Nyt meni mulla ihan yli hilseen. Olen raskaana, enkä taatusti ole harrastanut seksiä kuukausiin :O

  • Viestiketjun aloittaja puulla päähän lyöty
  • Ensimmäinen viesti
..
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
eiks kaikki merkkaa kalenteriin? :eek:
No ei. Eikä kaikilla ole kalenteria ollenkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
no kännykän kalenteriin? paperille? päiväkirjaan? rasti seinään?
No ei merkkaa, usko jo :D. Miksi niitä pitäisi merkkailla, ellei sitten yritä raskautua tms?
ehkä siks just kannattas merkata että osaa kattoo jos on menkat myöhässä. että ihmiset on tyhmiä!!
 
vieras
Kyllähän gynelle mennessä tai papaan mennessä pitäis tietää koska on ollut viimeks kuukautiset. Ylipäänsä naisen pitäis "tuntea" oma kuukautiskiertonsa, niin havaitsee poikkeamat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ehkä siks just kannattas merkata että osaa kattoo jos on menkat myöhässä. että ihmiset on tyhmiä!!
Jaa, täällä taas persoonallisuuden analysointi vauhdissa yhden viestin perusteella.

Enpä oo itse kokenut tarpeelliseksi, oikeastaan koskaan edes miettinyt koko asiaa. Ihmisillä on erilaisia tilanteita. Varmaan se ois hyödyllistä, kuten myös liukastumisenestopohjallisten käyttö kengissä talvella, palovaroittimen patterien tarkistaminen ja muutamat muut jutut, mutta joskus ne jää hyödyntämättä. Aina voi sattua jotain, elämä on sellasta...
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän gynelle mennessä tai papaan mennessä pitäis tietää koska on ollut viimeks kuukautiset. Ylipäänsä naisen pitäis "tuntea" oma kuukautiskiertonsa, niin havaitsee poikkeamat.
Jos on ollut kuukautiset jo 25 vuotta, kuten itselläni, niin eiköhän sen jo aika hyvin tunne ; )
Aikanaan jaksoin merkkailla, mutta en enää moneen vuoteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
NOstelen tätä jotta saadaan ehkäpä ap:lta tietoa miten ex otti asian jne...

joo hieman uteliasta, mutta....
et vissiin osaa lukee??? johan se kertoi...
Joo, sori...koitin nopsaan selata viestiketjua ja ainoa kohta jonka löysin nikillä ap oli se että ex oli tulossa vartin kuluttua.
Mutta anteeksi tää sunkin päiväs pilannut moka.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän gynelle mennessä tai papaan mennessä pitäis tietää koska on ollut viimeks kuukautiset. Ylipäänsä naisen pitäis "tuntea" oma kuukautiskiertonsa, niin havaitsee poikkeamat.
Jos on ollut kuukautiset jo 25 vuotta, kuten itselläni, niin eiköhän sen jo aika hyvin tunne ; )
Aikanaan jaksoin merkkailla, mutta en enää moneen vuoteen.
En minä ainakaan muista, koska on ollut menkat, jos jätän merkkaamatta.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän gynelle mennessä tai papaan mennessä pitäis tietää koska on ollut viimeks kuukautiset. Ylipäänsä naisen pitäis "tuntea" oma kuukautiskiertonsa, niin havaitsee poikkeamat.
Jos on ollut kuukautiset jo 25 vuotta, kuten itselläni, niin eiköhän sen jo aika hyvin tunne ; )
Aikanaan jaksoin merkkailla, mutta en enää moneen vuoteen.
En minä ainakaan muista, koska on ollut menkat, jos jätän merkkaamatta.
Harvoinpa sillä tiedolla on edes ollut käyttöä. Ainoastaan silloin kun yrittää lasta tai hakee ehkäisyä.
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän gynelle mennessä tai papaan mennessä pitäis tietää koska on ollut viimeks kuukautiset. Ylipäänsä naisen pitäis "tuntea" oma kuukautiskiertonsa, niin havaitsee poikkeamat.
Jos on ollut kuukautiset jo 25 vuotta, kuten itselläni, niin eiköhän sen jo aika hyvin tunne ; )
Aikanaan jaksoin merkkailla, mutta en enää moneen vuoteen.
Mulle on aina opetettu että omien kuukautisten seuraaminen on ihan perusjuttuja ja mä olen niin tehnyt.Aina olleet säänölliset mut nyt alkaneet heitellä päälle nelkymppisenä. Ihan tarpeellista pitää kirjaa vaihdevuosienkin alla.
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän gynelle mennessä tai papaan mennessä pitäis tietää koska on ollut viimeks kuukautiset. Ylipäänsä naisen pitäis "tuntea" oma kuukautiskiertonsa, niin havaitsee poikkeamat.
Jos on ollut kuukautiset jo 25 vuotta, kuten itselläni, niin eiköhän sen jo aika hyvin tunne ; )
Aikanaan jaksoin merkkailla, mutta en enää moneen vuoteen.
Mulle on aina opetettu että omien kuukautisten seuraaminen on ihan perusjuttuja ja mä olen niin tehnyt.Aina olleet säänölliset mut nyt alkaneet heitellä päälle nelkymppisenä. Ihan tarpeellista pitää kirjaa vaihdevuosienkin alla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän gynelle mennessä tai papaan mennessä pitäis tietää koska on ollut viimeks kuukautiset. Ylipäänsä naisen pitäis "tuntea" oma kuukautiskiertonsa, niin havaitsee poikkeamat.
Jos on ollut kuukautiset jo 25 vuotta, kuten itselläni, niin eiköhän sen jo aika hyvin tunne ; )
Aikanaan jaksoin merkkailla, mutta en enää moneen vuoteen.
En minä ainakaan muista, koska on ollut menkat, jos jätän merkkaamatta.
Harvoinpa sillä tiedolla on edes ollut käyttöä. Ainoastaan silloin kun yrittää lasta tai hakee ehkäisyä.
Jos tulee gynegologisia vaivoja, tiedolla on paljonkin merkitystä.
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harvoinpa sillä tiedolla on edes ollut käyttöä. Ainoastaan silloin kun yrittää lasta tai hakee ehkäisyä.
Eikö tosiaan :O . Käytkö usein gynellä ? Naisten ois kuitenkin kerran vuodessa hyvä käydä ja silloin multa ainakin kysytään aina kierron pituutta, säännöllisyyttä ja vuodon kestoa.
 
