Neljättä odottavat

Moips!

Mulla taitaa olla joulumieli kadoksissa :ashamed:
Ei yhtään jouluinen olo/ tunnelma meillä. En ole saanut perusteellisempaa joulusiivoilua tehtyä, vaikkakin meillä ihan siistiä ollut (siis siistimpää, kun ennen) kun olen jaksanut siivoilla. En ole joululahjojakaan saanut vielä ostettua :ashamed:
Pipareita ollaan jopa leivottu pari kertaa, ja esikoinen laulelee joululauluja :D
Jotenkin ahdistaa, kun en pysty antamaan niin hyvää joulua lapsosille, kun te muut :ashamed: Ahdistaa kun ei ole rahaa :(
Aattona olisi tarkoitus mennä mun vanhemmille saunaan + syömään, ja joulupukki olisi sinne tulossa :) (ensimmäinen kerta)

hipsu79 Fiksu poika sulla :D

äiti vm70 Kuulostaa niin ihanalta teidän joulu :)
En usko että ehditään kokonaan muuttaa, ennen kun vauva syntyy. Jos ei mene kauheasti yli lasketun ajan. Koska ei olla heti alkukuusta muuttamassa, vaan pikkuhiljaa..
Siis tammikuun aikana. Mun täytyy kuitenkin maksaa tammikuunkin vuokra.
Olen tosi iloinen, ettei raskausmyrkytyksen oireita ole tullut, kun neuvolassa heti ensimmäisellä käynnillä jo pelottelivat. Tosi aikasemminkin oireet ovat ilmaantuneet vasta n.39-40 viikoilla. Toivottavasti nyt ei tulisi.
Huomenna onkin jo lääkäriaika. Ajattelin samalla tuosta mun yskästä kysyä.

Rauhallista joulun ja vauvojen odotusta,
sekä hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 37+4 :heart:
 
Itse taas juttuja lukeneena oon kadehtinut miten jaksat yksin kolmen lapsen kanssa viimisellään raskaana,muuttokin edessä :) Meillä nuo 2 isompaa joulun isällään..ja vaikka kuinka yrittäisi ei joulu tunnu täydelliseltä silloin kun ei koko perhe koossa :'(
 
Heipsan!

Älkää nyt tuijottako mun tekemisiä ja vertailko koska mulla on kotona 2 isoa neitiä jotka myös osallistuvat siis 17 ja15v !!!!!!!

Nyt mentävä siivoilemaan loppuun, huomenna en enää ajatellut siivoilla ;) Kaupassakin tuli jo käytyä eli toivottavasti ei enää tarvitsisi mennä et kaikki olisi tullut hankittua :p



Ävm70 ja "pikkukakkonen" 28+3 :heart:
 
Moips taas!

hipsu79 Kiitos sinulle ja paljon jaksuja :hug:
En mä varmaan jaksaiskaan, jos mun lapsilla ei olisi niin ihanat isovanhemmat.
Mun äiti lupasi lähteä kauppaan tänään ostamaan jouluruoat ja huomenna ottaa lapsoset että saan tehtyä joulusiivouksen ja ostettua muutaman joululahjan :)

