Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

@Siim ihan ok pääsiäinen, vaikka hyvin noi menee pyhät yleensä huomaamatta läpi. Mut olipa taas syy syödä suklaata :ROFLMAO:. Mut kivaa kun on ollut miehen kaa pitempi pätkä vapaata, vappuna saakin olla töissä.

Pari ulkomaanmatkaa tuli suunniteltua ja toinen varattuakin täs viikonlopun aikana :giggle::giggle::giggle:. Eli todennäköisesti kaks ulkomaanmatkaa tulossa täs kahden kuukauden sisällä :eek:. Ei oo ennen tullut hirveesti reissailtua ja nyt kai se on mentävä jos aikoo mennä ilman lasta/lapsia.

Nyt kun ei oo varsinaisesti hoidotkaan alkaneet. Jos nyt menkat päättää alkaa kun oon reissun päällä, niin alkakoon. Kesätaukokin kuitenkin tulossa lapsettomuuspolille, niin sama se on sitten ottaa ne alkukierron verikokeet joskus syksylläkin. Ja miksi muutenkaan jättää asioita tekemättä vauvaprojektin takia, kun on todennäköistä että tässä tovi vielä menee.
 
  • Tykkää
Reactions: Siim
Helou! Liittyisin tänne mukaan, sillä kuumetta on ja tjottailu alkoi jo tammikuussa(, mutta eihän sitä kehtaa lähipiirissä julistaa, kun esikoinen on vasta n. 7kk...) :)
Eli 23 v (mies 23), esikoinen 9/16, ya 1/17, yk ?, (pcos, esikoinen clomivauva)
Menkat eivät siis vielä alkaneet synnytyksen jälkeen, ajattelin teroilla kierron käynnistystä.
 
Täälläkin oli rentouttava pääsiäinen:) Kp7 menkat kesti tavallista kauemmin ja nyt lopuillaan. Katselin sovellusta ja kalenteria.. Todennäköisesti mies on reissussa oviksen aikaan, että jos piinailen loppukierrosta niin se on taas yhtä sekopäistä, kuin viime kierrossa:ROFLMAO:

@Siim jospa tosiaan oli se ovis nyt, pääset ainakin uuteen kiertoon sitten. Nuo sovellukset on kyllä käteviä, en mä muuten ikinä pysyis kärryillä mikä vaihe kierrossa menossa saati kiertopäivä:LOL:

@Nems tässähän päästään taas jännäämään;)
 
Taas mä unohdin puolet viestistä niin tulee jatko-osa:ROFLMAO:

@Jennipä kiva, että reissuja tiedossa! Mäkin olen nyt alkanu suunnitella mitä kaikkea haluan tehdä ennen vauvaa, kun nyt hieman ainakin lykätään aktiivista yritystä:D Jos pysyis vähän paremmin housuissaan tän odottamisen kanssa.

@Hiletin tervetuloa! Kiva, että ketjuun tulee uusia, täältä on plussanut pois paljon porukkaa:giggle: Mekin tjottaillaan, koska mulla on tiedossa uusi työ enkä halua heti ilmoittaa raskaudesta, mutta kuumeilen niin kovasti, ettei ehkäisyyn kuitenkaan palattu.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Jennipä ihanalta kuulostaa, ei muuta kun matkustelemaan (y):love: saa varmasti mielen virkeeksi kun saa irtiottoa arjesta :rolleyes: ja eihän sitä tiedä jos siellä lomareissulla tärppi käy,eikä tarvii aloittaa mitään hoitoja sittenkään(y)

@Hiletin tänne vaan mukaan kuumeilemaan(y) nyt on tullut plussia paljon. Toivotaan et sullekin tulee pian :) Meilläkin yritys virallisesti alkoi 1/17 , eli tää on 4yk vasta..:oops: sitä ennen oli sellasta tjottailua kyllä jonkun aikaa.

