*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

Odessalle onnea pikku neidistä!

Unico Sini on kaunis nimi! Onnea!

Kvart över Mulla ainakin rinnat kutisee ihan hirveesti.
Raavin kanssa niitä jatkuvasti...

Neuvola kuuluimisia eiliseltä päivältä.

36+3(35+2)
Paino 87,0kg(85,7kg) muutos 1,3kg
Menee kuulemma turvotuksen piikkiin, mutta silti! GRR!
Turvotus ++ (++)
RR 123/87(123/76)
Pissa oli puhdas kuten viimeksikin
Kohdunpohjan korkeus 35cm(34cm)
RT Pysytty
Sykkeet 150+
Liikkeet ++

Oli näemmä laittanut sokeri rasitustestin tulokset 5.1 8,1 8,0

Ensiviikolla torstaina uudestaan taas.
Kyselin että onko totta ettei ole enää neuvola lääkäriä kun kävin niin aikasin jo...
Niin ei kuulemma ole.
Mutta sanoi että jos kovasti haluan niin voidaan laittaa mut vielä lääkärille, mutta eipä ole aikoja kun vasta 2 viikon päästä viikoilla 38
Tokas neukkutäti että voihan olla ettet sinä sinne enää kerkiä
Vauva niiiin alhaalla ettei päätä meinaa tuntea, kiinnittynyt osittain.
Mä haluan että kurkkaavat tonne alapäähän :LOL:

Nyt vielä nauttimaan ulkoilusta...

Jane ja veijokeiju 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odessa80:
Terveisiä sairaalasta!
Suloinen tyttövauva syntyi alkuillasta! Painoa 3660 g.

odessa80 + tyttö
Paljon onnea Odessa :heart: :flower: :heart: Mahtaa olla pöllämystynyt fiilis, siinä se nyt sitten on :eek: :)

Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Clado wow heti kun on koneelta pois hetken niin johan tapahtuu Onnea erikseen vielä! :flower:
Kiitos Unico :ashamed: :saint: :) Ja paljon onnea teidän koko perheelle!! Sini on kaunis nimi! :heart:
 
Odessa: Onnittelut pienestä tytöstä :flower: :heart: :heart:

Täällä alkoi tänään kesäloma ja heti sen perään tulee sitten heinäkuussa alkamaan äippäloma =) Sokerirasitus on nyt sitten käyty, mutta kyllä siitä tuli paha olo. Pönttöä sai halailla sen jälkeen. Nyt onneksi jo hyvä olo taas.

Sipsunen & nalletyttönen 28+5 :heart:
 
Onnea Odessalle pienestä tytöstä! :heart: :flower:

Meillä menee toisina päivinä hyvin ja toisina huonommin. Nuo masuvaivat ovat rasittavia, varsinkin kun ne jotenkin aina ajoittuu yöhön. Ilmeisesti maitoa suihkuaa rinnoista vauhdilla niin että tyttö saa imiessään ilmaa mahaan. Olen koittanut helpottaa tilannetta lypsämällä ennen imetystä vähän, mutta rehellisesti sanottuna ei hirveästi houkuta yöllä pidentää imetyssessiota entisestään lypsyllä ja pumpun pesulla. Tilanne vaan on se, että silloin kun tytöllä mahavaivoja on, joudun joka kerta imetyksen jälkeen kävelemään puolisen tuntia ympäri asuntoa tyttö "röyhtäytysasennossa" ennen kuin nukahtaa selvästi olo helpottuneena. Ei siis huuda mitään suoraa huutoa vaan ähisee, parahtelee ja venkoilee, äheltää ja yrittää tuhdata kakkaa tai pierua.

Tänään oli ekaa kertaa sellainen päivä että itsellä olo alkoi olla vähän surkea ja itkeä tihrustin väsymystäni. Tyttö on oikeasti syötävän suloinen, mutta itsellä tulee niin riittämätön olo kun ei pysty parantamaan toisen oloa ja syöttämällä nimenomaan aikaansaa sen ikävän tunteen masussa.

kevätesikko ja tyttönen 1 vko 6 päivää
 
Aattelin vielä kirjoitella tänne kun ei oikein malta pysyä poissa. :) Tervetuloa uusille! =)

Odessa: onnea tyttövauvasta!

Tinka: muistan kans sen ihanan jännityksensekaisen onnentunteen kun tein elämäni 1. plussatestin. Tuntuu että siitä on jo pieni ikuisuus vaikka ei olekaan niin kauan vielä! Melkein joka päivä on ollut ikävä raskausmahaa.

Unico:kaunis nimi. Mitenkäs siellä muuten voidaan nyt?

Kevätesikko: toivottavasti pienen mahavaivat helpottaisi.

Mietin tässä että onkohan meidän pienellä refluksitautia kun niin hyvin oireet sopisi. Pullautteleekin reilusti yli 10 krt päivässä ja hengitys välillä rohisee ja on levoton ja itkuinen aika usein.

omena ja kuu-ukkeli 1kk (nykyään kutsutaan kuu-ukkeliksi lähinnä ei enää myökkyliiniksi) :)
 
Oltiin pudottu :whistle:
Ollaanpa reippaita kirjottajia :LOL:

Täälä tätä samaa turvotus meininkiä huoh...
Sain neuvolasta noi laput täytettäväksi mitkä viedään synnärille mukana, jos muistas vaikka mukaan ottaa :D
En kyllä laita mitään nimi juttuja, kun ei olla mitään vielä päätetty...

Ei olis enää montaa viikkoa apua :eek:

Jane ja veijokeiju 36+5
 
Hei te pidemmälle ehtineet... Missäs vaiheessa ootte huomannu, et ekat vaatteet alkaa käydä pieneks? Entä millä viikoilla piti hankkia jotain äitiysvaatetta? Mikä teillä on ollut paras äitiysvaatehankinta?

Tässä vaan pohdiskelen, että kuinkahan pitkälle sitä pystyis menemään, ettei tarttis töissä mitään paljastaa... :whistle: Mä oon tällanen mallia pitkä ja hoikka, eli varmaan aika nopeesti alkaa näkymään ja kyylä-ämmäthän siellä sitten heti arvaa ensimmäisestä äitiyspaidasta, että missä mennään. :eek:
 
Cladoceran: En nyt muista viikkoja, mutta mulla masu pomppasi tosi nopeaan tuohon eteen ja oli siten vaikeasti peiteltävissä. Mun etu oli, että mähän jouduin possunuha epidemian takia kertomaan raskaudesta hetimiten myös töissä. Ei tarvinnut siis kamalasti yrittää salailla. Tunikat ja legginssithän ovat nyt muotia ja niillä saa hyvin peiteltyä pyöristyvää masua aika pitkällekin. Ilman, että tarvitsee ostaa varsinaisia äippävaatteita. Ne myös mahtuvat isommankin masun kanssa. Vasta lähempänä puoliväliä ostin ihan äippämallistosta parit hameet. Siihen saakka pärjäsin omalla farkkuhameella pienten kuminauhaviritysten kera. Äippähameiden kanssa olen nyt käyttänyt Vero modan pitkän mallisia toppeja ja lyhythihaisia paitoja.

Sipsunen & nalletyttönen 29+0 POKS :heart:
 
Cladoceran Äitiyspaitoja en oo hommannut ollenkaan.
Pitkän malliset paidat ja tunikat AAMEN!!
Niitä voi sitten muutenkin pitää vaikka mahaa ei enää olisikaan.
2 äippäfarkut olen hommannut ihan sen takia että kehtaa kaupungilla liikkua :D
Mutta en kuollaksenikaan muista millä viikoilla aloin niitä pitää.
Ekat hommasin muistaakseni joskus puolen välin jälkeen ja toiset vasta abaut kuukaus sitte.
Mulla maha alko kasvaa vasta tosi myöhään MUTTA kamalalla vauhdilla sitten, raskausarpia on ihan joka paikassa... :'( YHYY
Kaapin perukoilta löysin pari strets(?) hametta, joilla ajattelin lämpösillä keleillä selvitä.
En enää raaskis uusia ostella...

Jane ja veijokeiju 36+6

Huomenna poksuu 37+0
Ja kolme S saapuu kuvioihin :LOL:
 
Terassin rakentamiskuvioiden keskeltä pikaista kommenttia... Molemmilla kerroilla vanhat housut alkoi puristamaan joskus 15 viikon tienoilla. Parhaat on ollu hyvin matalavyötäröiset farkut pitkän topin ja pitkän neulepaidan kanssa. Ne farkut on joustavat ja kokoa normaalia isommat. Lököverkkarit, joissa on se mammamallin vatsaosa, on ihan parhaat. Äitiysvaatteilla "jää kyllä kiinni" ihan heti, ne jotenkin vaan korostaa kasvavaa vatsaa.

Odessa, älä huoli, kyllä se ajan myötä helpottaa. Meillä oli ihan sama juttu, mutta jotenkin se maidontulo siitä sitten tasaantui, kun syötti monta kertaa samasta rinnasta peräkkäin. En mäkään jaksanut yöllä pumppailla, jos ei ollu ihanihan pakko. Ja meillä ainakin tyttö oppi ajan myötä röyhtäisemään helpommin, mutta lähes koko imetysajan oli kyllä pakko röyhtäyttää myös öisin.

Vee ja potkumestari 24+4
 
kietasuhameet on muuten kätsiä näin kesällä :) menee hyvin vaikka ei housut vielä meekkään. Tämäkin hameet on epäkäytännöllisiä ihminen on oppinut pitämään kokoajan niitä. Kun ei viitti ostaa uusia housuja :DToivoo et kesä kamppeet mahtus kohta päälle.

Ei meilläkään oikei osata röyhtäistä, välillä tulee useinmiten ei. Mut meillä hikataan, kai seki sitä ilmaa mahasta tuo en tiedä, mut toivon.

omena täällä syödää ja syödään ja syödään :D ja tänään on nukuttu eseammat päikkärit joilla pituutta tunti tai enemmän wow ehkä häää oppii ;) ja kun viileni niin helpompi varmasti olla ja nukkua kun ei oo kuuma. Ja helpompi vaatteilla säädellä kun voi pukea päälle... mahassa on vaivaa, vaihdoin d vitamiinitkin et helpottas en oo varma onko vähemmän vaivaa mut vaivaa on kumminkin. cuplatonia kokeillut kerran mut huuto tuli joten täytyy testata uudelleen oliko sattumaa vai eikö se sovi Sinille.

Unico ja Sini huomenna 1kk
 

Vuoto alkoi eilen illalla ensin ruskeana, sitten verenä ja lopulta liman ja veren ja hyytymien sekaisena. Kipujakin on, mutta niistä en juuri nyt jaksa edes välittää.

Keskenmenosta ei siis ole enää epäselvyyttä... Tänään olisi ollut viikkoja 5+6. :'( Tätä lasta on toivottu ja tehty niin pitkään, että olen todella kiitollinen, että sain kokea tämän 10 päivää, miltä tuntuu olla raskaana... huoh.

Onneksi laitoin hakemuksen unelmaduuniini viime viikolla. Ehdin jo vähän huolia, että mitä jos saankin sen paikan ja joudun sitten heti jäämään mammarille... Eipä ole sitä huolta enää. :(

Toivon sydämestäni, ettei kenenkään muun tarvitse tätä kokea. Kiitos että olette olemassa, vertaistukeni. :heart:
 
Clado, oon tosi, tosi pahoillani! :'( Ei ole reilua, että noin toivottu pikkuinen ei saakaan tulla. Tiedän, mitä on pelätä keskenmenoa, kun itsellä oli alussa vuotoja. Mutta en voi kuvitella sitä tuskaa, mitä on kokea se. :'( Voimia sinne! :hug:
 
Lupasin itselleni että alan harjoitella kantoliinan käyttöä nyt, kun on noita sateita luvattu muutamaksi päiväksi.

Tulipahan nukuttua 12h yöunet :whistle: tosin välissä 3 pissataukoa.
Oli niin rankka viikonloppu että piti ottaa unet takaisin.
En meinaan osannut nukkua viikonloppuna kun mies ei ollut vieressä :p
Miten sitä sitten sairaalassa osaa nukkua, kun ei oo ukko kulta kainalossa ja koirat vieressä kuorsaamassa B)

37+0 poks
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane69:
Miten sitä sitten sairaalassa osaa nukkua, kun ei oo ukko kulta kainalossa ja koirat vieressä kuorsaamassa B)
Ei mitenkään... :D Mulla oli ainakin hirmuinen kiire pois sieltä. Kävin tokana yönä keskellä yötä punnailemassa vauvaa, ettei paino vaan ole laskenut liikaa syntymäpainosta, eikä kotiinlähtölupa jää siitä kiinni. Olisin tarvittaessa marssinut kätilöiden tykö vaatimaan lisämaitoa, niin paljon halusin kotiin nukkumaan. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vetku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane69:
Miten sitä sitten sairaalassa osaa nukkua, kun ei oo ukko kulta kainalossa ja koirat vieressä kuorsaamassa B)
Ei mitenkään... :D Mulla oli ainakin hirmuinen kiire pois sieltä. Kävin tokana yönä keskellä yötä punnailemassa vauvaa, ettei paino vaan ole laskenut liikaa syntymäpainosta, eikä kotiinlähtölupa jää siitä kiinni. Olisin tarvittaessa marssinut kätilöiden tykö vaatimaan lisämaitoa, niin paljon halusin kotiin nukkumaan. :LOL:
No voi jumankauta!
Sitä mä tässä pelkäänkin, kun en muutenkaan osaa nukkua kun omassa sängyssä :eek:
En kauheesti tykkää olla kylässäkään yötä, jos en saa kokovartalo puudutetta (alkoholia) sillon on ihan sama missä nukkuu...

Jaa pitää vauvaa syöttää sitten kokoajan :whistle:

Toisesta keskustelusta kopsattu S joita kokeilla sauna, seksi, siivous, suklaa siideri ja shoppailu!
Sanokaas nyt onko näistä oikeesti mitään apua :LOL:

Tulis nyt niitä suppareita mä siivoilen täällä taas... :whistle:
Ahistaa kun ei taho nilkat ja ranteet taipua.
En olis halunnu koskaan tietää mitä tää turvotus on!
 
Clado :hug: :'( :'( :hug: Mielettömän epäreilua. Paljon voimia teille. Ja toivotaan, että saat sen työpaikan, vaikka se varmaan tuntuukin nyt toisarvoiselta. Olen niin pahoillani puolestasi!

Onnea Odessalle ja perheelle. :heart:

Mahakipuilijoiden äideille tseppiä. Koittakaahan Rela-tippoja ja Disflatyliä. Meillä poika nyt 2,5 kk ja mahakivut haittaavat enää vähän, lähinnä väsyneenä ja jos on joku muukin harmi niin kuin nyt tämä nuha. Alkuun jokaista syöttöä seurasi se itkukohtaus. Välillä saatoin keinutella poikaa kaksi tuntia olohuoneessa Vivaldia kuunnellen, että päästäisiin takaisin nukkumaan.
 
Voi Clado!! :hug: :'( :hug: On kyllä niin epäreilua! Oon tosi pahoillani sun ja miehesi puolesta! Ja kuten Piip jo sanoikin, niin toivottavasti saat sen työpaikan että joku oikeus edes toteutuisi. Kovasti jaksamista. Oon ite kokenut saman, kun yk 10 viimein tuotti plussan ja raskaus meni kesken 6+, mutta huomattiin vasta 10+. Sen jälkeen tulin ekasta ehkäisemättömästä kierrosta uudelleen raskaaksi ja saatiin tuo ihana tyttö. Toivottavasti teillä käy yhtä hyvä tuuri, ainakin sä nyt tiedät että sun on mahdollista tulla raskaaksi! :heart:

Kevätesikko ja Omena, meillä Helmi pulautteli tosi paljon ja sai mahaan ilmaa syödessään kun maito suihkusi. Soitin silloin sinne imetystukipuhelimeen ja sain neuvoksi ns. suihkutissihoidon, eli syötin kaksi tai kolmekin kertaa peräkkäin samasta rinnasta. Tuon pumppaamisen ennen syöttöä ne "kielsivät" ehdottomasti (sitä olin jo myös siis kokeillut silloin) kun se oikeastaan vaan lisää maidon tuotantoa ja sitä myöten sitä suihkuamista. Se monta kertaa peräkkäin samasta syöttäminen taas ainakin meillä auttoi paljon, kannattaa tutustua, uskon että löytyy jostan netistä vielä lisäohjeita. Alussa se tosin oli aika kamalaa kun toinen rinta meinasi pakkaantua ja kipeytyä, mutta mulla tasaantui se maidontulo jo parissa päivässä. Syötinkin oikeastaan koko imetysajan (11kk) sitten aina välillä noin, mulla se toimi tosi hyvin. Pulautteli vauva siis sen jälkeenkin (vielä 8-9kk vanhanakin), mutta ne kunnon oksentamiset syömisen jälkeen loppuivat.

Onnea Janelle täysiaikaisuudesta!

Maalla oli mukavaa, tultiin vasta tänään pois. Heitin talviturkinkin (tai oon mä jouluna avannossa käynyt että en tiedä oliko sitä turkkia ollenkaan..) ja sainkin sit kokea miltä tuntuu kivuton supistus. Pelästyin ensin kun en saanut kunnolla henkeä, mutta meni sitten nopeasti ohi eikä tullut uudestaan ennen kun seuraavana päivänä kun pakkohan sinne järveen oli taas mennä :) Toinen ei tosin ollut yhtä paha kuin eka ja kun tiesin mistä on kyse niin en pelästynyt. Kävin sit vielä useamman kerran järvessä, eikä sitä enää tullut.

Hei tuli muuten tosta sairaalassa nukkumisesta mieleen, että eikö teillä oo sairaaloissa perhehuoneita? Me oltiin viimeksi sellaisessa ja oli kyllä tosi ihana! Mieskin pääsi heti vauvanhoidossa vauhtiin ja mä sain levätä eikä tarvinnut koko ajan pyytää hoitsuja joka jutussa auttamaan. Nyt ei olla menossa, kun ajateltiin ettei raaskita Helmiä hylätä mihinkään mummolaan vielä noin pienenä kun muutenkin on iso muutos hänellä edessä. Saa sitten olla isin kanssa kotona yöt ja tulla päivällä mua ja vauvaa katsomaan.

Vauva sai muuten maalla nyt oikean työnimenkin kun möyriskeli niin kovasti :D

:heart: Kvartti ja Myyrä 21+6
 
Odessalle vielä vähän myöhästyneet onnittelut tyttövauvasta!! :heart:

Tinka, noita Dropsin ohjeita oonkin käyny kattelemassa aikasemmin, mutta ei oo vielä tullu alotettua mitään. Ehkä pitäis pikkuhiljaa aloittaa, että ehtii saada jotain valmiiksikin! :eek: Aivan ihanan näköisiä vaatteita kyllä siellä! :heart: Mua alkoi vaan mietityttämään, että entäs jos vauva onkin allerginen villalle, kun itse nimittäin oon. Pitää ottaa tarkemmin selvää, mitä vaihtoehtoja noissa langoissa on. Eikä niitä hahtuvavillahousujakaan taida kannattaa kovin monta pari neuloa ennakkoon, jos niitä ei voi sitten käyttääkään. Onneksi kuitenkin esim. villasukkia voi neuloa huoletta, kun ne ei kuitenkaan paljaalle iholle tuu. :)

mekkala, siellä liikkeessä, josta ostin hahtuvaa, oli myös sellasta Reggae-merinovillalankaa. Myyjä suositteli kyllä lämpimästi myös sitä, ja myös se ohje, jonka sain liikkeestä mukaan, oli tarkotettu tuolla langalle (hahtuvasta tulee samalla ohjeella vähän isommat housut). Siellä liikkeessä niillä ei ollu hirveesti värivalkoimaa, muistaakseni, mutta netistä löytyi tosi kivoja "sekoituksia". Jos siis innostun tekemään lisää housuja, niin vois harkita ihan jotain lankaa, koska tuosta hahtuvasta en saa kovin nättejä pöksyjä aikaiseksi. :| Varsinkin joustoneule tuli ihan kamalan näköistä... Millaista se sublime organic -lanka on ollut neuloa, joko oot kokeillut?

Nyt ehkä 1-2 viikon ajan oon alkanut tuntea selvemmin pikkutyypin potkuja. :heart: Ollaan soitettu sille joka ilta sellaista soittorasiaa, niin nyt parina iltana se innostui siitä potkimaan ihan monta kertaa peräkkäin. Ehkä se yrittää viestittää, että vaihtakaa jo biisiä. :D Tänään puoliväli! =)

Valeska 20+0 *poks*
 

Yhteistyössä