Neuvola kuulumisia..
Nyt ne paineet sitten olivat nousseet :ashamed: 153/90 :(
Just kun niin hehkutin kaikille, ettei mulle nyt mitään raskausmyrkytystä tule :ashamed:
Painoa oli tullut 4 päivässä 1,9kg :eek: Pissa vaan yhdellä plussalla (proteiini siis)
Neuvolatäti ja lääkäri sitten rupesivat selittämään, että pitäiskö mun sairaalas käydä tarkistuttaa, ja selittivät että pitää heti mennä jos tulee pääkipua, ylävatsasärkyä, näköhäiriöitä.. (nää kuullut varmaan 100 kertaa) Sovittiin, että lainaan mun äidin verenpainemittaria, ja mittailen kotona.. Lääkäri rupesi selittämään eklampsiasta (?) :eek: Ja kuinka vauva vois jo syntyä, jos pitää käynnistää tai jotain sinnepäin. Tuskin se nyt niin nopeasti tulee (siis se eklampsia), kun ei mulla edes sitä pre-eklampsiaa vielä ole..
En tiedä miksi niin huolissaan olivat. Kun ei nuo arvot niin pahoja olleet.
Ehkä siksi, ettei neuvola ole jouluna auki, enkä pääse sinne "tarkistuttamaan" tilannetta..
Sf-mitta olikin muka taas noussut (36cm) et kaipa tuo riippuu mittaajasta/ vauvan asennosta. Syke oli 142 ja pää vauvalla alaspäin. (katsoi oikein ultralla) Tosin eipä siinä paljoa näkynyt. Siis eka pää ja sitten vähän mahaa.
Kohdunsuu oli kuulemma vähän pehmentynyt, mä en edes tiedä mitä tuo "pituus" tuossa kortissa tarkoittaa lukee < 2 cm, ennen 3 cm. Eli eipä ole paikat auenneet, ei :D
(eipä mikään yllätys, kun ei ole supistellutkaan)
Toivottavasti ei paineet nouse, en haluais ravata sielä sairaalassa jouluna :(
Miten mä edes sinne pääsen ja minne saan lapsoset siksi aikaa.. :(

äiti vm70 Äläs vähättele itseäsi ;) :hug:
Sä olet tosi reipas, eikä se nyt niin helppoa ole isojenkaan neitien kanssa aina.

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 37+5 :heart:
 
hyvää ja rauhallista joulua kaikille. :wave:
me käydään aattona haudalla ja mun äidillä.
äitee haluu et lapset avaa sen ostamat paketit sielä,niin on ollu kaikki nää vuodet.
muuten ollaan ja pysytään kotona.
aamulla avataan yhet paketit ja illalla sit kuusen alta loput.

just käytiin kaupas,viimmeiset ostokset ostettiin,toivottavasti ei tartte kaupas enään käydä tällä viikolla.
eilen tiskailin tiskit niin otti mahasta illalla.
pitäis tänään saada akvaario pestyä.ja keittiö ja olkkari imuroitua ja pestyä.(taitaa jäädä haaveeks)mut jos ny edes akvaario.
eihän se joulu sillä parane et paikat on tiptop.
kotoinen kaaos se joulunakin "pitää" olla :D :LOL:

mamma84+nasu 16+1
 
Olen 29 vuotias kolmatta ja neljättä odottava =) mutta olen vain lukenut tätä ketjua ja tuli mieleen että tiukun äiti tulet varmasti jaksamaan on niin paljon tahoja mistä saa apua ja olen tyytyväinen että pääset pois sieltä miehen luolta varmasti helpottuu tai on jo tainnut helpottaa koitin laittaa sulle yksityisesti mutta ei täällä onnistunut suuria haleja hyviä jouluja kaikella on tapana kääntyä parhainpäin =) :hug: :hug:
 
rakkaudesta äiti Tervetuloa mukaan! :flower: :heart:
Ja onnittelut plussasta :heart:

pikinen Kiitos :)
Jotenkin tuntuu, että jaksan paremmin jo nyt kun tiedän, ettei tuota ukkoa tarvitse kauaa enään katella..
Ja noilla mun lapsosilla on tosiaan aivan ihanat isovanhemmat joista on paljon apua.
Samoin mulla on aivan ihana ystävä, joka jaksaa tukea :heart:
Ja onhan mulla noi ihanat ja rakkaat lapsoset :heart:

mamma84 Mulla olisi tänään joulusiivous edessä. Mutta kiitos kirjoituksesi, ajattelinkin olla stressaamatta ja siivoilla rennommin :D
Joululahjatkin käyn vasta tänään ostamassa.
Vietetään tänä vuonna pienimuotoisempi joulu. Ehtiihän sitä sitten seuraavina jouluina ;)

Iloista ja rauhallista joulua kaikille! :xmas: :heart: :wave:
Ja hyviä vointeja äideille ja masuille! :hug: :heart:
 
Heipsan!

