Nonnii, vl-äidit! Miksi vastustatte ehkäisyä?

Tämä on aborttiketjun sisarketju.
Trollit pysykööt kaukana.

Tämä väittely pitäisi pitää teidän foorumeillanne mutta suokaa anteeksi kun en jaksa mennä niille. :)

Niin...miksi vastustatte ehkäisyä?
 
"maisa"
Samasta syystä miksi vastustan aborttia. Ihminen ei voi leikkiä jumalaa ja tappaa syntymättömiä lapsia.

Abortin vastustaja joka käyttää ehkäisyä on tekopyhä.
Hmm.. et ole tainnut koulussa olla mukana biologian tunneilla... ehkäisyssiä ei tapeta ketään eikä siinä kuole mikään.. abortissa sikiö kuolee, kondomi estää sen, että hedelmöitys ei voi tapahtua lainkaan, sekö on tappamista jos estää munasolujen ja siittiöiden yhtymistä toisiinsa.. hah haa.. sitten siis aina kun sulla tulee kuukautiset olet myös tappanut syntymättömän lapsen.. äly hoi..
 
  • Tykkää
Reactions: Nuri
"niin"
Ehkäisyn käyttämättä jättäminen kertoo luottamuksesta Jumalan luomistyöhön, siitä että Hän on elämän ja kuoleman herra. Ihminen ei osaa suunnitella näitä asioita paremmin. Kyllä mun mielestä kuitenkin abortti ja ehkäisy ovat ihan eri asioita. Aborttia en oikeastaan missään tapauksessa pysty hyväksymään.
 
[QUOTE="niin";30106653]Ehkäisyn käyttämättä jättäminen kertoo luottamuksesta Jumalan luomistyöhön, siitä että Hän on elämän ja kuoleman herra. Ihminen ei osaa suunnitella näitä asioita paremmin. Kyllä mun mielestä kuitenkin abortti ja ehkäisy ovat ihan eri asioita. Aborttia en oikeastaan missään tapauksessa pysty hyväksymään.[/QUOTE]

Mutta miksi Raamatussakaan ei esim.Daavidin joka vaimo tehnyt hänelle 4-5 muksua vaan vain pari, Joosefillakin oli vain pari poikaa? Kuoliko he kaikki synnytyksiin sen jälkeen?

Miksi Paavali kannusti sinkkuuteen, se oli hänestä parempaa jopa kuin perheen perustaminen?
 
"Jenis"
Saako vl-äidit käyttää rytmimenetelmää? Tai pidättäytyä seksistä kokonaan? Naapurin 13-lapsista perhettä kun katsoo, niin käy mielessä että paljonko pitää n*ssia että tuo määrä lapsia saadaan maailmaan... anteeks vain, en trollaa vaan ihan vaan aprikoin :D
 
"tii"
Mutta missä on Raamatussa sanottu kuinka paljon on kullekin parille varattu lapsia? Jos vaikka missaa tai hidastelee yhdenkin kuukautiskierron ohi, niin onko se murha?
Jumala tuntee lapsensa jo ennen hedelmöitymishetkeä (1 Jeremia) "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi.". Siksi on ymmärrettävää että Jumala ei hyväksy ehkäisyä (1 Moos 38).
 
"niin"
Mutta miksi Raamatussakaan ei esim.Daavidin joka vaimo tehnyt hänelle 4-5 muksua vaan vain pari, Joosefillakin oli vain pari poikaa? Kuoliko he kaikki synnytyksiin sen jälkeen?

Miksi Paavali kannusti sinkkuuteen, se oli hänestä parempaa jopa kuin perheen perustaminen?
Paavalin mielestä tosiaan oli parempi pidättäytyä; pystellä kokonaan sinkkuna ja keskittyä uskon asioihin, mutta kehotti kuitenkin perustamaan perheen, mikäli tämä ei onnistu :D Juu ja erikokoisia perheitä Raamatussa on toki, niinkuin uskovaisillakin
 
[QUOTE="tii";30106673]Jumala tuntee lapsensa jo ennen hedelmöitymishetkeä (1 Jeremia) "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi.". Siksi on ymmärrettävää että Jumala ei hyväksy ehkäisyä (1 Moos 38).[/QUOTE]

Jumala tietää mahdollisen äidin aikeet. Tietää jo ennen äitiäki, että äiti tulee käyttämään ehkäisyä joten Jumala ei luo lasta. No, joskus kyllä taitaa luoda kun lapsi tulee ehkäisystä huolimatta.

(Ajattelen oikeesti ihan eri tavalla...Raamatun Jumalaan en usko.)
 
"Jenis"
[QUOTE="tii";30106673]Jumala tuntee lapsensa jo ennen hedelmöitymishetkeä (1 Jeremia) "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi.". Siksi on ymmärrettävää että Jumala ei hyväksy ehkäisyä (1 Moos 38).[/QUOTE]

Siis kenet jumala asetti kansojen profeetaksi? Oman lapsensa = jeesuksen, vai kaikki lapset?
 
Kyllähän vl naiset käyttävät ehkäisyä. Ei ole yksi eikä kaksi kierukkaa jotka on laitettu
äideille jotka eivät enää jaksa tai voi synnyttää. Kätevää kun kukaan ei saa tietää, ei ehkä edes oma puoliso.
 
[QUOTE="tii";30106673]Jumala tuntee lapsensa jo ennen hedelmöitymishetkeä (1 Jeremia) "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi.". Siksi on ymmärrettävää että Jumala ei hyväksy ehkäisyä (1 Moos 38).[/QUOTE]

Ok, tuo on jo aika hyvä peruste tai kohta. Tai siis en ihmettelisi jos tuon perusteella ehkäisynkielto-oppi muodostettaisiin.

Mutta sit toisaalta, Raamattua pitää tulkita kokonaisuutena. Miten Paavalin ohje ja tuo Raamatun kohta käy yksiin? Mistä joku uskova sinkku tietää että onko Jumala tarkoittanut hänelle lapsia, eli pitääkö mennä naimisiin tutustumansa toisen, mukavantuntuisen vl:n kanssa vai että onko sinkkuus Jumalan tie hänen kohdallaan?
 
[QUOTE="Jenis";30106707]Siis kenet jumala asetti kansojen profeetaksi? Oman lapsensa = jeesuksen, vai kaikki lapset?[/QUOTE]

Tuossa kohdassa Jumala puhuu profeetta Jeremiaalle, mutta tässä mietitäänkin että onko tuo ymmärrettävä niin että Jumalalla on jollekulle ihmiselle varattu tietty määrä lapsia (vaikka 15-20) ennen hedelmöittymistä.
 
Saanko vastauksen
Ehkäisyttömyys on naisten alistamista. Miehen pallit täyttyy ja ne pitää tyhjentää-> siitä kärsii nainen ja koko perhe. Suomessa vl saa rahallista tukea toimintaansa. Mites muissa maissa ? Entä saako vl-äiti ehkäistä, jos on omasta hengestä kysymys seuraavassa raskaudessa esim. vaarana kuolla veren vuotoon. Uhrataanko silloin perheen äiti ja ukko ottaa uuden vaimon 'kehiin'?
 
"Jenis"
Tuossa kohdassa Jumala puhuu profeetta Jeremiaalle, mutta tässä mietitäänkin että onko tuo ymmärrettävä niin että Jumalalla on jollekulle ihmiselle varattu tietty määrä lapsia (vaikka 15-20) ennen hedelmöittymistä.
Mutta ei kai jokainen lapsi voi olla "kansojen profeetta"? Ja miks juuri lestadiolaisten lapset ois jotenkin erityisasemassa? Varmaan mun pitäis lukea tuo kirja, en ole lukenut... Ja miksi jumala varaisi joillekin naisille vaikka sen 13 lasta kuin tossa naapurissa, ja toisille 0, kuin rakkaalla siskollani? Ihan vaan siks että nallekarkit ei mee tasan?
 
"Jenis"
Ehkäisyttömyys on naisten alistamista. Miehen pallit täyttyy ja ne pitää tyhjentää-> siitä kärsii nainen ja koko perhe. Suomessa vl saa rahallista tukea toimintaansa. Mites muissa maissa ? Entä saako vl-äiti ehkäistä, jos on omasta hengestä kysymys seuraavassa raskaudessa esim. vaarana kuolla veren vuotoon. Uhrataanko silloin perheen äiti ja ukko ottaa uuden vaimon 'kehiin'?
Ja jos ehkäisy tai abortti on kiellettyjä, niin onko myös muu terveydenhoito? Koska jos sairastuu kuolettavasti tai saa hengenvaarallisen haavan, niin kai jumala parantaa jos se on hänen tahtonsa?
 
Lapset on Jumalan lahja
Mutta onko lahja pakko ottaa aina vastaan? Lahja on lahja, ei määräys tai pakko ole lahja.
Esim.Saarnaajan kirjassa puhutaan Jumalan lahjana esim. tavaroista, mutta onko kaikkea pakko ottaa vastaan?

19 (5:18) Sekin on Jumalan lahja, jos Jumala kenelle ihmiselle antaa rikkautta ja tavaraa ja sallii hänen syödä siitä ja saada osansa ja iloita vaivannäkönsä ohessa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä