Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

Juu, kuulostaa lähinnä joltain huonolta vitsiltä :unsure: Mutta pakko kai näidenkin on jollekin osua. Sairaalalle kyllä pisteet, oli jokaisessa vaiheessa hyvät lääkärit ja hoitajat, kukaan ei vähätellyt tai ollut patistamassa kotiin vuotamaan, vaikka mitään hengenvaaraa ei ollutkaan ja olisihan tuo itsekin voinut tulla ulos... Joskus jouluna :D

Taukoillaan nyt (alku)kesä joka tapauksessa mutta sitten pitäisi suostutella mies vielä yhteen yritykseen. Se voikin olla vähän haastavampi tehtävä. :cool:

Ai niin @Siim miten ultra meni, toivottavasti hyvin?
 
Heippa! Onkohan tämä ketju jo kuollut? (n) täällä ois yks hiljaisesti kuumeileva, joka ei "sais" raskautua ennen syksyä. Tämä siis siksi kun opiskelut haluan suorittaa pois alta. Tässä lueskellut kamalasti kaikkia ketjuja ja huomannut, että aina se raskaus ei kovin helposti ala ja olen jo valmiiksi panikoinut, että jos joutuukin kauan odottamaan raskautumista. Mutta toisaalta taas olen miettinyt, että liian aikaisin ei voi aloittaa yrittämistä jos se plussa tulisikin nopeasti.

Olen siis 23 ja avokki 24. Molemmilla koulua jäljellä (mulla vuos ja avokilla puoli vuotta). Olen vastaikää alkanut saamaan avokilta jonkin näköistä vastakaikua vauvahommeleihin. Mulla kun täytyisi tuo kierukka tässä kesän/syksyn aikana vaihtaa ja kamalasti mieli olisi sitä mieltä että mitään ehkäisyä ei tule ja mennään "varoen". Tähän avokki totesi että sopii :eek:. Nyt sitten vaan piinailen, kun millään en malttaisi odottaa muutamaa kuukautta kierukan kanssa (koska vauvakuume plus kierukan sivuvaikutukset).

Oliko muilla vaikeaa tehdä päätös yrittämisen aloittamisesta? Ajatus on niiiin kiehtova, mutta niin pelottava! :eek: Sitä kun aina miettii kaiken järjellä ja järki olisi haaveita vastaan :unsure:

Muoks. Huomasin, että tuo esikoisesta haaveilevat ketju olisi aktiivinen, laitan myös sinne viestiä
 
@Karvakorvat https://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2017-2018.2460158/page-342 tuo on ainakin aktiivinen. Me alotettiin yrittäminen 2015 keväällä kun mun koulu loppu ja heti seuraavasta kierrosta tärppän (kesäkuussa). Helmikuun lopulla mulla oli jo vauva sylissä, että saattaa se nopeestikki tulla. Tuo kierukka ilmeisesti sotkee kiertoa ja hormoonitoimintaa, että jos toiveissa on alkaa syksyllä yrittää nii kävisin poistattaa sen jo nyt. Eihän tässä oo montaa kuukautta syksyynkään enää. Ja jos oot niinku minä, nii voit varautua nuilla foolihapoilla jne. Jo etukäteen. Sillon on ainakin hyvät lähtökohdat raskaudelle. Onnea yritykseen! ❤
 
haaveistatotta 26v, mies 40v, ya 06/2017, yk 1 ja toinen lapsi toiveissa. Esikoinen saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla.

Liitynpä tänne. Ensimmäinen ovulaatio nyt bongattu kp 13 ja toiveet ei ole vielä kovin korkealla kun ensimmäinen yrityskierto vasta menossa ja raskautuminen ei ole helppoa lapsettomuustaustan takia. :)
 
Heippa! Onkohan tämä ketju jo kuollut? (n) täällä ois yks hiljaisesti kuumeileva, joka ei "sais" raskautua ennen syksyä. Tämä siis siksi kun opiskelut haluan suorittaa pois alta. Tässä lueskellut kamalasti kaikkia ketjuja ja huomannut, että aina se raskaus ei kovin helposti ala ja olen jo valmiiksi panikoinut, että jos joutuukin kauan odottamaan raskautumista. Mutta toisaalta taas olen miettinyt, että liian aikaisin ei voi aloittaa yrittämistä jos se plussa tulisikin nopeasti.

Olen siis 23 ja avokki 24. Molemmilla koulua jäljellä (mulla vuos ja avokilla puoli vuotta). Olen vastaikää alkanut saamaan avokilta jonkin näköistä vastakaikua vauvahommeleihin. Mulla kun täytyisi tuo kierukka tässä kesän/syksyn aikana vaihtaa ja kamalasti mieli olisi sitä mieltä että mitään ehkäisyä ei tule ja mennään "varoen". Tähän avokki totesi että sopii :eek:. Nyt sitten vaan piinailen, kun millään en malttaisi odottaa muutamaa kuukautta kierukan kanssa (koska vauvakuume plus kierukan sivuvaikutukset).

Oliko muilla vaikeaa tehdä päätös yrittämisen aloittamisesta? Ajatus on niiiin kiehtova, mutta niin pelottava! :eek: Sitä kun aina miettii kaiken järjellä ja järki olisi haaveita vastaan :unsure:

Muoks. Huomasin, että tuo esikoisesta haaveilevat ketju olisi aktiivinen, laitan myös sinne viestiä
Moikka! En ole tässä keskustelussa viestitellyt, mutta mulla on vähän samankaltainen tilanne kuin sulla. Haaveillaan (joo, voin sanoa jo et me molemmat haaveillaan!) ekasta vauvasta, mutta yritys voidaan aloittaa vasta elokuussa. Tai siis aiemmin ajattelin että "vasta", nythän se alkaa olla jo lähelläkin (y)

Jätin minipillerit muutama kuukausi sitten pois ja oon tässä odotellu oman hormonitoiminnan normalisoitumista. Yks kokonainen (pitkä) kk-kierto onkin jo ollut. Jännittää, miten seuraava(t) ajoittuu tuon elokuun suhteen!

Mutta tosiaan mua ainakin kiinnostais jutella (nuorten) esikoiskuumeilevien kanssa! Itseänikin pelottaa se et mahtaako tulla raskaaksi ja jos niin miten pian. Kuitenkin tosiaan opintojen takii pitää vielä vähän aikaa pidätellä..:D
 
Moikka! En ole tässä keskustelussa viestitellyt, mutta mulla on vähän samankaltainen tilanne kuin sulla. Haaveillaan (joo, voin sanoa jo et me molemmat haaveillaan!) ekasta vauvasta, mutta yritys voidaan aloittaa vasta elokuussa. Tai siis aiemmin ajattelin että "vasta", nythän se alkaa olla jo lähelläkin (y)

Jätin minipillerit muutama kuukausi sitten pois ja oon tässä odotellu oman hormonitoiminnan normalisoitumista. Yks kokonainen (pitkä) kk-kierto onkin jo ollut. Jännittää, miten seuraava(t) ajoittuu tuon elokuun suhteen!

Mutta tosiaan mua ainakin kiinnostais jutella (nuorten) esikoiskuumeilevien kanssa! Itseänikin pelottaa se et mahtaako tulla raskaaksi ja jos niin miten pian. Kuitenkin tosiaan opintojen takii pitää vielä vähän aikaa pidätellä..:D

Ohho elokuuhan tulee niin nopsaan! Itse varmaan käyn elokuussa tai syyskuussa poistattamassa kierukan ja oikeastaan toivon että mitään ei tapahtuisi ennen joulukuuta. Vaikka kuume on kova, täytyy miehen vielä tottua ajatukseen ja mitä myöhemmin tärppää niin sitä paremmin olen saanut elämän vauvavalmiiksi :whistle: Opinnot siis täälläkin on ne jotka jarruttaa, keväällä ei ihan vielä sais olla maha kauheen pystyssä kun harjoittelut täytyy suorittaa. Ja jos pari kk ehtis töitä tehä jotta äitiysrahat ois sit paremmat :LOL:
Kunhan vaan pääsis jo edes jännäilemään ja asiat muuttuis konkreettisemmiksi. Tällä hetkellä niin pelkkää haaveilua kun ehkäisykin on.
 
Mulla myös tilanne, että opinnot kesken. Tosin valmistun keväällä, joten sinäänsä ei ongelmaa, jos vaikka heti tärppäisi. Kuparikierukka käyty poistattamassa. Olipahan melkonen show. Nyt saa sitten jännittää, että tuleeko kohtutulehdus, kun jouduttiin melkein tunti ronkkia :eek: Kuinkahan nopeasti ihmiset on raskautuneet kuparikierukan pois ottamisen jälkeen. Ainakaan sen ei pitäisi kiertoa sotkea sen kummemmin kun on hormooniton =) Kuhan nyt vaan ei tulehdusta tule :( Olisin antibiootit halunnut varuiksi, mutta ei suostunut kirjoittamaan...
 

Yhteistyössä