Rakkaudesta äiti Onnittelut plussasta :flower: :heart: ja tervetuloa joukkoon mukaan kirjoittelemaan :wave:
pikinen olet myös tervetullut jos haluat :wave: Onnittelut kaksosista :flower: :heart:

Näin Joulu alkaa olemaan kohta ohi :xmas: Tapania jo mennään. Anoppi oli eilen äijänsä kanssa ja äitini syömässä kun tapani on et äiti pitää hakea syömään vaik en niin välittäisikään :ashamed: ja käskin sit esikoisen soittamaan aattoiltana anopille et tulisivatko nekin un kerta ruokaa on yllin kyllin ja oikein oli anoppi tyytyvöinen ja ylistävä ;) mut olihan meillä montaa sorttia salaatteja, kaikki laatikot itse tehtyinä ja tällä kertaa imelletty perunalaatikko sekä maksalaatikko onnistuivat yli odotusten :p
Jälkkärinä oli esikon tekemä puolukkatuorejuustokakku, pipareita, joulutorttuja sekä juustotarjotin, ilman viinirypäleitä korvaavana tuoretta ananasta mikä menikin kaupaksi kuin kuumille kiville ;)
Mulla oli sellainen löysä pusero ja odotin koko ajan et anoppi sanoisi äitilleni jotain raskaudesta mut ei onneksi sanonut niin äitini ei edelleenkään tajunnut, ei ainakaan puhunut mut parempi niin :) On se jännä odottaa koska se oikeesti kysyy ja tajuaa, no viimeistään sitten kun vauva syntynyt niin voipi kysyä et kenen se on :LOL:

Aattona me kävimme saunassa jo ennen puoltapäivää ja söimme joulupuuron. Kirkkoon menimme jo klo 14 ja sitä ennen vein vielä kummitytön joulupaketin, en siis yhtään viimetipssa mut silloin heidän mummokin näytti paketit kantavan sisään vintille niin oli hyvä antaa hälle se samaiseen kainaloon kannettavaksi pukkia odottamaan.

Kirkon jälkeen jätettiin kynttilät paikalle joka varattu juuri näille jotka nukkuvat toisella paikkakunnalla eli kolme kynttilää sytytimme, mummoille ja isäni muistoksi.
Kotiin tultiin valmistamaan loput jouluruoat ja syömään päästiin klo 16 aikoihin, vatsat täytenä meidän isille sattuikin "pieni työkeikka" jolloin pikkuneiti vain vilkutti ja totes et heippa isi ;) Miten ollaakkaan niin Joulupukki ehti käymään sit sillävälillä, voi sitä riemua kun neiti näki et joulupukki seisoi ulkona =) mut armias kun tulikin sisään ja piti pukilta lahjat hakea niin alko hieman ujostuttaa, lahjat haettiin sit varoen ja kun pukki lähti niin vilkutettiin onnessaan et sinne méni :LOL: Kummitäti oli paketoinut imurin neitille niin kyllä siivoomist sit riittikin koko loppuillaks, saipi duploleikkuupuimuri ja brion junaradan jatkopalat jäädä kakkoseksi :)

Tulipahan sit eilenillalla soiteltua setällenikin kotikonnuille ja vaihdettua kuulumiset mitä sinne kuuluu ;) Tulee niin harvakseltaan soiteltua ja kyseltyy vaikka eniten sedistäni juuri hän muistuttaa isääni kaikella tapaa vaikka poikamieheks jäikin.

Jospa menisin lisäämään takkaan puita, oli aamusta niin kylmä kun ulkona kamala tuuli niin laitoin het tulen kun telineellinen puita jäänyt eilisestä. Tulkaahan kun ehditte kirjoittelemaan kuulumisenne :wave:
Kovasti jaksuja kaikille :hug:

Ävm70 ja "pikkukakkonen" 28+6 :heart:
 
Moips!

