Neljättä odottavat

Säde Hirmuisesti tsemppiä ja voimia synnytykseen :hug: :heart:
Oletteko jo "järjestäneet" lapsille hoitajan synnytyksen ajaksi?

Piti tulla kertomaan heti, että sain vihdoin sen rautavalmisteen ostettua :D
Käytiin tuossa lähikaupassa kun mies huomasi, että sinne olikin niitä ilmestynyt.
Toivottavasti huimaus nyt vihdoin loppuisi.

Iloisin terveisin ja hyviä vointeja kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja 28+0 :heart:
 
Tiukun äiti Kiitos tsempityksestä!! =)

Jos vauva päättää nyt viikon sisällä syntyä niin minun äiti on varautunut tulemaan lapsia kattoo. Käy tosin koko ajan tässä töissä, mut on sellaisessa paikassa töissä et on saanut luvan lähteä jos vain sinne ei jää kovin paha tilanne (eli on kaupassa töissä ja tietenkään ei silloin voi lähteä on jos iltavuoron viimeisiä tunteja jolloin vain kaks työntekijää, tosin jos saa jonkun tilalleen). Mut päivisin jolloin kaupassa on enemmän porukkaa hänen onnistuu lähteä kesken kaiken. Reilun viikon päästä pikkusiskoni tulee näillä suunnille ihan sillä tarkoituksella et jos vain sinne asti vauva pysyy mahassa hän on tulossa lapsia kattoo et mies pääsee mukaan synnytykseen. Halusi tulla tänne tänne suunnille (asuu melko kaukana) myös ihan muutenki sitte avuksi miehelle vaik isompia lapsia kerhoon kuljettaa yms. kun mies on kotona yksin lasten kans. Ja viipyy niin kauan et meki vauvan kans kotiudutaan niin haluaa kuulemma autella jos tarvis vain on. Lapset on vain kovin mielissään tätinsä kyläilystä ja varmasti paljon sit touhuilevat keskenään. Siskollani kun ei vielä omia lapsia ole niin energiaa riittää tätitettävien kanssa touhuta =)

Sullakin alkaa Tiukun äiti olla jo viikkoja tosi mukavasti, kohta se h-hetki on sinullakin ihan käsillä =)
 
Myöhäisiltoja tänne :wave:

Tänään vein sen pisunäytteen eli huomenna sit tulokset mut en jaksa olla huolissani siita yhdestä proskuplussasta kun pikkuneidin odotusaikana varmaan joka toinen kk. sain kiikutella vai lopussa vähintään kerran kuussa mut huomenna sit viisaampi ;)
Samal sit kun vein sen niin soitin työterv. huoltoon, sainkin ajan het puol9 et ei tarvinnut kuin kurvata pikkuneidin kans tk.n mäki alas ja toiseen paikkaan. Avauduin sit ventovieraalle sedälle joka sanoi et parempi unohtaa hetkeks työt, eikös tämä pikkuneitikin työllistä äitiä ihan riittävästi ja kirjoitti 5pv. saikkuu ja mullahan on ensviikko se "kesäloma" =)
Toisaalt olisin ollut menossa töihin mut mies sanoi et kumpi mulle tärkeempi, vauvan terveys vaiko työ :ashamed: johon totesin et sehän välillä mulle naljailee kun jatkuvasti olen saikulla niin sano viel et kokeilet sit loman jälkeen et hakisin nyt vain tän viikonlopun ;) Oliko taas lie jokin taka-ajatuskin et kun olis ollut "yksin" pikkuneidin kans kun keskimmäinen lähtee seurakunnan isoskoulutusleirille, esikoinen lauantaina meidän tuttavaperheelle niin lauantai olisi sit ollutkin 10h vähintään pikkuneidin kanssa ;) No, mun ja vauvan parastahan se ajatteli :heart:

Tänäänkin sit ryhdistäydyin ja olinkin sit 2h kävelylenkillä koiran ja rattaiden kans =) Siivous kyllä odottais mut kaipa mä viikonloppuna saan jotain siivottuu ;)

Säde ihanaa kun sulla hoituu nuo lapsenvahtihommat noinkin ihanasti ;)
Mallanne jos et ole huomannut niin meille "hieman iäkkäämmille" on myös oma pino eli +35 eli tervetuloa sinnekkin kirjoittelemaan jos siltä tuntuu ;)

Nyt lähdettävä nukkumaan, aamulla pikkuneidin kanssa uimalaan =) Meidän vesipeto, laskee mahallaan liukumäestä, ui käsipohjaa, hyppii siitä matalalta reunalta ja viimeeks keksi et juoksee siihen isompaan lasten altaaseen ja sukeltaa, mitäköhän seuraavaksi :)

Öitä :wave: ja jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 18+5 :heart:

Ps. kun neuvolassa käskettiin jo tekee sitä liikelaskentaa kun sanoin et vauveli pari päivää aikasta hiljainen niin eipähän ole tarvinnut miettiä moista kun sen verran vilkas ollut eilisen ja tän päivän :heart: :heart:
 
..... aattelin vain raportoida kun tänään soitin sitä pissanäytteen tulosta neuvolaan niin ihan puhdas oli ollut, negaa kaikki =) eli väärä hälyytys ;)
Samalla sanoin et hain sit viikonlopuks saikkua et palaan töihin sit loman jälkeen 26pv. niin totesikin et tosi hyvä et KUN OLI KATELLUT JO ET MÄ OLIN NIIN VÄSYNYT PIKKUNEIDINKIN TOUHUILUIHIN! Miksei se ite voinut sanoo et kirjoittais suoraan mulle saikkuu kuhan vaan kehotti et jos vähääkään silt tuntuu niin meet työterv. huoltoon :eek: No, sama tuo mut jäin vain miettii et mitä sit oikeesti sanoin pikkuneidille siel neuvolassa, muistan vain kun lähettiin kun neiti juoksi karkuun et nyt lopeta et äiti ei jaksa taistella sun kans tjt. sellasta et näinkö siitä oli sit tuon ottanut. Eipä sil merkitystä ;)

Mitäs kaikille muille kuuluu
:wave:
Jaksuja ja Haleja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pk" 18+6 :heart:
 
Moips!

Säde hieno juttu että teillä on lapsille hoitaja tiedossa.
Onko sinulla jo kivuliata supistuksia tullut tai muita "merkkejä" että synnytys lähestyy? Entä onko vauva jo "kiinnittynyt"? (minäkö utelias :D )
Mä en yhtään tiedä mihin nuo lapsoset saisin synnytyksen ajaksi. Saati jos joudun olemaan osastolla pidempään (esim. raskausmyrkytyksen takia) :ashamed:
Onneksi tässä on melkein 3kk kuukautta aikaa vielä.
No jaa onhan noita viikkoja jo ihan kivasti, vaikka välillä tuntuu että ihan vähän on.. Laskin että 6 viikkoa olisi vielä "töitä", ennen äippälomaa. Eli silloin viimeistään mun vanhemmatkin saavat tietää raskaudesta..

Äiti vm70 Hieno juttu, ettei pissanäytteessä ollut mitään häikkää ja oli vaan väärä hälytys :)
Onko sinulla nyt sitten lomaa tuohon 26.10 saakka?
Lepäilehän sitten kunnolla :hug: Ja reippaleilet kun jaksat :)
Mulla on ollut jokaisessa raskaudessa proteiinia enemmän tai vähemmän pissassa.
Viime kerralla sain sitten viedä litratolkulla pissinäytteitä sairaalaan :D
Yllättävän paljon sitä pissaa vuorokaudessa kertyy..
Vähän pelottaa että kyllä tässäkin varmaan taas tulee :ashamed:
Kiva sitten pakkasella niitä junalla sinne sairaalaan raahata. No onneksi ei vielä ole mitään ollut.

Mies on muuten nyt muutaman päivän ollutkin aamuisin/ päivisin hereillä ja sitten mennyt iltapäivästä/ alkuillasta nukkumaan :) Mä en tiedä mikä mulla on kun en osaa siivota kun on hereillä :ashamed: Olen kai tottunut että siivoilen kun mies nukkuu. Pitäis ottaa taas itseäni niskasta kiinni ja vaan siivota, vaikka kuinka väsyttäis/ huimais/ ei jaksais.
Olen muutaman kerran saanut päikkäritkin nukuttua/ lepäiltyä. Mies jopa vienyt esikoisen taksille ja siivoillutkin pari kertaa :) (esikoinen saa siis kyydit päiväkotiin)

