Neljättä odottavat

Hyvää uutta vuotta kaikille! :flower: :heart:

äiti vm70 :hug: Anteeksi :hug: En mä tarkoittanut, että loukkasit tai muuta.
Ajattelin vaan typerästi, että pidät mua yksinkertaisena tai jotain :ashamed:
Kun välillä itse pidän. Kun en haluaisi kuitenkaan lopullisesti erota. Siis että voitais olla vielä hyvissä väleissä, jo lastenkin takia.
Ei tuo mun mies edes osaa mielistellä, sen verran yksinkertainen sekin on :D
(ollaan siis molemmat) Mä muutan tapahtui mitä tahansa.
On tässä talossa pari lapsiperhettäkin. Mä olen ihan varma, että tuo "nuoripari" jolla on pikkuinen lapsi/ vauva pitää mua ihan hirviönä :ashamed:

Eipä ne poliisit kun kysyneet mikä täällä on, kun naapurit soittaneet ja kun mies selitti kuinka tuo 3v saa uhmisraivareita (minä pötköttelin pojan vieressä ja paijailin, olin just saanut rauhottumaan ja melkein nukahtamaan. ) Pahoittelivat sitten vaan häiriötä :eek:
Se mua ihmetyttää, että jos kerran epäilivät jotain niin miksi eivät tarkistaneet asiaa..
Ei kai ne nyt joka puhelusta mene tarkistamaan.
Vai ovatko niin ammattitaitoisia että tajusivat heti ovella, ettei ole mitään hätää tai jotain?!?!
Kun kaipa nuo poliisit ovat kaikenlaista nähneet. Meillä oli siistiäkin, kun eilen siivoilin :D
Ei oltu kumpikaan kännissä tms.
Silti ahdistaa miten joku voi luulla musta jotain noin törkeää :ashamed:
Sainhan mä sen lapun, kuinka joku kiva naapuri tekee musta rikosilmoituksen (pahoinpitelystä ja perheväkivallasta :ashamed: ) Mä en oikeasti ole mikään väkivaltainen ihminen. Kai te uskotte sen :ashamed:
Ja kaipa ne neuvolassa/ päiväkodissa näkevät, ettei noita kukaan hakkaa tms.

Katjuska-78 Eikös olekkin ihana naapuri meillä :D :(
On se lähetellyt lappuja (luulen että on sama naapuri) koko tän melkein 6v aikana, kun ollaan tässä asuttu.
Kuinka mä olen hullu ja mun pitäis hakeutua hoitoon, kun kerran päivällä itkin.
Häätökin olisi pitänyt tulla jo monta vuotta sitten, mä kuulemma heittelen tupakantumppeja parvekkeelta (olen ollut polttematta yli 7 vuotta) jne.. Ja se naapurin jatkuva pahoinpitely ja jostain toisesta perättömien juorujen levittäminen oli kyllä paras juttu :D :ashamed:
(kun miten voi juoruta jostain, ketä ei edes tiedä/ tunne ja mitä ihme pahoinpitelyä ja perheväkivaltaa :eek: )
Hulluja on kaikenlaisia :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille! :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 39+0 :heart:

Kertokaas onko mua huijattu :ashamed:
Joudun maksamaan vuokran 1.1 alkaen, mutta saan avaimet asuntoon vasta 4.1 :ashamed:
 
Huomenta!
Tiukun äiti tänään on pyhä niin ihan normi käytäntö et saat avaimet vasta maanantaina eli ensimmäisenä arkipäivänä ;) Vuokra valitettavasti menee aina koko kuusta paotso jos oisitkin saanut vasta puolesta kuusta avaimet niin sit oisi mennyt puolenkuun vuokra :)


Kaikille Hyvää Uutta Vuotta!"!!

Ävm70 ja "pikkukakkonen" 29+6 :heart:
 
Me lähdetään koko perhe reissuun,kunhan vain autoon saatas porukka ja tavarat =)
Ens viikolla kotiudutaan arkeen kun koulut ja kerhot alkaa :ashamed:
Automatka vähän pelottaa kun masu ei tykkää istumisesta :attn:
Toivottavasti Tiukun äiti on saanut vauvan sillä aikaa :hug:
Viikkoja nyt 10+4..hitaasti menee..
 
äiti vm70 Juu, siis ymmärrän hyvin tuon :)
Tarkoitin vaan sitä, että jos mun olisi pitänyt jo eilen muuttaa pois tästä (nyt vasta tän kuun vikapäivä, kun maksan tän kuun vuokran molempii asuntoihin. Ja kun tuo mies jää vielä tähän asumaan niin ei ole kiire muuttaa)
niin missä ihmeessä mun olisi pitänyt nää 3 päivää asua? :ashamed:
Ja edellinen asukas oli jo eilen muuttanut pois.
Juu, eihän mikään kiire ole. Maanantaina pääsen katsomaan sitten uutta kotia :)
Olisi ollut kiva vaan käydä vilkaisemassa asuntoa viikonloppuna, kun en ole siellä vielä käynyt. Mun tuurilla vauva syntyykin sitten maanantaina :D (no ei nyt sentään)

Iloista päivää kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 39+1 :heart:
 
hyvää uutta vuotta 2010

me ollaan kyllä saatu avaimet asuntoon pari päivää ennen kuun vaihtumista jotta asutaan siinä kun vuokra maksetaan.me saatiin avain tähän asuntoon marraskuun lopulla ja maksettiin puolesta kuusta vuokra koska maksettiin myös edelliseen asuntoon joulukuusta puolet vuokrasta.selitinkö oikeen vaikeesti :headwall:

meillä on pitkä lista tälle puolelle vuodelle mitä tehä ennen vauvan syntymää.
nuorimmainen päivä kuivaksi ja miksei samalla yökuivaksikin.(tutti on jo jäänytkin pois.)
isommat toiseen huoneeseen nukkumaan (se on suurin haaste) ja
nuorin isojen poikien sänkyyn.
suurin päätös on tämän talon ostos
(suurin kysymys kuuluu paljonko täs on rakennuslupaa jäljellä ja paljonk saatais asuntolainaa.)
kesän korvilla tän asunnon omistaja tekis tähän harjakaton ja fiksuinta olis samalla korottaa kattoa jotta sitä lisä tilaa saatais.ilman lisä huoneita me ei tätä osteta,mut 3 huonettakin lisää niin mieli muuttuu..
no kun täs pääsee ny arkeen taas kiinni niin aletaan ottamaan asioista selvää.

:wave:
 
Heipsan!

Mikäs on Tiukun äiti tilanne? Vieläkö olet yhdessä koossa?

mamma teillähän onkin paljon tälle vuodelle ;)
Itsekkin toivon niin kovasti ja yritän saada meidän neitiä kuivaksi, potalla osaa käydä jos ei ole vaippaa ja nyt opeteltu et kun pikkarit jalassa niin ne pitää osata riisua ennen potalle menoa, välillä kyllä käy vahinko mutta selkeetä edistystä on mutta kun mulla on ollut isot likat päivä että yökuivia jo tässä iässä nyt ei :ashamed: Tavote olisi tosiaan että ennen maaliskuuta kuten myös opettaa neiti nukkumaan omassa isojen tyttöjen huoneessa kunhan likat pääsevät tuonne möksään.

hipsu toivottavasti teillä ollut mukava reissu ;)
Täällä alkaa koulut huomenna eli palu arkeen, toisaalta hyvä :)

Täällä ei kummempia, tiistaina neuvolalekuri.... paino varmaankin noussu 1kg/vko kun tullut syötyä ja liikkuminen ei enää niin sutjakasta et jääpi päiviä väliin ettei ole tullut käytyä kävelemässä jo tuon pakkasenkin takia tai sit supistellut :ashamed:

Käykäähän kertoilemassa kuulumisenne, jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 30+1 :heart:
 
Heipsan!

Mikäs on Tiukun äiti tilanne? Vieläkö olet yhdessä koossa?

mamma teillähän onkin paljon tälle vuodelle ;)
Itsekkin toivon niin kovasti ja yritän saada meidän neitiä kuivaksi, potalla osaa käydä jos ei ole vaippaa ja nyt opeteltu et kun pikkarit jalassa niin ne pitää osata riisua ennen potalle menoa, välillä kyllä käy vahinko mutta selkeetä edistystä on mutta kun mulla on ollut isot likat päivä että yökuivia jo tässä iässä nyt ei :ashamed: Tavote olisi tosiaan että ennen maaliskuuta kuten myös opettaa neiti nukkumaan omassa isojen tyttöjen huoneessa kunhan likat pääsevät tuonne möksään.

hipsu toivottavasti teillä ollut mukava reissu ;)
Täällä alkaa koulut huomenna eli palu arkeen, toisaalta hyvä :)

Täällä ei kummempia, tiistaina neuvolalekuri.... paino varmaankin noussu 1kg/vko kun tullut syötyä ja liikkuminen ei enää niin sutjakasta et jääpi päiviä väliin ettei ole tullut käytyä kävelemässä jo tuon pakkasenkin takia tai sit supistellut :ashamed:

Käykäähän kertoilemassa kuulumisenne, jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 30+1 :heart:
 
Täällä ollaan kokonaisena vielä :wave:
(ja pitkään..)

Huomenna on sitten neuvola taas.
Tänään hain avaimet uuteen kotiin (olikin ihan kivan näköinen, ja paljon paremmassa kunnossa kun tää vanha ja jopa se mitä kävin syksyllä )
Nyt pitäis ruveta kunnolla pakkaamaan. Ja sitten vähän siellä uudessa kodissa siivoilla ja maalata sekä käydä ostamassa huonekaluja yms..
Perjantaina olisi 2 nuorimmalla hammastarkistus kello 8.00, en tajunnut yhtää että miten mä sinne ehdin tuohon aikaa :ashamed: Meidän täytyy lähteä viim. 7.10..
Eli herätä varmaan jo kuudelta.

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 39+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
Täällä ollaan kokonaisena vielä :wave:
(ja pitkään..)
Voi kyllä sulla on nyytti jo viimeistään 2vkon päästä sylissä :heart: :heart:
Mitkä ovat muuten tuntemuksesi? Tulehhan kertoilemaan neuvolakuumumisesi sit tänään, itsellänikin vasta iltapäivällä eli yritän illalla tulla jos pikkuneiti päästää koneelle kun nykyisin näkee et istun koneella niin tulee syliin ja ennenkuin ehdin tekee mitään niin sammuttaa koko koneen :/

Hyviä vointeja kaikille :hug: Palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 30+3 :heart:

 
äiti vm70 Ei sitä tiedä, voi mennä kolmekin viikkoa. Kai ne sitten vaikka leikka vauvan ulos, eikös :D Siis kun tulee 43 viikko täyteen..
Nyt pitää nauttia masusta vielä kun voi :heart:

pikinen :hug: Toivottavasti sulla supistelut loppuvat :hug:
Ja juu, mä voisin ottaa ne :D

Nyt pakkaamaan tavaroita..

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 39+5 :heart:
 
Heipsan!
Tiukun äiti mulla ainakin annettiin silloin -07 pikkuneidistä vkolle 41+ käynistysaika jos ei olisi sitä ennen alkanut syntymään eli viimeinen neuvola oli 40+4 eli kyllä sinäkin nyyttisi saat kainaloon ennen 42 vkoa, jaksuja loppumetreille ja pakkaukseen :hug:

Vimeinen saikku saatu ennen äippälomaa eikä ainakaan vielä tullut kieltoa et ei voisi käydä uimassa tai pikemminkin uittamassa pikkuneitiä ;) kaikki tuntu olevan ennallaan tuolla alhaalla, paikat kiinni jne.
Sf-mittaa ei ollut tullut kuin 1cm kk.ssa eli nyt 28 :eek: kattelin pikkuneidin kortissa niin samaisella vikolla ollut jo 32 mut onhan tässä vielä 10vkoa aikaa ainakin sitä kasvatella :whistle: ei siis syytä huoleen ja onpahan tipahdettu nyt sinne normikäyrälle ettei enää viillä siel yläkäyräl ;) Sykkeet heitteli 120-140 väliin mut mulla ei merkata niitä koskaan korttiin, merkataaks muilla? Lekuri meinasi et vauveli olisi ollut rt mut samaan syssyyn sanoi et ehtinee vielä kääntyillä moneen kertaan.
Painoo oli sit tullu 2kg eli 500/vko, paineet 137/80 eli suht samois mitä olleetkin.
Nyt siis alkoi tuo 2vkon välein seuranta eli 19pv. seuraava aika :)

Jaksuja kaikille :hug: palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 30+3 :heart:
 
Mahtuiskos vielä mukaan =)
Mulla rv 20+3 (la 22.5) ja tänään kävin rakenneultrassa ja poika sieltä on tulossa :heart:
Itse olen 27v, mies täyttää 30v, poika -05 ja tytöt -07 ja -08. Ja sit kolme karvasta lasta =)

En koko ketjua oo lukenut, muutamia sivuja sieltä täältä, enkä varmaan jatkossakaan kerkee lukemaan kun tulevat uudet viestit, arki on aika myllerrystä ja tässä muuttotouhutkin vielä kesken. Muutetaan omakotitalosta rivarikolmioon väliaikaisesti, kunnes uusi oma talo löytyy. Onneks tuossa kolmiossa on sentään neliöitä 80, mutta näin tilasta pitävänä luulen että ahdistaa :D

Mulla ois heti kysymys, et onkos täällä ketään, jolla olisi vahvaa synnytyspelkoa? Itse kävin tänään ensimmäistä kertaa pelkopolilla ja jatkossa sit käyn pari kertaa lääkärin juttusilla. Et tuosta kätilöstä ei enää ole apua, kun on selvillä kaikki mahdollinen ja loppupeleissä päätös on meikäläisellä, että kallistutaanko sektioon vai alatiesynnytykseen.
Mulla siis edellinen synnytys oli semmonen kauhukokemus, joka päätyi hätäsektioon. Kaksi ensimmäistä oli ihan suht helppoja ja niistä jäi ihan positiivinen kuva.
Itse en ole vielä ollenkaan mitään mieltä siitä, että mikä olisi synnytystapa, mut mulla on tässä reilu kuukausi aikaa miettiä ennen seuraavaa lääkärikäyntiä, et millä mielellä olisin =)
 
Moips!

äiti vm70 Sullakin hyvät neuvolakuulumiset, hieno juttu :)

Omaa napaa. Neuvolassa kaikki loistavasti. Verenpaine oli hyvä128/78, ei ollut proteiiniakaan, painoa tullut +500g/ viikko, vauvan syke 140 ja Sf-mitta 38cm.
Tuo Sf-mitta vähän hämää, siis kun kasvaa vaan. Mittaakohan se täti ihan oikein sen :ashamed: Kun mä olen ymmärtänyt, että vauva on kuitenkin laskeutunut.
Vai eikö sitten ole. Olisi kyllä kiva tietää joku painoarvio vauvalle..
Mutta ei näytä olevan raskausmyrkytystä tulossa ja se on hieno juttu :)
Seuraava aika on taas viikonpäästä, eli 12.1 :D
Sanoin "tädille" että kyllä mä vielä pari viikkoa ainakin siellä vielä aijon yhtenä kappaleena käydä, vaikka selittikin että jos mua ei näy, niin tietää että olen synnyttämässä, eikä sieltä salista tartte soitella ja peruuttaa aikaa.
Mulla on laitettu korttiin vauvan syke joka kerta. Jospa sulla on vaan täti unohtanut kirjoittaa :hug:
 
Hengissä olen..vaikka kaiketi kuukausi jo menny etten oo kirjoitellu. Välillä käynyt lukemassa onko tiukun äiti synnyttäny ja muutenkin mitä muille kuuluu. Täällä ei ihmeitä. Huomenna ultra. Närästyksestä kärsin viime yönä eikä edes 2 pepcid duoa auttanu..koitin lisäks vesi ruokasooda sekoitusta..mun samariinit kun oli loppu. Ne on ainoot mikkä oikeesti auttaa mulla. Tarvii ostaa huomenna lisää niitä.

Unensieppaaja tervetuloa!

Ä ja 3 poikaa rv 20
 
äiti ja 3 poikaa: voin suositella hae apteekista Gavisconea todella tehokasta jos ostaa nesteenä. Tarkistin lääketehtaan sivuilta että ei pitäis olla mitään haittaa. Mulla on refluksitauti kylläkin lievänä mutta tuolla pärjään aika pitkälle. Mutta jos lääke epäilyttää voi kysyä myös Teratologisesta tietokeskuksesta jonka numero on 09-47176500 siellä neuvotaan raskaana olevia ja imettäjiä lääke asioissa ja saa takulla ajan tasasta tietoa se on auki arkisin 9-12

Hipsu79: Teilläkin aloitetaan aamulla koulu? Kyllä ottaa päästä olis voinut olla vielä vapaata.
 
Ultrassa oli kaikki vauvalla hienosti,kuulema päivän pienin niskaturvotus siihen mennessä 0,4mm :) Laskettu aika aikastui päivällä eli 25.7 nytten.
Isommat aloitti koulun tänään,kovassa pakkasessa lähtivät raukat aamulla talsimaan :ashamed:
Jatkuva krapula olo vaivaa,ja tänään piti oksentaa..painoa tullut kokonaista 200g mutta ei tarvii tullakkkaan.
Tosi vahva poika olo tuli ultrassa.Minullahan esikko on tyttö ja nuoremmat poikia =)
Jokohan tiukun äiti on päässyt nyytin hakuun?
Hipsu 11+4
 
hipsu79 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart:

Täällä edelleen yhtenä kappaleena :D
Välillä on pientä supistelua tuntunut, muttei kovin kivuliaita vielä.
Väsyttää ja liikkuminen on melko hankalaa, muuten ihan hyvä vointi onneksi :)
Olen yrittänyt siivoilla ja pakata tavaroita uuteen kotiin..
Tänään ajattelin vihdoin ostaa tarpeellista vauvalle ja itseselle esim. liivisuojia, talkkia jne..
Ajattelin ostaa pari pakettia vaippojakin (vauvalle ja typylle) jos en saa/ jaksa muuton takia pestyä noita kestovaippoja..
Vauvan vaatteitakaan en ole vielä pakannut, enkä siis sitä "sairaalakassiakaan" :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+0 :heart:
 
Täällä eräs laiska saamaton nahjus paksukainen ilmoittautuu ja on edelleen ehkä hengissä, oon teidän jutut kyllä lukenu mutta itestäni en oo mitään irti saanu :ashamed:
Saikulla ollut sielä lokakuun alkupuolelta ja oon ä-loman alkuun asti. Supistelee tosi herkästi ja paikatki on valitettavasti lähteny aukeamaan, istua ei juurikaan voi joten pakostakin tulee levättyä kuiten. pinnis ja amme on hommaamatta ja reunapehmuste ompelematta, kangas sentään on tossa kaapissa.
Lämmin halaus teille jokaiselle :heart:

MannaHari ja pömppis rv 31
 
Tiukun äiti tulikohan ne mun supparit sitte sulle kun mulla ei oel ollut oikeestaan mitään ja hyvä niin.

:D :D tunsin tänään juuri äsken tässä istuessa ensimmäisen potkun olikohan se komennus nukkumaan :) Minä kyllä menisin mutta toi juniori haaveilee vielä noiden tavaroiden kanssa.
 

Yhteistyössä