Nyt meni leikkuri budjettiriihessä väärään paikkaan. Olisivat nostaneet kaikilta 1% veroa.

  • Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"Merja"
Sen tiedän varmaksi että jos hoitoalan palkkoja lasketaan; ensin edessä massiiviset lakot, sen jälkeen porukka ottaa jalat alleen.
Saatte te yksityisen sektorin keskituloiset ja rikkaat hoitaa itse töiden jälkeen ne mummonne ja äitinne. Lapset saatte tietenkin ottaa mukaan töihin.

Itse olen jo heittänyt hoitsupuvun aikapäiviä sitten jorpakkoon, mutta tiedän että siskot marssivat kohta perässä.
Hei, keksin, mennäänpäs kaikki yksityiselle sektorille töiihin, niin ketään ei tarvitse tukea!

Järjestetään kivoja laitoksia jossa vanhukset hoitavat pikkulapset ja päinvastoin. Koululaiset oppivat vähän kuin oppisopimuksella työn, koska kulkevat äidin mukana työpäivän ajan. Säästöä, säästöä olla pitää.

Emmeköhän me pienituloiset "tuetut" kunnallisen työntekijät ole revittäneet selkänahkojamme joka päivä, kun yritämme selvitä hemmetin pienillä palkoilla päivästä toiseen. Pomot pyörähtävät välillä työpaikoilla keksimässä uusia säästökeinoja.

Itse olen täällä oikeasti näkemässä mitä työpaikoilla tapahtuu, pienipalkkaiset eivät oikeasti enää jaksa. Terveys mennyt usealta ja aletaan luovuttaa rikkaiden paasatessa palkkojen alennuksista.
 
vietas
Saas nähdä mikä kalabaliikki oikein syntyy kun valtion taloutta joudutaan ihan oikeasti tasapainottamaan.:D

Katsokaa mikä tilanne on Kreikassa, Suomessa kohta sama tilanne.:D
 
"vieras"
En mene minäkään töihin jos laskevat palkkaa tuosta päältä 10€:sta. Se on selvästi viimeinen kipupiikki, sen alle ei ole enää kannattavaa tehdä liki 50 h työviikkoa, ILMAN YLITYÖKORVAUKSIA. Työ on niin rankkaakin kun ei ole resursseja.

Sit keksitään jotain muuta. Olen myös valmis tinkimään kyllä elintasosta, jos sitä myöden pääsen liian stressaavasta ja kuluttavasta työstä eroon. Esim. siivoustyö vois olla ihan jees, kiireistä mutta ei hoitajan vastuita jne. Moni hoitaja on jo lähtenyt, tällä menolla lähtee loputkin.
 

Yhteistyössä