Nyt meni leikkuri budjettiriihessä väärään paikkaan. Olisivat nostaneet kaikilta 1% veroa.

  • Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sekä että, kapitalisteille ei sovi että valtiolla on paljon porukkaa töissä, ja vielä se että ne työntekijät tienaisi kohtalaisen hyvin. Kaikki mitä muutkosia tulee enteilee aivan täysin kapitalistien ajatuksenjuoksua, köyhiltä ne vähäisetkin pois ja kaikki edust pois, eliitille lisää liksaa ja vastuuvapaus.
 
julkisella sektorilla on aivan välttämätöntä leikata palkkakuluja, tehdäänkö se palkkoja leikkaamalla vai väkeä vähentämällä niin siinä on se kysymys

vaiko sekä että
No jaa, kuten olen ennenkin näissä keskusteluissa agiteerannut, niin itse satsaisin kyllä kaikki paukut siihen, että saataisiin lisää rahaa tähän systeemiin. Keskittyisin siis tuottavuuden parantamiseen, parhaiden toimintatapojen löytämiseen, viennin edistämiseen ja sitä kautta työllisyysasteen nostoon yms.

Säästämään kun ruvetaan, niin me tiedämme kaikki, että se ei pitkän päälle auta. Se käy korkeintaan ensiavuksi. Säästäminen kun on sellainen itseään ruokkiva kierre, että kun siihen oikein kunnolla aletaan, niin pää ei ihan heti vastaan tulekaan. Kun raha vähenee systeemissä, tarvitaankin koko ajan uusia säästöjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28918265:
No jaa, kuten olen ennenkin näissä keskusteluissa agiteerannut, niin itse satsaisin kyllä kaikki paukut siihen, että saataisiin lisää rahaa tähän systeemiin. Keskittyisin siis tuottavuuden parantamiseen, parhaiden toimintatapojen löytämiseen, viennin edistämiseen ja sitä kautta työllisyysasteen nostoon yms.

Säästämään kun ruvetaan, niin me tiedämme kaikki, että se ei pitkän päälle auta. Se käy korkeintaan ensiavuksi. Säästäminen kun on sellainen itseään ruokkiva kierre, että kun siihen oikein kunnolla aletaan, niin pää ei ihan heti vastaan tulekaan. Kun raha vähenee systeemissä, tarvitaankin koko ajan uusia säästöjä.
vaan ne kun eivät julkisen vallan toimenpitein parane

poliitikot voi tössiä orastavan kasvun mutta ne ei voi luoda sitä omine toimineen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28918338:
Eiväthän ne sitä kasvua tosiaan voi luoda, mutta kasvun edellytyksiä kyllä. Tai sitten ne sössivät tosiaan koko homman. Vähän huonompana päivänä olen itsekin tuolla jälkimmäisellä kannalla.
mä en jaksa uskoa että tämä sateenkaarihallitus voisi luoda kasvun edellytyksiä
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";28917909]Minä tunnen monia joille Nokia maksoi loistonsa päivinä 8-9€/h palkkoja 20 vuoden kokemuksella.[/QUOTE]

Niin? Eli tuohon pitäisi laskea?

en osaa menoista/ taloudesta heti sanoa, mutta sen osaan sanoa, että naisala ja saikuttajat ja äippälomalaiset vie paljon enemmän takuulla kuin me keikkalaiset.
 
"vieras"
julkisella sektorilla on aivan välttämätöntä leikata palkkakuluja, tehdäänkö se palkkoja leikkaamalla vai väkeä vähentämällä niin siinä on se kysymys

vaiko sekä että
Omaa työpaikkaa ajatellen en käsitä miten tuo onnistuisi. Olen ahkera työntekijä, samoin työkollegat ja me ollaan jo nyt tosi kovilla, etenkin kun sijaisia vaikea saada. En tajua että mistä voisi enää nipistää. Sen sijaan esimiehiä kyllä paikassa pyörii ihmeen paljon (en sano että turhaan)
 
"sasa"
[QUOTE="totuuden torvi";28918123]Hyvä, että löysit sen toisenkin vaihtoehdon. Kaksihan niitä tosiaan on: joko nykyistä alempi tulovero tai sitten tosiaan tuo 100%. Et olekaan ihan niin tyhmä, kuin kirjoituksistasi olen päätellyt.[/QUOTE]

Tavallisena duunarina maksoin viime vuonna yli 36k€ tuloveroja. Kyllä sillä hinnalla saa vähän vituttaa tämä meno?
 
[QUOTE="vieras";28918422]Omaa työpaikkaa ajatellen en käsitä miten tuo onnistuisi. Olen ahkera työntekijä, samoin työkollegat ja me ollaan jo nyt tosi kovilla, etenkin kun sijaisia vaikea saada. En tajua että mistä voisi enää nipistää. Sen sijaan esimiehiä kyllä paikassa pyörii ihmeen paljon (en sano että turhaan)[/QUOTE]

alat päästä asian ytimeen

julkisen sektorin ongelmat ei liity tekemiseen vaan pikemminkin johtamiseen
 
"vieras"
mun mielestä tota pitäis harkita, palkkojen pitäis olla jossain suhteessa työnantajan palkanmaksukykyyn
Juu, pudotetaan vaan julkisen sektorin palkkoja, voi olla sen jälkeen aika vaikeaa saada kunnalle ammattitaitoista väkeä. Mikäs siinä, jos opettajana on joku epäpätevä tai terveydenhuoltoon on vaikea saada suomenkielen ymmärtäviä työntekijöitä. Tätä odotellessa.....
 
"vieras"
niimpä, mitä muuta voi odottaa vasemmistoenemmistöiseltä hallitukselta
Niin, onhan se niinkin että kaikki pitää yksityistää ja kaikki tuet lopettaa. jos haluaa opiskella niin on otettava lainaa tai saatava maksaja opiskeluille. Mitä halvemmalla voi tuottaa ulkomailla niin sitä parempi on tuotantoaan sinne siirtää, tuo ei ole vasemmistolaista politiikkaa nähnytkään.
 
"sasa"
[QUOTE="vieras";28918422]Omaa työpaikkaa ajatellen en käsitä miten tuo onnistuisi. Olen ahkera työntekijä, samoin työkollegat ja me ollaan jo nyt tosi kovilla, etenkin kun sijaisia vaikea saada. En tajua että mistä voisi enää nipistää. Sen sijaan esimiehiä kyllä paikassa pyörii ihmeen paljon (en sano että turhaan)[/QUOTE]

Mutta kun kyse ei ole ahkeruudesta ja/tai tarpeesta, vaan siitä, että yhteiskunnalla ei ole rahaa maksaa siitä kaikesta, mitä tekin työksenne teette. Ikävää, mutta yksinkertaista.
 
[QUOTE="vieras";28918437]Juu, pudotetaan vaan julkisen sektorin palkkoja, voi olla sen jälkeen aika vaikeaa saada kunnalle ammattitaitoista väkeä. Mikäs siinä, jos opettajana on joku epäpätevä tai terveydenhuoltoon on vaikea saada suomenkielen ymmärtäviä työntekijöitä. Tätä odotellessa.....[/QUOTE]

onko siellä tähän asti ollut ammattitaitoista väkeä?
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";28918453]Mutta kun kyse ei ole ahkeruudesta ja/tai tarpeesta, vaan siitä, että yhteiskunnalla ei ole rahaa maksaa siitä kaikesta, mitä tekin työksenne teette. Ikävää, mutta yksinkertaista.[/QUOTE]

Ei se minusta sinänsä ole ikävää. Luuletko että tuolla palkalla teen työtä elääkseni? :D Ja minusta sinulla on sinänsä hölmöt mielipiteet tässä asiassa, jos näin voi sanoa. ruutiukolla on pointtia ;) Yläportaan takia duunareiden asemaa huononnetaan.

Ja kun olen sen verran nuori etten muista käytännössä edellistä lamaa niin mietin että jätetäänkö sitten sairaat hoitamatta ja ruoat heille antamatta jos pitää säästää ja säästää?
 
"sasa"
[QUOTE="vieras";28918482]
Ja kun olen sen verran nuori etten muista käytännössä edellistä lamaa niin mietin että jätetäänkö sitten sairaat hoitamatta ja ruoat heille antamatta jos pitää säästää ja säästää?[/QUOTE]

Viime lamassa taidettiin olla ilmeisesti vain tuntien päässä siitä, että kassa olisi ollut valtiolla tyhjä. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos vaikkapa palkat ja muut laskut olisivat jääneet maksamatta.
Katso mitä Kreikassa tapahtuu, antaa osviittaa.
 
"vieras"
Yksinhuoltajalle nämä leikkaukset olisivat kyllä vaikeita, kun pitäisi mennä töihin, muttei olisi lapsille hoitopaikkaa, eli töitä olisi mahdoton saada.

Muutenkin - hinnat nousevat, käteen jää aina vaan vähemmän ja sitä kautta kulutus vähenee automaattisesti, ei ihme että työpaikat vähenevät.. Ja mistä niitä työpaikkoja lisää? Varsinkin jos kaikki laittaisivat lapsensa hoitoon ja palaisivat työmarkkinoille..
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";28918566]Viime lamassa taidettiin olla ilmeisesti vain tuntien päässä siitä, että kassa olisi ollut valtiolla tyhjä. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos vaikkapa palkat ja muut laskut olisivat jääneet maksamatta.
Katso mitä Kreikassa tapahtuu, antaa osviittaa.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä ihmiset jäivät töihin huonoihin oloihin? Jos mun palkkaa laskettaisiin tästä 10.4 niin lähtisin kalppimaan.
 
"sasa"
[QUOTE="vieras";28918595]Miksi ihmeessä ihmiset jäivät töihin huonoihin oloihin? Jos mun palkkaa laskettaisiin tästä 10.4 niin lähtisin kalppimaan.[/QUOTE]

Mihin lähtisit? Miksi et ole jo nyt lähtenyt?
 
taistelkaa
keskenänne maailman tappiin asti. Mä nauran matkalla pankkiin. Ootte te kyllä sen verran ajatusten tonavia että huhei kun teiltä pystyy viemään kalsarit jalastakin. kattokaas pikkaset nyt tulee iltasatu. lähdin mä kaavoitus hommiin ja lähettelin laskui konttoriin valtion, sieltä sitä fyrkkaa sai tutkimuksiin nohin turhiin. Massimies suunnitteli jakavansa tutuilleen/itselleen yhteisrahaa. Hyvälle ystävälle anettiin miljoonia että pääsi kartoittamaan kaukomaille Bisneksiä kasvattamaan. Mutta ystävä jäikin sille tielle tuo valehtelia hyi. noh "johtaja" päätti seuravaa pamppua nuoleskella viini virtasi massia valui maahan mutta taas sai turpaan tuo ja maksoi siitä taas miljoonia ja kaveri jätti. Noh sitten pilleripäissään pässinpää alkoi elvistellä maailmalla kyllä mulla massia on olen massi mies ja maksoi aina kaikkien laskun yrittäin epätoivoisesti saada hyväksyntää ja ystävää. UNOHTI SAMALLA TODELLISET YSTÄVÄT. heille perseen näytti nyt yrittää selitellä kaikkea paskaa että ei riitä. riitti ennekin tähän joku viisas sanoo maailma muuttuu. Mutta yksi juttu on opetus hyvää ja toimivaa ei kannata särkeä täydellisyyttä tavoiteltaessa. noh ootan päivää kun kunta on myynnissä ostan sen säädän sinne elämän lait. Sitten aika pudottaa todelillnen paska rattailta tuolta kuuluisalta mäeltä. rosvojen valehtelijoiden mistään vastuuta ottavien paikasta. Todellinen johtaja joka pitää sydämmen mukana ja kokonaiskuvaa keritsee . Hyvää yötä lapset Nukkukaa rauhassa Kauniita unia jakakaa hymyjä ja katseita se vahvistaa. ja menkää mettään raivoomaan huutaka paska pois.
 
salli mun nauraa
[QUOTE="sasa";28917639]Tarkoitat siis, että kaikilta yksityisen sektorin työntekijöiltä? Koska julkisen sektorin palkathan maksetaan verotuloista, joten sieltä ei apua tulisi.
[/QUOTE]

:D :D :D
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";28918672]Mihin lähtisit? Miksi et ole jo nyt lähtenyt?[/QUOTE]

Kotiin :D Tai ehkä oikeammin opiskelemaan tai uusiin tuuliin joita olen miettinyt... Minut on niin "typerästi" kasvatettu että on halu elättää itse itseni. Ja on se mielenterveydellekin hyväksi.
 

Yhteistyössä