Nuoret vauvakuumeilijat

Henttis täällä ollaan niin samoilla fiiliksillä! Just pitkään nukkuminen, voi lähtee nopeestikkin reissuun, saa tehdä mitä vaan jne niin on todellakin ihanaa. Mutta kyllä se pikkunenki olis niin parasta. Mies välillä vähä surullisena kyselee etteikö hän riitä mulle, mutta ei se sitä ole. Meidän yhteinen lapsi olis kyllä niin kaiken kruunu.

Tänään ollu taas tosi itkuherkkä fiilis.. Reilu kaks viikkoa ollu joka päivä seksiä ja nyt, kun ovulaatio lähestyy niin miestä ei kiinnosta. Enkä ovulastiosta sano ikinä mitään ja tosi usein käy näin, en tajuu mistä tää johtuu :( En halua, että ei tärppää vieläkään. Ahdistaa niin paljon.
 
Täällä kans samoja ristiriita -fiiliksiä! Tossa pari kk sitten olin vajaa 40 asteen kuumeessa ja mies reissussa. Mietin silloin, että mitä ihmettä mä oikein tekisin jos mulla olis nyt vielä lapsi tässä yksin hoidettavana kun en meinannut jaksaa koiraakaan hoitaa ja sille ei ny muuta tarvinnu ku ruokaa antaa ja päästää ulos :D

Mä oon taas noussut mun itsesäälistä! :DD oikeesti, joka kuukausi kun menkat alkaa niin sama juttu eli pyyhe kehään ja peiton alle itkemään kahdeksi päiväksi! Sitten kun menkat on ohi ja ovis lähestyy (tai no, siihen on vielä varmaan 2 viikkoa), niin tulee uutta tarmoa ja pettymykset unohtuu. Mieskin vie vihdoin keskiviikkona sperma näytteensä, peukut pystyyn et kaikki olis hyvin! :)
 
Pirplua peukut pystyssä! Meillä vähän jännättiin miehen tuloksia kun muualta ei vikaa löytynyt, mutta ei sieltäkään selitystä löytynyt, joten toivotaan että teilläkin kaikki kunnossa. (mä olisin kyllä jollain oudolla tavalla halunnut että joku selitys olis löytynyt, että sen olis voinut korjata..)

Täällä ovisoireita ollut pari päivää. En kyllä yhtään varmaks voi sanoa, mutta veikkaisin että tänään dpo 0, eli 2 viikkoa pitäis taas menkkoja odotella.. Ens kiertoon otan kyllä taas ovistestit käyttöön :)
 
kiitti mimmi! ymmärrtän joo ja samaa mäki toisaalta toivoisin et tähän löytyis joku (mahdollisimman helposti korjattavissa oleva) syy miksei vaan tärppää, mut "helpompi" olis jos se syy löytyis musta. Tarkoitan siis sitä, että mä kestän tutkimukset yms paremmin ja mun on helpompi lääkäreis ravata kun miehen reissutyön takia kaikki olis yhtä säätöä.. Ja miestä sai kuukausi tolkulla "suostutella" viemään tota näytettäkin enkä halua ees tietää miten niihkesti se suhtautuis jos sitä pitäs enemmän alkaa tutkimaan tai kopeloimaan :D huoh, miehet!
 
Mäki täällä pitelen peukkuja ! :)

Mullaki vähän semmosia fiiliksiä tullu, että onkohan tuo isäntä tässä lapsiasiassa ihan mukana ? Vaikka aattelis, että toi kevät aurinkoki sais haluja heräämää, mutta taitaa täällä päässä olla ihan toisin :D Noh, onneks tässä on viikkoja vielä ennen seuraavia 'varmoja päiviä', koska uskoa ei tähän kiertoon ole... Pessimisti ei pety :D

Uutta kiertoa saa täällä odottaa vielä 11 päivää ja sitte ne seuraavat 19-22 päivää, että ovis tulis... Yhtää en tästä 35 päivän kierrosta enää tykkää :D

Nyt täällä kp24 ja maha ollu, kun ilmapallo... :x Rauhassa katsellaan ja yritän seuraavassa kierrossa sit tota isäntää herätellä, jos /kun sinne mennään ! ;D

Itte oon kanssa aamu-uninen, mutta arki jotenkin rullaa paikallaan, nii pikkunen olis aivan ihana ! Toispa elämää arkee ja pääsisin päivänkin alottaa aina aikasin, ettei menis nukkuessa :D Kyllä mä ihan valmis mammaks olisin :D
 
Pirpulalle ja miehelle peukut pystyyn! Ihana, että hän rohkeni vihdoinki. Ite yllätyin, kun oma mies sano olevansa valmis testattavaks jos tarvis. Olisin luullu senki kenkkuilevan.

Saaaris PLUSSAA SINNE!! Mulla kierto aikalailla 33 niin se kyllä turhauttaa valtavasti. Mäkin olisin niin valmis äidiksi, kuin vaan voi olla.

Tikuttelun oon alottanu, ei plussaa vielä. Laskurin mukaan ovulaation pitäs olla 6 päivä mut saas nähä. Nyt tänään, huomenna ja ylihuomenna pitäs heilutella peittoja, mutta ei tunnu miestä kiinnostava. Onneks "kohta" pääsee testaileen..
 
Kiitos kaikille peukuista ! Eilen mies vei tosiaan näytteen ja sanokin, että mikähän siinäkin nyt taas niin kauheaa oli ettei voinu aiemmin viedä :D
Osaakohan kukaan (ehkä mimmi92?) sanoa kauanko tässä pitää niitä tuloksia jännätä? Viikko, kaks, kolme...?
Me ei siis olla vielä varsinaisesti missään "hoidossa", näyte vaan annettiin ja tulos tulee postissa ja kai me sit viitearvojen perusteella ite päätellään onko tulos hyvä vai huono :D

Saaaris ja mimmi, plussatuulia sinne!

Ite oon ajatellu et kyllä siihen vauva-arkeen tottuu ja sitä ihminen "mukautuu" tilanteeseen.
Ja on tää arki paljon raskaampaa nyt kuin vauva-arki, kun toista vuotta melkein odottelee sitä plussaa ja ressaa hiukset päästä tuleeko sitä lasta ikinä. Tosin mullahan ei oo vertailukohdetta, mutta uskon, et lapsi antaa pikkusen enemmän ilonaiheita ku toistuvat nega testit ja menkat :D
 
Pirplua mies kävi antamassa näytteen just ennen joulua ja saatiin tulokset seuraavalla käynnillä ennen loppiaista. Klinikka (yksityinen) oli jonkun aikaa kiinni, joten olisi tulos varmaankin ollut selvillä jo seuraavana päivänä. Varmaksi en osaa sanoa.

Dpo 4 ja hyvät fiilikset tästä kierrossa, tosin niin on ollu monessa muussakin
 
APUAAAA väestöliitolta oli juuri yritetty soittaa! Oltiin just lenkillä ja miehen puhelin tietty kotona. Siellä oli palaveri menos ja käskettiin soittaa uusiks 14.30.
Heti sitä miettii, et voiko tarkoittaa hyvää kun heti seuraavana päivänä soitetaan..
 
Enpä oo tännekää ehtinyt kirjottelee, työt vähä stressaa ja on sit henkisesti sekä fyysisesti aika rankkaa ni oon ollu ihan poikki eikä tietokoneella oo pahemmi viettäny aikaa...

Ovis tuli tossa toissapäivänä olojen perusteella, enpä sitä tikuta ainakaa vielä ja se kyllä hyödynnettiin hyvin. Tää kierto on muutenki ollu ehkä hiukan aktiivisempaa tuolla makkarin puolella.
Tänää aamulla oli muuten harvinaisen huono olo ekan tunnin ajan töissä ja sit oli taas ihan hyvä olo. Hetkeks tuli hassu olo et onko tää muka nyt tärpännyt, mut sit rauhottelin et kai se oli jotai muuta :/
 
Pirplua höh. Eli taitaa olla tulokset valmiit, mutta pitävät piinassa, kunnes posti tuo :D

Jennimarjaana periaatteessahan raskausoireita ei pitäis tulla ennen kun alkio on kiinnittynyt, ja se tapahtuu yleisimmin n. Viikko ovulaatiosta. Keltarauhanen taas voi oireilla monellakin tapaa. Toivotaan nyt kuitenkin sitä plussaa :) mulla tais ekat raskausoireet (tissit turpos ja kipeytyi + kovat "menkkakivut") tulla 10 päivää oviksesta..
 
Moikka kaikille! :)
Saako liittyä seuraan? Oon just rekisteröitynyt uusi käyttäjä, pitkään näitä sivuja kuitenkin lukenut :)
Mulla ikää tässä kuussa 23, ja ammattiin juuri olen valmistunut. Miehen kanssa yhteisestä lapsesta haaveiltu jo vuoden, mutta koulun takia yrityksen aloitusta lykätty. Ehkäisyä ei käytössä, vain keskeytetty yhdyntä, eli periaatteessa mahdollisuudet raskauteen on. Mulla nyt paukkuu jo kp 45, eikä menkoista tietoakaan. Ei mitään menkkoja edeltäviä oieita, kuten hiusten rasvoittumista, finnejä tai rintojen arkuutta. Ei mitään?! :D mutta muita oireita on: kahvi ei maistu, yököttää ruuan jälkeen, itkuherkkys ja raivarit. Jotka ei siis ole ollenkaan mun tapaisia. Testit tein pari pv sitten, mutta molemmat negoja. Eikai tässä auta ku muutama päivä ootella ja testata uudelleen? :D mutta jännää on, ihana olisi saada yhteinen mukula :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin se mimmi taitaa olla. Hävettää myöntää, mutta eilen palloilin muka tärkeänä pihalla odottelemas postiautoa. Ja kun se tuli niin mitään ajattelematta juoksin lootalle ottaamaan postit postipaten kädestä :'D

MerMer onnea valmistumisesta! Toivotaa, et se plussa tulis sieltä jos vaikka olis ollu myöhäinen ovulaatio tms:)
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Jennimarjaana joskohan nyt olis tärpänny! Olis kyllä aivan huippua :) Siitä tulee itelle hyvä mieli, kun tietää et ovis on hyödynnetty. Silti aina, kun se nega sit tulee niin tulee se "mikä mussa on vikana, kun ei vaan tärppää" -fiilis..

MerMer mukaan vaan!

Haha voi sua pirpula! Voin kuvitella kuinka oot rynnistäny postia hakemaan :D Mä kyllä toivom valtavasti, ettei löytyis mitään ainakaan kovin vakavaa.

Täällä ovista tikuteltu, mutta ei kyllä kovin tarkasti. Nippailee alamahasta ja nivusista, ovulaatio käsillä siis. Toivon niin paljon plussaa. Tää kierto ollu jotenki tosi vaikea ja mieli maassa, tuntuu ettei jaksa enää pettyä. Tiedän, että moni yrittää yli vuodenkin, mutta jos ei heti onnistu niin on niin pettynyt itseensä ja kaikkeen..
 