Mitäs teille muille oikein kuuluu? :D
Jokos on vauveleita synytynyt? :heart:

Hyviä vointeja äideille ja masuasukeille! :) :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 28+1 :heart:
 
äiti vm70 Mukava et näyte oli puhdas! Tuntuu et monesti/herkästi ne hälyttää turhaan. Sullakin alkaa jo puoli väli lähestyä :heart: Nyt huilailet sitte kotosalla, kyllä niitä töitä kerkiää sitte tekemään =)

Tiukun äiti Aika paljon maha nyt viime aikoina on supistellut, ollut lähinnä ihan kivuttomia. Parina päivänä on tuntunut vähän kipeälle mut ei läheskään sellaisia kuin sitte kun tosi toimissa ollaan. Kyllä vauva jo melko alhaalla tuntuu olevan, painaa ainakin siihen malliin, mut en tiedä onko sitten vielä kiinnittynyt kun sitä ei ole katsottu. Kun kävin viimeisessä neuvola-lääkärissä (36+) oli tilanne tuolla alhaalla jo kypsynyt et siinä mielessä merkkejä on, tosin kyllä niitä merkkejä jo saakin olla kun viikkoja jo mukavasti =)

Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille! =)

Säde ja poitsu 37+5
 
Minä taas :ashamed:
Käytiin äsken poikien kanssa saunassa. Juu, stressaavaa oli (tosin ihan kivaakin :) ) kun kumpikin rupesivat "mulla on pissahätä", "tuli väärä pillimehu, pitää hakea oikea", "mulla on kakkahätä", "vessapaperia ei olekaan" jne.. Kuuli varmasti koko talo taas :ashamed:
Mutta ette ikinä arvaa mitä mies taas teki, kun tultiin takaisin :ashamed: Nukkui :headwall:
Päätti että tuo 1 1/2 vuotias osaa yksin olla. Eikös tuo ole jo jonkin sortin heitteellejättö? :(
Ja mut taas leimattu huonoksi äidiksi :(
Sama kun olen neuvolassa, töissä, kaupassa tms. asioilla ehkä n. 2/3 kerroista äijä nukkuu/ pötköttää sängyllä eikä todellakaan vahdi lapsia vaikka on luvannut :headwall:
Anteeksi purkautuminen :ashamed: Voihan se olla että menee nukkumaan kun kuulee ovikellon/ puhelimen soiton, ihan vaan mua kiusatakseen..
Mä kun luulin että tuo haluu muuttua. (meni pari päivää niin hyvin) Olisihan se voinut vaikka soittaa mulle sinne saunaan että tule kotiin tai tuoda tuo typy sinne.
Niin ja mies sano mulle tänään taas tosi "kivasti". Sanoin itse ensin, että mä näytän ihan 4-kymppiseltä juopolta, niin mies siihen "niin muuten näytätkin, oot niin paksun näköinen noissa vaatteissa" :ashamed: Kiva. En tiedä kuvitteliko, että oli hauskakin juttu. Mulle tuli vaan paha mieli :(
Olisihan se kiva, kun olisi aikaa laittaa itsensä nätiksi, tai edes varaa ostaa vaikka jotain hiusjuttuja, meikkejä, kivoja vaatteita tai jotain..
 
Säde Kiitos. Tuon takia olenkin enemmän ja vähemmän hienovaraisesti yrittänyt miehelle sanoa, että muuttaisi pois vähäksi aikaa. (ja itsekin hakenut asuntoa, sitä vain on vaikea saada.. ) Ei tarvitsisi katella tälläistä rumaa ja valittavaan ämmää :ashamed: Kun ei selvästikkään halua meidän kanssa elää. Mutta ei suostu.
Ja juu ymmärrän että miestä ahdistaa. Mutta ei silti tarttis sitä pahaa oloa jatkuvasti muhun ja lapsiin purkaa :(
Varsinkaan kun mä pahoitan mieleni tosi herkästi, varsinkin nyt raskaana. Ja mies tietää sen.
(menisi jollekin ammattiauttajelle juttelemaan)
 
