nukuttaako teidän miehet lapset ikinä yöunille tai siis laittaako nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja niin kerta!!!
  • Ensimmäinen viesti
neeea
enne se oli et meni ja teki lasten kans melkein kaikki mut nyt jotenki puoli vuotta maannu vaan tai pelannu jtn xboxia...ei tee mitään,...nyt sit puhuin et jos haen syksyllä yhteen koulutukseen niin en saa hakea koska hänen lapsiaan ei laiteta päiväkotiin... v vittu...joudun niinku oleen varmaan siihen asti kotona et nuorin menee kouluun... sit en saa juoda edes yhtä siideriä kolmeen vuoteen en oo masitannu mitään kun ukko kieltää... joo ...välillä tekis mieli kun ärsyttää kaikki.... mut on täällä kotonakin silti ihana olla lasten kans..
hui kauheeta millanen hitleri sulla on miehenä.en mä van alistuis tollaseen kohteluun,menisin koulutukseen jos haluaisin ja laittaisin lapset päiväkotiin jos haluaisin.ottaisin myös siiderin silloin tällöin jos haluaisin.HEI HALOO!!!!miks sä alistut tollaseen???????
 
Meillä on itsestään muodostunut sellainen jako, että mies tekee iltapesut ja lukee, jonka jälkeen minä nukutan laulamalla tuiki tuiki tähtönen ja sininen uni -laulut. Tyttö on nyt 1v8kk. Imetin häntä hiukan yli vuoden ikään (iltaisin), joten oli luontevaa, että mä olin se joka nukutti.

Nyt tilanne on se, että tyttö haluaa, että mä nukutan, jos olemme molemmat kotona. Mutta jos olen esim. joskus illan pois, niin nukahtaa kyllä miehenkin kanssa, kun en ole maisemissa. :)
 
Minä menen vauvan kanssa aikaisin nukkumaan. Jos vauva nukahtaa, hyvä. Jos ei, tuon sen takaisin olkkariin miehelle, ja hän tuo nukkuvan vauvan mulle jossain vaiheessa kainaloon.

3v. jää usein miehen kanssa valvomaan vielä kun me mennään vauvan kanssa (jos on nukkunut päikkärit, saa jäädä) ja tulevat sitten yhdessä nukkumaan kun ovat valmiita. Mun viereen tyttö kyllä tulee, mutta ei se enää siinä vaiheessa vaadi mitään toimenpiteitä, pesut/pisut/sadut toimittavat ennen nukkumaan tuloa.

Eli joo, mies hoitaa melkein aina esikoisen nukkumaanmenon ja aika usein myös vauvan :)
 
"vieras"
Tottakai =) Meillä on 4 lasta. Lapsia ei nukuteta (vanhemmille 6v, 4v, 2v) iltapalan jälkeen iltatoimet hoitaa yleensä mies ja minä annan 11kk:n ikäselle iltamaidon ja vien sänkyyn.
Yöllä jos nuorimainen herää kaipailemaan maitoo tai vettä, niin mies hoitaa. Koska sillä on niin hyvät unenlahjat, et nukahtaa sekunnissa. Jos mä käyn yöllä vaikka vessassa, mulla saattaa joskus mennä tuntikin et nukahdan uudestaan.
 
"katmat"
Jos mies vaan on kotona illalla (on 3 vuorotyössä niin ei aina oo) niin me peitellään 4v ja 7v yhdessä sänkyyn, se on sellanen koko perheen yhteinen hetki. Sit sen jälkeen mä meen imettämään vauvaa ja nukuttamaan sen. Yöllä mies hoitaa isompien heräilyt mikäli niitä on ja mä hoidan vauvan jutut.
 
Suzyanne
Kyllä vie aika usein pojan nukkumaan, yhtä usein kuin minä.

Miten teillä tuo työjako on alkanut alunperin, että sinä nukutat aina lapset, kumpi sen on päättänyt? Jos mies on sen päättänyt, niin sinä voit sanoa että se, että käy töissä, ei oikeuta luistamamaan omien lasten hoidosta. Vaikka sinä olet kotona lasten kanssa, ei sekään mitään lepolomaa ole, kyllä sekin työtä on ilman muuta. Vaadi muutosta. Jos mies rakastaa sinua, hän ymmärtää ja joustaa. Jos ei jousta yhtään, niin silloin kyllä jää kyseenalaiseksi rakastaako hän sinua. Rakkaus pitää osoittaa jotenkin.
 
Meillä mies useimmiten hoitaa nukuttamisen. Mä oikeestaan vaan sillon, kun mies ei oo kotona siihen aikaan.
Ei oikeen onnistu multa toi nukuttaminen, kun poitsu vaan pussailis mua koko aika, tein mitä tahansa. Voidaan viettää siellä 2 tuntiakin, kokoaika pussaillen. Uskokaa pois, koitettu on kaikki keinot...
Nyt, kunhan toimerrutaan, on tarkotus siirtää lapsi omaan sänkyynsä - ja huoneeseensa nukkumaan.
 
Meillä laitetaan yhdessä iltapala koko perheelle ja sitten yleensä minä jään syöttelemään vauvaa, mies pesee isompien (3kpl) hampaat ja vie nukkumaan. Tosin mies laittaa muutenkin, myös ennen vauvaa. Se on vähän niinkuin sen juttu koska on päivät töissä eikä silloin pääse osallistumaan lastenhoitoon.
 
Ei ole laittanut vielä poikaa nukkumaan, koska mä aina imetän pojan untenmaille. :D Kesällä asiaan tulee muutos, siirretään silloin poika pikkuhiljaa omaan sänkyyn ja lopetan yöimetykset. Ikää on nyt vuosi.
 
"vieras"
Se on miehen homma silloin kun on kotona, iltapesut ja nukkumaan laitattamiset on kuuluneet aina hänelle, tosin vauva-aikaan minä syötin ja saatoin laittaa nukkumaan. Murkultakin isän pitää käydä sammuttamassa valot :LOL:
 
Kyllä mies lapset laittaa nukkumaan - yhtä usein kuin minä.

Iltapalan teko on silleen, että kumpi vaan ehtii aloittamaan. Ei kummempia jaotteluita.

Mies hoitaa pojan iltapesut iltapalan jälkeen ja auttaa vaatteiden vaihdossa sekä myös peittelee sänkyyn odottamaan, että minun kanssani iltapesuilla ollut pienempi on valmis. Sitten vuoroilloin kerrotaan iltasatu.
 
Ukkos logiikalla se vanhempi joka käy töissä, ei tarvi olla vanhempi ollenkaan, pelkkä elättäjä? Hoh, löisin luun kurkkuun tuommoselle äijälle...

Meillä mies nukuttaa tytön siinä missä mieki, ei kyllä juurikkaan tarvi nukuttelua, joskus harvoin. Mut hoitaa lasta muutenki ihan samallalailla ko mieki, myös sillon ko mie en vielä töihin ollu palannu.
 
Nukuttaa ihan tarpeeksi usein, en ole laskenut. Meillä yksi tyttö 2v, usein tehään iltahommat kaikki yhdessä ja sit toinen lukee iltasadun. Mies käy töissä, kahtena iltana viikossa on omissa harrastuksissaan, mutta nyt kun olen raskaana viimeisillään ei ole mennyt niihinkään ellen ole patistanut. Ja käy siis töissä, en kyllä jaksais olla miehen kanssa joka ei nauttis oman perheen kanssa vietetystä ajasta.

Valitettavasti ukkos kuulostaa aika lapselliselta. Voimia.
 
Laittaa nukkumaan silloin kun on kotona. Yötyöläisenä siis puolet kuukauden öistä jää yksin minun vastuulleni, toisinaan miehellä on vapaailtaisin omia menoja (myös minulla ollut näin, nyt vaan vauvan kanssa en ole halunnut vielä mennä minnekään) mutta siis silloin kun on kotona niin kolmessa lapsessa on kyllä nukutettavaa ihan hyvin kahdelle vanhemmalle.
 
Mies on reissuhommissa, mutta kotona ollessaan hoitaa iltatoimet ja sadun lukemisen. Nukuttamaan ei tarvitse enää jäädä, mutta joskus annetaan nukahtaa syliin. Lapsi täyttää neljä. Lapsen ollessa pienempi nukutettiin vuorotellen tai seb nukaan kumpi paremmin jaksoi. Aika tasan meni.

Miehelleni on itsestäänselvyys ja etuoikeus saada osallistua lapsen hoitoon sekä muuhun huolehtimiseen ja yhdessäoloon. Isäksi tullessaan oli reilu parikymppinen eli jotkut vaan on kypsiä nuorempina, jotkut ei koskaan.
 

Yhteistyössä