Nuoret vauvakuumeilijat

Meillä ei erityisesti oo mitään vauvasäästöjä. Ajatuksena, että mä valmistun nyt ihan kohta niin sitte töihin ja ku molemmille tulis palkka niin eiköhän sillä saa ostettua tarvittavat :) Miehellä tosin nyt aika vähän töitä, mutta eihän tässä vielä vauvaa kuulukkaan ja kyllä me kaksin pärjätään.

Cecca voi ei.... Toivottavasti ovis tulis vaikka myöhässä tai jotain. Se harmittaa ihan tajuttomasti, jos tietää ne suunnilleen ovulointi päivät ja tietää, että sillon ei onnistu jostain syystä peittojen heiluttelu. Menee hukkaan yks kokonainen kierto :(
 
Oi tänne on tullut paljon viestejä, mulla iski heti aamupäivästä eilen nin hirvee migreenikohtaus, että pysyttelin tosiaan kaukana koneelta.

Tervetuloa uusille jäsenille!

Mullakin ihan noita halpoja pc-testejä ja sitten halpatesti.fistä tilattui jotai samanlaisii halpis liuskoi.

Meillä ei oikeestaan oo kans mitään erityisiä säästöjä lapsen varalle. Uskon, että kun lapsi ilmoittaa tulostaan niin osataan sen jälkeen suhteuttaa menot niin, että pärjätään. Ja tiedän, että tullaan saamaan paljon apua kummankin isovanhemmilta jotka ovat jo nyt puhuneet haluavansa ostaa sitten joskus vaunuja ja muuta sellaista.

Täällä ei vieläkään kuulu menkkoja, tein tänään jo toisenkin testin heti suoraan aamun ekalla vessakäynnillä mutta ääh nega se on edelleen. Turhauttaa voisko ne nyt alkaa niin pääsis sit jo uuteen kiertoon...
 
Jee täähän vaikuttaa suht aktiiviselta ryhmältä! =) sapuska: Joo toivottavasti tulis myöhässä.. harmittaa ku menee tää kierto vissiin vähän tohon tulehuksen hoitamiseen kun tuntuu et on sit niin pitkä aika taas seuraavaan kiertoon et pääsis yrittämään. :( Sit pitää taas päästä greippiostoksille. :p Kaupan kassa alkaa pitää mua kohta varmaan jo fanaattisena greippien ystävänä. :LOL: Nettte: Joo toi on kyl ihan arsesta että menkat on myöhässä ja siinä kuitenkin kerkee jo toiveet nousta mut sieltä ne sit vaa tulee.. Toivotaa et alkais sulla kuitenkin äkkiä et pääsis uudelle yrityskierrolle. :whistle:
 
Jep Cecca turhauttaa kyllä kun tietää, että niiden ois pitänyt tulla jo mutta ei kuulu ei... Tarvii vaan yrittää pitää toiveet ja haaveet kurissa, ettei pettymys tästä kasva enää suuremmaksi kun ne menkat sieltä päättääkin tulla.

Mites teillä tuo tuleva vappu aiotteko nauttia jotain alkoholijuomia silloin vai meettekö sillä linjalla, että ei mitään koko sinä aikana kun vauvanyritys on käynnissä :)
 
kka
Meillekin varmasti tulee kyllä tavaraa ja apua muutenkin ovista ja ikkunoista sitten kun tärppää. Kummankin vanhemmat odottaa jo ihan innoissaan vauvaa, vaikka eivät tosiaan meidän suunnitelmista edes tiedä, ja mun isovanhemmat ovat jo varanneet vaunujen ostajan paikan. :D
 
Jep Kka meillä on tismalleen sama juttu. Joten se on suurin syy miksi en siitä rahasta tällä hetkellä stressaa, koska tiedän meidän saavan apua niin paljon muilta. Ja toki onhan meillä kummallakin nyt omia säästöjä jos jokin tiukka paikka tulee. Eikä tässä elämässä varmaan koskaan tule sellaista tismalleen hyvää ja oikeaa hetkeä vauvalle. Niin rahallisesti kuin muutenkin. :)
 
Kyl tota raha asiaa on tullut silloin tällöin mietittyy, mutta nii. Miehellä hyväpalkkainen työ ja molemmilla jonkin verran säästöjä. Ja katsotaan nyt kuinka paljon itse tarvii olla ostelemassa, kun anoppi on sen verran innokas. Kerran sanoi mulle, että hän ostaa minulle sitten juuri sellaiset rattaat kuin haluan :D
 
Meillä tietää "anoppi", oma äitini ei. Ja tuo anoppikin tietää vaan sen tulee jos on tullakseen version eikä sitä että oikeesti ihan tarkotuksella yritetään :D ainakin suht innoissaan oli jo tostakin että saa nähdä kuinka innostuu sit ku voidaan ilmottaa et vauva tulossa. Pieniä vaatteita saadaan mun siskolta ku hänellä iha kauheet määrät ja ilmotin jo et meille sitten!

Ja hitto että inhoon näitä menkkoja, nyt vielä enemmä ku yrittää saada vauvaa ja tää kertoo siitä että eipä oo onnistunu.. Onneks mitenkää erityisen kipeet ei oo .
 
On kyllä mukava lukea, että kaikilla on tukijoukot olemassa. Tuntuu, että meille ei sitä pienokaista ihan hetkeen oo tulossa, kun ei vaan tärppää millään niin on ollu tosi helpottavaa vaihtaa ajatuksia oman äidin kanssa. Vaikka eihän meillä mitään hätää vielä oo, mutta jennimarjaana just niinku sanoit niin ne menkat aina muistuttaa sillee hähää eipäs onnistunu vieläkään.

Ihme vihlontoja ollu alamahassa ja nivusissa. Ärsyttää, kun sitä pientä niin toivoo niin oman kropan joka asiaan kiinnittää huomioo.. Ihanaa, että kohta viikonloppu mä oon jotenki ollu tosi väsyny ja allapäin nyt varmasti näiden menkkojen takia.
 
Joo mä niin tiedän. Ja mähän AINA joka kierrossa oon raskaana omasta mielestäni. Miehellekki puhun, että ei nää oo kuviteltuja raskausoireita vaan ihan oikeita ja täysin erilaisia ku menkkoja ennen. Ja silti ne aina tulee. Niin masentavaa, mutta esim nyt ku oli menkat kaks viikkoo myöhässä ja testit nega ni niitä ootti. On se pettymys silti niin valtava. Taas yhdelle tutulle oli syntyny pikutyttö. Niin hellyyttävä nöpönenä, että sydän pakahtuu! :) Silti jossain sisimmissäni oon kateellinen , kamalaa.... :(
 
Tänneppä on tullu tekstiä :) Pahoittelut negoille ja peukut niille, joilla menkat ei oo vielä alkanu ! Mun pitkittyny kierto (3päivää) paljastu kemialliseks :( Päätin, et seuraaval kerral testaan, ku oikeesti kunnolla myöhässä.... ÄÄÄH!

Mä itte oon ostanu o-testit ja r-testit kotitesti.fi Ja noi o-testit on kyl vaikeesti tulkittavaan... Ajattelin varmaa hetkeks unohtaa kaiken tikuttelun.. Muutenki alkanu kuume ehkä vähä laskemaa. Helpompi olla, kun ei hirveesti mieti...

Nyt kaks päivää törmäilly noihin mukavii raskaus päivityksii fb... Kirottu paikka seki nykyää, ainaki meikäläiselle. Hetkeks ku unohdat noi raskaus jutut, nii eiköhän joku aina muistuta ! Olis helpompi, ku asiat vois vaa suodattaa, toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos ! Neki ihmiset keiltä päivityksii tullu, nii ei olis ihan heti uskonu...

Ja mitä meijän puolella tohon rahaa tulee, nii itse kans säästämisen aloitin, kun plussan tein. Tosin neki säästöt sit meni, ku uus sohva piti ostaa jne :D Mut alotetaa taas uus 'vauva-kassa', kun tarvetta tulee :) Ja raha ei oo ikinä ollu ongelma. Aina ollaa joskus saatu tienattua, kun isännän kanssa ollaa vuosia sitte aika 'pohjalla' käyty. Sieltä me kumminki noustii ja nyt kaikki ok :)

Mutta rennoin mielin mennään täällä. Vaikka vasta kp 14, nii ajatus se, että kyllä ne menkat sieltä sit aikanaa taas tulee. Katsellaan ;) Yritän rennolla mielellä mennä :)

Plussatuulia !!! :)
 
Siis mulla ei näy vieläkään menkkoja, ne on nyt myöhässä kolmisen päivää jos viikonlopun jälkee ei ala kuuluun niin tarvii testailla uudestaan sitten. Ihmeellistä kun ne yleensä tulee ihan ajallaan. En tiiä oisko sit voinu tää stressaaminen et tärppääkö vai ei nii sekottaa tota kiertoo. Onks teillä käyny niin?

Samaistun kyllä niin hyvin teidän kanssa tuohon, et joku aina muistuttaa siitä vauvasta. Jos ei facebookis tai istassa oo kuvia. Niin kadulla kävelee joku vastaan vaunujen kanssa tai masu pystyssä. Tai telkasta tulee jokin mainos missä on vauva. Ei oo kyllä helppoo, musta tuntuu et mulla vaan kuume kasvaa kasvamistaan sitä myötä mitä kauemmin plussan saamiseen menee..
 
Nette mulla kierto piteni 3 päivää heti kun otin ovistestit käyttöön (yk 6 lähtien), siitä saakka heitellyt vähän. Nyt koitankin olla stressaamatta mistään ja kattoa mitä tapahtuu. Viime kierto kyllä oli ihan normaali, joten en tiiä sitten jos vaikka toiselta puolelta ovulointi jotenkin erilainen. Katotaan mitä tästä yrityskerrasta tulee.

Vapusta varmaan ihan alkoholiton on tänäkin vuonna. Oon käyny viimesen 6 vuoden aikana juhlimassa ehkä kerran tai kaks vuodessa, eli eipä mitään ihmeellistä. Kyllä mä välillä pari lasia oon viiniä saattanut illalla ottaa miehen kanssa :)
 
Okei eli todennäkösesti ne sieltä tulee.. Johtuu varmaan mulla kanssa stressistä. Se vaa on niin vaikee olla kehittelemättä mitää paineita tästä hommasta..

Mä ajattelin, että jos se seuraava r-testi nyt näyttää edellee negaa niin sitten vois vappuna ehkä jopa muutaman nauttia.
 
kka
Tuli mieleen, että olisiko joku innokas tekemään jonkinlaista listaa keskustelun jäsenistä? Pysyisi paremmin kärryillä että kuka on kukin. Mä voisin muuten väsätä listan mutta käyn täällä todella harvoin koneella ja kännykällä listan ylläpito on aikas kenkkua.

Meillä ei ole yritys vielä alkanutkaan joten vappuna varmaan tulee muutama otettua, saa nyt nähdä. Ei jotenkaan intoa kyllä olis, tajusin meinaan tossa just että on tullut alkoholia käytettyä enemmän ja vähemmän jo 10 vuotta... :rolleyes:
 
Niin tuttuja nuo fiilikset facesta, instasta ja sieltä kadulta myöskin. Tuntuu, että joka tuutista tulee vauvauutisia ni yritä siinä sitte ottaa rennosti ja olla miettimättä.. Nettte toivon kovasti, että sun menkkojen myöhästymiselle olis plussainen syy. Mulla ne oli tosissaa pari viikkoa myöhässä ni luulen et ihan vaan stressin takia. Hyvä idea tuo listan teko! Mulle vaan hankala, kun aina käyn puhelimella vaan netissä niin hankala päivittää.. Pystyisköhän joku muu? :)
 
Viimeksi muokattu:
Mitä siihen listaa vois laittaa ? :) Vai pitäiskö olla se 'perus', eli kp, yk vai lisää jotaa muuta? Hitsi ku tänne kaksplussan sivuille ei saa mitää suljettua ryhmää ? Olis paljo mukavempi, ku keskustelut pysyis vähän 'salassa'.Ei tarvi aina ihan miettii, että mitä tänne kirjottelee, ku kaikki näkee :D Vauva.fi:llä on ainaki suljetut ryhmät :)

Toivottavast 'matti myöhäsille' tulee koht selkeyttä kiertoo ;) Stressi voi hyvinki olla, mikä vaikuttaa asiaa... Naisen keho taas :D

Mulla iski tässä just ihmeelliset menkkajomot... Toivottavast olis ovisoireita ;) Tikuttaa ei nyt jaksa, just stressii välttäen :D Pitää varmaa hoitaa homma alta, ennen ku taas yövuoroo menee ;D
 
Jep suljettu ryhmä olis kyl tosi hyvä nyt kun tätä meijän porukkaa on jo kasassa aika hyvin! Olis kivempi jutella enempi vaan just sillain, että kaikki ei nää.

Ja joo menkat alko tääläkin tänään tossa illan suussa.. No ainakin nyt lähti uus kierto käyntii et jotai positiivista.

Mäkin käyn kyl tosi paljon puhelimella lukemassa täällä noita viestei, mut jos ei muita vapaaehtosia listan tekijöitä ilmaannu voisin kattoo täs viikonlopun aikana jos sen tekisin :)
 
kka
Mun tekisi ihan kamalasti mieli tilata joku vauvalehti. Olis kiva kun olis jotain ihan plärättävää tän netissä surffailun sijaan. Pitäis varmaan käydä vähän kirjastossa tutkimassa että mikä lehti olis omaan mieleen. Ootteko te lueskelleet mitään vauvalehtiä? Onko suosituksia? :D
 
Varmaan joo ihan perus lista :) Suljettu ryhmä vois joo olla ihan mukava. Musta silti kiva jutella ainakin vielä ihan anonyyminä niin mä en ehkä minnekkää faceen siirtyis.

Nettte jos jotakin hyvää menkoissa niin se, että uutta yritystä vaan ja tietää et se kroppa toimii.

Kka mä en ihan hulluna vauvalehdistä tiedä, mutta se perus vauvalehti on hyvä. Ja joku meidän perhe yms. Tuntuu niin mammalta lukee semmosia, mutta ne on hullun hyviä :D
 
mä oon nyt viettäny hiljaiseloa, osittain työkiireiden takia ja muuten vaan.. täällä taas sydän murskana, dpo12 ja nega.
Taas on fiilis, et lopetetaan koko homma. mies on myös niin väsynyt tähän ettei jaksa enää edes puhua koko lapsettomuudesta.. Clomeista aattelin pitää nyt myös taukoa.
Ainakin hetkeksi väistyn taka-alalle, tsemppiä muille :)
 
Mäkin voisin kyllä kokeilla tota listaa päivitellä. Käyn kyllä aika ahkerasti töissä ja selailen kännykällä mut kyllä tulee myös tietokoneella usein oltua eli eli. :D jos jaksatte hidasta päivitystahtia niin voin päivitellä listaa :)


Ja tsemppiä kaikille oli tilanne mikä tahansa! Itse odottelen täällä menkkojen loppumista (ihme kyllä nää on kestänyt jo päivän pidempään mitä normaalisti), että pääsis sitten uuteen yrityskiertoon. Mä ajattelin kyllä silti tän tulevan kuun mennä vähän semmosella tulee jos on tullakseen fiiliksellä, vappuna se siis tarkottaa pientä viihteelle lähtöä, et jos hiukan sais stressiä kadotettua molemmilta (multa ja avokilta).

Mä olen "ostanut" jo turvakaukalon. Tai siis näin kaverilla sellasen kivan minkä haluisin ja ilmotin et ostan ton sit sulta kun tulee teille pieneks :D
 
Pirpulalle tsemppihali ja valtavasti jaksamista. On tää niin raakaa peliä oikeesti ja kuluttavaakin. Palaile takas sitten, kun tuntuu oikealta.

Jennimarjaana mulla sama fiilis. Vaikka aionkin tikutella ovista niin tällä hetkellä fiilis on tjottailu. Muttamutta katotaanpa vaan, kun kierto lähenee loppuaan niin oon ihan hepulissa :D Ihana eka vauvahankinta!

Mä en tied pitäskö käydä kilpirauhasta tutkituttamassa. Tai tiiän että pitäis. Kilpirauhasarvot oli ihan ok, ainahan ei näy verikokeissa. Meidän suvussa tosi paljon kilirauhasen vajaatoimintaa ja mulla on melkeen kaikki oireet. Sehän aiheuttaa myös lapsettomuutta niin ihan senkin kanalta. En vaan saa raahattua itteeni sinne yksityiselle, kun sellanen fiilis et kuitenki mut vaa nauretaa pihalle..
 

Yhteistyössä