Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

@Siim ja @aavalvar mä niin tiedän tuon tunteen! Se oma pettymys ja turhautuminen surettaa. Ja kateus kun tosilla raskaus onnistuu sormia napsauttamalla!
Meillä ei onneksi esikoista yrittäessä paljoa vauvauutisia lähipiiristä tullut, mutta toista yrittäessä sitäkin enemmän! Jopa omalta äidiltä, jolloin en voinut muuta kun ruveta itkemään...
Omaksi yllätykseksi toisen lapsen yritys/nega kierrot oli paljon rankempia kuin ekaa yrittäessä. Ekan kanssa eka vuosi oli sen verran huoletonta että kyllä se joskus vielä tulee ja aikaa on reippaasti yms. jollakin keinolla vielä lapsi saadaan. Toisen kanssa taas toiveena pieni ikäero ja joka kierto se vaan kasvoi entisestään.

Nyt en ikäerosta niin välitä, Jos ei esim 4v sisällä tärppää luomusti niin sitten lopetetaan yritys, muuten rauhallisin mielin mennään :)

Muok. Siis jos ei tärppää niin tottakai kolmatta toivotaan, mutta 2 lasta oli se jota olen elämässäni eniten halunnut/toivonut! Nyt ei tunnu siltä että olisi enää "oikeutta" surra jos ei enempää saada. Mutta joo katsellaan nyt ensin mitä muutama vuosi tuo tullessaan :ROFLMAO: aina vaan suunnitelmat turhan pitkällä
 
Viimeksi muokattu:
@Siim Halauksia <3 Todella ymmärrettäviä tunteita. Tuli mieleen tämä sarjakuva: http://meinasinkaatua.sarjakuvablogit.com/2010/04/10/in-your-face/ Itsekin piilotin reippaasti kaikki vauvauutiset, kun kuumeilin toista ja mies oli vielä ehdottomasti sitä mieltä, ettei halua ikinä toista.

Itse hipsin tänne pikku hiljaa takaisin... Ensi viikolla pitäisi olla varhaisultra, joka nyt muuttuu meille "tuliko kaikki itsestään ulos" -ultraksi. Keskenhän tämä raskaus siis meni. Onneksi hyvään seuraan on mukava palata.
 
No worries, pahin osa (se epätietoisuusvaihe) on ohi, nyt vain toivon että kohtu osaisi itse tyhjentää itsensä, kroppa ei menisi kovin sekaisin ja pääsisi takaisin yrittämään! :love:

Tein siis tiistaina digitestin, jonka olisi pitänyt jo näyttää 3+, mutta näyttikin 2-3. Siinä vaiheessa tuli jo tunne, että tämä oli tässä. Iltapäivällä alkoi vuoto ja lievät kivut. Seuraavana päivänä kävin yksityisellä ultrassa, ruskuaispussi näkyi (oikeassa kohdussa btw), mutta vastasi pienempää, mitä laskujeni mukaan olisi pitänyt: lääkärin arvion mukaan 5+0 - 5+2, kun oviksesta laskettuna olisi pitänyt olla 5+5. Raskausoireetkin loppuivat. Eilen tuli taas 2-3 digistä, mikä ei varmaan mene enää viallisen testin piikkiin :rolleyes: Oli tosi raskas viikko, mutta nyt on jo parempi fiilis, kun vuoto on runsastunut eikä tarvitse enää arvuutella. Toivottavasti muiden ei tarvitse tätä kokea!
 
Viimeksi muokattu:
@Fritang toivotaan että saatte pian pysyvän Plussan! Itsellä eka raskaus meni 6+0 kesken ja olihan se ihan syvältä kun sitäkin plussaa oli 1,5v odotettu. Oli kuitenkin tavallaan helpottavaa tietää että ainakin pystyy edes tulemaan raskaaksi.
Itsellä kierto palasi heti normaaliksi (28pv) en kyllä tiedä oliko ovulaatiota kun en silloin tikuttanut.

@eevas testasitko muuten? :)

On: kp 15, eipä ole ovistestit plussaa näyttänyt, ja kaikki ovis oireetkin loppuneet. Viime kierrossa arvelin kai oviksen olleen kp 17-18 joten pari päivää jatkan ainakin testailua vielä. Miehen reissukin peruuntui äkillisten työvuorojen takia, eli ei niin väliä mille päivälle osuu :)
 
Voi ei @Fritang olipa kamalan surullisia uutisia:cry: Toipumisia sinulle<3

@Siim jokos olet testannut? :)

Hyvä @mimmi92 vaikuttais mustakin, että ovis on bongattu(y)

Testasin odotetusti negan pe ja viikonloppu menikin sitten hyvällä omallatunnolla bilettäessä:ROFLMAO: Ei vieläkään merkkiäkään menkoista ja nyt on jo kp...(kaivaa puhelimen ja tarkistaa sovelluksesta) 54. Huh huh:eek: Haastattelu meni hyvin ja käytännössä lupasi töitä, jos vaan saavat muiden kanssa asiasta sovittua. Joskus alkukesästä vasta alkaisi työt.
 
@mimmi92 onnea ovisbongauksesta!

@eevas toivottavasti työpaikka natsaa varmaksi pian ! :) Oliko teillä nyt se tilanne että siirrätte yrittämistä myöhempään ja tjottailette vai mihin ratkaisuun päädyitte?

Meillä on melkein sama tilanne, kesän alussa olis työtehtävien muutos ja mies aloitttaa opiskelun parin viikon päästä. Olisi kaikin puolin järkevää jättää yrittäminen sikseen koska saisin uudessa tehtävässä palkankorotuksen. Työni on sellainen etten voisi jäädä enää töihin jos raskaudun koska olen tekemisissä haitallisten aineiden kanssa.

Ja päivitystä muutenkin, kp 8, takana hirviömenkat! Kipuili 4 päivää ja irtosi järkyttäviä hyytymiä ettei ole ennen ollutkaan, hyh. Mieli päässyt jo taas vähän tasapainoon ja voisin tässä kierrossa tikuttaa oviksen tunnistaakseni minkälaiset oireet ovat vahvan ovisplussan aikaan. Muutoin voisi ehkä ottaa rennosti. (Yritän huijata itseäni)
 
@aavalvar mulla oli/on työn puolesta myös altistus sikiölle haitallisille aineille ja silloin pääsee työterveyslääkärin lausunnolla erityisäitoysvapaalle, vaikka heti Plussan tultua, jos työnantajalla ei ole järjestää muuta työtä, taitaa olla n. 80% palkasta jos oikein muistan.
 
Täälläkin odotellaan testitulosta @Siim :)

Itse soittelin äsken neuvolaan, että mitäs nyt kun raskaus on mennyt kesken. Toivotteli tsempit ja poisti ultra-aikani. Eli kohdun tyhjentymistä ei varmisteta mitenkään! (n) Mitäs nyt hittoa taas Säästö-Turku. Luulin, että ultrataan, otetaan hcg jne... Höh. Seuraan kai itse sitten testeillä. o_O

Takaisin listalle voisin haluta: Fritang/24v/(mies 30v)/esikoinen 8/14/ya 12/16, yk 3/yksisarvinen kohtu. Plussanneista voi poistaa :(

Edit // Tein raskaustestin, näyttää enää hyvin haaleaa viivaa! Jes!
 
Viimeksi muokattu:
@mimmi92 joo näin olen ymmärtänyt. Joku muu työ olisi kyllä mukava puoleksi vuodeksi hommata jos niin käy, koska en ole kotona tekemättömyydessä viihtyvää sorttia.

@Fritang hmm.. tuo on kyllä vähän kummallista. Lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen oli jälkitarkastus heti toimenpiteen jälkeen jotta nähtiin että kaikki oli tullut ulos, se oli viikolla 7. Vuotoa tuli viikon ajan. Luulisi että luonnollisessa keskenmenossa meneteltäisiin samalla tavalla, riippumatta siitä onko vuoto ollut runsasta vai ei....
 
@Fritang mullakaan ei mitään seurantaa ollut, neuvolasta sanottiin vaan että jos nousee kuume niin päivystykseen. Viikossa piti vuodon loppua (niinkuin loppuikin).

@eevas äkkiseltään laskettuna jos plussaa lähiaikoina niin La menis marras joulukuulle, niin ehtiihän sen työn aloittaa ennen kuin vatsa näkyy ;)
 
Niin ainahan on toivoa siihen asti että menkat alkaa mut en halua elätellä turhaa toivoa :( Pitää sit uusiks testata jos ei ala tällä viikolla menkat :) Ei oo mitää oireita ollu sen jälkeen ku valkovuotokin loppu:oops:
 
@aavalvar joo kyllä mä nyt laskisin meidät tjottailijoiksi, kun ei siihen ehkäisyyn kuitenkaan palata. @mimmi92 näin mäkin laskeskelin, ettei se ihan maailman loppu ois nyt raskautua, mutta ehkä ei nyt aktiivisesti sitä plussaa haeta. Itselle tulee vähän huono fiilis, jos on heti jäämässä pois kuvioista:ROFLMAO:
 
Ei oo ainakaa vielä menkat alkanu että ehkä sellanen pieni toivo vielä elää:LOL: Mut on kyllä sellane olo että kohta alkaa. Mulla alkaa muutenki aina kerralla kunnolla eikä tiputtele ollenkaan. Kiva aina kesken työpäivän huomata että kunnon putous alkanu :confused::confused: Jos nyt ei ala nii yritän jaksaa torstaihin ennen seuraavaa testausta:)
 

Yhteistyössä