mib
Alkuperäinen kirjoittaja lukija:
Ihmetyttää kun tuo sama nimimerkki (ap) valittaa toisessa puussa että mitä tekisi miehensä kanssa, ja tässä toteaa suoraan ettei ole miestä....
AP ei ole nimimerkki tässä yhteydessä, vaan tarkoittaa viestiketjun aloittajaa ap=alkuperäinen kirjoittaja.
 
Heippa!!

Luin ketjua lävitse ja halusin vain tulla kertomaan, että mulle on käynyt aivan samalla tavalla kuin sinulle, eli raskaus selvisi vasta viikolla 23.
Kuukautiset ovat aina olleet epäsäännölliset, joten en niiden puuttumisesta osannut päätellä mitään, pahoinvointia ei juurikaan ollut (kahvi ei jossain vaiheessa maistunut mutta muuten kaikki ruoka maistui normaalisti), mahan kasvua ei huomannut kun lihoin tasaisesti joka puolelta jonkin verran. Mutta ultrassa vauva siellä potkiskeli ja tämä äiti oli myöskin aivan shokissa =) Ja aivan älyttömän onnellinen! Ja kyseessä oli minulla ensimmäinen raskaus. Jälkeenpäin vasta tajusin, että liikkeitäkin oli jo tuntunut, mutta minä olin luullut niitä ilmavaivoiksi :ashamed:

Oikein paljon onnea sinulle!! :heart: Kyllä meitä tällaisia äitejä aina silloin tällöin löytyy, jotka ovat huomaamattaan raskaana. :)
 
vieras
Tosta kalenteriin merkkaamisesta... mä laitan koska siten helpompi varautua vaikka siihen et millon seuraavat tulossa. Et ottaa sitten kipon mukaan jos on vaikka menossa johonkin. En kaipaa niin paljon yllätyksiä elämääni, et olisin ilman "varmuusvälineitä" hädän sattuessa. Ja mulla siis suht säännöllinen kierto.
 
Mä oon ilmeisesti myös outo ku vasta nyt olen alkanu seuraamaan kalenterin kanssa kiertoani, tarkotuksena mahdollisesti tulevaisuudessa luonnonmukainen ehkäisy :snotty: mut emmää ennen ole... ihan yhtä suuri yllätys se on joka kerta ollu ku menkat on tullu.
 
Non compos mentis, luulen että taitaa olla paljon ihmisiä jotka ei ko. kapistusta omista ollenkaan...

Mulla on hyvin epäsäännöllinen kierto, mutta aina pari päivää ennen huomaan hermojenkiristyksestä että kohta alkaa. Ero normaaliin on niin selvä, että myös mies huomaa sen ja kyselee ko. ajankohtana, kun on menossa kauppaan "ostanko siteitä, kohta tarvitset niitä kuitenkin"? Ärsyttävää :D.
 
vieras
Ikää 35 enkä merkkaa kuukautisiani. Taidanpa olla sii vähän outo.

Mutta onnea ap tosi paljon, ihanaa!! Ystävälleni kävi niin, että vatsakipujen vuoksi meni lääkäriin ja vauva syntyikin jo 2 viikon päästä=) Kaikkea voi sattua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt on ultrassa käyty :eek: Ihan shokissa vieläkin, siellä se köllötteli :eek:
Viikkoja noin 23. Eipä tässä tiedä, että mitä ajatella, en usko vielä todeksi. Nyt täytyy kyllä sanoa, että kyllä tuossa mahassa aivan pieni kumpu näkyy, kun selällään makaa. Nyt kun osaa katsoa sillä silmällä
Ihan uskomatonta, että mahan kasvussa on niin isoja eroja. Mulla tässä tokassa raskaudessa kaikki vieraatkin huomasi raskauden jo viikolla 14, kun näytin jalkapallon nielaisseelta.
 

Yhteistyössä