Neljättä odottavat

Kiitos kaikille myötäelämisestä. :heart: Ootte ihania!!
On täällä jo parempi fiilis.kesti tuo mun ahistus sen pari kolme päivää mutta loma lapsista teki terää.Saatiin isännän kanssa olla kaksistaan lauantai aamupäivästä tuohon tän päivän iltapäivään.Oli ihanaa.Eilen ajeltiin kahtomaan yhtä autoa..mutta se ei ollutkaan niin hyvä miltä netti ilmo anto kuvan.Aika rupunen ja remonttia eessä,niin veikattiin ukkelin kanssa.
Ihanan talvinen keli..ja talviset maisemat. Mahtavan näköstä ku puut oikee notku lumesta...ja joka puolella oli nii kauniin valkoista ja aurinko paistoi.Ihan vähin äänin ajeltiin...liikoja höpöttelemättä.Nautittiin hiljasuudesta ja maisemista.Käytiinhä me sitte seisovasta pöydästä syömässä..oli erikoisen makusta mutta hyvää lohta ja tavan keittettyä pottua.Nam! Käytiin kaupassa ja tultiin kotiin saunan lämmitykseen...
Saunottiin täydessä rauhassa ihan kahestaan...(me nautitaan aina saunomisesta kauheesti!!)Ajan kanssa.Saunan jälkeen katottiin lähekkäin telkkua ilta ja mentiin sitten ihan normaaliin aikaan nukkumaan.Nukuttiin molemmat niiiiiin ihanasti koko yö..ilman turhia heräilyjä.Mäkin aamu puol 10 asti..ja isäntä harvinaisesti nukkui puol 9 asti...normaalisti on pystyssä iha viimestää kasilta.Sitten tänä aamuna saatiin nauttia sunnuntaiaamupäivästä ihan rauhassa...iltapäivällä sit haettiin muksut kotiin.
Oli niin mukava pitkästä aikaa olla ihna rennosti rauhassa ukkelin kanssa.Löytyi lisää rakkautta taas kun oli aikaa huomata toinen ilman häiriöitä. :)Oli ihana loma...Kiitos siitä anopille ja hänen ukkelilleen. :heart: :heart: :heart:
Nyt ois taas uus viikko eessä...arki...koulu ja isännällä työt.Tuleva viikko ja sitten seuraavan vkon keskiviikkona ois se uusi painoarvio...huh...minkäköhänlaisen ressin mä kerään itelleni niille edeltäville päiville... :/ Tiiän sen...et se ressi o paha..sitte pari päivää enne...ja ku taas tulee tuomio et "eemeli" kasvaa vaan..ni hoh...samat fiilikset sitä o kai käytävä taas läpi...toivotavasti ei noi pahana... :ashamed: ku viimeks.
Tuntu nii pahalta kaik ponnistelut mitä noije syömisien kanssa on tehnyt...että tuli niiiiin huono olo ja ahistus että...Ja sitten se pelko synnytystavasta. :ashamed:
Anteeks... :ashamed:

Huh...no nyt on ihan ok fiilikset.Eteen päi se ois kai mentävä...loppuun asti ja pienen elämän alkuun jne jne...siin sitä oiski. ;)
Mä tosiaan toivon että jos tää kaveri nyt kasvaa liikaa ...että saisin sen synnyttää sitten sillain että se onnistusi vielä alateitse...todellakin. :/

MAha kasvaa ja painaa pahasti jo kylkiluihin...kipeänä meinaavat olla ku tää möllikkä jytkää nii rajusti sinne välillä.Oksettaaki...yök.Ja puristaa ylämahasta kovin välillä.Kyljet paukkuu...nahka kirellä. :snotty: Mut kai tää tästä...nii eikä tässä paljoo lenkkeillä ainakaa sillee et yksinäni lähen tonne mehtäteille samoilemaan...alamahassa iskee ne tutut polttelut...kivistykset...että meinaa ihan puutua...jalat lähteä alta.Nooh...Mä en sit hurjasti lenkkeile.Käytiin tosissaa ukkelin ja koiran kanssa vielä pienellä köpöttelyllä saunan lämpiämistä odotellessa sillon la....kuun valossa tepasteltiin keskellä mehtää täällä korvessa joku kilometri yhteesä...mahaa kivisti aikalailla jo tuollaki matkalla.Hm hM...ois nii mukava käydä koiran kanssa lenkillä,mut ei viihti repiä ihteesä kipeeks. :snotty:

Mitäs vielä??
Uus viikko siis ja uujet kujeet eessä...
Mä taidan rueta harkihtee iltapalan syöntiä...nälkä ois... :)

Palataan mammat...vauvautuneille vauvan tuoksua...ja ihanaa vauuva arkea. =)
Voikaahan kaikki hyvin..ja pysykää terveenä. :heart: :heart:

Terkuin Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa 30+6
 
Daizz tänne saa ja pitääkin purkaa kaikki tuntemukset eikä kerätä niitä sisäänsä :hug: Ihan kateellisena luen :ashamed: anteeks et sulla noin ihana anoppi että ottaa kaikki lapsukaiset ;) Todella hyvä että olette saaneet viettää myös sitä laatuaikaakin kahdestaan kun kohtahan vauveli syntyy niin se sit siitä ;)
Meillä ei ole koskaan anoppi tai äitini ottanut tyttöjä yökylään, vähän isompina ovat olleet siskollani tai sit keskimmäisen kummitädillä ;)
Pikkuneitini ei ole vielä kertaakaan ollut yökylässä, ei kyllä tarvettakaan ole ollut ja kyllähän isot likat pystyisi olemaan täysin pikkuneidin kanssa jos haluttaisiin päästä jonnekkin miehen kanssa mutta eipä olla nyt sit osattu edes kaivata minnekkään ;)

Tiukun äiti missäs vaiheessa muuttosi ja miten vauvelin kanssa mennyt?