Tiukun äiti ei täältä ole minnekkään kadottu eikä varsinkaan sun ongelmiesi takia ;) Sitähän varten tää on et tänne kirjoitetaan ja puretaan omaa pahaa oloa tai muuta ajatuksia ym. Ei siis syytä huoleen :hug: Itsekkin aina napisen jotain :ashamed:
kirjoitin pitkät pätkät kerhon puolelle ja eiks tää hiton yhteys pätkässyt ja kaikki meni enkäenää uudestaan aloittanut et joku muu päivä sit :ashamed:

Mulla ns. kiireitä, lomalla kun on ;) Viikonloppuna oli puhtia siivota, eilen oltiin pihahommissa ja huomenna on tulossa muurari het klo 8 tulevaan likkojen möksäämme muuraamaan sitä takkaa jne. eli aikainen herätys eli palaan paremmalla ajalla joku päivä ;)

Öitä kaikille ja jaksuja :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"19+3 :heart:
 
Moips!

Mulle sitten iski flunssa :(
Pari päivää ollut hirveä yskä, nuha, särkenyt joka paikkaan, huimannutkin on ja päätä välillä särkenyt (jostuu varmaan kun on niska ja hartiat "jumissa" ) . Eilen oli lämpöä vähän noussut. (37.5) Sitä ennen ollutkin vaan 35.8-36.4. Mulla on siis tosi harvoin kuumetta.. Ja vatsa ollut ihan "löysänä" (siis ripulia :ashamed: ) Ei mulla onneksi ole maha ollut yhtään kipeä ja vauvakin liikkunut tosi kivasti :)
En ole saanut mitään aikaiseksi :ashamed:
Onneksi on nyt syysloma, joten ei ole tarvinnut viedä laposia kerhoon tms.
Rupesin miettimään, että miten mä oikein jaksan lapset hoitaa, jos se sikainfluenssa nyt iskee, kun en jaksais ihan "normi-flunssassakaan" :(

Hauskaa päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 29+0 :heart:
 
Kerrotaanpa täälläkin pikaisesti maanantain ultrakuulumisia;
Kaksi sykettä löytyi.
Toinen kumminkin heikompi kuin toinen, joten ei mitään tietoa miten tässä vielä käy.
Vastasivat suunnilleen viikkoja, parin päivän heitto.

Alkujärkytys tuli vasta eilen parin päivän viiveellä ja nyt vaan mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta.

Toisaalta mielessä jo tulevaisuus JOS kaikki menee hyvin, minkähänlaista on viiden niin pienen kanssa.
Sitten meidän lapsiluku on varmasti täynnä.

NH kera nelosen&vitosen 7+4
 
neljäshaaveissa ihania uutisia :hug: :flower:
onko teidän sukulaisilla kaksosia?
onko oireet voimaakkaampia?pahoinvointi ja väsymys?

omaa napaa sen verran et eilen sai juosta vessaan ekaa kertaa ku meinas ökä lentää.
koko ajan etoo.
nytki illalla.ku oli nälkä niin etoi kovasti,sit ku söi niin maha tuli siitä ahmimisesta kipeeks mut etominen häipyi n.1h.
ja mikä väsy.päivällä simahtaisin jos saisin ja saanki ku mies tuloo töistä n.2h ja illalla 22.00-08.00 ja silti väsy painaa..
pakko myöntää et jokainen raskaus on erilainen..
 
mamma84 no mun äidin veljet on kaksoset, enempää ei ainakaan tässä lähisuvussa ole..
pahoinvointi on melko lievää nyt, mutta esikoisen kohdallakin se alkoi vasta näillä main, että ei sitä tiedä. Väsymys kylläkin on aivan kamala. :/

Kai saan silti jatkaa tässä teidän pinossa, vaikka meille neljännen lisäksi viideskin tulisi samalla kertaa? :D
 
Moips!

Tänään onkin jo vähän parempi olo, ainakin näin aamusta. Yritän siivoilla vähän, kun en ole pariin päivään saanut oikein mitään aikaiseksi.
Onneksi tuo mies on nyt muutamana päivänä vahtinut lapsia, että olen saanut levätä.
Eilen kävi jopa poikien kanssa kaupassa, kun tytön kanssa nukuttiin päikkäreitä.
Toivottavasti flunssa häipyis kokonaan viikonlopun aikana. Esikoisella kun olisi maanantaina hammastarkastus..

neljäshaaveissa Hirmuisesti onnea! :flower: :heart:
Katoin, että teillä onkin tosi pienet ikäerot lapsilla :) Ihana juttu :heart:
Viiden pienen kanssa elämä on varmaan melko vauhdikasta ja välillä raskastakin, mutta varmasti myös ihanaa :heart:
(tosin enhän mä voi tietää, kun ei ole kokemusta :ashamed: )
Itsekin olisin halunnut pienemmät ikäerot lapsille. Tässä yhtenä päivänä tajusin, että sihen on varmaan syy, miksi en ole saanut. Siis tuo mies kun ei oikein osallistu kotitöihin, eikä lastenhoitoon, niin ajattelin että joko jumala tai "luonto" sitten ajatellut että mä jaksan paremmin, kun lapsilla on vähän isommat ikäerot :D

CrystalBlue Paljon onnea kihlautumisen johdosta! :flower: :heart:
Ja voimia ja tsemppiä koitokseen :hug: :)

Hauskaa päivää ja hyviä vointeja kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja 29+1 :heart:
 
neljäshaaveissa Voi kun ihania uutisia :flower: :heart:

Itse en ole oikein jaksanut kirjoitella, sitä jo niin kovasti toivoo et pääsis synnyttämään. Mies aloittaa tänään loman joten nyt olisi oikein hyvä hetki lähteä vaikka synnärille. Eikä tartte enää jännätä et en saa ketään tarpeeksi nopsaan lapsia vahtimaan kun sinne synnärille mun olisi melko nopsaan siis lähdettävä neuvolatädin mukaan, mielellään puolen tunnin sisään jos meinaan ehtiä.

Säde ja poitsu 38+5
 
Heippa!

Ihanaa että olette jaksaneet kirjoitella ;)
Onnea CrystalBlue :flower: Jaksuja viimeisille metreille :hug:
neljäshaaveissa Onnittelut tuplasti :flower: :heart: :flower: :heart: et kyllä lähde meidän pinosta mihinkään :/ täytyyhän meidän tietää miten raskautesi etenee, varsinkin kun tuplat kerta tulossa :heart: :heart:
Tiukun äiti korkea aika miehesi osallistua johonkin |O Pidä huoli et vahtii jatkossakin lapsia, jaksuija :hug:
Säde Hyvää syntymäpäivää :flower: :flower: Ei suinkaan osunut toisesta ketjusta silmiini ;) piti käydä kurkkaa meinaan kuulumisesi kun huomasin et olit juuri kirjoitellut tuolla marraskuisissa :)

Kävin näyttää sormeeni kun kaikki niin huolissaan kotona et naapurissa kun keskimmäisestä lähti ensin vähän nahkaa ja sit levinnyt et on ns. vereslihalla mut olen lykännyt yöks baby natusania niin helpottanut, kävin ensin terv.hoitajalla josta passittivat sit lekurille kun meinasivat ettei kortisoonisalvaa olisi hyvä laittaa kun raskaana. lekuri sit katsoi ja sanoi et kynsijotain, en siis muista mut tulehdus kuitenkin et kävin hakee apteekista petadinea jota laitetaan muutama tippa veteen ja liottelen sit sormeani siinä sen 15min. kerrallaan. Sanoi et kokeillaan ensin näin ettei tarvitsisi sisäisesti alkaa antibioottia syömään ja mä kun kuvittelin et ihan harmiton :ashamed:
Samalla pyysin et terv. hoit. katsoi mun hempan niin olikin 145 et mä en käsitä et miten neuvolassa se oli 128 vajaa 2vkoa sitten ja 5vko sitten sen 145 myös mut pääasia et oli hyvä :)

Nyt mentävä pihalle pikkuneidin kanssa,
Jaksuja kaikille!
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 19+6 :heart:
 
Säde Katoinko oikein tuolta toisesta ketjusta, että sulla on tänään synttärit? ;)
Hirmuisesti onnea syntymäpäiväsankarille! :flower: :heart:
Mites sinun aikaisemmat lapsoset ovat syntyneet? Siis millä viikoilla?
Sulla on kyllä jännät paikat :D

äiti vm70 :hug: kurja tuo sormi-juttu. Toivottavasti pian paranee :hug:
Ja vou, huomenna sulla tulee jo 20 viikkoa täyteen :D :heart:
 
Kiitos äiti vm70 ja Tiukun äiti!! Ihania ootte =) :flower: 26 vuotta olis nyt täynnä.

Tiukun äiti Toivotaan et miehes jatkaa tuolla linjalla, siis hoitelee lapsia yms. kun kyllähän sunkin onsaatava levättyä!! Aikaisemmat on syntyneet 41+1, 39+3 ja 40+3. Eli periaatteessa vois syntyä ihan lähipäivinä tai sitte vasta parin viikon päästä =) Täytyy vain odotella :)

Äiti vm70 :heart: Kiva kun joku noteeraa minunkin kuulumiset =) Sinullakin tosiaan jo puoliväli huomenna, kohta ne on viimeiset viikot meneillään ennen kuin huomaakaan. Itsestä tuntuu et tämä oma raskaus on mennyt tosi nopeasti (paitsi nyt ihan viime päivät!), äskettäinhän sitä vasta kaikki oltiin tuolla kuumeilijoiden puolella ja nyt sitte jo nyyttiä odottelee syntyväksi. Ei mene kauaa teilläkään =)

Säde ja poitsu 38+5
 
Heippa!
Ihmeissäni olen itsekkin minne tämä aika on mennyt kun jo puoltaväliä eletään :eek: tuntuu et vastahan olin np-ultrassa ja torstaina on jo rakenneultra. Alunperin olisi olllut tänään mut sairaalasta sit lähettivät kirjeen ja muuttivat päivää, syytä en tiedä :/ Mut parempi näin, olen ollut niin flussainen koko viikonlopun ja aamulla kävin työterv.huollossa ja hain saikkua kun ei musta olisi ollut täs kunnos töihin :ashamed: Pomo tuli vastaan kun piti mennä kattoo et onko tullut työmaalle niin totes pariin otteesseen et "vai niin, vai niin" sitä otti taas rankasti päähän kun en nyt 2vkon jälkeen vieläkään palannut töihin kun ensin olin saikulla ja sit syyslomalla ja taas saikulla ja kuukauden vaihteen työt painaa päälle et perjantaina pitäis sit mennä et katsotaan nyt mikä on olotila jne. Mulle on vauva ykkönen ja työt sit tulee jossain perässä, sanotaanhan et ei sota yhtä miestä kaipaa niin olkoon myös tuolla noin mun puolesta ;)

Sormesta vielä, betadine vedessä lilluttelu auttanut, ei ole onneks enää enempiä lähtenyt nahkaa kesimään et ainoastaan tosi kuiva on et olenkin miettinyt et uskaltaisiko siihen vetää tuota pikkuneidin baby natusanivoidetta mitä jäänyt kun huomattavasti ennen lekuriin menoakin auttoi ;) Eipä kai siitä haittaakaan ole :)

Jaksuja kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 20+2 :heart
 
Moips!

Ihan pikaisesti tulin ilmoittamaan, että nyt se mun äiti oli saanut selville raskaudesta :ashamed: Ei ihan 30 viikkoa ehtinyt tulla täyteen, vaikka siihen saakka olisin yrittänyt masua "piilotella" :D
Kysyi tosi vihaisesti "milloin sä jäät nyt sitten äitiyslomalle" :ashamed:
Ja sitten tuli tyyliin "etkö sä osaa käyttää ehkäisyä", "etkö sä opi koskaan" tai muuta kuinka olen hirvee ihminen, kun en pärjää kuitenkaan edes taloudellisesti jne..
Tosin lievempänä kun odotin. Mutta ei siis mitään onnitteluja, tai kyselyjä miten olen jaksanut tms. ihan niin kun odotin :(
No taitaa olla parempi, kun en mun vanhemille muutamaan viikkoon soittele..

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 29+5 :heart:
 
Voi Tiukun äippä :hug: :hug: jotkut äidit ei vaan ymmärrä :ashamed: Eipä munkaan äiti edelleenkään tiedä mut enpä mä sille aio mitään sanoo, huomaa sit kun huomaa ja sanoo sit mitä sanoo, ei hetkauta mua mut mulla kuitenkin niin eri tilanne kuin sulla :hug:

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pk" 20+3 :heart:
 

Yhteistyössä