Neljättä odottavat

Moikka!

uusi ilmottautuu mukaan. Olen yrittänyt tuolla oman kuun pinossa kirjoitella aika huonolla menestyksellä. Eli neljäs on tulossa ja LA 9.2.2012. Kovasti odottelen rakenneultraa, sukupuolikin olis kiva saada selville :) Meillä on poika -04, tyttö -06 ja poika -09. Tyttö toivoo tyttöä ja vanhin poika myös tyttöä tasapuolisuuden nimissä. Mulla ja miehellä ei ole väliä.

Oletteko te muut ottaneet selville vauvan sukupuolen ja löytyykö joltain 3kpl jompaakumpaa sukupuolta kun alkoi neljättä odottamaan, varmaan kyllä ehkä ärsyttävää kun kaikki sitten luulee että niitä lapsia tehdään vaan puuttuvan sukupuolen takia, mitä en itse tällä aja takaa. Lapset nyt vaan on ihania :heart:

Puolessavälissä mennään ja kovasti pikkuinen myllää masussa
E-V-A ja vauva rv20
 
Moi!

Tänään oli neuvola. Proteiinia oli jälleen pissassa, mutta siitä ei ole haittaa.
Kohdunpohjan korkeus 28.5. Painoa oli tullut 124 g / viikko.Paino on noussut jo 7.2kg..
En ole aina noudattanut raskausdiabetes diettiäni,välillä tulee herkuteltua. Yritän nyt tsempata itseni paremmin.
Seuraava käynti on viikolla 36 ja sitten painoarvio sairaalassa viikolla 38.

Kovasti näyttävät ihmiset toivovan, että saataisiin 3:n pojan jälkeen se tyttö. En oikein ymmärrä miksi. Meistä meille sopii poika. Ei olla itse tyttöä toivottu.

Mukavaa syksyä!

Trallaa 32+6
 
Trallaa itse ihmettelin samaa kun 2 tytön jälkeen toivottiin itse vielä kolmatta tyttöä ja kaikki muut niin hehkuttivat "jospas nyt vihdoin saisitte pojan". Ihan kuin tyttömme eivät olisi olleet tarpeeksi hyviä/toivottuja tms. Itse toivoimme tyttöä joka kerta! Kolmas oli sitten poika ja voi kuinka helpottuneita ihmiset olivat puolestamme. En malttanut olla korjaamatta, että tyttöä toivottiin, mutta kyllähän poikakin tervetullut on. Muistaa vieläkin 7 vuoden jälkeen naapurit ja tutut kommenttini ja varoivaisesti kyselivät tulokkaasta kumpi on/ vieläkö toivot tyttöä. Nyt olen neutraalimmin osannut suhtautua ihmisten tyhmiin höpinöihin ja sanonut, että kumpi vaan tervetullut, mutta olisihan se kolmas tyttö kiva. Ja tyttöhän meille on tulossa.

Maarit ja Niksu 37+2
 
Tervetuloa E-V-A ! :wave:

Täällä entuudestaan kolme poikaa ja nyt lupailevat kovasti tyttöä. Täytyy tunnustaa, että hieman jännittää tuo tytön tulo, kun ei siitä ole kokemusta. Poika olisi ollut jollakin tavalla "helpompi". Vaikka poikakin olisi ollut hyvin tervetullut, niin täytyy sanoa että olen kyllä hirvittävän innoissani tuosta tytön tulosta. Kaiketi sitä sitten on tyttöä vähän salaisesti toivonut. Kyllähän tuo ärsyttää kun kaikki kommentoivat tuota sukupuoliasiaa. Jaahas, vielä kerran tyttöä yritätte vai... ARGH!

Irmeli ja Eila 34+5
 
Moi!

Kyllä minä sen ymmärrän, että joillekkin samaa sukupuolta olevat lapset ovat pettymys. Tuttava sai neljä tyttöä ja oli pettynyt, koska olisi pojankin halunnut.
Mutta meitä outojakin äitejä ja isiä on, joille ei ole lapsen sukupuoli pettymys.