äiti vm70 Ihanalta kuulosti tuo teidän joulu :heart:
Me oltiin aatto mun vanhemmilla, ja jäätiin sitten yöksikin. Eilen tultiin kotiin.
Parempi niin, ei mies saanut joulua pilattua. Eilisen illan kun sitten hyvin onnistui.
Hirveä kiire oli avata paketit (jotka oli joulupukki vahingossa meille tuonut, eikä mummulle ja ukille :xmas: ;) ) Ja sitten rupesi taas pelaamaan :headwall:
Eihän sitä voi olla edes joulua pelaamatta :(
Mun vanhemmilla saatiin viettää kiva joulu. Mun äiti nätiksi laittanut heidän kotinsa, että oli ihanan jouluinen tunnelma. Käytiin saunassa ja joulupukkikin kävi.
Pojat olivat toosi iloisia, eikä typykään pelännyt :) Esikoinen lauloi joulupukille hienosti muutaman joululaulun, keskimmäinen vähän mukana myös ja pojat antoivat pukille myös pari piparia matkaevääksi :heart: Tänä jouluna olikin ensimmäinen kerta, kun joulupukki ehti käydä.
Joulupukin vierailun jälkeen sitten syötiin jouluruokia :)
Me syötiin joulupuuroa vasta seuraavana aamuna.
Lahjoja tuli ihan riittävästi, ehkä liikaakin.. Mullekin aika lailla :ashamed:
Tuli vähän huono olo, kun siskoni oli ostanut vaikka mitä mulle ja lapsille, sekä tietysti meidän vanhemmille, eikä mulla ollut varaa ostaa kun ihan pienet lahjat :ashamed:
Onneksi saatiin paljon hyödyllistä. Esim. lapsille vaatteita, uudet tyynyt/ peitot/ lakanat. Minäkin sain vaatteita (lähinnä sukkia ja alushousuja :D ) pyyhkeitä ja 70?:n lahjakortin ikeaan.
(oliskohan vihje, että pitäis uuteen kotiin jotain kivaa ostaa ;) )
Mutta siis onnistunut joulu, vaikkei ehkä täydellinen ollutkaan :heart:
Ja lapsilla oli ainakin kivaa, se on tärkeintä :heart:

Masumatkaaja ei ole potkinut/ liikkunut niin kun ennen :'( Pelottaa vähän.
Maanantaina aijon soitella neuvolaan, jos ei piristy ennen sitä.

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 38+2 :heart:

En ole saanut vieläkään laitettua vauvan tavaroita valmiiksi.. :ashamed:
 
Heipsan!

Voi Tiukun äiti sullahan on vauvan haku ihan korvilla :heart: miten tämä aika on mennytkin näin nopeesti ;) Mä olen tosi iloinen ja Onnellinen et sulla on ollut noin ihana jouluaatto sun vanhemmilla ja siskosikin muistanut sua noin ihanasti :hug: Kyllä ne tietää ettet itse ole pystynyt ostamaan heille kalliita lahjoja ja eikä varmasti edes odottaneet sinulta mitään ;)
Noista liikkeistä, uskoisin et masuasukillasi kaikki hyvin :heart: jos kerta kuitenkin olet tuntenut liikkeitä mutta silläkin jo tilanpuutetta ja varmasti laskeutunut jne. niin ei välttämättä enää tunnyukkaan niin mut jos huolettaa niin soita ihmeessä huomenna neuvolaan jos vaik pääset siel käymään :hug:
Tänään sit pakkaat nuo vauvan vaatteet ym. tarvikkeet kassiin niin ovat sit valmiina jos lähtö vaikka tulisikin päivänä minä hyvänsä kun eihän siihen pakkaamiseen kauan mene ;)

Tänään pitää yrittää ulkoilla, eilen jotenkaan ei vaan tullut mentyä kun tuuli ja tuiversi, muutenkin vetämätön olo noiden puuhastelupäivien jälkeen :ashamed: mut sain mä sit kudottuu pikkuneidin kaulahuivin valmiiks ja tehtyy siihen päihin tupsut sekä samaisesta langasta toisen tumpun et toinen jäipi hieman kesken et jos sit tänään saan kudottua senkin valmiiks ;)

Nyt mentävä puuhastelmaan ja valmistauduttava sinne pihalle :wave: Mukavaa loppuvuotta ja jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"29+0 :heart:
 
Moips!

äiti vm70 Juu, yllättävän nopeasti on aika mennyt.
Mietin tässä yksi päivä, että ihan äskenhän sitä kuumeiltiin :)
Ja ei enään olisi paljoa jäljellä, kun saa vauvelin syliin :heart:
(Tosin mulla ei ole kiire yhtään :D Kun tää on mun viimeinen kerta isomahaisena. )
Ei sullakaan enään niin paljoa jäljellä ole :D

Ensi jouluna hankin sitten paremmat lahjat :)
Ja olen sanonut, että kun sisko joskus saa lapsen/ lapsia (on mun ainoa sisko) se on varma että ne lapset on täynnä villavaatteita yms ja otan hoitoon niin paljon kun raaskii antaa :heart: (mä rakastan neulomista, harmittaa vaan kun ei ole aikaa neuloa omille lapsosille :ashamed: Esikoiselle tuli kyllä neulottua vaikka mitä, samoin miehen siskon tytölle)

En ole vieläkään saanut hoitopöytää/ kassia laitettua :ashamed:
(Yritän tänään saada jotain aikaiseksi, jos saan lapset aikaisin nukkumaan)
Eilen aamusta alkoi järkyttävä huimailu taas. Käytiin mun isovanhemmilla kylässä. Muuta en sitten saanut tehtyä. Iski selkä/ vatsa kipuilu, huimailun lisäksi ja sitten oksensin pari kertaa ihan kunnolla ja vatsakin ihan löysänä :(
Tänään ei ole onneksi oksennusta tullut, toivottavasti oli tosi pika juttu.
Tänäänkin on selkä ollut ihan hirveän kipeä :'(
Olen yrittänyt venytellä vähän väliä päivän aikana.. Tuntuu, että mahakin kovettuu melko usein ja samalla selkää kipuilee :eek: Jotain supisteluja?!?
En soittanut neuvolaan. Täti soittikin mulle ja vaihtoi ajan torstailta huomiseksi, että pitää puhua näistä "ongelmista" sitten.

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 38+4 :heart:
 
Tiukun äiti pääsee kohta vauvan hakuun :)
Me oltiin kaksin miehen kanssa pari päivää reissussa,ja oli kyllä rentouttavaa =)
Nyt on joku 24/7 pahoinvointi ollut koko ajan,ja ei mikään auta :( Lasten kanssa pitäisi kaikkia touhuta ja kotonakin hommaa riittää,mutta minkäs teet kun ei pysty mihinkään :ashamed:
Tänään tuli 10+0 täyteen,jospa olo parin viikon päästä alkaisi jo helpottamaan,oksentanut en ole mutta kuvottaa koko ajan.
Maha on myös kauheen turvoksissa,täytyisi lähteä ostaa jotkut housut mihin voisin itseni ahtaa :ashamed: Kiva kun on maha ihan pallo jo nyt,niin mitä se on kesällä :'(
Olen muuten hoikka,ja en usko että paino on hirveesti noussut koska mikään ei maistu,vatsassa on ollut valmiiksi makkarat jotka vauva on työntänyt esiin :LOL:
Me ollaan uusivuosi perheen kanssa kotona,muutama paukku stettiin ja tinoja valetaan..lähdetään sitten 1.1 minun vanhempien luo pohjoiseen.Tämä viikko ollaan koko perhe kotona,kun mieskin lomalla.Pyykkiä on aivan hirveesti kun kaikki palttiin eilen reissuiltamme..hirvittää jo ajatus miten paljon sitä on kun vauvapyykkikin tulee lisäksi :)
 
Katjuska-78 Onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista :flower: :heart:

hipsu79 Kiva kuulla, että reissu oli mukava :)
:hug: toivottavasti pahoinvointi pian helpottaa :hug: :)

