*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

odessa, ollaan liikuttu siis autolla ja lenkillä, mut ei kaupassa. Et ei olla viety mihinkään missä paljon ihmisiä tai tautiriskiä. mut ens viikolla kai on kauppareissu sokokselle bussilla suunnitteilla et siitä lähetään sitten
 
Odessa80, kieltämättä nuo kestovaipat kuulostaa melko monimutkaisilta, kun on niin paljon eri vaihtoehtoja! Mutta itse toivon, että kun nyt jo näin ajoissa alan niitä miettiä ja hommata, niin jospa se ei ois liian vaikeaa sitten, kun niiden kans joutuu ihan tositoimiin. :D -- Mulla on jo tässä vaiheessa päivisinkin tosi usein pissahätä. :/ Just niin, että kotona käyn ennen esim. kaupungille lähtöä ja sitten, kun pääsee kauppaan, niin siellä pitää kans heti päästä. Ikean reissun vessakäyntejä ei voinu ees yhden käden sormilla laskea... Yöllä 1-2 kertaa on aivan minimi, yleensä useammin pitää käydä. Siis varsinkin siinä ennen nukahtamista. Saapa nähdä, että miten tää pahenee myöhemmin! :whistle:

Kvartti, kiitos neuvoista ja ohjeista! :) Aivan ihanat ne kuvan pöksyt! :heart: Mistähän tuota hahtuvaa kannattais ostaa? Kun ei täältä asti oikein Tallinnaankaan kannata lähteä. :D Myllymuksuilla oli nyt kyllä synttäreiden kunniaksi postikulut 0? yli 30?:n tilauksista 16.5 asti, niin vois ehkä sieltä tilata, kun ei jaksais lähteä lankakauppoihin etsimään. Siellä oli 150-160 g:n hahtuvakiekot värjäyksestä riippuen 7,50-10,50?. Onkohan nuo nyt ihan kohtuuhintaisia? Ois ainakin kivoja värejä valikoimissa. :)

Valeska 18+1

 
Neuvolassa käyty, ilmeisesti täällä ollaan jo kiinnitytty :D
Oli harjoittelijakin siinä, niin hänen mielestään ainakaan pää ei heilunut yhtään.
Väsy aamu ollut muuten, vasta puoli kahden aikaan viitsi nousta sohvalta :whistle:


Odessa80 39+3
 
Neuvolakuulumisia:

Nyt ollaan 29+6 eli huomenna poksuu 30! Viime kerrasta on jo yli kolme viikkoa, neuvolassa siis, ja ihme ja kumma, paino ei ollut noussut viime kerrasta yhtään. Sf-mitta sen sijaan kasvoi 28, ennen 25. Hemoglobiini ok, pissa ok, turvotus sama kuin ennen, verenpaine ok. Edelleen oli raivotarjonnassa, ja kivasti terkka hahmotteli mulle missä on jalat, selkä, pää ja kädet. Tällä kertaa vakkari oli lomalla ja sijainen oli tosi kiva, rauhallinen ja nuori, tykkäsin tästä "tädistä" tosi paljon. Sitten opasti sokerimittarin käyttöä ja kokeiltiinkin mulla. Ei se sitten ollutkaan niin kauheata, olen sen tänään vielä yhden kerran yksin tehnyt. Selvät ohjeet ja hieno laite, ihan mieletöntä, ettei siitä tarvinnut maksaa itse yhtään. Viikon päästä torstaina on seuraava neuvola eli siihen asti mittailen sokeri arvoja aamulla ennen aamiaista ja päivällä kolme kertaa tunti syömisen jälkeen, ainakin yksi kerta vkoloppuna. Sitten kontrollissa katsotaan, onko aihetta jatkaa tai tehdä jotain muuta. Eli ei kuulosta vielä kovin pahalta, kunhan arvot olisivat siis alle rajojen kotiseurannassa.

Mitäs muuta, vein paperit kelaan ja pakettia luvattiin kahden viikon päästä. Sain kirjastosta lainaan sen uuden hkiläisen toimittajan kirjan vauvan saamisen tuomista muutoksista tai muuttumattomuudesta, en nyt muista kirjan nimeä. Toivottavasti olisi piristävää luettavaa. Sitten hoidin aika paljon asioita apteekissa, kangaskaupassa kesäverhoja varten, kastemekkoon vaaleanvihreää silkkinauhaa nappikaupasta, kalustemaaleja keinuhevosen tuunaamiseen, pari koon 56 yökkäriäkin jäi Lindexistä käteen...

Äsken tilasin myös hemmottelua synttärilahjaksi siskolleni, joka täyttää kesäkuun alussa 40 vee. Elegia dayspasta kasvohoito ja kokovartalohieronta.

Huomenna näen pitkästä aikaa hyvää koulukaveria ja iltapäivällä olis ystävien naperon 1 vee synttärit. Ostin typsylle name it -liikkeestä ihana tummansinisen mekon, jossa on valkoisia palloja. Omalle pojalle tuli muutenkin täydennettyä varastoja puuttuvien vaatekappaleiden osalta, puolipotkareita, tumppuja, myssyjä, yökkäreitä siinä ja siinä koossa... Kun kaikki vaatteen on nyt järjestetty lipastoon niin näkee helposti mitä kaikkea on ja mitä vielä puuttuu.

Autolle varattiin tänään myös huollossa ensi viikoksi aika isofix-sarjan asennukseen. Nyt pitäis sitten vielä törsätä siihen isofix-jalustaan...

Huh huh hellettä ja rahanmenoa...
 
Kevätesikolle myöhästyneet onnittelut pienokaisesta :flower:

Tänään ois sitten tasan 37+0 eli vauva saa syntyä milloin itse haluaa :D
Eilen olin siellä vauvan käännössä ja oli aikas hieno kokemus!Epämiellyttävälle tuntui alussa ja vähän sattuikin,mutta kääntyi lopulta omin ponkasuin, kun lääkäri auttoi nostamalla pyllystä ja painamalla päästä alaspäin.Illalla oli masu aikas kipeä ja supisteli vähän väliä,mutta yhdessä koossa täällä vielä ollaan.Nyt alavatsa vielä hellänä,mut se kai kuuluu asiaan tuon melkoisen "hieronnan" jälkeen...

Ulos auringosta nauttimaan!
 
Pyöritkö Unico vielä täällä toisinaan?!? No, joka tapauksessa: Onnea tyttövauvasta :flower:

Muille "tutuille" seuraavat terveiset: pään hakkaaminen kiveen jatkuu edelleen eli uusi hoitokierros meneillään, jos pakkasessa olevat 2 viimeistä huurunenää kestää sulatuksen ensi viikolla. Toivon rehellisesti, että raskaus ei alkaisi, jos se ei kestä loppuun saakka. Sukulaiset on "ihanasti" alkaneet kiihtyvällä tahdilla tökkimään ja "ystävällisesti" muistuttelemaan, kun ikää jo yli 30 eikä vieläkään älytä "sitä lasta tehdä"... :headwall: Olenkin ilmoittanut miehelle, että hänen vanhempiensa naamoja en toistaiseksi aio kattella, en vain jaksa sitä vihjailua. Lukkiudun uuteen kotiimme tekemään kesäksi remppaa ja keskityn uuteen työhöni. Syksyllä mahdollisest edessä kahden kodin ja kahden maan välillä reissaamista. No, tuleepa kivasti lentopisteitä...

En mitenkään odota mitään tältä hoitokierrokselta, epäilen koko sulatuksen onnistumista. Uusia hoitoa pitäisi jatkaa, mutta en tiedä, jaksanko. Lääkärit on kamalan myönteisiä ja kannustavia ja ovat "ihan varmoja", että toivottu lopputulos odottaa. No, kohta sitä on jo odotettu kolme vuotta ja hoidoissa juostu kohta kaksi vuotta.

t. Vadelmaunelma
 
POKS 27+0 =)


Valeska Joo, tuo vessassa ramppaaminen on ärsyttävää.. musta tuntuu että se oli alkuviikoilla kaikkein pahinta, mutta kyllä edelleen pitää herätä ainakin kerran yössä vessaan. Mulla ei ole koskaan ennenkään ollut mikään seurapiirirakko, niin juurikin nämä kauppa ja ikea reissut on nykyään yhtä laukkomista. :p

Odessalle onnea vauvelin kiinnittymisestä! Taidat alkaa olemaan sitten jo aika "lähtövalmis" . :)
Huomaakos siinä itse mitään eroa kun se vauva on kiinnittynyt?