Meillä jyllää vatsatauti :ashamed: Itselläni koko viimeyön särki maha eikä tiennyt missä asennossa nukkuisi, tai eihän siitä nukkumisesta oikein mitään tullutkaan, nyttenkin mahaan koskee ja vatsa hiukan löysä, pikkainen kyllä liikkuu vilkkaasti vaik nyt sitä kyllä toivoisi että nukkuisi eikä yhtään mylläisi näin kovaa :ashamed: Esikoinen ilmoitti joskus 4 aikaan että kaikki tulee ylös, aamulla herätin keskimmäisen joka myös sano et kiertää, vatsa löysä ettei myöskään kykene kouluun :ashamed: Pikkuneitimme oli la-su välisenä yönä kun kuvittelin että kun lauantaina leivoin pullaa et neiti söi liikaa niitä et sen takia yöllä sit pari kertaa ökäs ja aamulla oli täysin kunnossa. Toivonkin että nuo meidän teinitkin nyt paranisivat tänpäivän aikana kun tää on niin sovittamista kun yhtä vessaa jakaa 3 suht samaan aikaan tarvitsevat niin on välillä ihmettelemistä :ashamed:
Mies nyt on ainoa joka ei vielä aamulla ainakaan valitellut vatsaansa et katsotaan nyt, ihme jos säästyy.....

Huomenna olisi neuvola, toivottavasti pääsen sinne ettei tarvitsisi perua kun nimenomaan aika varta vasten et terkan pitäis uudestaan kokeilla et kuinka päin tämä vauveli tuol masussa nyt on et pitääkö seuraavalla viikolla mennä äippäpolille ultraan tarkistukseen ;)

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 33+3 :heart:

 
on miehen aknssa kahden keskeinen aika tärkeää.Uusperheen positiivinen puoli on se että kun nuo 2 isompaa ovat oman isän luona,on järjestetty usein kuopuskin hoitoon ja oltu kaksin =) Äitini on hoitanut kaikkia 3 yhtä-aikaakin.Kerran eronneena parisuhde on aika tärkeällä sijalla elämässä,kaikki muukin hoituu kun parisuhde on kunnossa =)
Vatsataudit on kyllä inhottavia,meillä on 2 vessaa,mutta vaan 1 sanko,niitä pitäs ostaa lisää kun kohta 6 henkee oksentaa yhtä-aikaa niin ei paljon naurata :ashamed:
Kuopus täyttää huhtikuussa 3-vuotta ei ole vielä koskaan saanut vatsatautia vaikka muu perhe oksentanut rajustikkin..pojalla on rotarokote,joten en tiiä onko se suojannut =)
Mutta välillä tuntuu että aina on jollain joku virus menossa :'(
hipsu kera möykyn 14+2
 
Ääh..tää on kipeenä täällä :snotty: Voi että kun sais nyt vaan levätä, mutta pitää vaan jaksaa. Se on tätä kotiäidin elämää, että sairaanakin vaan pitää jaksaa.
Kotiäiditki vois jostain saada aina hoitajan, kun on kipeenä, että sais olla niin kuin sairaslomalla. :D :xmas:
Laskee täällä minuutteja koska ukko kotiutuu, että ees vähän helpottaa. :whistle:
Nii ja sekään ei viel riitä, että ite on kipee, vaan pojilla kans räkä valuu ja ne on sit niin herttasia kun ei niidenkään olo mikkään ruusuinen oo. :kieh:

Mulla ois ollut huomenna lääkärineuvola, mutta jää nyt sit väliin ja siirty ens kuun puolelle. Maanantain ultraa siis odotellessa.

Meillä tota kahdenkeskistä aikaa on tosi vähän, kun ei vaan oo oikeen paikkoja minne lapset sais. Ja jotenkin en kehtaa keltään kysyä kauheen usein. :ashamed: Juu mut kyllä sitä kaipais kovasti ja pitäis oppii järjestämään. :)

Katjuska ja sintti 11+3 :heart:
 
äiti vm70 Juu ihana tuo anoppi on.Hoitaa kyllä kai mun tietojen mukaan ihan mielellään noita aina joskus.Noita mun edellisestä suhteesta olevia lapsiakin.Ne kun ei isänsä eikä sen puolen suvun kanssa ole missään tekemisissä.
Nämä mun kaks vanhinta lasta pitävät tätä nykystä miestäni..joka on sitten ihan aviomies...isänään.Isiksi tai iskäksi ihan kutsuvat...ku ukkeli antoi niille siihen heti luvan sillon kun tavattiin että häntä saa sanoa isiksi jos haluaa.Anoppi ja appi on ollu noille mummo ja pappa...ja ovatkin ainoat..omat vanhempani kun ovat kuolleet,molemmat. :'(
Mä pidän laatuaikaa tärkeänä...niin kun hipsu79 Kin sanoi...että näin uusperheenä pidän sitä kahen keskeistä aikaa tosi tärkeänä...Tosi tosi tärkeänä.Me nautitaan toistemme seurasta niin...meillä on hirveen mukavaa melkein aina..vaikka lapset oiskin läsnä.Mutta kahenkeskeisestä ajasta mä oon ollu tarkka että ollaan lähekkäin ja annetaan aikaa toiselle.Jakamatonta huomioo.Noh telkun kanssa joo usein ku lähekkäin töllöä kahtotaan,useinkin.
Meillä o pikkuneiti tuo 1v ollut muutaman kerran yökylässä.Mummon luona ne kerrat.Oon yrittänyt sitä jättää hoitoon muillekkin..kun meinaa olla "vähän" äitin tyttö... ;) Ollaan niiin paljon kotona...ja päivät kahestaan kun muut on koulussa ja iskä töissä.

Voi mahatauti..mä inhoon sitä yli hilseen....hyi!!YÄK!! Meille ei sitä ei...täällä o iha noroviruksen aiheuttamaa mahatautia liikkeellä...ja on vieny ihmisiä huonoonki kuntoon.Hoh hoijaa..toivottavasti ei tulis meille. :$

Koettakaan parantua ätivm70!! :flower:



Hipsu79 Mä oon samaa mieltä että kun parisuhe toimii ni toimii muutkin asiat sitten paremmin. ;) Meillä ei oo tuota uusperheen etua (niin kun aikasemmin jo tuossa mainihtin)että lapset noi vanhemmat oisivat isällään.Mutta en kyllä osaa kaivatakkaan sitä...kun ikinä en oo kyennyt lapsia biologisen isän hoivaan jättämäänkään... :| en vois kuvitellakkaan.
Oishan se niin ajateltuna tosi kivba ku se ois aikonaan ruennut onnistumaan..mutta kun ei,ni ei.Tähän tilanteeseen kun on tottunut jo_Onhan tuo vanhin jo 8 v ja se kakkonenkin jo eskarilainen.Niin ne vuodet vierii. :D Lapsilla on biologisen isänsa viime näkemisestä aikaa 4 vuotta.Eivätkä kaipaakkaan isälleen.Tuumaavat vain että heillä on nyt niin hyvä uus iskä että ei parempaa vois olla...maaliman paras iskä.Oma iskä ei välittänyt...hylkäsi heidät....niin ovat tämmösen mielikuvan itselleen rakentaneet.Mitään en ole ite siihen vaikuttanut.Oon vielä antanut sen olla noin...pikkasen kun vielä kasvavat puhutaan sitten asiasta kunnolla...jos lapset sitä haluavat.Pakota siihen en.Voivat nyt uuden isänsä kanssa niin hyvin...ja ovat niin omaksi ottaneet.Molemmin päin niin tää uus iskä lapsesa...ja lapset uuden iskäsä. :heart: :heart: :heart:
Oon niin onnellinen kun lapset on saanu niin ihanan esikuvan itelleen kun tuo nykyinen ihana mies on. :heart: :heart: :heart: Omasta isästään kun ei siihen ois ollu mitenkään.Mahollisimman huono sellainen. :ashamed: Olin joskus niin tyhmä ja sokea...että menin ihan lankaan... :ashamed:

Mutta nyt oppineena osaan arvostaa nykyisen miehen ihanuutta.Kaikkia pieniäkin eleitä ja ajatuksia meitä kohtaan.Kaikkea mitä ollaan nyt saatu rakennettua kasaan,mahtavaa voisin sanoa.On tää elämä niin ihanaa kun on mies joka välittää kaikista...ja on mukana ihan kaikessa. :heart: Oon niin happy!Nykysestä elämäntilanteestani...
anteeks hehkutukseni... :D Kovat oli noiden vanhempien lasten pikku vauva aika...sen ex ukon kanssa...huh....kenellekkään en toivos yhtää mitää sinne päinkää....Oli se niin rankkaa aikaa...Tää eksä kun on suoraan sanottuna kovan luoka narsisti psykopaatti.Se jo varmasti kertoo paljon monelle... :(

Mutta se sitä..

Pitäs kai rueta pikku hilijaa tekemään perheele ruokaa...koululaiset tuli koulusta.Ja ukkeli tuleepuolen toista tunnin päästä... =)

Hyviä vointeja mahoille. :heart:

Daizz ja "eemeli" Joka kasvaa liikaa...31+1
 
......... tuli hetkeks koneelle lukee mut istuminen on pahasta, makaamisessa alkaa särkee selkää, mikään ei ole hyvä :ashamed: Kiertäis ja tulis edes ylös niin voisi helpottaa mut EI; EI mitenkäänkään päin :headwall: Hirveitä polttoja masussa vain, miettinytkin jos ei ala iltaan mennessä helpottaa niin pitääkö oikeesti soittaa johonkin :ashamed: .....
....... menee maate, kun isot alkaa olee siin kunnos et pystyy vahtii pikkuneitiä, itseasiassa vahtineet kyllä vuorotellen koko päivän kun pikkuneiti onneks otti aamulla mun kans päikyt
 
Ihanaa, elämä voittaa =) =) Eilisestä selvitty ;)
Nyt olisi neuvolassakin käyty ;) Pikkanen on ehkä raivotarjonnassa, näin ainakin terkka epäili ja potkutkin tuntuneet enemmän navanseutuvilla kun vielä viimeviikolla enemmän tuol alhaalla. Ensviikolla vielä tarkistelee kokeilemalla ja sit katsotaan et onko tarvetta mennä äippäpolille ultraan ;)
Pissa oli puhdas mut ketoiinit oli 2 plussalla mut epäili et johtuu kuivumisesta, enhän mä eilen juonut oikeestaan yhtään mitään, puhumattakaan syömisestä. Verenpaine oli hieman kohollaan 135/ 75 mut sekin meni niissä uomissa missä liikuskellut. Hempan sanoi ottavansa vasta ensviikolla ja paino oli tippunut -1,2kg eli turvotusta lähtenyt kun viikko sitten tosiaan painoa oli tullut tuon 1,2kg/vko. Sf-mitta oli 32cm kun viimeeks 33,4 ja tämänkin laittoi samaisen turvotuksen häviämiseen :) Kaikenpuolin siis kaikki kunnossa :heart:

Jaksuja kaikille, mukavaa pakkaspäivää :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 33+4 :heart:
 
Moips!

daizz :hug: Voimia :hug:
Ihanaa, kun saitte miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa :)

Mä olen vähän kateellinenkin teille, joilla parisuhde toimii :ashamed: Anteeksi :ashamed:
(en siis pahalla tarkoita. Sitä on vaan jotenkin epäonnistunut olo :( Tottakai mä olen teidän puolesta onnellinen, et tuo sana "kateellinen" ei ehkä sovi tuohon.. )
Me ei olla miehen kanssa tehty aikoihin mitään yhdessä :(
Silloin kun lapsoset ovat olleet (kaikki samaanaikaan) hoidossa, mä viime aikoina olen vaan sivoillut/ levännyt. Nyt ei sitten olekaan tilaisuutta ainakaan vuoteen :D
Siis ainakin jos imetys onnistuu. Tuntuu vaan pahalta ajatella, et sitä on sitten yksin seuraavat 40-50vuotta :'( Varsinkin kun mä olen tuntenut oloni yksinäiseksi jo muutaman vuoden ajan :ashamed: Kun ei ole edes kavereita. No mä olenkin ihan *piip*pää. Ainakin miehen siskon mielestä. Siis olen (en tiedä millainen) mutta sellainen, ettei ihmettele, miksi mulla ei ole kavereita :( Kai mä olen niin luuseri/ paha ihminen, ettei mulla ole ystäviä eikä ketään joka rakastaisi. En kyllä tahallaan ole "paha" ihminen :ashamed: Ihan mukava yritän olla, en vaan ole kovin sosiaalinen tapaus :(
Anteeksi valitus :ashamed:

äiti vm70 Onnittelut hyvistä neuvola kuulumisista :)

Katjuska Pikaista paranemista :hug:

Muutosta.. Ihan kivasti ollaan tavaroita saatu uuteen kotiin. Viikonloppuna olisi tarkoitus muuttaa. Voi olla ettei saada kaikkia tavaroita vietyä. Onneksi "mies" jää tähän asumaan, niin voin varmaa hakea loput myöhemmin. Suurin osa leluista esim. on "uudessa kodissa" joten vähän hankala keksiä lapsosille tekemistä. Samoin vaatteita ei ole paljoa yms..
No muutama päivä enään :) Oltiin viime viikonloppuna yksi yö sielä uudessa kodissa.
Ihan hyvin meni. Tuo 1v10kk pimu, nukkui ensimmäisen yönsä "isojentyttöjen" sängyssä :D Hyvin meni. Ei herännyt kertaakaa. Vaikeuksia oli tosin saada uuteen sänkyynsä nukkumaan, mutta eiköhän sekin helpota vielä. Pojat ja Tiuku siis nukkuvat toisessa makuuhuoneessa ja minä+"pikkuneiti" toisessa. Pojilla sittenkin parvisänky ja Tiuku sitten "normi lastensängyssä". Eli suunnitelmiin tulikin vähän muutoksia.
Tänään oltiin näyttämässä vauvan lonkkaa lastenklinikalla. Ei kuulemma mitään ollut. (oli jotenkin löysä nivel tai jotain lääkäritarkastuksessa sairaalassa kun syntyi.. ) Uusi tarkistus 6 viikon päähän. Toivottavasti ei mitään olisi :)
Vauvelin kanssa on mennyt ihan hyvin. On kyllä niin ihana :heart: Ja isoveikat ja isosisko tykkäävät :)

Sanokaas miksi nuo lapset aina "villiintyy", kun sitä yrittää jotain tänne kirjoitella :ashamed: Nytkin olen varmaan kirjoitellut ihan sekavia kun samalla joutuu tekemään ties mitä..

Hauskaa iltaa ja hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja pikkkuneiti 11vrk :heart:

Ei meinata nimeä millään keksiä.. :ashamed: Että ideoita otetaan vastaan :wave: Pitäis ruveta ristiäisiäkin järjestelemään, toivottavasti ei ole kaikki "ajat" jo menneet. Kummienkin kanssa on ollut "ongelmia".. Mutta eiköhän kaikki järjesty :heart:
 
Tiukun äiti :hug: Mulla oli exästä erotessa ihan sama olotila..ajattelin että kukaan ei koskaan huoli minua kahden lapsen yh:ta..saatika hyväksy lapsia :ashamed:
Ja pahimmalat tuntui kun ajattelin että olin silloin 24-vuotias ja joutuisin olemaan loppuelämän yksin..lapsiakaan en enenpää saisi :'( Ja meidän suvussa kun ei ole tapana hankkia lapsia ja erota niin siitäkin sai kuulla omalata suvulta,ja miehen suvun mielestä olin kanssa ihan hullu eukko..myönnän kyllä että olinkin aika sekaisin,mutta se johtui ihan suhteen laadusta :ashamed: Kamalaa aikaa.
Reilun vuoden olin yksin,ja sitten tuo ihanuus tuli elämään..tapailin kyllä vaikka minkälaista luuseria..jälkeenpäin ajateltuna romuttunut itsetunto ajoi tapailemaan toivottomia tapauksia =) Jotain hyötyä tuosta exän kanssa jatkuvasta tappelusta yms.kiiristä oli..nimittäin nykyään en jaksa enää pillastua juuri mistään..miehen täytyy aika pahasti mokata että saa minut raivostumaan =) onneksi ei ole mokannut.
Minulla särkee mahaa..paljon..joka päivä..jotenkin en jaksaisi kipua enää yhtään,kai tämä synnytyksessä helpottaa :'(
hipsu 14+3
 
Huomenta!

Tiukun äiti Ihanaa että olet jo päässyt laittelemaan jo uutta kotiasi ja yöpymäänkin ;) Kyllä se elämä alkaa sujumaan siitä pikkuhiljaa omilla uomillaan ja kun sit sinulla ei ole kuin sinä ja lapsukaiset joit passata niin kyllä se helpottaa vaikka yksinäiseltä alussa tuntuukin :hug:
Tässä sulle ainakin muutama linkki mistä voit pikku prinsessalle katsella nimeä :heart:
http://www.etunimet.net/harvinaiset-etunimet/
http://www.nicehouse.fi/lastenhu/odotus/nimet/tytotsuo.htm
http://www.vauvat.net/nimet.htm
https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
 
hei joku pelkäs norovirusta nyt äkkiä kuurina monikirjosia maitohappopakteereja nin äiti kun lapsetkin ja desifiointi ainetta käsiin. Meillä on sairastettu noroviruksen paha versio ja ei ollut hauskaa olla lastenosastolla kahteenkertaan ja toisella kerrallalla olin itekki sairaana.
 
Pikistä.Meillä jos joku perheestä oksentaa,muu perhe alottaa heti teho relakuurit.Tällä on säästytty taudin leviämiseltä koko perheeseen,tai muut saaneet vain lieviä oireita =)
Muuten ei maitohappobakteereja syödä säännöllisesti.
Mun pitää noita nimi linkkejä ruveta tutkimaan,meillä on ihan nimi hukassa vauvalle.Pojalle on etunimi mutta toista/toisia ei,tytölle on toinen nimi mutta etunimeä vielä mietitään =)
Meillä käytetään käsidesiä silloin kun lapset kotiutuvat koulusta,ja kuopus kerhosta.Joka pesulla ei käytetä.Meillä alkoi perheessä kauhea sairastelukierre kun kolmonen syntyi,nyt ollaan oltu suht terveinä,lieviä flunssia,mutta ei lääkekuuria pitkään aikaan.Pelottaa että kun nelonen synty alkaa taas taudit uudestaan.Nuo korvat on noita kakkosta ja kolmosta riivannut aiemmin..nyt vuosi viimeisestä lääkekuurista =) Nyt kun hehkutan täällä,niin kohta on korva kipeä :LOL:
 
Heipsan!
Mikäs tilanne on Ristiinkulkijalla ;) koska saadaan vauvauutisia???
Joko Tiukun äiti on muuttanut kokonaan ja miten on alkanut sujumaan?

Mä olen viimepäivinä käynyt ylikierroksii, pipo tosi kiree jne. ja tuntuu ettei jaksa tehdä, kykene kyyristelee. Tänään jo huomattavasti parempi päivä ;) Eilen vielä meinasi pesukone alkaa temppuilemaan kaiken kukkuraksi, en ollut pessyt pyykkiä pariin päivään, puhumattakaan että kuivausrumpu olisi pyörinyt niin laittaessa koneellisen, hetken päästä huomasin kun vilkuttaa niin arvasin et nukkasiiviläs taas jotain, ei muuta kuin tyhjää nurkkaa et saan veden kiinni ja koneen pois seinäst, ei siel ollu ku 5snt, ei onneks muuta ja taas alko vilkuttaa kun sain sen seinään ja veden päälle :ashamed: No, sit avasin vesijutun et siel kertynyt niin kalkkia tjt. mut ei, puhkas kunnes tajusin et tuleeko siitä vettä niin ei, oli pirskatti jäätynyt seinän sisältä :headwall: :headwall: No, ei auttanut kuin laitoin puhaltimen ja koklasin sit vartin päästä niin onneks, ei siis ollut kunnolla jäätynyt et ihan vähän et aukes siin ajas :) Ehkä mä en kerää siihen nurkkaan sitä kamaa et sinne taakse pääsis vähän paremmin lämpöö :ashamed:

Voi kun prismassa ihania vauvan vaatteita -50% alessa, harmi kun en tiedä kumpi tulee niin jäi moni vaatekappale ostamatta mutta tarttui sieltä mukaan ruskeana se lämpöpussukka missä ne turvaistuimen vyöreiät, olen sitä jo kuolannut pitkään enkä ole raaskinut sitä ostaa vaikka olikin jo ollut -30% ales mut nyt kun se jäi enää maksaa 9,45? niin het tarttu mukaan =) Samoin ostin sit ruskean kaksosasen puvun jossa paita että housut, käy molemmille mut 68cm kun mieskin sano het et tuohan on sille iso mut sanoin et kasvaahan se et onhan sit kiva et on uutta myös kasvaessaankin ;) Löysin mä sit pikkuneidillekkin jotain uutta ettei ilman jäänyt :D
Se mitä en vieläkään ole löytänyt tai on siis alessa mut vasta 20% ollu niin enstalveks pikkuneidille talvihaalareita ja toppakenkiä eli jään edelleen odottelemaan niiden halventumista ;)

Jess, mieskin sai taas sähköhommia tehtyä mökissä, sillä oli esikon kummisetä apuna. Nyt siis alakerran lamput paikallaan et yläkerras enää pistorasiaa ja lamppu niin sit olis nekin valmiina =) Viimeistään huomenna esikko sano maalaavansa alakerran lattian, eilen sai maalattua raput mut uurastikin ilta puol 11 asti mutta into on kova saada valmiiksi niin eihän siinä sit mitään, tämä mamma vaan on týytyväinen että itse tekee eikä odota et muut tekee ;)

Mut nyt toivottelen kaikille mukavaa viikonloppua ja jaksuja :wave:
Ävm 70 ja "pikkukakkonen" 34 :heart: poks''
 
Mitään ihmeitä ei tänne kuulu,mutta pistän pari riviä =) Muutamia pikkuruisia vaatekappaleita oon vauvalle hommannut,mutta yritän pitää itseni kurissa,koska vauva ei oikeesti tarvii mitään..paitsi pikku mekkoja ja vaaleanpunaista jos on tyttö =)
Nimi tuottaa vähän hankaluutta,on paljon ihan ok nimiä,mutta just se oikea nimi puuttuu..miehen kanssa ollaan ihan eri linjoila nimien kanssa,ja se jo minulle tokaisi että päätä sinä yksin nimi kun mikään hänen ehdottama ei käy :ashamed:
Tämä viikko on poikkeuksellisen rankka,koska olen menosssa pitkästä aikaa kolmeksi päivälle työkeikalle,8h yhtä juoksemista,niin pelottaa miten jaksan,mutta rahat tulisivat kyllä tarpeeseen.Hiihtoloma on tulossa,ja haavillaan pääsevämme kaksin johonkin hotelliin yöksi,ja lisäksi olisi koko perhe lähdössä laivalle ens kuun lopussa,ja sinne menee rahaa,mutta on kiva tehdä joku pikku reissu ennen kun vauva syntyy.Etelän lomasta haaveillaan,mutta päätettiin nyt vuoden veran kerätä vähän rahaa ja lähteä sitten ens talvena hiihtolomalla johonkin ja ottaa vauvakin mukaan.
Matkusteletteko te muut paljon?me tykätään matkustaa kaksin,ja sitten perheenkin kanssa.Ollaan käyty etelässsä ihan vauvankin kanssa.Itse oltiin häämatkalla new yorkissa viime kesänä kaksin ja se oli kyllä ihana reissu.Nyt ei muutamaan vuoteen kaksin kyllä taas montaa päivää voi olla pois,mutta kun vauva kasvaa niin sitten voi jättää hoitoon pitemmäksikin aikaa =) Mulla on hirveen huono arjensietikyky,ja jaksan paremmin kun on joku kiva reissu tulevaisuudessa odottamassa.Minun vanhemmat asuu 350km päässä ja heillä käydään useasti vuodessa ja isompien lasten isä asuu 300km toiseen suuntaan,niin monesti lapset menevät isälleen ja me mut yövytään kavereilla.
hipsu ja möykky 15+1
 
Heipsan!
Hipsu tsemppiä työhön :hug:

Niin, en mäkään oikeestaan mitään vauvalle tarvitsisi kun pikkuneidille piti kaikki hankkia mut on se niin ihanaa välillä ostaa toiselle ihan jotain uutta :ashamed: Ainoo jos on poika niin nit pitänee ostellakin kun ei oikein viitsi kuskata täysin vaaleanpunaisisa :LOL:

Matkailusta, mä oon syksyllä jo 40v enkä koskaan ole käynyt Ruotsia pidemmällä :ashamed: En tiedä mut olen jotenkin kotihiiri, alkaa ahistaa jos ollaan joskus oltu reissussa useamman päivän et mulle 2pv. on ihan maximi :ashamed:
Just eilen puhuttiin et ois joskus kiva käydä Lapissa et katsotaan nyt kun nää pienet kasvaa et tuleeko sitä reissua koskaan tehtyä, aika näyttää.

ON; Yöt on tosi risasia, joka kerta kun käännyn niin herään et pitää kääntyä :/ Jatkuva närästys kiusana vaikka kuinka ottais rennietä tai samariini niin mikään ei auta. Olen yrittänyt tuijottaa ruokiakin mitä syön ettei olisi rasvaista nut aamukahvista en osaa luopua, se ehkä auttaisi :ashamed: Eipä tässä kuitenkaan montaa viikkoa ole, viimeistään 7vkon päästä helpottaa ;) tähän siis laskettu jo jos menee yli :D

Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+2 :heart:
 
Pikaseen tulin huikkimaan, että ultrassa käyty ja turvotusta oli 1,8mm ja sintti oli jo noin 6 cm ja jalkojen kanssa varmaan noin 8 cm. Oli tosi hyvässä asennossa siellä, että saatiin mitta otettua. Vähän siellä sätki jaloillaan ja vilkutteli kädellään ja sit näytti siltä, kun ois ollut sellainen viekas hymy päällä. :heart: :D Ja ultran mukaan viikkoja ois 12+4, mutta mennään ton vanhan mukaan kuitenkin, kun ei heittoa ollut kuin se kaks päivää.

Katjuska ja sintti 12+2 :heart:
 
Heipsan!

Onnittelut Katjuska hienoista ultrakuulumisista :flower: :heart:

ON; Tänään oli neuvola, painoa oli tullut onneks vaan 200g viikossa, hemppaa ei ottanutkaan vaan sano et ensviikolla sit ottavansa ja just viimevkolla sano et ottaa täl kerral eli joo..... verenpaine oli 136/68 ja oli vaihteeks sitä mieltä et vauveli olis sittenkin perätilassa :eek: ei siis osaa sanoa eli anto ensviikoks jo lekuriajan et lekuri saa sit samalla sen tarkistaa ja sit se lähete sinne äippäpolille jos lekurikin sitä mieltä :ashamed:
Onko keltään otettu jotka menossa ihan kohta synnyttämään sitä bakteeriviljely kohdunkaulalta ja peräaukolta :eek: otetaan siis viikoilla 35-37 paikkeilla, tää kuulemma joku uusi juttu et jos äitillä tämä, oliko streptokokkibakteeri niin aletaan heti synnytyksen yhteydessä antamaan antibioottilääkitys ettei vauva sairastu? Mulle ihan uusi juttu, entä onko jollekkin muulle puhuttu tästä?

Teillä joilla pieniä miten olet suunnitelleet tekevän vaunulenkkejä, hankitko vaunuihin seisomalaudan tms? Itse olen pähkäillyt et miten vaunulenkit sit päivisin sujuu kun eihän tuo neiti jaksa kävellä kuin n.2km yhteen menoon ja sit loppuu matkan teko omin jaloin et mihin mä sen sit laitan :/ Ensin ajattelin sellaista sisaristuinta ja bongaillin huutonetistäkin niitä mut kaikissa painorajana 15kg eli nyt neiti n. 12,2kg niin ei kauan mene eli tuntuu turhalta maksaa 30-40 moisesta ja sit tuo seisontalauta, jaksaako seistä :ashamed:
Onko siis vain luovuttava heti alkuun ajatuksesta et pääsisin päiväsaikaan vaunulenkeille vauvan, koiran ja pikkuneidin kanssa :ashamed:

Tässä siis mietteet tälläkertaa ;) Palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+4 :heart:
 
äitivm70: joo tiedän tuo streptokokki jutun jos oikeen muistan se on piilevävänä joka naisella mutta puhkeaa noin 30-60% naisista ja voi tarttua synnytyksessä vauvaan mutta se pystytään estämään sillä että äiti saa ennen synnytystä antibiootti tipan. se tarttuu 1% lapsista ja 1% saa siittä voimakkaita oireita lääkäri käski olla ihan rauhassa kun asia on jo tiedossa mulla se on ja ihan lievänä mutta ei ole kuulemma mitään hätää. googlettamalla ymmärsin että se on sukupuolitauti vaikka sitä se ei kuulemma missään nimessä ole.

Ultra kuulumisia meille tulee kaks tyttöä A paino 342g ja B vauva 306g sf mitta oli 29cm ja kaikki hyvin paitsi lukuun ottamatta supisteluja mitä on välillä.
 
Huomenta!

Täällä taas pikkuneiti halusi jo nousta, mennään arkirytmin mukaan ja kun ei isi kelpaa vaan pitää olla äippä :ashamed: Neiti tuijottaa nyt TI-TI-nallea kun eihän sieltä ihan vielä tule pikkukakkosta.

Kiitos pikinen onhan se hyvä että tarkistavat sit tuonkin streptokokkijutun, siitä ei sit ole säästetty ;) Onnittelut tulevista prinsessoista :heart: :heart: Yritä pystyä lepäilemään välillä ja jätä osa kotitöistä tekemättä, ei ne karkaa ;)

Missäs kaikki on? Täällä on niin hiljaista :ashamed:
Mitenkäs Hipsun työviikko meni?

Eilenillalla oltiin miehen kanssa syömässä 3lajin illallinen :p Anoppi voitti ko. lahjakortin jo viime Vappuna ja pitkittänyt niin sit toi viimeviikolla sen meille kun meni umpeen käyttöaika niin sain sovittua käytön eiliselle illalle. Ruoka oli tosi hyvää vaikka pääruoka-annoksen häränpihvit eivät painaneet varmastikkaan raakapainonakaan 75g enempää mut ilmaiseksi kun sai niin ei auttanut sanoa mitään, istuttiin ja nautittiin ;) En oisi itse kyllä raaskinut moisesta maksaa lähemmäks 100? kun laskimme listalta ruokien arvot :ashamed: Saatiinhan ainakin laatuaikaa kahdestaan ja kunnon palvelu kun oltiin illalla puol 8 aikaan ainoat asiakkaat :D

Huomenna olisi setäni 60v juhlat minne pitäisi lähteä ajamaan, ei ole sukua nähty taas useampaan vuoteen kun asuvat 160km päässä, ei siis järin pitkällä mut silti :ashamed:
Jaahas, nyt aamukaffelle, jaksuja kaikille :wave:
Ävm 70 ja "pikkukakkonen" 35 :heart: poks´ =)
 
Työt meni ihan hyvin,vaikka fyysisesti oli kyllä rankat 3 päivää.Henkisesti taas on piristävää tehdä ihan jotain muuta kun paimentaa lapsia,ja rahakin on mukava lisä =)
Meillä oli eilen vapaailta ja käytiin syömässä ja leffassa,ja kohta mennään hakemaan kuopus kotiin =) Isommat tulee vasta huomenna reissultaan.
Tänään on 16+0 viikot..jipii =)
 
Huomenta *silmä lurpallaan*
Tultiin eilen tytön kanssa kotiin, käynnistivät to 41 viikolla. Hiukan vielä uupunut olo. Paluu arkeen. Aika vauhdikasta menoa tuo käynnistys, ihan kuin pikakelauksena :whistle: . Kesto alle 2h ja meno sen mukainen.
 
Moips!

Ristiinkulkija Paljon onnea prinsessasta :flower: :heart:
Melko nopea synnytys sinullakin :D

Muutettiin viikko sitten, enkä ole päässyt tänne kirjoittelemaan sen jälkeen, kun ei ole vielä konetta.. (nyt siis vanhemmillani kirjoittelen ;) ) Pieniä vieroitusoireita on ollut, ihmeen hyvin kuitenkin "pärjännyt ilman".
Hyvin on mennyt. Vauva vaan valvoo yöllä, eli välillä väsyttää aika lailla.
Pojat olivat pe-la yökylässä isin luona. Menevät kuulemma uudestaan ensi perjantaina.

äiti vm70 Ihana juttu, että saitte miehen kanssa viettää laatuaikaa :)
Minä ostin nyt "kaksostenrattaa". (tosin käytettynä, ja mun vanhemmat maksoivatkin ne :ashamed: ) Olisi varmaan pärjätty ilmankin.
Ja kiitos noista "nimi-vinkeistä" :)

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja pikkuneiti 22vrk :heart:

Väsyttää sen verran, ettei pää toimi kunnolla :ashamed: Älkää välittäkö :D
 
Hirmuisesti Onnea Ristiinkulkija prinsessasta :flower: :heart:


Tiukun äiti toivottavasti pikkuinen alkaisi nukkumaan yöt et saisit itsekkin levättyä. Tosi hyvä että olet nyt päässyt asettumaan lapsukaisten kanssa uuteen kotiin :hug: Tietty ottaa oman aikansa kun kaiken saa rullaamaan jne. niin voipi vaikuttaa myös pikkuprinsessankin nukkumisiin jos kovasti stressaat ym. Ihanaa kuitenkin että välillä pääset kirjoittelemaan kuulumisesi! Kovasti jaksuja sulle :hug:

Pikkuneiti nukahti kotimatkalla kun oltiin taas uimassa aamusta ;) Jätin sen sit rattaisiin pihalle päikkäreille eli nyt äipän oma rauhaisa hetki. Eilenaamuna herätti mut jo puol 6 :ashamed: eikä suostunut käymään millään nukkumaan ja ei muuta kuin laitoin sit Ti-Ti-Nallen pyörii kun sitä pyyteli, alkaa meillä kaikilla jo pursuumaan tuo Ti-Ti-Nalle korvistakin, tänä aamunakin oisi ihan ekana sen halunnut mut ihme juttu. levyt olikin kadonneet, jäljellä tyhjät kannet :saint: Ihan kuin joku oisi ne jemmannut johonkin :whistle:

Tänään oisikin mulla eka ja ainokainen fysioteraupeutin pitämä luento / rentoutumisharjoitus. Enpä nyt tiedä et onko siitä mitään hyötyy, tavallaan tarkoitettu käytäväks raskauden alkupuoliskolla kun oli oikeaa nostotekniikkaa, selkäjumppaa ym. mut terkka sano et kun olin kuitenkin alussa töissä et ajatteli etten kuitenkaan olisi päässyt et voisin nyt sit käydä vielä. Joulukuussa unohdin koko asian kun sinne piti ilmoittautua etukäteen ja näitä sit järjestetään vaan kerran kk.ssa niin menen sit tänään, eipä kai siitä haittaakaan ole :)

Mut eipä tässä kummempia, torstaina olisi se lekuri neuvolassa, hiukan jo jännittää et onko tuolla jo tapahtunut jotain vaik enpä usko mut silti, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+2 :heart:
 

Yhteistyössä