Omaa napaa taas.. :ashamed:
Eilen oli neuvola. Kaikki oli ihan ok, paitsi sydänänissä jotain häikkää kun mitattiin sillai että selälläni makasin, kyljellä olivat ihan hyvät. Ei ole mulle ikinä noin käynnyt, joten pelästytti aika lailla :( Pelottaa, jos vauvalla ei ole kaikki kunnossa.
Verenpainekin oli ihan ok. Ensimmäisellä mittauksella 129/93 ja toisella 132/89.
Proteiiniakaan ei ole lisää tullut eli "vähän", en tiedä onko 1/2+ vai 1+.. Painoa tullut 300g/ viikko.
Sf-mitta taas 36cm, hemoglobiini 114, vauvan syke 140 ja sokeri (mittas senkin) 6.1 (kuulemma hyvä) 5.1 olisi sitten seuraava aika :)
Tänään olisi tarkoitus koko päivän siivoilla ja jos vaikka saisin vähän hoitopöytää ja vauvan vaatteita laitettua. (eilen aloitin "projektin" :D )
Eilen oli muuten hyvä päivä. Sain oikein nukkua päikkärit, mies siis vahti poikia ja tytön kanssa nukuttiin (ensimmäisen kerran moniin viikkoihin)
Käytiin kaikki ulkoilemassakin/ pulkka mäessa :)

Iloista päivää kaikille ja hyviä vointaja! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 38+6 :heart:
 
Heipsan!

Hipsulle jaksuja pahoinvointiin, toivottavasti pian helpottaa :hug: Oletko joka raskaudessa kärsinyt vai onko ensimmäinen kerta?
Katjuska Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart: Luinkin ne jo tuossa het maanantaina tuolta kuumeilupuolelta kun kävin siel taas vaihteeksi katselemassa kuulumiset ;)
Tiukun äiti kyllä tässä jo jännitellään sun puolesta, päivittäin tulee katsottua et joko olet lähtenyt vauvanhaku matkalle :heart:
Älä ole huolissani noista sydänäänistä koska kuuluvat kuitenkin hyvin kylkiasennossa. Mulle joka kerta terkka sanoo et vaimeampia kun olen selälläni ja joka kerran kyselee et tekeekö huonoa jos selälläni olen. Meillä onkin sitten samoina päivinä seuraava neuvola, mulla vaan lekurinvola kun tarviin sen viimeisen saikkupätkän ennen äippälomaa :)
Älä vain sorru nyt ajattelemaan et miehesi on muuttunut kun antanut sun nukkua päikkärit, nopeesti voipi tulla sellainen olo et jospa ei sittenkään erottais jne. kun musta tuntuu et on nyt alkanut tajuamaan et olette muuttamassa ja jääkin yksin niin yrittäisi nyt sit kaikin tavoin et perut sen asunnon jne. ja sit kaikki muuttuu samaan vanhaan nalkutukseen ym. vaikkei sitä vielä sulle sanokkaan, anteeks voipi olla kuvitelmaanikin mut silti :ashamed: Ethän loukkaannu, toivon vain sinun ja lastesi parasta että pääset muuttamaan ja aloittamaan oikean ja uuden elämän :hug:

Mä ostin pikkuneidille sukset ja luistimet ;) Ehkä vähän aikasta mutta onpahan sit ensitalvena jos nyt ei luonnistu ;) Neiti selitti jo ykspäivä et haluaa hiihtää ja kun sain sille sit sukset jalkaan niin ihan oli oikeat elkeet vaikka hetken hiihtikin :) Samoin tänään luistimilla vain hetken mut silti, pääsihän kokeilemaan miltä tuntuu :)
Mua itseeni niin himottais päästä suksille, heti kun tuli lunta niin se kaipuu metsäisille pururadoille puuskuttamaan ylämäkiä jne. on uskomaton mut jospa sit enstalvena :ashamed: Tänään sit kävin koiran kanssa kävelemässä vaik välillä tuntu ettei oisi jaksanut askeltakaan kun pyörätiet oli auraamatttomia niin sai kyllä sen 5km rämpiä suurimmaksi osakseen eli yritän tällä sit tyydyttää tuon hiihtämisen himon :ashamed:

