Neljättä odottavat

Ajattelin tänne liittyä seuraan, mutta voi hyvänen aika. Siis millaisia äitejä Te oikein olette, kun tuollaisten idiottien kanssa niitä lapsia väännättä. Jos nyt oman elämänne haluatte pilata, niin ajatelkaa lapsia. Millaisen mallin antaa kaljaa kittaava isä saati tuo päivät nukkuva "isä". En kyllä edes kehtais tuollaisesta tyhmyydestä muille kertoa, mutta meitähän on moneksi. Menestystä vaan valitsemallanne tiellä. Miettikää nyt vielä kannattaako sitä ukkoa siinä roikottaa vai onko niin, että sieltä se laskujen maksaja tulee...tyypillistä naisten toimintaa...
 
Emmaliina 71 :hug: Voimia ja jaksuja :hug:
Helpottiko? Jos mulle kirjoitit, niin mun mies ei ainakaan mun laskuja maksa, taitaa olla toistepäin ;) Tai miten mä tota ukkoa "roikotan"? Olen varmaan 100 asuntohakemusta itselleni ja lapsille laittanut, mutten ole asuntoa saanut. Sekö se tekee musta niin paskan ihmisen? Just, niin..
Mutta sehän on tosi ihana että sä olet itse täydellinen :heart:
 
:wave:
nyt mä oikein otan ja kirjoitan.oon käyny päivittäin lukemas juttuja mut en oo saanu aikaan kirjoittaa mitään.ensiksi onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja :hug: sitä tarvitsevalle.

lauantaina olis sit tuplasynttärit.poika syntyi 29.11. ja tyttö 27.11.
tänä vuonna hyvin osui 28.11. lauantaille. ;)
suurin osa vieraista tuloo lauantaina,sunnuntaina yks perhe ja 6.12 toinen perhe.
oonki tänään leiponu kierteitä suolaisiks paloiks ja mokkapaloja ja bebe leivoksia makeaksi herkuks ja pumpulikakun ja suudelmakakun kuiva kakuks. :p täytekakun pohjan huomenna ja illalla koristelu.nallepuh on teema.ostettu tänään pöytäliinat,koristeet
seiniin,ilmapallot,kertakäyttö: lautaset,kupit.lusikat.pääsee helpolla tiskauksen suhteen. :whistle:

siivouksen suhteen meille tuloo ongelmia. :x
meillä ku on täs kerrostalos menos ikkuna remontti ja listat puuttuu sisäpuolelta.eihän se haittaa mut sais tavarat omiin paikkoihin ku remppa miehet kävis.
mulla alkaa oitis selkää ja alamahaa särkeen jos edes nostelen likaisia vaatteita tai leluja lattialta enemmän.ja mulla kun kolme km takana niin en todellakaan synttäri siivouksen takia haluu km.se riski on mulla suurempi ku on aikaisempia km.mä oon aika varma et jos mies ei kerkee huomenna 2 mennes (menee iltavuoroon) siivoomaan niin pelastava enkeli kyllä saapuu.:D

meillä olis sit muutto ennen jouluu. :D
sanottiin irti tää asunto ja ihanalle vuokraisännälle sopi et puolikuuta maksetaan ja avain jätetään 15.12.huomenna mennään allekirjoittamaan vuokrasopimus omakotitaloon ja saadaan samalla avain.ens viikolla viedään jo ylimääräistä varasto tavaraa sinne.
12.12 tai 13.12. sitten kaikki loput tavarat kerralla ja 14.12. ja 15.12. siivotaan katosta lattiaan tämä asunto.

syy miks tästä lähetään..
yläkerran ukko valittaa joka narahduksesta ja hänen mielestään meidän elämän tyyli ei ole normaalia kun päivisin kuuluu ääntä.luulis et oman tyttären hyväksi käyttäjä tajuais pitää suunsa kiinni.pahinpitelee vaimoansa ja on ollu törnävällä hoidos ja kehtas palata "rikospaikalle"me ei oltais tähän ees muutettu jos olisin tienny et yläkerras asuu raiskaaja!
no mut me nostetaan kytkintä niin pääsee nauttimaan tästä raskaudesta eikä tartte pelätä lasten turvallisuuden puolesta.

