Neljättä odottavat

perjantaina tuli käytyä ultras seinäjoelle.
2h sai odotella omaa aikaa,hieman myöhäs ajat!
lääkäri syyttää matalaa hb ja verenpainetta jonka takia pyörryttää ja huippaa,joitteka takia oksettaa.
jos kohtauksia vielä tuloo,pidentyy,voimmistuu niin sit lisätutkimuksiin.
sanoinkin siskolle et jos kohtaus tuloo voimmakkaammin niin se on taju pois..
no toivottavasti ei tuu enään.ny on pysyny pois yli 2viikkoo.
vauva on edelleen perätilassa ja paikat visusti kiinni.
paino arvio on 1,2kg.

mulla menkat alkanu 1kk-4kk aikana synnytyksestä.
sais kyllä kauemminkin pysyy pois.
ehkäisyy oon pyöritelly mieles ja hormoonikierukka kiinnostais ottaa.
mies ei tykkää asiasta puhua,"miks ny jo".
toivoo varmaan sitä viidettä samaan putkeen. :whistle:
 
Minäkin piipahdin neuvolassa ja rautakuurista huolimatta hemoglobiini vaan laskee ja laskee :ashamed: Ja verenpaineet tosi alhaalla vaikka veden ennen lähtöä rasvaisen ja suolaisen pizzan ja juoksin neuvolaan :ashamed: Täti kysyi että eikö minua uuvuta?No uuvuttaa kyllä,mutta minkäs teet..kai rupeen vetämään suolaa ja lakuja kaksin käsin ja rautaa 10 tablettia päivässä =)
Ja painoo on sitten ihan liikaa..huokaus :ashamed:
Kauheeta valitusta,mutta vauva on onneksi pirtee tapaus ja möyrii ja potkii kovasti =)
Itsellä on yöllä monesti hirveen huono olo,meen huonoon asentoon ja varmaan loppuu viimeinenkin verenkierto :ashamed:
Hipsu 22+2
 
Heippa naiset!

Tulen paremmin myöhemmin kertomaan meidän sairaalareissuista mut tuloksena tuhisee nyt sylissäni juuri kotiin tulleena ihanainen Prinsessa :heart: Tyttökaaartimme siis kasvoi maanantaina 22pv. klo 16.20 :heart: Prinsessa oli syntyessää 47,5cm ja 3,560kg :heart:
Ävm 70 ja Ruusunnuppu 3pv :heart:
 
äiti vm70 valtavasti onnitteluja koko perheelle pienestä prinsessasta :heart: :flower:

Täällä ollut monta päivää ihan järkyttävää päänsärkyä. :x Liikkeet on ihan hukassa vaikka kuinka yritän kuulostella ja mahakin tuntuu vaan litistyvän eikä kasvavan. :kieh: Viikko viel rakenneultraan, että pääsee katsomaan missä tuo kaveri luuraa tuolla.

Katjuska ja sintti 19+5 :heart:
 
Kiitos naiset Onnitteluista :hug: On tää vauvan kanssa elo niin ihmeellistä ja ihanaa :heart: Pikkuneitistä tuli meidän sairaalassa olon aikana "iso neiti" kun nyt kattelen sitä ja vielä ennen sairaalaanmenoa pidin sitä vielä meidän "vauvelina" :ashamed:
Nyt kun katselen meidän "Ruusunnuppua" niin se on niin ilmetty kopio pikkuneidistä paitsi hällä on tumma tukka kun pikkuneiti taas oli suht kalju syntyessään ja vieläkin suht blondi ;) Tämä meidän "Ruusunnuppu" on kyllä ihana rakkaus pakkaus, syö hyvin vaikkakin tänään syönyt huomattavasti tiheämpään kuin eilen 2-3h välein kun eilen vielä veteli 4h putkeen unta ennenkuin heräs tisulle mutta kostaantu taas sit illalla et söi puol 9-puol 12 illalla vähintään tunnui välein ja oisi seurustellut et tänään yritinkin pitää sitä vähän hereillä päivällä ja tuossa puol10 sainkin sen sänkyyn, toivottavasti nyt sit nukkuis useamman tunnin putkeen kun eilenillalla sain sen lopulta nukkumaan puol12 niin heräs vasta puol 5 aamul et nukkui niinkuin sairaalassakin sen 5h unoset jota nyttenkin tosiaan toivon et vetäis sen 5-6h putkeen niin saisi tämä mamma myös näitä univelkoja edes vähän vähemmälle :ashamed: Eilen sain kyllä pari tuntia nukkua alkuillasta mut tänään taas päivä ettei mitään mahiksia päikkäreihin :ashamed: Sitä kun yrittää jakaa sitä huomiotaan myös pikkuneidille. Aamulla käytiin sit kahdestaan neidin kanssa puistossa kun vauveli nukkui kotona isin huomassa mut vierailumme jäi puistossa vajaaseen tuntiin kun anoppi sit tuli niin oli palattava kotiin :/

Sit lupaamaani synnärikertomusta;
Ensimmäisen kerran lähdimme synnärille sunnuntaina kun yhtäkkii tuli kunnon suppari klo 19.30 joka tuntu ettei lopu ja sit 5min pääst het uudestaan joten en uskaltanut jäädä odottelemaan. Kun päästiin synnärille niin siellä piirty kivasti tosiaan ne 5min välein edelleen ja olin 2cm auki, ei muuta kuin saliin. Klo 22 vaihtui kätilövuoro niin tuli ottaa uutta käyrää klo 22.30 jolloin supparit alko hiipuu eli pari hassua ja tähän asti oli siis tullut sen 5min edelleen. Kätilö tarkasti niin ei edistystä, 2cm auki niin konsultoi lekuria vielä kun totes et kalvo tosi vahva et voipi mennä montakin päivää. klo 00,10 lähdettiin kotiin niin eipä oikein uni tullut silloin yöllä, mulla oli niin epätoivoinen olo ja jotenkin kävin ylikierroksii, taisin loppujen lopuks saada yht. nukuttuu sen 1,5h :ashamed: Aamulla heitin likat normisti kouluun, käytiin uimalassa vaan kahvilla pikkuneidin kanssa moikkaamassa tutut et koossa edelleen ollaan, käytiin kaupassa ja sit mentiin neuvolaan 11.sta eikä mitään tuntemuksia, ainoo et vähän väliä lorahteli jotain mitä sit kuvittelin et voisi olla vaan vetistä valkkaria :ashamed:
Samassa kun istahdin neuvolatädin tuoliin niin eka kunnon suppari tuli, melkeen itkua väänsin siinä kun kerroin et meidät lähetettiin kotiin synnäriltä ja kun en enää tiedä et koska pitää lähteä oikeesti ettei mene liian aikaisin tahi liian myöhään ja samalla sit sanoin et kun en edes tiedä mitä lorahtelee.... teki sit sen testin ja siihen tuli heikko plussa et tarkoitti lapsivettä ja hänen golleegansa meinasi että olisi ylävettä, ei siis sano mulle mitään mutta totesi et mun kannattaa lähteä sit samantien sinne synnärille et soittelee sinne et olen tulossa jne. Lähdettiin sit pikkuneidin kanssa kotiin hakemaan isi ja olipas tuskaisaa jaa tuo 9km kotiin kun supparit oli 5min välein, soitin sit samaisella kotimatkalla työkaverille et tulee paikalliselle ABC.lle hakee pikkuneidin et päästään samantien jatkaa motarille ja synnärille. No, onneks supparit pysy siinä 5min ja oli ihan ok olo. 5km ennen sairaalaa niin yhdessä risteyksessä meidän edessä oleva auto valuttikin oman autonsa meidän nokkaan :x ja sit kun se mies tuli sielt autost sanoo miehelleni et selvitetään ja katotaan tuos lähimmäl linkkupysäkil et mitkä vauriot tuli niin karjasin "nopeesti, mä synnytän ihan kohta" niin se mies meni aivan valkoseks, juoksi autoonsa, kattovat nopeesti puskurit niin ei onneks jälkee kummassakaan niin päästiin jatkaa matkaa. Käyrälle kun pääsin niin supparit het 2-3min välein, sisätutkimus niin 3cm auki ja kätilö passitti meidät vielä kahvioon niin silläaikaa saisi salin katottuu meille. Mies onnessaan veteli kahvii ja possumunkkii nassuu ja kärvistelin kun en oikein tiennyt mitenpäin tuolil istuu. Hieman ennen kahta päästiin saliin ja kätilöl vuoronvaihto niin saatiinkin edellisillan parivaljakko joka oli ottanut meidät vastaan eli kätilön kaverina nyt keväällä valmistuva opiskelija. 14.30 ottivat taas käyrää, supparit edelleen 2-3min välein napakoita mut pärjäsin vielä ilman kivunlievitystä, 15.30 olin 4-5cm auki jolloin pääsin suihkuun mut suihku oli siinä ammeessa niin laitoinkin ihan kylmästi tulpan kiinni et sain lillua siellä vedessä, olinhan siis lukenut kuinka se amme nopeuttaa aukeamista ja helpottaa oloa niin miksi en kokeilisi kun oli mahis ja hieman yli neljä sanoin miehelleni et soita äkkiä sitä kelloo et nyt mä en pysty olee mitenkään päin et mulla on ihan karmee paineen tunne, niin kätilöt saapuivat samantien ja ei muuta kuin sängylle niin olin täysin auki ja sain luvan alkaa ponnistaa. Mulla meni ensimmäiset ponnistukset ihan mettään kun mä vaan huusin kivusta enkä yhtäään tajunnut et miten pitää ponnistaa :ashamed: mulle ehti tulla jo ajatus etten saa vauvaa työnnettyy pihalle ollenkaan kun pikkuneidin sain silloin kolmannella työnnöllä jo ulos ja nyt ei sit tapahtunut vielä mitään vaikka kätilöt kuinka neuvo miten se ilma pitää pitää siellä keuhkoissa mut alkoihan sit tapahtua kun keskityin siihen ilmanpitoon ja työntöihin, loppujen lopuks ponnistusvaihe kesti sen 8min ja selvisin pienellä repeytymällä johon ommeltiin 2 tikkiä. Synnytyksen kokonaiskesto oli sen 5,5h.
Mä kysyinkin pariin kertaan kun Nuppumme oli syntynyt et onko se nyt varmasti tyttö kun en halunnut uskoa sitä todeksi, olihan tämän sykkeetkin huomattavasti matalammat joka kerta neuvolassa kuin pikkuneidistä. Mies oli 100% tuki mulle koko ajan, suppareiden aikana muistutti mua miten mun kannatti hengittää kun välillä kivun ollessa kovimmillaan niin aloin nopeesti hengittelee ja sit ponnistusvaihees taisin puristaa sen kättä rystyset sinisenä. Siinäkin mies semppas kovasti, kehotti hengittämään "oikein" ja työntämään, taisi jopa kertoa koska pääkin näkyi. Olenkin tässä todennut et vaikka kuinka mollaan ja haukun usein miestäni niin tässä se sai kaiken kiitosken multa et kyllä se tosipaikassa on se todellinen tuki ja turva. Vaikkakin tämä synnytys olikin rankempi kuin pikkuneidistä niin olen kiitollinen että pystyin ja sain kokea tämän täysin luomusynnytyksenä. Aikaisemmissa olen saanut siis sen kipupiikin, oliko se petadinea, anteeks jos muistan nimen väärin :ashamed: mut kätilö kävi sen tarkistamassa entisistä papereistani niin sanoikin etteivät suosittele sitä kovinkaan lähellä ponnistusvaihetta mut nyt siis ei edes ehditty enää miettimäänkään edes mitään.

Jaksuja ja Onnellista odotusta kaikille :hug: En osaa vielä ainakaan kokonaan olla täältä poissa, olette olleet mahtavia kaikki, on ollut suuri ilo ja kunnia jakaa omat tuntemukseni ja ajatukseni kanssanne, KIITOS :hug:
Ävm70 ja Ruusunnuppu 4pv :heart:
 
äiti vm70 :hug: :heart: *onnenrutistus*

Mäkin jäin notkuskeleen näille kulmille. Ootte tärkeitä, vaikken mä omia asioitani täällä samoin pulputakaan. En oo uskaltautunut, kun tuskin kelleen voi tapahtua niinku mulle.. Joskus mainitsit jostain kerhosta...saisko sinne tulla jutustelee?
 
Ristiinkulkija iso iso :hug: :hug: mitä se sit onkaan mitä olet kokenut niin kovasti voimia :hug: Laitoin sulle yv.tä eli kerhon nimen ja salananan millä pääset hakee "jäsenyyttä" ;) siis lämpimästi tervetuloa =)

Täällä vauva-arki suht hyvin jo käynnis, vaik mies onkin ollut kotona mut ollaan siis jo käyty pikkuneitien kanssa kaupassa ja viemäs likkoja ja eilen oltiin vaunutellen puistossa jne.
tänään oltiin sit toista tuntii vaunulenkil et mieskin mukana kun alko jo matkal huolestuu et onhan vauvalla kaikki hyvin kun matkamme kestää kun pikkuneiti halus välil kävellä ;) Olihan vauveli mulla eilenkin toista tuntii vaunuis ulkona kun siel puistos oltiin :) nuo miehet tuntuvat välillä olevan hieman ylihuolehtivia kun eilenkin ehdittiin olee puistoreissus vast tunnin niin jo soitti et vieläkö ollaan siel ettei vaan mulle ollut sattunut mitään ;)

Meillä nuppu nukkuu öisin sen 4-5h putkeen, päivisin sit tankkaa tiuhempaan eli yleensä nukahtaa siinä puol 9 illalla kun pikkuneitikin, sit heräilee puol 1 aikaan syömään ja taas jatkaa uniaan sinne puol 6 jolloin jääkin sit valveille eli loistava ajoitus jos vain jatkaa näin koska sit helpompi ensviikollakin valmistautua likkojen vienti reissuun et pääsevät ajoissa kouluun kun vielä meillä niin märkää ja rapasta ettei voi ajatella et pääsisivät fillarilla ja skootteril eli muutama viikko vielä kuskausta et nää hiekkatiet kuivuu kun kurjaa sitä on mennä kouluun vaatteet yltäpäält kurassa ja ravassa.

Meillä kakkonen on Pääsiäisleirillä, lähti eilen koulun jälkeen suoraan ja tulee sunnuntaina puolenpäivän aikaan. Tuo kakkonen tykkää aina käydä noilla seurakunnan leireillä ja saahan se ns. lisäpisteitä isoskoulutukseenkin noista. Eikä tuo maksanut kun sen 35? ja siinä on täys ylläpito ja ilmeisesti mukavaa seuraa ;)
Huomenna oisi kaupungissa pääsiäismarkkinat ja lasten tapahtuma, pikkuneiti oli menossa isänsä kanssa ainakin sinne tapahtumaan koska mies puhui et voisi viedä kattomaan neitin hattivatti konserttia, oli vieläpä ilmainen ;) Aattelin et voidaan mennä porukalla markkinoille ja sit mä vaunuttelisin Nupun kanssa kotiin, eihän sielt olis kuin 7km kun tänäänkin tuli käveltyy tuo 8km ja lisätaakina oli tuo reilu 12kg istuimessa siinä kopan päällä ja huomenna ei olisi sitä niin jouhevastihan se sit menis jos vain näin hyvä ilma kuin tänäänkin :)

Miten oisi, te jotka jo vauvan saaneet sekä masun kasvattajat niin oisiko kiinnostusta kirjoitella tällä porukalla tuolla vauvat 0-12kk? Aattelin vaan et perustaisinko sinne oman pinon vaiko en??? Mielipiteitä.......
Nyt mentävä tekee ruokaa, palaillaan :wave: (jos ette hermostu mun vauvakirjotuksiin )
Jaksuja teille kaikille ja ihanaa odotusaikaa kaikille masunkasvattajille :heart:
Mukavaa Pääsiäistä :D
Ävm70 ja Ruusunnuppu 1vko 4pv :heart:
 
Äiti vm70 Mukavan kuuloista ohjelmaa teillä tiedossa :)
Ja ihana kuulla, että vauvakin nukkuu hyvin ja että muutenkin on hyvin mennyt :heart:

Minä olen ainakin mukana, siis jos päätätte ruveta tuonne vauvapuolelle kirjoittelemaan :wave:
Tosin nykyään, ei tunnut olevan niin paljon aikaa kirjoitella kun ennen.

Ristiinkulkija :hug: Paljon voimia sinulle :hug:

Että mä olen.. :ashamed: En ole muistanut viedä sitä jälkitarkastuslappua kelaan :ashamed:
Miten sitä voi olla näin huono muistinen :ashamed:
Nyt mä en sitten taida saada enään niitä rahoja ollenkaan :'(
Vai voinko saada ne takautuvasti jos vien sen lapun tiistaina kelaan? Tietäiskö joku?

Hyviä vointeja kaikille!
Tiukun äiti ja pikkuneiti 2,5kk :heart:
 
Voi rakkaat :hug: :heart: Ei mulle mitään tavallista pahempaa erityisesti oo sattunut, mä kai vaan oon niin altis vastoinkäymisille et aina on jotain. Ja musta tuntuu ettei kellään voi elämä olla samanlaista vuoristorataa, enkä halua ns. julkisesti haastella ettei ihan tunnisteta.
 
=)
Mitään ihmeitä ei kuulu,raskauden eka ja viimeinen lääkärineuvola oli tällä
viikolla ja ei mitään ihmeitä sielläkään :)
Poika möyrii miten sattuu,ja kauhistuttaa kääntyykö se ollenkaan oikeeseen asentoon :ashamed:
Aiemmissa raskauksissa on tässä vaiheessa oltu jo oikeinpäin :ashamed:
hipsu 27+6
 
Onpas täällä ollu hiljaista..
Täällä puksutellaan viimesiä viikkoja..nyt rv 36+4. Ke 5.5 on äippäpoli käynti,kuulemme painoarvioo jne. :)
Toivon niin,että vauva ehtii syntyä,ennen kuin anoppini siirtyy enkeliksi esikoisemme rinnalle. Hänellä on aivosyöpä ja on nyt ollut reilun viikon ollut hoitokodissa eikä sieltä enään ole paluuta kotihoitoon.

8.5 olisi yhden kummipoikamme ristiäiset..sitten meillä on 7 kummilasta..6 kummipoikaa ja 1 kummityttö. Vanhin kummilapsemme on 5v. :)

Oma olo alkaa oleen jo "syntys jo" tyylinen.. vauvan pää painaa rakkoa,muutenkin pää on jo aika alhaalla ja liitoskivut sen mukaiset. Issias molemmilla puolilla ei helpota oloo yhtään..
Onneksi ei oo enään pitkä aika..mulla kun käynnistetään viim. rv 39 ellei sitä ennen synny itsestään. :)



 
Heippa!
Ihanaa kun jaksatte pitää vielä pinoa pystyssä, ajattelin ettei täällä enää kukaan käy niin en itsekkään ole sit kirjoitellut mitään :ashamed:
äiti ja 3poikaa :hug: :hug: onpas teillä rankka tilanne, toivottavasti vauva ehtisi syntyä että anoppisi näkisi vielä häivähdyksen lapsenlapsestaan :hug:

Meidän pikkuinen neitokainen sai tänään nimen :heart: ja huomenna tuleekin jo 6vkoa ikää jo täyteen :heart: Tää on niin rauhaisa tapaus, aivan ihanteellinen yönukkuja ainakin tällähetkellä, 5-8h nyt viimeiset yöt nukkua posottanut sen 8h =) Samoin päivisin alkanut viihtymaaän sitterissä, helinä kuuluu siitä roikkuvasta lelusta kun kädellä yrittää sitä huitoa ;) Pikkuneitimme ei onneksi ole vauvalle suoraan mustis mut sit isosiskot eivät saisi vauvaa pidellä et itse haluaa päästä siskojen syliin samaan aikaan jne, jos vauva sitterissä niin silloin kovasti pusuttelee ja juttelee ym.

Meillä oli kova polte trampoliinista niin pitihän se koota kun kantoivat kaikki osat ja eikös pikkuneiti jo sielä sit pomppinut eikä millään tahdo jäädä sisään kun tuli juomaan vaikka kello onkin jo näin paljon.

Kovasti jaksuja teille kaikille loppuraskauteen :hug: :heart:
Ävm70 ja Nuppu huomenna 6vkoa :heart:
 
Tsemmosta vaan,että se olis nyytin haku reissu keskiviikkona jos ei ennen sitä itse ulostaudu. Epäilen jo hyvin vahvasti.. :D
Viime ke oli äippäpoli käynti,paikat auki 2cm ja kanavaa 2,5cm jäljellä. Ronkki kunnolla mut eipä oo tullu mukulaa..tulppa kyllä heti to. Tosin ke mulla tulee rv 38 et sinänsä "vähän" on viikkoja. Mutta ihanaa on tietää,että ke päästään viimeistään hommiin :D !! Pojat jo oottelee kovasti..kumpa vaan kaikki menisi hyvin. Alkaa jo oleen perhosia masussa ja oon koittanu tehdä kaikki hommat suht valmiiksi..pyykit pesty,saunankin pesin tänään ja huomenna sit viä imurointia yms ja tietty ruoka valmiiksi keskiviikolle kun mun isä tulee hoitaan meille nuorinta ja isommat viedään tarhaan..ei papan hermot oo sit niin riekaleina :).

Jääkaappi on täytetty ja auto tankattu..minäkö hösö! :LOL:

Ä ja 3 poikaa + pikku C 37+5
 
Onnittelut äiti ja kolme poikaa :heart: :flower: Nopeata toiminta teillä ;)

Meidän Nuppu täytti jo 2kk, aika menee niin nopiaan kun tuntuu et vastahan tämä syntyi, puhumattakaan et oli vielä masussa.
Mitenkäs täällä odotuspuolella jaksellaan, kovin on ollut hiljaista? Käyn välillä kurkkimassa täällä ja äsken laitoin tuonne vauvapuolelle nelosten pinon et tervetuloa sit viimeistään vauvanne synnyttyä sinne ;)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1738170#m20592701

Ihanaa odotusta kaikille ja jaksuja :hug:
Ävm70 ja Nuppu 2kk1pv :heart:
 

Yhteistyössä