no niin kertokaapa totuus, kumpi sattuu enemmän?? (synnytys kyseessä)

  • Viestiketjun aloittaja ä
  • Ensimmäinen viesti
onneksi ei koskaan enää tarvitse synnyttää
Ne on niin erilaisia tuntemuksia, että ei niitä voi verrata. Supistukset ovat kivuliaita lihassupistuksia kun taas ponnistamisen seurauksena kudokset venyvät.

Ponnistamistuntemukset riippuvat myös TODELLA paljon asennosta. Se saatanen perinteinen puoli-istuva tekee kipeää mutta vaikkapa jakkaralla on paljon parempi tilanne.
 
kun mulla oli epiduraali kahessa ekassa niin ponnistamine oli helppo nakki joho meni se kolme min.eikä sattunu ollenkaa sillä tasolla kun avautuminen,mutta,mutta olin kolmosta synnyttämässä ja ilman kivunlievitystä ja kun tuli ponnistamisen aika niin pellästyin ihan sitä kipua kun se ei ollu aikasempaa sattunu niin paljon.se oli kauheeta se.eli mulla tässä tapauksessa ponnistaminen ehdottomasti
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
avautuminen vai ponnistaminen? kun kyseessä on luonnollinen synnytys.
Riippuu synnytyksessä. Ensimmäisessä eniten sattui ponnistaminen ja toisella kertaa synnytyksessä avautuminen. Toisella kertaa ponnistaminen ei tuntunut yhtään missään, ja ensimmäisellä avautuminen oli taas tuskatonta mutta ponnistaminen helvettiä.
 
vieras
avautuminen EHDOTTOMASTI. käynnistettiin ja se aika ennen kuin oli tarpeeksi auki et sai epiduraalin oli lopulta aika tuskaa..vikat tunnit varsinkin. viimeiset 6h ei sit tuntunut juuri missään kun sai lääkettä.
 
helvettiä siihen asti että sain lääkettä
Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:
hmm.. ehkä avautuminen... 2 luomua takana eikä kumpikaan ollu kovin kauhee.1 lääkkeellisellä kivunlievityksellä ja se oli ihan hirveetä.
Mulla onkin ihan päinvastaiset kokemukset luomuun ja lääkkeisiin.
 
Molempi pahempi: tokassa sekä avatumisen viimeiset sentit että ponnistus olivat helvettiä (en ehtinyt saada mitään lievitystä). Ekassa synnytyksessä jäävi sanomaan koska avautuminen oli epiduraalin vuoksi kuin eväsretkellä olisi ollut, ponnistus toki sattui kovasti.
 
se on kyllä niin hassua että miten jollain voi ola kivuton synnytys.

mullakin tosi korka kipukynnys ja kestin tosi hyvin ne avaus kivut kun oli kin kovia mahakramppeja. en sanoisi silti niitä tuskaksi.
mutta se ponnistus oli oikeasti kun olisi sikaa kidutettu. aivan kamalaa kipua.
en voisi sanoa että siinä mitään helpottavaa.

vaikka ponnistin oikein ja ponnistukset olleet nopeita 10min ja 7min
 

Yhteistyössä