tiukun äiti:
kyselit talvi ja kesävauvan vaatteista.esikoinen on kesävauva,keskimmäiset talvivauvoja ja tästä nasusta tuloo kesävauva.
sunhan vaavi syntyy tammikuus.mä pidin sitä äippälaatikosta tullutta toppapukua ekan ja tokan talven.vieläkin nuorimmaiselle menis sama toppapuku.olihan se suuri ekan talven ku vauva oli alle 6kk.tietty jos löytää ja raaskii ostaa pienemmän.onkos sun lapset kesälapsia?

kyselit myös lapsen uhmasta.
meillä siis 2v,4v ja 7v.eniten saa takuta 4v kanssa.hyvänä kakkosena tuloo 7v.
niiden pitääs antaa tehä ite jos haluaa.meillä auttanu se kun tyttö raivoo ja lattialla kiemurtelee ja potkii niin mä nousen ja kävelen siitä tilanteesta pois.meen toiseen huoneeseen niin ei kauankaan ku tyttö tuloo peräs ja kiukku on unohtunu.
selitän kyllä tytölle suoraan ku on rauhoittunu ettei äiti jaksa kuunnella kiukkuilua (jos se kiukku on turha).sitten tyttö saa kertoa miks kiukutti.samanlailla toimin 7v kanssa.
2v kanssa ei oikein samanlailla pysty toimimaan koska pikku herra ei puhu eikä pukahda ja sen kiukun puuskan pystyy hämäämään kun sen huomion siirtää toiseen asiaan.vaikka sanoa et hei,meneeköhän pihalla traktori/lintu tms.

tänään käyty kouluskin vanhempain vartis.opettaja kehui poikaa ja uskoo et jätkä oppii lukemaan ja kirjoittamaan ekojen joukos.ja laskutehtävätkin sujuu.ainut mikä kaipaa hiomista on kärsivällisyys/keskittyminen.maltti olis valttia.

ON:1.12. olis np ultra.pahoinvointi/häjyolot on antanu periksi.tietty jos ei syö puoleen päivään niin toki silloin alkaa häjyttämään.
väsy on hieman sitkeempää laatuu. pitääs kai alkaa pihalla enemmän olemaan niin ehkä väsykin unohtuis ulos.ehkä sit omakotitalon pihas tykkää häärätä erilailla ku kerrostalon takapihalla ku ikkunoista kyyläillään.

mut ny nukkumaan jotta huomenna pääsis ylös ennen 10.huomenna on tiedos piiiiiitkä päivä |O

vielä sellainen et toivottavasti ette loukkaantunu uhma vinkeistä.en tokikaan tarkoita et mun teko tapa olis ainut oikee tai et varmasti toimii joka perhees.nämä on tälläisiä mun havaintoja millä oma elämä pystytään pitämään tasaisena.
:wave:
 
Emmaliina 71 Toivoisin että lukisit viestit paremmin etkä vetäisi vääriä johtopäätöksiä! Kirjoitit; Millaisen mallin antaa kaljaa kittaava isä Mun mies käy päivät töissä, kirjoitukseni ei tarkoittanut et on alkoholisti, jos olen sattunut asiasta kirjoittaan niin kyse oli viikonloppulauantaista eikä muusta!!!!!! Kyse ei ole joka viikonloppuisesta jne. Onko sinun miehesi niin pyhä ettei kaljaan koske? Olet tainnut saada oikein täydellisen miehen siis itsellesi joka viettää kaiken vapaa-aikansa touhuten lasten kanssa ja omaa aikaa ei taida olla!!! Toivottavasti itse sait hyvän mielen omasta kirjoittamisesta!
 
Tervetuloa visitor nro39 :wave: Onnittelut ja lähettelen vauvaliimaa ja tarrasukkia masumatkaajalle et pysyy loppuun asti mukana :heart: :hug: Koko sydämmestäni toivon että kaikki menee nyt hyvin ;)

mamma hienoa että pääsette muuttamaan ;) Ymmärtäisin et jos jatkuvasti kuuluisi öisin ääniä teiltä et häiritsee yläkerran miestä mut päiväsaikaan :eek: sehän on ihan normaalia, ei ymmärrä :ashamed:

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"24+6 :heart:
 
on kotona vaikeuksia miehen kanssa tai muuten,niin on hyvä että on joku paikka mihin niitä purkaa..oloa ei varmasti helpota kenenkään haukkuminen..itsekkin keran eronneena tiedän ettei asiat ole aina niin helppoja että ukko vaan pihalle ja elämä jatkuu =)
Voimia kaikille vaikeuksiin :hug:
Minusta taas tuntuu että joku naapureista tekee kohat lastensuojeluilmoituksen kun tuo meidänkin uhmis järjestää niin hirveitä huutokohtauksia..mutta minä en periksi anna :LOL:
Yleensä meillä on pahinta lähtö johonkin..ensin saa tapella ja taistella että saa pojan ulos ja sitten sama kun saa pojan sisään..ja selkään sattuu kun rahaa 15kg velttoa säkkiä..pelottaa mitä tämä on ison mahan kanssa :LOL:
 
Heippatirallaa vaan kaikille! :D
Pakkasin just vauvan laukun ja kasailin jo omiakin tarvikkeita.. Vauva on laskeutunut jo tosi alas, ja painaa ikävästi. Tosin viikkoja vasta 31... Miten muilla asettuneet jo alaspäin? Kun en aikasemmista muista muuta kuin olivat tosi pitkään poikittain..
 
Moips!

mamma84 Synttärionnittelut lapsosille! :flower: :heart:
Ja onnittelut uudesta kodista :)
Mulla siis lapset syntyneet maalis-, touko-, ja kesäkuussa :)
Kiitos vinkeistä. Mä en ainakaan loukkaantunut. Otan mielelläni kaikki vinkit vastaan ;)
Tuo ei vaan nyt ole näissä "hyper-uhma-raivareissa" auttanut :ashamed:
Siis ne on ihan erilaisia kun ennen, ja ne jutut, mitä silloin autto, ei auta enään :ashamed:
Toivottavasti poika nyt vähän rauhoittu. Tänään kun oli niin hyvä päivä :)
(ei siis yhtään ravaria)
Hieno juttu, että teidän poika on reipas/ taitava oppimaan :)
Varmaan tosi kannustavaa ja mukavaa kuulla tuollaista positiivista palautetta.
Tuota minunkin esikoista on kovasti "kehuttu" (on tosin vasta esikoulussa) vaikka mua on vähän pelottanut, että miten pärjää, kun on erityislapsi.

visitor nro 39 Tervetuloa mukaan :flower:
Ja pikkuiselle paljon vauvaliimaa :heart:

hipsu79 Mä pelkään naapureita ihan hirveesti :ashamed:
Siis että tekevät musta lastensuojeluilmoituksen, ja just tuosta pojan uhmasta :ashamed:
Ja myös esikoisen.
Juu, ei ole helppoa rauhotella rimpuilevaa uhmaikäistä, vielä isonmahan kanssa. Potkii välillä toosi ikävästi mahaankin.. Enkä saa kunnolla "otetta" pojasta yms.
Eli paljon :hug: jaksuja sinulle :hug: :D

Ristiinkulkija Mä en ole edes vauvanvaatteita/ tavaroita etsinyt/ laittanut valmiiksi/ ostanut :ashamed: Pitäisköhän pikkuhiljaa laittaa :D
Kun olen kokoajan ajatellut, että on niin pitkä aika jäljellä..
Ja tänään siis alkoi äippäloma :D
Mulla ei ole vielä laskeutunut (tai ei ole ainakaan kukaan sanonut) parilla neuvolkerralla (ainakin) on masuasukki ollut pääalaspäin, eli ainakin rv.31 alkaen. Mulla on sellainen muistikuva että mun lapsukaiset ovat melko aikaisin "kääntyneet alaspäin".

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 34+2 :heart:
 
Huomenta!

Ihana kuulla Ristiinkulkijastakin ;) Mä varmaan pakkaan kuten muutenkin kaikki aina niin viimetingassa ja nytkin kuvittelen et meidän pallero menee ainakin sen 8pv yli kuten nämä 2 muutakin, esikko on ollut ainoa poikkeus 2pv yli LA.n ;)

Meillä kans tuntuu uhmis jatkuvan nyt jokapäiväiseksi :ashamed: Enää ei riitä et vedetään hepuli jostain silloin tällöin vaan nyt pitää olla erimieltä joka päivä tai jos ei osaa sanoo niin mennään vaan ja kiukutaan, raivotaan mut onneks ei kestää kauaa et menee alle puolestunnis ohi :)