@eevas jep, ärsyttää vaan kun ei voinut ovista löytyä testeillä.. Olin niin toiveikas tän kierron suhteen,kun kerrankin peitto heilu hirveesti..:LOL: välillä oon ihan varma,et oon raskaana ja toisena hetkenä taas sitä mieltä et tuskin mitää ovulaatioo tapahtukaan:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Minäkin voisin tänne liittyä kuumeilemaan. :) Tässä jonkulaista tjottailua ollut, mutta aika epätodennäköistä ollut kun ei menkkojakaan edellisen jäljiltä ole kuulunut. Esikoinen siis reilun vuoden vanha, imetyksen lopetin noin kuukausi sitten siinä toivossa että kierto käynnistyy. Pari viikkoa imetyksen lopetuksen jälkeen tuli pari päivää kestävät kovat säryt alavatsalle ja niiden kuvittelin olevan ovis, mutta siitä viikon päästä alkoikin vuoto, joka oli kyllä toodella niukkaa ja toi mieleen esikoisen alkuraskauden vuodon. Nyt sitten haaveilen josko se oliskin ollut kiinnittymisvuotoa. :')

Puhelimella en saa punaiseksi värjättyä, mutta:

samhe/ 22v (mies 25), esikoinen 3/16, ya-, yk-

Ensimmäinen lapsi meillä oli tosiaan sellanen "vuotovauva", vuotoja kesti noin rv16 asti. Ensimmäiset alkoi dpo10 paikkeilla ja vuoti 16päivää, seuraavat rv 8paikkeilla vuoti 10pv, sitten tuli rv12 viikon verran ja rv16 pari päivää. Eli mukaili kuukautiskiertoa nuo vuodon alkamis ajankohdat. Oli kyllä kamalaa aikaa jännittää pienen selviytymistä mutta kaikinpuolin terve ja ihana lapsi tuli <3
 
Tervetuloa @Samhe ja @Hiletin , teidät on lisätty listaan,toivottavasti meni oikein :)

@Hiletin pakko kysyä että monennestako clomikierrosta sulla tärppäs esikoinen? :)Oliko sulla pulma siis munasolun kypsymisessä? Kiinnostaa kun mulle jo gyne puhu että clomit alotettais heti kun tulee se 1v yritystä täyteen... Oon huono odottelemaan, pitäs saada kaikki heti tänne nyt :D toivottavasti teillä tärppäis kakkonen pian :love:

@Samhe hui varmasti piinaavia nuo alkuraskauden vuodot :eek: Onneks kaikki päättyi hyvin :love: Eihän sitä tiedä jos sulla olis tosiaan ollut jo ovis :)

@Jennipä kuulostaa kivalta reissut! Mulla on kyllä just toi että oon viimesimmän vuoden suunnitellu sillee että "mitä jos oon raskaana sillon"/"mitä jos on vastasyntynyt vauva sillon".... :cautious:

@eevas sekopäiselle piinailulle peukku (y):ROFLMAO: Yhtä sekopäisiä muutki ollaan :LOL: (ainaki minä...)
 
  • Tykkää
Reactions: Nems ja Jennipä
@Siim Esikoista yritettiin 2,5 vuotta ennen kuin saatiin Clomit ja (kuten olin jotenkin aina tiennyt) jo 2. Clomikierrosta tärppäsi. Mulle oli määrätty Clomit + Terot, mutta jätin sitten toisessa kierrossa terot ottamatta ja se ilmeisesti kannatti. Nimenomaan joo kypsymättömyys ja irtoamattomuus oli mun haasteet. Mulla oli vuodesta 2014 käytössä Glucophage ja Terolut, mutta en kokenut niistä olleen kovinkaan suurta hyötyä... Vaikka Clomit oli mulle se ratkaiseva "ihmelääke", niin sivuoireet oli ajoittain aika rankkoja. Toivon siis todella kaikille lempeitä plussatuulia ilman niitä tai mahdollisimman pikaisesti niiden kanssa! <3

Edit:// Mä aloitin omin päin kaapissa pyörineet Terot ja toivon niiden antavan kunnollisen kick startin mun kropalle. X) Älkää kivittäkö.

@eevas ja @Nems Kiitos! Toivotaan, että olisi nyt oikea plussavyöry! ♡
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nems
@Hiletin huh teillä oli pitkä taival. Vaikka en todella toivois kenellekään noin pitkää yritysaikaa, niin kyllä se tuo itselle toivoa kun kuulee että joku muukin on lopulta tullut raskaaksi pitkän yrityksen jälkeen.

Ite oon sen verran hajalla ollu viime aikoina ja välillä tuntunu että ei me ikinä saada vauvaa vaikka kohta vasta vuosi tulee täyteen. Niin osaa laittaa asiat mittasuhteisiin kun lukee esim. lapsettomuustarinoita.
 
@Siim varmasti koettelee hermoja aivan urakalla, kun jotenkin haluaisi elämää pystyä suunnittelemaan ja aikatauluttamaan ja tietysti se lapsen kaipuu on kamalan kova. Kyllä teillekin se pieni vielä tulee:love:

Mä oon jotenkin todella zen tän kierron alussa, varmasti vaikuttaa, kun tietää jo nyt miehen olevan pois työreissulla ne parhaat päivät eli taas on tärpin mahdollisuus tosi pieni. Onneksi mulla on tää uusi työ nyt, menis muuten hermot:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Moikka,
Liittyisin mielelläni tänne joukkoon. Tässä parissa päivässä luin läpi koko ketjun :-D

Olen 22v (mies 29v) ya 2/17 yk 1, esikoista toivottaisiin.

Lääkäri määräs mua lopettamaan pillerit helmikuun alussa, kun oli ollut kaksi kuukautta jatkuvaa kipua. Eka ajateltiin, että ollaan raskaana ja sitten kun ei oltukkaan ja lääkäri vielä määräs lopettaan pillerit päätettiin, että nyt ois hyvä aika aloittaa yritys. Yrityksestä oltiin puhuttu about 4kk vakavasti ennen tätä, mutta tarkoitus oli odottaa vielä hieman pidempään.

Oon ihan pihalla kaikkien ovulaatioiden bongausten yms kanssa, mutta käytän apuna Glow-appia ja aamulämmön mittailua (joka kyllä vähän jäi hiljattain, kun oltiin ulkomailla.)

Ennen "kunnon yritystä" kävin ultrassa tarkistamassa, että kaikki on kunnossa, kun epäilin endoksi noita kipuja. Nyt ensimmäisessä kierrossa pillereiden lopetuksen jälkeen (e-pillerit 2v ja minipillerit 3v) ja toivon, että kierto olisi heti normaali. Ennen pillereitä oli aina kellontarkka 28 päivää kestävä kierto.

Oletetun ovulaation aikaan puuhailtiin ja sen jälkeen myös aika paljon (kun en tosiaan tiedä tarkkaan milloin ovulaatio tapahtui, oletan kp9 eli aika aikaisin?) ennen ei kyllä tullut kauheesti talleteltua.

Nyt menossa piinapäivät. Lauantaina odottelen menkkoja. Olin jo ihan varma, että nyt tärppäs, kun 11. tai 12.4. alko ihan pieni menkkamainen kipu alavatsassa ja nippailu ja siitä asti vahvistunut. Rinnat ja nännit kipeenä ja jäätävä turvotus ja kamala väsymys (mikä tosin saattaa olla vaan toi ulkomaan reissu ja se et teen yövuoroo jatkuvasti) ruokahalukin yltynyt ihan hirveeks.
Oon jo testaillu ja puhtaita negoja (ylläri kun herkkyys mun testeissä vaan 20) ja palautin itteni maanpinnalle, kun tajusin että nää kaikki "oireethan" voi olla ihan vaan perus menkkaoireita, kun minipillereiden takia mulla ei oo ollu menkkoja viimesee 3v (paitsi viime kuussa, mut sillon oli vielä se jatkuva kipu vaivana, ni ei huomannu miettiä menkka/raskausoireita) ni enhän mä enää muista miltä ne menkat tuntuu :-(

Sori romaanista :-D
 
  • Tykkää
Reactions: Nems ja Jennipä
Tervetuloa @vilmu :)
Jännät päivät sulla! En halua lytistää odotuksia mutta mulla oli hormonaalisen ehkäsyn jälkeen aina nuita tissikipuja loppukierrossa, ja sit jossai 4. luomukierrossa ne loppu. Mutta onneks ollaan kaikki yksilöitä, toivotaan että sulla ne tarkottais raskautta :love:

Omaa napaa: en oo yhtään piinaillu tässä ku oon vaan oottanu menkkoja, mut nyt taas hokasin että ai nii sehä alkais olla joku dpo7-8 ku ovisplussan sain viikko sitten:ROFLMAO: No oikeesti pitäs kyllä olla jotai superhypersiittiöitä miehellä että jotai ois tapahtunu :ROFLMAO: Jos luteaalivaihe jää taas lyhyeksi nii pitäs jos tossa ma-ti alkaa menkat.
 