Minulla on kauhea kiukku päivä. Lapset ja äiti kiukuttelee kilpoja...

Trallaa rv 33
 
Minä myös muistan kun kolmatta kävin odottamaan että ulkopuolinen painostus tystöstä oli valtava. 2 ihanaa poikaa kun oltiin jo saatu.

No, kolmas oli tyttö ja kaikki sanoivat että no nyt voi leikin jättää kesken että molempia sukupuolia on. Ihmettelin aina että oikeasti, onko jollekin niin tärkeää (useimmat olivat lapsettomia tai vanhempia ihmisiä) että kumpia meillä on tai tulossa :O
No, eipä se meitä liikuttanut- neljäs tulossa kovaa vauhtia ja tyttö tämän pitäisi olla. Pitää varmaan ruveta kyselijöitä vähän kiusaamaan että ei tasalukua voi olla, pitää saada poika tai tyttö voittonen perhe :LOL:
No, saa nähdä jääkö perheluku tähän. Mies haluaisi vielä viidennen ja ehkäpä minäkin salaa, sitten joskus :saint: (eli aika pian neljännen jälkeen) :D

Täällä 29 viikkoa täyttnyt, aika mennyt nopeasti ja pikkuinen kasvaa kovasti. Vähän laskettua isompi oli rv 26 ultrassa, ensi viikolla taas käynti synnärille ja ultraavat niin saa ajantasaisen painoarvion.
Närästää hurjasti, mutta muuten olo kai aika kiva. Nälkä vaan kokoajan joten eiköhän painoakin tullut nyt reilummin kun aikaisemmin..

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

pikkuinen joulutonttu 29+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille:wave:

Saako liittyä mukaan kirjoittelemaan:)?

Tuo sukupuoliaihe oli niin houkutteleva niin tuli into kommentoida siihen.
Mä olen 27v ja itä-suomesta.Neljättä odotellaan ja meillä on jo poika 2006:heart: ,poika 2007 :heart: ja tyttö 2010 :heart: La on tämän kanssa 14.12 ja KYS ois sairaala:)
Mä olen aina esikoisesta alkaen toivonut poikaa ja kaksi aivan ihanaa poikaa olen saanutkin.Mies on aina toivonut tyttöä ja tytön hän saikin maaliskuussa 2010 ja kyllä oli isä onnessaan ja äiti aika hämillään ja hieman järkyttynyt.Meilläkin lapsia on "tehty" lasten ihanuuden vuoksi eikä sukupuolen takia,mutta kyllä kolmatta odottaessa sai paljon kuulla näitä että "toivottavasti nyt saisitte tytön" ja minkähän takia?Musta tuntuu että mun on jotenkin helpompi olla poikien äiti ja täytyy myöntää että tuo tyttö on ollut kaikista haastavin lapsi mitä meillä on ikinä ollut.Sanoinkin äidilleni (jonka kanssa jutella kaikesta ja ollaan läheisiä) että "luoja mua auttakoon jos tää tulokas on tyttö" tuntuu että tytöissä on paljon enemmän haastetta kun pojissa.Ne on jotenkin niin mutkattomia,jos niitä kiukuttaa tai suututtaa niin kohde on selvä ja asia helppo korjata,mutta tuosta tytöstä ei kyllä ota pirukaan selvää mikä sillä milloinkin on.Ymmärrän äitejä jotka tulee vastaavasti tyttöjen kanssa paremmin toimeen ja heistä tuntuu että niiden kanssa on helpompi olla.Mutta mua ihmetyttää kyllä yleisesti asenne että tytöt on paljon toivotumpia kuin pojat:(Toista kun odotin niin anoppi antoi lahjaksi vaaleanpunaisen valokuva albumin jo odotus aikana ja puhui koko ajan vaan miten ihana tyttö ois ja nyt palvoo ja ihannoi tuota tyttöä ja pojat jää kyllä sivuun:/Nyt ei oo kukaan ainakaan meille ääneen ihmetellyt miksi vielä tehdään lapsia kun on jo poikia ja tyttö ja hyvä niin.Mies peukuttaa taas tytön puolesta ja mä pojan,saa nähdä miten käy,mutta mulla on tilastollisesti paremmat mahdollisuudet saada haluamani kuin miehellä;)

