Nyt meni mulla ihan yli hilseen. Olen raskaana, enkä taatusti ole harrastanut seksiä kuukausiin :O

  • Viestiketjun aloittaja puulla päähän lyöty
  • Ensimmäinen viesti
eko
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä oon ilmeisesti myös outo ku vasta nyt olen alkanu seuraamaan kalenterin kanssa kiertoani, tarkotuksena mahdollisesti tulevaisuudessa luonnonmukainen ehkäisy :snotty: mut emmää ennen ole... ihan yhtä suuri yllätys se on joka kerta ollu ku menkat on tullu.
millanen ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän gynelle mennessä tai papaan mennessä pitäis tietää koska on ollut viimeks kuukautiset. Ylipäänsä naisen pitäis "tuntea" oma kuukautiskiertonsa, niin havaitsee poikkeamat.
Jos on ollut kuukautiset jo 25 vuotta, kuten itselläni, niin eiköhän sen jo aika hyvin tunne ; )
Aikanaan jaksoin merkkailla, mutta en enää moneen vuoteen.
Mulle on aina opetettu että omien kuukautisten seuraaminen on ihan perusjuttuja ja mä olen niin tehnyt.Aina olleet säänölliset mut nyt alkaneet heitellä päälle nelkymppisenä. Ihan tarpeellista pitää kirjaa vaihdevuosienkin alla.
Kerrotko mitä merkitystä kuukautisten seuraamisella olis tässä tilanteessa ollut, kun 'menkat' on kuitenkin joka kuukausi tulleet? Mulla ei ainakaan ole ihan päivän päälle kierto ollut koskaan, joten en itse olis päivän kahden heitoista suuntaan jos toiseen osannut vielä epäillä olevani raskaana...

 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt on ultrassa käyty :eek: Ihan shokissa vieläkin, siellä se köllötteli :eek:
Viikkoja noin 23. Eipä tässä tiedä, että mitä ajatella, en usko vielä todeksi. Nyt täytyy kyllä sanoa, että kyllä tuossa mahassa aivan pieni kumpu näkyy, kun mahallaan makaa. Nyt kun osaa katsoa sillä silmällä
ONNEA ! :flower:

Ihana että tuleva isukki otti asian myös hyvin :)

(epäilijöille voinen kertoa että en ole juuri koskaan merkannut kk. ylös. en myöskään säännöllisesti tarkista palovaroittimen pattereita vaikka yhden kerran olen sekä yllätysraskauden että tulipalon kokenutkin.. ) ;)
 
Mä en merkkaa kuukautisia ylös, tosin eihän niitä näin raskaana ollessa tulekkaan.. :D Mutta en kyllä merkkaa muutenkaan, mulla on kierto tasan 28 päivää, joten alkaa aina samana viikonpäivänä, yleensä jopa samaan kellonaikaan, niin on helppo muistaa ja laskea.. Tosin nuorempana kun oli epäsännölliset menkat niin en sillonkaan merkannut, vois mennä kuukausi kun ei tullu ja sitte taas tuli enempi ja vähempi, joten sillon jos olisin tullu raskaaksi nii voi olla et olis menny pidemmän aikaa ennen kuin olis tajunnut.

Onnea ap:lle vauvasta.. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt on ultrassa käyty :eek: Ihan shokissa vieläkin, siellä se köllötteli :eek:
Viikkoja noin 23. Eipä tässä tiedä, että mitä ajatella, en usko vielä todeksi. Nyt täytyy kyllä sanoa, että kyllä tuossa mahassa aivan pieni kumpu näkyy, kun selällään makaa. Nyt kun osaa katsoa sillä silmällä
Ihan uskomatonta, että mahan kasvussa on niin isoja eroja. Mulla tässä tokassa raskaudessa kaikki vieraatkin huomasi raskauden jo viikolla 14, kun näytin jalkapallon nielaisseelta.
Todella suuria eroja.
Itellä on maha pullahtanut vasta 25 viikon jälkeen.
Ja kaksosista 20 viikon jälkeen.

Eikä johdu siitä että maha olis läskien piilossa,litteä masu ollut noille viikoille.
Sanoohan sen järkikin,että jos vauva on alle 20 cm,ei maha VOI olla iso.
Vasta puolenvälin alkaa vauva olemaan sen kokoinen että näkyy.Siihen asti se vaan on kudosnestettä,kudosten venymistä ja jotain muuta kuin kohtua ja vauvaa....

 

Yhteistyössä