Eilen olin pikkuneidin kanssa 4H.n 80vuotis-tapahtumassa niin yksi ohjajista onnitteli et "Onneks olkoon, teille on tulossa Jouluvauva " Kyllä sitä nolotti kun sanoin et maaliskuun puolesvälis LA :D Toinen totesi et joko sä alotat lomailun eli kuvitteli myös et mulla LA ihan just et taidan mä olla aikasta valas jo =) Mitäs tää on sit maaliskuussa :ashamed: Tottahan se on et olen paljon isompi jo nyt mitä pikkuneidistä eli masukokoni johtaa harhaan ;)

Meillä taas tänäänkin ohjelmaa iltapäivästä-iltaan kun ensin mennään kummityttömme syntymäpäiville, sit joulukadunavajaisiin mut sitä ennen houkuttais mennä kirkkoon kuuntelee ja laulaa niitä lasten kauneimpia joululauluja ;) et katsotaan mitä ehditään kun nuo synntärit on eri paikkakunnalla et ajomatkaa lähes tunti/suunta ;)

Mut nyt heräs pikkuneiti ja huutelee et "äiskä tuu" mistä taas tuonkin kuullut et "äiskä" :D
Palailllaan, jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"25+1 :heart:
 
Moips!


äiti vm70 Mulle kävi viimeeksi niin, etten ehtinyt pakata ennen kun jouduin sairaalaan :ashamed:
Siis ottivat osastolle raskausmyrkytyksen takia lauantaina, ja sunnuntaina sitten käynnistivät. Mies taisi tuoda sairaalaan sitten kassin myöhemmin :)
Nyt kannattaa varmaan pakata ajoissa :) Ainakin, jos raskausmyrkytyksen oireita tulee.

Huomenna pitäis mennä allekirjoittamaan vuokrasopimus. Kai voin täälläkin siitä kirjoittaa, kun mieskin sai vahingossa sen selville :ashamed:
Jos hyvin käy muutetaan lapsosten kanssa 1.1.2010.
Sinä Emmaliina 71 , oletkos joku noita tms. kun heti tuota sun kirjoitusta seuraavana päivänä tuli ilmoitus asunnosta :D Kiitos :wave:

Hyviä vointeja kaikille! :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 34+3 :heart:
 
tiukun äiti ihan mahtavaa, että saatte oman kodin :heart: .
Tosiaan aloittelin pakkailun, kun supistaa kovin herkästi ja olo nytkin jo tukala. Ollaan yritelty huonejärjestystä muuttaa ja epäilen etten kykene huomenna kävelemään.. ( alaselkä... ) :eek:
Epäilyttävästi myös verenpaine pikkuhiljaa hiipinyt ylemmäs, pitää varautua et jos tulee kiire lähteä. Voi kun mentäis ensi vuoden puolelle kuitenkin.
:hug: Ootte rakkaita :heart:
 
Ristiinkulkija :hug: Toivottavasti supistelut loppuisivat ja olosi parantuisi :hug:
Ja että vauva pysyisi vielä tarpeeksi masussa :hug: Jaksuja :)

Siis minunkin pitäis ainakin vaatteet vauvalle etsiä ja vaipat. (=harsot) Ja taitella ne valmiiksi. Ajattelin että neuloisin yhdet uudet villapöksyt.. Pitkälahkeiset kun on talvi. Ja ostaa muutamat harsot lisää.
Kun ei sitä tiedä, jos raskausmyrkytys iskee milloin vaan. Tosin eihän se 100% varmaa ole, että nyt tulee, vaikka 2 edellisessä raskaudessa ollut, eihän?
Kun on jo pari neuvolatätiä jo "pelotellut" sillä.

Hyviä öitä kaikille! :heart:
 
Huomenta!

Ristiinkulkijalle tsemppiä, toivottavasti saat lepäillä ja supparit helpottaa :hug:

Tiukun äiti Onnea mukaan, toivottavasti kämppä olisi hyvä ja teille sopiva. Toivottavasti mies alkaa miettimään asiaa mihin on joutumassa kun et kohta ole passaamassa jne. kyllä sä pärjäät, apuja on aina saatavilla :hug:

Nyt saatava pikkuneiti hereille, ollaan kohta lähdössä uimaan ja heitetään isot likat kouluun ;)
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 25+2 :heart:
 

Pakko hehkuttaa, Anteeks :ashamed: oltiin aamulla jälleen pikkuneidin kanssa uimassa ja tänään se jo ui ilman että pidin sormista kiinni niillä rannekellukkeilla siinä lasten altaassa :D Perjantaina vielä sai hepulin ja alko huutaa heti jos päästi irti! Mä oon niin ylpee mun pikkuneidistä, ikää siis 2v2kk!!! Ollaan siis alotettu 3kk iässä ihan itteksemme kun emme aikanaan mahtuneet vauvauintiryhmään ;)

Huomenna siis neuvola ja silloin sit lisää kuulumisia ;)
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 25+2 :heart:
 
Moips!