(.) Raskaus on sujunut pääasiassa hyvin,mitä nyt ensimmäiset 12. viikkoa meni pahoinvoidessa ja nyt jo kuukauden verran oon nukkunut tosi huonosti ja pinnallisesti ja eilen meni selkä jumiin,jonka nyt toivon tämän viikonlopun aikana helpottavan.Ultrissa ollaan käyty ja kaikki on niin hyvin kuin olla ja voi.Sukupuolta ei haluttu kysyä.Perjantaina kävin sokerirasituksessa ja nyt jännään tuloksia:)Jotenkin tuntuu että nyt kyllä narahtaa kun niin oon jännittänyt koko asiaa vaikka ennen arvot on olleet hyvät.
Vauvanvaatteet psein ja laitoin pari päivää sitten paikoilleen kun iski joku pesänrakennusvietti:)

Metsätähti ja pompula 28+3
 
Tervetuloa mukaan Metsätähti! Mun täytyy sanoa, että tytöt ovat kieltämättä haastavamman tuntuisia, mutta niissäkin on eroja. Meillä tytöt kuin yö ja päivä, mutta keskinäinen kinastelu on nykyään se joka mua tytöissä osaa rassata. Pojat eivät varmasti keskenään tappele ja katso aiheekseen saada sanottua viimeistä sanaa joka asiassa. Päivät kuluu tyyliin "kiva, kun on pilvetön taivas" johon toinen vastaa "eipäs ole, tuolla on pieni pilvi", "ei 1 noin pientä lasketa" "lasketaanpa" ja sitten onkin riita jo seuraavasta aiheesta. Eikä ole neidit kuin 9v. ja 12v. Innolla odottelen rempan valmistumista ja sitä, että saavat omat huoneensa taas käyttöönsä. Silloin ennen remppaa lapset olivat omassa kerroksessaan varsin kiltisti ja hiljaisesti ja niitä todella kaipasi, kun tulivat sen verran harvoin ylös. Eli ei sekään välttämättä paras ratkaisu ollut/ole, mutta eipähän ainakaan pinna ollut tiukalla kinaamisen kuuntelusta.

Maarit ja Niksu 37+
 
Pakko kommentoida tuota lasten keskinäistä kinastelua. Meillä tosiaan kolme poikaa ja kaksi vanhinta 7 v ja 4 v kinastelevat ja nahistelevat keskenään ihan koko ajan. Heti kun ovat saman katon alla niin jokin nahistelun aihe löytyy, ja aina on pakko saada se kuuluisa viimeinen sana. Isompi ärsyttää koko ajan jollakin pienellä tavalla ja tuo toinen räjähtää käsiin ihan saman tien. ARGH! Meinaa hajota pää noiden jannujen kanssa. Minäkin toivon että remppa valmistuu ja voin ainakin yrittää passittaa nuo omiin huoneisiin, tai edes toisen. Huoneet vain ovat tuolla yläkerrassa ja ainakin aikaisemmin noita on ollut lähestulkoon mahdoton saada poistumaan yläkertaan yksinään.

Irmeli ja Eila 35+0
 
Tervetuloa metsätähti mukaan.

Täällä on rakenneultra takana ja painoarvioksi rv21 saatiin 414g. Kuopus oli syntyessään 4590g, joten pääsen loppuraskaudesta painoarvioon kolmesti.

Lääkäri veikkasi vauvasta tyttöä kun ei pojan vehkeitä näkynyt, mutta kuvakulma oli aika huono. Joten en luota edes 50/50 tuohon veikkaukseen. Kovasti haaveilen 4D ultrasta, tämä kun on viimeinen raskaus meille.

Eipä meille muuta ihmeellistä, odotusta ja arkea :)

E-V-A ja vauva rv21+1
 
Moi:wave:.

Multa unohtui tämä pino joskus silloin odotuksen lopulla:D.Meille tosiaan syntyi Neljäs tyttö 22.7 4320g 52cm:heart:

Pakko oli tulla kurkkimaan mitä tänne kuuluu.Ei sillä että haikea olo olisi:ashamed:.
Meillä on tytöt nyt 7v,3v4kk 2v4kk ja 2kk:heart:

Ja tosiaan tyttöjä kaikki:D.Ja kyllä ollaan saatu kuulla siitä.Vikaa kun odotin niin sehän tehtiin ihan sillä että poika saataisiin ja poikahan se olisi oltava kun tyttöjä jo noin monta (miehellä vielä ed.liitosta tyttö eli noita on nyt yht.5).
saatiin tietää yhdellä päivystysreissulla että tyttöä odotetaan,ajateltiin silloin että pidetään salaisuutena.jonkun aikaa jaksettiin kuunnella sitä että kaikki alkaa jo hommaamaan meille poikien vaatteita ja leluja ym.Niin sitten oli pakko pamauttaa että "tyttöä odotetaan,sillä selvä ja onnellisia ollaan".
Meni moni aika hiljaiseksi,sitten alkoi vaivautunut lässytys kuinka on ihanaa että meillä on niin paljon tyttöjä:LOL:

Se on hauska nähdä ihmisten ilmeet kun ollaan koko porukka kasassa ja tullaan vaikka autosta ulos; "yksi tyttö,kaksi,kolme,neljä..MITÄ;VIISI TYTTÖÄ":LOL:
Ihan kuin siinä olisi jotain outoa:)

SE on ihan totta että sitä oppii olemaan kuuntelematta niitä kommentteja mutta kyllä se ottaa välillä päähän.
Varsinkin kun moni tulee ilmoittamaan että "onneksi sulla on kaikki tyttöjä.tajuisit kuinka rankkaa/haastavaa on kun on yksikin poika!".Eli en tajua mitään kun mulla "vaan" tyttöjä.

Arki meillä rullaa hyvin,vauva on rauhallisin vauva mitä meillä on ollut:heart:.

Tutun kuullosta kinastelua muillakin:kieh:.meillä toi 7v ja 3v saa riidan aikaiseksi sekunnissa ihan mistä vain.
3v ja 2v tappelee fyysisesti..3v menee ärsyttämään ja 2v vetää turpaan:stick:
ne hakkaa isoilla autoilla toisiaa,repii tukasta,sylkee ja 2v:n suosikki liike on vetää nyrkillä naamaan:D se on kuin nyrkkeilijä:D
Jäähyllä istuvat paljon ja kuri on mutta en ole saanut kitkettyä noista tota pois,eikai sitä saakkaan :).
7v yllyttää noita tekemään kaikkea hölmöä:D.ekalle meni juuri joten rankkaa on silläkin kasvu ollut,pieni iso tyttö :).
nyt ekaa kertaa tuntuu että tekemistä riittää:LOL:

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja jaksamisia:)
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit*
HippuTAR
Onnea vauvasta MommyMonsters!

Mä olin tänään synnytystapa arviossa ja sektio olis sitte 12.10. Viikoja on sillon 37+3 ja aluksi ajattelivat leikata viikkoa myöhemmin mutta ultratessa kohtu näytti huonolta sektiohaavan kohdalta niin aikaistivat sitten sektiota.
Nyt ei sitten saa enää tehdä juuri mitään, se onkin noitten poikien kans tosi helppoa.

HippuTAR + Baabero 36+1
 
Mo!

Heti alkuun onnittelut vauvasta MommyMonsters!

Ja tervetuloa Eva ja metsätähti! Täällä myös yksi joka synnyttää Kysissä. Missä päin asustelette tarkemmin metsätähti? Me ollaan Kuopiosta.

Viimeisiä viikkoja viedään ja näyttää siltä että vauva on edelleen jotenkin omituisesti poikittain :whistle: Ensi viikolla on viimeinen lääkäriaika, siinä katsotaan tilanne ja sit mietitään jatkoa, käännetäänkö vai mitä, mahtuuko vielä itsestään kääntymään? Mahdollinen kääntöyritys pelottaa, samoin sektio tai perätilasynnytys (näitä mahdollisuuksia terkka väläytteli jos vauva ihan väärinpäin...) Huh, ei kiva :|

Turvotus on jotain aivan kamalaa! Sormet ovat kuin nakit ja nilkat kuin tukit, järkkyä! Vaikka koetan juoda mahdollisimman paljon, ei vessassa juuri tarvitse ramapata, eli johonkin se neste jää kertymään. Tukala olo on ja sellainen tankkeri-fiilis että on tosi lihava. Painoa on tullut lisää nyt +13kg, en ole vieläkään "ylipainoinen" mutta tuo turvotus on epätavallista mulle kun aiemmissa ei ole tällaista ollut. Muita oireita ei ole kun mietin voisiko olla vaikka raskausmyrkytys tai jotain...

Me muutetiin nyt kuun alussa isompaan rivariin ja kaikki vauvakamat on vielä laittamatta sängystä lähtien. Mitään vaatteitakaan en ole vielä pessyt. Tavaraa on vielä hommaamattakin, mm. imetysliivit, harsoja, tuttipullot jne. Ei vain ole ollut fiilistä koko hommaan : / Välillä tuntuu ettei mies ole oikein mukana tässä hommassa. On suunnitellut marraskuulle vaikka millaista reissua koiranäyttelyihin ja metsästysreissuille, ei kuulemma ole mitään erikoista niille main kun kyselin eikö marraskuu kannattaisi pyhittää kotona olemiseen jos sattuu tulemaan lähtö jonnekin :( Tympäisee....liekö tajuaa edes millaista elämä tulee olemaan muutaman viikon päästä.

Eipä tässä tämän kummempia, vähän taitaa syysmasennusta pukata :p

Isebel 34+6
 
Heippa :wave:

Löysinhän minä tämmösenki pinon :D

Eli ilmottautuisin mukaan jos vain passaa..
Neljättä siis odotellaan ja L.A on 5.3.2012. Muut lapset: Poika 2000, poika 2002, tyttö 2010. Ja pohjoisessa asutaan synnärinä LKS
Meillä on uusperhe, pojat on edellisestä liitosta ja nyt ootellaan nykysen miehen kanssa toista.

Sukupuolesta olitte kirjotelleet ja kyllä on pakko myöntää että halusin tyttöä tosi paljon poikien jälkeen. Ei saatu ultrassa selville kumpi on joten yllätys oli aivan ihana :heart: Nyt on toisaalta sama kumpi tulee, mies toivoo kuitenki ehkä enemmän poikaa. Mulla on alusta asti ollu tyttöolo. Rakenneultra on 26.10. ja aiotaan kysyä kumpi tulee.

( . ) Olo on ollu ihan hyvä, alussa oli etovaa oloa ja hajuherkkyyttä mutta onneksi ne on jo takana. Vauva potsiskelee jo kovasti masussa :heart: On silti hieman rauhallisempi tapaus kun siskonsa oli.

Lueskelen ajan kanssa teidän jutut läpi jotta pääsen kärryille paremmin =)

Katjuska ja Anni 18+5:heart:
 
Tervetuloa uusille kirjoittajille!
Minä olen myös menossa synnyttämään kyssiin.
En ole siellä aikaisemmin synnyttänytkään.

Miehellä on paljon työreissuja tässä ja ensikuussa. Meillä mies on ollut ensimmäisessä synnytyksessä mukana,2 muuta olen synnyttänyt yksin. Lastenhoito on ollut hankala järjestää.
Hyvin on kyllä sujunut yksinkin. En tarvitse tukihenkilöä.

Maha on valtava. Raskaus diabetestä olen yrittänyt hoitaa ruokavaliolla. Välillä sokerit kuitenkin hetkellisesti koholla.
Paino on noussut jo 8 kiloa. Varmasti liikaa, koska minulla on lievä ylipaino.

Pitkät kävelyt alkaa olla hankalia. Pissahätä iskee aina, vauva painaa alas.

Nyt olen saanut pestyä vauvanvaatteet, ostin yhdet imetysrintaliivit,liivinsuojia, korviketta, tuttipulloja ja pari tuttia. Vaipat ja turvaistuin on vielä ostamatta.
Nuo imetysrintaliivit käy hyvin yöllä, ovat aika ohuet, merkki triumph. Päiväksi pitää löytää paksumpia ja parempia. Koko vielä hakusessa.

Mukavaa syksyä!!

Trallaa 35+2
 
sisarusten tappelusta meillä pojat tappelee keskenään yllättävän vähän vaikka eivät käy kuin kaksi kertaa viikossa pari tuntia kerhossa ja muuten ollaan suurimmaksi osaksi keskenään kotona.Ovat kyllä kuin päivä ja yö luonteiltaan mutta ilmeisesti heillä vastakohdat täydentävät toisiaan:)

E-V-A meillä katsoivat tai no siis näyttivät sikiötä rakenneultrassa myös 4D versiona ja antoivat pari 4D kuvaakin ja olihan se kyllä ihanaa ja siitä saa kyllä vauvasta hyvin selvän kuvan.harmi ettei teillä näytetty koska sillä ois aika varmasti myös sukupuoli saatu selville.

MommysMonsters vaaleanpunaiset onnittelut tytöstä:flower:
Toi on kyllä niin lapsikohtaista että onko tyttö vai poika se haastavampi sukupuoli.Meillä ja muutamalla mun ystävällä se on ehdottomasti tyttö joka on todella haastava ja poikien kanssa pääsee helpomalla eikä asioista tarvitse käydä niin kovaa vääntöä:)Mutta tuokin kommentti ettet tajuaisi mitään kun on vaan tyttöjä on kurjaa:(Nauti nyt vaan pikkuvauva ajasta:)

HippuTAR sulla ei sitten ole enään montaa päivää odotusta jäljellä:)

Isebel81 kyllä se yleisesti mahtuu kääntymään eri asia vaan on malttaako pysyä pääalaspäin,toivottavasti.Kääntöyritys ei kuulemma tunnu mukavalta mut ei ole kamalaakaan.Onneksi pääset lääkärin kanssa pohtimaan sektion ja perätilasynnytyksen hyviä ja huonoja puolia,se varmasti auttaa edes vähän sitä päätöksen tekoa jos kääntöyritys ei onnistu.
Mullakin on ihan valtava olo vaikka ei oo turvotusta.Koskaan ennen ei oo ollut näin valtava tai tukala olo kenenkään odotusaikana edes viimesillään ja kaksi oon sentään saanut kesällä mut nyt on ja vielä ois 10 viikkoa aikaa osotella,huokaus!
Mustakin tuntuu ettei mies oo oikein mukana tässä odotuksessa vaikka alussa oli niin tohkeissaan niin nyt välillä tuntuu ettei edes muista että odotan:/ Täälläkin mies ravaa metsässä ja kaikenmaailman "tärkeissä" jutuissa,mutta hyvä kun vielä juoksee kun sitten vauvan syntymän jälkeen on turha kuvitella juoksevansa ilman isompia lapsia:)
Täälläkin ollut ilmassa ihan selvää syysmasennusta tai raskausmasennusta mitä lie mutta kyllä muutaman viime viikko on ollut todella ankea fiilis eikä mikään oo kiinnostanut eikä mitään huvita tehdä eikä ketään tavata.Onneks nyt on parempi olo ja ajatukset kirkastuneet.iloisia ajtuksia sinnekkin päin lähettelen ja inspiraatiota hankkia viimeiset tavarat ja laittaa ne paikoilleen:hug:

Viime viikolla unohdin mennä neuvolaan vaikka oli aika ja nyt ens viikolla ois uusi aika.Nythän siellä pitääkin alkaa ravata joka toinen viikko.Vauvanvaattet on pestyinä ja kaapissa valmiiksi odottamassa käyttäjään vaikka aikaa on ihan reilusti jäljellä,mutta tuli inspiraatio niin ajattelin käyttää sen heti hyödyksi ennen kuin se menee ohi.
Tekisi mieli tehdä rattaista jo vaunut mutta ehkä maltan vielä mieleni mutta ehkä annan kuopuksen nauttia vielä rattaissa istumisesta ennen kuin pakkokävely koittaa.Eipä se kyllä oikein tykkää enään istuakkaan niissä joten taitaa vaan olla innoissaan kun ei enään oo kahlittu paikoillee mutta matkanteko saattaa kestää paljon pidempään kuin ennen ja siihen on varauduttava.
Liikkuminen ei tunnu enään hyvältä kun kävely alkaa olla ja vaikeaa ja selkä jotenkin kipuilee kun kävelee.
Yöt on hyvin rikkonaisia kun pitää vessassa ravata ja kääntää kylkeä ja asetella tyynyjä.
Vauvaa kohtaan on jo kovin lämpimiä ajatuksia ja kaipaan sitä jo syliin mutta sen on hyvä vielä kasvaa masussa monta viikkoa ja jos entiseen malliin tulee niin ei ainakaan tule ennen laskettua aikaa.

Hyvää syksynjatkoa kaikille
 
HippuTAR
12.10 vähän kahdeksan jälkeen meille syntyi pikkuinen tyttö. 2905gr ja 48cm.

Tyttö syntyi siis suunnitellulla sektiolla ja hän sitten hotaisi lapsivettä keuhkoihin. Pari tuntia syntymän jälkeen joutui keskolaan kuivattelemaan keuhkoja jonka takia ei ekaan vuorokauteen saanut maitoa ollenkaan vaan ravinto meni tipan kautta. Tämän takia syöminen piti sitten opetella erikseen ja paino laski melkein 300 gr. Nyt viimesen vuorokauden aikana syönti on alkanut sujua niin hyvin että todennäköisesti pääsee maanantaina kotia.

Muuten tyttö voi hyvin.

Mä pääsin jo eilen kotia, kipuja on jonkin verran mutta paljon vähemmän kuin pelkäsin. Toisen munasarjan päältä löytyi jonkinlainen kasvain joten siitä nyt odotellaan patologin lausuntoa.

HippuTAR + Baabero 3vrk
 
Onnea HippuTAR pienestä tytöstä :flower: En muista oletko aiemmin maininnut miksi synnytystapa-arviossa päädyttiin sektioon?

Tervetuloa Katjuska!

Itselläni sektio on ollut nyt jonkin aikaa päälimmäisenä mielessä (pelkään sitä) kun tällä viikolla neuvolan lääkäri laittoi lähetteen ä-polille, vauva siis edelleen poikittain :p Ensi viikolla on mullakin synnytystapa-arvio ja kääntöyritys. Jos ei käänny/pysy rt:ssä, on "tuomio" automaattisesti sektio. Olen jo vaikka millaisia kauhukuvia maalaillut mielessäni erilaisista komplikaatioista ja kivuista että yöunet uhkaavat mennä :D Noh, sen näkee sitten paikan päällä saako lääkäri vauvan käännettyä vai onko sille jotain esteitä...

Tänään sain vihdoin pestyä vauvan vaatteet, peitot, pussukat yms. ja laitoin sängyn makkariin & hoitotason. Lakanoita en sentään vielä laittanut sänkyyn pölyttymään =)

Toissa yönä heräsin erilaisiin supistuksiin, ei hirveän kipeisiin mutta sellaisiin jotka tuntuivat vain jatkuvan ja jatkuvan...en meinannut uskaltaa nousta edes vessaan kun pelkäsin että ties vaikka vedet menis :O Terkka vannotti siinä tapauksessa soittamaan ambulanssin kun vauvan asento on väärä, mutta onneksi supistukset loppuivat n. puolen tunnin päästä eikä niitä enää tullut lisää. Kyllä tässä vielä parisen viikkoa ainakin voisi odotella että ehtisin hommata kaikki kamat (odottelen ensimmäisiä äitiyspäivärahoja...), eihän mulla ole vielä imetysliivejäkään. Stressin aihe tämäkin...

Isebel 36+1
 
Moi!

Onnittelut vauvasta HippuTAR!
Tervetuloa uusille!

Lääkäri neuvola oli keskiviikkona.Vauvan painoarvio on nyt 3050g. Reilut 4 kiloinen on siis tälläkin kertaa tulossa.
Kohdunkaulan tilanne 3 cm, pehmeä ja sentin auki.
Seuraava käynti on viikolla 38 sairaalassa, jossa tehdään tarkempi painoarvio.
Raskausdiabeteksen vuoksi eivät kuulema laske yliajalle. Luotan siihen.

Nyt on sää parantunut, joten on tullut liikuttuakin. Tykkään käydä sauvakävelemässä. Matkat ei kuitenkaan ole pitkiä 3-4 kilometriä. Hyvä olo kuitenkin tulee.
Olen yrittänyt ahkeroida ja siivota kaappeja ym.,

Turvakaukalon hankinta on vielä listalla.
Muuttokin on tämän kuun lopussa tulossa, ellei sitten siirretä marraskuun lopulle. Pitää vielä miettiä..

Terkuin Trallaa 36+2
 
Huomasin etten ollutkaan täällä palstalla käynyt aikoihin. Niksu syntyi 3.10. suunnitellulla sektiolla rv 38+3. Kokoa neidillä oli 2920gr. ja 47cm.

Isebel älä turhaan sektiota pelkää. Itse olen jokaisesta 3 sektiosta toipunut paremmin kuin alatiesynnytyksestä. Ensimmäinen vrk menee letkuissa ja kipulääkettä piisaa. Se ensimmäinen nouseminen sängystä on aina ollut tuskaa, mutta jokainen kerta sen jälkeen minimaallisen helpompi. Kotiutuinut olen aina 2vrk sektiosta lääkkeiden kera ja nyttekin lääkäri ja hoitaja suosittelivat jäämään vielä, mutta itse olin sitä mieltä että menen kotiin ja pärjäilen mukaan Burana + Panadol linjalla. Sen lisäksi sain Panacod reseptin, mutta sitä en edes jaksanut hakea. Entuudestaan kaapista löytyi muutama vahvempi kipulääke ja niitä otin parin pvän ajan ja sitten ei enää tarvinnutkaan.

Maarit ja Niksu, huomenna 2vk
 
HippuTAR
Maarit* Onnittelut vauvasta!

Istukassa ei siis ollut mitään vikaa vaan munasarjan päällä oli jonkinlainen kasvain, ei se lääkäri siitä muuta sanonut kun että odotellaan tuloksia.

Isebel81 Sektio tehtiin koska kaks edellistä on syntynyt sektiolla. Synnytystapa arviossa ultrassa näytti siltä että sektiohaavan kohdalta kohdun seinä on melko huonossa kunnossa, siksi sektio tehtiin jo rv 37+3.

Neidin paino oli eilenkin vielä laskussa, painaa nyt 2565gr. Pääsee kotiin vasta sitten kun paino alkaa nousta mutta eiköhän se siitä koska syö nyt tosi hyvin.

Mäkin oon aika hyvin toipunut kaikista sektioista. Tokassa sektiossa oli hirveet kivut puudutuksen loputtua. Tota karseeta kipua kesti n. 6 tuntia. Tähän asti olin luullut että sain silloin kaikki mahdolliset kipulääkkeet (olin niin kipeä että ei mulla mitään mielikuvaa oo paljonko on lääkkeitä annettu mutta tosiaan luulin että ois annettu kaikki mahdollinen). Nyt puhuin siitä ennen sektiota, lääkäri katto papereista ja totes että "ei oo ihme että oot ollu kipiä ku oot saanu pelkkää voltarinia". Joten kannattaa jo etukäteen puhua asiasta ja pyytää lääkettä heti kun vähänkin siltä tuntuu. Tällä kertaa laitettiin myös puudutuksen yhteydessä morfiinia selkäytimeen ja sitten pärjäsin pelkällä panadolilla ja voltarinilla. Toi morfiinin laitto on ilmeisesti suht uus juttu mutta lääkäri sanoi että siitä on hyvät kokemukset ja itsekin voin sitä suositella.
 

Yhteistyössä