin tullut vain vähän tuhrua, kunnolla ei sitäkään. Odotan kuitenkin menkkojen alkavan viimeistään huomenna, koska mahkut olla raskaana ovat niin olemattomat. Onhan tämä silti ihan jännää.. Kp nyt 29/28

ainomaija
 
Kyllä tästä näyttää nyt tulevan kp 1... : /

Plussaonnea muille! Mikäs on jännääjillä tilanne?

Muoks: vieläkin kp 1 vain tuloillaan, kunnon vuoto ei sit näköjään ihan helpolla alakaan. Eli toistaiseksi sittenkin kp 30/28.
 
Viimeksi muokattu:
Mä silti toivon sulle ainomaija plussaa :) Jospa se onkin :rolleyes:

Itseä täällä ihmetyttää, että oletetun oviksen jälkeen on päivittäin tullut hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa :confused: Parina päivänä liittyi tähän myös jomottelua, nyt ei mitään. On tää kyllä kuin esikoista kuumeilisi :) Ihan erilailla tarkkailee nyt itseään. Toivottavasti mun kierto ei ala heittää häränpyllyä.

kääkkis kp 22/ ?
 
Ainomaija, eihän sitä tiedä vaikka vielä plussa tulis!

Kääkkis, jospa siellä joku tarrasi kiinni ja siitä vuoteli! Mullakin tuntuu, että pahemmaksi aina menee mitä enemmän lapsia on, siis vauvakuume pahenee vaan vaikka luulis toista!

Tänään ei ole edes ehtinyt miettimään, kun ollut koko päivän menossa, mutta olen huomannut alavatsan polttelua, illalla oli kans, valkovuotoa on ollu tänään paljon, päätä särkee ja illalla oli niin huono olo etten meinannut saada unta ja hetki sitte oli taas, mutta meni ohi syömällö, tissejä vihloo yhä. kuulostaahan nuo ihan oireilta, mutta en vaan voi uskoa, että tärppäis nyt. Jos sitä aamulla kokeilis testiä tehdä jos muistan vaikka en usko että vielä näkyis eees jos ois niin hassusti käynyt, eträ raskaana oisin :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
ainomaija harmi
:hug:
omaa sitten. elikkäs niitä menkkoja ei oo kuulunu ja eilen oli pikkujoulut tulossa, joten halusin varmuuden että voin huoletta ryypiskellä. Sattu olemaan yksi testi kaapissa ja sen puolihuolimattomasti aamutoimien lomassa tein... ja mitä ihmettä, 2 viivaa pärähti välittömästi! Ei tosiaan mitää oireita ole ollut, paitsi noin 1-2vkoa sitten yhtenä päivänä luulin hetken että menkat alkaa kun kerran pyyhkiessä ja pienen pieni tuhru näkyviin... no, unohdinkin sen sitten ja olin jo monta iltaa kiukunnu miehelle että en jaksa tätä paskaa, ei ne miun hormoonit ala koskaan toimia....

No, tais alkaa sit kuitenkin. Eilen olin sit kuskina, siinäpä vähän kaverit kyseli ja ihmetteli.... yks mies arvas aivan 100% varmuudella että oon raskaana, vaikka muuta oli miun mies vakuutellut.... mut sen vaan näki että se arvas

no, tänään ostin digin, ja se näytti 2-3 raskaana, eli siis ois joku rv 4-5 menossa. huhhuh! pitänee koittaa varata ultra yksityiselle mahd. pian. millonhan kannattas mennä?

Pitää rientää, moro, ja sori omanapaisuus...
 
Hurjasti onnea Soja! :flower:

Ja pahoitteluni kaikille teille, joille täti on kutsumatta saapunut kylään :hug:

Olen ollut täällä foorumin puolella aika hiljainen, koska perustin blogin, jonne on tullut rustattua fiiliksiä. Tuntuu, että ihan samoja asioita pohdin päivästä toiseen, joten ehkä on parempi pysyä siellä blogin parissa, eikä jankata tällä foorumilla :D

Tänään kp 11 ja ovista siis kovasti odottelen. Ostin sekä sylkitestin, että liuskatestejä ja niillä nyt yritän ovista bongata. En kehtaa kertoa minkälaisen kasan testejä tilasin, koska te kaikki muut koitatte pysyä kohtuudessa niiden testaamisien suhteen. Ja minä kun en siihen pysty :D
 
Viimeksi muokattu:
Pelottaako muita synnytys? Mulla on nyt jo vaikka en raskaana olekkaan kauhea paniikki synnytyksestä! Tiedän sen että mitään selkäpuudutuksista en tule saamaan ja kolmosen synnytys oli aivan kamala. Olen jo miettinyt mahdollista sektioo koska tuo alakautta synnyttäminen pelottaa niin paljon.