Mekkala Hyvä jos sokerimittarin käyttö lähtenyt hyvin käyntiin. Minä en ole vieläkään saanut aikaa rasituskokeeseen .. viimeinen yritys: kukaan ei labrassa vastannut tuntiin ja sitten soittoaika olikin ohi. :|
Kiva jos löytyi mukavaa shoppailtavaa :) Mulla kans " to do" -listalla tuo lipaston järjestys.. koitan nyt loppuvkon aikana ryhdistäytyä ja saada asian hoidetuksi. Samalla voisi vähän tehdä inventaariota että mitä kaikkea on tullut hankittua. Voi kun olisi joku valmis lista josta voisi tarkistaa mitä kaikkea tarvitsee vauvalle alkuun ja mitä ilman ei pärjää.

Hemulille onnittelut poksumisesta! =)

Vadelmaunelma :hug: Tsemppiä ja jaksuja hoitojen ja vihjailevien appivanhempien kanssa! Toivotaan nyt kuitenkin onnistumista uudelle hoitokierrokselle!
Ja onnea uuteen kotiin! :)

 
Vaipoista, Ekä ei kaikki avaihtoehtoja kannata heti hommata vaan valita joku itelle sopiva ja siitä sit lähteä ettimään mikä toimii omalla vauvalla jos ei se satu olemaankaan just se minkä valkkas.

Valeska täällä on 7,5 -> eurosta eteenpäin noi hahtuvat ruohonjuuressa. Värjäyksestä riippuen. yhen hauskan kerän ostin käsityömessuilta, mut en muista mikä se myyjä oli valitettavasti. siinä vaihtu väri tietyn pätkän jälkeen niin tuli kivan moniväriset housut :)

mekkala, tsemppiä mittauksiin!

hemuli kiva et vauva kääntyi

vadelmaunelma, :hug: :hug: :hug: jaksuja sinne. Noi kyselyt on ärsyttäviä. (voihan niille tölvästäet ei tule ja suut kiinni tai jotain jos haluaa) ja kiitos.

täällä typy syö syö ja syö nukkuu minimaalisesti päivällä ja pitkällä nukutuksella ehkä hää oppii nukkumaan joskus. no onneksi huolii isältään pullon joten :) ja juo mukistakin että kun ite jaksaa niin pääsee yksistään kuntoa kohottamaan. kun sapuskan saanti turvattu. muutenkun meinaa vaan olla tissillä niin saa sitten isäkin hoitaa.

unico ja typy 2vk 5pv
 
Ohhoh Hemuli, ootpas sä jo pitkällä! Ihana juttu että se kääntö onnistui, en muista et olisin koskaan kuullut kenelläkään onnistuneen. Mutta siis pakkohan niistä on osan onnistua kun kerran niitä tehdään ja hienoa että teillä kävi noin :) Kohta se on sitten taas pieni teilläkin, jännää!

Vadelmaunelma, toivon kovasti että nyt menisi siellä kaikki hyvin! Inhottavia kyllä tollaset kyselijät, mitä jos niille sanoisi ihan suoraan että luuletko ettei haluta eikä olla yritetty? Että ei ehkä käy ihan sormia napsauttamalla kaikilla? Voisi olla mielenkiintoisen näköinen ilme vastassa... Tai eikö sun mies voisi sanoa niille että lopettavat kyselyt? Toisaalta, sitten voisi olla vastassa niitä "ymmärtäviä" kommentteja mitkä ei ehkä myöskään tunnu hyvältä.. Ikävä asia.

Valeska, mä en oo ikinä ostanut tota hahtuvaa Suomesta niin en tiedä tuosta hinnasta. Jostain syystä vaan joskus tarttui useampi kerä Tallinnalaisesta lankakaupasta mukaan vaikka en silloin edes tiennyt mitä siitä voi tehdä. Ja sitä kauppaakaan ei enää ole, pitäisi varmaan löytää sieltä joku uusi kauppa seuraavaksi kun sinne menee. Viimeksi tosin käytiin joskus kun odotin Helmiä että ei mekään siellä alvariinsa olla ravattu :D

Unico, mulla on muuten myös vielä kerä tollasta liukuvärjättyä hahtuvaa, en ollut edes ajatellut että sitäkin voisi käyttää housuihin :) Höh, hölmö minä, tottakai siitä tulee just hienot housut! Pitääkin ahka tehdä siitä sitten pienelle uudet pienet pökät.

Hyvä Mekkala ettei se mittaaminen ollutkaan niin kamalaa!

Meillä on huomenna viimein se rakenneultra. Jos siellä kaikki ok niin sitten lähdetään suoraan sieltä maalle ja rakennetaan pienille sinne hiekkalaatikko B) Aivan mahtavat ilmat nyt ollut, ollaan oltu eilen ja tänään kaikki liikenevä aika ulkona. Ihana kun ei tarvi pukea Helmille kaikenmaailman haalareita ja kuravaatteita niin ulos ja sisään meno käy oikein näppärästi.

Nyt Salkkarit :)

Kvartti 20+2
 
Täällä herätty jo puoli 6. Vähäsen jännittää se tuleva ultra! Tunnin päästä siis vasta aika, aletaan varmaan kohta lähtemään. Käytiin ostoksilla tänään ja uskalsin ostaa äitiyshameen ja -shortsit. Säästin kyllä kuitit vielä jos vaikka tuleekin ilmi jotain kamalaa enkä sitten saakaan käyttää noita... Apua. No, toivon että saan.

Ihan mahtava keli tänäänkin! Ihanaa lähteä maalle!
Mukavaa lämminta viikonloppua kaikille!
B) Kvartti 20+3
 
Onnea ultraan ja kyllä kaikki on varmasti hyvin pikkuisella :flower:
Kuulin myös tosta käännöksestä,et yleensä vauvat ei käänny helpolla tai ollenkaan,mut onneksi pikkuinen suostui yhteistyöhön :D Toivottavasti tästä synnytyksestä tulee nyt parempi kokemus kuin edellisestä?!?

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille :heart:
 
Kvart över Onnea ultraan! :)

Täällä nautitaan ihanasta aurinkoisesta vapaapäivästä. Aamulla käväisin jo kirppiksellä ja löysin vauvalle ihanat uudet pussilakanat ja muutaman uuden kestovaipan (ilm. äitiyspakkauksesta). Nyt sitten istuskelenkin parvekkeella ja haaveilen mammamallisesta kesämekosta. Mistähän sellainen kiva voisi löytyä? Olisiko Mamalicouksella jotain? Vinkkejä kellään? Hemalla näytti olevan kivat mammafarkkushortsit, mutta en tiedä oikein onko mun reidet enää siinä kunnossa että niitä kehtais näytellä tänä kesänä.
Koitin jo houkutella miestäkin lähtemään töistä aikaisemmin, olisi niin mukava vaikka grillata.
B)
Aurinkoista kesäpäivää kaikille! :heart:
 
Jei, kaikki kunnossa! :heart: Siellä pieni köllötteli, kaikki rakenteet löytyi ja koko oli se mikä pitääkin. Onnellinen olo, nyt on ihana lähteä maalle! B) Rauhallisempi tapaus tuntui kyllä olevan kun tuo edellinen, eikä sukupuoltakaan antanut selvittää, laittoi jalat tuikasti ristiin ja kun alhaalta yritettiin kurkata niin siirsi säären siihen eteen :) No, jännityksellä siis odotellaan syksyyn, ihanaa että vauveli oli kunnossa :D

Sori omaa napaa vaan, nyt maalle!

Ai niin, se piti vielä sanoa että pään koko oli 20+5 ja pitkät luut 22+0 (mies huomasi vaan jossain välissä tuon). Taitaa siis olla pitkä kaveri kyydissä :)

Laskettu aika pysyi kuitenkin samana, eli
:heart: Kvartti 20+3
 
Heippa kaikille!

Mahdunko mukaan?

Täällä olisi uusi onnellinen odottaja, joka teki viime maanantaina positiivisen testin. Päiviä on siis kasassa 4+4. =) Vielä on sen verran typertynyt olo ja pelonsekaiset tunteet, että päästäänkö alkua pidemmälle. Sen verran innoissani olin, että tilasin toissapäivänä bola-korun itselleni. Varhaisultraan on varattu aika 2. kesäkuuta ja päiväunet ovat maistuneet hyvin jo viime viikosta lähtien.
 
Tervehdys kaikille!

Täytyypi itsekin uskaltaa ilmottautua tänne. Tinkan kanssa ollaan samassa pinossa odotettu ja jännitetty raskautumista... Hieman pidemmällä jo olen. Plussasin aprillipäivänä, mutta totta tämä taitaa olla. Ensi keskiviikkona on ensimmäinen ultraääni ja nähdään onko kaikki kunnossa.

Keltakaneli 10+5 (LA 6.12........TAYS)
 
Millä viikoilla ootte siirtynyt äitiysvaatteisiin? Tuntuu tuo vatsa olevan jo sen verran turvonnut, että sellaiset joustavat vyötäröt jo houkuttelis. Ei kai sitä viitsi ostaa ihan vaan isompia tavallisia housuja tai hameita, kun noita mammavaatteita kuitenkin tarvii kai piakkoin. Tosin oon antanut itseni herkutella viime aikoina aivan liikaa. Pitäis palata niihin vanhoihin perusterveellisiin syömisiin, eikä karkkii ja jätskii tms. joka päivä... Ehkä tavalliset vaatteet mahtuis päälle hieman pidempään. :D
Missä liikkeissä on omat mammamallistot? H&M:n tiedänkin, mutta muista ei tietoo. Hoidan vaateostokseni yleensä kirppikseltä, mutta noita mammavaatteita liikkuu vähemmän.
Eikä ne sit tietenkään oo oikean kokoisia jos jotain löytyy.

Kvartti ihana että kaikki on kunnossa ja äitiysvaatteille tulee käyttöä. ;) Oot siis tähän mennessä pärjännyt tavallisilla vaatteilla, vaikka sulla on jo huimasti viikkoja?

Keltakaneli 10+5
 
Kukkuu B)

Mielelläni tunkisin kanssa mukaan. :wave: Tänään vihdoin plussasin, yk:sta 14 clomien avulla sain aikaan elämäni ensimmäiset kaksi viivaa apteekin testiin. :heart:

Voi tätä onnen ja hämmennyksen määrää! Ihan kuin sitä uskaltaisi astua ihan kokonaan uuteen maailmaan. Eipä tietysti vielä kannattaisi paljoa hehkutella, mutta uskallanpa kuitenkin vähän. =)

Täällä on niin paljon uusia juttuja, että hetki menee orientoituessa... Ensin pyrin tässä tulevina päivinä varmistelemaan, että tämä oikeasti on totta. Kävin apteekissa hakemassa heti kolmea sorttia testejä, joita voin sitten käytellä tässä :LOL:

Niin joo, noi numerot: Cladoceran (30 vee) 4+3 :) (tosi outoa kirjoittaa julkisesti viikot :eek: )

Ja ihan ite laskin LA:n, se olisi sitten 18.1.2011 ja sairaala SatKS.
 
Vaivainen vilkutus sohvalta teille kaikille!

Täällä aamukahdelta iski ilmeisesti vatsatauti, olen siitä asti oksentanut ja juossut vessassa. Olo on väsynyt, rikki ja epätodellinen. Ja tietenkin huono... hehheh. No jostain tämäkin piti sitten saada, kun olin jo päässyt iloisena sanomaan, että joo, en ole sitten ykäillyt yhtään raskauden aikana. Nyt on asteen parempi olo kuin kolme tuntia sitten, joten olo olisi myös toiveikas, mutta saapa nähdä miten käy. Ja tietenkin, kun ulkona olisi noin makea ilma.

Tervetuloa ja onnittelut Tinka, Keltakaneli ja Cladoceran!

Onnea Kvartille ultrasta! Nyt vaan mammavaatetta päälle! Ujo tapaus tulossa siis teille... Mäkin ostin eilen vielä hyvissä voimissa ollessani capripituiset mustat legginsit ja raidallisen hihattoman topin. Ja easyfix-jalustan autoon turvakaukaloa varten.

Mitään kurjutta kummempaa tänne ei sitten kuulukaan, paitsi että torstaina poksui 30! Sokerimittauksessa on hankaluuksia, kun mulla on huono ääreisverenkierto, niin vaikka pistän sormeen, niin ei tule mitään veripisaraa. Sitten taas kun on alhainen verenpaine ja siinä ärtyy ja turhautuu, niin ei voi kovin montaa kertaa pistellä ennen kuin alkaa pyörryttämään. Ja kaikki tähän asti mitatut arvot kaukana raja-arvoista normaalin puolella... Torstaina yksi lääketieteen kandikin pisti useamman kerran ennen kuin sai mitään tulemaan, niin olen aika vihainen koko hommasta. Tänään ei luonnollisesti sokerimittausta edes ajatella. Riippuu koska tulee taas normaali olo ja siihen saa neuvolakin tyytyä.
 

Yhteistyössä