Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

@Siim ihan varmasti alkaa jo turhauttaa:unsure: Tulispa nyt sentään se ovis ajoissa(n) Hirveän harmi, jos menee ohi.

@mimmi92 siellä kuulostaa tosi hyvältä(y) Nyt jos ei tule tulosta niin on jo kumma! :barefoot:

Siis tollaset isot neuletyöt meinaa olla sellasia, että kestää, kun ei ehdi neuloa, mutta onneksi näillä näkymin ei ole kiire:D

Täällä ei ainakaan vielä mitään ovistuntemuksia, mutta en nyt aio ottaa paineita, eikä ole tarkoitus mitenkään erityisesti talletellakaan. Silti varmaan toiveet on muutaman viikon päästä korkealla:love:
 
Oi jee tämmösiäkin keskusteluja on olemassa! Ihan uus jäsen ja plussan metsästäjä täällä terve! Viime kierrolla mulle tuli yllättäen ihan raskauden oireilta tuntuvia juttuja juuri niiden päivien jälkeen, kun kiinnittyminen olisi voinut tapahtua. Näin unia vauvoista, vatsaa turvotti ihan hullun lailla, vilutti ja kaikenlaista. Luulin jo olevani raskaana, vaikka ehkäisy olikin ollut käytössä. En sitten kuitenkaan ollutkaan kun menkat lopulta tulivay aivan normaalin oloisina, mutta se onni, mikä siitä luulosta tuli, oli niin valtava, että tiiviin pohdinnan jälkeen päätettiin jättää ehkäisy nyt pois.

Nyt on siis ensimmäinen yrityskertamme. Tällä hetkellä menossa kp 13. Mulla oli sellanen tunne, että ovis olis ollut ehkä toissapäivänä. En jaksas oottaa tätä paria viikkoa, jollon voisin saada tietää olisko jo ekalla tärpännyt.

Anyways tässä olis niitä listatietoja..
Neilikkaa 20v, mies 20v, ya 3/17, yk 1, eka lapsi
 
Tervetuloa @Neilikkaa ja pikaista siirtymistä odottajiin;) Täältä saa piinailuseuraa(y)

Olikos nyt kellään piinapäivät? Muisti hyvä, mutta lyhyt.. @aavalvar aioitko taustailla?

Lueskelin heti oviksen oireita ja yritän nyt kuvitella niitä itselleni... Ei kyllä vielä tunnu mitään:ROFLMAO: Pitää varmaan tehdä toinen pitkä kävelylenkki koiran kanssa ja tuijottaa pikkulapsia ja vaunujen kanssa lenkkeileviä, sekä kuvitella milloin mulla vois olla kans vaunut:LOL: @mimmi92 mä taisin sulle sanoakin, että suuri osuus mun vauvakuumeilusta ilmenee just kävely ja hölkkälenkeillä, kun haaveilen vaunulenkeistä. Kauheeta, jos mun laspi (jos sellaisia suodaan) ei tykkäiskään koko hommasta:eek:
 
@mimmi92 No siis kohtuni näyttävät tältä, eli onhan tuonne väärälle puolelle aika vaikeaa raskautua, kun se ei ole missään yhteydessä tuohon toiseen :rolleyes: Mutta kyllä sitäkin tapahtuu, siksi saan ar-ultran kunnalliselta. Se siis leikattaisiin koko kohtu sitten irti, jos sinne joku raskaus eksyisi. Kohdunulkoiset on myös vähän yleisempiä kuin normaaleilla kohduilla.
 
@Neilikkaa Tervetuloa joukkoon! Toivotaan pikaista plussaa sullekin! :)

@eevas juu mä taustailin edellisen kierron koska ovulaatio meni ja jäi hyödyntämättä ja nyt pääsinkin uuteen kiertoon, kp34 alko menkat eli ovulaation oireet tunnistin taas ja kiertokin pysy hyvin normaalipituisena, olen tyytyväinen siis :) sain eilen kyllä pc liuskatestiin viivanpaikan joka näytti ikävästi haamulta, mutta illalla alkoikin menkat. Jotenkin ens kiertoon on tosi positiivinen viba!

@Fritang onko tämä sun kohdun tila siis ihan synnynnäinen ominaisuus sulla? En ole ikinä kuullut moisesta!

@mimmi92 nyt pidetään peukut pystyssä!! Jänskäää!!:love:

@Siim olisko mahdollista että kaikilla ei näy noissa ovistesteissä sitä lh huippua? Onko mahdollista että se näkyis testeissä ihan muutamia tunteja? (n)

Aktivoidun täällä nyt taasen kun pääsin uuteen kiertoon niin oom vähän enemmän kärryilläkin teidän kuulumisista! :barefoot:
 
@aavalvar plussatuulia tähän kiertoon <3 Onhan toi mahdollista ettei lh huippua bongaa liuskoilla, mutta epätodennäköstä koska mulla on aika herkät ovistestit käytössä (20) ja käytän myös digiä tässä rinnalla (jossa kylläkin herkkyys 40) mut koska oon ennenki saanut plussan molemmilla niin uskon saavani nytkin :) Ilmeisestihän muutama kerta vuodessa saattaa olla normaalistikin että ei ovuloi :whistle: Mut toivon nyt vielä et tulis myöhänen ovis:oops:

Noi on kyllä pahoja kun näkee lenkillä,kaupoissa yms vauvoja ja kärryjä, tulee vauvakuume potenssiin 1000. Mua ei oikeestaan enää haittaa raskausmahojen näkeminen yhtä paljon, mutta vauvoista ja vauvojen näkemisestä oon niiiiiin kateellinen ja katkera, pakko myöntää :poop::poop::poop::cry::cry:
 
@Siim mä oon kyllä niin sisäilmaihminen, ettei onneks tuu hirveesti muitten mahoja ja vauvoja nähtyä. Mut sitten kun lähtee kaupoille niin pitää oikein miettii, et onko joku vauvoille suunnattu ale päällä, kun tulee joka puolella etee :ROFLMAO:.

Mä koetan aina muistaa, että todennäköisesti niitä vastaantulleita mahoja ja vauvoja on yritetty saada aikaseksi pitkän aikaa. Helpompi ajatella et "nuokin lopulta sai vauvan, ja nuo" ja leikkii että muilla on mennyt sen ja sen verran aikaa :whistle:.
 
Tiiättekö sen tunteen, kun ei meinaa kyetä elämään normaali arkee edes, kun on vaan vauvat ja raskaudet mielessä... Mulla on nyt kuukauden aikana mennyt aivan sekasin opiskelut (olis pitänyt lukee muutama kirja jo ajat sitten) ja muut arkiaskareet, kun olen ihan haavemaailmoissa. Toivon, et jos ei ihan heti tärppää, niin tää kuume vähän laskis. Eihän tästä muuten mitään tuu. :p
 
@Neilikkaa tutulta kuulostaa :) Unelmointi ja haaveilu on hirmu ihanaa ja tärkeetä, vaikka välillä tuntuukin että menee päivät haavemaailmoissa ja kaikkialla näkee yhtäkkiä raskaana olevia naisia ja pieniä vauvoja :D Mulla oli alkuvaiheessa yritystä niin hurjat tunnemyllerrykset että tuli aina kyyneliä silmään kun näki vauvoja!!
 
  • Tykkää
Reactions: Neilikkaa
@Siim teillä on jo niin pitkä odotuksen odotus takana, että varmaan alkaa tuntua myös hieman surulliselta. Mäkin tunnustan, että silloin kun mies ekan kerran joskus lokakuussa ilmoitti, että lykätään vielä vähän yritystä, piti munkin kesken juoksulenkin vaihtaa kävelyksi, kun alkoi oikeasti pikkuvauvat ja lapset itkettää. Tuntui, että entä jos se ei koskaan halua. Siinä mielessä mulla on nyt vielä tosi ilonen haaveilu, kun ollaan molemmat samalla aaltopituudella nyt:love:

Ja ton miehen puolesta oli ihan hyvä se kilometrikierto tuohon alkuun, kun sitä stressaa kaikki muutokset, kun on muutenkin niin kiireinen elämä. Saipahan aikaa ajatella:)
 
@Jennipä mä teen tuota samaa et yritän ajatella että muillakin on voinut mennä vaikka kuinka kauan... ja pahimmilla masis hetkillä mietin mun tuttavaa joka kävi vuosikaudet hoidoissa ja nyt hänellä on ihana pieni vauva. Ja mietin et kuin raskas taival hänellä on siinä ollut, niin kyllä mäkin varmasti joskus vielä sen lapsen saan:)

@Neilikkaa tiedän tunteen mut en voi kyl sanoa että se vauvakuume siitä mihinkään vähenis :ROFLMAO:

@eevas miehelle tollanen mietintäaika on varmasti hyvä, meilläkin mies oletti että se raskaaksitulo on vaan yks kerta ja PAM raskaana:ROFLMAO: siks se ei halunnukaan alottaa viime keväänä yritystä kun ehdotin niin alotettiin sit kesällä..mut tässä sitä ollaan..:LOL:
 
Mä oon kyllä siitä niin onnellinen, et kun halusin jättää ehkäsyn pois, nii mies oli vaan että "okei", riitti vaan se että olenhan minä varma, että hänen kanssaan lapsia haluan :LOL:. Ollaanhan me aina puhuttu lapsien hankinnasta "sitten joskus" mut kyllä piti muutamaan kertaan kysyä, että onko nyt varmasti ihan ok? Ja nyt se on käynyt simppatesteissä tän homman takia ja nyt on se lapsettomuuspolin aika VIIKON päästä. Oli se vissii ihan ok :love:
 
Anteeks nyt tulee vahvaa omanapaa, mutta harmittaa ihan pirusti, alkoi minimenkat:cry: Ei nyt siis mitenkään paljon, että jonkilainen välivuoto ehkä? Pitää katsoa tuleeko lisää, että laskenko välivuodoksi, vai onko mun kierrot 11-73 päiväisiä:( Yritin googletella, mutta lopetin melkein heti, kun alkoi ahdistaa, jos mussa on sittenkin joku vika sen kilpirauhasvaivan lisäksi:unsure: Onko kellään muulla tällaista, mulla ei ole ollut ikinäo_O Ja mistään kiinnittymisestä ei kyllä voi olla kyse, koska kp11 ja talleteltiin ekan kerran menkkojen jälkeen vasta kp8... Alavatsaa kyllä juilii hieman, että ehkä tää kierto olikin sitten tässä:poop:
 
@aavalvar On ihan synnynnäinen joo. Kaikilla tyttösikiöillä on aluksi kaksi "kohtua", mutta ne yhdistyvät jo alkuraskaudesta. Paitsi meillä joilla ei yhdisty. :rolleyes:

@Neilikkaa On tuttua, varsinkin esikoisen yritysajalta :LOL: Nyt keskenmenon jälkeen on kyllä vauvakuume loppunut kuin seinään. Melkein alkaa koko yritys epäilyttää. :confused: Välillä (kuten esim. nyt) jään kyllä tänne foorumille pyörimään ja haaveilemaan vauvapäissäni :ROFLMAO: vaikka pitäisi kovasti olla tietokantoja opiskelemassa...

@eevas Voi ei. :unsure: Mulla oli kyllä synnytyksen jälkeen välivuotoja, tosin silloin vuosin ylipäätään kokoajan (kierto aina 26 päivää, menkat kesti 14 päivää, siihen vielä välivuodot päälle). Eikös sulla ollut kuitenkin hormonaalinen ehkäisy ollut käytössä tosi kauan? En usko että on mitenkään vaarallista, vaan enemmänkin sitä että kroppa ei ole vielä täysin palautunut... Vaikka kurjaahan sekin on. (n) Pitikin kysyä, että selvisitkö menkkakivuista?
 
@Fritang oli ehkä kivuttomimmat menkat vuoteen:) Toivottavasti ois jatkossakin samanlaisia(y) Juilinta meni ohi, eikä sattunut kovin pahasti tänäänkään.

Kiitos @Fritang ja @Siim rauhoittelusta, todennäköisesti joo vaan kestää mun kropalla aikansa aloitella se oma hormonitoiminta. 10-v kerkesin kuitenki erilaista hormonaalista ehkäisyä käyttää. Ei pitäis koskaan googletella mitään, turhaan vaan tulee aina ne pahimmat vaihtoehdot, joista ei olis halunnu tietää mitään:cautious: Toistaiseksi vaikuttaa, että oli vain joku pieni välivuoto *huh*. Eli ehkä on kp1 tai kp11 kuka enää tietää, jos muut ihmiset keskimäärin vuoden sisällä raskautuu niin ehkä mäkin saan juhannukseen mennessä edes yhden tavallisten ihmisten kierron. Laitetaan tavoitteeksi:love:
 
Pakko avautua tänne kun kuulin taas yhden kaverin raskaudesta joka ei oo ees yrittänyt vaan ihan tosta noin vaan pamahtanu paksuksi :cry::cry: Miks ihmiset jotka ei ees halua lapsia, tulee raskaaksi, ja sitten ne kenelle se olis paras mahdollinen asia joutuu kärsimään :( Mut sovittiin miehen kanssa, että soitan jo kuukauden päästä sinne yksityiselle klinikalle että päästäis sen kierron aikana tutkimuksiin (yk9-10) ja sit yk 11-12 jo hoitoihin. En millään usko että tulisin enää ennen kesää raskaaksi itestään.
 
@Siim sanos muuta, meillä on tuttavapiirissä tehty just raskaudenkeskeytys. Ymmärrön kyllä heitä, kun on ero vireillä ja vaikea tilanne, mutta itsekin mietin miks just heillä käy ihan vahingossa ja näissä ketjuissa ois monta, jotka on kauan oottaneet:unsure: Mä kannatan kans, et käy yksityisellä jos vaan varallisuus sallii. Tuntuu, että asiat etenee kuitenkin, kun jotain tekee.
 
Hui ompas tänne tullut juttua! :)

@Jennipä tsemppiä ensikäynnille, toivottavasti saatte sieltä jotain apua! :)

@eevas eiköhän kierto vain yritä tasoittua ehkäisyn jälkeen, mä olen ymmärtänyt, että joillain voi tulla myös ovulaation aikaan jotain vuotoja? Onneksi ei sentään uusi kierto ihan vielä alkanut (y)

@Siim toivottavasti pian plussa tulisi niin olo helpottaisi! Mites sun ovistestailut?

On; Täällä onkin vaihteeksi sellainen tilanne että olisi suotavaa jos raskaaksi tulisin, että laskettuaika menisi miehen mahdollisen opiskelupaikan/työ/asunto asioiden takia vasta aikaisintaan 3/18. (Opiskelupaikan voisi vastaanottaa aikaisintaan 1/18, eli jos ei nyt tässä haussa nappaa niin todennäköisesti sitten syksyllä) Toki jos nyt olisikin raskaana niin asiat järjestyisi, mutta olisi kaikki vähän hankalampaa (etsiä ostettava asunto 500km päästä juuri ennen laskettua aikaa kun viimeksi synnytys kesti 30min.. muuttaa kauas ihan vastasyntyneen kanssa.
Noh kuitenkin nyt dpo 2 menossa ja plussaa toivotaan vaikka järkevämpää olisi nyt sitä muutama kuukausi ainakin lykätä.
 
@mimmi92 uu ovisverenvuoto kuulostais luupaavalta:love: Mut kyllä sitä niin paljon tuli, että taitaa olla hormonit vielä sekasin:(

Ja kiva, etten ole ainoa jolla kamppailee järki ja vauvakuume:D Toisaalta vaikuttaa taas raskautuminen lähiaikoina mulla niin epäuskottavalta, että ihan hyväkin, että ei haittaa, jos kestää.:)
 
@mimmi92 Oon tikuttanu edelleen ja näyttäis että ovis on tulossa kun on viiva kuiteski vahvistunu (n) mut nyt jo kp22 että mitenhän todennäköstä on raskautua näin myöhäsestä oviksesta :confused:
Voi ymmärrän tuon järki vs tunteet, tollasessa tilanteessa kyllä joutuu miettimään että onko järkevää yrittää mutta toisaalta tuntuis varmaan ikävältä jättää yritys tauollekin :unsure:
 

Yhteistyössä