Äh, tässä just netistä lueskelin, että yleisempää on ovuloimaton kierto, jonka takia kierto pitkittyy :/ oispa ihanaa ku ois säännöllinen kierto! Mulla kierto on väliä 32-39 pv, ikinä ei pysty ennustamaan minkä mittainen kierto on. Ikinä ei kyllä näin pitkää ole ollut, mutta jospa se nyt vaan paukkuu pitkälle... :( mites teillä muilla? Onko säännöllinen vai epäsäännöllinen kierto ja kuinka pitkä kierto teillä yleensä on? :) oonko ainut kellä on keskimääräistä pidempi?
Muoks! Sekasin viestejä taaksepäin ja huomasin, etten selvästi ole ainut kellä on yli 30 pv kestävä kierto :) tuntuu nimittäin että kaikilla kaveripiirissä on säännöllinen 25-28 pv kierto, itse tuntee heidän seurassaan olevansa epänormaali :D
 
Viimeksi muokattu:
MerMer mulla oli kierto ennen esikoista aina tasan 28 (plussa kierrossa ovis olikin ollut jo kp 10) ja puol vuotta synnytyksen jälkeenkin pysyi 28. Kun otin ovistestit käyttöön kierto piteni muutamalla päivällä ja nyt heitellyt 27-37 välillä :( nyt luulisin että on taas lyhyempi kierto menossa, jos vaan oviksen taas bongasin oikein..

Muok. Niin ja itellä tossa mun pisimmässä kierrossa ovis+ tuli vasta kp 23 ja menkat sen mukaan ihan ajallaan, eli uskoisin itellä oviksen myös tapahtuneen, joten toivoa vielä on, jos vaan onkin ovia ollu myöhässä!

Pirplua voin vaan kuvitella mitähän on miettinyt :D
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa kuulostaa seuraava kysymys tyhmälle, mutta miten te muut bongaatte oviksen? Ihan vaan tikuttamalla vai oireiden perusteella?
Mulla on vissiin "hiljainen" kroppa, koska ite en koskaan bongaa ovista oireista. Eli tikuttamaan on pakko rueta, kunhan alkaa kunnolla yritys. Menkatkin tiedän tulevaksi vain finneistä ja kipeistä rinnoista, joten aika vähän oireilen ylipäätään minkään kierronvaiheen aikana -.-
 
MerMer aluksi ainoastaan tikuttamalla. Tässä nyt yk 14 tokasta lapsesta menossa (eka tärppäs yk 28, sillon en ovisbongailuja harrastanut kun seksiä oli läpi kierron vähintään joka toinen päivä) niin on tullut aika monta kiertoa oireita kuulosteltua. Nykyään tunnistan ovislimoista (ei kyllä kunnolla tuu joka kierrossa) ja kohdunsuu pehmenee ja avautuu ovis+ päivänä mulla. Oletelluna oviksena myös joissain kierroissa tuntunut kovaa toispuoleista alavatsakipua muutaman tunnin ajan.


Mulla taas menkkoja ennakoi ainoastaan järkyttävä vitutus. Ihan oikeasti tiedän aamulla kun ärsyttää kaikki että tänään alkaa. Myös menkkakivut kertovat tulevista menkoista, mutta niiden perusteella en iteltä mitään alkamispäivää arvailis kun plussa kierrossakin niitä oli ja niin monessa muussakin alkanut jo oviksen jälkeen.
 
Joo kyllä tässä itteänikin alko naurattamaan oma toiminta :D tänään onneks unohdin koko postin ja hain sen vasta äsken.

MerMer mun kierto on 29-33. Pisin kierto oli 49pv, ilmeisesti en ovuloinut ollenkaan.
Ovista tikuttelen, silloin tällöin oon oviksen aikaan tosi kipeä jommalta kummalta puolelta, mutta ei läheskään aina. Toi kipu on harvinaista "herkkua". Limat mulla tulee ihan miten sattuu jos tulee ollenkaan. Menkat alkaa mulla 14pv jälkeen oviksesta, tosin viimeks alko jo 13pv jälkeen. Nytkin vaikka syön clomeja ovis tulee siinä kp18-22 -.-

Niin tosiaan ne tulokset tuli ja tässä oon ite yrittäny netin avulla niitä tulkata, mut kai se on maanantaina soitettava lääkärille et saadaan varmistus.
Normaaleja siittiöitä 3% (viitearvo oli 4%>) ja 97% epänormaaleja. Joku a+b liikkuvuus 34% ja oisko viitearvo ollu 32%. Et ei vissiin ihan priimaa ollu nekään, mut katotaan mitä lääkäri sanoo :)
 
MerMer, mulla itelläni kierto 28pv. :) Ollut aina. Ennen sitä tuskaili kun "joillain oli menkat harvemmin, kuin itellä", mutta nyt tajuaa että ei se pidempi kierto olekkaan niin mukava juttu. Harmittaa kieltämättä vähän, kun toisilla on tosi pitkä kierto. :(

En ite osaa bongata ovista ilman tikutusta.. ei oo mitään oireita tms. Tikuilla ollaan nyt menty ja tällä hetkellä suht varma olo. Maanantaina pitäisi alkaa menkat, eli kaksi päivää vielä. Onnekkaaksi olon tekee se, että rinnat ei tunnu yhtään kipeiltä, niinkuin aina ennen menkkojen alkua. :O Nuo oireet tulee yleensä viikkoa ennen menkkoja - tässä kierrossa ei mitään. Nyt vaan toivotaan.. Toisaalta pelottaa toivoa, mutta mahtaako sille ikinä mitään? :( Ja jotenkin kummasti ollut muitakin oireita. Vai liekkö kuvittelua..? Sekin voi olla. Esimerkiks nyt viimeisen neljän päivän aikaan on joka päivä närästänyt. Ja mua ku ei ikinä närästä. Luin tuolta muiltakin plussanneilta, että närästys ollut oireena. Outoa. Muutaman kerran oon yöllä heränny pistävään kipuun alavatsassa, ja ovat menneet sitten heti ohi... Olisikohan toiveajattelua..

Oletteko muuten miettineet mitenkä omat vanhempanne ja puolison vanhemmat tulee suhtautuu tulevaan raskauteen? Millä mielin lähdette asiasta kertomaan?
Itseäni pelottaa kovasti kertoa avokin äidille, kun hän on (viimeksi tämän vuoden maaliskuussa...) ilmoittanut sähköpostiviestillä, että ollaan "nuoria ja vielä ei ole oikea aika hankkia lapsia". Kieltämättä vähän loukkas, varsinkin kun oltiin juuri kk aiemmin alettu yrittämään ja anoppihan ei tästä mitään tiennyt...
Omille vanhemmille kerron mielelläni, varmasti vain iloitsevat asiasta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Rosmarina vähän jännitti kertoa mun äidille, vaikka oltiin jo naimisissakin sillon, eikä enää ihan niin nuoria kun yrityksen alkaessa. Onnittelihan se kuitenkin ja otti asian hyvin. Miehen vanhemmista jo tiesi etukäteen mitä mieltä olivat kun muutaman vuoden olivat jo perheenlisäyksestä kyselleet aina jos kieltäytyi alkoholista, maksalaatikosta tai kahvista yms.. Siis lisää lapsen lapsia toivoivat (miehen pikkusisko sai todella nuorena lapsen). Nyt taas mun äiti tietää yrityksestä ja miehen vanhemmatkin ovat kyselleet että kai me aiotaan lisää lapsia tehdä (rupesi kyllä suuttuttamaan kun ei ne lapset tuosta noin vaan tule..)
 
rosmariina: hyvillä mielillä kerrotaan molempien vanhemmille. Miehen isä ja puoliso tietävät pitkästä yrityksestä. Omalle äidilleni oon vähän kaartaen kertonut eikä ole ilmeisesti viesti mennyt perille :D mutta uskon, että molemmat ovat enemmäin kuin onnellisia meidän puolesta kun me se raskaus joskus saadaan alulle :)

Mimmi ymmärrän! Miehen isä heitti taas näitä klassisia ohjeita lapsettomille: lopettakaa yrittäminen, älkää stressatko ja paras oli että erotkaa hetkeksi niin kyllä tärppää..... konjakilla oli osuutta asiaan, mutta kyllä suututti.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä