Noin kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA

Tervetuloa kirtsikka! Me alotettiin soseita 5 kk iässä (maistatin muutaman kerran jo 4 kk jälkeen sillon tällön perunaa). Olen ostanu kaupasta hedelmäsoseet ja itse keittänyt ja soseuttanut keitinveteen kasvissoseet.

HPMltä pitikin kysyä, että miten teillä ilmeni se perunan sopimattomuus? Siis meinaan vaan, että tuliko oireita aikalailla heti syömisen jälkeen vai yöllä vai miten? Kun meillä on nyt yöt taas käyneet katkonaisemmiksi. Ajallisesti sen liittäisin helposti soseiden alottamiseen, mutta kun päivällä poika on ihan hyväntuulinen eikä mitään oireile. Yöllä vaan tahtoo heräillä jopa tunnin välein yhtäkkiä itkemään ihan kunnolla. Vois tietysti ekaksi kokeilla nostaa sängyn päätyä vähän, jos noi kiinteät aiheuttaa vaikka lievää refluksia, ja maku on tujakampi kuin maitopukluissa. No, arvailuja taas vaan kaikki.
Niiskuhan se kyseli tästä soseiden alottamisesta. Eli aika hyvin tuntuu maistuvan pojalle soseet, ja osaa jo hyvin syödä lusikasta. Hedelmäsoseet varsinkin uppoaa mallikkaasti. Mutta en oikein ole varma, onko tullut sitten vatsavaivoja vai ei. Kakkaa ainakin tulee paljon harvemmin nykyään.

Voi Kvartti, jopas teille nyt sattui samaan syssyyn kaikenlaista harmia! On varmaan tosi kurjaa tuo vauvan tukkoisuus varsinkin, ja kun vielä mieskin on sairaana, joudut yksin jaksamaan. :hug: Toivottavasti siellä potilaat pian toipuvat. Varmasti ensi viikko on taas jo parempi.

Nannalle onnea kakkosen yritykseen! Jospa ne clomit nyt auttais kuitenkin. Toivotaan onnea matkaan oikein rutkasti :heart:
 
HPM
Missäs muuten Memmu menee? Taustaileeko vain?

Novelle: Me annettiin perunaa päivällä ja illalla alkoi ilmavaivat ja masun vääntäminen. Eli vuorokauden sisään alkoi vaivat ja loppuivat heti kun peruna vaihdettiin bataattiin. Annoin muistaakseni kolmena päivänä perunaa että huomasin et se on varmasti siitä. Ja sama toistui myöhemmin. Kolmeen kertaan kokeilin perunaa noin kuukauden välein ja aina sama homma. Mutta nyt tosiaan ei enää reagoi maha eli aika yksilöllistä näköjään. Tosin mä olen noiden eläinten kanssa herkistynyt lukemaan kaikenlaista ja reagoin yleensä nopeesti kaikkeen. Saattaahan olla että masu ois tottunut tohon jo aikasemmin jos ois vaan antanut? En tiä, mutta hyvä näin.

Voi Kvartti teitä :( Ei oo kyllä helppoo sulla. Varsinkin vielä tuon kantourakan kanssa. Meidän ois kuulkaa naiset pitänyt kaikkien asua samalla paikkakunnalla niin voitais käydä jeesailemassa toisiamme =) Mä voisin ainakin käydä kanniskelemassa teidän vauvoja muutaman tunnin että saatte levättyä, kun omat unet on toistaiseksi ihan ookoo-mallilla.
 
Voi itku teidän tilannetta! Lapsen sairastaminen on kyllä kamalaa. Niksulla oli aikaisemmin räkätauti ja nyt se on sitte tullut takaisin. Onneksi pystyy ihan hyvin kuitenkin nukkumaan omassa sängyssä, kun olen korottanut tarpeeksi päätyä. Huomenna on nyt sitten rokotteiden vuoro.Katsotaan, että tuleeko lämpöä. Olis kyllä muuten kiva, että asuttais kaikki lähellä toisiamme :)
 
Jaksamista KÖ:lle sairaiden hoivaamiseen! Meillä ollaan onneksi vältytty pojan kanssa sairastelut. Mitä nyt on ollut vatsavaivoja ja ripulia, mutta eikös niitä ole kaikilla jossain vaiheessa :)
Ihanaa, kun meillä on nyt saatu vakiintumaan pojalle rytmiä päiviin. Nytkin se on jo tunnin kohta nukkunut, kivasti saanut vähän omaa aikaa tähän iltaan. Ensimmäistä kertaa meillä mies kävi pojan nukuttamassa yläkertaan ja ihan hyvin oli nukahtanut. Mulla on itsellä ollu pelko persiissä, että olen opettanut pojan nukahtamaan ainoastaan tissi suussa :LOL: Onneksi näin ei kuitenkaan näyttäis olevan. Voin siis hyvillä mielin lähteä vaikka leffaan ystävän kanssa ja luottaa siihen, että täällä nukkumaan meno onnistuu hyvin.

Eilen olin ystävän kanssa päivällä vähän tuulettumassa, käytiin shoppaileen ja syömässä rauhassa. Oli kyllä ihanaa! =) Ja oli kiva tulla kotiin, ku täällä oli kaikki ok. Jotenkin sitä taas huomasi, että kyllä tuo vauva on ihana, kun hetken oli poissa. Meinasi jo iskeä mökkihöperyys, ku täällä kotona vaan kokoajan kököttää.

Onko teillä muilla mammakavereita, joiden kanssa vietätte päivisin aikaa? Mua niin harmittaa, kun täällä ei oikein ole ketään. Kävin paikallisessa perhekerhossa viime viikolla. Siellä oli peräti 2 äitiä! No toisella oli 3 viikkoa vanhempi vauva kuin meillä, että siinä mielessä ihan kiva. Jotenkin vaan odotin, että siellä olis ollu enemmän porukkaa...

Kiitos kaikille kommenteista ja kokemuksista liittyen sosekysymyksiin. Mä nyt päätin, että odotan ainakin sen 3 kk neuvolan, ennen ku aletaan maisteleen. Tihennetään imetyskertoja ja toivotaan, että maito määrä lisääntyisi. Tosin miten noita imetyskertoja paljon enää tosta tihentää? Kun nytkin on poika tissillä vähintään kerran tunnissa. Pakko on sitten ollu antaa Tuttelia lisäksi, kun itkee nälkäänsä rinnalla olon jälkeenkin.
Nyt nukkumaan, että taas jaksaa yöherätykset!
 
Kiitos myötätunnoista! Meillä oli vielä oikein megajärkytyslopetus viikolle. Ysin aikaan illalla vaihdoin Helmille vaipan ja laitoin tytön sohvalla olevan alustan päälle mahalleen kun menin laittamaan vaippaa pois. Kuulin vessaan kolauksen ja näin, että alusta on tyhjä! Siis jumalauta sitä tunnetta kun tajusin että se on tippunut sohvalta!! Tyttö makasi pienenä myttynä naamallaan maassa ja OLI HILJAA. Kun nostin tytön ylös, oli naama onneksi ihan punainen ja rääkäisy tuli, oli siis vaan vetänyt henkeä. Mä menin ihan paniikkiin ja soitin hätänumeroon. Sieltä neuvottiin mennä käymään Lastenklinikalle näytille varmuuden vuoksi. Mentiin siis taas sinne (mies oli tosiaan 39 asteen kuumeessa eli mentiin Helmin kanssa kaksin) ja saatiin jopa sama huone kun edellispäivänä. Tyttö oli onneksi ihan ennallaan, söikin odotellessa kahdesti eikä aristellut mitään paikkoja. Ruhjeitakaan ei tullut, ei tuo sohva onneksi ole kovin korkea ja mietittiin, että sen on pakko olla tullut siitä alas jalat ensin kun pää oli niin kulmassa (on siis tuollainen divaanisohva) että sohva jatkuu siitä vielä. Lääkäri tutki tytön ja päästiin onneksi kotiin, säikähdyksellä selvittiin! Mä olin ihan paskana että miten pystyin olla niin huolimaton että jätin sen siihen mut lääkäri lohdutti että ihan normivanhemmille sattuu näitä. Ja sanoi muuten myös, että jos vauva putoaa hoitopöydältä metrin korkeudesta, 1% saa murtuman, 17% mustelmia ja lopuille ei käy mitään. Ja että puolen metrin sohvalta ei käy mitään.

Aivan karmea viikko siis takana! Ja tulin sitten itekin vielä kipeäksi, viluttaa ja kurkku on kipeä, lämpöä oli äsken vähän yli 37, ei onneksi enempää. Eli kunnon lasaretti meillä. Mies onneksi on ehkä aavistuksen parempi kun eilen ja tyttökin yskii vähemmän, vaikka tukkoinen on edelleen. Eli seuraavaksi se oonkin vissiin minä kuka on hoivauksen tarpeessa...

Olisi mahtavaa tosiaan treffata sellaisia jotka asuu suht järkevän matkan päässä! Teistä ei taida kovin moni asua pääkaupunkiseudulla. Riksuunhan tietenkin pääsee autolla aika nopeasti (katoin reittihausta niin veikkasi 50 min ja meillä kestää äitin luo Espooseen 30-45min eli ero ei ole suuri). Rovaniemelle ehkä menee jonnin aikaa enemmän (heh, katoin senkin, 11h :p ).

Kirtsikka, mulla on muutama samassa tilanteessa oleva ystävä ja koko ajan näyttäisi tulevan lisää. Yksi sai vauvan viime viikolla ja toisella on laskettu aika heinäkuussa. Mullakin on tosin se tilanne, että vauvautuneet kaverit on muuttaneet (takas kotisijoille) Espooseen, joten matkaa on meille jonkin verran. Varsinkin kun mies on yleensä autolla nykyään töissä niin julkisilla liikkuminen kestää aika kauan. Oonkin ajatellut mennä tohon läheiseen perhekerhoon sitten kun Helmi on vähän isompi, jos sieltä löytyisi jotain mammakavereita tästä läheltä. Sun kannattaa muuten varmaan mennä usein kurkkimaan sinne perhekerhoon, jos sinne vaikka eksyisi enemmän porukkaa niin sitten ne ei miettisi että olipa vähän äitejä... Toivottavasti löytäsit jonkun kivan äidin kaveriksi!

Ja hyviä vinkkejä noiden soseiden kanssa, kiitoksia! Ei ihan vielä oo meillä ajankohtaista, mutta eipä siihen kauaa mene.

Taidampa tilata pitsaa, en jaksa laittaa sapuskaa. Onneksi siivottiin lauantaina niin edes koti on jokseenkin kondiksessa. Ehkä sen asukkaatkin pian.

Mukavaa viikkoa!
 
Voi ei Kvartti :hug: onpas sulla ollut kauhea viikko. Toivottavasti pääsette kaikki pian taudista eroon.

Kirtsikka tervetuloa! Mulla on kolme raskaana olevaa kaveria, lasketut ajat heinä-lokakuussa. Sitte kauempana asuvia on muutama, joilla on alle vuoden ikäsiä vauvoja, mutta ihan nyt samassa tilanteessa olevia ei ketään. Ajattelin alkaa käydä vauvauinnissa, kunhan lopputarkastus on tehty, jos siellä vaikka tutustuisi vähän useampiin lähialueen vauvaperheisiin.
 
HPM
Mulla ei oo yhtään kaveria :( Paitsi yks tosi kaukana jolla on 2 pientä lasta. Meidän alueen perhekerhokin on semmoiseen aikaan että Jonskun päikkärit ajoittuu just siihen väliin. Ois kyllä kiva päästä sinne joskus. Vaunuseuraa kaipaisin kovasti - mä oon huono viihtymään yksin lenkillä. Mun serkku sai just pienen tytön, sitä käytiin katsomassa viikonloppuna ekan kerran. Mutta sekin asuu vähän kauempana ja meillä on enemmänkin semmonen serkku- kuin kaverisuhde... Eli mä roikun teidän varassa täällä :attn:
 
Huh, kylläpä teillä on tosiaan nyt koitellu kvartti. Onneksi tytöllä on kuitenki kaikki hyvin. Toivottavasti selviät pienellä lämmöllä. Olet kyllä varmasti puhki jos vielä itellekki yrittää tauti päälle pukata!

Mullakaan ei täällä oikeastaan noita mammakavereita juuri ole. Aika vähän muutenki on kaveriporukassa lapsia ja ne joilla on asuu kaukana. Perhekerhoa minäki olen harkinnut, mutta se on semmoseen aikaan täälläkin ettei sovi oikein meidän aikatauluihin.

Juuh on tosiaan vähän pitkä matka täältä sinne etelä-suomeen :D . Muutamia kertoja ollaan autolla tuo väli kuljettu ja meinaahaan sitä vähän pysäkillä olla kun pääsee perille...
 
Voi itku millainen tilanne Kvartilla oli, mutta onneksi selvisitte säikähdyksellä! Meille ei vielä ole käynyt semmoista, että Niksu tippuis jostain. Mutta kyllä semmoista pelästyis tosi lujaa.

Eipä mullakaan ole mammakavereita, tai yleensä mitään kavereita täällä Riihimäellä, kun vasta vuoden olen täällä asunut. Miehen siskolla on vauva, mutta hänelläkin on omat ystävänsä enkä oikein viitsi tuppautua liikoja. Ja hän on useamman vuoden nuorempikin... Tapaaminen olis kyllä kiva millä tahansa porukalla! Minä olen kyllä valmis :)

Tänään oli Niksun neuvola rokotteet on saatu, myös se rotaviruksen tehoste. Niksu on ollut ärtynyt, itkuinen ja vähän on ollut lämpöä. Aika levoton yö tulossa, voin tästä alkuillasta jo ennustaa. Itkuhälyttimestä kuuluu tälläkin hetkellä ihan hillittömiä pieruja. Sitä se rotavirusrokote tekee... Toivottavasti saa nukuttua jotenkuten yöllä.

Rintamaidolla mennään ihan kuulemma puolivuotiaaksi. 5kk kohdalla saa ruveta jo kokeilemaan soseita, jotta tutustuu lusikkaan ja sitte mukiin. Painoa oli tullut taas yli kilo, pituutta 4cm ja pipokin oli kasvanut :) Kyllä se poika vaan venyy, vaikka oli niin pikkuinen syntyessään.
 
Kvartilla hurja viikko ollut :eek:

Täällä te olette aktiivisina jaksaneet kirjoitella.Mulla ei oikein aika meinaa riittää,kun tuo meidän poika varsinainen vauhtihirmu!Valveilla en voi kuvitellakaan koneelle tulevani tai jos tulen,niin luen jutut äkkiä,mutten ehdi mitään kommentoimaan.Tuo ukko kun ehtii sitten joka paikkaan ja varsinkin sellaisiin paikoihin,mihin ei pitäisi mennä!
Milloinkohan hoksaa tuon kävelyn ilman tukea?!Nyt mennään vielä tukea vasten,mutta vauhdilla niinkin...välillä oikein kauhulla katselen,kun jalat vie,mutta pää ei meinaa pysyä tadissa mukava.

Pian ois meilläkin 1v.juhlat!Kamalan nopeasti aika menee eteenpäin...haikeana muistelen viime vuotta,kun vielä taputtelin isoa vauvamahaani ja mietin,et milloin se sieltä haluaa tulla maailmaan vanhempiensa luokse!Ol se niin ainutlaatuista aikaa ja niin on tämäkin.Päivääkään en vaihtaisi pois,vaikka omat vaikeudet meilläkin on olleet.Kantapään kautta käyty miehen kanssa moni asia läpi,mutta siitähän sitä vaan oppii lisää!

Treffeistä olitte jotain puhuneet ja mielelläni minäkin lähden pojan kanssa mukaan,jos vaan hyvän paikan keksitte!
 
Kvartti, hui! Kyllä voin lohduttaa, että itsekin tulee jätettyä vauva välillä yksin vähäksi aikaa sohvalle tai hoitopöydälle. Onneksi ei ole mitään sattunut, kun ei tuo ole kovin innokas pyörimään.

Treffeille meiltä olis liikaa matkaa. Olis kyllä muuten kiva idea, mutta tosiaan vaatis sellasta reilun kolmen tunnin automatkaa, joten ei ehkä kuitenkaan...
Asuukohan muuten piipi täällä samalla suunnalla? Facebookista vaan katselin tuota baariaiheista quiziä, johon olit vastaillut.

Me ollaan palailtu tänne kotikonnuille kanssa. Eipä ole kovin paljon kavereita jäljellä täällä, eikä varsinkaan vauvaperheitä. Joitain sosiaalisia kontakteja sentään on. Mutta mitään perhekerhoa täällä ei myöskään ole.

Vaihdoin muuten eilen kaikki soseet uusiin makuihin. Jätin siis entiset pois ja annoin tilalle bataattia ja päärynää. Nyt meni yö paljon paremmin. Ehkä niissä soseissa saattaa jotain olla, mikä ei sovi pojalle. Täytyy jatkaa nyt noilla pari päivää ja kokeilla sitten taas jotain muita yksi kerallaan.
 
Sasha: En olekaan kuullut tosta imetystukiryhmän tapaamisesta huhtikuun lopulla. Kuulostaa mielenkiintoiselta kylläkin! Ilmeisesti siellä neuvolan tiloissa, mutta mikä päivä ja monelta? Meillä on kanssa eka rotarokote annettu viime ke ja vähän lisäkitinää siitä mielestäni tuli ja nyt huhtikuun lopulla sitten annetaan toinen erä rotaa ja se toinen rokote, jota en nyt taas millään muista... Mutta näköjään saa varautua että oireita noista tulee :( Nyt alkaa näyttää jo paremmalta tuolla pihallakin, eli josko täräytetään joku päivä kahville jonnekin?

Nannalle kovasti tsemppiä yritykseen, pidän kovasti peukkuja että tärppäisi ja mielellään pian!

Kirtsikalle tervetuloa minunkin puolesta, täällä on tosi kiva porukka! :D

Kvartti, olipa painajaismainen viikko :eek: Onneksi kuitenkin selvisitte säikähdyksellä siitä putoamisesta, on varmasti ollut aivan kamala hetki! Toivottavasti on tämä viikko alkanut paremmissa merkeissä :hug: Kiva nimi muuten teidän pikkuisella!

Eipä ole mullakaan täällä paikkakunnalla kavereita kuin ihan pari, vaikka nyt jo useamman vuoden olen täällä asunut. Kuitenkin kun on työkuviot olleet kaikki Hesassa, niin ei sitä sitten ole verkostoja täällä ehtinyt oikein tehdä. Sattumalta näillä kavereilla kyllä on pieniä lapsia, mutta toisaalta niin kovasti omia menoja ettei kuitenkaan juuri tule nähtyä. Eli olen myöskin oikein innostunut treffeistä, jos vaan sopiva aika ja paikka löydetään :D Olis se tosiaan kiva, jos tämä porukka asuisi lähellä toisiaan, niin ei tarvitsisi pelkkään nettiin turvautua...

Meillä oli viikonloppu kanssa aika karsea, oli huono olo jo lauantaina ja la-su-yönä sitten alkoi mulla oksentaminen ja aamulla oli jo vatsa ripulillakin. Onneks oli mies kotona hoitamassa poikaa :snotty: 1½ kiloa taisi tippua painoa tuossa taudissa, mutta onneksi alkaa nyt olla jo parempi fiilis. Eilen tosin olin luomileikkauksessa ja kun se poistettiin tuolta takareidestä, niin nyt on hankalaa istua tai maata. Mutta hyvä että on leikattu pois, kun on monta vuotta mua kiusannut, tosin vasta viime aikoina se mun mielestä muuttui kirjavaksi joten toivoa sopii, ettei ole pahanlaatuinen tapaus. 3 viikkoa menee tulosten saamiseksi. Jotain hyvääkin, eli Nuutti on nukkunut pikkasen paremmin ja saattanut olla eka pätkä yössä jopa 4 tuntia. Se on tapahtunut nyt muutaman yön aikana pari kertaa. Toivottavasti siitä tulis tapa :)
 
Heips kaikki. En ole ehtinyt/jaksanut kommentoida pitkään aikaan. Vauvelin mahakipujen takia illat on ollut vaikeita ja väsyttää aika lailla. Meillä on sunnuntaina ristiäiset ja nekin stressaa, toivoisin vaan, että ne olisi jo ohi suoraan sanoen :ashamed:

KÖ: Olen minäkin jättänyt vauvelin hoitopöydälle vähäksi aikaa, kun ei se vielä kieriskele kummemmin. Onneksi ei sattunut mitään :hug:

Mustakin olis kiva treffata, mutta en kyllä nyt pääsisi vielä mihinkään kauemmaksi lähtemään, kun ei ole tullut vielä kyläiltyä lähelläkään. Kerran ollaan käyty serkullani ja silloinkin vaavi itki suurimman osan aikaa...
 
Hei pitäiskö lisätä listalle vielä paikkakunnat? Jos vaikka niitä treffauksia kattelis, niin näkis nopeasti että kuka asui missäkin. Meillä on myös muutama kesäosoite, jossa varmasti ensi kesänä tulee paljon vietettyä aikaa niin jos joku olisikin vaikka siellä lähellä :)

Eli jos HPM noita lisäilee, niin mun kohdalle Helsinki. Ja mökki on Mikkelissä ja Kuhmoisissa mutta ehkä niitä ei tarvi laittaa jos ei meinaa mahtua.
 
Moikka,

olittepa olleet ahkeria kirjoittelmaan =) En varmaan muista kaikkea, mitä piti kommentoida... Mut Kvartilla oli kyllä kamala viikko, onneks se on nyt ohi :hug: Meidän neiti putos sängystä joskus 8kk kieppeillä ja siitä selvittiin pienellä itkulla ja äidin säikähdyksellä (meillä on sellanen aika matala sänky, ei siis mikään jenkkivuode), mut sen ikäinen toki osaa jo vähän ottaa vastaankin. Mä kyllä jätin neidin ihan pienenä rahille tai sohvallekin nukkumaan, en osannu ees aatella, et sen ikäinenkin pystyis jo putoamaan :eek:

Niiskunenällä oli sairasteltu, toivottavasti pöpöt kiertää teidät jatkossa kaukaa.

Novelle: mä oon asunut teidän suunnalla ennen, kun opiskelin siellä yliopistossa. Käydään kyllä pari kertaa vuodessa, kun kavereita kuitenkin asuu siellä edelleen. Kesällä on ainakin yhdet häät taas tiedossa, joten silloin tullaan =) Nykyään asun siis Turussa, mutta aika laajasti tulee liikuttua ympäri Suomea suvun ja kavereiden luona. Treffailu kyllä ois kivaa.

Mulla on muutamia mammakavereita, joiden kanssa vietän aikaa viikoittain. Se on kyllä kivaa, kun nää arkipäivät ois muuten todella tylsiä.

Mua vähän nolottaa, kun en enää muista FB:ssä teidän kaikkien nikkejä täältä :ashamed: Kvartin, HPM:n, Sashan ja nannan muistan, mutta sit tuli muutama kaverilisäys yhtä aikaa vähän myöhemmin ja niistä en oo enää varma...?

muoks. taidanpa samantien lähteä feisbuukkiin tekeen vähän salapoliisintyötä, eiköhän ne nikit selviä, kun vähän kattelee vauvojen ikiä sun muuta ;)
 
Käytiin taas tänään neuvolassa, nyt ensimmäistä kertaa paino alkaa jo kolmosella, eli 3240g, pituus 52cm ja pipo 37cm.
Aika hurjat lisäykset, kun viikko sitte painoa oli viikossa tullut vaan 130g (oli siis 2910g, syntymäpaino 2772g) ja nyt viikossa 330g.
Pituutta ei syntymän jälkeen ole aiemmin otettu, syntymäpituuteen on tullut 6cm lisää kuukaudessa!! ja päänympäryskin on kasvanut 2,5cm.
Ensi viikolla mennään vielä punnitukseen, sen jälkeen ei onneksi enää tarvi juosta joka viikko.

Aloin eilen leipoa nimiäistarjottavia, nimiäiset pidetään kahden viikon päästä. Poikakin oli ihan rauhallisesti kun pääsi keittiöön istumaan sitterissä ja ihmettelemään äitinsä touhuja. Nukkuikin varmaan puolet ajasta. Eli nyt on pakastin täynnä pullaa ja täytekakkupohja tehty. Sitte tein pellillisen ihan tosihyviä suklaa-marenkikeksejä (kokeilin uutta reseptiä) ja ne on kohta syöty.. :whistle: Seuraavan inspiraation iskiessä täytyy tehdä kolminkertainen annos, niin siitä voi jäädä muillekin :p
 
Hellou mammuskat! Toivottavasti ollaan huomenna jo selvitty rotavirusrokotteen
jälkimainingeista. Nää kaks yötä on ollu ihan hirveitä ja päivisinkin Niksu on
itkuinen ja puklailee hillittömät määrät. Lisäksi on nukkunut huonosti
päikkärit, mikä myös sitten aiheuttaa ärtyisyyttä. Nyt onneksi nukahti ihan
rauhallisesti, että kaiketi tässä on valoa näkyvissä :)

Ja mehän asutaan täällä Riihimäellä. Niisku se tapaaminen on neuvolassa 30.4. 13.30--15.00. Ja aiheena tosiaan vauvaperheen yöelämä. Samaan aikaan 28.5. on sitten seuraava tapaaminen, jolloin on aiheena taaperoimetuys ja vieroitus. Kiva olis kyllä mennä sinne yhdessä ja tietty kahvillekin :) Ootko Pompotissa käynyt vauvan kanssa?

Pakko kertoo meidän kävelyretkestä. Oltiin menossa mummi, minä ja Niksu
isomummille käymään. Tuossa meidän lähellä on hiekkatie, joka johtaa sitten
kävelykadulle. Tämä tie on tosi kuoppainen ja tietty kurainen. Takaa tuli auto
lujaa ja kurat lensi meidän kaikkien päälle. Onneksi Niksu säilyi puhtaana,
mutta vaunut ja makuupussi ym. ihan kurassa! Niin ja minä ja mummi kuraisia
myös. Pikkunen sika! Painoi vaan kaasua, vaikka mummi juoksi auton perään. No,
rekkari on tiedossa ja näin ollen nimi myös. Se on yksi naapuri, joka asuu
kerrostalossa lähistöllä. Muuten sain vaunut puhtaiksi, mutta Emmaljugasta ei
saa sitä kuomun kangasta irti. Pitää huomenna jatkaa hinkkaamista, jos saisin
puhtaaksi. Tekis mieli tirvaasta |O |O

Onneksi mies tulee huomenna kotiin :)
 
Sasha Kaikenlaisia kusipäitä sitä onkin liikenteessä. Me käytiin perjantaina pojan kanssa kaupassa ja täällä kun on paikallisen prisman pihan ajokaistat suunnitellut joku jolla ei varmaan ajokorttia ole, niin useimmat ei osaa siellä pihalla ajaa oikein. Eli pihaan kääntyy kaksi kaistaa, joista toinen jatkuu liikenneympyrään, siitä voi kääntyä oikealle tai jatkaa ympyrässä, ja toinen kääntyy heti oikealle ja jatkuu sen jälkeen suoraan.

Ajoin vanhan ukon perässä tätä oikealle kääntyvää kaistaa ja vaihdoin heti viereiselle kaistalle, koska aioin kääntyä vasemmalle. No ukkohan kääntyi sieltä ulkokaistalta ihan suoraan ajamani kaistan yli. Löin jarrut pohjaan, painoin tööttiä ja käänsin välittömästi vasemmalle, etten olisi ajanut ukon keulaan. Sen jälkeen vein auton parkkiin ja juoksin äijän kiinni. Menin kertomaan mielipiteeni mulkun ajotaidoista, niin mitä tekee ukko? Osottaa maahan, miten en saa kääntyä yksisuuntaiselta kadulta kaksisuuntaisen kadun vasemmanpuoleiselle kaistalle, koska se on tarkoitettu vastaantulevalle liikenteelle.

Akkansa oli siinä vaiheessa juossut jo kauppaan sisään. No haukuin ukon siinä ihan pystyyn (1. kerta)
Kävin kaupassa tekemässä ja unohdin puolet ostoslistasta kun olin niin vihainen ukolle. Lähdin ajamaan kotiinpäin, mutta edelleen vitutti, niin päätin sitten lähteä haastamaan riitaa. Ajoin parkkiin ukon auton viereen ja kirjoitin ystävällissävyisen lapun ikkunaan miten kannattaa autokoulussa käydä kertaamassa ryhmittymissäännöt, sekä liikennemerkkien ja ajoratamaalausten merkitykset (2. kerta). En tiennyt miten pitkään ukolla kaupassa kestäisi, niin olin jo lähdössä pois, kun äijä kävelee akkansa kanssa takaisin autolle ja rupeaa taas jotain elvistelemään. No haukuin ukon vielä siinä (3. kerta), akkansa oli edelleen ihan turpa lukossa, eikä saanut sanaa suustaan.

Siis tämä seniili vanha paska oli tosissaan sitä mieltä, että koska olin omasta mielestäni oikeassa, enkä saa kääntyä vastaantulevalle kaistalle, olisi minun kolmeviikkoisen lapsen kanssa pitänyt jatkaa oman kaistani ajamista (en siis olisi kääntynyt vielä tästä kohtaa) ja osua suoraan autonsa keulaan, kun ei itse viitsi seurata peilejä tai tutustua liikennesääntöihin. Silloin ukko olisi joutunut maksamaan minunkin autoni vauriot, mutta olisi ollut vähän turhan kova hinta jos lapselle olisi jotain käynyt.

Oli muilla asiakkailla ihmettelemistä, kun lähtiessäni katsoin ympärille ja koko piha oli pysähtynyt kuuntelemaan raivoamistani. Ja olen sitä mieltä että kaikki yli viisikymppiset ukot voi laittaa autokouluun kertauskurssille.
 

Yhteistyössä