@vilmu tervetuloa piinailemaan :) toivotaan,että tärppi olis käynyt (y)

@Siim no pitihän se tänään nega testata :LOL:tosin nyt on ilmeisesti dpo 10, et aikaistahan se on heittää lusikkaa nurkkaan :rolleyes: jotenkin en vaan jaksa uskoa tärppiin .. ehkä ens kierrossa löytyis ovis niin jaksais elätellä toiveita loppuun asti (n)
 
@Siim olin jo päättäny, että nyt odotellaan menkkoja vaan, mut niin sitä sit töissä alko taas neljän jälkee kattoo ettei mee enää vessaan, että voi kotona testata sit heti :rolleyes: luultavasti tuun testaan siihen asti, ku menkat alkaa :whistle:

Kamala tunnelataus oli kyllä tähän ekaan yrityskertaan, vaikka tiesihän sen, että on kunnon ihme jos heti tärppäis. Eilen hormoonipäissäni onnistuin jo ekat itkutkin tirauttaan. Vähän pelottaa, millasta tästä yrityksestä tulee, jos joutuu pitkään odottaan.
 
No voi höh @Nems , tosiaan on vielä aikaista :)

@vilmu tervetuloa vaan himotestaajajoukkoon, mä siis oon törsänny ihan liikaa rahaa ovis ja raskaustesteihin :whistle::whistle::ROFLMAO: Ymmärrän ton tunnelatauksen, mä olin aivan varma viime kesänä että kyllä se ekasta tai viimestään tokasta yk:sta tärppää, koska niinhän Suomessa opetetaan koulussa että suojaamaton seksi = raskaus. Toivottavasti sulla on sellanen mies joka kuuntelee jos haluat puhua :) Vaikka onneks tänneki saa vuodattaa aina ku siltä tuntuu.

Meillä mies oli ekat 6kk aivan huolettomana, ennenku seki tajus että ei tästä nyt tuu mitään. Mut sitäki ennen se kuunteli mun itkupotkuraivareita ja nyyhkytyksiä menkkahormooneissa... Mä en usko että mun mies sillai kokee sellasta älyttömän syvää vauvankaipuuta mitä minä, siis tiiättekö sellasta lähes epätoivosta halua saada oma lapsi. Silti onneksi mies halaa ja lohduttaa. Mä oon kahdesti elämässäni saanu sellasen ahdistus-/paniikkikohtauksen ja alkani hyperventiloimaan, ja kolmas ei kyllä ollu kaukana sillon pari viikkoa sitten kun itkin lähes päivittäin tätä tilannetta. Että jos mulla ei ois miestä kelle puhua niin oisin varmaan jo seonnu :cautious:
Menipä syvälliseksi mutta tänne on helppo avautua :D
 
Heippa tyypit!

En oo hetkeen kirjotellut, lueskellut teidän juttuja kylläkin. Ihana plussa-aalto tänne saatu alulle, mitä suurimmat sylilliset onnitteluja teille ! ❤❤ lisää niitä :)

Pikanen päivitys, 25.4 tiistaina ensikäynti terveyskeskukseen miehen kanssa, nyt kp 34/31-33(35) (taitaa olla kyllä alkamassa vakiintua kp 35) ja ovulaatiosta laskettuna huomenna varmasti alkaa menkat.

Taustailen toistaiseksi, aktiivisempana olen yli vuoden yrittäneissä. Tulen kertoilemaan sitten kun jotain kerrottavaa on !

Mukavaa kevättä kaikille ja onnenkantamoisia ! ❤❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: vilmu ja Nems
@vilmu Pidän nyt ihan täysiä peukkua sulle (ja teille), että sattuisi se ensimmäisen yrityksen ihme! Tiedän ennalta ainakin yhden parin, jolle näin onnekkaasti sattui.

Voin hyvin muistaa, miten suunnaton se lapsen kaipuu voi olla. Välillä ihan konkreettisesti "sattui". Tuntui, että kohtu halusi jo kantaa lasta jne. Isot tsempit kaikille, jotka sen tunteen kanssa kamppailee! <3 Toivottavasti muistatte yrittää nauttia siitä kahdenkeskeisestä ajasta, mikä on vielä jäljellä. Hassua, että mä sanon tän, mutta jos voisin muuttaa yhden asian esikoisen yritysajasta, niin en vajoaisi niin syvälle epätoivoon ja nauttisin ajoittain itsestäni, miehestäni ja elämästä ylipäätään enemmän.
 
Mä oon kyllä kunnon himotestaaja! Onneks täällä testit on tosi halpoja (asutaan ulkomailla). Nytkin sanon itelleni, että kyllä ne menkat tulee, mut silti on se "mitä jos"-olo takaraivossa. Monelle varmaan tuttu tunne täällä :unsure:

Mies mua kyllä kauheesti yritti lohduttaa eilen, mutta itellä oli vaan hölmö olo jo nyt itkee tästä asiasta. Meillä miehellä ei oo vauvakuumetta, mutta haluaa lapsen. Odottaa jo siis sitä aikaa, kun pääsee leikkiin taaperon kanssa, joka osaa kertoo mitä haluaa yms. Ite oon enemmän sellanen "OMG vauva" tyyppinen tällä hetkellä ainakin hah!

On tässä onneks hyvin harhauttimia, esim häät muutaman viikon päästä :D

@Nems mä en oikein edes tiedä noista dpo, et en tiedä oonko jo ihan turhaan uitellut (luultavasti). Nyt palasin aamulämpöjen mittailuun. Toivotaan että seuraavassa kierrossa me molemmat sit bongataan ovis!
 
Mittaako kukaan muu täällä aamulämpöjä muuten?
Tältä näyttää mun käyrä tässä kierrossa. Punanen on menkat ja vihree appin laskelmien mukaan hedelmällisimmät päivät mun kierrolla. Vähän harmittaa, että mittari jäi kotiin meijän reissulla, ni en tiedä millasia lämpöjä tossa välissä ollu.

(Toivottavasti kuva tähän nyt tulis, ku ekaa kertaa yritän mitää liittääo_O)
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Nems
@vilmu testailu on kyllä kivaa ja hyvä,että siellä testit halpoja :) hyvä kun miehesikin kuitenkin haluaa lapsen, ihan hyvin voi miekkosellesiki iskee kunnon vauvakuume vielä :D ihanaa päästä häihin, vai onko omat häät? Mulla vauvakuumeen lisäksi hääkuume,mutta kosintaa ei oo näkynyt ... :D

Joo toivotaan, löysin viime kierrossa ekaa kertaa,ku ostin clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit, sitä ennen en liuskoilla löytänyt.. mut nyt ei tullu hymynaamaa ,mut ehkä lh huippu meni multa ohi,ku en tikuta kahta kertaa päivässö.. mut sit noissa testeissä ob seki et herkimmät on sen 20mIU/ml ja ne digit on niinki epäherkkiä ku 40mIU/ml nii joillain se hormoni on normaalitilassa 12mIU ja nostessaan 18mIU nii noi testit ei havaitse sitä..sen takii kannattaa luottaa omaan tuntemukseen :)
 
Mayday naiset!! Oon ihan shokissa :cry: sain tänään ekan haamulaisen :love: olin ihan skeptinen,ku eilen oli puhdas nega ja tänään dpo 11 testiin piirtyikin haalea punainen viiva :love:

Miten tänne lisätään kuvia?? Valittaa ettö on liian iso tiedosto
 
@Nems eikä ihanaa! Kuva heti joo:giggle: ite teen testin kunhan mies tulee vessasta, toivotaan että olis jotain plussaviboja ilmassa haha!

Mä lisäsin eilen ton kuvan tästä kommenttikentän alhaalta "liitä tiedosto" kohdasta ja tuli helposti, mutta oli tosiaan vaan screenshot (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Nems

Yhteistyössä