Sojalle onnea plussasta!!
 
Viimeksi muokattu:
Miten sattuikaan. Juuri eilen mietin tulevaa synnytystä ja se nimenomaan pelottaa. Toisaalta sectio pelottaa vielä enemmän, sillä kyseessä kuitenkin on iso leikkaus ja pitkä toipumisaika.

Jos valita saa, niin ehdottomasti alatiesynnytys, mutta ei sekään vaihtoehto kovinkaan hyvältä tunnu. Olen monasti ihmetellyt sitä, että miksi ihmisten synnytys on niin vaikea ja kivulias, kun eläin synnyttää suunnilleen kerran ponnistaen ja siinä kaikki. Mä puolestani saan synnyttää lähes 20 tuntia kivuista kärsien. Tasan ei siis mene nallekarkit.

Omat synnytykseni ovat sujuneet ihan kohtalaisen hyvin, eli mitään suuren suurta dramatiikkaa niihin ei liity. Viimeisimmässä en saanut kivunlievitystä ajallaan ja se jäi hieman kaihertamaan. Seuraavalla kerralla aion vaatia puudutusta jo ennen, kuin teen henkistä kuolemaa kipujeni vuoksi.
 
Iso hali tädin saaneille ja sojalle paljon onnea!!! Minua ei synnytys pelota kun tulee olemaan elektiivinen sektio. Meidän kolmonen syntyi siten ja oli kaikinpuolin hyvä kokemus.

Täällä piti menkat alkaa perjantaina tai viim. Eilen, mutta ei mitään menkkoihin viittaavaa ole. Ei kyllä mitään raskausoireitakaan, muuta kuin pikkaista kuvotusta ollut pari kertaa ja pari kertaa alavatsaa vihlassut. Miehelle lupasin, että testinteen ma- ke jos vuoto ei siihen mennessä ole alkanut. Vähän jännittää...
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
ONNEA SOJA :heart: Aivan ihana uutinen !!

Rixutinta vielä jännittelen... Saadaan varmaan ensi viikolla ainakin yksi plussa lisää ;)

seljankukka Mulle tulee näillä näkymin suunniteltu sektio. Olen aivopessyt itselleni sen hyviä puolia, koska sektiot ovat olleet aika kovia pettymyksiä minulle : / Esikko oli hätäsektio, keskimmäinen alakautta imukupilla ja kolmonen sitten kiireellinen sektio. Kaikki synnytykset ovat olleet suht nopeita ( viimeisimmälle olisi tullut n.4 h kestoa) , ellei loppuvaiheessa olisi tullut jokaiseen komplikaatioita. Vauvat ovat olleet suurikokoisia ja kuopus lisäksi avotarjonnassa, joten sanoivat sairaalassa heti että seuraava sitten suoraan sektioon. Varmaan on itsellenikin parempi, niin ei tarvitse jälleen pettyä siihen, että tunnen epäonnistuvani synnyttäjänä : / Tiedänpä ainakin syntymäajan etukäteen, ettei tarvitse "kitua" sitä kahta viikkoa yli, niinkuin kahdessa tapauksessa on käynyt :) Todennäköisesti pyydän sterilisaation samaan syssyyn, niin ei tarvitse miettiä enää ehkäisyasioita.

Olin eilen 5-kymppisiä juhlimassa äitini seuralaisena ja oli kyllä mukavat juhlat :) Ruokaa ja varsinkin juomaa riitti, tunnelma oli rento ja sain lisäksi nukuttua 10 tuntia :O Saas nähdä jäikö nyt sitten viimeisiksi kosteiksi juhliksi vähään aikaan :) Täytyisi nyt odotella varmaankin viikko ainakin, niin tietää mitä tapahtuu. Tänään on tuntunut satunnaista painetta alavatsalla, muita erityisiä oireita ei ole :) Ruskea vuotokin loppui siihen kahteen päivään ( onneksi).

kääkkis kp 24/ ?
 
Onnea Soja!

Toivottavasti saadaan ketjuun lisää plussa-uutisia! :)

---
Synnytyspelosta; Mua ei varsinaisesti synnyttäminen pelota...takana on kolme varmaankin
suht tavallista alatiesynnytystä. Nuorin ja vanhin on olleet syntyessään alle kolmikiloisia ja keskimmäinen
oli yli kolmekiloa (nro1:2740g. nro.2: 3285g ja nro.3: 2820g). Kaikki synnytykset on olleet _hitaita_
eka kesti joku 14-15 tuntia, toinen 12 tuntia ja kolmas kesti kaikenkaikkiaan joku 16 tuntia.

Ponnistusvaihe on mulle sellanen "peikko", koska se on aina todella kivulias (siitä huolimatta, että kaikissa synnytyksissä on puudutukset ollu "päällä" vielä silloin).
Oon aina ihmetellyt kun joku aina kertoo, että kätilö on kehoittanut olla ponnistamatta jne. Koska mä en kyllä missään kolmessa synnytyksessä ole "tietoisesti" ponnistanut. Vaan oma keho tekee sen ihan ilman mitään ponnistelua. Senpä takia toi ponnistusvaihe on mulla aina sellanen hurja paikka.

Kolmannen synnytyksessä oli mukana kätilöopiskelija joka ei ollut sitten itse valmiina sillon kun neiti päätti syntyä. Opiskelija vaan käski mun olla kyljellään että ehtii tarvikkeet laittamaan. Neiti sitten ehti syntyä ennen kun tarvikkeet oli valmiina (ei paljon "käskyt" siinä kohtaa auta ;) )

mutta yritän olla turhaa miettimättä, omalla painollaan se toivottavasti menee.

ja omaa napaa. Oon taas ihan pihalla että mikä päivä tänään on...tais olla 12 tai 13/28-30

mulla on nyt pari päivää ollut alavatsa ihan ihmeellisen tuntuinen, ihmeellisesti painattaa alavatsalta
särkee vähän alaselkääkin. Oon kyllä edelleenkin aika varma siitä että ovis oli silloin kp10.

turhan tarkasti sitä miettii nyt taas näitä "oireita", kun jos oikein alkaa miettimään niin onhan mulla noita paineentunteita ihan aikaisemmissakin kierroissa ollut (kun on siis ehkäisty). Jospa tässä saa taas ajatukset muualle kun huomenna alkaa hurja kolmen viikon loppurutistus ennen joululomaa.

olen ammatiltani koulunkäyntiavustaja, ja nyt opiskelen ihan loppusuoralla lähihoitajaksi. Viimenen reilu kolmen viikon työharjottelujakso alkaa huomenna, ja sit joululoma. Tammikuussa vikat teoriajaksot ja helmikuussa osaamisalan tutkintotilaisuus. Kiirettä pitää ja täytyy toivoa että kaikista tehtävistä ja lopputyöstä huolimatta saa pidettyä stressitason matalalla. :)
 
Sojalle onnea plussasta! :heart:

Multa ei plussaa kannata odotella, eilen tein negan ja oletetustaoviksesta on nyt jo 13-14 päivää jos se ovis ei sitten ollut vasta viikko sitten. En oo jaksanut oireita miettiä, väsymyksen piikkiin menee kaikki mitä on olevinaan! Raskaana tuskin olen...
 
Ihanaa lueskella teidän neljättä kuumeilevien juttuja :) Itse vasta olen "sekoittamassa päätäni" ajatuksella, jos sittenkin vielä yksi lapsonen... En ole siis ollenkaan mikään kuumeilija vielä :D jotenkin se neljäs olisi kovasti mielessä, vaikka siinähän ei ole mitään järkeä..menisi autot ja asunnot uusiksi sun muuta.. Ennestään kolme tyttöä (-03, -05 ja -08), kovasti laittaa miettimään vieläkö sitä aloittaisi alusta tuon vauvarumban.. Kertokaas te muut (etenkin te, joilla isommat lapset ohittaneet jo ehkä taaperoiänkin..) miten varmistuitte, että se neljäs saa vielä tulla? :)
 

Yhteistyössä