Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

@Jennipä tsempit ensikäynnille! Itseä ainakin jännitti silloin ihan hirveästi :)

@Hosuli- toivottavasti ovat sitkeitä, tai sitten ehditte näkemään uudestaan ennen ovista!

Hei Mulla taitaa tulla ovis vähän aikaisemmin Tässä kierrossa. Ovistesti paljon tummempi kuin eilen (ei kuitenkaan tasavahvaa) ja kohdunnapukka ihan auki (y) huomenna tai sitten illalla varmaan ovistesti plussalla :)
 
@Hosuli- en tiiä yhtään. Varmaan käydään läpi kaikki mahdollinen. Kuukautiskierrot, elämäntavat, alkoholi.. Mä ootan et pääsee kuulee mitä ne sanoo mun amh arvosta ja pitkistä kierroista ja miehen simppanäytteen tuloksista. Ja toivottavasti pääsis aloittelee jotain lääkitystä ovulaation aikaan saamiseks. Mä odotan niiiin paljon, että sais säännölliset kierrot.
 
@Jennipä Mehän käytiin vasta toista yrittäessä ja jo yk9. Mun labrat (en muista mitä kaikkea) oli otettu pari kuukautta aikaisemmin julkisella puolella kun lähete laitettiin lapsettomuus polille. (joka sitten hylättiin)
Joten me käytiin sitten niiden labratulosten kanssa yksityisellä ja menin kp 14, ja samalla aloitettiin kierron kartoitus kun Ultrassa näkyi 16mm munarakkula. Eli ultrattiin ja viikko ovisplussasta otettiin progesteronikoe jolla varmistettiin että munasolu oli myös irronnut. Miehen kivekset myös tunnusteli käsin.
Myös paino, liikunta, tupakointi, alkoholi yms tottumukset käytiin läpi ja se kuinka usein sitä yritystä viikossa on.
Aukiolotutkimusta ei tehty, koska olin aiemmin jo ollut raskaana, niin ei pitäisi tukoksia olla. Mies kävi loppu kierrosta antamassa simppa näytteen ja seuraavalla käynnillä käytiin kuuntelemassa tulokset ja suunniteltiin jatkoa.
Eli meille kun ei mitään löytynyt kummastakaan niin sanottiin että mullekkaan on turha mitään lääkkeitä määrätä, että 6kk päästä varailee aikaa inssiin suoraan. Me lykättiin sitä ja n. 9kk päästä tulikin plussa juuri ennen kun olin varannut inssiaikaa.
Noihin tutkimuksiin upposi yksityisellä muistaakseni yhteensä alle 300€?, joten omasta mielestä melko halvalla sai nopeasti mielenrauhan :) tai no olihan se ärsyttävää kun ei syytä löydy miksi kestää, kun kaikki oli niin mallikaasti, mutta pääasia että lapsia saanut kesti miten kauan tahansa :)
 
@mimmi92 toivotaan onnistuineita talletteluhetkiä ;)

@Jennipä tsemppiä ensikäynnille :)

@eevas se päivä muistiin siis :LOL:

Jes, täällä tänään kp 1! Nyt kaksi edellistä kiertoa ovat olleet 32 päivää, josko se siihen sitten tasottuisi (y) Taidetaan pari seuraavaa kiertoa mennä "varovasti", otollisin aika joka kantilta katsoen olisi raskautua vasta kesän puolella :)
 
@mimmi92 miks hylättiin lähete julkiselle? Sen takia kun ei ollut mennyt kauan, eikä ollut ns. mitään vikaa? Mistä saitte sillon lähetteen? Mulla eka lähete palautettiin ja piti käydä eka verikokeissa, sen jälkee oli ok ja piti käydä taaas verikokeissa ja miehen antaa simppanäyte. Sitte kun nää oli saanut lapsettomuuspolille niistä vastaukset nii laittoivat ajan ensikäynnille.

Ja eihän mullakaan oo kuin vasta yk 7 alkamassa tällä viikolla :ROFLMAO:. Ajallisestikkaan ei oo ehtinyt yritystä kulua kuin kymmenen kuukautta?

Ihanaa, että teillä ehti tärpätä ennen inssiä. Toivottavasti nyt tärppäisi vähän nopeammin :)
 
@Jennipä ihan ekan kerran lähetteen kirjoitti terveyskeskuslääkäri kun pyysin päästä tutkimuksiin ja ihan mielellään sen kirjoitti, koska ekaa lasta yritettiin yli 2v. Se lähete tosiaan palautui ja lääkäri puhelimitse kertoa syyt; kun ei ollut sitä vuoden yritystä vielä täynnä + se vuosi lähti kulumaan vasta 3kk esikoisen imetyksen loppumisen jälkeen.
Noh sitten kun oli ne kriteerit täynnä ja yksityisen tutkimukset suoritettu niin uudestaan terveyskeskuslääkäri laittoi lähetetteen (jonotellessa oltiin ajateltu se inssi yksityisellä kokeilla) ja kun tulin lomalta kotiin (plussatestin kera) niin postissa oli tullut kirje että ottavat meidät vastaan sitten kun on 3v yritystä täynnä, koska raskaaksi tulolle ei ole mitään estettä. Oltiin siis terveyskeskukseen toimitettu ne tutkimuksien tulokset.
 
@Hosuli- mies on just reissutyössä ja joka kuukausi pidempi reissu johonki. Nyt oltas ens viikko samassa osoitteessa, että toivon itselleni pikaista ovulaatiota, mutta taitaa mennä ohi:unsure: Jos nyt ees mitään ovuloin:rolleyes: Onneksi ei haittaa, jos venyy, kun periaatteessa olisi parempikin niin:)

@mimmi92 aika kauan tosiaan odotuttavat:confused: @Jennipä jospa teillä nyt kuitenkin etenis asiat ripeästi:)
 
@Jennipä meillä on alkanut samaan aikaan yritys ku teillä, ja mulle gyne sano kk sitten että tuu syksyllä takasi jos ei oo tärpänny:mad: OIkeesti kuulostaa kauheelta ku sanon näin mut mä haluan hoitoihin perkele. En usko että me muuten vauvaa saadaan. En mitenkään jaksa oottaa vielä 6kk!! Soitan varmaan yksityiselle toukokuussa, meiän kaupungissa ei oo kun yks klinikka. Mut ihanaa että te pääsette sinne käynnille ja jospa ootkin jo parin kk sisään raskaana! :)

@mimmi92 jee pääset piinaileen aikasemmin!;)

Mulla o-testin viiva pikkuhiljaa vahvistuu mutta ei oo lähelläkää plussaa, että oisko loppuviikosta (ainaki toivottavasti)
 
Niin ja tohon vauvan ajotukseen: alunperin haaveilin kesä tai syysvauvaa mutta nyt on aivan yks hiton hailee että millon kunhan tulis vaan joskus :cool::ROFLMAO::ROFLMAO: Oon ite joulukuussa syntyny ja vihasin koko lapsuuden ja nuoruuden sitä että olin nuorin, ja "huono" syntymäpäivä:D
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
@Siim täällä kans joulukuussa syntynyt, ei oo kivaa :LOL:. Oonkin ihan unohtanut, voi päivittää miehelle iäksi 24v ja mulle nyt samalla vaivalla saa laittaa sen yk 7.

Mä olin kyllä superhätänen ton hoitoihin hakeutumisen kanssa, kävin yksityisellä gynellä kun yritystä oli kulunut 4 kk ja kuukaus myöhemmin lampsin terveyskeskuksee ruinaa lähetettä :ROFLMAO:. No sitten kesti aikansa et saatiin näytteet annettua (etenkin miehen näyte) ja nyt sitten eka käynti ja yritystä kulunut se 10 kk. Eli meni tossakin muutama kuukaus :eek:. Mut enpä usko että mitään lähetettä olis tehty jos en olis valitellut ovuloimattomuutta.
 
Katoinki listasta että on meillä sittenki pari kk myöhemmin alkanu yritys kuin teillä @Jennipä (jostai syystä muistelin viime kesältä että ois ollu samoihi aikoihin) eli varmaan voi olla ok meilläki joskus touko-kesäkuussa sit hakeutua hoitoon (n) Toivottavasti te saisitte nopsaa avun sieltä <3 Se luo aina uskoa itteen kun ne raskautuu kenellä mennyt vähän pitempään.

Ja tänne ryhmään sais tulla lisää maalisplussia :ROFLMAO:
 
Pöh ei se ovistesti ainakaan plussa ole(n)haalistumaan lähtenyt. Eilen vaan oli vatsassa ihan oviskipujen tapaisia tuntemuksia ja kaikki muutkin oireet tuntui että olis tulossa.. Noh jatketaan tikuttelua + tallettelua ja lopetan omien olojen kyttäyksen kokonaan niin pääsee helpommalla :ROFLMAO: kyllä se sitten viimeistään kun menkat alkaa (tai plussa tulee) selviää jos jäikin tikkuun bongaamatta

Muok. Niin ja yleensähän en ovista näin aikaisin testaa, mutta aamu taas vaihteeksi alkanut klo 3 aikaan :sleep:
 
Höh @mimmi92 mihinhän se ovis nyt meni? Mut se tosiaan sitä tikkua tartte, että jatkakaahan tallettelua(y)

Mä täällä meen taas laidasta toiseen, kun hoksasin, että meillä saattaisi olla ihan ok mahdollisuudet olla (hypotetttisen) oviksen aikaan lisääntymisetäisyydellä!:love: Mun kännykkäappi ennustaa, et se on kp16, joka ois 26 pvä ja oltais sitä edeltävä viikko ja se vkl yhdessä:love::love:

Tietysti on se mahdollisuus, etten taaskaan ovuloi tai se, että se ovis voi olla milloin vaan, kun kierto heittää häränpyllyä.. Mut nyt on kyllä niin vauvantuoksuiset ja ruusunpunaiset fiilikset, että uranaisen kylmät laskelmat on tungettu johonkin ö-mappiin, josta ne voi kaivaa lohdukkeeksi, jos ei tärppääkään tai kierto on taas 70 päivää:ROFLMAO:
 
Nyt ne menkat alko, ihan ajallaan. Kierron pituudeksi tuli siis 52 päivää (eilinen vika päivä) ja ovuloin todistetusti kp 39 :LOL:.

