Toiveena vauva 2017-2018

Täälläkin (jälleen) pitkä kierto, tänään aamulla vaihtui kp32 kp 1:een ja alkoi yk 12. Vuosi sitten kesällä jätettiin hiljalleen ehkäisy pois ja alettiin "tjottailla" meille neljättä lasta, pientä iltatähteä. Eipä vaan elämä mene aina suunnitellusti, välillä olen miettinyt, suunniteltiinko nyt liikaa, kun yli vuosi harkittiin lasta ennen yrityksen alkua. Nyt noista ensimmäisistä puheista on jo noin 2,5 vuotta. Yritystä tulee vuosi. Olin kesällä 2016 aika varma, että kesän 2017 lopulla meillä olisi pienokainen, koska kolme lastamme ovat saaneet alkunsa helposti. Olkaa onnellisia te, jotka tulette raskaaksi helposti. Olen ymmärtänyt aina, ettei lasten saaminen ole itsensäänselvyys, mutta nyt kun vuoden rajapyykki yritykselle tulee täyteen omalla kohdalla, on olo silti tyystin erilainen. Mikäli meille vielä lapsi saadaan, tulisin raskaaksi, tuntuu se enemmän kuin koskaan nimenomaan saadulta lahjalta.

Tällaista tunteilua sateiseen sunnuntaihin kera Fazerin sinisen, Panadolin ja uuden kierron aloituksen surumielisyyden,

Hannah

P.S. Kyllä täältä taas noustaan, nyt on kesä ja loma, kaikki muu elämässä mallillaan, eli en aio jäädä tuleen makaamaan. :) Kaikkien plussanneiden ja täältä odotuspuolelle siirtyneiden puolesta olen hirmuisen iloinen, riippumatta siitä, onko yritystä takana jo kauan vai kävikö tärppi ekasta kierrosta. Ei se ole multa pois. ;):love:
 
Mitä se royal glee on? (n)o_O

On: illalla pienellä pidätyksellä tikkuun jotain joka näkyy paljaalla silmällä ja jopa testiajalla. Mutta saa nähdä vahvistuuko lainkaan siitä:coffee: ajoissa? Minäkö muka? :LOL:
Niin joo, elikkä mehiläisten jotain juttuu mitä se kuningatar syö että jaksaa pukata kälkeläisiä maailmaan. Toukidta kehittyy kuningattaria kun ne syö gelee royalia. Aattelin tota mun hedelmällisyyttä vähän buustata..ikä painaa jo
 
Voi Hannah4 :unsure: toivottavasti teille se ihana lahja suodaan :love:

Kiitos tiedosta Sandra (y) en ole kuullut koskaan tuollaisesta :)

On: tein tänään rfsu puikkotestin ja siinä vahvistunut viivanen :) vielä en uskalla odottavien ryhmään siirtyä:X3:
Kovasti plussatuulia kaikille :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4
Huomenna DPO 9 (?) ja ajattelin aamulla tehdä testin. Olen kuulostellut viime päivänä tuntemuksia ja jotain oon aina välillä tuntunut. Esim. eilen kun oltiin kävelyllä, niin tuntui masussa sellaista pistävää/kiristävää tunnetta kohdun kohdilla vasemmalla puolella. Toisaalta tuntuu, että ne tuntemukset on varmaan vaan toiveajattelua, mutta toisaalta eihän sitä ikinä tiedä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Gigetzu
Heips! Eletään jänniä aikoja... kp12/26, ei varsinaisesti yritetä lasta, mutta tulee jos on tullaseen. Ehkäisy ollut satunnaisesti käytössä, eilen tuli oltua yhdynnässä ilman kumia, sit katoin kalenteria, että ei hemmetti mulla on ovulaatio tänään ja tunsin ovulaatio oireita yöllä.
 
@Aivotar, joo tein ja testi oli tyhjää täynnä. Olin ajatellutkin, että todennäköisesti käy näin, koska a.) on niin aikaista kierrossa ja b.) gynekin sanoi, että tää kierto ei ole todennäköisin hedelmöittymiselle. Mutta siltikin tuli ihan tosi tosi pylly fiilis, kun sitä tyhjää testiä tuijotteli :poop:

Ajattelin, että testailen keskiviikkona tai torstaina vielä uudemman kerran, yritän siihen asti pysyä testeistä erossa.
 
Onnea @Aivotar !
Ja jaksamisia uuteen kiertoon, kaikille, joilla se taas alko. Sitä raskaampia ne aina on, mitä enemmän odottaa. :/
Mulla on kans nyt luulotautisuutta ilmassa. :D haistan ja maistan kaikessa jotain muuta, ku mitä pitäis ja pieni toivo iski, jos vaikka vauva olis. Noin viikko sitte oli ovis. Vielä pitäis viikko oottaa ennen ku testaan. Oon niin kärsimätön näissä asioissa. Haluan sen vauvan mahaan nyt! Ja sitte voin alkaa valittaa, ku synnytyksee on liikaa aikaa. :D Tuun niin korkeelta taas alas, ku uus kierto alkaa. -.-
 
Viimeksi muokattu:
Liitynpä tänne nyt kun toinen lapsi haaveissa. Esikoinen sai alkunsa lapsettomuushoidoilla niin en ainakaan vielä osaa uskoa, että seuraavakaan tulee ilman niitä. Ensimmäinen ovulaatio tänään bongattu, että saapa nyt nähdä mitä tästä tulee :)

haaveistatotta / 2 lapsi / yk 1
 
Kiitos Girahvi :) toivottavasti pieni olisi jo matkalla:)

Jesy harmi ettei testissä mitään näkynyt :unsure:

Tein uuden testin (taas) tänään ( täytynee antaa lompakko miehelle että ei tulisi ostettua enää:ROFLMAO:) ja siinä vahva plussa :love: Menkoista laskettuna rv 4+0 tänään :whistle: oireina on väsymys iltasella ja aamulla, Ikenet vuotaa verta, itkuherkkyys:LOL:, rinnat ruvennut aristamaan ja valovuotta on päässyt valloilleen:sick: taidan siirtyä odottavien, palaan takaisin jos tarve vaatii.
Toivon kaikille teille yrittäjille todella paljon onnea yritykseen ja toivottavasti pian tavataan odottajissa:love:
 
jahhas jahhas jahhas.. Kohta taas teidän mukana (jeeeee!!!)
Looppi takana lääkäri sanoi että yhdet menkat tarvii odottaa ja sen jälkeen saa taas alkaa vauvaa yrittämään. Mulla pitäisi ens viikolla alkaa menkat ( ekat menkat voivat olla pitkäkestoiset) Mutta uskoa ja toivoa on että pääsen jo heinäkuun ovista etsimään.
6kk päästä vasta loopin jälkitarkastus että kauan saa odottaa että saatiinko kaikki pois.

Täällä onkon tullut paljon uusia nimiä.
 
Hei,

Täällä jo tovin olen kyyläillyt ja ajattelin tulla suuresta jännityksestä huolimatta kokeilemaan josko tälläiselle hieman erikoisemmallekin tapaukselle olisi tilaa täällä. Olen 25-vuotias transtaustainen mies (biologinen nainen), joka on käynyt sukupuolenkorjausprosessin loppuun juriiikkaa myöten (rintakehä maskulinisoitu + hetu muuttunut). Viime kesänä Prideilla lapsiperheitä katsoessa tajusin että miehuuden kokemukseni ei ole ristiriidassa valtavan kovan lapsenkaipuun kanssa ja päädyin jäämään sitten testosteronihoidosta tauolle yhteisymmärryksessä puolisoni kanssa. Päätökseeni vaikutti suuresti myös adoptioprosessien raskaus ja niiden huono toteutuminen homopareille. Hoitoa mulla oli siinä vaiheessa takana 2 vuotta, viime menkoista 1 vuosi.

Puolisoni on miestyypilliskehoinen, joten biologian puolelta yritetään ilman luovutussoluja vauvaa laitella aluille. Suomessa ei ennakkotapauksia ainakaan Naistenklinikalla ollut tiedossa eivätkä oikeen ole osanneet sanoa mitään mitä vaikutuksia hedelmällisyydelle voisi olla testosteronista. Olen nyt täältä kyyläillyt pääasiassa ovulaatiotestiketjuja ja tämänkin ketjun tainnut pariin kertaan lukea läpi. Suurta samaistumistä näihin tunteisiin mitä täällä esille tuodaan.

Ekan ovutestikierron tein 5/17. Eilen kävin omakustanteisessa S-PROG:issa Cityterveydellä kp 17/24, dpo 3. Arvo oli 15.34 nmol/l ja maanantaina käyn otattamassa vielä uuden arvon. Tämän jälkeen tarkoitus tiedustella klinikoilta mahdollisuuksia esim. ovulaation tukihoitoon jos siinä nyt todetaan puutteita, pohdituttaa eniten juuri tuo juridiikka voivatko määrätä mulle mitään lääkkeitä koska miehen hetu. 100 % omakustanteisesti tässä mennään, eli Kelalta ei mitään korvauksia ees yritetä saada ja ihan sama sen suhteen kunhan meille vauva tulisi jossain vaiheessa <3

Olen nauttinut ekaa kertaa kehoni biologisista toiminnoista, kierron seuraamisesta, ovutestien tekemisestä ja olen jopa oppinut tunnistamaan ovukivut :D Exceliin olen koonnut taulukkoon kaikki tarpeelliset tiedot ja koen tämän omana tutkimusprojektina kun olen lääketieteestä yms. biologiasta kiinnostunut.

Silti varsinkin hormonioloissa ajoittain masentaa ja surettaa että jos meille ei biologista vauvaa ikinä tulekaan, mutta en olisi toisaalta tätä päätöstä ikinä pystynyt tekemäänkään jos en olisi ensin saanut maistaa elämää omana itsenäni testosteronin kanssa ja löytänyt uutta vahvuutta itsestäni.

Eli tämmöstä, toivottavasti ei ollut liian pitkä esittely.. Nyt ootellaan siis maanantain labraa ja sitten jussina tiedetään et olisko tärpännyt. Ebaysta tilattu digitestejä 20 kpl ja jatkossa tarkotus tikuttaa RFSU:lla tai Pregcheckillä ja varmistella sit digillä ovua. Myös raskaustestejä 12 liuskaa ja 2 digiä varalla. Näillä pärjätään varmaan seuraava 12 kk joka nyt alkuun on yritykselle ensimmäinen sovittu takaraja koska en voi testoitta olla loputtoman pitkään.

Meora kp 18/24 / ya 5/17 / yk 2 / 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
En oikein tiedä uskaltaako sanoa kuumeilevansa. Tai uskaltaako kuumeillakaan. Ensimmäinen -09 kiireellisellä sektiolla ulos rv 27+6 ja keskolaelämää 3kk 3viikkoa. Sitten välissä keskenmeno. Toinen kiireellisellä sektiolla ulos rv 26+0 tulppautuneen istukan takia ja taas keskolassa 3 kuukautta 3 viikkoa. Itse liotushoitoon pariksi viikoksi, takaraivossa syvä laskimotukos. Löytyi Faktori Leiden mutaatio, nykyään kait tunnetaan apc resistenssinä. Vannoin etten tee enää ikinä lapsia. Tänä vuonna kuopus täyttää 6 vuotta ja kierukan vaihdon aika. Minulla marevan lääkitys. Nyt sitten alettiin miettiä, että mitäs sitten jos vielä yritettäisiin "normaalia" raskautta, kun kuulemma hepariinin kanssa pitäisi sujua hyvin. Silti pelottaa. Pelottaa etten huomaakaan raskautta, ja kuolen verenvuotoon kun marevan tappaa alkion (raskaus siis pitäisi huomata mahd pianja vaihtaa heti hepariiniin). Pelkään etten opi pistämään itseäni, mies on niin paljon iltamyöhään töissä. Pelkään että rahat loppuu, hepariinipiikit on kalliita. Pelkään että saan kaksoset tai jonkin muun syyn vuoksi synnytän ennenaikaisesti ja joudun taas olemaan lypsykoneen orja ja viettämään päiväni keskolassa. Pelkään että työntekijä eroaa ja joudun hoitamaan lehmät toisen työni lisäksi raskaana ollessani. Pelkään etten tulekaan raskaaksi ja kyttään hysteerisenä kuukautisten alkamista jatkuvasti. Ja toisaalta, kerrankin kaikki voisi mennä kuten kuuluu, vaikkakin pistosten avulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
Hei vaan kaikki uudet(y) ja minulle uudet. Käyn täällä välillä tosiaan mietiskelemässä syntyjä syviä ja huomaan että kokoajan uusia nimiä on täällä mulle. Mulla ei sitä lupaa siis vieläkään mutta miehellä syynä kieltäytymiseen on pelko siitä että jos asiat menee pieleen raskauden suhteen. Mä kyllä ymmärrän:( en ihan kykene vongata vaan, koska tottakai mietin ite samaa:oops:.
Meora jos ikinä pääsen yrittämään vielä niin mä kaipaan kans iän puolesta vähän nostatusta:geek:. Aattelin kaikkea luonnon omia vaikuttavia aineita, jos niillä koittas vähän buustata ja heittäytyä superterveelliseks vähäks aikaa että oon sitten iskussa jos sellanen hetki mulle vielä suodaan, että vauvaa yritettäs...:X3::ROFLMAO:
Kaikille iloista mieltä ja voimia vauvahommeleissa:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84 ja Meora
Huomenta! :)

Tää lähtee tänään viikoks sinne mökkeilee isännän ja kuopuksen kaa.. :p:love: Voi että mie niiiiiin toivon, että ovuloisin tulevalla vkolla.. :rolleyes: ja tietty että kaek loksahtas paikoilleen sitten noin niinkuin muutoinkin.. :love::love::love: Sit ois kyllä suuremmat fiilikset ku lottovoittajalla.. Muuuttta pakko kait se ois yrittää mennä vaan rennolla fiiliksellä, ja onneksi siellä puuhaa riittää.. :barefoot:

Mukavaa juhannusviikkoa nuillekkin, ja tärppionnea jussivauvojen suhteen! :LOL:
 
Kiva kun on taas tullu uusia kuumeilijoita! Toivotaan, että nopeesti tärppää! :) tein eilen aamulla testin, mutten vissii oottanu tarpeeks kauan sitä toista viivaa siihen. Pojalla oli hirviö hätä ku äiti oli hetken vessassa. Tänä aamuna kurkkasin vielä roskista sitä testiä ja olihan siinä kaks viivaa. Eihän tuohon luottoa oo, mutta mietin vaan, että tuleeko se toinen viiva ajan kans näkymään, jos raskaushormoonia ei oo? :O pölijänä toivoo, vaikka tietää, ettei oo aihetta. :D
 
Täällä ilmottautuu kans yks ens vuoden vauvaa kuumeileva! Kyseessä ois meiän esikoinen, jos sellanen mahollisuus meille suodaan :love: Yrityksen aloitusta on vielä pidätelty sen verran et muut asiat on aikataulullisesti kunnossa, mutta elokuussa ois tarkotus alottaa:) Odottavan aika on vaan pitkä (vähän nii ku mun kiertokin minipillereiden lopetuksen jälkeen...), joten kaikki vertaistuki on todella tarpeen (y) Ovista yritän jo tikutella, kun eka askel ois oman hormonitoiminnan palautuminen pillereiden jäljiltä.. Nyt on just sellanen "normaali" ovisaika meneillään, mut vielä ei näy oireita tai testiplussia. Mut mieli on silti positiivinen, vuotoja on kuitenkin jo pillereiden jälkeen tullut pari kertaa. Vielä jos yhet tulis ennen elokuuta ja sit ei tarviis välttämättä tullakaan enää :D
 
No nyt näytti testi aamulla plussaa, vaikkakin heikosti http://aijaa.com/GCPCGM. Laskeskelin laskettua ja tulis helmikuun loppuun tai maaliskuun alkuun. Kierto ollu nii sekasi, ettei tuosta ota selvää. Testi ehti olla kaks minsaa yliaikaaki, ennen ku katoin ja heräs epäilys, että oisko tuo ees oikeesti plussa. vielä en siirry odottaviin. Kuumeilen hetken teiän kans vielä ja lueskelen teiän juttuja. :)
 
Pikanen päivitys, kp6 täällä meneillään :) ihanaa että menkat kuitenkin tulivat, vaikka lähemmäs 50 päivää tais olla kierto. Ja taas jännätään koska seuraavat mahtaa saapua :D
Mulla tuli synnytyksen jälkeen ekat menkat viikkoa aiemmin ovisoireista kuin ennen synnytystä.. toka kierto venyi 40pv mittaiseksi.. saas nähä mitä nyt.. jos ois normikierto, niin tällä vkolla pitäs ovis olla ku yleensä kp 12 se on ollu. Eeeeli ts huomenna.. :D mut saas nähä.. vähä tunne etten ovuloi tässäkää kierrossa.. hmph!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandee
Tein aamulla testin ja viivanpaikka tuli, mutta en kyllä luota siihen. Tänään vasta kp21/25. Piti tilata raskauskeijulta niitä digitestejä, jos niillä sais varmuuden :) Hirveä vauvakuume tullut ihan yhtäkkiä. Oireita ollut vaikka minkälaista, rinnat arat, alavatsassa tuntuu paineentunnetta ja pientä nippailua. Tänäaamuna tuli verta nenästä, molemmissa aiemmissa raskausissakin tullut. Onnea matkaan plussanneille :)
 

Yhteistyössä