Nyt on sitten vuokrasopimus allekirjoitettu.
Pitäis soitella vaikka minne ja hoidella asioita..
En ole vieläkään käynnyt asuntoa kasomassa, mutta tiedän suunnilleen millainen on 3h+k 75 neliöä. Ajattelin soittaa nykyiselle asukkaalle, jos pääsisin tässä joku päivä asuntoa katsomaan :)

äiti vm70 Tosi taitava pikkuneiti sinulla :heart: Hieno juttu :)
Pitäisi itsekin käydä lapsosten kanssa uimassa. Uimahalli vaan on muka liian pitkällä :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille! :flower: :heart:
 
Neuvolakuulumiset; Pissassa protskut plussalla eli aamulla näyte läbraan, paineet 141/85, paino noussut 900g/vko :ashamed: eli nyt siis tullut jo 10kg :eek: :'( Lääkärikin totes et painoa tullut tosi reilusti jo nyt :ashamed: Sf mitta tasottunut, nyt 25cm, mut silti siel yläkäyrällä mennään. Huomiselle varattiin aika sit sokerirasitukseen et täytyy nyt toivoo et siinä edes kaikki arvot ok :ashamed: Masentaa, itkettää :ashamed: :'( :'(

Jaksuja teille kaikille!
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 25+3 :heart:
 
äiti vm70 :hug: Älä sitä painoa murehdi...kyllä ne kilot sitten synnytyksen jälkeen lähtevät!!! Nauti nyt vaan odotuksestasi :heart: Ja toivotaan että labrassa olisi kaikki kunnosssa!!!
Tiukun äiti Mahtavaa että vihdoinkin olette asunnon saaneet ja tsemppiä muutopuuhiin :heart:
Ristiinkulkija Koitas nyt pitää jalat ristissä tammikuun puolelle!!! Onhan noita viikkoja sentään jo kuitenkin noin mukavasti,mutta muutama lisää vielä niin olis vauvakin valmiimpi.
Emmaliina 71 :hug: ei sullakaan kaikki ihan hyvin ole...vaivauduit kuitenkin ihan kirjautua tuollaisen asian takia,jotta saisit toisten mieliä pahoittaa...helpottiko???
(.) ei kuulu mitään ihmeellistä...tosin vanha iskiasvaiva näköjään ei meinaa tässäkään raskaudessa tehdä poikkeusta ja kovaa vauhtia on alkanut tekemään kiusaa :(
muuten vointi on ollut yllättävän hyvä! Vauvan vaatteet sain jo pestyä ja viikattua,mutta mitään muita tarvikkeita yms en ole edes miettinyt...ehtiihän tuota vielä :)
Ihanaa kohta on jo joulu :heart:
:wave: -mami09 ja "rinsessa"31+4-
 
Hei vain!

Vielä tällä puolen olen juttujanne käynyt lukemassa vaikka vauva on jo maailmassa. Melkein päivitäin käyn lukemassa teidän kuulumisianne, varsinkin teidän Tiukun äiti ja Äiti vm70, olette niin tuttuja jo kuukausien ajalta sieltä vauvakuumeilun puolelta et haluan seurata mitä teille kuuluu. Ehkä osaan sitte poistua täältä kunhan teilläkin on omat nyytit sylissä =) :heart:

Tiukun äiti Mukava kuulla että asunto löytyi sinulle ja lapsille, jospa miehesi nyt ymmärtäisi alkaa sinua arvostamaan ja mitä menettää jos tilanne ei muutu!! Oikein hyvää loppu odotusta sinulle. Enää ei niin hurjasti olisikaan viikkoja jäljellä =) Joko jännittää tuleva?

Äiti Vm70 Älä suotta murehdi niistä kiloista, kyllä ne ajallaan sitten lähtee!! Itsekin sain kaiken kaikkiaan hurjat 21 kiloa, puolet niistä nyt lähtenyt, pikku hiljaa olisi tarkoitus pois ne karistaa.

Meillä suunnitellaan kovasti jo ristiäisiä. olisi nyt tulevana viikonloppuna.. Arki on sujunu tosi hienosti neljän lapsen kanssa. Vauva on tosi kiltti, nukkuu ja syö, ei turhia kiukuttele. On kyllä aivan ihanaa hoidella taas vauvaa, niin on kovin rakas pieni mies :heart: Isommat sisarukset on ottanut uuden tulokkaan tosi hienosti vastaan, eivät ole olleet yhtään mustasukkaisia yms. Kovasti haluavat olla apuna vauvan hoidossa =)

Kaikille hyvää odotus aikaa!!


Säde ja poitsu 4vkoa
 
ensimmäsistä neuvolaan,siihen on vielä pari viikkoa ja silloin tehdään ultra..sitä odotan että varmistusis onko tuolla masussa todella joku ja oikeassa paikassa =) Miten aika voi kulua näin hitaasti..Mulla on joka kerta painoa tullut vaan enenmän ja enenmän :ashamed:
Ekasta 5kg,tokasta 10kg ja kolmosesta 16kg..nyt yritän vähän pitää kuria syömisen suhteen,jos vaikka ottas tuon 10kg painon tavoitteeksi :ashamed: Kolmosen jälkeen en meinannut saada painoa pois millään..Mutta nytkin ei mikään kunnon ruoka tai terveellinen meinaa mennä alas..pizzaa,kebabia,hampurilaisia voisin vetää koko ajan :LOL:
 
hipsu aika menee nopeesti vaikka susta nyt tuntuukin et neuvola vasta 2vkon päästä ja se mikä ihanaa niin sulla on jo silloin eka ultra :heart: Täällä kun saa odottaa sinne 12vkoon ennenkuin pääsee ekan kerran :ashamed:
Säde :hug: kiitos! Ihanaa että käyt meitä "vanhoja" täällä moikkaamassa :hug: Ihana myös lukea teidän vauva-arjesta :heart:
mami kiitos :hug: ! tiedänhän et kilot kyllä lähtee pikkuhiljaa synnytyksen jälkeen ja varsinkin imettäessä, lähtihän mulla pikkuneidinkin imetyksen aikana sit ns. lähtöpainosta vielä 5kg mutta aloin miettii et jos tätä menoo tulee 1kg/vko niin ehdin sit vielä lihomaan 15kg eli painoo tulisi 25kg :ashamed: mitä en oikeesti toivo :ashamed: Mulla yleensä tullut 13-16kg ja tosiaan -07 näillä viikoilla vasta tullut sen 5kg ja nyt siis jo 10kg :ashamed:

Terkka soitti siitä seuraavasta ajasta tänään ja samalla sainkin sit jo sokeritulokset sekä pissatuloksen jonka jo tiesinkin et puhdas oli ollut kun aloin kyselee sitä siinä labrassa kun viimestä kertaa otti verta et valmistuuko huomiseks niin totes ettei saisi sanoo mut kertoi kuitenkin et pikatulos nega eli puhdas =) Sokeritkin ihanteelliset, paasto oli 3,8 tjt. 1h arvo alle 6 oliko 5,6 tjt. ja 2h 6,8 kun sen rajahan on kuulemma 10 =) Eli painoni nousu ei johdu sokereista eli vaan liikkumattomuudesta ja syömisestä :ashamed: Ens perjantaina jälleen neuvola kun tuo verenpaine oli kohollaan mut uskon et johtui siitä kun olin juuri käynyt vaa'alla ja mulla jotenkin hitsas mieles kiinni toi painonnousu :ashamed:
Kävin mä sit rattaiden ja koiran kanssa lenkillä ja hyvältä tuntui, lisäks aattelin et alan pitää ruokapäiväkirjaa niin tuleepahan tarkkailtua tuota syömistä paremmin, ainakin nyt ensviikon neuvolaan asti et sit taas näkee et auttaako painonnousuun vaiko ei.
 