Nyt saunaan, palaillaan :wave: Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 29+3 :heart:
 
kuopus 2-vuotta sai luistimet joululahjaksi,ensi talvena saa veljensä vanhat sukset ja monot :) Kerran käytetty jäällä,ja pysyi jopa pystyssä =)
Pahaolo,ekan ja tokan aikaan on ollut satunnainen pahaolo.Kolmesesta oli 24h pahaolo alusta asti ja ei helpottanut lopua kohtikaan.Nyt sain tuon alun olla rauhassa huonolta ololta,mutta kun viikot karttuu niin olo huononee :x En siis oksenna,mutta koko ajan olo että kohta oksennan..kauhee kuvotus.Tänäänkin makoilin sängyssä 14asti,sitten käytiin kauppa/kirjastoreissu..ja kun kotiin tultiin söin ja nukuin 3h taas :ashamed: Oli voimat ei meinaa riittää mihinkään.Onneksi ne pahimmat vatsakivut ovat historiaa =) Toivottavasti eivät palaakkaan.
Kauheesti tekisis mieli hankkia alesta kaikkea vauvalle,meillä on vaatteita vaille kaikki valmiina vauvalle.Tarkoituksella myin suurimman osan kuopuksen vaatteista,kun on niin ihana ostella alesta ja kirpparilta uusia =) 7.1 on niskapoimu-ultra ja jos sen jälkeen uskaltaisi jo jotain pientä ostaa.Viikot tuntuu menevän niin hitaasti...
Meiilä neuvolan täti sanoi että hiihto ois hyvä kuntoilumuoto raskaana olevalle,en ole 20-vuoteen ollut suksilla,enkä taida raskaana ollessa sitä aloittaa..menen lopullisesti rikki sen jälkeen :LOL:
 
Täällä kans tota huonoaoloa nyt ihan tarpeeks...no itepähän valitin oireettomuuttani :kieh: Nyt sitä sitte saa koko rahan edestä...tai no ylös asti ei oo missään raskaudessa tullut eikä vielä tässäkään, mutta jotenkin tuntuu, että tätä huonoaoloa on kyllä enemmän kuin muissa raskauksissa. Kun etenkin illat ja yöt tuntuu olevan niitä pahimpia eikä aamu.
Koko ajan pitäis jotain suuhun tunkee ja en oo viel kuitenkaan löytänyt sitä, mikä veis sen olon vähän pidemäks aikaa pois. Tuntuu, että kaikki jo on kohta testattu ja melkein mielitekojen mukaan sitte vaan mässään täällä. :p Juu ja paino ei nouse yhtään :ashamed:
Nytkin tässä subia odotellessa kun ukko tulee töistä :p :p :ashamed:

Meillä tuo vajaa kolme vuotias on nyt jättänyt päikkärit pois... just ku ite ois tosissaan kaivannut sitä päivän lepohetkee :/ :kieh: Ja ei kyllä leiki hetkeekään tai kato mittään ohjelmia, että sais ees sohvalla koomassa olla sillä aikaa kun tuo pienempi nukkuu. :xmas: No onneks ukolla alkaa loma, niin joskos sitä vuoropäivin sitte vaikka niitä päikkäreitä. :whistle:

Katjuska ja sintti 7+4 :heart:
 
äiti vm70 Ethän sä nyt sentään mua niin tyhmänä pidä, ethän :ashamed:
Ei mun päätä yhdet päikkärit sentään käännä. En todellakaan peru sitä asuntoa.
Tarkoitin vaan, että kyllä sitä huomasi miten paljon jaksaa enemmän, kun saa välillä levätä :)
Muutamana päivänä olin toosi väsynyt ja huimasikin (oliskohan väsymyksestä johtuvaa sitten ollut :( ) Jos sais edes parit-kolmet päikkärit nukuttua/ viikko, niin olisi ihanaa.
Sitäpaitsi tänään tuo ukko oli taas ihan oma itsensä ja nukku koko päivän..
(toisaalta ei tarvinnut katella, että pelaa)
Koko päivä oli tarkoitus siivoilla, mutta en pystynyt kun vähän kerrallaan, ku maha kovettu heti/ supisti jos pikkasen enemmän liikkui :ashamed:
Toisaalta mietin, että pitäisköhän sitten ruveta oikein kunnolla jynssäämään paikkoja, jos alkais vaikka jotain tapahtua ;)

Mä en ole hiihtänyt sitten peruskoulun :ashamed:
Ja hävettää ihan ettei olla lapsosten kanssa hiihdetty/ luisteltu.
Esikoinen kävi päiväkodin kanssa jäähallilla luistelemassa ja oli oppinut hirmu nopeasti luistelemaan. Eikä ollut edes hermostunut, kun oli aluksi kaatunut. :heart:

Mä en tälle tulevalle vauvalle ostanut vielä mitään :ashamed:
Mun äiti osti kirpputorilta 68cm toppahaalarin.
Pitäis ainakin uusi rintapumppu ostaa, kun vanha meni rikki..

:hug: Haleja kaikille! :hug: ja hyvää yötä :heart:

Ihanaa, masumatkaajakin innostui liikkumaan :heart:
 
Pakko heti purkaa, kun en saa unta :'(

Naapurit soittivat sitten poliisit, kun tuo rakas 3 1/2v uhmaikäinen sai taas järkyttävät "mä en tahdo"-raivarit :ashamed: Että niin paska äiti mä olen, ainakin naapureiden mielestä :(
No poliisit kävivät ovella, ja lähtivät. Eivät edes tarkistanut onko tolla lapsella kaikki hyvin. (jos ne naapurit vaikka epäilivät, että sitä lyön)
Kiva, juttu :headwall:
Huusi jo koko illan. Ja kaikkeni tein, että olisi rauhottunut :(
Tätä uhmaa ollut jo pidempää, nyt jonkin aikaa vähemmän tosin.
Meillä kävi neuvolastakin täti antamassa neuvoja, kun soitin ja pyysin. Tuolla pojalla on nyt jokin kriisi kun vauva on tulossa/ ollaan muuttamassa tms. :(
Okei, korotin vähän ääntä ja sanoin esim. etteivät naapurit halua herätä ja että pitää olla hiljaa, mutta että syy soittaa poliisit :headwall: Olisi tietty pitänyt olla hissukseen vaan.
Että tosi kivoja naapureita meillä. Mä olen niin onnellinen kun pääsen täältä pois :heart:
Taidan pitää oikein isot juhlat :D
 
Tiukun äiti :hug: :hug: Ihan ekaks, anteeks :ashamed: ei tarkoitukseni ollut loukata sua mitenkään, en mä sua tyhmänä pidä, en todellakaan vaan kuten itsekkin olet lukenut, kuullut niin miehethän on joskus niin sikoja et alkavat olee niin mielin kielin jne. kun tulossa isokin muutos ja naiset menee "halpaan" ja alkaa kuvittelemaan et sittenkin mies muuttunut et miksi sitä sittenkään eroamaan jne. Ja mä aattelin et tuo sun ukkos oisi kans alkanut sit samaan vedätykseen mut eipä sit onneks ;) Oliko tää nyt kirjoitettu paremmin :ashamed:
Toivottavasti naapureille tuli hyvä mieli kun sai soitettua poliisit ja toisaalta parempi et kävivät tarkistuttaa, tuskin tulevat enää toisten jos samaiset naapurit soittavat kun tietävät et pojalla vaan uhmis menossa :hug: Töitäänhän ne vaan tekee et pakkohan niiden oli tarkistaa tilanne jos joku soittaa. Älä siis ota tuosta mitään, mä oisin ainakin sillä fiiliksellä et hah, hah naapurit, siitäs saitte et eipä täällä lasta pahoinpidellä et mitä viitsittekään kuvitella! Kohta sä pääset niiden kyttäyksien alta pois, älä siis stressaa niistä!!!
Taidatte olla ainoa lapsiperhe siinä talossa niin siksikin sit suurennuslasin alla
:hug: Kovasti jaksuja sulle!!! :hug: :hug: :hug:
 

Yhteistyössä