@eevas toivotaan että se ovis tulis sulle tässä kierrossa, mielummin ennemmin kuin myöhemmin. Mutta ainakin mulla kun on ollut näit pidempii kiertoi, niin on sit pari ovistakin tullut melko myöhää.
 
@mimmi92 mulla kans jo tuli lupaavasti vahvempaa viivaa ja sit haaleni,mut oon hokannu että alkukierrosta tuleeki eri vahvusia ja sit pari pv ennen ovista selkeesti vahvistuu. Ja onneks mulla on toi digi vaa se on niin kallis ettei millää viittis joka kierrossa käyttää :confused:

@eevas toivotaan että tulee ovis oikeaan aikaan :)

@Jennipä harmi että alko menkat mutta sentään ovuloit tosiaan ja jospa saisitte apua lääkäristä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Höh,voikohan greippimehu _vähentää_ valkovuotoa :( Tai vehnänalkioöljy. Siis alkukierrosta oli normaalia enemmän valkovuotoa mutta nyt kun oviksen pitäis lähestyä ja alkaa olla normisti paljon valkkaria niin ei oo lähes yhtään :( Toivottavasti tulee kuiteski sit oviksen aikaan...että pääsis siittiöt uimaan perille asti :ROFLMAO:
 
@eevas toivotaan lyhyempää kiertoa! :)

@Jennipä pahoittelut menkoista, onneksi kuitenkin ovuloit, vaikka onkin pidempi kierto(y)

@Siim Joo sama juttu noiden noiden vahvuuksien kanssa. Digejä joskus käytin tikkujen ohella, mutta ihan yhtä hyvin liuskat näyttänyt sen Plussan silloin kun se tosiaan on. Ajattelin nyt pari kiertoa ovista enää tikuttaa, sitten katson tuleeko se suht koht samaan aikaan ja sen mukaan menen.

Eipä vieläkään, ja ehkä hyvä niin koska tämä päivä jää tallettelujen osalta väliin miehen töiden takia. Perjantaille sovittu treffit kuitenkin (y)

Muok. @Siim en kyllä ite oo tuota huomannut, oli ainakin itsellä greippimehun kanssa niin selvät limat oviksen aikaan. Tosin silloin tuli ovis jostain syystä myöhemmin(n)
 
Onnea kaikille ovismetsästelyihin :) Ja toivotaan nyt @eevas ja @Jennipä lyhyempiä kiertoja!

Itse odottelen menkkoja viikonlopulle, tänään dpo14. Toivon, että jollain ihmeen kaupalla ovuloisin seuraavassa kierrossa oikealta puolelta kolmannen kerran peräkkäin, mutta ei taida olla kauhean todennäköistä. :LOL: Mutta voisi kyllä kokeilla tuota greippimehua ihan vaan for the science, mulla kun ei normaalisti ole mitään limoja missään.
 
@Siim mä en edes tiedä mihin sen greipin vaikutus perustuu ni en kyl osaa edes arvella voisko olla se.. Mut nyt en ite aatellu syödä mitään erikoista, että normalisoituis tuo kilpirauhanen mahdollisimman hyvin:) Tai no mamma vitamiineja varalta:love:

@Fritang toivotaan, että oikealla puolella on pitkä sarja;)

Ostin vauvalankaa ja aattelin neuloa vauvalle peiton, voihan sen aina lahjoittaa seuraavalle syntyvälle, jos ei minun oma projekti etene. Kokoajan noita uutisia kuitenkin tupsahtelee:)
 
Ei ehtiny ovis tälle viikolle :( Tuskinpa maanantaillekaan. Sit ollaanki alkuviikosta eri paikois pari päivää eli pitää toivoo että maanantain tallettelut riittää sitten. Alan jo kyllästyy tähän että puolet kuukaudesta odotellaan ovista ja toinen puolikas kuukautisia ja sit alkaa sama homma alusta :cool: Joko @mimmi92 bongasit oviksen?
 
@Siim Just odottelen testin kuivumista, mutta ei taida vieläkään olla tasavahva. Eilen lähti testi taas tummumaan, eli ehkäpä huomenna? Ja on kyllä mälsää odotella...

Muok. Joo tummempihan se on taas kun eilen, mutta kaukana plussasta vieläkin.

Mites @Hosuli-:lla menee?

@eevas kuulostaa hyvältä projektilta odotellessa! Mä oon kutonut usein parittomia sukkia ja lapasia, koskaan en jaksa sitten enää tehdä toista kun kiinnostus lopahtaa :D

@Fritang, toivotaan että vieläkin irtoaisi hyvältä puolelta! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä