Neljättä odottavat

On ollut muutama kiireinen päivä niin en ole ehtinyt kirjoitella, lukemassa kylläkin olen käynyt :) Viime viikolla kävin siellä neuvola-lääkärillä ja kaikki oli hyvin. Mahan sf-mitta oli kasvanu taasen, nyt 2cm kolmessa viikossa. Lukemat on niin hurjia ettei mitään järkeä (25+2/sf-mitta 30cm), kasvaa niin käyrien yläpuolella että huh hu!! Lääkärin mielestä ei kuitenkaan huolestuttavaa, lapsivettä normaalisti yms. Toivotaan et maha on vain ottanu hurjan kasvupyrähdyksen ja kasvaisi jatkossa hieman hitaammalla vauhdilla, muutoin olen melkoinen valas kolmen kuukauden päästä :ashamed: Tuntuu hurjalle ajatella että laskettuun olisi aikaa n. 3kk, sitte olisi taas pieni vauva paijattavana :) :heart: Toisaalta kovin jo odotan et aika menee nopsaan, mut toisaalta nautin kovasti tästä mahasta ja niistä ihanista vauvan potkuista!

Tiukun äiti ole huoletta, kyllä ne liikkeet alkaa sinullakin pian tuntumaan. Odotinhan minä itsekin kovin malttamattomana milloin ne liikkeet tuntuu. Tässä raskaudessa tunsinkin yllättävän aikaisin, joskus 16+, kun edellisessä joskus 18-19, silloin oli syynä että istukka oli etuseinämässä ja vaimensi liikkeiden tuntemista. Mutta se taitaa olla niin yksilöllistä milloin ne tuntee ja vaihtelee suuresti omissakin raskauksissa.

mami09 tervetuloa vain joukkoon!! :heart:

Äiti vm70 Kissanpennut on kyllä aivan ihania :heart: Teidän neiti tykkää hoidella niitä kovasti =)

Säde ja masuasukki 26+0
 
Hei!

Äiti vm70 :hug: Kiitos ja anteeksi :hug: Eikös sulla ole ensimmäinen neuvola melko pian? Eikä ekaan ultraankaan ole enään hirmuisesti aikaa :)
Kun musta vaan tuntuu että kaikilla muilla on jo hienot vauvamahat (joilla samoihin aikoihin laskettu aika) ja liikkeet tuntuvat jne.. :ashamed:
Ja siis mähän tunsin esikoista kun odotin liikkeet vasta n.rv 22->
Onhan mullakin maha kasvanut, mutta on tuollainen "löysä" :ashamed:
Onko teillä paljonkin kissoja? Kissat ovat kyllä ihania :) Me ollaan mietitty kissan ottamsta/ ostamista jo varmaan yli 7 vuotta. Pitäisi vaan olla varmaan enemmän tilaa, eli isompi asunto. Eikä meillä ole mahdollisuutta päästää niitä ulos tms..
Ai niin myöhästyneet onnittelut pikkuisten syntymän johdosta! :flower: :heart:

Säde Sulla on varmaan ihana masu :heart:
Hurjan isolta kuulostaa :)
Mulla siis istukan pitäisi olla takana, joten sen takia tässä vähän huolettaakin :ashamed:
Kun viimeeksi oli edessä ja silti liikkeitä olin tuntevinani ainakin satunnaisesti.
No voihan se olla niin että masuasukki potkuttelee "väärään suunntaa". Ja voihan se olla että jo ensi viikolla tai seuraavalla rupeaa liikkeet tuntumaan :)

Minä olin eilen ahera, ja leivottiin lasten kanssa pullia ja sämpylöitä :)
Hyviä ovat, vaikka itse sanonkin :p
Pitäisi useammin leipoa.

Aurinkoista päivää kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja 16+4
 
Moikka.
Mä voisin liittyä joukkoonne.Tässä kun nyt sitten mitä todennäkösemmin meille oisi tulossa Nelonen. =) Ihan alku viikoilla kyllä tosin ollaan...neuvolaa odotellaan.Joka on vasta 13 pvä...
Elikkä nyt pieni selostus...Minä 27 v ja isäntä 34 v.Minulla omia on aikasemmasta suhteesta kaksi ja nyt sitten isännän tai siis ihan tuoreen aviomieheni kanssa yksi yhteinen kultahippunen.Toinen yhteinen siit kasvaa masussa.Tosin isäntä pitää noita minukin lapsia omanaan...ihan täysin.Ne kun ei oman isänsä kanssa ole tekemisissä mitenkään.Eli tämä nykyinen ihana mieheni on ottanut ne omikseen..niin kun lapsetkin ovat ottaneet tämän uuden isin isäkseen. =)
Vanhin lapseni tyttö on 02 syntynyt ja sitten seuraava on poika ja 03 syntynyt.Nyt tämä kuopus on sitten 01/09 syntynyt...Elikkä nyt vähän yli puoli vuotta.Ikäeroa näille tulee sen 1v2kk. :whistle: Näi suunnilleen olimme toivoneetkin että tulisi suhteellisen pienellä välillä...Tosin kyllä se yllätti ja pisti shokkiin et näin pian. :p mutta nyt viikon sulattelun jälkeen asia on ihan ok,pieni tulee. :D La ois menkkojen mukaan tai tähän tietoon 20.3.2010 mutta katsotaan mitä ultra sanoo kun noi mun menkat ei ihan niin tasaset oo ollu tuon kuopuksen syntymän jälkeen..eikä niitä kerinny olemaan välissä kun kolmet. :p

Kaikista hurjinta tässä on se että isännän kanssa jostain syystä puhutaan kaksos pojista...et isi ottaa iltasin äitin ja kaksos pojat kainaloon ja äitin nyt täytyy saada enempi huolenpitoa kun kuopuksesta..kun siellä ne kaksos pojat kasvaa.Ja kaksos pojat aina källivät isin ruuasta haarukallisen tai leivästä haukun...Saas nähä mikä meitä oottaa sitten ekalla neuvola käynnillä kun ultralla katsotaan että siellä sitä ollaan..et onko siellä nyt sit yksi vai kui monta...

Olo on vaihteleva..jos nälkä pääsee yllättämään..ni tulee hirveen huono olo...oksetta jne..mut jos muistaa ja kerkiää vähän väliä jotain laittamaan suuhunsa ni homma pysyy hanskassa.Eli siis syön vähän väliä nyt jotain. :whistle: :p Muuten olot on ihan jees...väsynyt tietenkin olen.Päikkärit on melkein pakolliset. :D :ashamed:

Meillä tämän miehen kanssa on takana kolme km kaksi erikseen ja tämän meidän kuopuksen kaksonen...eka km 09/07 toinen 01/08 ja sitten kaksoset 06/08 josta toinen siis tämä tyttö 01/09 .Nämä kyl pistää pienen varauksen tähän hommaan mutta toivotaan nyt että saataisiin tämä(tekee mieli laittaa että nämä :LOL: )pitää loppuun asti ja elävänä terveenä syliin asti sitten maaliskuussa.

Kiva kun ootte tämmösen pinon tehnyt...kiva jutskata "isomman" perheen äitien kanssa.

Daizz ja "kaksos pojat" rv noin 6+1
 
Daizz Tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta! :flower: :heart:
Ihanan pieni ikäero teidän lapsille tulee :)
Minäkin olisin halunnut pienen ikäeron (tai olen aina halunnut, muttei vaan onnistu :ashamed: ). Mulla meinaan alkoi kuukautiset synnytyksen jälkeen vasta kun tyttö oli melkein 11kk. Eli eipä mullakaan ehtinyt kun 2 tulla ennen raskatumista :D
Ja mullahan ei ekalla neuvolakerralla laitettu "viikkoja" olenkaan, koska kierto oli niin pitkä (=47 päivää ). Ekassa ultrassa sitten näki missä vaiheessa raskaus oli.
 
Daizz Tervetuloa mukaan!

Täällä ollaan pari päivää tehty miehen kanssa puita talvea varten. Itse tosin ollu mukana sen mukaan mikä itsestä tuntuu hyvälle. Nyt kelitkin on ollu niin lämpimiä niin onpahan tarennu puita tehdä :) Mansikoita ostin tänään vielä yhden 5 kilon laatikon ja suurimman osan niistä pakastin. Useampi kilo taitaa pakkasessa jo olla mutta meillä niitä menee ihan mukavasti talven mittaan. Itsellä on ollu joku himo syödä mansikoita, en edes tiedä kuinka paljon olen niitä jo tänä kesänä niitä syönyt, mutta kohta se loppuu sekin ilo kun mansikka kausi on ohi. Mutta vielä ehtii herkutella :p

Tiukun äiti No en tiedä onko se maha ihana mut iso se ainakin on viikkoihn nähden =)

Ja kun ei vielä miehen kanssa olla varmoja et onko meidän lapsiluku tässä niin pyrin nauttimaan tästä mahasta täysin siemauksin jos meille ei enää lapsia tule. Itse ehkä saattaisin vielä viidennen haluta, mies on kahden vaiheilla. Välillä on sitä vastaan ja välillä ei. Itse ajattelisin et viides vois olla viel ihan kiva, autoakaan ei tartteis vaihtaa kun kolmannen synnyttyä hankittiin 7-hengen tila-auto ja kotiinki viel saaatais viel viidennelle lapselle tilaa järkättyä. Ei tosin meidänkään lapsille mitään omia huoneita tule. Tässä asiassa olen Äiti vm70 sinun kanssa samaa mieltä (muistaakseni joskus puhuit asiasta) etten minäkään ymmärrä sitä et jokaiselle lapselle pitää oma huone olla monen mielestä nykyään. Itse olen nuorempana jakanut huoneen kahden siskon kanssa ja minusta se oli oikein mukavaa, oli aina kaveri samassa huoneessa ja iltaisin oli niin kiva viel sängystä käsinkin supista omia juttujaan.

Tiukun äiti tässä se nyt sitte on koko komeudessaan =) Kuva on kaksi päivää vanha, silloin viikkoja 25+6





Säde ja masuasukki 26+1
 
Säde Ihana masu sulla :heart:
Mähän haaveilen kuudesta lapsesta, mutta kyllä se taitaa neljään jäädä :ashamed:
Siis jos nyt tämä raskaus menee hyvin loppuun asti.
(mä niin toivon että menisi koska tiedän etten lisää lapsia tule saamaan :( )
Mä kun en oikein enään jaksais tuota ukkoa katella..
Että tuskin ainakaan sen kanssa lisää lapsia saan.
Kiva kuulla positiivisia kokemuksia huoneen jakamisesta :)
Kun tutuu että nykyään pitää joka lapsella olla oma huone.
Me kun asutaan melko ahtaasti (3h+k) ja olen jo suunnitellut että ensi keväänä laitan kaikki lapsoset nukkumaan samaan huoneeseen. Tai siis vauva nukkuis mun vieressä.
Ja laittaisin tuohon "ruokailunurkkaukseen" toisen leikkipaikan lapsille :)
Säde Saako kysyä onko sulla paljonkin sisaruksia?
Mulla on vaan 1 sisko, ja meillä on 6 vuotta ikäeroa (minä siis vanhempi).
Ei olla ikinä oikein oltu väleissä :ashamed: Harmittaa tosi paljon.
Sen takia (tosin tietysti muitakin syitä) mä halusin enemmän lapsia ja pienemmällä ikäerolla, että olisi sisaruksilla paremmat välit ja leikkiseuraa.
Mä haluun kanssa lisää mansikoita. Mutta ne on jo varmaan kaikki myyty ennen kun saan rahaa niiden ostoon :ashamed:

Hyvää iltaa ja yötä kaikille! :)
 
Tiukun äiti Kiitos! Minulla on kaksi nuorempaa (2 ja 4 vuotta nuoremmat) siskoa. Meillä on tosi läheiset välit vielä näin aikuisempanakin ja olemme yhteyksissä paljon vaikkei samalla paikkakunnalla asutakaan. Ja uskon et kun nuorena oltiin tiiviisti mm. yhteinen huone jaettiin niin se on vain edistänyt et ollaan tiiviisti yhteydessä vieläkin. Tämänkin takia haluan laittaa omia lapsia samaan huoneeseen, meillä luultavasti sitten kun vähän viel kasvavat tytöt jakavat huoneen ja pojat omansa. Mutta nyt kaks vanhinta on samassa (tyttö ja poika) ja kolmas on meidän makkarissa. Neljäs tulee myös meidän huoneeseen. Voi olla et jossain vaiheessa kolmaskin menee samaan kahden vanhemman kans. Mutta näin mennään sen aikaa kunnes kasvavat vähän ja sitte me aikuiset otetaan alakerrasta "lasten leikkihuone" (eli siellä ei siis nuku nytkään ketään vaan on ihan vain lasten leikkejä varten) omaan käyttöön. Meillä yläkerrassa on kaksi makkaria( jossa siis nyt ollaan kaikki) jotka tulevat sitte lasten käyttöön pelkästään kunhan ovat sen verran isoja et pärjäävät keskenään siellä myös yöt. Ja jos meille sit viel tulisi viides niin luultavasti nykyinen "leikkihuone" joutaisi sitten vielä lasten käyttöön, me aikuiset saataisiin järkättyä oma "soppi" mm. sängylle yms. tänne olkkariin kun on melko tilava.

säde
 


Tässä minun masukuvaa viime viikolta =), Tais olla tasan 34 tässä kuvassa raskausviikkoja :heart:

äiti vm70 pitäähän sitä käydä vakoilemassa välillä et pysyy kärryillä ;)

Viime yönä heräsin kun masulainen teki sellaisen voltin tuolla että ei meinannut nahat venyä niin paljoa... ja sattui kovasti :| . Taisi nyt käänää ittensä sitten perätilaan....grrrrrr! Torstaina on neuvola ja sittenpä sen näkee onko tytteli oikein päin.

Mulla on ihan kamala himo mansikoihin :p ja niiden kanssa kylmää vettä. Olen ostanu 10kg mansikoita pakasteeseen mutta pitänee ostaa vielä lisää talven varalle jos tätä tahtia tulee syötyä!!!!!! Ja nyt on ollut joku makeansyömiskausi...karkkia ja munkkia ja viinereitä...hmmmm. On se tuntunutkin että alkaa poskia turvottaa heti kun syö enemmän herkkuja. Pitäis ittelläkin muuten leipoa leipää. Olis ruisjauhoja tuolla kaapissa niin sais muutamia leipäpaloja tehtyä. Pullaakin pitäisi kai tehä lasten iloksi.....hmmm...ja omaksi :D

Mut nyt aamupuuron tekoon!

Naksos&Miina 34+5
 
Hellou pitkästä aikaa! Oon kyllä käyny lueskelemassa mutta olo on ollu sen verran heikko etten oo jaksanu kauheesti mihinkään kommentoida.
Daizzille tervetuloa tähänkin pinoon :) Komeita vauvamasuja oli ainakin Säteellä ja Naksoksella.
Mitäs muuta. Lapsille täytyi perjantaina kertoa että vauva tulee, kun 6 vee rupes ihmetteleen miks äiti syö vaan pelkkiä mehujäitä ja oksentaa kokoajan :LOL: Ihan hienosti muksut otti asian, kaikkia kolmea vaan mietitytti et kuinka me mahdutaan taloon vaikka suurempi ongelma kyllä oikeesti taitaa olla auto :D Jos sellasen lisäkerroksen rakentaisi toyotan katolle??? :D
Ens viikon tiistaina olis eka neuvola. Tänään pitäis kyetä kampaajalle, toivottavasti en ala siellä oksentamaan....
MannaHari ja pömppispömpyläpötkis rv 8+1
 
Hei!

Naksos Ihana masu sinullakin :heart:
Sulla ei olekkaan enään montaa viikkoa jäljellä :)

Minä en ole vielä lapsille kertonut, enkä uskallakkaan ainakaan ennen sitä rakeneultraa :ashamed: Etteivät mene kertomaan vahingossa kenellekään.
(en ole vieläkään uskaltanut kertoa raskaudesta monelleekkaan)

Iloista päivää kaikille! :)
 
Heipsan!
Daizz onittelut ja tervetuloa :flower: :heart:
Makeita masukuvia, niit on kiva ihastella ;)
MannaHari kovasti jaksuhaleja sulle :hug: Olen tuota maaliskuista ketjua lueskellut mut siihen se onkin jäänyt, kattoo nyt jos jossain vaihees itseni sinne tunkaisen mut enpä ainakaan vielä kun sen verran vanhakin teidän porukkaan olen :ashamed: Meillä ei näytä montaa päivää olevan eroa noissa raskausviikois, ainakaan vielä ennenkuin eka ultra jos silloin sit muuttuu ;)

Täällä taas toinen työpäivätakana, jokseenkin tuntuu et onks sitä lomalla ollutkaan :ashamed: tai siis siitä kyl näkee et tavaraa töissä kaapeissa hitosti mitä ei ois tarvinnut tilata ainakaan vielä tulevaan kahteen kolmeen viikkoon, kiva vaan laskee lauantaiaamuna niitä invikseen, on sit vitsit vähis kun aamu 7 aikaan niit kirjaat ja sit viel myöhemmin koneel ja normivuoro päälle :ashamed:

Tiukun äiti Meillä ei toistaiseksi tiedä tästä kuin pikkuneidin kummitäti ja mieheni, ei edes meidän isot likat, keskimmäiselle olisin halunnut jo kertoo mut jos lipsauttaa isosiskolleen niin mieluummin kerron niillekkin vasta kun ekan kerran kuulen sydänäänet ja ekassa neuvolassahan niitä ei edes kuunnella :ashamed: aatamin aikaset vehkeet :/

Eka neuvola oisi sit ensviikon maanantaina het 8 aamulla, täytyy vaan sanoo likoil et meil töissä palaveri tjt. niin sil verukkeel kattovat sit pikkuneitii, ei sit tartte viel selittää mis olen :ashamed:

Nyt mentävä hetkeks kattoo pikkuneidin touhuja noitten kissanpentujen kans, on siel isosisko mut silti, ei olla ehditty taas tänään viel paljoa nähdä ;)
Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"7+5 :heart:
 
Huomenta!
Tervetuloa joukkoomme kirjoittelemaan kolme pientä porsasta, hauska nikki :D Sulla ei enää kauaa ole jäljellä, jaksuja viimemetreille :hug:

Aamulla taas, siis joka aamuhan mä käyn vaaálla :ashamed: käynyt viimeisen pari kolme vuotta varmaan ainakin niin painoni on pudonnut mut johtunee kyl siitä et ei vaan oikeesti tee mieli syödä mitään :ashamed: Töissäkin tulee vaan syötyy salaattia ja jopa eilen kieltäydyin syömästä yht jälkkärikakkuu mitä ei voinut asiakkaille enää myydä, ehdin taas tuossa imetyksen loputtua pari kiloa lihoa kun alkoi pulla ja isojen likkojen namut maistua liiankin hyvälle ;) ne kun ostivat namii ja tietävät et ite en osta niin ostivat sit mullekkin niin nyt sit ihmetelleet kun ei nekään enää maistu, suklaata mä yleensä vetelin sen 0,5 pkt :ashamed: Ei nyt kannata ymmärtää asiaa väärin, tiedän et se paino nousee väkisinkin ja kyllä se sit taas lähtee ajan kanssa. Ennen pikkuneitiämme sain tiputettua painoani 13,5kg ja pikkuneidin synnyttyä imetyksen aikana tippui vielä vuoden aikana lisää 5kg ;)
Eilenillalla meidän piti vielä käydä mustikassa mut ei siel sit ollut kuin siel tääl, joku käyny kerää niin kerättiin sit taas villi vadelmaa ja sitä saatiinkin 2L pakkaseen, pikkuneiti on hyvä kun seistä nököttää vattupuskas ja vetelee nassuu ja sanoo et maansiikkkaa vaik kuinka hoet et vadelmaa :D Voi kun vaan ois enemmän aikaa ehtiä tuonne metsään mut kun työt verottaa ja eilenkin kun olin vast puol 7 kotona ja sen älkeen lähtee niin ei siinä kauaa edes ehdi olee mut kyllä vastaavasti uni maistu :) Löydettiin me samal muutama kanttarellikkin et pieneen keittoon ;)

Nyt mentävä tekee sämpylätaikina, hieman siivoo ja sit polkastava sinne töihin, auto huollos, vein jo eilen sen valmiiks ettei nyt aamulla tarvinnu sitä viedä ja huomenna vasta haen kun menee korjaamo jo 5 kiinni ja ite pääsen 6 töistä, jäin taas katsastuksessa jarruista kiinni niin tarttee laittaa ne et saapi sit leiman ja vuoden ajoaikaa :)
Jaksuja teille kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 8+0 :heart:
 
Nostellaas vähän tätä pinoa.

Nopsaan se aikaa menee kun vaihtuu jo elokuu.

Oma vointi on ollut melko hyvä, vähän on mahaa jo kiristelly kipeästikin. Pitäis välillä muistaa vähän lepäilläki mut meno tahtoo kotona olla kolmen pienen kanssa aika vauhdikasta :p Eilen kävin sokerirasituksessa, mut tuloksia en vielä ole saanut, toivotaan et niissä ei mitään vikaa ole. Alkuraskaudessahan kävin jokerran ja silloin arvot oli kunnossa.

Tiukun äiti ja muut, kertoilkaahan aina välillä kuulumisianne =)

Säde ja vauveli 26+5
 
Taidanpa minäkin liittyä joukkoon,jos sopii. Neljättä siis odotellaan rv 10+5. Ekassa ultrassa kävin viikko sitten ja siellä viimeisessä nurkassa heilui pikkuinen ja syke näkyi selvästi.Viikon päästä ois sitten np-ultra.
Vanhemmat lapset ovat meillä -00 tyttö,-03 tyttö ja -07 poika. Vanhin on innoissaan vauvasta, keskimmäinen ei todellakaan haluais mitään vauvaa ja pienin ei vielä ymmärrä mitään. Toivottavasti kaikki menee ihan hyvin...
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Itsellä on normaalisti ollut aivan valtaisa pahoinvointi jopa 7. kuukaudelle asti, mut nyt ei ole vielä kovin pahaksi mennyt.
 
Moips!

kolme pientä porsasta ja Mansikkamäki Tervetuloa mukaan :flower:

Säde Saako kysyä miksi sulla oli sokerirasitus jo alkuraskauden aikana?
Siis mulla oli kanssa (viime viikolla, eli rv 15+6) sen takia kun mulla viime raskaudessa oli yksi arvo ihan vähän koholla.
Onkohan mullakin sitten vielä se toinen myöhemmin. Todennäkisesti kyllä.

Mulla on ollut ihan ihmeellinen olo. En ole sen takia kirjoitellut, etten valittais liikaa :ashamed:
Mä en tunne edelleenkään liikkeitä.
No eilen illalla, kun vähän potköttelin sängyssä, tuntui ihan pieni ja hento potku :)

Tietääkä kukaan voiko jo tässä vaiheessa tulla niitä "maha kiristyy/ kovettuu-harjoitussupistuksia"? Siis kun ihan kun maha välillä "kovettuis" ja sitten taas pehmenisi :ashamed:

Väsyttää taas hirmuisesti, joten kirjoittelen joku toinen kerta lisää..

Aurinkoista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 17+2
 
Tiukun äiti Joo, mulla oli kans edellisessä raskaudessa yksi arvo ihan himpun yli sallitun arvon, niin sen takia jouduin tässä raskaudessa automaattisesti käymään kahdessa rasituskokeessa. Ekassa ei siis ollu mitään hälyttävää ja toivotaan et toisessakaan ei olis. Tosin ei edellisessäkään raskaudessa sen kummempia seurauksia ollu siitä kohonneesta arvosta et jonkun kerran sokereita mittailtiin neuvolassa varmistukseksi, mutta joka kerta olivat kunnossa.

Mulla alkoi kans aika varhaiseen tulemaan noita kivuttomia mahan kiristyksiä, varmaan ihan samoihin aikoihin kuin sinulla Tiukun äiti. Nyt on muutaman kerran tuntunu vähän kipeälle, mut en vielä ole kovin huolissani kun niitä tulee korkeintaa kerran tai kahdesti päivässä, ei edes joka päivä. Viime neuvola-lääkärissä nämä kivuttomat kiristelyt eivät olleet vaikuttaneet paikkoihin oikeastaan mitenkään et ihan ne vaarattomia ovat.

Säde ja vauveli 26+6
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :D

Tässä vähän tämän aamuista mahakuvaa. Olo on kuin ryhävalaalla, jalat kuin norsulla ja kädet turvoksissa ja puuduksissa. *valivali* Alkaa alkaa olla hieman kypsä, myönnetään |O

Täällä on viimeset viikot menossa, marjoja noukitaan ja mehustellaan kovaa vauhtia että sais ne pois ennen kuin vauva tulee. Toisaalta yöt ovat niin pätkittäisiä nykyään (kädet puutuu, supistelee, vessassa saa rampata), että päivällä tulee uni väkisin ja välillä ei saa mitään aikaiseksi. Tilauksessa olis että vauva tulis ennen kuin esikon eskari alkaa (18. päivä), että olisin pientä matkaan saattamassa. Muuten täällä on niin kauhea härdelli, etten edes viitsi kuvitella tilannetta.... :whistle:

Turvotus on tosiaan valtavaa, kävin tuossa edellisviikolla äitiyspolilla kun vasen jalka turposi limpuksi. Epäilivät tulppaa mitä ei onneksi löytynyt. Tässä odotuksessa on tullut kaikenlaista vaivaa, kilpirauhasen vajaatoiminta, sokerit ja turvotus, joten kyllä sitä jo odotteleekin helpotusta ;)

Pää alaspäin tytteli on jo hyvän tovin ollut ja pari viikkoa aikaa oli jo melkein kiinnittynyt, juuri ja juuri sai vielä pään liikkumaan. Ja viime viikon lääkärineuvolassa sanoi, että vielä ei ole kiinnittynyt. Tuli taas niin omaa napaa, jotain piti kommentoidakin, mutta en enää muista. Mulla tää muisti on mennyt vaan surkeemmaksi :ashamed:

Kyllästynyt Ritsanampuja rv 36+5
 
Mä listaudun nyt tänne plussanneena neljännen kerran :heart:
Laskurin mukaan l.a. 17.3.2010 että aika lähelle menee meiän vanhempaa tyttöä, joka on 20.3. syntynyt.
18.8. on ultra ja 19.8. eka neuvola. En tiiä miksi eka laittovat ultran, mut ihan sama. Pääsen johki seurantaan, jossa pääsee ultraan kolme kertaa. Toinen ultra on np, sitten rv 13 ja rakenneultrra rv 21.
Toivottavasti ei hirveesti muuttus tuo l.a. tuosta eteenpäin kun on niin tylsä elää viikot "uudestaan". Nyt pitäs olla rv 7, mut ei vielä oo pahoinvointia oikeestaan yhtään, väsymystä vaan, tuntuu ettei mikään uni riitä. Töissä yhtä tuskaa kun pitää kuuteen mennä ja ei malta mennä ajoissa nukkuun tai ei vaan nukaha :( Viime raskaudessa jäin tässä vaiheessa 3 vk sairauslomalle, kun oli niin valtava väsymys ja pahaa oloa. Välillä tulee tunne et oonkohan kuitenkaan raskaana, kun ei oo oireita :eek: Ei millään jaksais nyt odottaa sinne ultraan asti ja oon jo miettiny et mitä jos ei siellä masussa näykkään mitään, mä oon varmaan ihan pimee :eek:
 
Heippa!
Tervetuloa Mansikkamäki ja muppe joukkoomme :wave:

Ritsanampuja kovasti jaksuja viimeisille viikoille :hug: Toivotaan et vauveli syntyy ennen eskarin alkua :heart:

Työviikko takana ja aivan pppstä :ashamed: Lauantaina menin laskee invistä 6.30 ja normi vuoro alkoi 10.30 ja pääsin klo 17.00 mut enhän mä voi olla väsynyt kun kerta olen vielä niin nuori, onhan rva ravintolapäällikkökin aikanaan tehnyt joskus jopa 17pv. putkeen ja pitkiä päiviä, näin mulle hokee :headwall: Mä olen ihan rikki, loppu, väsynyt, mä en kestä oikeesti tätä jatkuvaa rassaamista :ashamed: Ensimmäinen päivä kun palaat lomalta esimies alkaa paapattaa kuormakirjojen tallentamisesta, sit perään seur.pvänä työvuorolistoista, kolmantena et meidän kesätyttö lähtee opiskelee et lokakuussa ei ole ihmisii et jos en voikkaan pitää lomaa, sitä mun viimeistä kesälomavkoa kun muutenkin pätkinyt sen 4 osaan :ashamed: Mähän olen nuori et kyllähän mun pitää jaksaa tehdä 7-8pvä putkeen töitä, 3vkon listaan 5vapaapäivää kun normi 6 ja pitkiä päiviä 11,5h välillä jne. Hemmetti, ensvuonna 40v mittarissa, mikä nuori mä enää oon ja lisäks mulla on perhe, kohta 2v kotona joka oikeesti kaipaa äitiäkin :'( Mä oon oikeesti nyt rikki, tajuuks mua kukaan :ashamed:
Huomenna eka neuvola, toivottavasti jaksaisi kuunnella mua huomenna ja ymmärtäisi tilanteeni :ashamed: Palaan huomenna, jaksuja teille kaikille ja anteeks :ashamed: :ashamed:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 8+3 :heart:
 
Heippa1
Kiitos kovasti :hug: :hug:
Eiköhän tämä tästä, nyt eka neuvola takana ja mun LA aikaistu eli 8.3 mut ultrassahan sit näkee vasta sen oikean. Ensviikon perjantaina onkin sit lekurinvola (14.8)ja 3vkon päähän saankin sit tilata sitä ultraa =)
Neuvolatäti kuunteli mua auliisti ja kirjasi sinne tietoihin että henkisesti stressaavaa ja sit laittoi myös et jopa 11,5h työpäiviä seisomatyö.
Hemppa oli 145 mut verenpaineet kohollaan vaik ei mitään hälyttävää 134/75
Jaksuja kaikille, palillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 9+0 :heart:
 
Sain tänään ne sokerirasituksen kokeen tulokset ja onneksi kaikki arvot oli sallittujen rajojen sisällä, eli siitä ei tarvitse enää kantaa huolta. Mieskin palaili tänään töihin 5 viikon kesäloman jälkeen. Ihan mukavasti sitä itseki jaksoi vaikka arvelutti taas tauon jälkeen. Kunhan tässä taas pääsee rytmistä kiinni niin eiköhän sitä jaksa vauvan syntymään asti =)

Säde ja masuasukki 27+1
 
Voi hitto kävin vaa'assa töissä tänään. Ei oo kotona ollu vaakaa pitkään aikaan, kun edellinen hajos. Kuukaus sitte kävin kaverin luona niin siitä on noussu 4 kg paino :snotty: Mulla kerää kyl nestettä et johtusko siitä, mut SILTI tää on epistä! Joo ens keväänä oon norsu taas, tiietään. Mies eilen kyl sano et sit susson enemmän mitä rakastaa :heart: Oon yrittäny kattoo syömisiäni kun tiiän et paino nousee paljon raskauden aikana ja oon laskeskellu kaloreita, onx 1500 liikaa? Ois vaan kiva tietää paljoko sitä tulee töissä kulutettua, kun siivoan työkseni ja hiki on melkein koko ajan, kun raijaan kamoja paikasta toiseen ja juoksen hiki hatussa. Ei mulle ennen oo näin aikasin paino alkanu nouseen näin reipaasti, et voix tuo helle vaikuttaa et keräis nestettä? Mites teillä muilla? :whistle:
 

Yhteistyössä