Neljättä odottavat

Huomenta!
En jaksanut enää pyöriä sängyssä kun uni ei enää tullut uudestaan kun esikko lähti ennen 5 torille naapurin kanssa ja nyt sit tää päänsärky. Viimeyö taas jälleen levoton yö eli kovasti odotan et osaisin nollata nuo työjutut ja saisin yöt nukuttua putkeen ilman painajaisia/ muita levottomuuksia :ashamed: Täytyy mennä päikkäreille jos väsy siltä tänään tuntuu :)

Mannhari kovasti jaksuja :hug: ihanaa että pieni oli matkassa ja muista lepäillä vaikka helppoa ei ole kun 3 pientä kuitenkin kaipailee äipältä milloin mitäkin :hug:

Säde kiitos ja jaksuja myös sinulle, kuitenkin sulla vielä reilut 10vkoa jäljellä :hug:

Jaksuja kaikille ja mukavaa viikonloppua :wave:
Ävm 70 ja "pikkukakkonen" 10+5 :heart:
 
Moips!

Stoppis Tervetuloa mukaan :flower:
Kirjoitit, että imetät vielä nuorimmaista. Saako kysyä että aijotko jatkaa imetystä?
Siis kun minäkin imetän vielä tuota tyttöä, vaikka onkin jo kohta 1v5kk. Olen odottanut että vierottaisi itse itsensä, niin kun pojat tekivät.

mami09 Tuskin edes kysyn vauvan sukupuolta, kun olen ymmärtänyt etteivät ne edes kerro noissa normi-ultrissa. Eikä mulla ole varaa mennä yksityisellekään.
Tai siis joskus kysyin vaan että "näkyiskö muka oikeasti vauvan sukupuoli".Niin sanoi mulle "etteivät kerro". Ja siis en olisi halunnutkaan tietää vauvan sukupuolta vaan sen että näkisikö sen, kun kaveri sanoi että oli itse nähnyt että poika tulee :D
Mä en ole sen jälkee uskaltanut mitään kysyä :ashamed:
Toisaalta meillä on nyt sekä poikien, että tyttöjen vaatteita valmiina :)

äiti vm70 :hug: Toivottavasti sairasloma auttaa :hug:
Ja nukut sitten päikkärit ja lepäilet muuten, sekä tee vaan kivoja ja rentouttavia asioita :)

Säde :hug: Voimia ja jaksuja :hug: Ei sulla enään kuitenkaan niin paljoa jäljellä :heart: Toivottavasi saisit tarpeeksi levätä :hug:

Mä tajusin eilen että eihän mulla ole kun alle viikko "puoliväliin" :D
Kun olen aina kaikille sanonut, joille olen raskudesta kertonut, että "on vielä iha alussa vasta" :ashamed:
En ole muuten vieläkään sukulaisille kertonut..

Aurinkoista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 19+2 :)
 
Jaaha, MM-kisat alko, arvatkaa mitä meiän ukko tekee :D

Kyllä väsyttää edelleen ihan hirveesti. Töissä muuten ihan ok, kun koulut alkoi niin saan tehdä rauhassa tavalliset hommat, tosin kiirettä pitää, kun alue on niin iso et lorvimaan kyl ei kerkee. Kuuntelen radioo aina nappi korvassa ja kun tulee joku hyvä kappale mistä tulee jotain muistoja tms. niin itku meinaa tulla, kiva väkisin piätellä, kun porukkaa pyörii kuitenkin aika paljon koko ajan ympärillä siellä. No ei oo pakko kuunnella musaa mut aika menee paljon nopeemmin ja aamut varsinki ku oon yksin koko talossa ekat tunnit niin siellon kammottavaa ku on hiljasta :| Ei ennen oo ollu näin herkässä itku, et mikä sen nyt tekee sit?

En millään jaksais oottaa tiistaihin asti kun on ultra sillon! Mietin et jos ottas nuo mukulat sinne mukaan, ei kertois minne mennään vaan näkisivät sitten :) Ei olla kerrottu vielä, kun ne muuten höpöttäs kaikille. En oo ku muutamalle kaverille vasta kertonu ja yx kävi tässä kylässä niin kysy heti et ootsä raskaana :ashamed: Vähän on tuo maha turvoksis, kun on paino noussu.

Missä vaiheessa ootte kertonu lapsillenne et vauva on tulossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
Moips!



Mä tajusin eilen että eihän mulla ole kun alle viikko "puoliväliin" :D
Kun olen aina kaikille sanonut, joille olen raskudesta kertonut, että "on vielä iha alussa vasta" :ashamed:
En ole muuten vieläkään sukulaisille kertonut..

Aurinkoista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 19+2 :)
Eix sun masu näy vielä niin paljoo et ois sukulaiset nähny sun oottavan? Mulla vaan on aina jo niin iso maha tuossa vaiheessa et ei ois mitään toivoo enää salata. En tiiä missä vaiheessa töissä kertosin. En pomoo nääkkään kuin tosi harvoin, ehkä kerran kuussa, muuten puhelimella hoietaan asiat ja työ on muutenkin niin itsenäistä. En vaan vielä haluis kertoo, kun oon kyselly kaikkee, kun haluisin tähdätä vähän ylöspäin ja mulla on oppisopimuskoulutus kesken, valmistuisin viimenen pv maaliskuuta, et se menee lasketun ajan kanssa ihan yksiin tai mihin ultra sen nyt laittaa. Toisaalta toivosin et ois nää viikot mitä raskauslaskurin mukaan näyttää 9+1 mut toisaalta jos menis 1-2 vk eteenpäin niin saisin tuon koulun loppuun (toivon mukaan).
Lasken suunnilleen jo viikkoja millon pääsen sairaslomalle, kun tiiän etten juuri puolta välii pidempään pysty töissä oleen tai sitten jos mulle löytyy jotain muuta vähän kevyempää, kun nyt joudun oleen koko päivän jaloillaan niin jalat on ihan turvoksissa iltasin, kerää nestettä.
Suunniteltiin Kanarialle tai jonnekin äkkilähtöö heti kun veronpalautukset tulee, mut mietin et pystynkö istuun lentokoneessa. Ei olla koskaan käyty etelässä perheen kesken niin nyt vois olla mahollisuus...
 
Tiukun äiti juu, meinaan jatkaa imetystä, kun poika on nyt maidottomalla (tuntuu maito aiheuttavan melkoista yölevottomuutta). Pitää vaan toivoa, että tissistä saa vielä kaiken tarvittavan kalkin sun muun... :/ Olen välillä antanut palan kalkkitablettia, kun olen muistanut. Pitäisi sitä maitoakin taas kokeilla, kun enhän voi loputtomiin imettää - pitäisi pojan kai unohtaa se tissi ennen seuraavan tuloa, tai muuten tulee tappelu :LOL: Nyt vaan pojulla on poskihampaat tulossa, niin en tiedä milloin olisi aika sopiva kokeilulle.

äiti vm70 aika ikävän kuuloista meno töissä teillä :( Jaksuja toivotan, vielä ihan hyvä tovi sullakin masun kanssa edessä :hug:

muppe mitkäs MM:t nyt on? :xmas: Tää neljäs on nyt niin tuore tapaus, että ei ihan heti olla lapsille kertomassa, mutta kolmannesta kerrottiin ehkä rv 14, kun maha oli jo niin huomattava, että oli vähän pakko :D Nyt kuvittelisin, että np-ultran jälkeen voisi paljastaa, ehkä... jos siis sinne asti päästään!

stoppis rv 6 tms
 
muppe Juu, onhan mulla ihan kivan kokoinen masu jo :D
Siis jos pitää tiukkoja vaatteita, äitiysvaatteita tai on kokonaan ilman vaatteita.
Mä vaan pidän tuollaisia extra löysiä vaatteita ja yritän kovasti vetää mahaa sisään :ashamed: Ja kun mulla on tuota ylipainoa jonkun verran niin ehkäpä ihmiset sitten ovat ajatelleet että olen vaan lihonut :ashamed: Tai sitten eivät ole uskaltaneet mitään sanoa.
Mun äiti sais niin hirveät raivarit, jos tietäis että olen raskaana, etten ole uskaltanut kertoa.
Puistossakin eilen yksi äiti ihmetteli että olenko mä raskaana, kun puhuin neuvolasta, sokerirasituksista jne.. Eteä ehkä mä osan hyvin piilottaa mun mahan :D Tai sitten kaikki luulee että olen lihonut/ turvonnut masunseudulta :ashamed:

Ei olla vielä lapsille kerrottu. Etteivät mene mummulle kertomaan..
 
Huomenta!
Eilen tuli sit vietettyy täys lorvi päivä :D Lähdimme esikoisen ja pikkuneidin kanssa messuille kun siel esiinty Satu Sopanen ja neiti tykkää aina pikkukakkoseltakin sitä katsoa ;) Jo lähteissään esikko alko puhuu et oli nähnyt unta tai ei oikeestaan tieda et oliko unta et olenko joku aamu kertonut hänelle et haluttiin iskän kans yrittää sitä poikaa, vauva syntyis maaliskuussa :eek: siis ihan oikeesti, en ollut puhunnut sanallakaan ja sit kyselin et oisiko se ihan kamala asia ja sano et eipä se et oishan siit sit pikkuneidille kaveri et oonko oikeesti raskaana et on epäillyt jo pidempään kun nukun päikkäreitä, mul ollut lääkärikäyntejän ja esikko todellakin tuijotti mun mahaa edellispäivänä :ashamed: eli vaikee mun ainakin pitää salassa ja piilotella :ashamed: Ainoo mistä esikko oli huolissaan niin kun mulla ikää et mitä riskejä nyt raskaudessani :/ Ihmetteli et kun en ole kertonut ja oliko taas "vahinko" niin sanoinkin etten ole halunnut, yritetty kauan, tekemällä tehty ja et jos taas olis tullut ne välikohtaukset joissa itkettiin molemmat kun kuuli et odotan pikkuneitiä :ashamed: Toisaalta helpottaa ettei tartte enää salata ja esikonkaan ei tarvitse enää miettiä asiaa vaan sai varmuuden ;)

Tänään pitäis yrittää siivota ja saada kerättyy nuo loput marjat pensaista, katsotaan miten jaksais ;) Ei auta ottaa näin saikulla noista stressiä :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 11+0 :heart:
 
:'( Ultrassa käyty, ei näy mitään :'( Ei osannu hoitaja sanoo mitään, sai varattuu mulle omalääkärille huomiseksi ajan, neuvola-aikakin ois huomenna heti perään. Kävin hakeen kotimatkalla raskaustestin ja tein saman tien, plussaa näyttää edelleen. Se sano et ainoo et se on niin pieni vielä et ei näkyny ultrassa tai sit jotain muuta, MITÄ?! Kellään vastaavaa??!! 17.7. siis sain ekan haamun ja 23.7. vahva plussa ja edelleenkin. Näyttääkö tuulimuna plussaa, en tiiä mitä se ees tarkottaa, eix kohdunulkopuolisessa pitäs olla kipuja, ei oo ollu ku pientä vihlontaa välillä :( Miten mä jaksan oottaa huomiseen, itkettää :'(
 
Moips!

Äiti vm70 Olipas kiva päivä teillä :)
Ihanaa, että esikoisesikin otti uutiset uudesta vauvasta noin hienosti :)
Ja hienoa että osaat ottaa rennosti sairaslomalla, jatka samaan malliin :hug:

Meillä on taas melko sotkuista, kun en ole jaksanut siivoilla tarpeeksi :ashamed:
Viime viikoilla jaksoin tosi hienosti, sitten viikonloppuna iski flunssa ja vei kaiken energian.
Nyt onneksi helpottaa. Toivottavasti saan taas siivoiluinnostuksen takaisin. Jospa saan taas muutamassa päivässä siivoiltua, niin että on taas vähän siistimpää :D

Ylihuomenna on rakenneultra. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ainakin olen ihan kivasti liikkeita tuntenut. Ihan alhaalla tosin, mutta vauvahan on vielä niin pieni, että siitähän se johtuu, ainakin toivottavasti.

Mitäs teille muille kuuluu?
Mites te loppusuoralla olevat olette jakselleet?

Hauskaa päivää ja hyviä vointeja, sekä voimia kaikille! :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 19+5
 
Sisäkautta tehdyssä ultrassa näkyi sentin kokoinen joku alku, ei osannut vielä sanoa alkaako kehittymään jotakin vai ei. Ens viikon torstaina uusi tarkistus niin näkee sitten onko lähtenyt kasvamaan. Tulee hyyvin piiiitkä viikko. :|
 
Voi muppe kylläpäs sulla on piinaava viikko edessä, kovasti jaksuja :hug: :hug: Hartaasti toivon että kaikki kääntyyy vielä hyvin :hug:

Ristiinkulkija myös sinullekkin jaksuhalit :hug: :hug:

Itselläni stressi sen kun yltyy, pipo entistäkin kereempi vaik saikulla olenkin, pienimmästäkin asiasta palaa hihat ja tulee huudettuu kaikille :ashamed: Mua jotenkin ahistaa ja pelottaa tuo tuleva ultra joka vasta ensvkon keskiv. et jos kaikki ei ookkaan hyvin :ashamed: Tuola 35+ pinossa yksi saanut erittäin ikäviä uutisia tai siis jo aikaisemmin jo mut varmistui nyt :'( :'( jos minullakin sama kohtalo tai jos siel ei ookkaan enää ketään hengissä et kun lekurikaan ei silloin viikko sit kuullut niitä sydänäänii :ashamed: :ashamed:

Nyt mentävä keittämään pikkuneidille aamupuuro, nukkui pidempään kun jostain syystä oltiin 4 maissa ylhäällä ennenkuin malttoi taas käydä uudestaan nukkumaan :/
Jaksuja teille kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 11+4 :heart:
 
äiti vm70 kyllä mullakin on hermo kireellä, eilen pimahin illalla, ku oon pitkään pyytäny lapsia siivoon huoneensa ku tänään lähetään minireissuun ja mitään ei tapahtunu. Taustalla pyörii kokoajan tuo masualun tilanne ja vaikka miten päin lasken niin viikkoja pitäs olla enempi kuin vain pienen alkion verran, koska vahvasta plussatestistä on jo 4 vk ja eihän plussaa pitäs tulla kuin aikasintaan 2 vk hedelmöityksestä (korjatkaa jos kuvittelen väärin!!) niin sillonhan viikkoja pitäs olla vähintään 6 ja eikös sydämen sykkeen pitäs näkyä sillon? Onko kukaan käyny 6-7 viikoilla ultrassa ja mitä siellä on näkyny??

Hyvät viikonloput :wave:
 
muppe :hug: Kumpa olisi silti masussa kaikki hyvin :hug:
Jos viikkoja on vaan hieman vähemmän tai sitten asukki niin piilossa tai laite huono tai jotain :hug: Raskaustestithän ovat nykyään "liiankin herkkiä" (mulle sanoi se "täti" ekassa ultrassa) että jospa näytti sulle jo tosi aikasin plussan ja siksi näkyy vasta myöhemmin.
Toivottavasti jo nyt ensi viikolla :hug:

Ristiinkulkija ja äiti vm70 :hug: Isoat halit teille myös :hug: Sekä paljon voimia ja jaksuja :hug:

Mulla oli eilen rakenneultra. Pikkuisella oli kaikki ihan hyvin. Vatasi kuulemma hyvin viikkoja, vaikka mitat olivatkin rv.19+4 - 20+0. Jospa on pienempi syntyessään kun sisaruksensa :)
Oli niin ihana nähdä kun pikkuinen hirmuisetsi liikkui ja potkutteli :heart:
En kehdanut sukupuolta kysyä.

Hauskaa päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 20+1 :heart:
 
Nopsaan vain koneella kun olisi töihin lähtö. Tänään olisi viimeinen työpäivä =) En siis ole vakitöissä ja jonkun verran olen tässä kesällä tehnyt töitä, silloin kun mies on ollu lapsia katsomassa. Enempää en ole luvannu tehdä ja enkä aio koska selkä ja muu kroppa aika tiukilla. Ja kun ei ole mikään pakko niin en ala itseäni kiusaamaan tän enempää, vauva on nyt kaikista tärkein. Ainahan lisärahalle olisi tarve, mut nyt menee tää masuasukki ja oma vointi sen edelle.

Tiukun äiti Mukava et kaikki oli ultrassa hyvin ja pikkuinen voi hyvin.

Tänään tasan 30+0

Säde ja masuasukki
 
:wave:
Uusi täällä!
Kauhunsekaiset tunteet alkaa vaihtua riemuun!
Toki vauva on toivottu ja tarkoituksella "tehty" mutta silti vähän välillä hirvittää mitä tästä oikein oikeesti tulee.

Esikoinen täytti juuri 5v, kakkonen täyttää joulukuussa 4v ja kuopus syyskuussa 1v.

Paljon on mielessä miten tämä elämä muuttuu ja mitä pitää ottaa huomioon, muutakin kuin se että auto menee vaihtoon.

Mutta eipä tässä vaiheessa enempiä.. myöhemmin lisää!

KiiajaVille: tytöt -04 ja -08 poika -05 LA 3.4.2010
 
Taustatiirailijana voisin kertoa omasta alkuraskauden ultrasta. Minulla ultra tehtiin n. viikolla 6 ja tekijä oli kokenut gynekologi. Heti kun laski viikot niin toteisi että näillä viikoilla ei juurikaan mitään varmaa voi raskauden tilasta sanoa. minullakin näkyi ruskuaispussin jäänteet mutta alkio oli vain kysymysmerkki. Hän sanoikin että olisi ollut hyvä odottaa vielä pari viikkoa ennenkuin ultra olisi tehty. Sydänäänetkin alkavat näkyä vasta 7. viikolla varmasti. Minä sain kontrolliultran raskausviikolle 9 - jolloin sitten vauvan alku ja syke näkyikin selvästi. Raskausviikkoja kun pystyy tarkasti määrittämään vain hedelmöittymisen mukaan niin usein päivien heitto alussa voi vaikuttaa siihen että mitään ei näy. Toivotaan että seuraavalla kerralla syke löytyy :heart:
 
Huomenta!
Täällä joku stressaa tämänpäivästä ultraa niin ettei tuosta nukkumisesta tule mitään :ashamed: Oisinkohan nukkunut varmaan yhteensä tähän asti tänäyönä 4h jos sitäkään mut puol 3 alkaen olen pyörinyt ja äsken kävin laittaa pesukoneen pyörii :ashamed:
Takana pari päivää töitä tuon 1,5vkon saikun jälkeen ja nyt sit 3 vapaata et sit alkaisi taas 7pvän putki, ehkä sitä taas jaksaa paremmin ja kunhan tämänpäiväisestä on kunnialla suoriuduttu niin sit itselläkin olisi yksi stressinaihe vähemmän.

muppe sulla olikin huomenna se ultra, toivotaan et pieni kasvanut ja kaikki olisi hyvin, Onnea siis sulle huomiseen :hug:
KiiajaVille tervetuloa joukkoon :wave:
Mitenkäs meidän LA lähenee tai jo ollut kuuluu? Kolmepientä porsasta, Ritsanampuja ja Naksos ;)

Tulen sitten illalla päivittämään ultrakuulumiseni, mukavaa päivää kaikille :wave:
Ävm70 ja kyytiläinen 12+2 :heart:
 
Kaikki raskausoireet paitsi suurentuneet rinnat tuntuu olevan tiessään :ashamed: Mitähän tuokin enteilee :| En taida haluta kuulla huomenna mitä lääkäri polilla sanoo :(
Hammassärkyä olen potenut sunnuntaista asti ja nyt kävin jo toistamiseen lääkärissä, kun ei maanantainen käynti parantanut asiaa yhtään, et ei menny tää sairasloma ihan hukkaan, on oltu ihan oikeesti kipeenä.
 

Yhteistyössä