Moips!

mami09 :hug:

säde Kiva kun ehdit kirjoitella kuulumisia tänne :)
Ja hienoa, että isommat lapset ovat vauvasta tykänneet ja tahtoneet auttaa :)
Olenkin välillä miettnyt, mitä teille kuuluu.
Onko teillä jo nimi mietitty pojalle? (ei siis tarvitse kertoa, meillä vaan on aina kestänyt tosi pitkään keksiä lapsille nimi :ashamed: )
Mä en osaa vielä synnytystä jännittää :D Siihen on niin pitkä aika vielä..
Se vaan pelottaa, jos joudun yksin synnyttämään ja että mihin saan lapsoset siksi aikaa..
Samoin muutto jännittää.

äiti vm70 :hug: Ei tuo 10kg nyt niin paljoa ole :hug: Mulla 2 ensimmäisessä raskaudessa tuli yhteensä 20kg :ashamed: Kolmannessa vähän yli 10kg. Nyt on tullut vähän alle 10kg..
Hieno juttu, ettei ainakaan sokereissa mitään ollut :)
Mullahan oli tuo paastoarvo nyt toisessa 5,3 tai 5,4 en muista :ashamed:
Ja olisi pitänyt mennä jo 2 viikkoa sitten uudelleen se mittauttamaan, mutten ole ehtinyt :ashamed:
Eli siinä rajalla. Sama oli viimee raskauden aikana.
Onko sulla turvotusta?
Toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:

Omaa napaa.. Tänään oli neuvola. Painoa tullut 400g/ viikko, verenpaine oli 126/79 ihmeen hyvä siis vielä (mulle) sf-mitta 34 ja vauvan syke 140. En oikein ymmärtänyt kun täti selitti että onko vauva nyt osittain laskeutunut tai kiinnittynyt tms.. :ashamed:
Proteiinit olivat kuulemma "ei ihan plussalla, mutta silti vähän tai jotain sellaista.." oliskos +0,5 sitten ;) Tuossa kortissa lukee +/-..
18.12 on seuraava aika ja 22.12 sitten lääkäri. Silloin on rv.37+5 (jos oikein laskin) eli melko myöhään..

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 34+6 :heart:
 
Pääsiskös mukaan :D Yöllä varmistelin haamuviivoja jotka sain keskiviikkona ja tulihan siihen testiin kolmessa minuutissa ihan näkyvä viiva. :heart:

Ennestään on lapsukaisia seuraavasti tyttö 02/00, poika 02/07, poika 09/08 ja LA ois 14.8

Jotenkin ihan epäuskoinen olo :xmas:
 
Heippa!

Tervetuloa Katjuska ja Onnittelut plussasta :flower: :heart: Mä olen käynytkin suht päivittäin pinossanne kurkkimassa et mikä tilanne ;)

Tiukun äiti
miten sun muut arvot sit sokereissa kun eihän tuo paasto paljoakaan ole yli kun 5 on se raja? Mä itse vedin vielä edellisenä päivänä makeeta kakkua, suklaata useamman palan jne. et olisi voinut kyllä olla korkeampikin mut hyvä näin ;)
Mulla ei ole turvotusta ja eilen tuossa puistossa puhuin kun meillä täs sellanen pikkupuisto minkä perhepäivähoitaja väkästänyt yhteistyössä muiden kanssa niin sanoivat etteivät edes huomaa mulla missään sitä et painoni olisi muka noussut 10kg et masu on ainoa et näkee et olen raskaana ;)

Mä näin viimeyönä niin hölmöö unta kuin vain voi; sain pojan leikkauksella kun muka niin iso etten olisi sitä pystynyt synnyttää normisti. Sit jostain syystä näinkin sen vasta parin päivän päästä ja eihän se enää huolinut kunnolla tissiä eikä osannut imee kun oli pullosta ruokittu. Sit mä siinä tohinassa hukkasinkin sen vauvan kun tuo pikkuneiti nukku siinä samaisessa sairaalasängyssä peiton alla ja juuri kun alko tuntuu et paniikki iskee niin mies onneks tönäs mua ja kysy et pitikö sun aamusta mennä johonkin et heräsin siihen..... itse siis oli nousemassa vasta normia myöhemmin kun oli hammaslääkäri ja me taas normia aikaisemmin piti olla liikenteessä kun oli uimala-aamu ;)
Mut nyt tämä mamma taitaa mennä kotiaskareihin et ehdin jotain edes tehdä kun esikko pääsee jo klo 12 koulusta ja lupasin et käydään kaupassa ym. kun tekee sit itsenäisyysmenuun meille niin siihen tarvikkeet :p

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 25+6 :heart:
 

Yhteistyössä